eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ عناصر لازم برای حوزه علمیه به عنوان قاعده انقلاب اسلامی ✅ ۱- فقاهت: 🔹اولین عنصر، فقه است. فقاهت را به همان معنای پیچیده و ممتازی که امام(ره) برای ما معنا میکردند و بخصوص در بیانات دو، سه سال اخیرشان بر آن تأکید داشتند، معنا میکنیم؛ یعنی ترکیبی از متد علمی و دقیق فقاهتی و به تعبیر امام(ره): فقه جواهری. فقه صاحب جواهر، به معنای دقت و اتقان کامل در قواعد فقهی و استنتاج منظم فروع از همان قواعدی است که در فقه و اصول مشخص شده است. 🔸این فقاهت، دو رکن دارد، که رکن اول آن، اصول معتدل و قوی و آگاه به همه‌ی جوانب استنباط است، و رکن دوم، تطور فقه میباشد و همان چیزی است که امام در معنای اجتهاد و مجتهد و فقیه میفرمودند و تأکید داشتند که مجتهد و فقیه باید با دید باز بتواند استفهامها و سؤالهای زمانه را بشناسد. سؤال، نصف جواب است. تا شما سؤال زمان را ندانید، ممکن نیست بتوانید در فقه برای آن جوابی پیدا کنید. بنابراین، فهم سؤال و ترتیب جواب مناسب برای آن، مهم است. 🗓۱۳۶۸/۰۳/۲۲ @salmanraoofi
Ostad Amini nejad 5(1).mp3
7.86M
مباحث اخلاقی جناب حجت الاسلام والمسلمین استاد امینی نژاد پیرامون سوء ظن و حسن ظن به پروردگار متعال 🔅ریشه بسیاری از رذایل نفسانی به سوء ظن به خداوند متعال برمیگردد، همان طور که ریشه بسیاری از کمالات انسانی و فضائل اخلاقی نیز به حسن ظن به خداوند متعال بر میگردد. 🔅جناب استاد امینی نژاد انواع سوء ظن به خداوند ونحوه شکل گیری و پیشرفت و تاثیرات آن را توضیح میدهند. 🔅موسسه آموزشی پژوهشی نفحات @Nafahat_eri @salmanraoofi
02_970409.doc
99.4K
🔅متن درس "بررسی استدلال به مقبوله عمر بن حنظله" برای ولایت فقیه 🔅حضرت استاد شب زنده دار«دام ظله» 🔅«متن اولیه» جلسه : ۲ تاریخ : ۱۳۹۷/۴/۹ @salmanraoofi
076 (2)1588812747.mp3
3.76M
🔅مساله بسیار بسیار مهمی که آیت الله حق شناس تذکر دادند 🔅بسیاری از طلاب که از طلبگی بیرون می روند یا از روح طلبگی تهی می شوند مشکلشان همین یک نکته اساسی است یادم‌ نمی رود طلبه بسیار خوش استعدادی را که در حوزه معصومیه طلبه بود و الان .... 🔅هشدار آیت الله حق شناس (رحمه الله) به اهل علم و محصلین 🔅علت منقطع شدن تحصیل و سلب علاقه تحصیل @salmanraoofi
🔅در مفاتیح الجنان محدث بزرگوار مرحوم حجت الاسلام شیخ عباس قمی رحمت الله علیه آمده 🔅دُعاي مُجير دعائيست رفيع الشأن مرويّ از حضرت رسول (صلي الله عليه وآله) جبرئيل براي آن حضرت آورد در وقتي كه در مقام ابراهيم (عليه السلام) مشغول به نماز بود و 🔅كفعمي در بلد الأمين و مصباح اين دعا را ذكر كرده و در حاشيه آن اشاره به فضيلت آن نموده 🔅از جمله فرموده هر كه اين دعا را در ايّام البيض (۱۳ و ۱۴ و ۱۵ ) ماه رمضان بخواند 🔅گناهانش آمرزيده شود اگر چه به عدد دانه هاي باران و برگ درختان و ريگ بيابان باشد 🔅و براي شفاء مريض 🔅و قضاء دين 🔅و غنا و توانگري 🔅و رفع غم خواندن آن نافع است @salmanraoofi
👓 واریزی دولت خیلی آدم باید خوش بین باشه که فکر کنه تیم رسانه ای حسام الدین آشنا مشاور روحانی به سادگی از کنار این خوراک آماده رد میشدن. اونا از کاه، کوه درست میکنن نمونه اش در قضیه بودجه حوزه و جامعه المصطفی ‼️ اما تقصیر کار اصلی مرکز خدمات است که به این اسم پیام داد روی همون بن های قبلی میریختن. به عنوان بن کمکی؛ بالاخره مسئولین حوزه باید به فکر عزت حوزه باشند نه ذلت! 💬 پاسخگو @HozeTwit
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
♨️ بس است بیداد سرمایه‌داران بی‌درد اتفاق عجیبی در دو هفته اخیر افتاده و آن گرانی نامتعارف و افزایش دو برابری قیمت نیازهای اولیه مردم از جمله حبوبات است. متاسفانه علمای حوزه و استادان دانشگاه نسبت به فشار شدید مردم سکوت کردند و هیچ نقدی ارائه نمی‌کنند. مجلس شورای اسلامی هم عکس العملی ندارد. این گرانی نامتعارف معقول نیست و تعمدی به نظر می‌رسد. وقتی به جای توزیع میان محرومین، جوجه‌کُشی و نابودی تخم مرغ‌ها انجام می‌شود؛ آیا نباید به این گرانی شک کرد؟ چرا برخی از علما نسبت به نقل خواب یک مداح خدوم حساسیت به حق نشان می‌دهند اما نسبت به این فاجعه کمرشکن گرانی نامتعارف سکوت کردند. ای کاش اهل سیاست و معرفت از نزدیک زندگی مردم محروم را می‌دیدند و تدبیری می‌کردند. خدا شاهد است قلب انسان با وجدان و آزاده به درد می‌آید. بس است ظلم وارداتچی‌ها، بس است ستم مافیای اقتصادی و بس است بیداد سرمایه‌داران بی‌درد. اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا صلواتک علیه و آله و غیبة ولینا و کثرة عدونا و قلة عددنا و شدة الفتن بنا و تظاهر الزمان علینا فصل علی محمد و آله ۱۸اردیبهشت۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
🔹 تعداد همسران امام حسن مجتبی(علیه السلام) ❓اینکه گاهی گفته میشود امام حسن مجتبی(ع) سیصد همسر داشته تا چه اندازه درست است؟ ● شبهۀ مربوط به تعداد زوجات امام حسن مجتبی(ع) یک شبهۀ قدیمی است که اضافه بر محققان شیعی حتی برخی از نویسندگان و محققان اهل سنت نیز مطالب تحقیقی و نسبتاً مفصلی در رد این شبهه و مبرا بودن امام حسن مجتبی(ع) از این افتراء نوشته‌اند. راجع به منبع این شبهه، یادم است مرحوم شهید محراب آیةالله سید اسدالله مدنی تبریزی(ره) در شبهای ماه مبارک رمضان در نجف اشرف، در مسجد شیخ انصاری منبر علمایی میرفت و هر دو شب از منبرش در ماه مبارک را به یکی از معصومین(عليهم السلام) اختصاص داده بود و در همین منبرها این شبهه را نیز مطرح و سپس بیان کرد که قدیمی‌ترین کتابی که این عدد سیصد همسر را گفته کتاب «قُوْت القلوب»1️⃣ است. کتاب «قوت القلوب في معاملة المحبوب، ووصف طريق المريد إلى مقام التوحيد» بمعنای مایۀ حیات قلبها در معامله با محبوب و بیان راه رسیدن مرید به مقام توحید، تألیف ابوطالب مکی متوفای ٣٨٦ق در بغداد است که چون در مکه پرورش یافته به مکی معروف شده. این کتاب در بیان آدابِ سلوک صوفیانه و از مشهورترین و مهمترین منابع صوفیه و یکی از منابع کتاب «إحیاء علوم الدینِ» غزالی است که در موارد متعدد به آن استناد کرده است. ابوطالب مکی در بغداد سکنی گزید و حالت عارفانه و صوفیانه‌ای داشته و گفته میشود گرسنگی شدیدی به خود میداد و سالها خوراکش برگ و علف و ریشۀ گیاهان صحرا بود و به ریاضت و تجرّد میگذراند و ازدواج نکرد. و قابل توجه اینکه علمای اهل سنت تصریح کرده‌اند که این کتاب حاوی مطالب جعلی و عقاید باطل و فاسد است. و از جمله اعتقادات وی اینکه: «هیچ چیزی برای مخلوقین پرضررتر از خالق نیست!»2️⃣. وی مجلس وعظی در مسجد مرکزی بغداد، جامع منصور3️⃣، داشته و این مطلبِ بی‌پایه علیه امام را در آنجا مطرح کرده بدون آنکه سندی برای این ادعایش بیاورد و بگوید از که شنیده و اشخاصی را بعنوان واسطه‌های نقل این خبر از زمان امام حسن(ع) نام بیاورد، یا کتاب و منبعی را برای این خبرش ذکر کند. و روشن است که چنین خبری هیچ اعتباری ندارد. وانگهی اگر فرضاً امام حسن(ع) سیصد همسر داشته پس آثار این سیصد همسر چیست و کجاست!؟ به تعبیر دیگر با وجود سیصد همسر میباید بطور طبیعی امام حسن(ع) بیش از سایر امامان فرزند میداشت و سادات حسنی خیلی بیش از مثلاً سادات موسوی میبودند. ❓تعداد واقعی همسران و فرزندان امام مجتبی(ع) چقدر است؟ ● مؤرخان بدون هیچ اختلافی در بیان تعداد و اسامی همسران امام حسن مجتبی(ع) هیچکدام بیش از پنج همسر نام نبرده‌اند، و فرزندان ایشان را نیز هیچکدام بیش از پانزده نفر نگفته‌اند. اینجا هم به همان ابهام برمیگردیم که اگر واقعاً تعداد همسران امام رقم بالایی و مثلاً سیصد زن میبود پس چرا تنها پنج تن از آنها شناخته شده‌اند و بقیه هیچ نامی ندارند!؟ این ادعا، این علامت استفهام بزرگ را دارد. ❓چه انگیزه‌ای برای جعل و نشر اینگونه مطالب دروغ وجود داشت؟ ● دولت عباسیان در حدود نیمه‌های قرن چهارم هجری یعنی در اوج قدرتش گرفتار قیامهای متعددی به رهبری علویان بود که بیشترشان از سادات حسنی بودند. لذا عباسیان انگیزۀ توهین و تحقیر سادات حسنی را داشتند و متأسفانه از راه توهین مستقیم و غیرمستقیم به امام حسن مجتبی(ع) این خواستۀ خود را تأمین میکردند. گاه به صراحت وگاه در لفافه به سادات حسنی میگفتند افتخارتان به جدتان حسن مجتبی است درصورتی که ایشان چنین و چنان بوده پس شما هم انگیزه‌های شهوانی دارید ومیخواهید به پول وامکاناتی برسید! 📓 مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٤٥٣- ٤٥٥. ـــــــــــــــــــ 1️⃣ قوْت القلوب ٢: ٤٠٨: «وتزوج الحسن بن علي(رضي الله عنهما) مائتين وخمسين امرأة وقيل ثلاثمائة» 2️⃣ در منابع مربوطه مطالب این دو منبع دربارۀ وی نقل وتأیید ضمنی شده‌؛ - تاريخ بغداد (الخطيب البغدادي، ٤٦٣ق) ٣: ٣٠٣/ شمارۀ ١٣٩٥: «صنّف كتاباً سمّاه "قُوْت القلوب".. ذكر فيه أشياء منكرة مستشنعة في الصفات.. وقال لي أبو طاهر محمد بن علي بن العلاف: كان.. من أهل الجبل.. وقدِم بغداد فاجتمع الناس عليه في مجلس الوعظ فخلط في كلامه. وحُفظ عنه أنه قال: «ليس على المخلوقين أضرُّ من الخالق!» فبدعه الناس وهجروه، وامتنع المكي [من الوعظ]» - تلبيس إبليس (ابن الجوزي، ٥٩٧ق): ١٥٩: «وصنف لهم أبو طالب المكي "قوت القلوب" فذكر فيه الأحاديث الباطلة وما لا يستند فيه إلى أصل، من صلوات الأيام والليالي وغير ذلك من الموضوع، وذكر فيه الإعتقاد الفاسد. وردّد فيه قول "قال بعض المكاشفين" وهذا كلام فارغ. وذكر فيه عن بعض الصوفية أن الله(عز وجل) يتجلى في الدنيا لأوليائه!» 3️⃣ بعد از بنای بغداد توسط ابوجعفر المنصور، خلیفۀ عباسی، اولین مسجد جامعی که در بغداد ساخته شد ونماز جمعه در آن برپا میشد مسجد کاخ منصور بود و جامع المنصور نامیده شد. @Yusufi_Ghara
💠 ميلاد الإمام الحسن(عليه السّلام)، تسميته، وبعض السنن نقل الدولابي في «الذرية الطاهرة» عن الليث بن سعد قال: وَلّدت فاطمة بنت رسول الله الحسن بن علي في شهر رمضان سنة ثلاث‏. وفي «الإرشاد» روى المفيد بسنده عن الصادق(عليه السّلام) أنه ولد ليلة النصف من شهر رمضان سنة ثلاث من الهجرة. وفي تسميته روى الطوسي في «الأمالي» بسنده عن الرضا(عليه السّلام) عن آبائه عن علي بن الحسين(عليهم السّلام) عن أسماء [بنت يزيد بن السكن الأنصارية الولّادة الخطّابة]1️⃣ قالت: إن فاطمة لما حملت بالحسن(عليه السّلام)‏ وولدته جاء النبيّ(صلّى الله عليه وآله) فقال: يا أسماء، هلمّي ابني. فدفعته إليه في خرقة صفراء فرمى بها النبيّ(صلّى الله عليه وآله) وأذّن في اذنه اليمنى وأقام في اذنه اليسرى، ثم قال لعليّ(عليه السّلام): بأي شي‏ء سمّيت ابني؟ قال: ما كنت لأسبقك باسمه يا رسول الله‏. فقال النبيّ: ولا أنا أسبق باسمه ربّي. فهبط جبرئيل(عليه السّلام) فقال: يا محمد، العلي الأعلى يقرؤك السلام ويقول: عليٌّ منك بمنزلة هارون من موسى، ولا نبيّ بعدك، سمِّ ابنك هذا باسم ابن هارون. فقال النبيّ: وما اسم ابن هارون؟ قال: شبّر. قال النبيّ: لساني عربي! قال جبرئيل: سمِّه الحسن. فسماه الحسن. فلما كان يوم سابعه عقّ النبيّ عنه بكبشين أملحين وأعطى القابلة فخذاً وديناراً، ثم حلق رأسه وتصدّق بوزن الشعر ورِقاً (فضةً) وطلى رأسه بالخَلوق2️⃣، ثم قال: يا أسماء، الدم فعل الجاهلية3️⃣. 📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ‏2: 249 - 250. عن: - الذرية الطاهرة: 101، 202، - الإرشاد 2: 5، - عيون أخبار الرضا 2: 25. ــــــــــــــــــــ 1️⃣ تعريف أسماء ب‍بنت عميس من اشتباه وخلط الرواة إذ أنها كانت في الحبشة آنذاك. 2️⃣ الخلوق: نوع من الطيب أعظم أجزائه من الزعفران أو هو الزعفران، يستخدم في غسل شعر الرأس ومشطه. 3️⃣ ويعلم منه بعض السنن وأن العرب كانوا يطلّون رأس الوليد بالدم ليصبح دمويّاً جريئاً!، فنسخه الإسلام. @alYusufi_alGharawi
36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅ولادت امام‌حسن مجتبی علیه السلام 🔅سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تولیت محترم حوزه علمیه آیت الله حق شناس و استاد مجتهدی ۲۰ اردیبهشت پخش هر شب از شبکه ۳ سیما حدود ساعت ۱/۱۵ بامداد @hhaghshenas @salmanraoofi
abu-hamze-samavati-03.mp3
9.47M
🔅گوشه ای از روح افزای ابوحمزه ثمالی با صدای ملکوتی حاج منصور ارضی 🔅متاسفانه قسمتهای دیگر "همین برنامه مناجات" را از ایشان ندارم 🔅التماس دعا @salmanraoofi
📌آیا امام و امام علیهم السلام در شرکت داشتند؟ ✅ : ◀️روایت حضور حسنین(ع) در فتوحات اولین بار در نقل شده است و از آنجا به دیگر منابع سرایت کرده است. ◀️ در مقدمه کتاب خود توضیح می دهد که کارش جمع آوری مطلق اخبار است. چه متعارض وچه صحیح. ◀️طبری، از حدیث همانند و هم روایت نقل کرده است. ◀️طبری، درباره دو روایت نقل کرده است. که تنها در یکی از آنها اسم (ع) آمده است و در روایت دیگر، نامی از آنان نیست. ◀️در سند روایات شخصی بنام قرار دارد که بزرگان دانش رجال اهل تسنن، وی را دانسته و سند روایت وی را به دلیل انقطاع، می دانند. یعنی گوینده اصلی خبر مشخص نیست. 📚عسقلاني، تقريب التهذيب، ج1، ص405، 📚عسقلانی، تهذيب التهذيب، ج7، ص330، 📚ابن الجوزي، الضعفاء و المتروكين، ج2، ص198، 📚ابن حماد، الضعفاء الكبير، ج3، ص252. ◀️افزون بر کمی سن حسنین(ع) برای حضور در نبرد ایران، علی(ع) در دوران خویش نیر برای حفظ جان آنان، از حضورشان در صحنه نبرد جلوگیری می کرد؛ زیرا آنان امت را باید بعد از وی برعهده بگیرند. ◀️در برخی منابع آمده است که امام (ع) و امام (ع) در زمان خلافت به غاصب بودن وی اعتراض کرده است. ◀️امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به حمایت از ، از انتقاد کرده اند. ◀️باتوجه به انتقاد اهل بیت(ع) از ، چگونه امکان حمایت حسنین(ع) از بی مبنا وجود دارد و چگونه برخی روایات جعلی همکاری در فتوحات را نقل می کنند. 📚ابن عساکر، الاصابه، ج2، ص69. ◀️در روایت جعلی طبری آمده است که، (ع) برای فتح و نیرنگ کرده اند، و حال آنکه این سخن درباره کسی که قرار است امام امت جامعه باشد، عقلا پذیرفتنی نیست. ◀️به نظر می رسد انگیزه ، یا توجیح است که بگویند از آل علی(ع) هم در آن حضور دارند، یا با جعل خبر درباره حضور صحابه در مناطق، را برای مناطق مفتوحه درست کنند. @ahlebait110 @salmanraoofi
🔸دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در برگزار می‌نماید: 🔺دومین دوره‌ی تخصصی کتاب (ویژه‌ی اساتید محترم ) 📌با اعطای مجوز تدریس کتاب طرح کلی 🔹شرایط پذیرش: - اشتغال به تدریس در حوزه علمیه قم - موفقیت در آزمون مجازی و مصاحبه - حداکثر سن ۴۵ سال 🔰ثبت‌نام با مراجعه به: http://forms.khamenei.link/ ✳️ مهلت ثبت نام : ۳۱ اردیبهشت ۹۹ 📞 جهت کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با شماره‌ی ۰۹۹۲۷۷۳۸۱۸۹ تماس حاصل فرمایید. @qom_khamenei_ir
باسمه تعالی از همه ی بزرگواران التماس دعا دارم خصوصا برای عاقبت بخیری متشکر @salmanraoofi
🔴 پخش زنده اینترنتی مراسم احیا شب‌های قدر سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی ساعت 12 الی 2 بامداد ❇️ صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/hmojtahedi_ir/ ❇️ کانال آپارات: https://www.aparat.com/hmojtahedi_ir/live ___ ♦️تنها کانال رسمی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (رحمة الله علیه) 📱 @hmojtahedi_ir
السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام السلام علیکم یا اهل بیت النبوه علیهم السلام
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 سرنوشت حوزه و انتخابات شورای عالی 📝 پرونده ویژه مناهج 🖋 درآمد / علی مهدوی 🔹 می‌توان گفت تاثیرگذارترین رکن در حرکت و برنامه‌های حوزه‌های علمیه، «شورای عالی حوزه‌های علمیه» است؛ چراکه سیاست‌گذاری‌های کلان و تعیین خط مشی حوزه‌های علمیه در دستان مصوبات و تصمیمات این شورا است. شورایی هفت نفره که توسط اعضای محترم جامعه مدرسین برای چهار سال انتخاب می‌شوند و سکان هدایت حوزه علمیه را در دست می‌گیرند. 🔹 طبعا قوت و پر تحرکی این شورا، موجب نشاط و حرکت پرشورتر و علمی‌تر حوزه‌های علمیه خواهد بود کما اینکه خدای ناکرده رکود و کم‌تحرکی آن باعث افت و نکس حوزه‌های علمیه خواهد بود. 🔹 با توجه به اینکه در آستانه انتخابات دور هشتم شورای عالی حوزه‌های علمیه هستیم پانزدهیمن پرونده با عنوان «سرنوشت حوزه علمیه و انتخابات شورای عالی» سعی دارد پیشنهاداتی را در راستای تشکیل هرچه بهتر هشتمین دوره شورای عالی ارائه کند و صدای طلاب باشد در ارائه این پیشنهادات به جامعه محترم مدرسین. ✍🏻 اساتید، فضلا و تمامی فرهیختگان محترم عضو مناهج، می‌توانند یادداشت‌ها و نظرات خود را برای تحریریه مناهج ارسال کنند. 〰〰〰〰〰 🗂 @Manahejj
🔅رهبر معظم انقلاب حفظه الله شیخ صدوق یا شیخ مفید فرموده اند: اگر کسی این شب را به مذاکره علم بپردازد، این افضل از عبادات است؛ بعضی خیال می کنند که این علم همین علمهایی است که دست ماست. 🔅نه! آن روز علوم و معارف ائمه داشت گم می شد و امثال اینها مجاهدت می کردند؛ خب بله شب تا صبح را به آن کار بگذرانند مثل نمازشب خواندن و مثل دعای جوشن خواندن است! 🔅این مال ما نیست که خیال کنیم برویم دنبال یک علمی مثلا فقه یا اصول حالا خوبهایش را می گویم! یا چند تا روایت مثلا نگاه کنیم، به مذاکره علم گذرانده ایم اینجوری نیست! باید دل را پاک کرد، صاف کرد بایستی شستشو داد! ۸۲/۱/۱۹ 🏷منشور حوزه و روحانیت ص ۳۱۲ و ۳۱۳ @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴بدن امیرالمؤمنین علیه‌السلام را نیز شبانه غسل دادند و غریبانه به خاک سپردند... 🎙روضه‌خوانی رهبرانقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ @khamenei_maaref @salmanraoofi
امین الله.mp3
3.26M
🔆زیارت امین الله 🎙با نوای ملکوتی حاج مهدی سماواتی التماس دعا @salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
؛ از شعار تا عمل 💥اختصاصی/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با نزدیک شدن به موعد انتخاب اعضای جدید شورای عالی حوزه علمیه، اظهارنظر های صریحی در باب می‌شنویم که جای بررسی و تحلیل دقیق دارد. گرچه دفاع از وجهه انقلابی حوزه و مقابله با انقلاب زدایی از حوزه، همواره و همه جا و از هر کسی که دنبال شود، مغتنم و محترم است اما پرسشهایی که مطرح می‌شود آنکه؛ ۱)چرا در این زمان خاص، برخی حضرات یاد انقلابی گری در حوزه افتاده اند؟! ۲) اعضای محترم فعلی شورای عالی در زمینه انقلابی‌گری در حوزه چه کارنامه‌ای دارند و نقاط ضعف و قوت شان چیست؟! ۳) در انتخاب اعضای جدید، مقوله انقلابی ماندن حوزه در میان سایر شاخصه‌ها، چه جایگاهی دارد؟ ۴) برخی افراد خارج از حلقه شورای عالی فعلی، که از قضا سابقه و پیشینه همکاری پیوسته و پنهانی با جریان را داشته‌اند و کمر جریان انقلابی از کارشکنی آنان شکسته است، این روزها در محافل خصوصی و برخی اظهارنظرهای عمومی، حسابی سنگ انقلاب به سینه می‌زنند! به نظرتان دلیل این تحرکات چیست؟! ۵) اعضای محترم شورای عالی حوزه حتما خدمات زیادی در کارنامه دارند اما به طور خاص، پیرامون مسأله انقلابی ماندن حوزه، چه اقداماتی انجام داده اند؟ ۶) ارتباط شورای عالی با بدنه انقلابی حوزه، چگونه بوده است؟ چند جلسه با پیشگامان انقلابی گری در حوزه داشته اند؟ نتیجه این جلسات چه بوده است؟ ۷) در مقابل فعالیتهای متراکم جریان غیرانقلابی که با صرف پول و امکانات گسترده مشغول کارند، شورای عالی چه کرده است؟ چند موضع‌گیری‌ رسمی صریح در مقابل انقلاب زدایان داشته اند؟ در تقابل با پروژه تولید آنتی تز انقلاب در قم، چه کرده اند؟ پاسخ روشن به این قبیل سوالات شفاف، در انتخاب اعضای جدید و ریل‌گذاری ارتباطات مؤثر با انقلابیون حوزه و نیز طراحی راهبردهای تازه، بسیار مؤثر خواهد بود. ضمن آنکه بدنه حوزه مقدسه را با خدمات و زحمات آن عزیزان آشنا خواهد کرد. روزنه با افتخار، پاسخ اعضای محترم شورای عالی را منعکس خواهد کرد. @rozaneebefarda
کانال 🔹مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام🔹 🔻اولین مدرسه تخصصی حکمت و عرفان ویژه خواهران 🔻تحت اشراف مستقیم استاد گرانقدر حجت‌الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه 🔻ارائه مطالب متنوع در خصوص: 🔰توحید 🔰سلوک 🔰اسرار عبادات 🔰مباحث اجتماعی اسلام 🔰تمدن نوین اسلامی 🔰بررسی جایگاه زن در عرفان و... ✔️ با بهره گیری از بیانات بزرگانی چون: 🔴حضرت امام خمینی ره 🔵رهبر معظم انقلاب 🔴علامه طباطبایی ره 🔵علامه حسن زاده آملی 🔴آیت الله جوادی آملی 🔵استاد محمود امامی 🔴استاد یزدان‌پناه و... 🔻اطلاع رسانی اخبار ویژه مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام 🔹بستر مناسبی برای مشتاقان حکمت و عرفان🔹 ✔️مطالب کانال به صورت تولیدی ارائه می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
باسمه تعالی از همه بزرگواران التماس دعا دارم فَلَمْ اَرَ مَوْلاً كَريماً اَصْبَرَ عَلي عَبْد لَئيم مِنْكَ عَلَيَّ يا رَبِّ اِنَّكَ تَدْعُوني فَاُوَلّي عَنْكَ، وَتَتَحَبَّبُ اِلَيَّ فَاَتَبَغَّضُ اِلَيْكَ، وَ تَتَوَدَّدُ اِلَيَّ فَلا اَقْبَلُ مِنْكَ، كَاَنَّ لِيَ التَّطَوُّلَ عَلَيْكَ، فَلَمْ يَمْنَعْكَ ذلِكَ مِنَ الرَّحْمَةِ لي وَالاِْحْسانِ اِلَيَّ، وَالتَّفَضُّلِ عَلَيَّ بِجُودِكَ وَكَرَمِكَ، فَارْحَمَ عَبْدَكَ الْجاهِلَ، وَجُدْ عَلَيْهِ بِفَضْلِ اِحْسانِكَ، اِنَّكَ جَوادٌ كَريمٌ وَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ حَجَّ بَيْتِكَ الْحرامِ وَ قَتْلاً في سَبيلِكَ فَوَفِّقْ لَنا، وَ صالِحَ الدُّعآءِ وَالْمَسْئَلةِ فَاسْتَجِبْ لَنا، وَ اِذا جَمَعْتَ الأَوَّلينَ وَالأخِرينَ يَوْمَ الْقِيامَةِ فَارْحَمْنا، وَبَرآئَةً مِنَ النّارِ فَاكْتُبْ لَنا، وَفي جَهَنَّمَ فَلا تَغُلَّنا.... وَمِنْ كُلِّ سُوء يا لا اِلـهَ اِلاّ اَنْتَ بِحَقِّ لا اِلـهَ اِلاّ اَنْتَ فَنَجِّنا @salmanraoofi
🔅مصلحت در فقه شیعه و سنی ✍️نویسنده: پژوهشگر آقای اسدالله توکلی 📚 این کتاب به طرح و تبیین مصلحت در فقه اهل سنت و طرح و تبیین آن در فقه شیعه (شیعه امامیه اثناعشریه) و سپس مقایسه و بیان امتیاز مصلحت در فقه فریقین اختصاص دارد. 📌 مقصود از مصلحت: ‘خیر و فایده یا دفع مفسده ای است که خوب است انسان به آن برسد؛ بنابراین، مصلحت اعم از “تحصیل فایده” و “دفع مفسده” است. 📌 بر این اساس، نخست کلیاتی در این زمینه مطرح گردیده است که عبارت اند از: 🔹 بررسی مصلحت در لغت 🔹 مصلحت در عرف متکلمان و فقیهان 🔹 تبیین واژه های همسو با مصلحت 🔹تبیین واژه های فقه و شریعت 🔹 تقسیمات مصالح 🔹 تزاحم مصالح 📌 سپس مصلحت از دیدگاه اهل سنت مطرح گردیده و قالب هایی که اهل سنت، تحت آنها را از مصلحت سخن رانده اند شامل: 🔸 استصلاح 🔸استحسان 🔸 سد ذرایع 🔸 قیاس 📌 در ادامه مصلحت از دیدگاه شیعه تحت این عناوین مطرح گردیده است: 🔹 مصلحت در سیرۀ معصومین (ع) 🔹 جایگاه مصلحت در فقه شیعه 🔹 نقش مصلحت در صدور احکام حکومتی 📌 در پایان نیز، تفاوت مصلحت در فقه شیعه و اهل سنت بازگو شده است. @salmanraoofi