HHRG-115-FA00-Wstate-ModellS-20170216.pdf
حجم:
357.2K
اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت صادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد
@salmanraoofi
#ضد_براندازی16
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
حدیث:
📚28/ فی تهذیب الاحکام باسناده عن مَرْوَانَ بْنِ الْحَكَمِ لَعَنَهُ اللَّهُ قَالَ : « لَمَّا هَزَمَنَا عَلِيٌّ ع بِالْبَصْرَةِ رَدَّ عَلَى النَّاسِ أَمْوَالَهُمْ مَنْ أَقَامَ بَيِّنَةً أَعْطَاهُ وَ مَنْ لَمْ يُقِمْ بَيِّنَةً أَحْلَفَهُ قَالَ فَقَالَ لَهُ قَائِلٌ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ اقْسِمِ الْفَيْءَ بَيْنَنَا وَ السَّبْيَ قَالَ فَلَمَّا أَكْثَرُوا عَلَيْهِ قَالَ أَيُّكُمْ يَأْخُذُ أُمَ الْمُؤْمِنِينَ فِي سَهْمِهِ فَكَفُّوا 31.»
▫️در تهذیب الاحکام با اسنادش از مروان بن حکم لعنت خدا بر او باد روايت شده : « هنگامی که علی «ع» ما را در بصره شکست داد اموال مردم را به آنان پس داد هر که بینه اقامه می¬کرد به او می¬داد و هر که بینه اقامه نمی کرد او را قسم می¬داد گفت : پس کسی گفت غنائم و زنان را بین ما تقسیم کن گفت هنگامی که زیاد بر حضرت گفتند : حضرت فرمودند : كدام يك از شما حاضر است عائشه را در زمره سهم خود درآورد پس خود را نگه داشتند .»
🔅🔅🔅
📚29/ فِي تُحَفِ الْعُقُولِ ؛ قَالَ مُوسَى بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الرِّضَا : « لَقِيتُ يَحْيَى بْنَ أَكْثَمَ فِي دَارِ الْعَامَّةِ فَسَأَلَنِي عَنْ مَسَائِلَ فَجِئْتُ إِلَى أَخِي عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ ع فَدَارَ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ مِنَ الْمَوَاعِظِ مَا حَمَلَنِي وَ بَصَّرَنِي طَاعَتَهُ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ ابْنَ أَكْثَمَ كَتَبَ يَسْأَلُنِي عَنْ مَسَائِلَ لِأُفْتِيَهُ فِيهَا فَضَحِكَ ع ثُمَّ قَالَ فَهَلْ أَفْتَيْتَهُ قُلْتُ لَا لَمْ أَعْرِفْهَا قَالَ ع وَ مَا هِيَ قُلْتُ كَتَبَ يَسْأَلُنِي ...... وَ أَخْبِرْنِي عَنْ عَلِيٍّ ع لِمَ قَتَلَ أَهْلَ صِفِّينَ وَ أَمَرَ بِذَلِكَ مُقْبِلِينَ وَ مُدْبِرِينَ وَ أَجَازَ عَلَى الْجَرْحَى وَ كَانَ حُكْمُهُ يَوْمَ الْجَمَلِ أَنَّهُ لَمْ يَقْتُلْ مُوَلِّياً وَ لَمْ يُجِزْ عَلَى جَرِيحٍ وَ لَمْ يَأْمُرْ بِذَلِكَ وَ قَالَ مَنْ دَخَلَ دَارَهُ فَهُوَ آمِنٌ وَ مَنْ أَلْقَى سِلَاحَهُ فَهُوَ آمِنٌ لِمَ فَعَلَ ذَلِكَ فَإِنْ كَانَ الْحُكْم الْأَوَّلُ صَوَاباً فَالثَّانِي خَطَأ...... وَ أَمَّا قَوْلُكَ إِنَّ عَلِيّاً ع قَتَلَ أَهْلَ الصِّفِّينَ مُقْبِلِينَ وَ مُدْبِرِينَ وَ أَجَازَ عَلَى جَرِيحِهِمْ وَ إِنَّهُ يَوْمَ الْجَمَلِ لَمْ يَتْبَعْ مُوَلِّياً وَ لَمْ يُجِزْ عَلَى جَرِيحٍ وَ مَنْ أَلْقَى سِلَاحَهُ آمَنَهُ وَ مَنْ دَخَلَ دَارَهُ آمَنَهُ فَإِنَّ أَهْلَ الْجَمَلِ قُتِلَ إِمَامُهُمْ وَ لَمْ تَكُنْ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا وَ إِنَّمَا رَجَعَ الْقَوْمُ إِلَى مَنَازِلِهِمْ غَيْرَ مُحَارِبِينَ وَ لَا مُخَالِفِينَ وَ لَا مُنَابِذِينَ «6» رَضُوا بِالْكَفِّ عَنْهُمْ فَكَانَ الْحُكْمُ فِيهِمْ رَفْعَ السَّيْفِ عَنْهُمْ وَ الْكَفَّ عَنْ أَذَاهُمْ إِذْ لَمْ يَطْلُبُوا عَلَيْهِ أَعْوَاناً وَ أَهْلُ صِفِّينَ كَانُوا يَرْجِعُونَ إِلَى فِئَةٍ مُسْتَعِدَّةٍ وَ إِمَامٍ يَجْمَعُ لَهُمُ السِّلَاحَ الدُّرُوعَ وَ الرِّمَاحَ وَ السُّيُوفَ وَ يُسْنِي لَهُمُ الْعَطَاءَ يُهَيِّئُ لَهُمُ الْأَنْزَالَ وَ يَعُودُ مَرِيضَهُمْ وَ يَجْبُرُ كَسِيرَهُمْ وَ يُدَاوِي جَرِيحَهُمْ وَ يَحْمِلُ رَاجِلَهُمْ وَ يَكْسُو حَاسِرَهُمْ وَ يَرُدُّهُمْ فَيَرْجِعُونَ إِلَى مُحَارَبَتِهِمْ وَ قِتَالِهِمْ فَلَمْ يُسَاوِ بَيْنَ الْفَرِيقَيْنِ فِي الْحُكْمِ لِمَا عَرَفَ مِنَ الْحُكْمِ فِي قِتَالِ أَهْلِ التَّوْحِيدِ لَكِنَّهُ شَرَحَ ذَلِكَ لَهُمْ فَمَنْ رَغِبَ عُرِضَ عَلَى السَّيْفِ أَوْ يَتُوبَ مِنْ ذَلِكَ32...... .»
📝 پانویس:
31.تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج6، ص: 155
32.. تحف العقول- 480 و ص481. وسائل الشيعة، ج15، ص: 76 و ص77
@salmanraoofi
ترجمه حدیث 29/
◽️در تحف العقول از موسى بن محمد بن الرضا نقل شده (برادر حضرت هادى معروف به موسى مبرقع، مدفون در قم) گويد : « يحيى بن اكثم را در «دار العام» (كه شايد بيرونى خليفه باشد) ملاقات كردم، سؤالاتى از من كرد، سپس خدمت برادرم على بن محمد رسيدم و پس از موعظههائى كه فرمود و سبب شد، در حق آن جناب بصيرت يافتم و لزوم اطاعتش را شناختم، عرض كردم : قربانت ، ابن اكثم مسائلى را كتبا از من پرسيده كه جواب دهم ، حضرت خنديد و فرمود : فتوا دادى ؟ گفتم: نه نمىدانستم . فرمود چه بود؟ عرض كردم : سؤالات از اين قرار بود : ...... چرا على (ع) در جنگ «صفين» همه لشكريان دشمن را مىكشت ، چه مهاجم ، چه فرارى ، و چه زخمى ، اما در جنگ جمل با فرارى و مجروح كارى نداشت ، و اعلان كرد: هر كه به خانهاش رود ايمن است ، هر كه سلاحش را افكند ايمن است ، اين اختلاف رويه براى چه بود ؟ و اگر حكم اول درست بود ناچار دوم اشتباه بوده.
اما گفتار تو که چرا علی (ع) در جنگ «صفين» همه لشكريان دشمن را مىكشت، چه مهاجم، چه فرارى، و چه زخمى، اما در جنگ جمل با فرارى و مجروح كارى نداشت، و اعلان كرد: هر كه به خانهاش رود ايمن است، هر كه سلاحش را افكند ايمن است، ( اين اختلاف رويه براى چه بود؟) و اگر حكم اول درست بود ناچار دوم اشتباه بوده . اما اختلاف روش على (ع) در جنگ صفين و جمل كه آنجا مهاجم و فرارى و زخمى را مىكشت ، و اينجا فراريان را تعقيب نمىكرد ، مجروحان را نمىكشت، آنها را كه سلاح خود مىافكندند يا به خانهها پناه مىبردند امان داد ، سرش اين بود كه اهل جمل فرمانده و رهبرشان (طلحه و زبير) كشته شده بود ، و ديگر (پايگاه) و جمعيتى نداشتند كه به آن باز گردند و (فتنه را از سر گيرند) همه به خانهها برگشته و ديگر نه جنگجو بودند ، نه مخالف، و نه معارض ، راضى بودند كه كسى با آنها كارى نداشته باشد و قهرا وظيفه در باره آنها كه ديگر به فكر جمعآورى لشكر و از سر گرفتن جنگ نبودند، برداشتن شمشير و خوددارى از آزارشان بود، اما اهل صفين، به ( پايگاه و) اردوئى مجهز بر مىگشتند باز فرماندهى داشتند كه اسلحه ، زره ، نيزه ، و شمشير برايشان فراهم مىكرد ، جوائزى بينشان پخش مىنمود ، آذوقه تهيه مىديد ، بيماران را عيادت ، و دست و پا شكستگان را شكستهبندى مىكرد ، زخميان را درمان مىنمود ، پيادهها را مركب و برهنگان را جامه مىداد ، و باز دوباره همه را به ميدان مىفرستاد ، و آماده نبرد مىكرد ، از اين رو على (ع) اين دو گروه را به يك چشم ننگريست ، كه وظيفه را در پيكار با گويندگان لا اله الا اللَّه خوب مىدانست ، حق را برايشان شرح مىداد و هر كه نمىپذيرفت شمشير به رويش مىكشيد ، جز اينكه توبه كند .»
⏪ ادامه دارد....
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 46
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
▪ اين فقها بر اين باورند که : نمىتوان با بودن يک راوى ضعيف، روايت را ضعيف انگاشت; زيرا ممكن است از راه ديگرى اعتبار روايت، ثابت شود. قرينه ها و نشانههاى خارجى كه نشان از اعتبار روايت دارند، تنها در سند خلاصه نمىشوند و اهمال راوى در كتابهاى رجالى، دليل ضعف راوى نيست. آىه الله بروجردى57 و حاج آقا رضا همدانى 58، بر اين نكته اصرار دارند . البته شمارى از فقيهان معتقد به وثوق صدورى، مانند امام خمينى، پارهاى از قرينهها و نشانه ها را به نقد كشيده اند 59.
ما در اين مقام، بيشتر از كتابهاى فقهى و آنچه را فقيهان، در استنباط فقهی از آنها به عنوان شاهدی بر قبول روایت استفاده كردهاند، يادآور مىشويم.
