📣 حداد عادل:جوانگرایی نیاز امروز تشکلهای سیاسی است
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست «توانمندسازی جوانان انقلابی خراسان رضوی» یادوراه شهید اصلانی در مشهدگفت:
🔸جوانگرایی نیاز امروز تشکل های سیاسی در کشور است، اکنون میتوان با منطق روشن جوانان را در این زمینه جذب کرد.
🔸جرأت کنیم جوانان و بانوان را در تصمیم گیری ها دخیل کنیم تا فردای بهتری برای کشورمان داشته باشیم.
https://eitaa.com/joinchat/977797120C1e903c6732
📣 اخبار ریزُ درشتِ خراسان رضوی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 جنگ خیابانی در جنین
┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄
#گونی_نیوز
🇮🇷@gooninews
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آزادیبیان رسانههای آمریکایی صدای هر مخالفی را خفه میکند!
🔺 دو خبرنگاری که به سکوت شبکه خبری CBC و خبرنگاران آن در قبال کشتار فلسطینیان در غزه به دست رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بودند از مراسم این شبکه اخراج شدند.
┄┅═✧☫ گونی نیوز ☫✧═┅┄
#گونی_نیوز
🇮🇷@gooninews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 نوشته ای از آخرین برگ دفترچه یادداشت شهیدتفحص شده 😔
➡️@shohadac
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑توصیف پرفسور موشه شارون
از دین اسلام در دانشگاه بن گورین رژیم صهیونستی
➡️@shohadac
⚫️ همسر فروشی در انگلستان!
💥 یک فاجعه انسانی و یکی از عجایب تاریخ
👈 قابل توجه کسانی که پیرو بی چون و چرای حقوق زنان در غرب هستند...
🔺شرح تابلوی بالا: یک مرد اروپایی در حال فروش همسرش به قیمت مناسب!
○ ماجرا چیست؟
تا پایان دهه ۱۹۰۰ میلادی، مردان انگلیسی حق داشتند زنان خود را به بالاترین پیشنهاد از نظر قیمت بفروشند. تنها کافی بود دیگر با همسر خود سازگاری نداشته باشند، آن وقت به دور گردن و یا دست همسرشان طنابی پیچیده و به شکل عمومی وی را به فروش میرساندند. متاسفانه گاه مردانی بودند که زن خویش را تنها با چند لیتر آبجو معاوضه میکردند !!
➡️@shohadac
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
🎥 خواننده آمریکایی در تظاهرات سیصد هزار نفری واشنگتن برای فلسطین برای کمک به کودکان غزه در اینستاگرامش مبلغ ۱۰میلیون دلار در نظر گرفته که تا الان ۸/۵میلیون دلار جمع شده
🍃🌹🍃
✅ با همین شرف سلبریتیهای ایرانی رو که چند میلیون فالوور دارن و هیچ غلطی نمیکنن اندازه بگیرید.
#فلسطین | #طوفان_الاقصی
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری #مقاومت 💠
@passdar
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️ معامله صوری برای فرار از ربا
🔷 س ۸۴۲۳: اگر شخصی نیاز به مبلغی پول داشته باشد، آیا جایز است که کالایی را به صورت نسیه به بیش از نرخ حقیقی بخرد و سپس آن را در همان مجلس به فروشنده، به قیمت کمتری بفروشد، مثلاً تکه ای طلا را به مبلغ مشخصی به طور نسیه برای مدّت یک سال بخرد و در همان مجلس آن را به صورت نقد به شخص فروشنده، به دو سوم قیمت خرید بفروشد؟
✅ ج: چنین معامله ای که در واقع نوعی حیله برای فرار از ربای قرضی است، شرعاً حرام و باطل است.
#احکام_معاملات #فروش_نسیه
🆔 @resale_ahkam
کفترباز باش، ولی کار امام را راه بنداز!
