eitaa logo
محصولات صالحین
7.6هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
394 ویدیو
1.1هزار فایل
🔆کانال محتوایی شبکه تربیتی بسیج-صالحین (تربیت تشکیلاتی)🔆 👈🏻ويژه اركان تربيتي صالحين 👈🏻ویژه فعالين تربيتي مساجد🕌واقشار 👈🏻تخصصی سنين كودك،نوجوان وجوان 👈🏻 تخصصی برادر و خواهر انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع @salehinproducts
مشاهده در ایتا
دانلود
#سخن_نگاشت احترام به شخصیت نوجوان یکی از اصول مهم تربیتی احترام به شخصيت نوجوان و حفظ كرامت انسانى اوست: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: مبادا فردى از مسلمانان را كوچك بشماريد و تحقير كنيد كه كوچك آنان، نزد خدا بزرگ است. از نظر دينى، ما بايد همان ارزشى را كه براى بزرگسال قائليم، براى نوجوان نيز قايل باشيم، زيرا تربيتى كه مبتنى بر اقتدار يك جانبه باشد، محكوم به شكست است و طبيعى است كه كودك و نوجوان، جذب حرف‌ها و رفتارى شود كه خود در آن نقش و سهمى داشته باشد و شخصيتش به نحوى در آن دخالت داده شود. بايد كلماتى انتخاب شود كه به شخصيت او لطمه نزند. با اظهار محبت و ارزنده‌سازى شخصيت وى، روى نقاط قوّت و كارهاى مثبتش تكيه مى‌كنيم، اين امر، موجب اعتماد به نفس و حركتش به سوى رفتار پسنديده خواهد شد ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #نوجوان 9 آذر الی 15 آذر موضوع :قانون اساسی چیست؟ ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
37.pdf
786.9K
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه نوجوان 9 آذر الی 15 آذر موضوع :قانون اساسی چیست؟ ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 #دوره_آموزش تعلیم و تربیت اقتصادی؛ چیستی و چرایی استاد : دکتر طه رمضانی مساله تعلیم وتربیت اقتصادی یکی از دانش های مضاف در حوزه تربیت است. تربیت اقتصادی ثمرات فراوانی در ابعاد مادی و معنوی انسان داشته و منجر به ایجاد مهارت هایی مانند آموزش مدیریت مالی شخصی، مهارت پس انداز، مهارت سرمایه گذاری و … و همچنین فضائل اخلاقی مانند انفاق و ایثار و پرهیز از حرص و … می شود. در این دوره ضمن تبیین ضرورت پرداخت به تعلیم و تربیت اقتصادی با محورهای اصلی آن آشنا خواهید شد. 🌐https://madresefeiz.com/?p=4228 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
#سخن_نگاشت امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر ، واجبی در کنار واجبات دیگر است . اگر من واجبات دیگر را ( به هر دلیل مانند نادانی و یا هوا پرستی ) عمل نمی کنم ولی می توانم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهم ،لازم است که از انجام آن کوتاهی نکنم و این به این معناست که مبتلا بودن یا نبودن به فعلی حرام شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر نیست . ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #جوان 9 آذر الی 15 آذر موضوع :قانون اساسی و شبهات ناظر به آن ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
۳۷.pdf
2.45M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه جوان 9 آذر الی 15 آذر موضوع :قانون اساسی و شبهات ناظر به آن ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
