#بررسی_و_تحلیل6
#اسناد_تاریخی
#عزل_منتظری
#امام_خمینی
📌 روایت اسناد از«ساده لوحی»منتظری/آیا تصمیم امام خمینی ناگهانی بود؟
🔅🔅🔅
📝 پ ن :________________________________________
[۱]. دراسات فی ولایة الفقیه و فقه الدولة الاسلامیة، حسینعلی منتظری، مرکز العالمی للدراسات الاسلامیه، قم، ۶۹، ج ۲، ص ۱۱۴.
[۲]. مشروح مذاکرات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی، نشر مجلس شورای اسلامی، تهران، ۶۴، ج ۱، ص ۱۲۱۳، ج ۴۵؛ گذری بر اندیشههای فقیه عالیقدر آیت اللّه منتظری، به کوشش: محمد ایزدی، نهضت زنان مسلمان، تهران، ۵۹، ص ۲۷۶-۲۷۸ و ص ۲۸۱ و۲۸۲.
[۳]. «روش ها تغییر نکرد»، انقلاب ۵۷ در گفتگوی با آیت اللّه منتظری، دوماهنامه نامه، ش ۲۹، بهمن و اسفند ۸۲، ص ۱۰ و ۱۱
[۴]. «ولایت فقیه و قانون اساسی»، پاسخهای آیت اللّه منتظری به اساتید دانشگاه، سایت دفتر آیت اللّه منتظری، https://amontazeri.com، 7/4/77، ص ۱۷.
[۵]. خاطرات آیت اللّه منتظری، ج ۱، ص ۱۷۱-۱۷۲. در زمینه نقد و بررسی آن ر. ک: «تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری (۴)»، فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال دوم، ش ۴، تابستان ۸۴، ص ۲۷۷-۲۷۹.
[۶]. نامه آیت اللّه منتظری به امام در تاریخ ۱۷/۰۷/۶۵ اقعیت ها و قضاوتها، نسخه الکترونیکی، منتشر شده در سایت دفتر آیت اللّه منتظری، قم، ۷۱، ضمیمه ش ۱۳)
[۷]. خاطرات آیت اللّه منتظری، ج ۱، صص ۶۲۰، ۶۲۲و ۶۲۸، نامه اعتراضی آیت اللّه منتظری به امام در مورد حکم اعدام منافقین در ۰۹/۰۵/۶۷
[۸]. همان، ج ۲، ص ۱۲۱۴، ۵/۷/۶۶؛ همان، ص ۱۱۵۴. نیز ایشان آخرین گزارش سید مهدی هاشمی در مورد نهضتهای آزادی بخش را ضمیمه نامه خود میکند.(همان، ص ۱۱۶۸)
[۹]. همان، ج ۱، صص ۶۲۰، ۶۲۲و ۶۲۸، نامه اعتراضی آیت اللّه منتظری به امام در مورد حکم اعدام منافقین در ۰۹/۰۵/۶۷ نیز نامههای اعتراضی وی به امام و وزیر اطلاعات وقت در پرونده سید مهدی هاشمی. ر. ک: خاطرهها، ج ۴، صص ۸۹، ۳۷۶.
[۱۰]. «سه موج تطور: نیم قرن تحول فکرِ ولایت فقیه، از ولایت حداکثری تا نظارت حداقلی»، علی میثمی تهرانی، ماهنامه عصر اندیشه، ش ۱۲، شهریور ۹۵، صص ۱۲۲-۱۱۷؛ «تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری (۹)»، سید حمید روحانی، فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال سوم، ش ۹، پاییز ۸۵، صص ۱۶۲-۱۲۸.