...روایتی را در رابطه با این که «اولویت با چیست؟» میخوانم. در رجال کشّی که از منابع مهمترین منابع رجالی ماست، زید مفضل -که همین مفضلابنعمر است و توحید مفضل در حقیقت قرائت حضرت بر مفضل است- در مباحث توحیدی در صفحه 326 (کتاب کشی) آمده که أنّ عدّتاً مِن اهل الکوفة کَتَبوا إلی الصّادق علیه السلام فقالوا انّ المُفضّل یجالس الشّتار و اصحابَ الحَمام. عدهای نامه نوشتند به امام صادق(ع) و گفتند که مفضل با لات و لوتها و کفتربازها میچرخد. شما نامهای به مفضل بنویس تا خودش را جمع و جور کند. بالاخره برای تیپ علما و اصحاب شما این جریان خوب نیست. حضرت نامه نوشتند و سرش را هم مهر و موم کردند و گفتند این را به دست مفضل برسانید. امام نامه را به دست یک سری از بزرگان اصحاب دادند تا به مفضل برسانند. نمیدانم این اسمها را چقدر میشناسید، محمدبن مسلم، زراره، حجربنزائده، عبدالهبنبکیر و ابوبصیر. اینها از بزرگان اصحابند. میروند کوفه نامه را میدهند به مفضل. او نیز نامه امام را باز میکند و جلوی بقیه شروع میکند به خواندن. فاذا فیه بسم الله الرّحمن الرّحیم اشترِ کذا و کذا و اشتَرِ کذا. امام گفته بودند بسم الله الرّحمن الرّحیم، این لیست خرید من است. بخر و بیاور. اینها تعجب میکنند که این چه نامهایست. صورت مسئله چی بود و این نامه چیست. نامه را میچرخانند دارَ الکتاب إلی الکُل. همه میبینند که لیست خرید است. و لم یَذکُر قلیلاً و لاکثیراً بِما قالوا فیه. امام چیزی از بحثی که مفضل با کفتربازها میچرخد نیاورده است. مفضل به اینها میگوید به هر حال امام لیست خرید داده چه کار میکنید؟ میگویند که خوب این پول زیادی میخواهد. هذا مالُ العَظیم حتی ننظر و نجمع و نَحمِل الیک و لم نُدرک الا نراک بعد نَنظُر فی ذلک. خلاصهاش شد اینکه ما اول باید برویم یک سری کمیسیونهای اقتصادی تشکیل دهیم و مطلب را بررسی کنیم. جلساتی با هم میگذاریم و نتیجه جلسات را به تو میگوییم. بعداً بررسی میکنیم که این صورت خرید امام را چه طور بخریم. میگویند میرویم مدینه یک سری جلساتی میگذاریم و میآییم. این را میگویند و میروند. و أرادوا الانصراف همین که میخواهند که بروند مفضل میگوید نه نهار را باشید و بعد بروید. فَحَبسهم لغذائِه و وجّه المفضل الی اصحابه الذین سَعَوا بهم. بعد مفضل میرود همان قومی که به آنها سعایت شد، همان کفتربازها را میآورد، فجائوا فقرأ علیهم کتابَ ابیعبداله. برای آنها نامه امام را میخواند و میگوید امام نامه نوشته است. چه کار میکنید؟ این نامه امامتان است، چه کار میکنید؟ میروند و هنوز غذای آن مهمانها تمام نشده برمیگردند و پولها را جلوی مفضل و اینها میریزند. قبلَ أن یَفرُقَ هولاءِ من الغذات. فقال لهم المفضل تأمرونی ان اطرُدَ هولاء مِن عندی؟ شما میگویید من اینها را از دور خودم برانم؟ تَظُنون ان الله تعالی یحتاج الی صلاتِکم و صومِکم؟ گمانتان بر این است که خدا محتاج نماز و روزه شماست؟ کار امام را راه بیندازید. کفترباز باش ولی کار امام را راه بنداز. خواست امام را اجرا کن.
