eitaa logo
صالحین مخابرات
183 دنبال‌کننده
41.6هزار عکس
38.6هزار ویدیو
182 فایل
نشرمفاهیم والای اسلام وقرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ همسر فروشی در انگلستان! 💥 یک فاجعه انسانی و یکی از عجایب تاریخ 👈 قابل توجه کسانی که پیرو بی چون و چرای حقوق زنان در غرب هستند... 🔺شرح تابلوی بالا: یک مرد اروپایی در حال فروش همسرش به قیمت مناسب! ○ ماجرا چیست؟ تا پایان دهه ۱۹۰۰ میلادی، مردان انگلیسی حق داشتند زنان خود را به بالاترین پیشنهاد از نظر قیمت بفروشند. تنها کافی بود دیگر با همسر خود سازگاری نداشته باشند، آن وقت به دور گردن و یا دست همسرشان طنابی پیچیده و به شکل عمومی وی را به فروش می‌رساندند. متاسفانه گاه مردانی بودند که زن خویش را تنها با چند لیتر آبجو معاوضه می‌کردند !! ➡️@shohadac
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 خواننده آمریکایی در تظاهرات سیصد هزار نفری واشنگتن برای فلسطین برای کمک به کودکان غزه در اینستاگرامش مبلغ ۱۰میلیون دلار در نظر گرفته که تا الان ۸/۵میلیون دلار جمع شده 🍃🌹🍃 ✅ با همین شرف سلبریتی‌های ایرانی رو که چند میلیون فالوور دارن و هیچ غلطی نمیکنن اندازه بگیرید. | ـــــــــــــــــــــــ 🚨پایگاه خبری 💠 @passdar
‼️ معامله صوری برای فرار از ربا 🔷 س ۸۴۲۳: اگر شخصی نیاز به مبلغی پول داشته باشد، آیا جایز است که کالایی را به صورت نسیه به بیش از نرخ حقیقی بخرد و سپس آن را در همان مجلس به فروشنده، به قیمت کمتری بفروشد، مثلاً تکه ای طلا را به مبلغ مشخصی به طور نسیه برای مدّت یک سال بخرد و در همان مجلس آن را به صورت نقد به شخص فروشنده، به دو سوم قیمت خرید بفروشد؟ ✅ ج: چنین معامله ‏ای که در واقع نوعی حیله برای فرار از ربای قرضی است، شرعاً حرام و باطل است. 🆔 @resale_ahkam
کفترباز باش، ولی کار امام را راه بنداز! ...روایتی را در رابطه با این که «اولویت با چیست؟» می‌خوانم. در رجال کشّی که از منابع مهم‌ترین منابع رجالی ماست، زید مفضل -که همین مفضل‌ابن‌عمر است و توحید مفضل در حقیقت قرائت حضرت بر مفضل است- در مباحث توحیدی در صفحه 326 (کتاب کشی) آمده که أنّ عدّتاً مِن اهل الکوفة کَتَبوا إلی الصّادق علیه السلام فقالوا انّ المُفضّل یجالس الشّتار و اصحابَ الحَمام. عده‌ای نامه نوشتند به امام صادق(ع) و گفتند که مفضل با لات و لوت‌ها و کفتربازها می‌چرخد. شما نامه‌ای به مفضل بنویس تا خودش را جمع و جور کند. بالاخره برای تیپ علما و اصحاب شما این جریان خوب نیست. حضرت نامه نوشتند و سرش را هم مهر و موم کردند و گفتند این را به دست مفضل برسانید. امام نامه را به دست یک سری از بزرگان اصحاب دادند تا به مفضل برسانند. نمی‌دانم این اسم‌ها را چقدر می‌شناسید، محمدبن مسلم، زراره، حجربن‌زائده، عبداله‌بن‌بکیر و ابوبصیر. اینها از بزرگان اصحابند. می‌روند کوفه نامه را می‌دهند به مفضل. او نیز نامه امام را باز می‌کند و جلوی بقیه شروع می‌کند به خواندن. فاذا فیه بسم الله الرّحمن الرّحیم اشترِ کذا و کذا و اشتَرِ کذا. امام گفته بودند بسم الله الرّحمن الرّحیم، این لیست خرید من است. بخر و بیاور. اینها تعجب می‌کنند که این چه نامه‌ایست. صورت مسئله چی بود و این نامه چیست. نامه را می‌چرخانند دارَ الکتاب إلی الکُل. همه می‌بینند که لیست خرید است. و لم یَذکُر قلیلاً و لاکثیراً بِما قالوا فیه. امام چیزی از بحثی که مفضل با کفتربازها می‌چرخد نیاورده است. مفضل به این‌ها می‌گوید به هر حال امام لیست خرید داده چه کار می‌کنید؟ می‌گویند که خوب این پول زیادی می‌خواهد. هذا مالُ العَظیم حتی ننظر و نجمع و نَحمِل الیک و لم نُدرک الا نراک بعد نَنظُر فی ذلک. خلاصه‌اش شد اینکه ما اول باید برویم یک سری کمیسیون‌های اقتصادی تشکیل دهیم و مطلب را بررسی کنیم. جلساتی با هم می‌گذاریم و نتیجه جلسات را به تو می‌گوییم. بعداً بررسی می‌کنیم که این صورت خرید امام را چه طور بخریم. می‌گویند می‌رویم مدینه یک سری جلساتی می‌گذاریم و می‌آییم. این را می‌گویند و می‌روند. و أرادوا الانصراف همین که می‌خواهند که بروند مفضل می‌گوید نه نهار را باشید و بعد بروید. فَحَبسهم لغذائِه و وجّه المفضل الی اصحابه الذین سَعَوا بهم. بعد مفضل می‌رود همان قومی که به آنها سعایت شد، همان کفتربازها را می‌آورد، فجائوا فقرأ علیهم کتابَ ابی‌عبداله. برای آنها نامه امام را می‌خواند و می‌گوید امام نامه نوشته است. چه کار می‌کنید؟ این نامه امامتان است، چه کار می‌کنید؟ می‌روند و هنوز غذای آن مهمان‌ها تمام نشده برمی‌گردند و پول‌ها را جلوی مفضل و این‌ها می‌ریزند. قبلَ أن یَفرُقَ هولاءِ من الغذات. فقال لهم المفضل تأمرونی ان اطرُدَ هولاء مِن عندی؟ شما می‌گویید من اینها را از دور خودم برانم؟ تَظُنون ان الله تعالی یحتاج الی صلاتِکم و صومِکم؟ گمانتان بر این است که خدا محتاج نماز و روزه شماست؟ کار امام را راه بیندازید. کفترباز باش ولی کار امام را راه‌ بنداز. خواست امام را اجرا کن. برخی می‌گویند چرا مسئله ولایت در دین روشن نیست. اگر کار کنید می‌بینید که روشن است. مثل نخ تسبیح می‌ماند که دانه‌های تسبیح را به هم وصل کرده است. دانه تسبیح بدون نخ به چه دردی می‌خورد. خود امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید حج می‌روید، این سنگ لایضر و لاینفع به چه درد می‌خورد. در روایات حج می‌فرمایند تمام الحج لقاءالامام (من لا یحضره الفقیه، ج‏2، ص578)، این که می‌گویند حج بروید برای این است که دور امام و ولایت جمع شوید و گرنه این اعمال به چه درد می‌خورد. شما یک پراکندگی مطلق در این اعمال می‌بینید. نماز می‌خوانیم، بعد روزه می‌گیریم؛ بعد... این با همه چیز سازگار است با طاغوت و همه چیز سازگار است. این‌گونه معنویت‌ها با همه چیزی سازگار است. اصلی که امامت پیگیری می‌کرد اصل ولایت بود که کار امام را راه بینداز. نگویید مگر امام کار راه‌بینداز نیاز دارد؟ بله واقعاً امام کار راه‌بینداز لازم دارد. ما در روایات داریم لَمْ یَزَلْ أَمْرُ عَلِیٍّ(ع) شَدِیداً حَتَّى مَاتَ الْأَشْتَر (بحارالأنوار، ج33، ص556). امر امام شدید بود تا مالک اشتر مرد. امام به آن عظمت! وقتی مالک رفت امام از کار افتاد. این اهمیت مالک است. هیچگاه معنویت آنچنانی از مالک ذکر نشده است. راجع‌به کمیل نقل شده ولی راجع‌به مالک نقل نشده است. مالک کار راه بینداز امام بود. از تو به یک اشاره از من به سر دویدن... امام(ره) را دفن نکنید و در خاطرات نبرید. این کار مانند آن است که در مورد امیرالمؤمنین(ع) فقط مطلب بخوانی و بگویی به‌به! عجب امیرالمؤمنینی!...  💢 شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
