فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅الفضل ما شهدت به اعدا
🔅دشمنان بهتر از دوستان رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله را شناختند
🔅تشکیل ۴۰۰ اتاق فکر و سیستمی کردن جمهوری اسلامی تنها دو کار متوسط شخصیت برجسته تاریخ تشیع رهبر معظم انقلاب حفظه الله است که بر زبان این تحلیلگر ایرانی_آمریکایی جاری شده و به نظر او آیندگان بیشتر از امام خمینی ره از آیت الله العظمی خامنه ای سخن خواهند گفت
👈به بزرگواران توصیه میکنم کتابهایی که به صورت موضوعی از سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله کار شده حتما بخوانند و در این تعطیلات اقلا ۳ کتاب را مطالعه کنند که ان شاءالله معرفی خواهم کرد
پ ن: طبیعتا حرفهای غلط و نامربوطی هم می زند که هیچ حقیقت ندارد
@salmanraoofi
#سوالات_حوزوی
🔄 سوال کردند که من صوت طرح جدیدی در فقه، آن اشکال به موسسات و سبک های اجتهادی را گوش کردم، ولی به طور اخص موسسه آیت الله شب زنده دار بروم چه طور است؟
🔅🔅🔅
↩ پاسخ: اگر شک ایشان این است که خوب آن اشکالات که در اجتهاد و موسسات هست، حالا بنده مثلا موسسه آیت الله شب زنداه دار را بروم چه طور است؟ آن اشکالات را با ارتباط و مشاوره و مطالعه هدفمند می شود حل کرد و آن مسئله ای نیست.
اما اگر خود موسسه آیت الله شب زنده دار منظورشان هست که من بروم نسبت به موسسات دیگر چه طور است؟ به نظر من چند تا امتیاز دارد موسسه ایشان: یکی شخصیت علمی آیت الله شب زنده دار است که متسالم و مقبول بین همه است از نظر علمی و شما می بینید که ایشان در طرازی هستند که مدرس های درجه یک را در این دفتر فقه معاصر بالاخره جمع شدند و شاگرد ایشان آقای اثنی عشری خوب یک دبیری و کار هایی آن جا دارند انجام می دهند که بالاخره متون جدید فقهی و اصولی تالیف بشود.
آن آقایانی که آن جا جمع شدند خودشان جزو مدرسان درجه یک هستند لذا هر کسی جمع نمی شود و حالا این یکی از نشانه هایی است که شخصیت ایشان از نظر علمی مقبولیت دارد. دیده بودم که اساتیدی هم با عنایت ایشان و درخواست ایشان آن جا می آیند که ممحض در این مسائل علمی هستند و بالاخره خود شخصیت ایشان باعث می شود که افرادی که ممکن است هر جایی نروند به خاطر ایشان آن جا بیایند.
این یک امتیازی است که نمی خواهم بگویم مدارس دیگر فقهی ام که زیر نظر مراجع هست این امتیاز را ندارد؛ ولی حالا بنده آن جا¬ها را خیلی اشراف ندارم. مسئله دیگری که هست و خیلی مهم است، شخصیت اخلاقی آیت الله شب زنده دار است که آن هم هیچ خدشه ای به شخصیت اخلاقی ایشان، افراد منصف و مشهور ندارند. خود ایشان یک شخصیت اخلاقی و متخلق هستند و این که یک شخصیت علمی و متخلق بالای سر یک موسسه ای باشد خیلی مهم است.
باز هم نمی خواهم عرض کنم که حالا موسسات دیگر مثلا افرادی که بالای سرشان هستند، مشکلاتی دارند! این طور نیست، ولی آیت الله شب زنده دار بلاخره درس اخلاق دارند، شناخته شده بودند هم پدرشان و خود ایشان هم شناخته شده اند به این که انسان متخلقی هستند و یکی از مدرسین اخلاق معروف حوزه هستند که همه می شناسند.
این هم خیلی مهم است که انسان در یک موسسه ای باشد که رئیس آن موسسه یک استاد اخلاق است و آن طور متخلق هست، این واقعا یک امتیاز است و بنده لااقل مطلع نیستم که موسسات فقهی آن رسیدگی های اخلاقی لازم را داشته باشند. نمی خواهم بگویم این جا هم مثلا دارد، ولی حضور ایشان و دم¬خور بودن با ایشان خودش خیلی مهم است و مسئله دیگری هم که هست، باز یک امتیازی برای موسسه آیت الله شب زنده دار است این هست که طلاب با خود ایشان، حالا سر درس همین طور است، ولی در موسسه با خود ایشان بنده مکرر دیدم بعد از نماز بحث می کنند و سوال می کنند و این دسترسی دیگر واقعا در موسسات دیگر نیست.
مثلا شخصیت آیت الله شبیری مثلا یک حضور منظمی داشته باشند در موسسه فقهی خودشان و سوالات علمی طلبه ها بپرسند؛ ولی ایشان حضور منظم دارند و مورد استفاده طلاب آن جا هستندف این هم بسیار مهم است. مسئله دیگری که هست که حالا باز خود آیت الله شب زنده دار می فرمودند این است که نرفتن به موسسات برای افرادی که واقعا اهل کار هستند، من دو بار یا یک بار از شخص ایشان شنیدم که اگر خودتان اهل کار هستید موسسه نیایید اولویت دارد.
این مسئله ای هست که واقعا اولویت دارد، ولی توصیه برای عموم واقعا همین است که اگر می خواهند فقه و اصول کار بکنند این موسسات را بروند، توصیه عمومی همین است. نوع طلاب آن حد از پشتکار و همت را ندارند که بخواهند موسسه نروند و کار بکنند. ما هم خودمان را بی¬خود مستثنا ندانیم، یک جایی که استثنا زده می شود همه خودشان را در آن استثنا می اندازند! ولی این نکته ای است که اگر واقعا و واقعا کسی اهل تلاش است، اهل پشتکار است این موسسات نروند، خود آیت الله شب زنده دار هم می فرمودند که اولویت دارد.
خروجی موسسات را هم ما داریم می بنیم دیگر، خروجی موسسات مدرس های خوب و قوی رسائل و مکاسب هستند، این که مدرسین خارج یا مراجع آینده از موسسات بیرون بیایند، فعلا که از این همه موسسه شخص خاصی دیده نشده. الان من یک نفر را در ذهنم هست که ممکن است ایشان از بزرگان آینده باشند، از این خروجی های موسسات که معروف شدند، بقیه در موسسات نبودند.
این نکات هست، ولی اگر کسی هم شک دارد که حالا خوب با آن اشکالات و نکاتی که نسبت به فقه و موسسات فقهی گفته شده چه کار می شود کرد؟ راهش همین مشورت و مطالعه و مشاوره هست حالا یا با بنده و افراد دیگر که بتوانند یک مسیر خوبی را در اجتهاد طی بکنند. ان شاء الله که همه موفق باشند، التماس دعا.
@salmanraoofi
🔆صوت طرح جدیدی در اجتهاد که در سوال به آن اشاره شده
https://eitaa.com/salmanraoofi/5823
@salmanraoofi
پیشنهاد میکنم با توجه به دوران خانه نشینی، سلسله گفتگوهای رودررو @rudarru57 را ببینید.
تمام قسمت های برنامه رودررو را میتوانید بصورت رایگان دانلود کنید.
۱. گفتگویی چالشی با فائزه هاشمی درباره اصلاحات، براندازی، ولایت فقیه، امام خمینی، منافقین، برجام و...
http://www.aparat.com/v/ugbep
۲. گفتگویی متفاوت با حاج مهدی رسولی درباره ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هیاتها و کارکردهای آن در جامعه
http://www.aparat.com/v/Wk42x
۳. گفتگویی صریح با علی باقری درباره برجام و عملکرد تیم مذاکره کننده سابق در مذاکرات هسته ای
http://www.aparat.com/v/YO20i
۴. گفتگویی چالشی با الهه کولایی درباره اصلاحات و دولت روحانی
http://www.aparat.com/v/afDJ5
۵. گفتگویی تاریخی با سردار نقدی؛ از جنگ تحمیلی و تشکیل سپاه بدر تا جنگ بوسنی، مفاسد اقتصادی، دوره اصلاحات و دیدار خاتمی با شاه سعودی
http://www.aparat.com/v/epHCE
۶. گفتگویی صریح با نقوی حسینی درباره عملکرد لاریجانی در مجلس دهم
https://www.aparat.com/v/r4JDe
۷. گفتگویی چالشی با طیبه سیاوشی درباره فراکسیون امید و عملکرد مجلس دهم و مسایل سیاسی روز
https://www.aparat.com/v/bOUXr
۸. گفتگویی متفاوت با محمد حسین پویانفر درباره اربعین و هیاتهای مذهبی
http://www.aparat.com/v/OlDGg
۹. گفتگویی چالشی با سید محمد رضا خاتمی درباره تسخیر لانه جاسوسی، دوره اصلاحات، حوادث سال ۸۸، دولت روحانی، برجام، جنگ سوریه و...
http://www.aparat.com/v/b47ac
۱۰. گفتگویی صریح با علیرضا زاکانی درباره مفاسد اقتصادی حسین فریدون، مسایل سیاسی روز، کوی دانشگاه ۷۸ و...
http://www.aparat.com/v/S3Afj
۱۱. گفتگویی متفاوت با فریدون عباسی درباره ترورش توسط موساد، عملکرد سازمان انرژی اتمی در دولت دهم، برجام، احمدی نژاد، روحانی، صالحی، جلیلی و...
https://www.aparat.com/v/4VCOe
۱۲. گفتگویی صریح با داریوش سجادی درباره روابط ایران و امریکا، دموکراتها و جمهوری خواهان، مدل دموکراسی در امریکا، جریان شناسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی، حوادث سال ۸۸ و...
http://www.aparat.com/v/JNDI9
۱۳. گفتگویی جنجالی با علی مطهری درباره فرهنگ و سیاست؛ از دفاع از قانون حجاب تا برجام و نهضت آزادی!
http://www.aparat.com/v/Rdk9w
۱۴. گفتگویی متفاوت با بهروز افخمی درباره سینما، تلوزیون، مجلس ششم، حضور در ستاد خاتمی و کروبی، جشنواره فجر و مسایل سیاسی روز
https://www.aparat.com/v/5XCTa
۱۵. گفتگویی تاریخی با عزت شاهی.؛ از چگونگی تشکیل کمیته ها تا بسیاری از تحولات دهه ۶۰
https://www.aparat.com/v/wY890
۱۶. گفتگویی چالشی و صریح با حمید رسایی، از احمدی نژاد و روحانی تا مجالس هشتم و نهم ،برجام و فردوسی پور!
https://www.aparat.com/v/xLOyj
۱۷. گفتگویی متفاوت با جانباز مدافع حرم امیرحسین حاجی نصیری درباره حاج قاسم سلیمانی، جنگ سوریه و ابعاد کمتر شنیده شده درباره مدافعان حرم
https://www.aparat.com/v/0zr6I
۱۸. گفتگویی چالشی با محمد علی وکیلی درباره اصلاحات، حوادث سال ۸۸، مجلس دهم، عملکرد دولت روحانی و برجام
https://www.aparat.com/v/DfgOk
۱۹. گفتگویی چالشی با محمد توسلی درباره نهضت آزادی، جنگ تحمیلی و برخی تحولات قبل انقلاب و دهه ۶۰
https://www.aparat.com/v/508B3
۲۰. بخش اول گفتگوی تاریخی با سردار سعید قاسمی درباره تحولات دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی، در اینگفتگو پاسخ بسیاری از شبهات درباره جنگ را خواهید دید
https://www.aparat.com/v/XqgQw
۲۱. بخش دوم گفتگو با سردار سعید قاسمی؛ از قطعنامه ۵۹۸ تا حضور در جنگ بوسنی، خدمت رسانی به زلزله زدگان بم، رودبار، کرمانشاه و تحلیلهایی جذاب از مسایل روز سیاسی
https://www.aparat.com/v/I1hOS
۲۲. گفتگویی متفاوت با حاج امیر عباسی رباره خدمت رسانی هیاتهای مذهبی در بحرانهای اجتماعی در منطقه سیل زده پلدختر
https://www.aparat.com/v/glwAy
۲۳. گفتگویی تاریخی با کاظم دارابی درباره ۱۵ سال زندانهای آلمان و حادثه میکونوس+ خاطراتی از شهید شاطری
https://www.aparat.com/v/G3Qp8
۲۴. گفتگویی تاریخی با روح الله حسینیان درباره تحولات دهه ۶۰، شخصیت منتظری، تصمیم امام خمینی درباره عزل منتظری، باند مهدی هاشمی، عملیات مرصاد و...
https://www.aparat.com/v/jnLs9
۲۵. گفتگویی فرهنگی با وحید جلیلی درباره آسیب شناسی فرهنگ؛ از صداوسیما تا سینما و جشنواره های فرهنگی
https://www.aparat.com/v/67yC0
۲۶. گفتگویی چالشی با صادق شهبازی درباره عدالتخواهان
https://www.aparat.com/v/pThl5
۲۷. گفتگویی تاریخی با سید محمود نبویان؛ از طرح ولایت و علامه مصباح یزدی تا نکاتی تکان دهنده درباره برجام و بنیانهای فکری شخص و دولت روحانی
https://www.aparat.com/v/JvlBT
@Sabeti ✅
@salmanraoofi
4_5859306973475898753.mp3
5.94M
#مداحی آقای میرداماد
میلاد امام حسین علیه السلام مبارک
التماس دعا
@salmanraoofi
هدایت شده از بر پا
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این گفتگوی چند دقیقه ای رو ببینید.
گفتگوی حجت الاسلام بی آزار با حجت الاسلام کاظم زاده.
شنیدنی است.
@ali_mahdiyan
#تحلیل_و_بررسی
#نبرد_بیولوژیک 1
#ژنتیک
#ایرانی
#یهود
📐 شناسایی ژنتیک ایرانیها، توسط «بهاییهای شناسنامهدار امنیتی که احتمال اصالت یهودیشان بالاست» در دانشگاه استنفورد انجام میشود. به این ترتیب حملۀ بیولوژیک در موضوع کرونا و زمینههای متنوع دیگر محتمل است.
🔅🔅🔅
📝 به گزارش مشرق، از دیرباز، یکی از مهمترین فناوریهای سیاسی ــ اجتماعی یهودیان خاص، کتمان آیینشان بوده است. این تکنیک آنها، حتی در قرآن کریم نیز تصریح شده و آمده است:
وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ آمِنُواْ بِالَّذِی أُنزِلَ عَلَی الَّذِینَ آمَنُواْ وَجْهَ النَّهَارِ وَاکْفُرُواْ آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ یرْجِعُونَ.
و گروهی از اهل کتاب گفتند: اولِ روز به آنچه بر مؤمنان نازل شده ایمان آورید، و در پایان روز کفر ورزید، با این هدف که مؤمنان، با این ایمان و انکار شما به تردید افتند. (آلعمران ــ 72)
◀ لزوم تخریب آزمایشگاههای بیولوژیک آمریکا در منطقه پیدا و پنهان «بیوتروریسم» در آمریکا بهصورت سنتی، و از سدهها پیشتر، بسیاری از اینان تلاش میکنند با تظاهر به دینی دیگر، دین حقیقیشان را مخفی نگه دارند. یهودیانِ متظاهر به مسیحیت را اصطلاحاً «مارانو» (maˈranos) و یهودیانِ متظاهر به اسلام را «آنوسی» (به عبری: א וסים) مینامند؛ البته گاهی در عبارت نادقیق واژۀ «جدیدالإسلام» برای آنان بهکار گرفته میشود. این شرایط به آنها ــ که عموماً بهدلایل مختلف منفور جوامع هستند ــ بسط ید و قدرت مانور بیشتری میبخشد.
📈 در نمونههای ایرانی این فناوری، میتوان به چندین مورد مهم و مؤثر اشاره کرد. از جمله «یهودیهای آنوسی» مشهد که 2400 نفر از آنان در یک روز (واقعۀ «اللهداد» در سال 1839 میلادی) اظهار مسلمانی کردند.
▪ رشیدالدّین فضلاللّه
از دیگر یهودیان تأثیرگذار در تاریخ ایران، میتوان به رشیدالدّین فضلاللّه (زادۀ حدود سال 648 قمری ـ درگذشتۀ 718 قمری) اشاره کرد. وی دانشمندی ذوالفنون بود که «ربع رشیدی» از یادگارهای اوست. رشیدالدّین، طی دو دهه، صدراعظم و از تأثیرگذارترین چهرهها در سپهر سیاسی ایران بود. از جمله، دادگاهی که به قتل او و فرزند 16 سالهاش (که جامهدار اولجایتو بود) دستور داد، اتهام اصلی او را قتل اولجایتو میدانست. طرفه اینکه اولجایتو، که در نوزادی به تبعِ دین مادرش مسیحی نسطوری بوده، و سپس به مذهب حنفیه گرایش پیدا کرده بود، در آستانۀ کشته شدن، تحت تأثیر علامه حلّی مذهب تشیع اختیار کرده و حتی دستور داده بود نام خلفای راشدین از خطبههای نماز جمعه و از سکهها برداشته شود! سوگمندانه، اکنون در ایران از رشیدالدّین فضلاللّه تندیسها ساخته و نام او را بر معابر و خیابانها نهادهاند.
▪ ابراهیم کلانتر
یکی دیگر از این موارد، میرزا (حاج!) ابراهیم کلانتر است که فرزند هاشم یهودی است. خیانت او به لطفعلیخان موجب شد آغامحمدخان سلسلۀ قاجاریه را پایهگذاری کند (قاجاریه همواره ممنون این لطف او بودهاند؛ ناصرالدین در مجلس آلیانس یهودیان فرانسه بر این امر تصریح دارد). داماد و خواهرزادۀ او میرزاابوالحسن ایلچی است. وی از انگلستان مستمری میگرفته و عامل آنان بوده است؛ همچنین جدای از اینکه اولین فراماسون ایران و اولین فرد ایرانی است که به آمریکای لاتین سفر کرده، از سوی ایران عامل مذاکره و انعقاد هر دو قرارداد ننگین گلستان و ترکمانچای بود. از ابراهیم کلانتر، خاندان بزرگی در شیراز به نام «قوام» باقی ماند که نفوذ آنان بر قاجاریه و پهلوی بر کسی پوشیده نیست. یکی از مردان همین خاندان ـ علی قوام ـ داماد رضا پهلوی و همسر اول اشرف بوده است.
▪ ذکاءالملک
از دیگر مواردی که میتوان در این زمینه برشمرد، محمدعلی فروغی است که در بنیانگذاری ایران مدرن ــ یا بهعبارت بهتر در شکلگیری آرایش منفعل ایران در برابر مدرنیته ــ نقشی اساسی بازی کرد. او کنار اردشیر ریپورتر (فرستادۀ مستقیم یهودیان روچیلد) در برآمدن رضاخان، و بعدتر در بر مسند نشستن محمدرضا نقشی اساسی ایفا کرد. گذشته از صبغۀ سیاسی، وی همچنین سلسلهجنبان روشنفکری ــ بهمعنی مصطلح آن ــ در ایران بود. فروغی در عصری که ایرانیان اساساً فلسفهگریز بودهاند، با حواشیای که به آرای بنیانی بسیاری از منابع پایۀ ایرانیان زد، (مانند شرح بر آرای مرحوم سهروردی و شاهنامه و آثار سعدی و الخ) و همچنین نگارش کتابهایی همچون «سیر حکمت در اروپا»، گذار ایران به مدرنیته را ریلگذاری کرد.
@salmanraoofi
#تحلیل_و_بررسی
#نبرد_بیولوژیک 2
#ژنتیک
#ایرانی
#یهود
📐 شناسایی ژنتیک ایرانیها، توسط «بهاییهای شناسنامهدار امنیتی که احتمال اصالت یهودیشان بالاست» در دانشگاه استنفورد انجام میشود. به این ترتیب حملۀ بیولوژیک در موضوع کرونا و زمینههای متنوع دیگر محتمل است.
🔅🔅🔅
📈 پرونده ویژه "جنگ جهانی غذا" ,
ذکاءالملک گرچه از یک خاندان یهودی برآمد، اما علاوه بر دارالفنون، در حوزههای علمیه همچون مدرسۀصدر، مدرسۀمروی و مدرسۀسپهسالار نیز دانش اندوخت؛ وی حتی درس حکیم بزرگ آن دوران، میرزا ابوالحسن جلوه را نیز درک کرده بود. موسی حقانی، تاریخنگار برجستۀ معاصر دربارۀ یهودی بودن فروغی میگوید:
▪ خاندان فروغی، از جمله کسانی هستند که به یهودیهای بغدادی تعلق دارند و کسی در این زمینه تردید ندارد. جدّ آنان، از بغداد به ایران میآید و در محلۀ دردشت ساکن میشود و هماکنون نیز پسوند فامیلی آنان، فروغی دردشت است، ظاهراً مسلمان میشوند. بسیاری از شاعران آن عصر، واکنشهای جالبی به یهودی بودن آن دارند. ادیبالممالک، ملکالشعرای بهار و... از جمله کسانی هستند که به این موضوع اشاره میکنند. در مورد یهودیان بغدادی و ماجرای مسلمان شدن آنان، یک مسئلۀ مهم وجود دارد و آن هم این است که وقتی ماجرای باب و بهاء راه میافتد و در کشور مورد استقبال قرار نمیگیرد، تعدادی از یهودیان بغدادی که بهظاهر اسلام آورده بودند و یا اصلاً اسلام نیاورده بودند، به جریان بابیه تزریق میشوند و به آن کمک هم میکنند، در حقیقت، پیوستن آنان به این جریان باعث میشود که این جریان جان گرفته و حیات پیدا کند.
▪ بهاییان یهودی
در مورد دوگانگی آیین یهودیان مسلماننما، اسناد بسیاری وجود دارد؛ میان بسیاری از تاریخنویسان اتفاق نظر وجود دارد که حدود یک قرن پیشتر، جریانی برای بهایی شدن یهودیان ایجاد شد، چنانکه پس از اندک زمانی، بیش از 90 درصد از جمعیت بهاییان را کسانی تشکیل میدادند، که سابق بر آن یهودی بودهاند. این موضوع «تزریق یهودیان به بهائیت»، یک قرن پیشتر از این، در فضای سیاسی ایران جزء بدیهیات بهشمار میرفته است. اسماعیل رایین در کتاب انشعاب در بهائیت مینویسد: «بیشتر بهائیان ایران یهودیان و زردشتیان هستند و مسلمانانی که به این فرقه گرویدهاند در اقلیت میباشند. اکنون سالهاست که کمتر شده مسلمانی به آنها پیوسته باشد.» حضرت امام نیز در نامهای هشدارآمیز به اسداللّه علم در تاریخ 2 آذرماه 1341 مینویسد:
دولت، خوب است وظیفۀ خود را بداند؛ ما را زیر دست یکمشتکلیمیکهخودرابهصورتبهاییدرآوردهاند پایمال ننماید. (2 آذر 1341)
▪ «مقام امنیتی» ساواک
پرویز ثابتی، چهارم فروردین 1315، در محلۀ تپهسرِ شهر مهدیشهر (سنگسر) زاده شد. وی در دبیرستان قدیمی و زرتشتی «فیروز بهرام» تهران درس خواند و از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی حقوق دریافت کرد.
📈 پرونده ویژه "جنگ جهانی غذا" ,
ثابتی در موساد اسرائیل دورۀ امنیتی دید و از سال 1345 تا آستانۀ انقلاب مسئول ادارات مختلف ساواک بود، و بهخصوص حائز اهمیت است که «زندان کمیتۀ مشترک ضد خرابکاری» در ادارۀ سوم (امنیت داخلی) و دفتر بازجویی ساواک زیر نظر او اداره میشد. وی بعدتر با صلاحدید شخص شاه، در یک برنامۀ تلویزیونی با موضوع «چریکهای فدایی خلق» حاضر شد و نامی که برای اشاره به او در این برنامه مورد استفاده قرار گرفت (مقام امنیتی) در افکار عمومی ایرانیها ماندگار شد و روی او ماند. قدرت توجیه و استحکام کلام این «مقام امنیتی» موجب شد بهعنوان «سخنگوی ساواک» برگزیده شود و در برنامههای خبری بعدی نیز حضور یابد.
🔹 وی بر اساس اسناد ساواک، در نهم آبان سال 1357 با نام مستعار «عالیخانی» از طریق فرودگاه بینالمللی مهرآباد، تهران را به مقصد لندن ترک کرد. ثابتی نهایتاً به ایالات متحده رفت و با ثبت شرکتی به نام Paris Enterprises از 1983 تاکنون به فعالیت اقتصادی مشغول است.
📈 پرونده ویژه "جنگ جهانی غذا" ,
(دربارۀ ارتباط وثیق خانوادۀ «عالیخانی» با اسرائیل نیز اطلاعات مهمی وجود دارد. نمایندۀ دولت اسرائیل در ایران در خلال دهههای 1340 و 1350، برادران عالیخانی بودهاند)
@salmanraoofi
#تحلیل_و_بررسی
#نبرد_بیولوژیک 3
#ژنتیک
#ایرانی
#یهود
📐 شناسایی ژنتیک ایرانیها، توسط «بهاییهای شناسنامهدار امنیتی که احتمال اصالت یهودیشان بالاست» در دانشگاه استنفورد انجام میشود. به این ترتیب حملۀ بیولوژیک در موضوع کرونا و زمینههای متنوع دیگر محتمل است.
🔅🔅🔅
▪ پردیس، فرزند خلف پرویز
پردیس، نام دختر این مقام امنیتی است که در سال 1354، در بحبوحۀ اختناق و شکنجۀ جوانان این کشور به دست پدرش در «کمیتۀ مشترک ضد خرابکاری» به دنیا آمد. این دختر نیز در سال 1357 به همراه خانوادهاش جلای وطن کرد و در آمریکا ساکن شد و در بالاترین سطوح تکنیکال ایالات متحده آموزش دید و پرورش یافت. وی دورههای کارشناسی، ارشد و دکتری ژنتیک را به ترتیب در دانشگاههای MIT، آکسفورد و هاروارد طی کرد و اکنون استادتمام دانشگاه هاروارد در حوزۀ ژنتیک است.
📈 پرونده ویژه "جنگ جهانی غذا" ,
پردیس ثابتی روی بیماریهای همهگیر مانند ابولا مطالعه میکند و اکنون مأموریت یافته توالی ژنومی ایرانیان را شناسایی کند. این پروژه نقاط ضعف و قوت ساکنان این سرزمین را بهخوبی بهدست میدهد. در یک فیلم که از دانشگاه استنفورد و از تیم این پروژه منتشر شده آمده است:
«99.9 درصد مردم روی زمین ژنهای یکسانی دارند و این ژنها اکثراً مشابه هستند ولی تغییرات کوچکی در بخشهای مختلف ژنوم ما وجود دارد که باعث تفاوت در جمعیتها میشود.
من بهعنوان «پزشک آینده» بیصبرانه منتظر «پزشکی شخصیسازی شده»ای هستم که از اطلاعات ژنوم برای تجویز دارو و تشخیص بیماری استفاده میکند.
طی چند سال گذشته از ژنتیک یاد گرفتیم که داشتن یک مبنای خیلی خاص در پیشینۀ اطلاعات ژنومی، برای فهمیدن نحوۀ بیماریزایی تفاوت جمعیتها بسیار اهمیت دارد.»
▪ به این ترتیب روشن است که اطلاعات ژنتیکی و خصوصیتهای مردم ایران ــ که حتی مطابق اذعان فوق برای بیماریشناسی و تجویز (و قهراً حملۀ بیولوژیک) نیز کاربرد دارد ــ توسط «فرقهای خاص» در اختیار کانونهای قدرت آمریکا قرار دارد. همچنین باید توجه کرد که این، تنها یکی از کانونها و آزمایشگاههای بیولوژیک آمریکاست.
🔹 گرچه پروپاگاندای رسانههای غربی، تلاش کرده با بی اساس جلوه دادن فرمایشهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب طی روزهای گذشته اصل موضوع را منکر شود، اما واقعیت این است که پزشکی شخصیسازی شده ــ خصوصاً با ابزار دانش ژنتیک ــ در حال مستحکم کردن پایههای تئوریک خود است؛ پلتفرمی مفهومی که اصطلاحاً به «پزشکی آینده» شهرت یافته است.
منبع: تسنیم
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 51
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
⏪ ز) لزوم توجه به رابطه قرآن و حدیث
پرداختن به این نکته که رابطه قرآن و حدیث از جهات علمی چگونه است و چه ارتباط علمی بین قرآن در ساحت تفسیر و فقه برقرار است میتواند منظومه منظم فقهی و تفسیری را برای فقیه به وجود آورد در این مجال به اختصار به این نکته پرداخته ایم .
🔹 از مطالب مهمی که در این رابطه قابل پیگیری و ژرف نگریست بررسی رابطه قرآن و حدیث است و اینکه حديث در جنب قرآن چه نقشى دارد؟ چه مسائل قرآنی با حدیث و بیان عترت تفسیر ، تبیین و حل میشود ؟ از يك سو قرآن میفرماید : بيان ( آل عمران آيه 138) و تبيان ( نحل آيه 89) است و از روشن گرى ، جز خود بى نياز. و از طرف ديگر جامع است چرا خداوند فرموده : لارطب ولايابس الا فى كتاب مبين ( انعام آيه 59 ) ؛ مافرطنا فى الكتاب من شئ (همان، آيه 38 ) و آيات ديگر. چون: نحل آيه 89؛ شورى آيه 13؛ نمل آيه 75؛ سبأ آيه 3 . پس ظاهرا قرآن نه امرى را فروگذار كرده ویا ناقص بیان کرده كه به حديث نياز باشد و نه در بيانش اجمال و ابهام است كه روشن گرى بطلبد.
پس چه احتیاجی به حدیث وجود دارد ؟ اين پرسشى جدى است که دغدغه گروهى از محققان بوده و هست.
▫ علاّمه طباطبايى كه در مقدمه تفسيرش بر بى نيازی قرآن از غير خود تاكيد ورزيده 92و در كتاب « قرآن در اسلام» با اين پرسش به طور جدّ مواجه شده و چنين پاسخ گفته است:
آن چه گفته شد منافات ندارد، با اين كه پيغمبر و ائمه اهل بيت(ع) عهده دار بيان جزئيات قوانين و تفاصيل احكام شريعت كه از ظواهر قرآن مجيد به دست مى آيد، بوده اند. و هم چنين سِمت معلمى معارف كتاب را داشته اند چنان كه از آيات ذيل در مى آيد:
«وانزلنا اليك الذكر لتبيّن للناس مانزل اليهم» نحل آيه 44 ،
«وما اتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا» حشر آيه 7
«وما ارسلنا من رسول الاّ ليطاع باذن الله» نساء آيه 64
«هو الذى بعث فى الاميين رسولاً منهم يتلوا عليهم آياته ويزكيهم ويعلمهم الكتاب والحكمة» جمعه آيه 2
🔹 به موجب اين آيات، پيغمبر ا كرم(ص) مبين جزئيات و تفاصيل شريعت و معلمِ الهى قرآن مجيد مى باشد و به موجب حديث ثقلين پيغمبر ا كرم، ائمه اهل بيت را در سمت هاى نام برده جانشينان خود قرار داده است و اين مطلب منافات ندارد با اين كه ديگران نيز با اعمال سليقه اى كه از معلمين حقيقى ياد گرفته اند مراد قرآن مجيد را از ظواهر آياتش بفهمند93. ونيزفرموده است:
نتيجه اين دو مقدمه اين است كه در قرآن مجيد برخى از آيات با برخى ديگر تفسير شود و موقعيت پيغمبر اكرم(ص) و اهل بيت او در برابر قرآن، موقعيت معلمين معصومى باشد كه در تعليم خود هرگز خطا نكنند و قهراً تفسيرى كه آنان كنند با تفسيرى كه واقعا از انضمام آيات به همديگر به دست مى آيد مخالف نخواهد بود 94.
🔹 يكى ديگر از حديث پژوهان در كتاب «مكانة السنة فى التشريع الاسلامى» نقش قرآن را در وادى تشريع چنين بازگفته است:
نصوص سنت سه دسته است: قسمى از آن مويد احكام قرآن است و در اجمال و تفصيل با قرآن سازگارى دارد، مانند احاديث وجوب نماز، زكات، حج و روزه.
◀ دسته اى ديگر مبين احكام قرآنى است كه حاوى تقييد مطلق، تفصيل مجمل و تخصيص عام مى باشد، مانند رواياتى كه احكام مفصل نماز و روزه را بيان داشته است.
◀ دسته سوم رواياتى است كه بر حكمى دلالت دارد كه در قرآن نيست مانند حرمت جمع ميان زن و عمه اش، احكام شفعه، رجم زانى محصن و…. در دو دسته اوّل نزاعى ميان عالمان نيست و در دسته سوم اختلاف نظر است.
🔹 نويسنده پس از بيان ديدگاه ها نسبت به دسته سوم روايات مى گويد:
هردو گروه اتفاق نظر دارند كه احكام تازه اى در سنت وجود دارد كه در قرآن بدان تصريح نشده است، لكن دسته اى آن را استقلال در تشريع مى انگارند و گروه دوم آن را به گونه اى داخل قرآن مى دانند. از اين رو نزاع لفظى است 95.
⏪ ادامه دارد....
📝 پانویس:
92.. الميزان فى تفسير القرآن، ج1، ص6
93. قرآن در اسلام، ص25و26
94. همان، ص60
95.السنة و مكانتها فى التشريع الاسلامى،مصطفى سباعى(چاپ چهارم: بيروت، المكتب الاسلامى، 1405ق.) ص380 و381
@salmanraoofi
باسمه تعالی
از حاج آقای سید محمد عبداللهی که مسن تر از بنده هستند ولی در اداره کانال زحمت زیادی می کشند و مدت زیادی است که کمک کار بنده شدند، کمال تشکر را دارم
هنوز هم اگر رفقایی بتوانند کمک کنند، خصوصا افرادی که بیشتر با رایانه در نت هستند، محتاج کمکشان هستم
🔆در صورت تمایل به همکاری به آیدی بنده
@srsr1359
پیام بدهید
متشکرم
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 52
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
📐 به نظر مى رسد بتوان جايگاه سنت را در دين شناسى و خدمت به قرآن در اين عرصه ها برشمرد:
1 . تعليم شيوه استنباط از قرآن : روایاتی که تاکید دارد که فرد مفسر باید از ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه آگاهی داشته باشد موید این مطلب هستند .3 . تعليم شيوه هاى اجراى قوانين و تطبيق شريعت در حوزه هاى زندگى : بسیاری از احادیث و تاریخ معصومین علیهم السلام در واقع عمل به این کلیات قرآنیست ؛4 . تبيين معارف بلند قرآنى : روایاتی که در ذیل آیات توسط بعضی محدثین جمع آوری شده نمونه کوچکی از این احادیث است که البته به جمع آوری روایاتی که ائمه استشهاد به آیه ای یا تفسیر آیه ای کرده اند پرداخته اند در حالیکه روایاتی که تشابه موضوعی با آیات دارد بسیار بیش از اینهاست ؛5 . بيان تاويلات قرآن، بطون و مصاديق (جرى و تطبيق): که مسلما از علوم خاص اهل بیت نسبت به قرآن است و بعضی در این رابطه کتاب تالیف کرده اند ؛6 . بيان تفاصيل قوانين و احكام قرآنى در حوزه سكوت قرآن : که مواردی از این قبیل بسیار است ؛7 . بيان موارد نسخ، و مخصص عمومات قرآنى: که از موارد واجب تفسیر قرآن به نظر میرسند ؛8 . شرح و بسط تاريخ انبيا و امت هاى سلف كه در قرآن به اجمال بدان اشارت رفته؛هريك از اين محورها نمونه هاى بسيار در لابه لاى احاديث دارد كه از ارائه آن صرف نظر شد،
◀ نکته مهم در تبیین و کنکاش این مسائل این است که تبیین این مسائل به صورت علمی باعث استحکام منظومه فقهی فقهیه و ایجاد ارتباط علمی و روشمند بین مبانی قرآنی و حدیثی فقیه و در نتیجه کمتر به تعارض برخوردن یا حل تعارض های قرآن و حدیث به گونه ای که تعارض با مبانی دیگر نداشته باشد خواهد شد .
⏪ 4) علم تاریخ
علم تاریخ از علوم مهجور بین فقها و محدثین است نگارنده با توضیح امتیازات اطلاع از علم تاریخ به تبیین مقدمه بودن این علم برای اجتهاد در بعضی حوزه ها پرداخته است .
📈 امتیازات اطلاع از علم تاریخ
⬅ 1) اطلاع از سیره ائمه : پر واضح است که تاریخ جز مهمترین منابع سیره ائمه علیهم السلام است و به نظر نگارنده سیره آنان از یک منظر اجرای قوانین شرعیست و اجرای قانون در عمل شرح اِعمال قانون در عمل خصوصا از حیث زمان ، مکان و چگونگی اجرای آن است .
البته ممکن است این اطلاعات به طور کلی در روایات هم یافت شود اما مسلما با توجه به کمی متون حدیثی در حیطه سیاست تاریخ مهمترین منبع در تشخیص شیوه برخورد با کفار ، مشرکین ، منافقین و مومنین خواهد بود خصوصا در زمان ، مکان و نحوه اجرا در زمانهای صلح و جنگ .
⬅ 2) کمک به فقیه در پیش بینی آینده : امیر المومنین میفرماید : اسْتَدِلَّ بِمَا كَانَ عَلَى مَا يَكُونُ96 () از آنچه گذشته به آنچه اتفاق خواهد افتاد استدلال نما .
علم تاریخ این امکان را به فقیه میدهد که بتواند حوادث آینده را پیش بینی کند و برنامه لازم را برای حفظ مجتمع اسلامی و جمعیت مسلمین
⬅ 3) درک جو اجتماعی ، سیاسی ،فرهنگی : اطلاع از تاریخ به فقیه این امکان را میدهد که از مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی زمان ائمه اطلاع پیدا کند و در نتیجه بتواند فهم بهتری از روایات با توجه به جو موجود بدست آورد و بهتر بتواند استنباط کند .
با توجه به آنچه گذشت علم تاریخ جز علوم پایه برای اجتهاد خصوصا در فقه سیاسی خواهد بود .
⬅ 5 ) قواعد فقهی :
از مهمترین علوم برای اجتهاد قواعد فقهی هستند که میتوان آنها را هم رتبه علم اصول دانست چراکه قواعد کلی هستند که در همه ابواب یا یک باب از ابواب فقهی کاربرد دارند و در ابوابی مثل معاملات که روایات کم هستند جای خالی روایات را برای فقیه پر کنند .
این علم بعد از علم اصول جز مهمترین علوم برای اجتهاد محسوب میشود و اگر چه امروزه نسبتا مهجور مانده اما در اهمیت آن و اینکه جز علوم پایه برای اجتهادست شکی نیست .
📐 نکته ای راجع به قواعد فقهی :
با توجه به روشهای استنباطی موجود احتیاج به قواعد فقهی در دو مکتب کاملا مورد نیاز است
◀ 1- بعضی از مکاتب فقهی روش استنباطی یکدستی در تمام ابواب فقهی دارند و معمولا در اول هر باب ولو که روایات کافی برای استنباط مسئله موجود باشد امابه مقتضای اصل یا قاعده در اول هر باب پرداخته شده واصل یا قاعده را مورد بررسی قرا میگیرد. این مکتب مسلما به قواعد فقهی هر باب نیاز مبرمی دارد خصوصا با سختگیری که نسبت به ادله و ظهور آنان در حکم فقهی به خرج میدهد .
⏪ ادامه دارد....
📝 پانویس:
96.. مستدرکالوسائل ج : 13 ص : 142 فيما يجب على الأمير من محاسبة نفسه
@salmanraoofi