برخی میگویند چرا مسئله ولایت در دین روشن نیست. اگر کار کنید میبینید که روشن است. مثل نخ تسبیح میماند که دانههای تسبیح را به هم وصل کرده است. دانه تسبیح بدون نخ به چه دردی میخورد. خود امیرالمؤمنین(ع) در نهجالبلاغه میفرماید حج میروید، این سنگ لایضر و لاینفع به چه درد میخورد. در روایات حج میفرمایند تمام الحج لقاءالامام (من لا یحضره الفقیه، ج2، ص578)، این که میگویند حج بروید برای این است که دور امام و ولایت جمع شوید و گرنه این اعمال به چه درد میخورد. شما یک پراکندگی مطلق در این اعمال میبینید. نماز میخوانیم، بعد روزه میگیریم؛ بعد... این با همه چیز سازگار است با طاغوت و همه چیز سازگار است. اینگونه معنویتها با همه چیزی سازگار است. اصلی که امامت پیگیری میکرد اصل ولایت بود که کار امام را راه بینداز. نگویید مگر امام کار راهبینداز نیاز دارد؟ بله واقعاً امام کار راهبینداز لازم دارد. ما در روایات داریم لَمْ یَزَلْ أَمْرُ عَلِیٍّ(ع) شَدِیداً حَتَّى مَاتَ الْأَشْتَر (بحارالأنوار، ج33، ص556). امر امام شدید بود تا مالک اشتر مرد. امام به آن عظمت! وقتی مالک رفت امام از کار افتاد. این اهمیت مالک است. هیچگاه معنویت آنچنانی از مالک ذکر نشده است. راجعبه کمیل نقل شده ولی راجعبه مالک نقل نشده است. مالک کار راه بینداز امام بود. از تو به یک اشاره از من به سر دویدن...
امام(ره) را دفن نکنید و در خاطرات نبرید. این کار مانند آن است که در مورد امیرالمؤمنین(ع) فقط مطلب بخوانی و بگویی بهبه! عجب امیرالمؤمنینی!...
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi
♨️۸ توصیه مقام معظم رهبری به طلاب
1⃣ اوّل اینکه #درس_خواندن را جدّی بگیرید...درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد #پایهی_اصلی است؛ بدون آن #هیچ_نقشی نمیتوانید ایفا کنید، یا #درست نمیتوانید ایفا کنید. نقشآفرینی غلط، از نقشآفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است.
2⃣حفظ #زى_طلبگی است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: #پارسایی با عزّت، و #نظم در تحصیل و زندگی...طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و #قناعت، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است.
3⃣ باید #اخلاق_اسلامی را، هم بشناسیم - همهمان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیهی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.
4⃣ از لحاظ #علمی و همچنین از لحاظ #سیاسی، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید...اینطور نباشد که طلبهی جوان در مواجههی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود #بلرزد و احساس ضعف و وحشت کند.
5⃣ من شما عزیزان را در زمینهی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، #غیرت_دینی، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعهی حوزهی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم اینکه از لحاظ سیاسی #عصبی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزهی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّهی سیاسی مشاهده کنند. توصیهی من این است که نگذارید.
7⃣ به برادران عزیز در حوزهی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئهی #جدایی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.
8⃣ در ارتباطات خود با #مردم، اصل #نرمش و #تواضع و #مدارا و درعینحال #اثرگذاری و #تبلیغ و #هدایت را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزهی علمیه و فضلای حوزههای علمیه همین است که بتوانند #دل مردم را جلب کنند و #فکر مردم را تحت تأثیر سخن هدایتآمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد.
🎙۱۳۷۹/۰۷/۱۴
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi
🌕🌑 دایرهٔ انقلابی و غیرانقلابی!
هر کسی را به صِرف اینکه با فکر شما بهطور کامل انطباق ندارد، #متّهم به #انقلابی_نبودن نکنید! ممکن است کسی صددرصد با فکر شما منطبق نباشد، یک اختلافاتی داشته باشد، پنجاه درصد مثلاً منطبق باشد امّا #انقلابی باشد؛ #انقلابی_بودن بالاخره معیارهایی دارد، این معیارها در او ممکن است وجود داشته باشد؛ فوراً آدمها را متّهم به #ضدّ_انقلاب یا #غیر_انقلابی نباید کرد! همینطور که من روز چهاردهم خرداد در حرم حضرت امام (رضواناللّٰهعلیه) بیان کردم، #انقلابیگری هم #مثل_ایمان است و مراتبی دارد؛ مرتبهی اوّل، مرتبهی دوّم، مرتبهی سوّم؛ بله، بعضی از مراتبش بالاتر است و بهتر است، بعضی مراتبش پایینتر است امّا همه مؤمناند، حساب #مؤمن با #غیر_مؤمن فرق میکند، با #منافق فرق میکند ولو درجاتشان #درجات یکسانی نباشد..