♨️۸ توصیه مقام معظم رهبری به طلاب 1⃣ اوّل این‌که را جدّی بگیرید...درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد است؛ بدون آن نمیتوانید ایفا کنید، یا نمیتوانید ایفا کنید. نقش‌آفرینی غلط، از نقش‌آفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است. 2⃣حفظ  است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: با عزّت، و در تحصیل و زندگی...طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و ، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است. 3⃣ باید را، هم بشناسیم - همه‌مان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.  4⃣ از لحاظ و همچنین از لحاظ ، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید...این‌طور نباشد که طلبه‌ی جوان در مواجهه‌ی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود و احساس ضعف و وحشت کند. 5⃣ من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، ، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم این‌که از لحاظ سیاسی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند. توصیه‌ی من این است که نگذارید. 7⃣ به برادران عزیز در حوزه‌ی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئه‌ی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.  8⃣ در ارتباطات خود با ، اصل و و و درعین‌حال و و را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزه‌ی علمیه و فضلای حوزه‌های علمیه همین است که بتوانند مردم را جلب کنند و مردم را تحت تأثیر سخن هدایت‌آمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد. 🎙۱۳۷۹/۰۷/۱۴ 💢 شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
🌕🌑 دایرهٔ انقلابی و غیرانقلابی! هر کسی را به صِرف این‌که با فکر شما به‌طور کامل انطباق ندارد، به نکنید! ممکن است کسی صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، یک اختلافاتی داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا باشد؛ بالاخره معیارهایی دارد، این معیارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدم‌ها را متّهم به یا نباید کرد! همین‌طور که من روز چهاردهم خرداد در حرم حضرت امام (رضوان‌اللّٰه‌علیه) بیان کردم، هم است و مراتبی دارد؛ مرتبه‌ی اوّل، مرتبه‌ی دوّم، مرتبه‌ی سوّم؛ بله، بعضی از مراتبش بالاتر است و بهتر است، بعضی مراتبش پایین‌تر است امّا همه مؤمن‌اند، حساب با فرق می‌کند، با فرق می‌کند ولو درجات‌شان یکسانی نباشد.. 😖 رواداری و تحمّل مخالف! تشکّل‌های با هم، باشند. گاهی شما با هم اختلافاتی دارید؛ تشکّل‌های انقلابی، سَر یک چیزهایی با هم دارند؛ خب داشته باشند؛ درعین‌حال با این اختلافات، داشته باشید؛ را بگیرید؛ یعنی موجب نشود که به و به و این چیزها بینجامد؛ این‌را به‌نظر من، در محیط دانشگاه سعی کنید جا بیندازید؛ و ؛ که مصداق کاملش هم این است.. 🗓 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 💢 شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
بیانات رهبری مرحوم صاحب جواهر نسبت به صاحب حدائق در مواردی لحن بسیار تندی به کار میبرد. قبلا هم همینجور بوده است. مرحوم علامه در مختلف، در موارد متعددی به ابن ادریس به شکل عجیبی می‌تازد و عکس‌العمل خیلی شدیدی نشان میدهد. البته باز ابن ادریس (رضوان الله علیه) به نوبه خود با همان بیان، با شیخ طوسی برخورد کرده است. این کار رایج است، اشکالی هم ندارد؛ اما در میدان علم. اگر ابن ادریس زنده می شد، می‌ایستاد، علامه پشت سرش نماز می‌خواند، دستش را هم می‌بوسید. اگر سید صاحب مدارک زنده می‌شد، صاحب حدائق و دیگران پشت سرش نماز می‌خواندند، دستش را هم می بوسیدند - در این شکی نیست - اما در میدان علم با هم برخورد می کنند؛ مانعی هم ندارد. این برخوردها معنایش این است که طرح سوال، طرح اشکال، طرح شبهه، طرح مسئله جدید، طرح شیوه جدید، ایرادی ندارد. یک چیز دیگری که به ذهنم می‌رسد و مطرح می‌کنم، شیوه‌های و است، لااقل در درسهای بالا. خب، شیوه‌ی یک شیوه‌ی شناخته‌شده‌ی مشخصی است و طرفدارانی هم داشته. حتی می‌گویند مرحوم «آمیرزا محمّدتقی شیرازی»، وقتی هم که آمد کربلا ساکن شد (چون ایشان سامره بود، در خدمت میرزا بود) باز تدریسش به همان شیوه بود... به نظرم می‌رسد که ما در قم، شیوه‌ها را محدود نکنیم. شیوه‌ی قمی باز فرق دارد با شیوه‌ی نجفی... خب، شیوه‌ی قم هم یک شیوه است. الان در قم، آقای «حاج آقا موسی زنجانی» یک جور درس می‌دهد، آقای «وحید» یک‌جور درس می‌دهد. ده پانزده سال پیش، من نوارهای هر دوی اینها را (نوار حاج آقا موسی را بیشتر، نوار آقای وحید را کمتر) شنُفتم. اصلا این، یک سبک است، آن، یک سبک دیگر است. بنابراین، در حوزه، سبکها را آزاد بگذارید... بنابراین، شیوه‌های مختلف را به رسمیت بشناسید. اصلا اینها گفته شود یعنی حرفها توی دل شما نماند. همینها را بگوئید تا بلندنظری و سماحت شورا نسبت به مسائل گوناگون دانسته شود. سال ۱۳۸۹/ قم المقدسه 💢 شیخ / عضویت 👇🏻 @sheikh_farhad_fathi
‼️ ازدواج مرد و زن مسلمان و مسیحی 🔷 س ۸۴۲۴: آیا ازدواج مرد مسلمان با زن مسیحی یا زن مسلمان با مرد مسیحی صحیح است؟ ✅ ج: ازدواج (دائم یا موقت) زن مسلمان با مرد مسیحی باطل است و نیز ازدواج دائم مرد مسلمان با زن مسیحی بنا بر احتیاط واجب باطل می باشد اما ازدواج موقت مرد مسلمان با زن مسیحی با رعایت شرایط شرعی اشکال ندارد. درباره ازدواج زن یا مرد مسلمان با سایر اهل کتاب نیز احکام گذشته جاری است. 🆔 @resale_ahkam
📌ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل: اگر آنچه منتشر شده صحت داشته باشد که اسرائیل بدون آزادی اسرا اجازه آتش بس در غزه را می دهد، این اشتباه بزرگی است 🇵🇸🔻به بپیوندید🇮🇷👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/863436966C4e3a199ab3
📌سخنگوی نظامی گردان های قدس: آماده آزادی حنا کثیر و پسر یاگیل یعقوب به دلایل بشردوستانه هستیم. 🇵🇸🔻به بپیوندید🇮🇷👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/863436966C4e3a199ab3
🔴مقاومت اسلامی عراق با چندین پهپاد انتحاری پایگاه هوایی الحریر آمریکا را هدف قرار داد. 🇵🇸🔻به بپیوندید🇮🇷👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/863436966C4e3a199ab3
🚨دبيركل كتائب حزب الله: تجاوزات صهيونيست ها متوقف نشوند عمليات مقاومت متوقف نخواهند شد ابوآلاء الولائى دبيركل كتائب حزب الله عراق: عمليات مقاومت متوقف نمى شود مگر با توقف تجاوزات صهيونيست ها در غزه. هيچ آتش بسى با اشغالگران آمريكايى در عراق ايجاد نمى شود مگر با آتش بسى واقعى و الزام آور براى دشمن در غزه. خروج مسالمت آميز اشغالگران از عراق در كار نخواهد بود مگر با ورود مستمر محموله هاى كمك هاى بشر دوستانه به غزه. اينگونه مقاومت موضع ثابت و مستحكم خود در قبال ملت و مقاومت فلسطين را تأكيد مى كند. 🇵🇸🔻به بپیوندید🇮🇷👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/863436966C4e3a199ab3