513 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام چگونه اعتماد به نفس در متربیان را افزایش دهیم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم میزان اعتماد به نفس در هر فرد، به مقدار خودباوری اوست؛ یعنی هر قدر فرد توان و نیروی عظیم انسانی خودش را بشناسد و باور کند که خداوند او را خلیفه و جانشین خود در زمین قرار داده است، اعتماد به نفس و تصمیم بر انجام کارهای عظیم و بزرگ در او بیشتر می شود. البته هر فرد باید بداند که چنین نیروی توانمندی را از خالق هستی گرفته است و از خودش هیچ ندارد، پس در عین اعتماد به نفس، دچار غرور و تکبر در مقابل دیگران و خداوند نشود. باید توجه داشت که علاوه بر بیان این مسائل برای متربیان، راهکارهای عملی هم برای افزایش اعتماد به نفس در آنها وجود دارد از جمله اینکه: الف) به آنها مسئولیت بدهیم و کارهای درون گروهی و برون گروهی را از آنها بخواهیم که این مورد کمک بزرگی به رشد شخصیت و اعتماد به نفس در آنها می کند. ب) الگوهای بزرگ و موفق را برای آنها معرفی کنیم و با بیان مراحل زندگی آنها، انگیزه حرکت و قوای لازم را در متربیان ایجاد و تقویت کنیم و با این کار به آنها نشان دهیم که انسان های بزرگ، حتی در شرایط بسیار سخت، چگونه عمل کردند و به چه موفقیت هایی دست پیدا کردند. در ضمن باید توجه داشت که این خودباوری، آرام آرام در متربی ایجاد می شود و نباید انتظار داشت که یک شبه ره صد ساله را طی کند. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🎦 #دوره_آموزش برجک فرهنگی استاد : حاج حسین یکتا فضای انقلاب اسلامی امروز نیازمند خروش جدی فعالین تربیتی و انقلابیون فداکار برای نبرد در جنگ نرم می باشد. ایجاد انگیزه تربیتی برای آماده سازی جامعه مهدوی برای بسیاری از کنشگران از چالش های اساسی است. حاج حسین یکتا با تطبیق تاریخی، با بررسی وضعیت میدانی جبهه فرهنگی و تربیتی انقلاب اسلامی و با تبیین مبانی اندیشه اسلامی-انقلابی امامین انقلاب در صدد انگیزه سازی برای بخشی از فعالین تربیتی است. 🌐https://madresefeiz.com/?p=4249 .............. 🔴کانال مدرسه تربیتی فیض: 🆔 @madresefeiz
#سخن_نگاشت راه های ایجاد صفات نیکو در متربی هدف تربیت، دست‌یابی به انسان ایده‌آل است. صفات حسنه در انسان ایده‌آل، مبنا های مختلفی ندارند که به‌صورت مجزا مطرح شوند. شجاعت، گذشت، قناعت، زهد و… کثرت‌هایی هستند که به یک وحدت بر می‌گردند و آن حسن‌ظن به خدا است. ممکن است مربی بخواهد شاگردش خدا را راست‌گو، قادر، کریم و حکیم بداند، اما راه بروز این صفات در او را نداند که چگونه است و از کجا پیدا می‌شود. اساس کار این است که او با حقیقت آشنا شود؛ به بیان دیگر راهی از درون او به نامحدود باز شود. تقویت حسن ظن به خدا در متربی، تعبیه راهی از درون به نامحدود است؛ این کار اساس تربیت و مادر کل صفات و خصوصیات ایده‌ال او را تشکیل خواهد داد. داشتن حسن‌ظن به خدا، یعنی اینکه فرد، خدا را در عالم هستی راست‌گو، حکیم، کریم، قادر، عالم، مدیر، مدبر و در یک کلمه فعال و مراقب اوضاع ببیند. این دید به انسان قوت قلب وصف‌ناشدنی در برخورد با دیگران و محیط می‌دهد و می‌تواند در هر میدانی با این پشتیبان وارد شود. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
514 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام نفاق و دو رویی و چند شخصیتی در بعضی از اعضای حلقه وجود دارد، چه وظیفه ای داریم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم یکی از راهکارهای حل مشکل مذکور، تقویت ارتباط مسئول گروه با اعضای حلقه می باشد که در این صورت، آن روحیه منفی در مقابل مسئول گروه، در اعضای حلقه کمتر بروز و ظهور پیدا کرده و با او راحت تر و صمیمی تر می باشند و همین باعث میشود که زمینه برای حل اساسی تر مشکل فراهم شود؛ به این صورت که وقتی اعضای حلقه با مسئول