[۱۱]. «در همان ایام من برای نماز و تبلیغ دینی میرفتم به نجف آباد. چون نجف آباد بهایی زیاد داشت، من از آیت اللّه بروجردی راجع به معاشرت و خرید و فروش و معامله با بهاییها سوالی کردم و ایشان در جواب مرقوم فرمودند: «بسمه تعالی، لازم است مسلمین با این فرقه معاشرت و مخالطه و معامله را ترک کنند. فقط از مسلمین تقاضا دارم آرامش و حفظ انتظام را از دست ندهند. حسین الطباطبائی.»…با خوانده شدن این حکم جو گستردهای علیه بهائیت در نجف آباد ایجاد شد. آن وقت کاری که من کردم این بود که تمام طبقات و اصناف نجف آباد را دعوت کردم و همه علیه بهائیت اعلامیه دادند، مثلاً نانواها نوشتند ما به بهائیان نان نمیفروشیم، رانندهها امضا کردند که ما دیگر سوارشان نمی کنیم… خلاصه کاری کردیم که از نجف آباد تا اصفهان که کرایه ماشین یک تومان بود، یک بهایی التماس میکرد پنجاه تومان بدهد و او را نمیبردند!» (خاطرات آیت اللّه منتظری، ج ۱، صص ۱۷۸و۱۸۲)؛ همچنین: ستیز با ستم، بخشی از اسناد مبارزات حضرت آیت اللّه العظمی منتظری، ج ۱، تدوین و روایت: مجتبی لطفی، مؤسسه فرهنگی خرد آوا، تهران، ۸۷، ص ۳۰، سند محرمانه وزارت جنگ در مورد مبارزات ضد بهائیت آقای منتظری.
[۱۲]. «زندگی نامه»، سایت دفتر آیت اللّه منتظری، https://amontazeri.com؛ «سوگنامه فقیه پاکباز»، محسن کدیور، بخش اول، نوشتار سوم، http://kadivar. com، کدخبری: ۸۲۸۴.
[۱۳]. خاطرات آیت اللّه منتظری، ج ۱، ص ۶۸۰.
[۱۴]. همان، ص ۶۷۷.
[۱۵]. صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۳۲۹.
[۱۶]. اسناد لانه جاسوسی آمریکا، کتاب دهم، بخش دوم، دانشجویان پیرو خط امام، تهران، بی تا، صص ۷۰۹-۷۰۸.
نکته قابل توجه اینکه دیدار مذکور در ۰۶/۰۸/۵۸ اکتبر ۱۹۷۹ م) بین آیت اللّه منتظری و کارمند سیاسی سفارت و کارمند اعزامی وزارت امور خارجه آمریکا در تهران انجام شده است. در زمینه تحلیل بیشتر این مطلب ر. ک: «تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری (۸)»، سید حمید روحانی، فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال سوم، ش ۸، تابستان ۸۵، صص ۲۶۰-۲۲۲؛ «تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری (۱۰)»، سید حمید روحانی، فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال سوم، ش ۱۰، زمستان ۸۵، صص ۲۰۱-۱۴۶؛ «تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری (۱۵)»، سید حمید روحانی، فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال پنجم، ش ۱۵، بهار ۸۷، صص ۲۴۹-۲۰۵.[
@salmanraoofi
#بررسی_و_تحلیل7
#اسناد_تاریخی
#عزل_منتظری
#امام_خمینی
📌 روایت اسناد از«ساده لوحی»منتظری/آیا تصمیم امام خمینی ناگهانی بود؟
🔅🔅🔅
📝 پ ن :________________________________________
۱۷]. خاطرات سیاسی اجتماعی دکتر صادق طباطبایی، ج ۲، ص ۱۶۵
[۱۸]. حجت الإسلام سیدحمید روحانی در گفتگوی اختصاصی با یکی از نگارندگان (سهراب مقدمی شهیدانی)، ۳/۲/۹۷، موجود در آرشیو بنیاد تاریخ قم.
در زمینه عدم استقلال شخصیت سیاسی و اجتماعی آقای منتظری بنگرید به: «تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزههای پیدایش جریان آقای منتظری (۱)»، سید حمید روحانی، فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد، دوره سوم، سال اول، ش ۱، پاییز ۸۳، صص ۱۱۶-۸۳.
[۱۹]. «آقای منتظری متأثر از آقای ربانی بود»، محمدجواد حجتی کرمانی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه، http://hawzahnews.com، کدخبری: ۴۴۱۱۵۷، ۲۹/۱۱/۹۶.
[۲۰]. خاطرات سیاسی اجتماعی دکتر صادق طباطبایی، ج ۳، ص ۱۲۱. لازم به ذکر است که این دیدار در تاریخ ۲۷/۰۹/۵۷ انجام شد.
[۲۱]. «ماجرای نامه آیت اللّه منتظری که در bbc خوانده شد»، حجت الإسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، https://www.tasnimnews.com، کد خبری: ۱۷۴۲۸۶۸، ۱۹/۳/۹۷.
