eitaa logo
سلمان رئوفی
5.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
338 ویدیو
188 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط https://eitaa.com/srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
@Maddahionlinمداحی آنلاین - امسالم تموم شد - ابوذر بیوکافی.mp3
زمان: حجم: 4.84M
🔆اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه 🔆از همه بزرگواران التماس دعا دارم @salmanraoofi
4_473160900434461009.mp3
زمان: حجم: 2.83M
🔆 🔆اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه 🔆از همه بزرگواران التماس دعا دارم @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بازداشتی‌های قم از عناصر اصلی جریان شیرازی هستند یک منبع آگاه: 🔹از ۱۱ نفر بازداشتی جریان هتک حرمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۵ نفر از مبلغان و فعالان جریان شیرازی هستند. 🔹یکی از این افراد ادمین کانال شبکه مرجعیت منتسب به جریان شیرازی است. 🔹شش نفر دیگر تعدادی جزء قمه زنان قم و عده دیگر جزء کسانی بودند که به اعتراف خود دچار هیجان زدگی اقدام به آن کار کرده بودند که با کفالت و وثیقه آزاد شدند. 🔹جریان شیرازی لیدری هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س) را برعهده داشتند و اینکه گفته می شود جریانی دیگر نیز لیدری متهتکین به این حرم مطهر را برعهده داشتند صحت ندارد و تکذیب می شود. @Farsna
🔄 یکی از دوستان گفتند که من حافظه و استعداد خوبی دارم و نتوانستم به همین دلیل با قاطعیت تعیین مسیر کنم. از یک طرف هم به فلسفه و کلام و تفسیر علاقه دارم، از آن طرف هم نیاز خودم و جامعه را در فقه واصول می بینم، چه کار بکنم؟ 🔅🔅🔅 ↩ پاسخ: نکته اول این است که ما باید یک استعداد سنجی ای از خودمان بکنیم و ببینیم در چه اموری استعداد داریم یا علاقه داریم، در آن امور بالاخره سرمایه گذاری بیشتری بکنیم. مثلا اگر فقه و اصول را بیشتر دوست داریم، خوب بیشتر در فقه و اصول سرمایه گذاری بکنیم تا در فلسفه و عرفان؛ اگر برعکس است و فلسفه و عرفان را بیشتر دوست داریم، خوب در فلسفه و عرفان بیشتر سرمایه گذاری کنیم تا در فقه و اصول. 🔹 البته قبلا من یک عرضی داشتم، [تحت عنوان] برنامه ریزی سه سطحی که صوتش در کانال هست و اگر هشتگ سوالات حوزوی را جستجو کنید، برنامه سه سطحی پیدا می ود. بعد حالا آن جا صوت را گوش بدهید توضیح داده ام که برای کسانی که علاقه های مختلف دارند، چه طور می توانند برنامه ریزی بکنند که بتوانند در علوم مختلف موفق باشند. 🔹 ولی نکته اول این هست که ما باید اول ببینیم که استعداد خودمان در چه هست؟ این استعداد را شناسایی بکنیم یا علاقه را شناسایی بکنیم، بعد طبق این علاقه و استعداد برنامه ریزی و هدف گذاری بکنیم. مثلا اگر من می خواهم یک مدرس فقه و اصول بشوم، خوب نیاز به فلسفه و عرفان با نیازم به تفسیر، با نیازم به امور دیگر، این ها خیلی متفاوت می شود. یک کسی بخواهد راه فقه و اصول را ادامه بدهد تا کسی که مثلا بخواهد محقق یک پژوهشگاهی بشود، این ها همه فرق می کند. 🔹 اول باید استعداد مشخص بشود، بعد باید هدف مشخص بشود. بعد باید برنامه ریزی بشود، طبق آن برنامه ریزی ای کنیم تا به آن هدفمان برسیم. این طوری که ایشان گفتند، اگر استعدادشان در فلسفه و عرفان است آن برنامه¬شان را بیشتر روی همان فلسفه و تفسیر و این ها بگذارند، فقه و اصول را می توانند بعد از پایه ده کمتر کار کنند، یک درس مثلا فقه بروند تا به جایی که باید برسند، برسند. 