😖 رواداری و تحمّل مخالف!
تشکّلهای #انقلابی با هم، #هم_افزا باشند. گاهی شما با هم اختلافاتی دارید؛ تشکّلهای انقلابی، سَر یک چیزهایی با هم #اختلاف دارند؛ خب داشته باشند؛ درعینحال با این اختلافات، #هم_افزایی داشته باشید؛ #نقاط_مشترک را بگیرید؛ یعنی #اختلافات موجب نشود که به #یقه_گیری و به #مقابله و این چیزها بینجامد؛ اینرا بهنظر من، در محیط دانشگاه سعی کنید جا بیندازید؛ #رواداری و #تحمّل؛ #تحمّل_مخالف که مصداق کاملش هم این است..
🗓 ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi
بیانات رهبری
مرحوم صاحب جواهر نسبت به صاحب حدائق در مواردی لحن بسیار تندی به کار میبرد. قبلا هم همینجور بوده است. مرحوم علامه در مختلف، در موارد متعددی به ابن ادریس به شکل عجیبی میتازد و عکسالعمل خیلی شدیدی نشان میدهد. البته باز ابن ادریس (رضوان الله علیه) به نوبه خود با همان بیان، با شیخ طوسی برخورد کرده است. این کار رایج است، اشکالی هم ندارد؛ اما در میدان علم. اگر ابن ادریس زنده می شد، میایستاد، علامه پشت سرش نماز میخواند، دستش را هم میبوسید. اگر سید صاحب مدارک زنده میشد، صاحب حدائق و دیگران پشت سرش نماز میخواندند، دستش را هم می بوسیدند - در این شکی نیست - اما در میدان علم با هم برخورد می کنند؛ مانعی هم ندارد. این برخوردها معنایش این است که طرح سوال، طرح اشکال، طرح شبهه، طرح مسئله جدید، طرح شیوه جدید، ایرادی ندارد.
یک چیز دیگری که به ذهنم میرسد و مطرح میکنم، شیوههای #درسدادن و #درسخواندن است، لااقل در درسهای بالا. خب، شیوهی #سامرائی یک شیوهی شناختهشدهی مشخصی است و طرفدارانی هم داشته. حتی میگویند مرحوم «آمیرزا محمّدتقی شیرازی»، وقتی هم که آمد کربلا ساکن شد (چون ایشان سامره بود، در خدمت میرزا بود) باز تدریسش به همان شیوه بود... به نظرم میرسد که ما در قم، شیوهها را محدود نکنیم. شیوهی قمی باز فرق دارد با شیوهی نجفی... خب، شیوهی قم هم یک شیوه است. الان در قم، آقای «حاج آقا موسی زنجانی» یک جور درس میدهد، آقای «وحید» یکجور درس میدهد. ده پانزده سال پیش، من نوارهای هر دوی اینها را (نوار حاج آقا موسی را بیشتر، نوار آقای وحید را کمتر) شنُفتم. اصلا این، یک سبک است، آن، یک سبک دیگر است. بنابراین، در حوزه، سبکها را آزاد بگذارید... بنابراین، شیوههای مختلف را به رسمیت بشناسید. اصلا اینها گفته شود یعنی حرفها توی دل شما نماند. همینها را بگوئید تا بلندنظری و سماحت شورا نسبت به مسائل گوناگون دانسته شود.
سال ۱۳۸۹/ قم المقدسه
💢 شیخ #فرهاد_فتحی / عضویت 👇🏻
@sheikh_farhad_fathi