[۲۲]. امام خمینی به روایت آیت اللّه هاشمی رفسنجانی، تدوین: عبدالرزاق اهوازی، عروج، تهران، ۹۳، صص ۱۷۹ و ۱۸۳؛ روزنامه کیهان، ش ۱۳۶۳۲، ۲۰/۳/۶۸، صص ۱۸-۱۷.
[۲۳]. بازسازی و سازندگی، کارنامه و خاطرات سال ۶۸، اکبر هاشمی رفسنجانی، به اهتمام: علی لاهوتی، دفتر نشر معارف انقلاب، تهران، ۹۱، ص ۱۱.
[۲۴]. همان، ص ۱۲.
[۲۵]. روزنامه جمهوری اسلامی، ش ۵۳۵۷، ۸/۹/۷۶، ص ۳؛ روزنامه کیهان، ش ۱۶۰۹۵، ۸/۹/۷۶، ص ۳.
منبع: مهر/mshrgh.ir/1054827
@salmanraoofi
مناجات شعبانیه .mp3
3.81M
#مناجات شعبانیه با نوای ملکوتی حاج مهدی سماواتی
التماس دعا
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 50
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
◀️ علماى ديگر از او به چند وجه پاسخ دادهاند:
🔹 الف. ابوالورد گرچه در كتابهاى رجال توثيق نشده، ولى روايت او را اصحاب پذيرفتهاند و از اين جا كشف مىكنيم كه روايت قرينهاى همراه داشته كه درنزد آنان درستى روايت را ثابت كرده است.
🔹 ب. در سند روايت، حمادبن عثمان واقع شده و او از جمله اصحاب اجماع به شمار مىرود كه:
« اجمعت العصابة على تصحيح ما يصح عنهم لانهم لايروون الا عن ثقه ».
🔹 ج. راوى روايت; يعنى ابوالورد را علامه مجلسى در وجيزه مدح كرده است و يوسف بحرانى درحدائق، مىنويسد: شيخ ما ابوالحسن او را در كتاب بلغة مدح كرده است.
پس ابوالورد، مدح شده و روايت او، از جمله روايتهاى حسنه به شمار مىرود و بايد برابر آن حكم كرد.عالمانى كه پيرو مكتب وثوق صدورى هستند، قرينه بالا را هر يك دليل جداگانهاى بر اعتبار روايت و مورد اعتماد بودن راوى مىدانند، تا چه رسد مجموعه سه قرينه با هم جمع شوند. محقق بحرانى كه خود از آشنايان به فن درايه و رجال است، سه قرينه بالا را براى اعتبار روايت، ياد كرده است 87.
📐 صاحب جواهر نيز مىنويسد: نيازى نيست درباره مورد اعتماد بودن ابوالورد سخن بگوييم; زيرا ضعف سند، با عمل اصحاب، جبران مىشود88 .
ولى در برابر اين گروه، صاحب مدارک و آقاى خوئى قرار دارند كه اين روايت را ضعيف مىدانند.
📐 آقاى خوئى مىنويسد:
اين نشانهها و قرينهها ثابت نمىكند مورد وثوق بودن راوى و اعتبار روايت را; زيرا:
🔸 الف. بارها گفتهايم كه قاعده مشهور: روايت ضعيف، با عمل اصحاب ضعف آن جبران مىشود، تمام نيست; زيرا عمل اصحاب برابر روايتى كشف اين مطلب را نمىكند كه نزد آنان قرينه و نشانهاى بر اعتبار حديثبوده است.
🔸 ب. و بارها گفتهايم: اصحاب اجماع بسيار از راويان غير ثقه نقل كردهاند، پس اگر اين اجماع ثابتشود، تعبدى خواهد بود و در غير اين صورت، مستندى براى اين اجماع نيست و اجماع محصل حاصل نشده و اجماع منقول، اعتبارى ندارد.
🔸 ج. مدح مجلسى و صاحب بلغه هيچاثرى ندارد; زيرا مدح آنان مستند به روايتى است در كافى:
« من ان رجلا يقال له ابو الورد، قد دخل على ابى عبدالله، عليه السلام، عند مراجعته من الحج فقال له ابوعبدالله، عليه السلام، يا ابا الورد اما انتم فترجعون عن الحج مغفورا لكم و اما غيركم فيحفظون فى اماليهم و اموالهم . »
▪️ علامه مجلسى از اين روايت استفاده مدح راوى را كرده، زيرا روشن است كه مجلسى از متاخران است و معاصر اين راوى نيست و روايت نيز، بر مقصود دلالت ندارد; زيرا جمله «انكم مغفورن» بيشتر از اين دلالت نمىكند كه شيعيان «مغفورهستند و حج غير از آنان پذيرفته نمىشود. بله، اگر امام به روشنى مىفرمود: «انك مغفور» دلالتبر مدح مىكرد.
▪️ ديگر اين كه: اگر واقعا روايت دلالتبر توثيق راوى بكند و بدانيم كه امام ابوالورد را مغفور دانسته، از كجا ثابت مىشود كه ابوالورد در اين روايت، همان ابوالورد راوى است; زيرا كسانى كه مكنى به ابوالورد هستند، بسيارند، بلكه قرينه بر حذف آن موجود است 89.»
▪️ و نشانهها و قرينههاى ديگرى نيزدر كتابهاى فقهى كه ثقه بودن راوى و اعتبار روايت را ثابت مىكنند، آورده شده است، از جمله:
⬅️ 1. سيد مرتضى و ابن ادريس به آن عمل كرده باشد.
⬅️ 2. روايتبه گونه مرسله در من لايحضره الفقيه ذكر شده باشد.
⬅️ 3. روايت را كلينى در كافى مسنده آورده باشد90 .
⬅️ 4. روايت مستفيضه باشد. يعنى چند روايت ذكر شده باشد، گرچه از نظر سندى اعتبار نداشته باشد، ولى اينگونه روايات، روى هم رفته و به طور جمعى، مطلب را ثابت مىكنند91 .
⬅️ 5. مضمون روايت، در ديگر روايتها وجود داشته باشد.
⏪ ادامه دارد....
📝 پانویس:
87. حدائق الناضرة»، ج2/310.
88. جواهرالكلام»، ج2/241.
89.التنقيح فى شرح العروة الوثقى»، ميرزا على غروى تبريزى، ج4/233، مدرسة دارالعلم.
90.غنائم الايام»، ابوالقاسم قمى، ج3/62.
91.كتاب الزكاة»، سيد هادى ميلانى، ج2/32.
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناجات
دعای فرج با نوای آقای علی فانی
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅الفضل ما شهدت به اعدا
🔅دشمنان بهتر از دوستان رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله را شناختند
🔅تشکیل ۴۰۰ اتاق فکر و سیستمی کردن جمهوری اسلامی تنها دو کار متوسط شخصیت برجسته تاریخ تشیع رهبر معظم انقلاب حفظه الله است که بر زبان این تحلیلگر ایرانی_آمریکایی جاری شده و به نظر او آیندگان بیشتر از امام خمینی ره از آیت الله العظمی خامنه ای سخن خواهند گفت
👈به بزرگواران توصیه میکنم کتابهایی که به صورت موضوعی از سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله کار شده حتما بخوانند و در این تعطیلات اقلا ۳ کتاب را مطالعه کنند که ان شاءالله معرفی خواهم کرد
پ ن: طبیعتا حرفهای غلط و نامربوطی هم می زند که هیچ حقیقت ندارد
@salmanraoofi
#سوالات_حوزوی
🔄 سوال کردند که من صوت طرح جدیدی در فقه، آن اشکال به موسسات و سبک های اجتهادی را گوش کردم، ولی به طور اخص موسسه آیت الله شب زنده دار بروم چه طور است؟
🔅🔅🔅
↩ پاسخ: اگر شک ایشان این است که خوب آن اشکالات که در اجتهاد و موسسات هست، حالا بنده مثلا موسسه آیت الله شب زنداه دار را بروم چه طور است؟ آن اشکالات را با ارتباط و مشاوره و مطالعه هدفمند می شود حل کرد و آن مسئله ای نیست.
اما اگر خود موسسه آیت الله شب زنده دار منظورشان هست که من بروم نسبت به موسسات دیگر چه طور است؟ به نظر من چند تا امتیاز دارد موسسه ایشان: یکی شخصیت علمی آیت الله شب زنده دار است که متسالم و مقبول بین همه است از نظر علمی و شما می بینید که ایشان در طرازی هستند که مدرس های درجه یک را در این دفتر فقه معاصر بالاخره جمع شدند و شاگرد ایشان آقای اثنی عشری خوب یک دبیری و کار هایی آن جا دارند انجام می دهند که بالاخره متون جدید فقهی و اصولی تالیف بشود.
آن آقایانی که آن جا جمع شدند خودشان جزو مدرسان درجه یک هستند لذا هر کسی جمع نمی شود و حالا این یکی از نشانه هایی است که شخصیت ایشان از نظر علمی مقبولیت دارد. دیده بودم که اساتیدی هم با عنایت ایشان و درخواست ایشان آن جا می آیند که ممحض در این مسائل علمی هستند و بالاخره خود شخصیت ایشان باعث می شود که افرادی که ممکن است هر جایی نروند به خاطر ایشان آن جا بیایند.
این یک امتیازی است که نمی خواهم بگویم مدارس دیگر فقهی ام که زیر نظر مراجع هست این امتیاز را ندارد؛ ولی حالا بنده آن جا¬ها را خیلی اشراف ندارم. مسئله دیگری که هست و خیلی مهم است، شخصیت اخلاقی آیت الله شب زنده دار است که آن هم هیچ خدشه ای به شخصیت اخلاقی ایشان، افراد منصف و مشهور ندارند. خود ایشان یک شخصیت اخلاقی و متخلق هستند و این که یک شخصیت علمی و متخلق بالای سر یک موسسه ای باشد خیلی مهم است.
باز هم نمی خواهم عرض کنم که حالا موسسات دیگر مثلا افرادی که بالای سرشان هستند، مشکلاتی دارند! این طور نیست، ولی آیت الله شب زنده دار بلاخره درس اخلاق دارند، شناخته شده بودند هم پدرشان و خود ایشان هم شناخته شده اند به این که انسان متخلقی هستند و یکی از مدرسین اخلاق معروف حوزه هستند که همه می شناسند.
این هم خیلی مهم است که انسان در یک موسسه ای باشد که رئیس آن موسسه یک استاد اخلاق است و آن طور متخلق هست، این واقعا یک امتیاز است و بنده لااقل مطلع نیستم که موسسات فقهی آن رسیدگی های اخلاقی لازم را داشته باشند. نمی خواهم بگویم این جا هم مثلا دارد، ولی حضور ایشان و دم¬خور بودن با ایشان خودش خیلی مهم است و مسئله دیگری هم که هست، باز یک امتیازی برای موسسه آیت الله شب زنده دار است این هست که طلاب با خود ایشان، حالا سر درس همین طور است، ولی در موسسه با خود ایشان بنده مکرر دیدم بعد از نماز بحث می کنند و سوال می کنند و این دسترسی دیگر واقعا در موسسات دیگر نیست.
مثلا شخصیت آیت الله شبیری مثلا یک حضور منظمی داشته باشند در موسسه فقهی خودشان و سوالات علمی طلبه ها بپرسند؛ ولی ایشان حضور منظم دارند و مورد استفاده طلاب آن جا هستندف این هم بسیار مهم است. مسئله دیگری که هست که حالا باز خود آیت الله شب زنده دار می فرمودند این است که نرفتن به موسسات برای افرادی که واقعا اهل کار هستند، من دو بار یا یک بار از شخص ایشان شنیدم که اگر خودتان اهل کار هستید موسسه نیایید اولویت دارد.
این مسئله ای هست که واقعا اولویت دارد، ولی توصیه برای عموم واقعا همین است که اگر می خواهند فقه و اصول کار بکنند این موسسات را بروند، توصیه عمومی همین است. نوع طلاب آن حد از پشتکار و همت را ندارند که بخواهند موسسه نروند و کار بکنند. ما هم خودمان را بی¬خود مستثنا ندانیم، یک جایی که استثنا زده می شود همه خودشان را در آن استثنا می اندازند! ولی این نکته ای است که اگر واقعا و واقعا کسی اهل تلاش است، اهل پشتکار است این موسسات نروند، خود آیت الله شب زنده دار هم می فرمودند که اولویت دارد.
خروجی موسسات را هم ما داریم می بنیم دیگر، خروجی موسسات مدرس های خوب و قوی رسائل و مکاسب هستند، این که مدرسین خارج یا مراجع آینده از موسسات بیرون بیایند، فعلا که از این همه موسسه شخص خاصی دیده نشده. الان من یک نفر را در ذهنم هست که ممکن است ایشان از بزرگان آینده باشند، از این خروجی های موسسات که معروف شدند، بقیه در موسسات نبودند.
این نکات هست، ولی اگر کسی هم شک دارد که حالا خوب با آن اشکالات و نکاتی که نسبت به فقه و موسسات فقهی گفته شده چه کار می شود کرد؟ راهش همین مشورت و مطالعه و مشاوره هست حالا یا با بنده و افراد دیگر که بتوانند یک مسیر خوبی را در اجتهاد طی بکنند. ان شاء الله که همه موفق باشند، التماس دعا.
@salmanraoofi
🔆صوت طرح جدیدی در اجتهاد که در سوال به آن اشاره شده
https://eitaa.com/salmanraoofi/5823
@salmanraoofi
پیشنهاد میکنم با توجه به دوران خانه نشینی، سلسله گفتگوهای رودررو @rudarru57 را ببینید.
تمام قسمت های برنامه رودررو را میتوانید بصورت رایگان دانلود کنید.
۱. گفتگویی چالشی با فائزه هاشمی درباره اصلاحات، براندازی، ولایت فقیه، امام خمینی، منافقین، برجام و...
http://www.aparat.com/v/ugbep
۲. گفتگویی متفاوت با حاج مهدی رسولی درباره ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هیاتها و کارکردهای آن در جامعه
http://www.aparat.com/v/Wk42x
۳. گفتگویی صریح با علی باقری درباره برجام و عملکرد تیم مذاکره کننده سابق در مذاکرات هسته ای
http://www.aparat.com/v/YO20i
۴. گفتگویی چالشی با الهه کولایی درباره اصلاحات و دولت روحانی
http://www.aparat.com/v/afDJ5
۵. گفتگویی تاریخی با سردار نقدی؛ از جنگ تحمیلی و تشکیل سپاه بدر تا جنگ بوسنی، مفاسد اقتصادی، دوره اصلاحات و دیدار خاتمی با شاه سعودی
http://www.aparat.com/v/epHCE
۶. گفتگویی صریح با نقوی حسینی درباره عملکرد لاریجانی در مجلس دهم
https://www.aparat.com/v/r4JDe
۷. گفتگویی چالشی با طیبه سیاوشی درباره فراکسیون امید و عملکرد مجلس دهم و مسایل سیاسی روز
https://www.aparat.com/v/bOUXr
۸. گفتگویی متفاوت با محمد حسین پویانفر درباره اربعین و هیاتهای مذهبی
http://www.aparat.com/v/OlDGg
۹. گفتگویی چالشی با سید محمد رضا خاتمی درباره تسخیر لانه جاسوسی، دوره اصلاحات، حوادث سال ۸۸، دولت روحانی، برجام، جنگ سوریه و...
http://www.aparat.com/v/b47ac
۱۰. گفتگویی صریح با علیرضا زاکانی درباره مفاسد اقتصادی حسین فریدون، مسایل سیاسی روز، کوی دانشگاه ۷۸ و...
http://www.aparat.com/v/S3Afj
۱۱. گفتگویی متفاوت با فریدون عباسی درباره ترورش توسط موساد، عملکرد سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، برجام، احمدی نژاد، روحانی، صالحی، جلیلی و...
https://www.aparat.com/v/4VCOe
۱۲. گفتگویی صریح با داریوش سجادی درباره روابط ایران و امریکا، دموکراتها و جمهوری خواهان، مدل دموکراسی در امریکا، جریان شناسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی، حوادث سال ۸۸ و...
http://www.aparat.com/v/JNDI9
۱۳. گفتگویی جنجالی با علی مطهری درباره فرهنگ و سیاست؛ از دفاع از قانون حجاب تا برجام و نهضت آزادی!
http://www.aparat.com/v/Rdk9w
۱۴. گفتگویی متفاوت با بهروز افخمی درباره سینما، تلوزیون، مجلس ششم، حضور در ستاد خاتمی و کروبی، جشنواره فجر و مسایل سیاسی روز
https://www.aparat.com/v/5XCTa
۱۵. گفتگویی تاریخی با عزت شاهی.؛ از چگونگی تشکیل کمیته ها تا بسیاری از تحولات دهه ۶۰
https://www.aparat.com/v/wY890
۱۶. گفتگویی چالشی و صریح با حمید رسایی، از احمدی نژاد و روحانی تا مجالس هشتم و نهم ،برجام و فردوسی پور!
https://www.aparat.com/v/xLOyj
۱۷. گفتگویی متفاوت با جانباز مدافع حرم امیرحسین حاجی نصیری درباره حاج قاسم سلیمانی، جنگ سوریه و ابعاد کمتر شنیده شده درباره مدافعان حرم
https://www.aparat.com/v/0zr6I
۱۸. گفتگویی چالشی با محمد علی وکیلی درباره اصلاحات، حوادث سال ۸۸، مجلس دهم، عملکرد دولت روحانی و برجام
https://www.aparat.com/v/DfgOk
۱۹. گفتگویی چالشی با محمد توسلی درباره نهضت آزادی، جنگ تحمیلی و برخی تحولات قبل انقلاب و دهه ۶۰
https://www.aparat.com/v/508B3
۲۰. بخش اول گفتگوی تاریخی با سردار سعید قاسمی درباره تحولات دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی، در اینگفتگو پاسخ بسیاری از شبهات درباره جنگ را خواهید دید
https://www.aparat.com/v/XqgQw
۲۱. بخش دوم گفتگو با سردار سعید قاسمی؛ از قطعنامه ۵۹۸ تا حضور در جنگ بوسنی، خدمت رسانی به زلزله زدگان بم، رودبار، کرمانشاه و تحلیلهایی جذاب از مسایل روز سیاسی
https://www.aparat.com/v/I1hOS
۲۲. گفتگویی متفاوت با حاج امیر عباسی رباره خدمت رسانی هیاتهای مذهبی در بحرانهای اجتماعی در منطقه سیل زده پلدختر
https://www.aparat.com/v/glwAy
۲۳. گفتگویی تاریخی با کاظم دارابی درباره ۱۵ سال زندانهای آلمان و حادثه میکونوس+ خاطراتی از شهید شاطری
https://www.aparat.com/v/G3Qp8
۲۴. گفتگویی تاریخی با روح الله حسینیان درباره تحولات دهه ۶۰، شخصیت منتظری، تصمیم امام خمینی درباره عزل منتظری، باند مهدی هاشمی، عملیات مرصاد و...
https://www.aparat.com/v/jnLs9
۲۵. گفتگویی فرهنگی با وحید جلیلی درباره آسیب شناسی فرهنگ؛ از صداوسیما تا سینما و جشنواره های فرهنگی
https://www.aparat.com/v/67yC0
۲۶. گفتگویی چالشی با صادق شهبازی درباره عدالتخواهان
https://www.aparat.com/v/pThl5
۲۷. گفتگویی تاریخی با سید محمود نبویان؛ از طرح ولایت و علامه مصباح یزدی تا نکاتی تکان دهنده درباره برجام و بنیانهای فکری شخص و دولت روحانی
https://www.aparat.com/v/JvlBT
@Sabeti ✅
@salmanraoofi
4_5859306973475898753.mp3
5.94M
#مداحی آقای میرداماد
میلاد امام حسین علیه السلام مبارک
التماس دعا
@salmanraoofi
هدایت شده از بر پا
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این گفتگوی چند دقیقه ای رو ببینید.
گفتگوی حجت الاسلام بی آزار با حجت الاسلام کاظم زاده.
شنیدنی است.
@ali_mahdiyan
#تحلیل_و_بررسی
#نبرد_بیولوژیک 1
#ژنتیک
#ایرانی
#یهود
📐 شناسایی ژنتیک ایرانیها، توسط «بهاییهای شناسنامهدار امنیتی که احتمال اصالت یهودیشان بالاست» در دانشگاه استنفورد انجام میشود. به این ترتیب حملۀ بیولوژیک در موضوع کرونا و زمینههای متنوع دیگر محتمل است.
🔅🔅🔅
📝 به گزارش مشرق، از دیرباز، یکی از مهمترین فناوریهای سیاسی ــ اجتماعی یهودیان خاص، کتمان آیینشان بوده است. این تکنیک آنها، حتی در قرآن کریم نیز تصریح شده و آمده است:
وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ آمِنُواْ بِالَّذِی أُنزِلَ عَلَی الَّذِینَ آمَنُواْ وَجْهَ النَّهَارِ وَاکْفُرُواْ آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ.
و گروهی از اهل کتاب گفتند: اولِ روز به آنچه بر مؤمنان نازل شده ایمان آورید، و در پایان روز کفر ورزید، با این هدف که مؤمنان، با این ایمان و انکار شما به تردید افتند. (آلعمران ــ 72)
◀ لزوم تخریب آزمایشگاههای بیولوژیک آمریکا در منطقه پیدا و پنهان «بیوتروریسم» در آمریکا بهصورت سنتی، و از سدهها پیشتر، بسیاری از اینان تلاش میکنند با تظاهر به دینی دیگر، دین حقیقیشان را مخفی نگه دارند. یهودیانِ متظاهر به مسیحیت را اصطلاحاً «مارانو» (maˈranos) و یهودیانِ متظاهر به اسلام را «آنوسی» (به عبری: א וסים) مینامند؛ البته گاهی در عبارت نادقیق واژۀ «جدیدالإسلام» برای آنان بهکار گرفته میشود. این شرایط به آنها ــ که عموماً بهدلایل مختلف منفور جوامع هستند ــ بسط ید و قدرت مانور بیشتری میبخشد.
📈 در نمونههای ایرانی این فناوری، میتوان به چندین مورد مهم و مؤثر اشاره کرد. از جمله «یهودیهای آنوسی» مشهد که 2400 نفر از آنان در یک روز (واقعۀ «اللهداد» در سال 1839 میلادی) اظهار مسلمانی کردند.
▪ رشیدالدّین فضلاللّه
از دیگر یهودیان تأثیرگذار در تاریخ ایران، میتوان به رشیدالدّین فضلاللّه (زادۀ حدود سال 648 قمری ـ درگذشتۀ 718 قمری) اشاره کرد. وی دانشمندی ذوالفنون بود که «ربع رشیدی» از یادگارهای اوست. رشیدالدّین، طی دو دهه، صدراعظم و از تأثیرگذارترین چهرهها در سپهر سیاسی ایران بود. از جمله، دادگاهی که به قتل او و فرزند 16 سالهاش (که جامهدار اولجایتو بود) دستور داد، اتهام اصلی او را قتل اولجایتو میدانست. طرفه اینکه اولجایتو، که در نوزادی به تبعِ دین مادرش مسیحی نسطوری بوده، و سپس به مذهب حنفیه گرایش پیدا کرده بود، در آستانۀ کشته شدن، تحت تأثیر علامه حلّی مذهب تشیع اختیار کرده و حتی دستور داده بود نام خلفای راشدین از خطبههای نماز جمعه و از سکهها برداشته شود! سوگمندانه، اکنون در ایران از رشیدالدّین فضلاللّه تندیسها ساخته و نام او را بر معابر و خیابانها نهادهاند.
▪ ابراهیم کلانتر
یکی دیگر از این موارد، میرزا (حاج!) ابراهیم کلانتر است که فرزند هاشم یهودی است. خیانت او به لطفعلیخان موجب شد آغامحمدخان سلسلۀ قاجاریه را پایهگذاری کند (قاجاریه همواره ممنون این لطف او بودهاند؛ ناصرالدین در مجلس آلیانس یهودیان فرانسه بر این امر تصریح دارد). داماد و خواهرزادۀ او میرزاابوالحسن ایلچی است. وی از انگلستان مستمری میگرفته و عامل آنان بوده است؛ همچنین جدای از اینکه اولین فراماسون ایران و اولین فرد ایرانی است که به آمریکای لاتین سفر کرده، از سوی ایران عامل مذاکره و انعقاد هر دو قرارداد ننگین گلستان و ترکمانچای بود. از ابراهیم کلانتر، خاندان بزرگی در شیراز به نام «قوام» باقی ماند که نفوذ آنان بر قاجاریه و پهلوی بر کسی پوشیده نیست. یکی از مردان همین خاندان ـ علی قوام ـ داماد رضا پهلوی و همسر اول اشرف بوده است.
▪ ذکاءالملک
از دیگر مواردی که میتوان در این زمینه برشمرد، محمدعلی فروغی است که در بنیانگذاری ایران مدرن ــ یا بهعبارت بهتر در شکلگیری آرایش منفعل ایران در برابر مدرنیته ــ نقشی اساسی بازی کرد. او کنار اردشیر ریپورتر (فرستادۀ مستقیم یهودیان روچیلد) در برآمدن رضاخان، و بعدتر در بر مسند نشستن محمدرضا نقشی اساسی ایفا کرد. گذشته از صبغۀ سیاسی، وی همچنین سلسلهجنبان روشنفکری ــ بهمعنی مصطلح آن ــ در ایران بود. فروغی در عصری که ایرانیان اساساً فلسفهگریز بودهاند، با حواشیای که به آرای بنیانی بسیاری از منابع پایۀ ایرانیان زد، (مانند شرح بر آرای مرحوم سهروردی و شاهنامه و آثار سعدی و الخ) و همچنین نگارش کتابهایی همچون «سیر حکمت در اروپا»، گذار ایران به مدرنیته را ریلگذاری کرد.
@salmanraoofi