◀ قرینه های وثوق آور
⬅ 1- عرضه كتاب بر امام(ع) و تایىد آن از سوى حضرت: به عنوان مثال: كتاب ظريف بن ناصح كه در ديات بسيار به آن استناد مىشود، از آثار گرانقدر حديثى و منشور حكومتى است كه از حضرت امير(ع) است و سپس بر ائمه(ع) عرضه شده و آنان، آن را تاييد و استناد آن به امیر المومنین (ع) را تقرير كرده اند .
🔹 علت استناد اين منشور به ظريفبن ناصح، همان نقل اوست60 . ثقةالاسلام كلينى در روايتى از يونس بن عبدالرحمن و در روايت ديگر از ابوعمر المتطبب نقل مىكند كه هر يك از آن دو گفتند:«كتاب ناصح بن ظريف را به امام رضا(ع) عرضه داشتم و امام(ع) فرمود: كتاب صحيح است و آن را روايت كن .» اين اصل را مشايخ سهگانه در جوامع روايى خود: كافى، فقيه و تهذيب، روايت كرده اند. گرچه اين مشایخ، اصل ظريف را مثل ديگر اصول اصحاب ائمه(ع) در بابهاى گوناگون قرار داده و هر مطلبى را در موضوع خود آورده اند ولی شيخ طوسى در تهذيب، تمام اصل را در كتاب ديات آورده61 و شيخ صدوق نیز در من لايحضره الفقيه 62روایت را کامل ذکر کرده است.
🔹 صاحب جواهر و محقق اردبيلى در كتاب ديات جواهر الكلام و مجمع الفائده، بارها به اصل ظريف استناد کرده و يادآور شده اند: با سند صحيحه نقل شده: اين كتاب بر امام عرضه گرديده و امام(ع) آن را تاييد فرموده است63 .
🔹 اين، خود، قرينه اى بر اعتبار روايت ظريف است، در حالى كه شهيد ثانى در ديات روضه و مسالك الافهام، بارها به ضعيف بودن روايت ظريف، اشاره کرده است64 .
⏪ ادامه دارد....
📝 پانویس:
57.نهاية التقرير، ج2 ص227
58. مصباح الفقيه، ج2 ص15.
59.كتاب الطهاره، 3.
60.. علامه مجلسى ، مرآة العقول، ج2/360، مقدمه و آقا بزرگ تهرانى الذريعه، ، ج2/161.
61. تهذيب الاحكام ، ج10/295.
62.من لايحضره الفقيه ، ج4/54،
63.جواهرالكلام»، ، ج43/195 و 375 - مجمعالفائدة والبرهان ، ج14/402-
64. الروضة البهية»، شهيد ثانى، ج10/253.
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
4.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایجاد #فتنه_مذهبی به سبک #تشیع_لندنی
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جریان شیرازی در تجمع های دیروز #قم و #مشهد #مدعی دفاع از حرم اهل بیت بود، با همین انگیزه دنباله روهای همین جریان، امروز در حرم اباعبدالله الحسین تجمع کردند، و مسئول روابط عمومی دفتر سید صادق شیرازی(سید عارف نصرالله)، در کنار ضریح امام حسین از باز بودن درب حرم می گوید، در حالی که از سوی تولیت حرم حسینی هیچ تصمیمی برای بسته شدن حرم بیان نشده است.
🔸با این توضیح حال روشن می شود که تجمع امروز حرم امام حسین با انگیزه ای جز مورد هجمه قرار دادن جمهوری اسلامی و برانگیختن احساسات مذهبی شیعیان عراقی علیه نظام اسلامی، آن هم دقیقا در فردای جریانات قم و مشهد در میان نبوده است و الا تجمع در حرم امام حسین هیچ انگیزه ای نخواهد داشت.
🔸همچنین در موج سواری این جریان از احساسات مذهبی محبان اهل بیت همین بس که در ابتدای ورود کرونا به #عراق و شهر نجف اشرف با تصمیم تولیت حرم علوی و با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، درب حرم امیرالمومنین بصورت موقت بسته شد، ولی از این جریان هیچ صدایی در نیامد.
🔸ولی اکنون در واکنش به تصمیم ستاد مبارزه با #کرونا برای بستن موقت درب حرم با همان انگیزه جلوگیری از شیوع، سریعا وارد میدان شده و تقریبا بطور همزمان در قم و مشهد و کربلا تجمع برگزار می کند.
ان لم یکن لکم دین و لا تخافون المعاد فکونوا احرارا فی دنیاکم
🔶حاشیه
الان تطهیر کنندگان داخلی تشیع لندنی دچار بحران تحلیل شده اند
نکند تجمع عراق نیز کار انقلابیون قم است؟!
#تشییع_انگلیسی
#کروناویروس
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥آتش بیاری جریان شیرازی در جریان هتک حرمت حرم
🔸پست اینستاگرام مصطفی محمدی مدیر مسئول شبکه امام حسین
🔸 دیروز در تجمع درب حرم حضرت معصومه به مراجع معظم توهین می کردند ولی حالا از مراجع برای خود یاری می طلبند،
مسلم است که این عده در این غائله برای حرم و صاحب حرم دل نسوزانده اند، و الا در مقابل داعش برای دفاع از حریم اهل بیت در سوریه حضور می داشتند.
این اتفاقات برای همه روشن کرد که این جریان با استفاده از احساسات جوانان مذهبی فقط و فقط به دنبال مخالفت با نظام اسلامی هستند و نه چیز دیگر...
#تشیع_انگلیسی
#کرونای_سیاسی
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️به مناسبت وفات مرحوم سیدهاشم بطحائی
◀️گزیدهای از مصاحبه منتشر نشده بنیاد تاریخپژوهی با ایشان
⁉️مرحوم سیدهاشم بطحائی در مورد روحانیون نفوذی که رسانههای #لندن آنها را به عنوان بزرگان دین معرفی میکنند؛ چه گفت؟
مرحوم سیدهاشم بطحائی از اعضای مجلس خبرگان بودند که متأسفانه خبر فوت ایشان دیروز؛ 26اسفند98 منتشر شد. به همین مناسبت گزیدهای از مصاحبه اختصاصی ایشان با بنیاد تاریخپژوهی منتشر میگردد.
«من یقین دارم که در حوزه علمیه #نفوذی داریم. شک نکنید. همان کسی که میآید ضدولایت فقیه حرف میزند و کمکم ژست روحانی عالیرتبه به خودش میگیرد و رادیو #لندن هم رویش مانور میدهد و او را از بزرگان دین معرفی میکند.
اگر واقعا این یک روحانی عالم عامل خداترس باشد دین خدا را نمیگذارد به دست نااهل بیفتد.»
🔹🔹🔹
www.Bonyadtarikhbook.ir
🔸🔸🔸
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
#ضد_براندازی 17
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
حدیث:
📚 30/ فی الکافی باسناده عن أَبِي حَمْزَة الثُّمَالِيِّ قَالَ : قُلْتُ لِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع : « إِنَّ عَلِيّاً ع سَارَ فِي أَهْلِ الْقِبْلَةِ بِخِلَافِ سِيرَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص فِي أَهْلِ الشِّرْكِ قَالَ فَغَضِبَ ثُمَّ جَلَسَ ثُمَّ قَالَ سَارَ وَ اللَّهِ فِيهِمْ بِسِيرَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص يَوْمَ الْفَتْحِ - إِنَّ عَلِيّاً ع كَتَبَ إِلَى مَالِكٍ وَ هُوَ عَلَى مُقَدِّمَتِهِ فِي يَوْمِ الْبَصْرَةِ- بِأَنْ لَا يَطْعُنَ فِي غَيْرِ مُقْبِلٍ وَ لَا يَقْتُلَ مُدْبِراً وَ لَا يُجِيزَ عَلَى جَرِيحٍ وَ مَنْ أَغْلَقَ بَابَهُ فَهُوَ آمِنٌ فَأَخَذَ الْكِتَابَ فَوَضَعَهُ بَيْنَ يَدَيْهِ عَلَى الْقَرَبُوسِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَقْرَأَهُ ثُمَّ قَالَ اقْتُلُوا فَقَتَلَهُمْ حَتَّى أَدْخَلَهُمْ سِكَكَ الْبَصْرَةِ ثُمَّ فَتَحَ الْكِتَابَ فَقَرَأَهُ ثُمَّ أَمَرَ مُنَادِياً فَنَادَى بِمَا فِي الْكِتَابِ33 .»
▫️ در کافی با اسنادش از ابی حمزه ثمالی نقل شده که گفت : به امام سجاد گفتم : « همانا روش علی در برابر اهل قبله بر خلاف سیره رسول خدا در برابر اهل شرک بود گفت پس حضرت غضب کردند سپس نشستند پس گفتند : به خدا قسم به سیره رسول الله در روز فتح (مکه) عمل کرد همانا علی «ع» به مالک که در مقدمه سپاهش بود در روز فتح بصره نوشت : به کسی که رو نیاورده نیزه نزنند و کسی را که فرار می¬کند نکشند و به فرد مجروح ( بی اعتنا ) گذر نکنند و هر که در خانه¬اش را ببندد پس در امان است پس نوشته را گرفت و در روبروی خود بر کوهه زین نهاد قبل از آنکه بخواند سپس دستور داد آنها را بکشند پس کشتند تا داخل کوچه¬های بصره شدند سپس کتاب را باز کرد و خواند و به منادی دستور داد به آنچه در نامه بود جار بزند .»
⏪ ادامه دارد....
📝 پانویس:
33. کافی ج5 ص133
@salmanraoofi
هدایت شده از javedan.ir
پخش زنده سخنرانی آیت الله جاودان
همراه با مرثیه سرایی آقای سید مهدی حسینی
حدود ساعت ۲۰ ازصفحه اینستاگرام
🔰 www.javedan.ir
آدرس اینستاگرام
instagram.com/ javedan.ir
کانال سروش :
Sapp.ir/javedan_ir
کانال بله:
Ble.im/javedan
كانال ايتا:
eitaa.com/javedan_ir
#معرفی_کتاب
باسمه تعالی
به فضل خدای متعال، لطف دوستان و عنایت و مساعدت حجت الاسلام والمسلمین حقانی کتاب بسیار پرفایده ی "منشور حوزه و روحانیت" که با یک تتبع دقیق از صحبتهای مختلف رهبر معظم انقلاب حفظه الله جمع آوری شده را تهیه کردم
این مقدار که فهرست و جاهایی از مجلدات مختلف را مطالعه کردم حقّا کتاب جامع و جالبی است
اینکه امثال بنده به امام خمینی ره و آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله ارادت داریم
فقط به دلیل معنویات نیست چرا که مثلا امثال آیت الله العظمی بهجت در امور معنوی مورد مراجعه خود این بزرگان بودند
بلکه عمده دلیل آن عمق، جامعیت و عقلانیت بلندی است که در کلام بزرگواران دیگر پیدا نمی کنیم
در همه ی مسائل حرفهای این بزرگان را وقتی با افراد دیگر مقایسه میکنیم می بینیم انصافا و واقعا تفاوتِ عمق، جامعیت و وسعت کلام ایشان با دیگران زیاد است لذا ارادت داریم
می توانید بعضی از مجلدات کتاب را هم سفارش داده و تهیه کنید
و السلام
@salmanraoofi
@Maddahionlinمداحی آنلاین - امسالم تموم شد - ابوذر بیوکافی.mp3
زمان:
حجم:
4.84M
🔆در آستانه تحویل سال ۱۳۹۹
🔆اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
🔆از همه بزرگواران التماس دعا دارم
@salmanraoofi