🔹 ولی عرض کردم عمده این است که ما هدفمان را مشخص کنیم. اگر می خواهیم یک شخصیت جامعی بشویم مثلا مثل علامه طباطبایی، مثل امام خمینی، مثل آیت الله جوادی، مثل بعضی آقایان دیگر، این یک برنامه می خواهد. اگر، نه! می خواهیم یک سطح پایین تر مثلا یک مدرس خوبی در شهرستان خودمان بشویم، این یک برنامه دیگر می خواهد. هر چیزی برنامه خودش را می خواهد. 🔹 اول استعداد سنجی بشود، بعد هدف گذاری بشود و بعد هم طبق این هدف برنامه ریخته بشود. یک برنامه ای که مثلا الان شما هفت سال است در حوزه هستید یا هشت سال هستید، یک برنامه ده تا پانزده ساله می توانید بریزید بعد هم این برنامه¬تان که به اتمام رسید برگردید همان اهواز و مشغول خدمات باشید. هم امام جاعت باشید یا در حوزه مدرس باشید، در دانشگاه مدرس باشید، این هدف گذاری خیلی مهم است. این که حالا هوش و استعداد در همه چیز دارید باز اگر علاقه¬تان به چیز دیگر بیشتر است، به همان چیزی که بیشتر علاقه دارید بپردازید. ولی عمده در حوزه این که واقعا کسی به کجا می خواهد برسد استقامت است که نشان می دهد که به کجا می رسد. 🔹 آن کسانی که بیشتر استقامت نشان می دهند، در مسیر علمی تا آخر استقامت دارند، یا مرجع می شوند یا مثل علامه طباطبایی یا مثل آیت الله جوادی می شوند یا مثل امام می شوند. کسانی که کمتر، همین جوری مراتب می آید پایین تر. این دو سه تا مسئله را اگر مشخص کنید فکر می کنم می توانید یک هدفی را معین کنید و یک برنامه ای معین کنید و به هدفتان برسید ان شاء الله @salmanraoofi
41 👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید. ⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد 🔅🔅🔅 ❇ ما به یک نمونه از این اختلاف ا کتفا میکنیم : روايتى را شيخ انصارى از مستطرفات سرائر نقل كرده که ابن ‏ادريس نیز آن را شاذ و نادر دانسته، « عن جامع البزنطى صاحب الرضا، عليه‏السلام، قال وسالته عن رجل يكون له الغنم يقطع من الياتها وهى احياء، ايصلح ان ينفع بما قطع؟ قال: نعم يذيبها و يسوج بها ولاياكلها ولايبيعها. » ◀ شيخ انصارى در ذيل اين روايت مى‏نويسد: « واستوجه فى الكفاية العمل بها تبعا مما حكاه الشهيد عن العلامة فى بعض اقواله والرواية شاذة ذكر الحلى بعد ايرادها انها من نوادر الاخبار والاجماع منعقد على تحريم الميتة والتصرف فيها على كل حال.... 68» آیت الله خوئى كه از پيروان مكتب وثوق سندى است در ذيل همين روايت مى‏نويسد: « لايضر شذوذها بحجيتها بعد فرض صحتها والاجماع المحصل على حرمة التصرف فى الميتة غير ثابت والمنقول منه... غيرحجة. 69» ⏪ 6. نقل روايت از سوى مشايخ ثلاثه: ا گر روايتى را شخصيتهايى چون: محمدبن ابى‏عمير، صفوان‏بن يحيى و احمدبن محمدبن ابى‏نصر بزنطى روايت كنند، دليل بر درستى و اعتبار آن روايت است; زيرا شيخ طوسى در كتاب عدة‏الاصول به روشنى بيان مى‏كند: اين سه، روايت و ارسال نمى‏كنند، مگر از افراد مورد اعتماد. بر همين اساس، شهيد سيد محمد باقر صدر، در كتاب بحوث فى علم الاصول، در بحث تعادل و تراجيح به روشنى مى‏نويسد: « ما در رجال اين قانون را پذيرفته‏ ايم كه نقل روايت توسط مشايخ ثلاثه، معتبر، بلكه صحيحه است و نقل اينان از راوى، دليل بر توثيق وى نيز هست.» ▪ آىه الله سيستانى نيز در كتاب قاعده لاضرر مى‏نويسد: « ما نقل مشايخ ثلاثه را از راوى، دليل اعتبار آن راوى و حديث مى‏دانيم .» در برابر پيروان مكتب وثوق سندى نقل اين سه تن را نه قرينه و نشانه درستى آن شمرده و نه آن را دليل اعتبار راوى مى‏دانند; از اين رو شهيد ثانى مرسلات ابن‏ابى‏عمير را مردود دانسته و محقق خوئى نيز آن را نقد كرده است 70. ⏪ 7. نقل روايت از سوى اصحاب اجماع: شيخ انصارى در رسائل مى‏نويسد:« اصحاب، به خبرى كه نشانه ‏ها و قرينه ‏ها آن را در بر گرفته، عمل كرده ‏اند. از جمله قرينه ‏ها و نشانه ‏ها همان است كه كشى در رجال ادعا كرده: «اجمعت العصابة على تصحيح مايصح عن جماعة‏» منظور از تصحيح اصحاب، يعنى خبر اين گروه درست است و ما به خبرهاى آنان عمل مى‏كنيم، نه اين كه معناى تصحيح قطع به صدور باشد كه اصحاب قطع دارند به صدور روايات آنان از معصومان(ع). اجماع بر تصحيح واقع شده، نه اجماع بر درستى و اگر اجماع را بر درستى بدانيم، مراد همان وثوق و اطمينان است; يعنى اجماع وجود دارد كه بر روايات، اين گروه مى‏شود اعتماد كرد، نه اين كه قطع به صدور آنها وجود دارد .71 » 🔹 کلام شيخ انصارى را نقل کردیم تا معلوم شود چگونه فقيهان نقل اصحاب را شاهد بر درستى روايت دانسته اند ، آن هم به خاطر اعتماد به صدور آن، نه قطع به صدور آن. ⏪ ادامه دارد.... 📝 پانویس: 68.كتاب المكاسب 69. مصباح الفقاهة‏»،ج‏1/75، چاپ نجف. 70. معجم رجال‏الحديث‏»، ج‏1، مقدمه، بيروت. 71. رسائل‏»، شيخ انصارى، ج‏1/158، انتشارات جامعه مدرسين @salmanraoofi
19 🔅🔅🔅 حدیث: 📚 32/ فی الغارات «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ إِلَى قُثَمَ بْنِ الْعَبَّاسِ : سَلَامٌ عَلَيْكَ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ عَيْنِي‏ بِالْمَغْرِبِ‏ كَتَبَ إِلَيَّ يُخْبِرُنِي أَنَّهُ قَدْ وُجِّهَ إِلَى الْمَوْسِمِ‏ نَاسٌ مِنَ الْعَرَبِ مِنَ الْعُمْيِ الْقُلُوبِ الصُّمِّ الْأَسْمَاعِ الْكُمْهِ الْأَبْصَارِ الَّذِينَ يَلْبِسُونَ‏ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَ يُطِيعُونَ الْمَخْلُوقِينَ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ وَ يَجْلِبُونَ الدُّنْيَا بِالدِّينِ وَ يَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جِوَارَ الْأَبْرَارِ وَ إِنَّهُ لَا يَفُوزُ بِالْخَيْرِ إِلَّا عَامِلُهُ وَ لَا يُجْزَى بِالسَّيِّئِ إِلَّا فَاعِلُهُ وَ قَدْ وَجَّهْتُ إِلَيْكُمْ جَمْعاً مِنَ الْمُسْلِمِينَ ذَوِي بَسَالَةٍ وَ نَجْدَةٍ مَعَ الْحَسِيبِ الصَّلِيبِ الْوَرِعِ التَّقِيِّ مَعْقِلِ بْنِ قَيْسٍ الرِّيَاحِيِّ وَ قَدْ أَمَرْتُهُ بِاتِّبَاعِهِمْ وَ قَصِّ آثَارِهِمْ حَتَّى يَنْفِيَهُمْ مِنْ أَرْضِ الْحِجَازِ فَقُمْ عَلَى مَا فِي يَدَيْكَ مِمَّا إِلَيْكَ مَقَامَ الصَّلِيبِ الْحَازِمِ الْمَانِعِ سُلْطَانَهُ النَّاصِحِ‏ لِلْأُمَّةِ وَ لَا يَبْلُغْنِي عَنْكَ وَهْنٌ وَ لَا خَوَرٌ وَ وَطِّنْ نَفْسَكَ عَلَى الصَّبْرِ فِي الْبَأْسَاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ لَا تَكُونَنَّ فَشِلًا وَ لَا طَائِشاً وَ لَا رِعْدِيداً وَ السَّلَامُ .35» ▫️ در کتاب غارات 36آمده : « بسم اللّه الرحمن الرحيم‏ «از بنده خدا على امير المؤمنين به قثم بن عباس. سلام بر تو باد. اما بعد، جاسوس من در نواحى غربى به من نوشته و خبر داده كه جماعتى از مردم را در موسم حج به مكه فرستاده‏اند . اينان مردمى هستند كوردل كه نه گوش شنوايشان هست و نه چشم بينا . حق به باطل مى‏آميزند و آفريننده را معصيت مى‏كنند تا مخلوق را فرمان برند و دين را مى‏دهند تا دنيا را طلب كنند آن وقت آرزو دارند كه خدايشان در جوار نيكان در آورد و حال آنكه كسى به خير دست مى‏يابد كه كار خير كرده باشد و بدكار را جز به بدى كيفر ندهند. من جمعى از دلير مردان مسلمان را همراه مردى با گوهرى والا و ورع و تقوايى پسنديده يعنى با معقل بن قيس رياحى به سوى شما فرستادم . و معقل را فرمان دادم كه مهاجمان را تعقيب كند و آثارشان براندازد تا آنان را از سراسر سرزمين حجاز بیرون كند . تو با هر كه در نزديك توست برخيز و در مقابل دشمن پايدارى كن و از فرمانرواى خود كه نيكخواه امت است دفاع نماى . مبادا به من خبر رسد كه در كار خود سستى كرده‏اى يا اظهار ناتوانى نموده‏اى يا عذر و بهانه‏اى تراشيده‏اى. صبر و پايدارى در همه سختيها شيوه تو باشد سستى مكن و بى‏خويشتن مباش و در برابر حوادث ترس و لرز از خود دور ساز. و السلام.» ⏪ ادامه دارد.... 📝 پانویس: 35. الغارات ؛ ج‏2 ؛ ص348 و ص349 . 36 . ابن ميثم «عليه الرّحمة» در اينجا مى‏نويسد: سبب فرستادن اين نامه آنست كه معاويه هنگام حجّ جمعى را به مكّه فرستاد تا مردم را به اطاعت او دعوت نموده و از يارى علىّ عليه السّلام‏ باز دارند، و ايشان را بياموزند كه امام عليه السّلام يا كشنده عثمان و شريك و همدست بوده، يا يارى او را ترك نموده است، و بهر جهت براى امامت صلاحيّت ندارد، و محاسن و نيكى‏هاى معاويه را به گمان خود با خوش خوئيها و بخشندگى او نقل كنند، پس امام عليه السّلام نامه را فرستاد تا قثم ابن عبّاس را بر اين كار آگاه سازد، و او به سياست و تدبير و انديشه رفتار كند، و گفته‏اند: فرستادگان معاويه لشگرى بودند كه فرستاده بود تا در موسم حجّ بر مكّه دست يابند . @salmanraoofi
۱ 🔅از «سادات» خواندن ملکه انگلیس تا هتک حرمت حرم 🔅آیا دو لبه قیچی تکفیر با دستور لندن فعال شده‌اند؟ آیا اتفاقی است که همزمان با انتشار ویدیوی تند و سرشار از اتهام‌زنی به نظام به سبک پیام‌های روسای گروه‌های تکفیری از سوی یکی از سران اهل تسنن، عوامل میدانی فرقه‌ی شیعه لندنی نیز فعال شده‌اند؟ سرویس سیاست مشرق - در پی تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در قم و حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد به منظور پیشگیری از ابتلای عموم زائران به بیماری کرونا، عصر روز دوشنبه(26 اسفند) برخی افراد هنجارشکن با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی برخی مردم، در حرکتی ظاهرا هماهنگ با تجمع روبروی درهای ورودی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم و حرم شریف رضوی در مشهد مقدس  اقدام به نقض قوانین کردند و با برخی رفتارهای خلاف عرف و غیرقانونی درب های ورودی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) را تخریب و تلاش کردند وارد حرم مطهر شوند و در حرم شریف رضوی هم با تجمعاتی شروع به اظهارات تند و بعضا هتاکانه نمودند. تا همین‌جای کار، اخبار و گزارش‌های میدانی از شعارها و اقدامات صورت‌گرفته توسط این افراد و همچنین اعترافات برخی از لیدرهای این حرکات، نشان از نقش طرفداران فرقه «شیرازی‌ها» یا همان «شیعه انگلیسی» دارد. این افراد همان‌هایی هستند که در زمان اوج گرفتن پروژه‌ی «قم-هراسی» و ترور رسانه‌ای قم و روحانیون از خارج و داخل، با انتشار فیلمی از حرکت زشت و زننده‌ی لیسیدن ضریح، لقمه‌های چربی در دامن رسانه‌های وابسته به دشمن گذاشتند و امروز بخشی از اعترافات ایشان منتشر شده که قبل از لیسیدن آن بخش از ضریح، آن را با الکل ضدعفونی کرده بودند @salmanraoofi
۲ وابستگان این فرقه درست در مقطع شروع آن پروژه، یک پاس گل اساسی به مثلث شوم ایران-اینترنشنال، بی بی سی فارسی و«من و تو» دادند و امروز که به واسطه‌ی انتشار صدها و هزاران فیلم از غارت فروشگاه‌ها توسط غربی‌های «متمدن» و همچنین اظهارات و مواضع ابلهانه امثال دونالد ترامپ و بوریس جانسون در برابر شیوع ویروس کرونا در کشورهایشان، رسانه‌های لندنی پاتک سختی خورده‌ بودند، باز اعضای همین فرقه که دستور از همان لندن می گیرند، به یاری بازوهای ترور رسانه‌ای مردم ایران در لندن آمده‌اند تا مبادا شعله‌های آتش روحانیت ستیزی و دین ستیزی خاموش شود. @salmanraoofi