گروه راحت باشند و در مقابل او دورویی نداشته باشند، مسئول گروه می تواند در فضایی صمیمی و عاطفی (در بعضی موارد به صورت عمومی و در بعضی موارد، به طور خصوصی و مشاوره ای) نکات و مطالبی را که در این زمینه لازم می داند )به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آنها بگوید. از دیگر راهها برای حل این مسأله، تقویت شجاعت و اعتماد به نفس در بین اعضا می باشد؛ زیرا منشأ روحیه چند شخصیتی و دورویی که در بین بعضی نوجوانان و جوانان ممکن است اتفاق بیفتد، ترس و عدم اعتماد به نفس می باشد که با برطرف کردن این منشأ، بسیاری مشکلات برطرف خواهد شد. بیان قصه هایی در مورد صداقت و یکرنگی و همچنین مقابل آن و حتی به بحث گذاشتن آن در حلقه ها به صورتی که منصرف به کسی نشود و راه حل های آن را پیدا کردن هم می تواند مؤثر باشد. گاهی اوقات منشأ این رفتار از خانواده یا مدرسه نشأت می گیرد که سرگروه باید در پی پیدا کردن منشأ و رفع آن باشد. در آخر، توجه به این نکته ضروریست که مسئول گروه در بسیاری از موارد که متوجه این مشکل در فردی می شود، باید از اصل تغافل استفاده کند، طوری که گویی متوجه قضیه نشده است؛ زیرا اگر وجود چنین روحیه ای را در کسی، خصوصا جوان و نوجوان، به رخ او کشیده و او را توبیخ کنیم، ضربه شخصیتی خواهد خورد و مشکل، عمیق تر می شود. بنابراین برخورد با این مشکل، بسیار ظریف و دقیق است و راهکار آن باید به لطافت اجرا شود. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
مشورت در تشکیلات شما هرچقدر خلاق و خوش فکر باشید ، بازهم فقط به اندازه یک فرد مبتکر می توانید طرح و ایده داشته باشید ، لکن اگر فکر خلاق و تجارب دیگران را بکار بگیرید ، به عبارتی به مدیریت فکرها و تخصص ها و تجربه ها بپردازید ، درواقع به اندازه همه آن ها می توانید ایده داشته باشید ، البته ضرورت مشورت کردن ، فقط در این منحصر نمی شود ، بلکه دلایل متعددی برای ضرورت مشورت وجود دارد که عبارتند از: 1- غنی سازی تصمیمات(استفاده از نظریات دیگران برای تصمیم گیری بهتر) 2- شریک کردن افراد مختلف در نتیجه کار 3- رشد فکری و عملی اعضای یک تشکل ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
🕖 #تقویم_عبادی_تربیتی ویژه بسیجیان و ارکان و متربیان صالحین هفته سی و هفتم 9 آذر الی 15 آذر ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅ #ایده ها و فعالیت های هفتگی #جوانان_گام_دومی 9 آذر الی 15 آذر ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
515 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام آیا اسلام برای تربیت مبانی نظری دارد؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم «مبانی» در لغت به معنای «شالوده و اساس» یک چیز آمده است (۱) و در اصطلاح دانشمندان تربیتی، به گزاره هایی گفته میشود که بیانگر موقعیت، امکانات، محدودیت ها و ضرورت های حیات انسانی است. (۲) موضوع، تربیت انسان است و بدون درک درست از انسان و استعدادهای شگفت انگیز و مراتب وجودیش نمی توان نظام و برنامه تربیتی جامع و درستی ارائه نمود. اسلام، نظام تربیت خود را بر مبانی حقیقی و قطعی و مبتنی بر براهین عقلی و علمی بنا کرده است؛ از جمله: مبانی جهان شناختی، مثل اینکه جهان از اوست و ماهیت «به سوی اویی» دارد و دارای نظام متقن علی و معلولی، و نیز سببی و مسببی میباشد و اینکه آفرینش جهان بیهوده نبوده و همه عالم، هدف و غایت ویژه ای را دنبال می کند و مبانی انسان شناختی، مثل چند بعدی بودن انسان، استعدادهای فطری، تربیت پذیری و...، و مبانی بسیار دیگری که در این مختصر نمی گنجد. مسائلی از قبیل تکیه بر اصلاح خود، تقدم تزکیه بر تعلیم، تداوم تربیت، اصل تکرار و تلقین، جهت دار بودن تربیت، تربیت جسمانی، تربیت روحانی، تربیت عقلانی و..، همه برطبق شالوده ها و اساس اسلامی دنبال می شوند که تمام دانشمندان، وامدار مبانی اسلام در تربیت انسان می باشند. به عنوان نمونه، امام صادق علیه السلام می فرمایند: « فرزند خود را در هفت سال اول، آزاد بگذار تا بازی کند و در هفت سال دوم، او را با آداب و روش های مفید، تربیت کن و در هفت سال سوم مانند یک رفیق صمیمی مصاحب و ملازمش باش».(وسائل الشیعه، ج۵، ص۱۲۵) این گونه روایات تربیتی، بیانگر کامل ترین مبانی تربیت یک انسان است و به خاطر عمیق بودن مبانی تربیتی آن، امروزه مورد استفاده تمام اندیشمندان و نظریه پردازان علوم تربیتی قرار گرفته است. برای مطالعه بیشتر به منابع زیر رجوع نمایید: - «تعلیم و تربیت»، امام خمینی (ره). - «تعلیم و تربیت در اسلام»، شهید مطهری (ره). - «اركان تعلیم و تربیت»؛ علامه جعفری (ره). 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت تربیت بر اساس فطرت در تربیــت، مــا به دنبــال پــرورش همیــن اســتعدادهای خــدادادی هســتیم و مربــی بایــد مراقبــت کنــد کــه متربــی بــر روی فطــرت خــود پــا نگــذارد. لــذا، تربیتــی درســت اســت کــه بــر اسـاس فطـرت باشـد نـه ضـد فطـرت؛ بـه تعبیـر شـهید مطهـری: «ا گـر انسـان دارای یـك سلسـله فطریـات باشـد قطعـا تربیـت او بایـد بـا در نظـر گرفتـن همـان فطریـات صـورت گیـرد و اصـل لغـت ”تربیـت“ هـم ا گـر بـه کار بـرده مـی شـود چـه آ گاهانـه و چـه غیرآگاهانـه بـر همیـن اسـاس اسـت، چـون ”تربیـت“ یعنـی رشـددادن و پـرورش دادن و ایـن مبنـی بـر قبول کـردن یـك سلسـله اسـتعدادها و بـه تعبیـر امـروز یـك سلسـله ویژگی هـا در انسـان اسـت. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف محتوای خلاصه ( #درسنامه_های_یک_دقیقه_ای ) 9 آذر الی 15 آذر موضوع :امام حسن عسگری (علیه السلام) ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
37.pdf
2.12M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف محتوای خلاصه ( درسنامه_های_یک_دقیقه_ای ) 9 آذر الی 15 آذر موضوع :امام حسن عسگری (علیه السلام) ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
516 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام آبرای تقویت اراده در متربیان مقطع ابتدایی چه برنامه هایی را پیشنهاد می کنید. ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم شجره طیبه صالحین نهادی تربیتی است که نمی تواند نقش خود را بدون ارتباط مستمر و مؤثر با نهادهای تربیتی دیگر مانند خانواده و مدرسه ایفا کند. این مهم در مورد حلقه های مقطع ابتدایی بیشتر خودنمایی می کند. موضوع مطرح شده نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر راهکاری هم ارائه شود، این نکته اساسی در آن باید مد نظر باشد. واقعیت این است که اراده، نه تنها خواستن و توفیق یافتن، بلکه تسلط بر نفس و خودداری نیز هست. اگر کودک عادت کند که همیشه امیال خود را به مرحله عمل درآورد، هیچ گاه دارای اراده قوی نخواهد شد. متأسفانه بعضی والدین به جای کودک، کارهای او را انجام می دهند، در این گونه موارد شما باید خانواده را توجیه کنید و آنها را با خود همراه کنید. برای تقویت اراده کودک، قبل از هر چیز باید او را با یک روش منظم روزانه آشنا کرد؛ مثلا زمان آمدن به حلقه و بازگشت او از حلقه، آمدن منظم در نماز و یا برخی فعالیت ها در منزل؛ مثل خوابیدن منظم و در ساعت مقرر، ساعت تماشای تلویزیون و نظایر آن تعیین بشود. این برنامه منظم زندگی خصوصیات اخلاقی مربوط به اراده او را شکل می دهد. برای تکامل اراده در کودک، باید مسلط شدن بر امیال و احساسات، هوی و هوس، احساس ترس، درد و رنج را تقویت کرد؛ چون این گونه اعمال، اراده کودک را استحکام می بخشد. و نیز آموزش ادب به بچه ها، در ایجاد اراده، اثر قابل توجهی دارد، اما ادب به چه معناست و مؤدب کیست؟ مؤدب کسی است که هر وقت، هر کاری را که دوست داشته باشد انجام نمی دهد و دوست دارد طبق آئین نامه عمل کند که سن هفت تا چهارده سالگی زمان این دوست داشتن و زمان آموزش این مهارت به بچه است که اگر آن را بیاموزد، دیگر اراده انجام کارها، هرچند آن کار را دوست نداشته باشد، برای او سخت نیست. از راه های عملی تقویت اراده در کودکان می توان موارد زیر را برشمرد: 1. اجرای مسابقات بین بچه ها با همین هدف و نتیجه گرفتن از آن مسابقه در حلقه؛ ۲. خواستن برخی تکالیف و افزایش روز به روز آنها، به مقدار توان فرد؛ ۳. خواندن داستان زندگی برخی افراد؛ مثل دانشمندان و علما برای آنها و بیان این نکته که افراد، با اراده به این مرحله می رسند، به بیان دیگر ایجاد انگیزه برای آنها و... 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
بلند همتی در تربیت در تربیــت همیشــه بایــد اهــداف غایــی و بلندمــدت در نظــر باشــد و انســان (مربــی یــامتربـی) بـه کـم قانـع نباشـد تـا ارادهاش بـرای رسـیدن بـه بالاتـر مضاعـف شـود. در ایـن صـورت، مشــکلات در راه تربیــت کوچــك خواهــد شــد و موانــع، انســان را متوقــف نخواهــد کــرد و در تربیــت ســرعت نســبی معقولــی حکم فرمــا خواهــد شــد .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
517 ➖➖➖➖➖ ❓❓سلام چگونه می توان رفاه طلبی را در متربیان از بین برد؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀با سلام خدمت شما پرسشگر محترم یکی از راههای کنترل رفاه طلبی و لذت جویی، توجه به عواقب آن می باشد که به چند نمونه از آن که در قرآن آمده است اشاره می کنیم: از آثار رفاه زدگی می توان به ترک جهاد (توبه، ۹۳ و ۴۲)، طغیان و سرکشی (توبه، ۷۴؛ شورا، ۲۷)، ظلم به خویش (سبأ، ۷ و ۱۹)، غرور (کهف، ۳۲ و ۳۴)، غفلت از یاد خدا (اعراف، ۹۴ و ۹۵)، فساد در زمین (قصص، ۷۶ - ۸۳)، فسق و فجور (اسراء، ۱۶)، کفر (اعراف، ۷۴ - ۷۶)، کفران نعمت (زمر، ۴۹ و ۵۰) و هلاکت و عذاب الهی در دنیا (یونس، ۸۸ و ۸۹) اشاره کرد. این آثار شامل آثار روانی، جسمی، رفتاری، اخلاقی و نیز دنیوی و اخروی می شود. بنابراین، رفاه زدگی را از مهم ترین عوامل نابودی شخص و شخصیت انسان و جامعه می توان دانست. در آیات قرآنی، رفاه زدگی از آن رو ناپسند و حتی جرم و گناه شمرده شده که نوعی بیماری شخصیتی است؛ زیرا رفاه زدگان به لذتهای مادی دل بسته اند و ثروت و سرمایه مادی برای آنان در حکم خدا و جانشین آن شده است. از این رو، قرآن رفاه زدگی را شرک به خدا می شمارد و از طرفی رفاه طلبی و لذت جویی بیش از اندازه، انسان را از حیات ابدی آخرت غافل می کند که در اثر این غفلت، انسان دچار خسران عظیمی خواهد شد. مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در این مورد می فرمایند: «اشرافی گری، لذت جویی و جمع کردن زخارف دنیا، برای مسئولان ممنوع است و با این ممنوعیت ها است که می توانیم به قله برسیم». (مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره)) از دیگر راهها، تقویت روحیه عزت نفس می باشد، هرقدر که انسان بتواند عزت نفس خود را بالا ببرد، به همان میزان می تواند با لذت جویی های افراطی و رفاه طلبیها مبارزه کند. لازم به ذکر است که اسلام، با رفاه و لذت مخالف نمی باشد، این دو در واقع خوب هستند، ولی اگر دچار افراط و یا تفریط شدند، مورد نکوهش اسلام واقع می شوند. رفاه زدگی از غفلت نشأت می گیرد و سبب غفلت بیشتر می شود، ولی اگر رفاه نه تنها سبب غفلت نشود، بلکه سبب شکر شود، آن وقت تبدیل به تنعم و ذکر می شود که حتی سلطنت عظيم سلیمان (ع) و داوود (ع) از مصادیق نعمت است و لذا شکر را در پی خود دارد، اما به صورت متعارف در انسان های ضعیف، صفت قارونی تجلی می کند که وقتی نعمت را می بیند، آنها را از خود دیده و به دنبال آن غفلت ایجاد می شود. حال این نعمت مال باشد یا ثروت یا مقام، اما اگر در وقت دارایی سلیمانی باشد که بگوید این از فضل پروردگار من است تا مرا بدان امتحان کند که آیا شاکرم یا غیر شاکر، هر نعمتی سبب قرب او می شود. برطرف کردن هر صفت اخلاقی ای نیاز به زمان دارد، بنابراین با یک برنامه مناسب و در طول زمان، کم کم از لذت های غیر معقول و رفاه طلبی بی اندازه کم کنیم تا به حد تعادل خودش برسد و با واگذاری بعضی از مسئولیت ها و کارها، او را به سختی ها و زحمتها عادت داده و احساس شوق به نتیجه و مسئولیت، او را در مقابل سختیها مقاوم کند. جهت مطالعه بیشتر به کتاب آزادی معنوی شهید مطهری (ره) رجوع شود. 🔅موفق و موید باشید. .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 مجموعه کلیپ های تجربه نگار ✅ تجربه های مربیان تربیتی شجره طیبه صالحین قسمت پنجم ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#سخن_نگاشت روش تربیت کودک كودك انسان از مغز و قلب برخوردار است و مربى بايد در اين روح پايگاه و تشكيلاتى راه بيندازد؛ در مغز كودك شناخت‌ها و آگاهى‌ها و در دل او علاقه و عشق به هدفى و شخصى و راهى را جا دهد و كودك را بسازد. راه سازندگى و آگاهى دادن به كودك نمى‌تواند از طريق مقاله و وعظ‌ و مسائل فلسفى باشد؛ چون هنوز شناخت او تا اين حد نيامده،بلكه بايد به كمك داستان‌ها باشد؛ آن هم داستان‌هايى كه مايۀ خيال و شگفتى دارد، آن هم به طور غير مستقيم «و به در بگو تا ديوار گوش كند»،براى ديگران گفتن و شخص ديگرى را در نظر داشتن. بايد از اين راه و داستان‌هايى با اين طرز فكر كمك گرفت. چند تا فرمان خشك اخلاقى نمى‌تواند كودك را متقاعد كند، همانطور كه گفتگوهاى مستقيم كودك را خسته مى‌كند، اما داستان‌ها آن هم با مايۀ تخيّلى و شگفتى‌ها و يا سبك غير مستقيم، اين كار را به خوبى انجام مى‌دهد و فرمان‌ها را توجيه مى‌كند و موقعيّت مربى و كودك را مشخص مى‌نمايد و توضيح مى‌دهد ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
#بازی_تربیتی طناب کشی روش بازی : در این بازی کودکان هم سن و سال، به دو گروه مساوی تقسیم می شوند و به صــــورت دو گروه ستونی روبروی هــم قرار می گیرند (بهـــــتر است نفرات اول قدری قوی تر باشند ) خط وسط به وسیله ی گچ مشخص می شود.دو گــروه از طناب می گیرند و با سوت مربی شروع به کشیدن طناب طرف مقابل خود می کنند. در این بازی گروهی برنده می شود که طناب را آنقدر کشیده باشند که نفر اول گروه مقابل، از خط وسط گذشته باشد. ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
✅بسته محتوایی #قطره_ای_از_معارف ویژه گروه #کودک ۱۶ آذر الی ۲۲ آذر موضوع : حضرت معصومه علیه السلام ............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts