هدایت شده از خبرگزاری حوزه
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به مسئولان :
➖ همّت جهادی نمایید که دیگر فردا دیر است/ چرا نباید مدیران نالایق را به سزای اعمال خود رساند؟
☑️ حضرت آیت الله صافی خطاب به مسئولان بیان داشتند: اینجانب بارها و بارها در ملاقات ها و پیام ها و نامه های خود درباره این مشکلات و راه حلّ آن تذکر داده ام و اکنون هم تذکر می دهم که زندگی برای بسیاری از مردم دشوار شده است.
http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/457706/2
بیانیه اعتراضی #جامعه_مدرسین حوزه علمیه به سوءمدیریتهای مسئولان و درخواست برخورد قاطع از قوه قضائیه
♦️ گرانیهای لجام گسیخته و ساعتی قیمتها بیش از هر چیز ریشه در سوء مدیریت و بیبرنامگی مسئولان دارد.
♦️ قوه قضائیه با متخلفان اقتصادی و اخلال گران بازار سکه و ارز و دیگر مفاسد اقتصادی و اداری در هر سطحی که هستند به شدت و با سرعت عمل برخورد کند و نتیجه اقدامات خود را در اسرع وقت به اطلاع مردم شریف ایران برساند.
🌐 متن کامل: farsnews.com/news/13970511000975
@salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💢 خبر فوری؛
🔘 حمله اغتشاشگران به حوزه علمیه اشتهارد
➖ حوالی ساعت 9 امشب عده ای از اغتشاشگران و اراذل و اوباش به حوزه علمیه اشتهارد استان البرز حمله کرده و شیشه های بیرونی مدرسه را شکستند.
به گفته یک شاهد عینی که در صحنه حاضر بوده، اغتشاشگران ضد انقلاب و بزدل با شعارهای هنجارشکنانه به ارزش ها و مقدسات توهین کرده و باعث رعب و وحشت مردم به ویژه زنان و کودکان شدند.
یادآور می شود، با توجه به تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه سراسر کشور، حوزه علمیه اشتهارد تعطیل بوده و هیچ طلبه ای در حوزه حضور نداشته است.
http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/457737/69
باسمه تعالی
تا به حال چندین بار هتاکان به دین به حوزه های علمیه حمله کرده اند
ولی متاسفانه یکبار هم مدیر حوزه یا نماینده ایشان به خود زحمت نداده اند که به این حوزه ها سرکشی کرده و از طلاب دلجویی کنند
مدیر حوزه غیر از برنامه های خوب برای حوزه ها و سازمان بخشی به حوزه باید برای طلاب پدری کند
ان شاءالله که آیت الله اعرافی به این مسائل بیشتر توجه کنند و سرکشی و احوالپرسی از این مناطق داشته باشند.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
۱۳۹۷/۵/۱۳
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 26 [کیفیت کم].mp3
8.17M
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 27 [کیفیت کم].mp3
11.82M
هدایت شده از سلمان رئوفی
MAKTAB 28 [کیفیت کم].mp3
7.81M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ_انصاری ره
تفاوت مکتب شناسی و مهندسی استنباط استاد حیدری فسایی
دور دوم جلسه 26
@salmanraoofi
@d_raoofi
MAKTAB 29 [کیفیت کم].mp3
9.62M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ_انصاری ره
تفاوت مکتب شناسی با روش تحقیق و روش تدریس
دور دوم جلسه 27
@salmanraoofi
@d_raoofi
MAKTAB 30 [کیفیت کم].mp3
11.5M
#مکتب_شناسی_فقهی_شیخ_انصاری ره
تفاوت مکتب شناسی با روش تحقیق و روش تدریس
دور دوم جلسه 28
@salmanraoofi
@d_raoofi
🔆لینک دروس مکتب شناسی فقهی شیخ انصاری ره
🔆🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی
1⃣معانی و اطلاقات مکتب شناسی فقهی و معنای مختار
2⃣معانی و اطلاقات مکتب فقهی و معنای مختار مکتب فقهی
3⃣تفاوت مکتب شناسی فقهی و
١/ اجتهاد و استنباط
٢/ بحث مهندسی استنباط
٣/ مکتب شناسی اصولی
4⃣نکته ای در عدم خلط
١/ روش تحقیق،
٢/ روش طرح بحث
٣/ روش تدریس
در تشخیص مکتب فقهی
5⃣نکته ای در تعامل و تاثیر
روش تدریس و روش تحقیق با مکتب فقهی
6⃣اقسام مکتب شناسی فقهی
7⃣مدلهای ممکن در مکتب شناسی فقهی
8⃣عوامل پیدایش مکاتب فقهی و علل کم بودن مکاتب فقهی
9⃣نگاهی به پیشینه مکتب شناسی فقهی
0⃣1⃣مبانی نامگذاری مکتب شناسی فقهی
1⃣1⃣نقاط مکتب ساز در مباحث فقهی
2⃣1⃣فواید مکتب شناسی فقهی
جلسه 1 مکتب شناسی
https://eitaa.com/salmanraoofi/27
جلسه 2
https://eitaa.com/salmanraoofi/29
جلسه 3
https://eitaa.com/salmanraoofi/32
جلسه 4
https://eitaa.com/salmanraoofi/34
جلسه 5
https://eitaa.com/salmanraoofi/35
جلسه 6
https://eitaa.com/salmanraoofi/36
جلسه 7
https://eitaa.com/salmanraoofi/37
جلسه 8
https://eitaa.com/salmanraoofi/38
جلسه 9
https://eitaa.com/salmanraoofi/39
جلسه 10
https://eitaa.com/salmanraoofi/44
جلسه 11
https://eitaa.com/salmanraoofi/51
جلسه 12
https://eitaa.com/salmanraoofi/55
جلسه 13
https://eitaa.com/salmanraoofi/56
جلسه 14
https://eitaa.com/salmanraoofi/57
جلسه 15
https://eitaa.com/salmanraoofi/152
جلسه 16
https://eitaa.com/salmanraoofi/157
جلسه 17
https://eitaa.com/salmanraoofi/159
جلسه 18
https://eitaa.com/salmanraoofi/161
جلسه 19
https://eitaa.com/salmanraoofi/162
جلسه 20
https://eitaa.com/salmanraoofi/1210
جلسه 21
https://eitaa.com/salmanraoofi/1211
جلسه 22
https://eitaa.com/salmanraoofi/1319
جلسه 23
https://eitaa.com/salmanraoofi/1334
جلسه 24
https://eitaa.com/salmanraoofi/1339
جلسه 25
https://eitaa.com/salmanraoofi/1340
جلسه 26
https://eitaa.com/salmanraoofi/1341
جلسه 27
https://eitaa.com/salmanraoofi/1349
جلسه 28
https://eitaa.com/salmanraoofi/1350
@salmanraoofi
هدایت شده از دیدهبان دولت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان انقلابی آیتالله صمصام الدین قوامیان، امام جمعه پردیسانِ قم
روحانیت در تظاهرات اعتراضی به گرانی و وضعیت مدیریت کشور در کنار مردم باشد!
✅ eitaa.com/efshagari_ir
هدایت شده از فارس پلاس
◾از اتفاقات خوب این روزها در میان عدم پاسخگویی دولتیها، حضور آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در جمع کسبه و بازاریان بازار وکیل و بازار روح الله شیراز بود.
💬 سیدعلی موسوی
@Fars_Plus
سلمان:
#شهرت 11
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
در مورد مقبوله عمر بن حنظله دو ديدگاه كلى به چشم مى خورد:
1- نگاه اصلى مقبوله به اجماع يا شهرت روايى است.
2- نگاه اصلى مقبوله به شهرت فتوايى است.
ديدگاه اول را گروهى از اصولى ها پذيرفته اند از جمله مرحوم نايينى، مرحوم خويى و شهيد صدر.
مرحوم نايينى مورد روايت را شهرت روايى معرفى مى كند. ((370)) مرحوم خويى نيز تصريح مى كند:
مراد از مجمع عليه خبرى است كه صدور آن قطعى است... ((371))
شهيد صدر نيز مى گويد:
نظر در مقبوله به شهرت روايى است نه فتوايى. ((372))
و نيز مى گويد:
شهرت در مقبوله درمعناى اشتهار و شيوع ظهور دارد كه با مستفيض بودن روايت وقطعى بودن آن برابر مى شود و به معناى شهرت فتوا برطبق روايت نيست. ((373))
در مقابل، ديدگاه دوم را مرحوم آية الله بروجردى وامام خمينى ارائه كرده اند. آية الله بروجردى مى گويد:
به اين ادعا كه مورد تعليل، شهرت روايى است، اعتنايى نيست. ((374))
در جاى ديگر مى گويد:
مقصود از شهرت در مقبوله، شهرت فتوايى است اين كه مفاد روايت، ميان اصحاب از حيث فتوا و عمل مشهور شده باشد. ((375))
امام خمينى نيز مى گويد: مراد از مجمع عليه ميان اصحاب و مشهور واضح نزدشان شهرت فتوايى است نه شهرت روايى.
معناى مجمع عليه و مشهور نزد آنان چيزى جز اين شهرت فتوايى نمى تواند باشد.((376)) هر يك از دو گروه براى اثبات مدعاى خود به دليلى تمسك جسته اند. شهيد صدر براى اثبات اين مدعا كه نظر درمقبوله به شهرت روايى است، مى گويد: زيرا ظاهر حديث اين است كه شهرت، به نفس روايت اضافه شده نه به مضمون آن.
((377)) مقصود او از ظاهر حديث، ظاهر اين عبارت حديث است: «قلت: فان كان الخبران عنكم مشهورين قد رواهما الثقات عنكم ». ((378)) آية ا لله بروجردى وامام خمينى براى اثبات ناظر بودن مقبوله به شهرت فتوايى به دليل واحدى تمسك كرده اند. آية لله بروجردى مى گويد: چيزى كه مى تواند شك ناپذير قلمداد گردد، مضمون يكى از دوروايت است نه لفظ آن.
و آن را چنين توضيح مى دهد: مقتضاى ديدگاهى كه معتقد است شهرت در مقبوله ناظر به شهرت روايى است، ضرورت تمسك جستن به روايتى است كه بيشتر اصحاب آن را نقل كرده اند هرچند ازآن، اعراض كرده باشند و برخلاف آن، همه وحتى راويانش فتوا داده باشند! تن دادن به چنين لازمه اى امكان پذير نيست. روايتى از اين دست تمام شك را در خود جمع كرده است. با اين وصف، چگونه مى توان حكم كرد كه خالى از شك است؟! ((379)) امام خمينى نيز مى گويد: صرف مشهور بودن روايت بدون وجود فتوا برطبق آن، ترديد برانگيز است بلكه بالاتر،اطمينان يا يقين نسبت به وجود اشكال هايى را در روايت پديد مى آورد به خلاف موردى كه روايت به حسب فتوا ميان اصحاب مشهور گردد و مقابل آن، شاذ و نادر به شمار آيد دراين صورت، روايت به خاطر فتوا ترديد ناپذير مى شود. ((380)) با توجه به اين ستدلال، پاسخ دليل شهيد صدر، كه مى گويد: ظاهر حديث، اضافه شهرت به روايت است، روشن مى شود به اين صورت كه به ظاهر عبارت كه از آن اضافه ياد شده به دست مى آيد نبايدتكيه كرد زيرا با وجود قرينه محكمى كه دركلام آية لله بروجردى و امام خمينى ذكر شده است، اين ظهور، بدوى و فاقد ارزش مى نمايد.
@salmanraoofi
سلمان رئوفی
باسمه تعالی تا به حال چندین بار هتاکان به دین به حوزه های علمیه حمله کرده اند ولی متاسفانه یکبار
باسمه تعالی
دیشب از منابع موثق باخبر شدم که در همه موارد تعرض به حوزه ها خصوصا مورد حوزه تاکستان، معاونین آیت الله اعرافی از حوزه های مذکور بازدید کرده اند و درباره حوزه تاکستان شخص حجت الاسلام و المسلمین غفوری قائم مقام آیت الله اعرافی از حوزه مذکور بازدید کرده اند.
البته متاسفانه هیچکدام از موارد خبری نشده است که باید از ضعفهای خبرگزاری حوزه محسوب شود.
همچنین متاسفانه باخبر شدم مراکز امنیتی و نظامی در حفاظت از حوزه ها در این موارد خاص کوتاهی و سهل انگاری دارند که به نظر باید مستقیما مدیر حوزه با فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی در این مسائل قاطعانه صحبت کند و این سهل انگاری ها مستقیما به رهبرانقلاب حفظه الله گزارش شود.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
۱۳۹۷/۵/۱۴
@salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
☑️ حوزه نیوز گزارش می دهد:
◀️ تازه ترین اخبار و تصاویر از مدرسه علمیه اشتهارد که مورد حمله واقع شد
▪️ مشروح خبر و تصاویر در:
http://hawzahnews.com/detail/News/457859
هدایت شده از دیدهبان دولت
سالروز #ترور دکتر #حسن_آیت نماینده مجلس است
۱۴مرداد۱۳۶۰ شهید آیت یک ماه بعد از نطق آتشین علیه دکترموسوی و در حالی که برای نطق جدیدی علیه #دکترموسوی روانه مجلس بود در برابر منزل خود هدف رگبار قرار گرفت و به شهادت رسید و سرانجام دکترموسوی۲۵مرداد۱۳۶۰، منصب وزارت خارجه را تحویل گرفت
✅ eitaa.com/efshagari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع طلاب مشهد مقابل دادگستری
طلاب همه شهرها باید مقابل دادگستری برای مبارزه با فساد تجمع کنند
@salmanraoofi
🔆در مورد تحلیلهای کتاب نفیا و اثباتا نظری نمیدهم
🔆کتاب فارغ از تحلیلها مستند نوشته شده
🔆البته توسط ارشاد مجوز چاپ نگرفته ولی پی دی اف آن در نت موجود است
🔆خواندنی است و گیج کننده
@salmanraoofi
🔆بهترین کتابی که درباره مکتب فقهی محقق اردبیلی ره دیده ام
🔆البته دایره تحقیق محصور به زبدة البیان است
🔆چاپ دانشگاه امام صادق علیه السلام
@salmanraoofi
سلمان:
#شهرت 12
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
البته مدعاى آية لله بروجردى وامام خمينى با اين اشكال مواجه است كه دربرابر فرض مشهور شدن دو روايت مخالف كه در مقبوله آمده است چگونه مى توان تصور كرد كه دو روايت به حسب فتوا مشهورشده باشند؟! اين در حالى است كه تصور مشهور شدن دو روايت به حسب نقل امكان پذير است و شايد استظهار شهيد صدر به لحاظ همين نكته باشد.
آية لله بروجردى، خود متوجه اين اشكال شده و آن را پاسخ داده است. وى مى گويد: اشكال: اين استظهار(مقبوله به شهرت) داشتن روايت از نظر مضمون و فتوا نظر دارد با اين فرض مطرح در مقبوله كه هردو خبر، مشهور باشند، سازگار نيست زيرا مشهور شدن هر دو به حسب مضمون امرى امكان ناپذير است برعكس شهرت در نقل روايت كه تصور اتفاق پيدا كردن همه نسبت به نقل و تدوين هر دو روايت ممكن به نظر مى آيد.
جواب: دو خبر [نيز گاه مى توانند] به حسب مضمون، مشهور گردند و آن هنگامى است كه به مضمون هريك از دو روايت، گروهى بسيار از اصحاب فتوا دهند و آن مضمون نزدشان معروف شود به گونه اى كه از زمره اقوال شاذ و آراى نادر به شمار نرود. ((381)) طبق پاسخ آية لله بروجردى، سوال در مورد فرض مشهور شدن دو روايت، پرسش از موردى است كه اصحاب دريك مساله دو گروه عمده شوند و هريك به مضمون روايتى فتوا دهند كه در اين صورت،ديگر شهرت و راى شاذ در برابر هم قرار ندارند بلكه دو شهرت روى در روى هم ايستاده اند.
آيا تعميم حجيت از مورد مقبوله به فراتر از آن امكان پذير است؟ گفتيم: درمورد اين كه نظر اصلى در مقبوله به چه شهرتى است، دو ديدگاه وجود دارد: يكى نظر اصلى را به شهرت روايى متوجه مى بيند و ديگرى كه ديدگاه آية لله بروجردى و امام خمينى است نظر اصلى را به شهرت داشتن روايت از نظر فتوامتوجه مى بيند. هردو ديدگاه با اين سوال متوجه شده اند كه آيا با تكيه بر تعليل در مقبوله يعنى: «ان المجمع عليه لاريب فيه » مى توان از مورد روايت تجاوز كرد و حجيت را به فراتر از آن سرايت داد؟ بايد توجه داشت كه ميان ديدگاه اول و دوم دراين تعميم، تفاوت وجود دارد. ديدگاه اول اگر تعميم را بپذيرد حجيت را از شهرت روايى به شهرت فتوايى سرايت مى دهد و ديدگاه دوم حجيت را از شهرت فتوايى شكل گرفته بر طبق روايت به شهرت فتوايى محض شكل نگرفته برطبق روايت) سرايت مى دهد.
در زير تعميم حجيت به شهرت فتوايى را برپايه هريك از دو ديدگاه به صورت مستقل ارائه مى كنيم:
(الف) تعميم حجيت به شهرت فتوايى براساس ديدگاه اول اين تعميم با اثبات دو مقدمه به اثبات مى رسد: مقدمه يكم: مقصود ازعنوان المجمع عليه درمقبوله، شهرت است نه اجماع (به معناى دقيقش كه مترادف با اتفاق همه است).
مقدمه دوم: تعليل درمقبوله (ان المجمع عليه لاريب فيه) عموميت دارد و شهرت فتوايى را در برمى گيرد.
اگر مقدمه اول به اثبات نرسد و اجماع به معناى واقعى نه مسامحى آن اراده شده باشد، راهى براى اثبات شمول تعليل نسبت به شهرت فتوايى باقى نمى ماند زيرا شهرت، تحت عنوان اجماع به معناى واقعى آن جاى نمى گيرد بلكه اجماعى مسامحى تلقى مى شود.
دو قرينه را مى توان براى اثبات اين مقدمه ذكر كرد: قرينه اول : مقبوله، كلمه شاذ را درمقابل مجمع عليه به كار برده است واز آن جا كه نمى توان تصور كرد كه در برابر اجماع واقعى، قول ديگرى هرچند شاذ تحقق پذيرفته باشد، اجماع در مقبوله را كه در برابرآن، قول شاذ تصور شده است بايد شهرت گرفت.
@salmanraoofi
سلمان:
#شهرت 13
#آیت_الله_بروجردی
#اصول_فقه
اشكال شهيد صدر: حاصل اشكال اين است كه قرار گرفتن شاذ در برابر اجماع، هنگامى معقول نيست كه اجماع در فتوا صورت گرفته باشد اما اگر اجماع در نقل روايت تحقق يافته باشد، وجود شاذ را در برابرآن به اين صورت مى توان تصور كرد كه يكى ازاجماع كنندگان برنقل روايت به نقل روايتى ديگر كه مخالف روايت اول است، دست زند. از آن جا كه مقبوله نه به فتوا كه به نقل روايت نظر دارد، حمل اجماع برشهرت، بى وجه مى شود. ((382)) گفتنى است پذيرش اين اشكال مبتنى بر قبول اين مبناست كه مقبوله به نقل روايت نظر دارد. اما اگر اين مبنا را بر اساس استدلال آية لله بروجردى و امام خمينى نپذيرفتيم و مقبوله را ناظر به فتواى مطابق باروايت گرفتيم، اشكال فرو مى ريزد و حمل اجماع بر شهرت، معقول، بلكه متعين مى شود.
قرينه دوم : با توجه به اين كه امام(ع) در عبارت «ويترك الشاذ الذي ليس بمشهور» عدم مشهور را بر «شاذ» اطلاق كرده است، آشكار مى شود مشهور است كه دربرابر شاذ قرارمى گيرد هر چند با عنوان «مجمع عليه » از آن ياد شده باشد.
اشكال شهيد صدر: حاصل اشكال اين است كه مى توانيم عدم مشهور در كلام امام (ع) را به معناى غير واضح بگيريم. دراين صورت اطلاق اين عنوان بر شاذ، اين نتيجه را در بر ندارد كه در مقابل شاذ، مشهور به معناى اصطلاحى آن قرار دارد، بلكه اين نتيجه را دربردارد كه آنچه مقابل شاذ قراردارد، واضح است. ((383)) پاسخ: شهيد صدر درحقيقت با نفى اين قرينه درصدد نفى مقدمه اول است. مقدمه اى كه در صورت اثبات، راه را بر امكان تعميم حجيت به شهرت فتوايى، باز مى كند درحالى كه ادعاى شهيد صدر، خود،تعميم ياد شده را از راه ديگر امكان پذيرمى سازد زيرا اگر شهرت را به معناى وضوح به كار ببريم، آشكار مى شود كه امام(ع) تمسك به شاذ را به خاطر عدم وضوح آن، نادرست معرفى كرده است. نتيجه اين مى شودكه هرچه واضح باشد قابل اخذ و تمسك مى شود و پيداست كه وضوح تنها با اجماع تحقق نمى پذيرد، بلكه شهرت فتوايى نيز همانند اجماع، وضوح دارد و بايد به آن تمسك جست.
خلاصه اين كه يا مشهور را به معناى اصطلاحى آن مى گيريم و دراين صورت، مقدمه اول به اثبات رسيده است. يا آن را به معناى واضح مى گيريم كه در اين صورت امام(ع) تمسك به هرچه را كه واضح است قابل اخذ معرفى كرده و شهرت فتوايى اين وضوح رادارد.
اما در مورد مقدمه دوم، پيش تر گذشته كه آن مقدمه مى گويد: طبق تعليل مطرح در روايت هرچه ترديد برنينگيزد، حجت است. بدينسان تعليل، عموميت دارد و شهرت فتوايى را نيز در بر مى گيرد.
برخى از اصوليان به رد اين مقدمه پرداخته و عموميت تعليل را انكار كرده اند. اين اصوليان را مى توان به دو گرايش تقسيم كرد.
گرايش اول: مقصود از ريب در جمله تعليلى، ريب اضافى است.
اين مبنا را مرحوم نايينى و برخى از شاگردان او برگزيده اند.
حاصل سخن نايينى اين است: نفى شك از مجمع عليه در مقايسه با وضعيت شاذ انجام گرفته است. به اين معنا كه دراجماع، شكى كه درشاذ وجود دارد نيست و اين، به معناى نفى هر گونه شك در اجماع نيست. بر اين اساس نمى توان از مقبوله، استفاده حجيت براى شهرت فتوايى كرد. ((384)) اشكال امام خمينى: اضافى فرض كردن عدم ريب خلاف ظاهر است. ريب از حالات عارض بر نفس است نه از اضافات اعتبارى. در نتيجه تا وقتى كه به صورت كامل منتفى نشده نمى توان آن را نفى كرد: عدم ريب از معانى نسبى اضافى نيست تا اين كه بتوان نفى ريب از آن را به لحاظ مقايسه با مقابلش به انجام رساند، بلكه از معانى قائم به نفس است كه اضافه را قبول نمى كند. ((385)) گرايش دوم: مقصود از ريب، حقيقى و تكوينى است. اين معنا را شهيد صدر ارائه كرده است حاصل سخن او اين است: واژه «ريب » ظهور در ريب حقيقى و واقعى دارد. بر اين اساس، جمله تعليلى، اعتبار مى دهد به هرچه از آن، ريب حقيقى نفى شود. شهرت روايى از آن جا كه فاقد ريب حقيقى است حجت به شمار مى آيداما شهرت فتوايى چنين نيست چه آن كه به گواهى وجدان در اين شهرت احتمال خطا راه دارد. ((386)) بر اساس اين فرض، شهرت روايى به معناى مستفيض بودن و قطعى بودن صدور آن است. در اين پرسش به ميان مى آيد كه چرا مقبوله، شهرت روايى را كه از جايگاهى چنين محكم برخوردار است، بعد از ترحجيح به صفات كه جايگاه مهمى از اين دست ندارد ذكر كرده است.
@salmanraoofi
هدایت شده از آخرین خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مراسم غبار روبی ضریح مطهر امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب، مراجع تقلید، جمعی از علما، مسئولین و خانوادههای ایثارگران
@akharinkhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملکرد عالی امام جمعه شیراز در فتنه اخیر الگوی خوبی برای مردم داری طلاب است
طلاب اگر مردم دار باشند بیشترین و محکمترین بدنه اجتماعی را دارند
@salmanraoofi