eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
از عرش خدا بانگ منادی آمد یعنی که زمان عیش و شادی آمد نور دل حضرت جواد آمده است میلاد پر افتخار هادی علیه السلام آمد   ولادت امام هادی علیه السلام مبارک باد   🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
عن أبی الحسن الرضا(ع): وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين‏. امام رضا(ع) می فرماید: هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیاء و صدیقین غذا داده باشد. «اقبال الاعمال، ج1، ص465» به توفیق خدا برآنیم تا بزرگترین عید اسلام(عید الله الاکبر) را همانند بزرگترین عزای اسلام گرامی بداریم. برای پخت و توزیع 10 هزار اطعام، دستمان به یاری شما محتاج است و دلمان گرم... شماره کارت بانکی هیئت زوارالزهرا (س): ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۸۲۱۴۲۸
🔆اسعدالله ایامکم 🔆عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر بر شما مبارک باد. قال رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ. هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است. خدایا دوست بدار آن کس که او را دوست بدارد، و دشمن دار آن کس که او را دشمن بدارد، و یاری کن آن کس که او را یاری کند، و ذلیل گردان آن کس که او را ذلیل گرداند. 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
🔆حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر 🔅شهید والامقام حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر ره در مواضعی از کتب و کلمات خود به تحلیل مسئله ولایت و جایگاه غدیر در مجموعه معارف اسلامی پرداخته است. 🔹 ایشان در بیان رهبری اجتماعی ائمه علیهم‌السلام و تنصیص پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بر آن در کتاب «التشیع و الاسلام» می‌فرماید: «امامت اهل بیت ع و امام علی ع که در همان پدیده طبیعی (تشیع) مجسم می‌شود، از دو مرجعیت حکایت دارد: یکی مرجعیت فکری و دیگری مرجعیت در عمل رهبری اجتماعی. این هر دو مرجعیت در شخص رسول خدا ص نمود یافته بود و در پرتو مطالعاتی که از شرایط زمانه ارائه نمودیم ناگزیر باید آن پیامبر بزرگوار امتداد شایسته این هر دو را طراحی می‌نمود تا از سویی مرجعیت فکری، همه خلاءهای ذهنی را که ممکن بود برای مسلمانان پیش آید پر کند و آموزه‌های مناسب و دیدگاه اسلام را درباره مسائل نوپدید در ساحت اندیشه و عمل ارائه نماید و مشکلات و پیچیدگی‌های قرآن کریم را که نخستین منبع در مرجعیت فکری اسلام است، تفسیر کند و از سوی دیگر مرجعیت رهبری اجتماعی، دنباله حرکت و پیشوایی تجربه اسلامی را در مسیر اجتماعی آن پی گیرد. به فراخور وضعیتی که بررسی نمودیم، این هر دو مرجعیت در اهل بیت ع گرد آمده بود و در سخنان صریح و ارجمند پیامبر ص همواره به این مهم تأکید می‌شد. نمونه اصلی این سخنان نبوی در زمینه مرجعیت فکری، حدیث ثقلین است. ... و اما نمونه اصلی سخن پیامبر در زمینه مرجعیت در عمل راهبری اجتماعی، حدیث غدیر است.» 📗 التشيع والإسلام (موسوعة الشهيد الصدر ج‏ ۱۸)، ص ۵۶ و ۵۷؛ پژوهشی درباره ولایت، ص ۱۱۷ - ۱۱۹ 🔹 شهید صدر را همان اکمال دین و اتمام نعمتی می‌داند که در روز جشن غدیر آن را قرآن کریم اعلام کرده است: «اسلام -از آنجا که ماهیتی رو به تدام و جاودانگی دارد و نیز از آنجا که در جوهر خود آخرین ساخت از رسالت‌های آسمانی را با خود دارد- تماماً به دنبال این است که وجود خود را در همه گستره‌های انسانی بگستراند تا آنها را پیراسته کند و سامان دهد. ♨️ از این رو اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز غدیر را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد.» 📗 أئمة أهل البيت (ع) ودورهم في تحصين الرسالة الإسلامية(موسوعة الشهيد الصدر ج‏ ۲۰)، ص۵۵۸؛ امامان اهل بیت ع مرزبانان حریم اسلام، ص ۶۸۵ 🔹 همین نگاه و تحلیل است که سبب می‌شود زمانی که خبر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به ایشان می‌دهند ایشان با شادی زائدالوصفی می‌فرمایند: «امروز موسی بر فرعون پیروز شد و همه رؤیاهای انبیاء ع تحقق یافت. امروز آیت الله خمینی حکومت شاه را ساقط کرد.» 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص ۲۶ 🔹 ایشان به شاگردان خود فرمود: «امام خمینیِ بزرگ، آرزوهای انبیاء و اوصیاء و ائمه علیهم‌السلام را تحقق بخشید، من از شما می‌خواهم که بر مرجعیت و رهبری امام خمینی تأکید کنید و متمرکز شوید، کار اصلی همان چیزی است که امام به آن پرداخته است و اساساً هدف از مرجعیت برپایی احکام اسلامی بر روی زمین است، هدف از مرجعیت گرفتن وجوهات شرعی و پخش آن، یا تدریس فقه و اصول نیست بلکه مسئولیت بزرگی که واجب است که در رابطه با آن فکر کنیم برپایی حکم خداوند است، ولکن بعثی‌ها به ما اجازه اجرای آن را نمی‌دهند» 📗السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص: ۲۶ 🔹 به همین جهت بود که ایشان بارها آمادگی خود را در جهت خدمت تمام‌قد به انقلاب اسلامی و اطاعت از اوامر امام خمینی ره بیان کرده بود. ایشان به یکی از شاگردان خود فرموده بود: «اگر امام خمینی به من امر کند که در یکی از دهات ایران ساکن شوم و آنجا به اسلام خدمت کنم هرگز تردید نخواهم کرد» 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص: ۲۷ 🔹 همچنین در جای دیگری فرموده بود: «اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی برایم دوست‌داشتنی‌تر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام». 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص ۲۷ سلامٌ علیه یومَ وُلد و یوم استشهد و یوم یُبعث حیاً @Tanbiholomah 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از بیداری طلاب
جلسه آقا با فعالین عرصه حجاب و عفاف.docx
230.2K
♨️گزارش کامل منتشره از جلسه محرمانه آیت الله خامنه‌ای با فعالان حوزه حجاب 👈توسط سایت رسمی رهبر معظم انقلاب 🔻ما از حجاب مطلقاً یک قدم هم عقب‌نشینی نداریم 🔻«اعتقادم این است، مسئله حجاب و عفاف، مسئله بسیار مهمی است» 🔻«ما می‌گوییم فیلم‌هایی که مروج حجاب است را درست کنید در حالی که گزارش جشنواره فجر را برای من آوردند، دیدم فیلم‌هایی مورد تشویق قرار گرفته است که ضد خانواده و ضد عفت است» 🔻«در مساله حجاب عقب‌نشینی نکنید، اگر عقب‌نشینی کنید، حکم الهی نقض می‌شود» 🔻«حجاب و عفاف قهراً شکل برجسته‌ای پیدا می‌کند و به شکل نماد در‌می‌آید و اختیاری هم نیست» 🔻«نمی‌توانیم این مساله را در اعداد مسائل دیگر قرار دهیم. بالاتر از آنهاست. من مساله را این‌طور می‌فهمم» 🔻«من قبول نمی‌کنم بعضی در مورد مساله حجاب دچار تردید شده باشند. جامعه زنان به طور وسیع از حجاب ابا ندارند» 🔻«یک جریان مخالف نظام اسلامی و اسلام برای ایجاد فساد اخلاقی و فساد جنسی کار می کند» 🔻«اگر حجاب به این شکل در کشور ما الزامی و قانونی وجود نداشته باشد، مطمئن باشید وضع حجاب در این کشور از همه کشورهای دیگه من جمله ترکیه بدتر خواهد.» 🔺«ما سر کار آمدیم ببینیم حکم خدا چیست و به آن عمل کنیم. حالا در جامعه جوی ایجاد شده از حکم خدا عقب‌نشینی کنیم؟ ما باید رضای الهی را تعقیب کنیم...اگر امام رضوان الله علیه حجاب را اجباری نمی‌کردند، جوانان ما به جبهه نمی‌رفتند...این همه زن مومنه پشت جبهه نبود. این همه تلاش عظیم سیاسی که زنان ما انجام می‌دهند نبود. اینها از برکات آن دوراندیشی و قاطعیت امام راحل بود» 💠 لینک ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 👌🏻یک کار فرهنگی تمیز تشکیلاتی 📌به همت خواهران انقلابی منطقه اهواز موکب غدیرانه دختران حیدری ✨با رویکرد حجاب و عفاف در بزرگترین عید شیعیان حیدری •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•  https://eitaa.com/masaajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙نکاتی از حضرت آیت‌الله‌ جوادی‌آملی درباره شرکت در درس خارج 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از رفیق شفیق
🔅نماز آخر ماه ذیحجه الحرام: 🔹مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در خصوص اعمال روز آخر سال قمری می‌گوید: 🔸روز پایان ذی‌الحجه آخرین روز سال اعراب است. سید بن طاووس در کتاب «اقبال الاعمال» براساس یک روایت ذکر کرده است: 🔹 که دو رکعت نماز بخوان و در هر رکعت سوره «حَمد» «یک مرتبه» و «ده مرتبه» «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» و «ده مرتبه» «آیت‌الکرسی» و پس از نماز بگو: 🔅اللّٰهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هٰذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ وَنَسِیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ وَدَعَوْتَنِی إِلَی التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائِی عَلَیْکَ، اللّٰهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی، وَمَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی، وَلَا تَقْطَعْ رَجائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ. 🔸خدایا، آنچه در این سال انجام دادم، از عملی که مرا از آن نهی کردی و به آن راضی نبودی و من آن را فراموش کردم، ولی تو فراموشش ننمودی و پس از گستاخی‌ام بر تو، مرا به توبه دعوت کردی، خدایا من از تو آمرزش می‌خواهم، پس مرا بیامرز و آنچه انجام دادم از عملی که به تو نزدیکم کند، از من قبول کن و امیدم را از خودت قطع مکن، ای بزرگ‌منش مهمان‌نواز. چون این را بگویی، شیطان فریاد می‌زند: وای بر من آنچه در این سال بر ضدّ او رنج بردم، همه را خراب کرد و سالی که گذشت برای او گواهی می‌دهد که سالش را به خیر پایان داد. 📍 «کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی » 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
روایت امام حسین علیه السلام.m4a
22.6M
🏴السلام عليك یا اباعبدالله 🔆شرح روایتی منسوب به امام حسین علیه السلام 🔅 منبر امشب در روضه خانگی 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسمه تعالی ۴ محرم سالروز وفات استاد مجتهدی فاتحه و صلواتی قرائت بفرمایید 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
◾️قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله): «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» (جامع ‌الاحادیث الشیعه، ج۱۲، ص۵۵۶) ◾️الإمامُ الرِّضا عليه السلام: يَا بنَ شَبيبٍ، إن كُنتَ باكِيا لِشَيءٍ فَابكِ لِلحُسَينِ [بنِ عليِّ ]بنِ أبي طالِبٍ عليهما السلام ؛ فإنَّهُ ذُبِحَ كَما يُذبَحُ الكَبشُ.(عيون أخبار الرِّضا: 1/299/58) 🏴ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه دوستداران و پیروان آن حضرت تسلیت عرض می‌کنم. 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
باسمه تعالی حدود ۲۰ کتاب تاریخی، تحلیلی/تاریخی، تحلیلی درباره حرکت امام حسین علیه السلام خوانده ام. شخصا یک تحلیل دیگری دارم که اضافاتی نسبت به تحلیل رهبر معظم انقلاب حفظه الله دارد گرچه بن مایه تحلیل تفاوت فاحشی ندارد. اما به جرات می‌گویم در کل کتاب‌هایی که خوانده ام، هیچیک در قدرت تحلیل و متکی بودن تحلیل به شواهد متقن و بلندی افق تحلیلی به پای بیانات رهبر معظم انقلاب در تحلیل حرکت امام حسین علیه‌السلام نمی‌رسد. حقیقتا وسعت اطلاعات تاریخی، قدرت بالای تحلیلی همراه با قوت فقهی ریخته شده در تحلیلها را در هیچ کتابی ندیدم. بیانات ایشان از حیث وسعت اطلاع در استناد به شواهد زیبا و بجا برای تحلیلها تنه به تنه محققین تاریخی درجه یک می زند و از حیث قدرت فقهی و توان استفاده از نگاه و ادبیات فقه نظیری ندارد. به دوستان توصیه میکنم حتما تمام آثار تاریخی و تحلیلی ایشان درباره اهل بیت علیهم السلام، خصوصا آثار درباره قیام سیدالشهدا علیهم السلام را از رهبر معظم انقلاب حفظه الله مطالعه کنند. نمونه ای از بیانات ایشان را در پیام بعدی ملاحظه کنید التماس دعا 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
🔆ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🔅حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
🔆کتاب کم حجم اما با مطالب عالی ☀️چهار گفتار ✅در تبیین زمینه ها، علل و آثار حادثه ی عاشورا 🔅از رهبر معظم انقلاب 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
🔆همرزمان حسین علیه السلام ☀️ده گفتار از رهبر معظم انقلاب در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم علیهم السلام 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
🔆دو امام مجاهد امام حسن و امام حسین علیهما السلام ☀️شش گفتار از رهبر معظم انقلاب در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین علیهما السلام 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
🔰 ثبت‌نام دوره‌های مجازی بلندمدت فلسفه و عرفان اسلامی ▫️ثبت‌نام دوره‌های مجازی بلندمدت فلسفه و عرفان اسلامی آغاز شد. ▫️این دوره به صورت مجازی و در دو سطح دو ساله و سه ساله ویژه برادران توسط مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار می‌گردد. ⏱ زمان ثبت نام: تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ 🏷 برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره به سامانه آموزشی نفحات مراجعه نمایید؛ http://elearn.nafahat-eri.ir 📱جهت بیان سؤالات و دریافت پاسخ‌های خود می‌توانید با پشتیبان معاونت آموزش به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا در ارتباط باشید؛ @Amuzeshe_Nafahat_admin 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/nafahat_eri
هدایت شده از فکرت
💠 سیزدهمین شماره مجله «خردورزی» منتشر شد 🔸به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت، شماره سیزدهم مجله «خردورزی»، ویژه‌نامه «موسیقی شناختی» منتشر شد. 📌 فایل مجله را اینجا دانلود کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🆔 @Fekrat_Net
خردورزی - شماره 13_compressed.pdf
24.63M
🔆یک مقاله هم از بنده با موضوع نگاهی به مکتب فقهی رهبر انقلاب در اینجا چاپ شده 🔰 شماره ۱۳ مجله «خردورزی»‌ ویژه‌نامه «موسیقی شناختی» ✴️ مجله «خردورزی» در این شماره شامل چهار پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است: 💢فلسفه و موسیقی 🔹گفت‌وگو با دکتر علیرضا بلیغ؛ خدمت یاخیانت موسیقی؟ 💢دین و موسیقی 🔹گفت‌وگو با آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست؛ چالش فقه و موسیقی 🔸گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی فلاحتی؛‌ غفلت هارمونیک 💢شناخت و موسیقی 🔹گفت‌وگو با دکتر محسن ردادی؛ مدیریت نا اهلان بر ساختارهای موسیقایی 🔸گفت‌وگو با دکتر محمود اکرامی‌فر؛ زیبای زشت 💢سیاست و موسیقی 🔹گفت‌وگو با دکتر محمدصادق کوشکی؛ موسیقی و ظرفیت‌های برباد رفته 🔸گفت‌وگو با مصطفی محدثی خراسانی؛ انحطاط موسیقی اصیل 🆔 @Fekrat_Net 🔆اجتهاد روشمند @salmanraoufi
باسمه تعالی اگر دوستانی مایل به درس گرفتن کتابهای الشخص الاعتباری و اساس الحكومة الاسلامیه برای پایه های ۹ و ۱۰ هستند با توجه به نکات زیر اعلام آمادگی بفرمایند ۱ / حضوری و در قم شرکت میکنند، شرکت به صورت مجازی یا در غیر قم باعث تشکیل بحث نخواهد شد ۲ /اعلام کنند در شهر شرکت می کنند یا پردیسان اسم و فامیل و پایه خود را به آیدی @srsr1359 اعلام بفرمایید متشکر 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از اجتهاد
💢نگاهی به مکتب فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ✍️ حجت‌الاسلام سلمان رئوفی 🔻تاکنون تعاریف مختلفی از مکتب‌شناسی فقهی ارائه شده است؛ به نظر نگارنده، مکتب‌شناسی فقهی یعنی بحث از مبانی روش‌ساز که مراحل و ‌روش‌های اجتهاد هستند. این سه حیطه، بیشتر در بحث‌های مکتب‌شناسی وجود دارد؛ چون مکتب‌شناسی فقهی، یک امر اعتباری است و امری نیست که وابسته به‌واقع باشد؛ بنابراین تعریف این علم، وابسته به اغراض ما است و غرضمان یک شناخت هدفمند و نظام‌مند از اجتهاد است. حال برای نیل به این غرض، باید چه جاهایی و چه مطالبی را بررسی بکنیم؟ به نظر می‌رسد همۀ این‌ مباحث، در دو قالب کلیِ موضوع شناسیِ فقهی یا حکم شناسی فقهی قرار می‌گیرند. به‌طور کلی دو مکتب نجف و قم داریم که این مکاتب در آن نقاط اصلی با هم تفاوت دارند. مکتب آقای خوئی در موضوع شناسی، ظهورگیری، در بحث‌های رجالی و هم در اجرای قوانین با مکاتب دیگر فرق دارند. البته ترجیحمان این است که مکاتب، نام‌گذاری علمی بشود؛ مثلاً مکتب شیخ انصاری مکتب استدلال‌محور و مکتب آیت‌الله ‌بروجردی به نظر می‌رسد مکتبی با رویکرد تاریخی است. سؤال این است، رهبر معظم انقلاب ذیل کدامیک از این مکاتب فقهی قرار می‌گیرد؟ روش ورود رهبری به مسائل فقهی چگونه است؟ مبانی ایشان در موضوع شناسی چیست؟ و مراحل بررسی و تعین موضوع چگونه خواهد بود. 👈 در «اجتهاد» بخوانید: https://b2n.ir/d65766 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔹موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) برگزاری می کند: 🔻سلسله نشست های علمی (مدظله العالی) 🔸کرسی ترویجی: مکتب و روش فقهی امام خامنه ای (مدظله العالی) 🎙 با حضور: 🕰 سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 11:30 الی 13 🔳 نحوه اجرای برنامه: : قم، میدان سعیدی، بلوار هفت تیر، کوچه 12، تقاطع اول، سمت چپ، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) : پخش زنده از: 🔻تلویزیون اینترنتی فقه نظام ساز: http://heyatonline.ir/irsi 🔻اسکایپ: https://join.skype.com/I7qOg2slYw3U 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
مکتب و روش فقهی امام خامنه‌ای مدظله العالی.mp3
33.88M
🎙بشنوید 🔸کرسی ترویجی: مکتب و روش فقهی امام خامنه ای (مدظله العالی) 🎙 با حضور: 1401/5/25 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی اگر دوستانی مایل به درس گرفتن کتابهای الشخص الاعتباری و اساس الحكومة الاسلامیه برای پایه های ۹ و ۱۰ هستند با توجه به نکات زیر اعلام آمادگی بفرمایند ۱ / حضوری و در قم شرکت میکنند، شرکت به صورت مجازی یا در غیر قم باعث تشکیل بحث نخواهد شد ۲ /اعلام کنند در شهر شرکت می کنند یا پردیسان اسم و فامیل و پایه خود را به آیدی @srsr1359 اعلام بفرمایید متشکر 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi