eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ کانال 📌 eitaa.com/fvtt_ir 🔘 یادداشت ها و فایل های فلسفی و عرفانی از مباحث اساتید مؤسسه 🔹 🔹 🔹 🔘مباحثی از 🔸 دوره ای ده ساله با نظارت اساتید فوق الذکر که دوره تمهیدی آن یک ساله و با محوریت کتب در حال برگزاری است. 🔸دروس پشتیبان فلسفی (منطق، تاریخ فلسفه، فلسفه ی فلسفه و ...) 🔸اطلاع رسانی دوره های جدید سال آینده 🔘 🔹سبک زندگی طلاب انقلابی 🔹 کلام انقلابی 🔹مکتب امام 🔴🔴برخی مباحث در حال اشتراک گذاری در کانال 🔸 و اساتید مؤسسه 🔺 شاخصه های کلان مکتب فلسفی با تأکید بر مکتب مشاء و اشراق استاد یزدانپناه https://eitaa.com/fvtt_ir/26 🔺شاخصه ها و ممیزه های روش عرفانی مرحوم قاضی استاد یزدانپناه https://eitaa.com/fvtt_ir/43 🔺 «عرفان و تصوّف در گستره روايات» نویسنده : استاد امینی نژاد https://eitaa.com/fvtt_ir/88 🔺شرح نهایه الحکمه استاد امینی نژاد https://eitaa.com/fvtt_ir/19 🔸 از اساتید مؤسسه 🔸 فایل های صوتی و متنی و خلاصه کلاس فقه نظام اقتصادی اسلام https://eitaa.com/fvtt_ir/58 🔸خلاصه جلسه استاد فلاح (طلبگی مطلوب - طلاب انقلابی - جمع بین دروس حوزه و وظایف اجتماعی - وظایف تمدنی متوجه طلبه عصر انقلاب و ...) https://eitaa.com/fvtt_ir/102 🔸جلسه اخلاق https://eitaa.com/fvtt_ir/94 🔸خلاصه کلاس ؛ استاد فلاح https://eitaa.com/fvtt_ir/90 🌾
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی، یک وظیفه مهم این دفتر را پاسخ به سؤالها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروههای اثرگذار فرهنگی برشمردند و توصیه‌هایی در خصوص حضور جریان‌ساز در فضای مجازی و آسیب‌شناسی مقوله تبلیغ بیان کردند. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی، وجود نواندیشی و روشنفکری دینی در این دفتر را مغتنم دانستند و گفتند: امروز، دوره انقلاب و روزهای کار و حرکت‌های جهشی است و قم به این‌گونه نگاهها و جهت‌گیری‌های نو، بیش از پیش احتیاج دارد. 🔹️ ایشان دفتر تبلیغات اسلامی را یک واحد زنده و برخوردار از تألیفات پر شمار برشمردند و افزودند: البته جای دفتر تبلیغات در مجموعه‌های اثرگذار کشور خالی است و این دفتر باید با شناسایی مجموعه‌های مؤثر فرهنگی و پاسخ دادن به سؤالهای دینی آنها، بر غنای فکری این مجموعه‌ها بیفزاید. 🔹️ رهبر انقلاب با اشاره به سؤالهای متنوعِ دینی که برای دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد، خاطرنشان کردند: پاسخگویی به این سؤالها و ابهام‌ها، وظیفه حوزه و دستگاههایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی است. 🔹️ ایشان دفتر تبلیغات را به اولویت‌بندی و تمرکز بر کارهای زمین‌مانده در حوزه علمیه قم توصیه کردند و در خصوص فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی، افزودند: دستگاههای مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد، ضمن اینکه بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروههای مؤثر فرهنگی و یافتن سؤالها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است. 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تدوین و انتشار کتاب‌هایی با موضوع پاسخ‌ به شبهات فکریِ جوانان و دانشجویان را لازم دانستند. 🔹️ «تدوین دانش مددکاری اسلامی»، «شبکه‌سازی و هم‌افزایی با سایر دستگاههای فعال در امر تبلیغ» و «آسیب‌شناسی تبلیغ» از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بود. 🔹️ ایشان به یک حلقه مهم در فعالیت‌های تبلیغی یعنی «اثر و بازخورد تبلیغ» اشاره کردند و افزودند: صرفِ رفت‌وآمد مبلغان و گروههای تبلیغی به شهرها و روستاها و تأکید بر خوش‌بیان بودن آنها کافی نیست. مبلغان باید به‌گونه‌ای آموزش داده شوند که بتوانند پس از پایان دوره تبلیغ نیز ارتباط و تبادل فکری خود را با جوانانِ مستعد استمرار بخشند و در ظرف چند سال، جمعی از همین جوانان را به مبلغان دین در منطقه خود تبدیل کنند. 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات، گفتند: در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد. 💻 @Khamenei_ir
💥 شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید! ♦️ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مجموعه عریض و طویلی است که پس از انقلاب چندین کارخانه مصادره‌ای به آن واگذار شده و تنها مجموعه‌ حوزوی است که دارای بانک است! شهرکی به نام دهکده وسف هم از آن اوست. ♦️ همچنین این مجموعه دارای ساختمان های گسترده ای در قم است؛ انتشارات بوستان کتاب قم هم که می‌توان گفت در حوزه نشر، یکی از انتشارات نام آشنا است، از آن همین مجموعه است؛ طبیعتاً چند صد نفر و یا حتی چندین هزار کارمند هم در این مجموعه مشغولند که از آمار آنها اطلاع دقیقی در دست نیست. ♦️ همه این‌ها در حالی‌ است که دولت محترم علیرغم کاهش و یا حتی قطع بودجه برخی مراکز حوزوی، بودجه دفتر تبلیغات را چندین برابر افزایش داد!!! ♦️ با همه این اوصاف، در دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و مدیران دفتر تبلیغات، نکات قابل توجهی وجود دارد که باید مدّ نظر قرار داد: ♦️ مقام معظم رهبری ضمن بیاناتی عدم رضایت خود را از عملکرد این مجموعه بیان کردند و فرمودند: ✅ «دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، یک واحد و موجود زنده ای است که حجم آن کوچک نیست، ولی در مجموعه کشور نام و نشانی از این دفتر نمی بینم. در دیدارهایی که مدتی است با اهالی فرهنگ و هنر دارم، سؤالات مختلفی در حوزه تصویرگری از چهره ائمه و شاخص های معماری اسلامی توسط حاضران مطرح می شود، اما برای پاسخ به این سؤالات، شما هیچگاه به ذهن من نیامده اید. شما در وضعیت مرجعیت پاسخگویی قرار نگرفته اید و حضور ندارید...» ♦️ البته رهبر معظم انقلاب در مقابل، از مجموعه هایی در قم که هر چند کوچک اند اما به جدّ فعالیت می‌کنند، تعریف کرده و فرمودند ما تعجب میکنیم که در یک مجموعه کوچک چه کارهای بزرگی صورت می گیرد و این مجموعه ها باید الگوی حوزه قرار بگیرد. ♦️ بحمدلله در قم مجموعه هایی هستند که فعالیتهای متعددی از جمله اسلامی سازی علوم انسانی، کارگروه جمعیت، فلسفه تعلیم و تربیت، دینی سازی ١۴ رشته علوم انسانی و... را انجام می دهند و این از برکت انقلاب اسلامی است؛ هر چند دولت با کمال بی توجهی بودجه چنین مراکزی را نصف کرده است! 🔰کانال حسین جلالی @Hosein_jalali 🔻🔻🔻🔻🔻 پ.ن ۱: دفتر تبلیغات و شخص حجت الاسلام و المسلمین واعظی باید پاسخگوی این کم کاریها و ریال به ریال میلیاردها پولی باشند که در آنجا آنطور که باید هزینه نمی شود. علت ضعف آنجا را باید در افراد ضعیفی جستجو کرد که سرحلقه فقه و اصول، فلسفه و عرفان و علوم انسانی و علوم دیگر هستند. سرحلقه گروه های آنجا باید مجتهدین و صاحب نظران مسلم در علوم خود و کاملا به روز باشند تا بدانند چه علوم و مسائلی باید تحقیق و پژوهش شود یا در اولویت کار فرهنگی قرار گیرد. نه افرادی که برای درآمدِ آنجا، به تحقیق و پژوهش مشغول شده اند و صاحب نظر در علوم خود نیستند. اگر می خواهید به ضعف این مجموعه پی ببرید به تولیدات این مجموعه در باب فقه و مسائل دیگر نگاهی بیندازید از کتابهای بی مایه ای که بعضا آنجا چاپ می شود هم چیزی نمی گویم. پ ن۲: جناب آقای جلالی مجموعه حضرت آیت الله مصباح هم با وجود همه خدماتی که داشته و دارند مصداق حرفهای رهبر انقلاب هستند و با این طول و عرض هنوز مدل یا مدلهای مطلوب تولید علوم انسانی را تبیین نکرده و تولید قابل توجهی در عرصه علوم انسانی ندارند و به ضرس قاطع حسب تحقیقاتی که داشته ام میگویم موسسه هیچ نقشه راه روشن و اولویت بندی درستی در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علوم انسانی ندارد. از نشر کتابها به حسب فروش بدون توجه به جایگاه علمی آنها هم چیزی نمی گویم و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۱۱/۸ @salmanraoofi
🚨فوری دوره آموزشی #عصر_نظام_سازی_توحیدی_افول_آمریکا 🔺جهت ثبت نام ارسال نام، مدرک تحصیلی، نام دانشگاه یا حوزه و سال تولد به سامانه: #5000283716 🔺مکان: شهر قم (۱۶ جلسه) 🔺بهمن و اسفند ماه 1397 #پژوهشگاه_فقه_نظام #پژوهشکده_شهید_صدر @salmanraoofi
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴مرکز خرید حوزه علمیه و هضم شدن در مناسبات اقتصاد سرمایه داری 🔸امروزه هایپرمارکت ها و مراکز بزرگ خرید، با همه معایب و مزایایی که دارند به جزئی مهم از چرخه توزیع در کشور ما تبدیل شده اند. در همین راستا، نیز با ایجاد در این عرصه اقتصادی ورود کرده است. 🔸مدتهاست که بعد از هر بار مراجعه به مرکز خرید کوثر، از وضعیت موجود در فروشگاه تابع یک نهاد مهم حوزوی شگفت زده میشوم. آیا این همان حوزه ای است که به دنبال تدوین است در حالی که از تطبیق فقه خرد خود، بر مرکز تحت اشراف خویش نیز درمانده است. 🔸زن به عنوان نیمه ای تاثیرگذار بر جامعه اسلامی، مسوولیت ها و حقوق مشخصی را در اسلام به خود اختصاص داده است و همانطور که اشتغال زنان، در مشاغلی همچون پزشکی، پرستاری ، آموزگاری و دیگر رشته های متناسب با هویت و شخصیت زن پسندیده و مطلوب است، - بلکه در مواردی همچون زنان سرپرست خانوار اجتناب ناپذیر است- به کارگیری او در مشاغلی مردانه و یا مواردی که مستلزم اختلاط و مواجهه مستقیم و روزانه با هزاران مرد است، ناپسند و مردود به شمار میرود. بنابراین با کدامین توجیه، مرکز خرید جامعه المصطفى به خود اجازه میدهد، زنی را که شریعت مقدس اسلام نسبت به اختلاط او با مردان حساس بوده - تا آنجا که مسجد او را خانه اش دانسته است- برای فریاد کشیدن در جمع مردان و تبلیغ فلان کالا و یا نشستن پشت صندوق و مواجهه روزانه با هزاران مرد به کار بگمارد. 🔸از سوی دیگر، در حالی که برخی از نهادها و مراکز، همچنان از ضوابط ویژه ای نسبت به پوشش مراجعین خود استفاده می کنند و از ورود افراد با ظاهر نابهنجار ممانعت به عمل می آورند، مرکز خرید کوثر هیچ قانون و ضابطه ای را در این باره اعمال نمیکند، و طلاب محترم حوزه علمیه که هنگام مراجعه به سایر مراکز، به دلیل ظاهر نابهنجار برخی مراجعین، برای رعایت وظیفه الهی، در تنگنا قرار میگیرند، در فروشگاه متعلق به خود نیز از این مشکل در امان نیستند. 🔸ضروری است که مسؤولان جامعه المصطفى هر چه زودتر به جبران این اشتباه پرداخته و مناسبات سرمایه داری را بر مرکز خرید منتسب به حوزه علمیه حاکم نسازند. ⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
سلمان رئوفی
🔶پس از انتقاد از بیانات استاد علیدوست در نشست " جستاری در روایات طبی"، ایشان با نوشتن یادداشتی کوتاه
سلمان: 📝 یادداشت و نقد دیدگاه 📌کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است! 👤 حجت الاسلام استاد محمد عشایری منفرد 🗓۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ⚠️ پس سخنان استاد ابوالقاسم علیدوست (https://t.me/Rejal_science/470)در نشست علمی «جُستاری در روایات طبی در پرتو ملاحظات فقهی ــ اصولی» (https://t.me/Rejal_science/442)که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام امیری، مدیر موسسه «فقه الطب» در یادداشتی (https://t.me/Rejal_science/489) به نظرات استاد علیدوست واکنش تندی نشان داد. ❗️اینک حجت‌الاسلام محمد عشایری منفرد در یادداشتی نظرات استاد خود را تقریر کرده و به‌نوعی پاسخی به این یادداشت نقادانه داده است. 〽️بسم‌الله الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام علی امیری، مدیر محترم موسسه فقه الطب، بعد السلام و التحیه. درباره سخنانی که آیت‌الله علیدوست در «نشست علمی جستاری در روایات طبی» در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ایراد کرده بودند، یادداشتی نوشته‌ و توضیح داده‌اید که سخنان ایشان را «فاقد ارزش علمی» و مصداق «کلی‌گویی تکراری» دانسته و «حقیرتر و بی‌مایه‌تر از آن می‌دانید که ارزش نقد داشته باشد»، برای همین یادداشت‌ خودتان را نه از باب نقد بلکه صرفاً از باب «کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است» نگاشته‌اید. البته ایشان (و دیگر سخنرانان آن نشست) را «خواب ‌آلوده‌ای با دماغِ بلغمی» معرفی کرده و نوشته‌اید که یادداشت‌تان را برای «پاره کردن چُرت ایشان و پراندن خواب از دِماغ بلغمی ایشان» تحریر فرموده‌اید. ظاهراً در میان شما ارباب طب، “دماغ بلغمی” کنایه از فهرست بلندبالایی از اتهامات است؛ اتهاماتی مانند کسالت، تنبلی، ضعف، خواب‌آلودگی، ترسویی، بی‌حافظگی، بی‌علاقگی به یادگیری، فراموش‌کاری و … (اینجا (http://www.khodshenas.ir/Temperaments/Phlegmatic)). البته ایشان را به «نداشتن کمترین سررشته در روایات طبی» نیز توصیف کرده و ادعا کرده‌اید که «حتی یک‌بار هم روایات طب را با دقت نخوانده‌اند» و همین را دلیل «بی‌تقوایی علمی» ایشان قرار داده‌اید که در چنین نشستی سخنرانی کرده‌اند! این ‌«بی‌تقوایی» را در یادداشت‌تان بارها تکرار کرده و آن را «عاملی برای خشکیده شدن ریشه خود ایشان» دانسته‌اید! در جای دیگری استاد را متهم کرده‌اید که «از تکه نان مشتبهی اجتناب می‌کند اما گناه بزرگ بی‌تقوایی را به جان می‌خرد»! ایشان را کسی دانسته‌اید که با «کلیات ابوالبقایی بر سر خودش شیره می‌مالد» و «با تکرار کلیات باعث اتلاف عمر خود و مخاطبانش می‌شود!» با طنزی تحقیرآمیز نوشته‌اید: «اگر نصف همان زمانی که برای تدقیق در زوائد اصولی خرج می‌کنید برای تعمق در روایات معتبر طبی خرج می‌نمودید، فی الحال ضمیر بارز این سیاهه حضرتعالی نبودید.» بگذارید از کلمه «سیاهه» که خودتان به کار برده‌اید استفاده کنم و آن را بر این معنا حمل کنم که وضعیت نوشتارتان چندان سفید نیست! البته در آنجا که یادداشت‌تان را مصداق سنگ انداختن به یک کلوخ‌انداز دانسته بودید نیز وعده کرده بودید که می‌خواهید ایشان را سنگ‌باران/دشنام باران کنید. تعابیر داخل گیومه‌ها عین عبارات شما است! حبذا و مرحبا که به وعده‌ خود وفا کرده و در آن یادداشت کوتاه چه توفانی از دشنام و دشنام‌واره به پا کرده‌اید! پس بگذارید من هم با شما یک مزاح بکنم: گمان می‌کنم یادداشت حضرت‌عالی در دو آکادمی اگر به متن درسی تبدیل شود مورد استقبال استادان و شاگردان آن آکادمی‌ها قرار خواهد گرفت: یکی آکادمی اخلاق و دیگری آکادمی‌ عملیات روانی در دروس مربوط به روش‌های وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها! 💢پس از مرور گفتمان حاکم بر یادداشت حضرت‌عالی، تذکار چند نکته مختصر را ضروری می‌دانم: ۱- دانش طب با روایات طبی ارتباط بسیار وثیقی دارد اما با آن یکی نیست. موضوع سخنان آیت‌الله علیدوست صرفاً روایات طبی بوده نه دانش طب و ایشان هرچند در اموری مانند کفلمه‌ی امام کاظم و جوشنده‌ی امام جواد (که در قلمرو دانش طب هستند) تخصص ندارند، اما برای نظر دادن درباره روایات طبی نمی‌توانید ادعا کنید که فاقد «کمترین سررشته» هستند! ۲- ادعا کرده‌اید که ایشان حتی یک‌بار هم روایات طبی را نخوانده‌اند و برای اینکه خواننده‌ی یادداشت‌تان سخنتان را باور کند این ادعا را نیز مطرح کرده‌اید که در سخنرانی‌شان به یک مشت سخن کلی اکتفا کرده و اصلاً درباره روایات طبی سخن نگفتند! درحالیکه ایشان به‌وضوح آمار دادند و گفتند: «بیش از ۸۵ نفر از کسانی که در جریان روایات طبی حضور دارند، غالی هستند که از این افراد می‌توان ابوالخطاب را نام برد!» ↘️↘️↘️ @Rejal_science @salmanraoofi
۳- با بیانی طنزآمیز ادعا کرده‌اید سخن استاد علیدوست آن‌قدر کلی بوده که «در صد نشست دیگر با صد موضوع دیگر قابل تکرار است»! وقتی ایشان به‌صورت مشخص شئون معصوم را بررسی و مشخص می‌کنند که کدام شأنشان مصدر صدور روایات طبی بوده، وقتی که آمار کمّی از حضور غلات در روایات طبی می‌دهند، وقتی با طرح مغالطه‌ی «است»ها و «باید»ها برای حفظ حرمت افراد فقط اشاره (نه تصریح) کرده‌اند که مدعیان طب سنتی نباید با استناد به روایات دال بر «است»ها فتوا بدهند که خوردن فلان کفلمه حلال یا حرام است، وقتی با طرح دیدگاه‌های افراطی و تفریطی در مسأله جهانی بودن روایات، تذکر می‌دهند که برخی روایات طبی ممکن است زمان‌مند یا مکان‌مند بوده باشد و … آیا کلی‌گویی کرده و در سخنرانی‌شان وارد موضوع (که بررسی روایات طبی بوده نه خود طب) نشده‌اند؟ ۴- ادعا کرده‌اید که همۀ سخنانشان تکراری بود! و از این تکرار چنان آشفته شده‌اید که نوشته‌اید: «کدام یک از هفت هنجاری که استاد علیدوست در سخنرانی‌شان بر آن تأکید داشته‌اند، سخن بدیعی است؟ استاد بزرگوار! اینکه برای نظریه‌پردازی بنشینیم و در قامت بیانِ روش‌شناسی استنباط گزاره‌‌ای طبی، همان کلیات اصول فقه را، دوباره و صد باره روایت نماییم، آخر چه عایدی برای ما و چه خیری برای شما دارد؟» انصافاً تبیین ترابط ادلۀدال بر است‌ها و ادلۀدال بر بایدها تکراری بود؟ ۵- ادعا کرده‌اید آیت‌الله علیدوست به شما کلوخ انداخته است و شما در پاسخ آن سنگ انداخته‌اید! برداشت بنده این بود که آیت‌الله علیدوست اصل روایات طبی را انکار نکرده‌اند؛ در کتاب فقه و عرف هم روایات «انتم اعلم بأمور دنیاکم» را رد کرده‌اند و در صدر سخنانشان نیز با کلیدواژۀ اجتهاد بالمعنی الاعم تلاش کرده‌اند از اخباریگری در طب سنتی جلوگیری کنند. این دیدگاه با دیدگاه هر کس تقابل داشته باشد دست‌کم با آنچه خود شما پیش از این در مصاحبه با سایت رسا مطرح کرده‌اید، تقابل چندانی ندارد! بنابراین ایشان به شما کلوخی نیانداخته است! گمان نمی‌کنید سیبل تیراندازی را اشتباه گرفته‌اید؟ ۶- ایرانیان از قدیم طبیبان سنتی را حکیم می‌نامیدند و حتی اگر گاهی از جوشنده‌های آن‌ها خیری نمی‌دیدند اما به آنان به‌عنوان مظهر اخلاق و نوع دوستی اعتماد داشتند. خواهش می‌کنم اگر جوشنده‌ها را ارتقا نمی‌دهید دست‌کم با چنین گفتارهایی آن اعتماد را مخدوش نکنید. @Rejal_science @salmanraoofi
🔆نشست علمی تخصصی سه شنبه 🔆موضوع: روش شناسی اجتهادی آیت الله العظمی خامنه ای در فقه الجهاد @salmanraoofi
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
🔴چکیده ای از خدمات استاد خسروپناه در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🌐 @khosropanah_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻گفتگوی صریح مدیر شبکه «امید» تلویزیون با خبرگزاری «حوزه»؛ 🔹کم‌توجهی به ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها به جرم نداشتن حق رأی!! 🔹خانواده ها نحوه ارتباط با نوجوان را بلد نیستند 🔹هنوز بعد از این همه‌سال از ورود اینترنت به کشور، نتوانستیم یک فضای و مجازی برای نوجوان‌هایمان آماده کنیم؛ ما باید در رسانه ملی سعی کنیم با آموزش سواد رسانه‌ای و همچنین انتقال مفاهیم مفید، بچه‌هایمان را در مواجهه و رفتار مناسب با فضای مجازی مسلح کنیم. hawzahnews.com/detail/News/476598
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻با هدف معرفی دستاوردهای علمی در عرصه علوم انسانی و اسلامی؛ 🔔 نمایشگاه «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» در تهران افتتاح شد این نمایشگاه شامل دستاوردها و خدمات علمی مراکز حوزوی – دانشگاهی در عرصه علوم انسانی و اسلامی، امروز نهم و فردا دهم بهمن ماه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) تهران واقع در روبروی حرم مطهر امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان می باشد. http://hawzahnews.com/detail/News/477254
گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار می کند: سلسله نشست های «پیام انقلاب اسلامی به انسان معاصر» ✉️ اولین نشست: دین در نظام اجتماعی با سخنرانی استاد خسروپناه 🔹 زمان: سه شنبه 9 بهمن مطابق با 22 جمادی الاولی و 29 january ⏰ ساعت 13:00به وقت ایران 12:30 به وقت مکه، عراق، ترکیه و بحرین 11:30 به وقت لبنان 14:30 به وقت پاکستان 15:00 به وقت هند 9:30 به وقت لندن 📌 آدرس های پخش آنلاین: http://live.mou.ir/webinarfarsi http://tv.mou.ir
نشست صمیمی مدیر محترم حوزه های علمیه باطلاب فضلا و روحانیون : 97/11/10 مکان:مدرسه مبارکه فیضیه لطفا بعموم طلاب اطلاع رسانی نمائید 🖥 کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ℹ️ eitaa.com/ismc_ir ℹ️ ble.im/ismc_ir
سلمان رئوفی
نشست صمیمی مدیر محترم حوزه های علمیه #حضرت_آیت_الله_اعرافی باطلاب فضلا و روحانیون #زمان: 97/11/10
باسمه تعالی این کانال کانال روابط عمومی مرکز مدیریت است دوستانی که در جلسه شرکت می کنند نظراتشان را به بنده منتقل کنند تا بنده در کانال "بحوث" منعکس کنم شاید اگر حالی بود خودم هم شرکت کردم و السلام @salmanraoofi
🔆 فراز و نشیب‌ زندگی حوزویان ۱ ✅ یادداشت | درآمد طلاب به زبان ساده روحانی‌ها هم مثل بقیه‌ مردم یا از راه تخصص‌شان ارتزاق می‌کنند و یا به شکل آزاد. تعداد کمی از آن‌ها خانواده‌های ثروتمندی دارند، برخی هم کسب و کاری نامرتبط با طلبگی دارند. 🔆🔆🔆🔆🔆 ✒📋 به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، بسیاری از مردم نمی‌دانند که ما طلبه‌ها درآمدمان از کجاست. حتی خیلی از طلبه‌ها هم نمی‌دانند قرار است از کجا پول در بیاورند. هر وقت هم که از استادها درباره‌ی آینده‌ی اقتصادی طلبگی می‌پرسیم، استادها می‌گویند شما درستان را بخوانید و غصه‌ی پول را نخورید، خدا روزی را می‌رساند. خدا روزی را می‌رساند، قبول. ولی گاهی اوقات لازم است راهش را هم بدانیم تا به قول حضرت ابراهیم، «لیطمئنّ قلبی» خاطرمان جمع شود. غیرطلبه‌ها هم بدانند تا گمان‌های بد نکنند. سعی کردم داده‌هایی درباره‌ی فرصت‌های شغلی طلبگی جمع‌آوری کنم. آن‌ها را مختصر می‌آورم. اگر اشکال یا مورد دیگری به نظرتان رسید، خبرم کنید. 🔹 به صورت کلی، روحانی‌ها مثل بقیه‌ی مردم یا از راه تخصص‌شان ارتزاق می‌کنند و یا به شکل آزاد. تعداد کمی از آن‌ها خانواده‌های ثروتمندی دارند و از همان راه هم رزق و روزی‌شان را کسب می‌کنند. بعضی روحانیان، کسب و کاری نامرتبط با طلبگی دارند؛ برای مثال بعضی‌ها مزرعه و باغ دارند، یا صاحب کارگاه و بنگاه‌های تولیدی هستند، عده‌ای کارمندی یا بازرگانی می‌کنند و صد البته بعضی هم وارد سیاست شده‌اند. بیش‌ترِ این امور طبیعتاً پیوند چندانی به روحانی بودن آن‌ها ندارد. همان‌گونه که گاهی یک دانشجوی مهندسی، مغازه‌دار می‌شود، یک فارغ‌التحصیل فلسفه و الهیات، بازاریاب یک شرکت بیمه می‌گردد یا یک قهرمان ورزشی، به عضویت شورای شهر در می‌آید. 🔹 بحث من درباره‌ راه‌های آزاد کسب درآمد نیست. می‌خواهم تنها پیرامون راه‌هایی صحبت کنم که به تخصص طلبگی وابسته است. کارهای فرهنگی، علمی و تربیتی هرچند حیاتی و گرامی هستند، معمولاً عایدی چندانی ندارند. دلیلش هم این است که برون‌داد آن‌ها ملموس و محسوس نیست. مردم هم معمولاً حاضر نیستند بابت چیزی که دیده نمی‌شود پول بدهند. با این حال، زندگی روحانیان می‌گذرد، اما چگونه؟ ۱. شهریه، کم و کارراه انداز 🔹 نخستین منبع درآمد طلاب -که از همان آغاز طلبگی شروع می‌شود- شهریه است. شهریه مبلغ ناچیزی است که مراجع تقلید غالباً از سهم امامِ خمس، ماهیانه به طلاب پرداخت می‌کنند. بعضی‌ها به حساب بانکی واریز می‌کنند و تعدادی هم هنوز وجه دستی می‌دهند. مقدار شهریه‌ی پرداختی مراجع تقلید با هم متفاوت است و هرکدام برای پرداخت شهریه قوانین خودشان را دارند. 🔹 علاوه بر این، گاه به گاه مراجع تقلید به مناسبت‌های گوناگون هدایایی پرداخت می‌کنند؛ برای نمونه، در اعیاد مهمی نظیر عید غدیر و فطر، مقام معظم رهبری ۲۵ هزار تومان به حساب طلاب مجرد و ۵۰ هزار تومان برای متأهل‌ها واریز می‌کند. هدایایی نیز برای ازدواج و بچه‌دار شدن پرداخت می‌شود. 🔹 دفتر شهریه مقام معظم رهبری برای طلاب مستأجر در قم مبلغ ۱۸۰ هزار تومان و در خراسان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌ی اجاره‌ی خانه پرداخت می‌نماید. شهرک مهدیه قم هم در اختیار حوزه‌ی علمیه است. طبق چارچوب‌هایی که در سایت مرکز خدمات حوزه‌ی علمیه آورده شده، می‌توان با هزینه‌ی کمی و برای مدت محدودی در خانه‌های این شهرک ساکن شد. 🔹 افزون بر مراجع تقلید، برخی مؤسسات حوزوی نیز به طلبه‌های خودشان شهریه پرداخت می‌کنند. توضیح آن که بعد از اتمام پایه ۶، طلاب برای ادامه‌ی تحصیل دو گزینه دارند: یا تحصیلات خودشان را به شکل آزاد ادامه می‌دهند و یا وارد مؤسسات فقهی و تخصصی می‌شوند. طلبه‌های آزادخوان می‌توانند زمان‌بندی و نوع کلاس‌ها، اساتید و برنامه‌ی تحصیلی‌شان را با اختیار خودشان انتخاب کنند. اما طلبه‌هایی که وارد مؤسسات می‌شوند، ذیل قوانین مؤسسه قرار می‌گیرند، موظفند مطابق با برنامه‌های آن مراکز پیش بروند و می‌توانند از مزایا و شهریه‌ی آن‌جا استفاده کنند. 🔹 شماری از طلاب برای امرار معاش، وارد مشاغل حوزوی می‌شوند؛ مشاغلی همچون تدریس، تبلیغ، عقیدتی و سیاسی، نویسندگی، مشاوره، کار اداری، دفترداری، وکالت و قضاوت. البته حوزه‌ی علمیه طبق مقرراتش شهریه‌ی طلابی را که وارد بعضی از این مشاغل شده باشند، قطع می‌کند. @salmanraoofi
🔆 فراز و نشیب‌ زندگی حوزویان ۲ ✅ یادداشت | درآمد طلاب به زبان ساده 👇👇👇 ۲. تدریس، گزینه‌ی همیشه روی میز 🔹 تدریس در مدارس و مؤسسات حوزه‌ی علمیه انتخاب اول بسیاری از روحانیان است. یک طلبه می‌تواند از همان سال‌های اول طلبگی تدریس را شروع کند. بسیاری از مدارس علمیه هم -خصوصاً در شهرستان‌ها- به استاد احتیاج دارند. دستمزد استادان حوزه‌ی علمیه به سابقه‌ی تدریس، رتبه‌ی علمی استاد، نوع درس و برخی متغیّرهای دیگر بستگی دارد. این مبلغ از ساعتی ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ساعتی ۴۰ هزار تومان یا حتی بیش‌تر می‌تواند برسد. 🔹 البته مؤسسات حوزوی که زیر نظر وزارت علوم هستند (نظیر مؤسسه امام خمینی، جامعة المصطفی، دانشگاه باقرالعلوم و جامعة الزهرا) طبق ضوابط این وزارت‌خانه به اساتیدشان حقوق می‌دهند. این حقوق هم معمولاً تفاوت چندانی با دستمزد حوزه‌ی علمیه ندارد. 🔹 بعضی طلاب با فراخوان استخدامی، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و به تدریس دروس مرتبط (یا حتی غیرمرتبط) با دروس حوزوی می‌پردازند. حقوق معلمان مطابق آیین‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش است؛ مثلاً یک معلم رسمی با ۲۴ ساعت کار در هفته، از سال‌های اول ماهیانه تقریباً یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد و هرچه سابقه‌ی کارش بیش‌تر شود، دستمزدش هم بیش‌تر می‌شود. البته دستمزد معلمان پیمانی -که استخدام رسمی آموزش و پرورش نشده‌اند- تفاوت دارد. 🔹 تدریس در رشته‌های معارف اسلامی دانشگاه هم از گزینه‌های معدودی از طلاب است. دستمزد این طلاب هم تابع ضوابط دانشگاه و وزارت علوم است؛ برای مثال طلبه‌ای که به صورت حق التدریس در دانشگاه مشغول به تدریس شود، مبلغ ناچیزی در حدود ۱۵ هزار تومان به ازای هر ساعت دریافت می‌کند. اما اگر همین طلبه بتواند عضو هیأت علمی دانشگاه شود، حقوق ماهیانه‌اش تا ۴ میلیون تومان می‌رسد. آیین‌نامه‌ی استخدامی اعضای هیأت علمی را می‌توانید از اینترنت دانلود کنید. اما طلبه‌ها باید حداقل سطح سه را گرفته باشند. ۳. تبلیغ؛ منبر، کلاس، محراب 🔹 طلاب بعد از آن که در دفتر تبلیغات اسلامی عضو شدند و در دوره‌های خاصی شرکت کرده، کد عضویت دریافت کردند، می‌توانند به صورت فردی یا گروهی در ایام تبلیغی (ماه محرم، ماه مبارک رمضان و ایام فاطمیه) عازم مناطق مختلف شوند و فعالیت‌های گوناگون تبلیغی انجام دهند؛ بعضی طلاب امام جماعت و سخنران مساجد می‌شوند، بعضی دیگر معلّم موقّت مدارس می‌شوند، عدّه‌ای در گوشه و کنار و در سطح شهر نمایشگاه و ایستگاه مشاوره برپا می‌کنند و ... . 🔹 دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه طبق مقرّرات خاصی، مبالغی را به عنوان هدیه‌ی فعالیت تبلیغی به مبلّغین پرداخت می‌کند. این مبلغ برای مبلّغین ایام تبلیغی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متغیّر است. صد البته گاهی طلاب در همین ایام، هدایایی را نیز از مردم دریافت می‌کنند. روحانیان علاوه بر ایام تبلیغی می‌توانند ذیل طرح هجرت به تبلیغ مشغول شوند؛ یعنی برای مدتی طولانی‌تر (مثلاً یک سال) ساکن روستا یا شهری می‌شوند و به عنوان روحانی و امام جماعتِ آن منطقه خدمت می‌کنند. دفتر تبلیغات به روحانیان طرح هجرت بسته به شدت محروم بودن شهر یا روستای محلّ تبلیغ ماهیانه تا ۲ و نیم میلیون تومان پرداخت می‌کند. البته شهریه این طلاب طبق قوانین حوزه علمیه قطع می‌شود. @salmanraoofi
🔆 فراز و نشیب‌ زندگی حوزویان ۳ ✅ یادداشت | درآمد طلاب به زبان ساده 👇👇👇 ۳. نویسندگی؛ یادداشت، مقاله، کتاب 🔹 نویسندگی معنای عامّی دارد که از نوشتن یادداشت و مقاله و کتاب علمی گرفته تا داستان و فیلم‌نامه و حتی توییت را شامل است. اما آنچه به عنوان شغل طلبگی در نظر دارم، نوشتن یادداشت، مقاله و کتاب علمی است. 🔹 اولاً باید بدانید که بازار نشر اوضاع مطلوبی ندارد. مردم زیاد اهل خواندن کتاب و نوشته‌های طولانی نیستند و برایش هم زیاد پول خرج نمی‌کنند. اما به هر حال، نوشتنْ یکی از واجبات طلبه‌هایی است که می‌خواهند در میدان علم بمانند. نوشته‌های علمی مخاطب خودشان را دارند. 🔹 معمولاً نویسندگی درآمد ثابتی ندارد؛ بلکه قراردادی و به اصطلاح «فری‌لنس» است. نویسنده ممکن است از جایی سفارش دریافت کند و طبق قراردادی که بین خودشان می‌بندند، دستمزد دریافت کند. البته نویسندگی هم از آن کارهایی است که تا اسم و رسمی پیدا نکرده باشی، تحویلت نمی‌گیرند. 🔹 تألیف و نشر کتاب گاهی نه تنها سودی ندارد، بلکه برای مؤلف و ناشر ضرر هم دارد! اما پژوهش و مقاله‌نویسی می‌تواند منبع درآمد ناچیزی برای نویسنده باشد. برخی نشریات برای مقاله‌های علمی به ازای هر صفحه، بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان حق‌التحریر پرداخت می‌کنند. این مبلغ به اعتبار علمی محقّق و ترویجی یا پژوهشی بودن مقاله و عامل‌های دیگر بستگی دارد. 🔹 بعضی از نشریه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز حاضرند به یادداشت‌نویس‌های ثابتشان دستمزد اندکی پرداخت کنند. اگر طلبه‌ای در یک زمینه‌ی خاص علمی (مثلاً علم اقتصاد) خوب کار کرده و شناخته‌شده باشد، می‌تواند از نهادهای مختلف در ازای مبالغ بالایی سفارش کار پژوهشی دریافت کند. این‌ گونه کارها اگر گروهی هم باشند بهتر می‌توانند ثمر بدهند. فی الجمله اگر عالمانه، محقّقانه و خوب بنویسید، راهتان را پیدا می‌کنید. برخی از مقالات، ارزش علمی چندانی ندارند. نویسنده و محقّقِ خوب، کارَش می‌گیرد. ۴. مشاوره؛ برای طلبه‌های روان‌شناس 🔹 یکی از راه‌های مشاور شدن، تخصص در رشته‌ی روانشناسی دانشگاه است. طلاب می‌توانند بعد از پایان سطح دو، وارد دانشگاه شوند و در این رشته ادامه‌ی تحصیل دهند. البته مؤسسه‌ی امام خمینی نیز -که یک مؤسسه‌ی حوزوی است- رشته‌ی روانشناسی دارد و مدرک معتبر دانشگاهی اعطا می‌کند. طلاب روانشناس می‌توانند مشغول به کار شوند و طبق تعرفه‌های مصوب سازمان نظام روانشناسی، از مراجعین حق مشاوره دریافت کنند. حق مشاوره به تناسب میزان تحصیلات دانشگاهی، به ازای هر جلسه‌ی ۴۵ دقیقه‌ای از حدود پنجاه هزار تومان تا صد و چهل هزار تومان در نوسان است. ۵. کار اداری؛ کارمندی در حوزه 🔹 اگر سری به ادارات و سازمان‌های حوزوی بزنید، احتمالاً متوجه می‌شوید که بسیاری از کارمندان، از طلبه‌های حوزه‌ی علمیه هستند. عده‌ای از طلبه‌ها مشاغل اداری را انتخاب می‌کنند و به خدمت‌رسانی به سایر طلبه‌ها مشغول می‌شوند. ۶. دفترداری، خطبه خواندن و ثبت اسناد 🔹 دفترداری یک شغل اداری ذیل قوه‌ی قضائیه است. دفترداران، اسناد مالکیت، ازدواج، طلاق، اجاره، وکالت و ... را ثبت رسمی می‌کنند. البته فراخوان استخدام سازمان ثبت اسناد و املاک محدود و دیر به دیر اتفاق می‌افتد. از آن‌جا که غیرطلاب هم می‌توانند وارد این حرفه شوند، احتمال این که یک طلبه بتواند جذب این مراکز شود، کم است. حق التحریر دفترداران، طبق بخش‌نامه‌ی رسمی سازمان ثبت اسناد به ازای نوع سندی که ثبت می‌کنند معیّن می‌شود؛ مثلاً حق التحریر ثبت وصیت‌نامه حدود ۱۰۰ هزار تومان، وقف‌نامه ۲۰۰ هزار تومان، وکالت نامه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و سند اموال منقول و غیرمنقول بسته به ارزش اموال از ۶۰ هزار تومان به بالاست. @salmanraoofi
🔆 فراز و نشیب‌ زندگی حوزویان ۴ ✅ یادداشت | درآمد طلاب به زبان ساده 👇👇👇 ۷. وکالت؛ پرمتقاضی و پردرآمد 🔹 وکالت حرفه‌ی دانشجویان حقوق و الهیات و نیز طلبه‌ها است. خواستار زیادی هم دارد. طلبه‌هایی که سطح ۲ را گرفته‌اند، با داشتن پایان خدمت سربازی (یا معافیت دائم) می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کنند. اگر قبول شوند، حدود ۲ سال با عنوان وکیل پایه دو، به کارآموزی مشغول می‌شوند. در این مدت هر ماه دو جلسه در دادگاه حاضر می‌شوند و گزارش آن را به وکیل سرپرستشان می‌دهند. وکلای پایه دو با اجازه‌ی وکیل سرپرست می‌توانند وکالت پرونده‌های کوچک را هم قبول کنند و حق الوکاله بگیرند. بعد از این مدت و پس از گذراندن آزمون تشریحی و اختبار، پروانه‌ی وکالت پایه یکم می‌گیرند و می‌توانند رسماً کارشان را شروع کنند. 🔹 از لحاظ درآمد، مبلغ حق الوکاله اصولاً توافقی بین وکیل و موکل است. اما معمولاً در دعاوی مالی ۱۰ درصد و در دعاوی غیرمالی متغیّر است. یک وکیلِ خوب، می‌تواند ثروتمند شود. ۸. قضاوت؛ تخصص طلاب 🔹 قضاوت از مشاغلی است که به شدّت نظام اسلامی به آن نیاز دارد؛ چون پرونده‌های قضایی زیاد و تعداد قضات به نسبت کم است. شاید قاضی شدن از طریق حوزه‌ی علمیه آسان‌تر از دانشگاه باشد. برای قاضی شدن، طلاب باید سطح دوی حوزوی را تمام کنند. قوه‌ی قضائیه طلاب علاقه‌مند به قضاوت را به دو صورت جذب می‌کند: جذب عمومی و جذب اختصاصی. در جذب عمومی، آزمون قضاوت (از مکاسب و کفایه) و مصاحبه‌ی شفاهی گرفته می‌شود. اما در جذب اختصاصی، فقط مصاحبه می‌گیرند. طلابی که سطح سه را تمام کرده‌اند، یا سطح دویی‌هایی که در رشته‌ی حقوق دانشگاه، مدرک کارشناسی گرفته‌اند، می‌توانند به روش اختصاصی جذب قوه‌ی قضائیه شوند. اما طلاب سطح دویی که کارشناسی حقوق ندارند، مشمول جذب عمومی هستند. آن‌هایی که قبول شده‌اند، حول و حوش دو سال با عنوان پایه‌ی دوم قضائی دوره‌ی کارآموزی را می‌گذرانند. در این مدت حقوقی هم دریافت می‌کنند. (ماهیانه تقریبا ۲ میلیون تومان.) پس از کارآموزی، قاضی می‌شوند و بسته به سنوات خدمت و سابقه‌ی کار، حقوقشان بالا می‌رود؛ مثلاً یک قاضی با پانزده سال سابقه، حدود ۱۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارد. 🔹 البته قضاوت گرچه دخل بالایی دارد، اما شغل خطیری است و توانایی ذهنی و تقوای بالایی می‌طلبد. بد نیست به روایات راجع به سخت‌گیری خداوند به قاضیان عادل در حساب‌رسی روز قیامت نگاهی بیندازید. این‌ها که گفتم، برخی از مهم‌ترین و عادی‌ترین راه‌هایی است که خدا به روحانی‌ها روزی می‌دهد. اما زمین خدا وسیع است و ذهن انسان هم خلّاق؛ قطعاً راه‌های ریز و درشت دیگری هم هستند. مهم این است که هم طلبه‌های تازه‌وارد بدانند بی‌پول نمی‌مانند، تا با خیال راحت درسشان را بخوانند، و هم غیرطلبه‌ها بدانند که آخوندها چطور پول در می‌آورند. @salmanraoofi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️بیانات استاد علیدوست، در جلسه اسفند ماه ۹۶ درس خارج در رابطه با انتقادات وارد شده به ایشان درباره مسئله طب اسلامی: 1⃣ بنده در طب اسلامی (روایات طبی) و طب غیر اسلامی (طب سنتی و طب مدرن) تخصصی ندارم و این را اعتراف میکنم... 2⃣ بنده مثل همیشه از ورود به مسئله ای که تخصصش را ندارم، پرهیز میکنم... 3⃣ البته هر صاحب فکری می تواند در موضوعات اجتماعی نظر بدهد اما نظر تخصصی مخصوص کسانی است تخصصی در آن موضوع کار کرده اند. 🆔 @feghahat
سلمان رئوفی
💥 شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید! ♦️ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مجموعه عریض و طویلی است که پس از
باسمه تعالی یکی از دوستان متذکر شدند که جناب حجت الاسلام واعظی حدود ۸ سال است آمده اند خوب است گزارشی از عملکرد ۸ ساله بدهند 🔻🔻🔻🔻🔻 حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكم جداگانه اي رئيس جديد و اعضاي هيئت امناء دفتر تبليغات اسلامي را به مدت پنج سال منصوب كردند. متن حكم به اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم در آستانه پايان يافتن دوره‌ي مسئوليت هيئت اُمناء محترم دفتر تبليغات اسلامي، اكنون حضرات حجج اسلام جناب آقاي محمّدجعفري‌گيلاني، جناب آقاي محمّدي‌عراقي، جناب آقاي احمد واعظي، جناب آقاي سيّدعباس صالحي، جناب‌آقاي عبدالرضا ايزدپناه، جناب آقاي حميد پارسانيا، جناب آقاي احمد عابدي، جناب آقاي عليرضا اميني و جناب آقاي عبدالحسين خسروپناه و معاونت تبليغ مديريت حوزه‌ي علميه قم را به عضويت هيئت اُمناء و نيز با اطلاع از رأي و نظر آقايان محترم، جناب حجت‌الاسلام آقاي احمد واعظي را به مدت پنج‌سال به رياست آن دفتر منصوب مي نمايم. اميدوارم رياست جديد آن دفتر كه خود از چهره‌هاي برجسته و فاضل حوزه مي‌باشد، با بهره‌مندي از توان ارزشمند و بالاي فكري و نظري آقايان هيئت اُمناء و به بركت وجود نيروهاي كارآمد و متعهد در درون مجموعه دفتر تبليغات و نيز با جلب هر چه بيشتر همكاري فضلاي متعهد و روشن‌بين و انقلابي حوزه‌ي علميه، بتواند آن دفتر را بيشتر از گذشته در توليد فكر و انديشه‌ي مبتني بر معارف اسلام ناب(قرآن و اهل بيت عليهم‌السلام) و اقدامات نرم‌افزاري فاخر موفق و روزآمد نمايد. وظيفه دارم از زحمات و تلاشهاي برجسته‌ وخدمات ماندگار جناب حجت‌الاسلام آقاي سيّدحسن رباني در طول مديريت موفق خود، صميمانه قدرداني و تشكر نمايم. سيّدعلي خامنه اي ۲۳/بهمن ماه/۸۹ @salmanraoofi
سلمان رئوفی
💥 شما هیچگاه به ذهن من نیامده‌اید! ♦️ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مجموعه عریض و طویلی است که پس از
باسمه تعالی جناب حجت الاسلام جلالی مسئول دفتر حضرت آیت الله مصباح حفظه الله سلام علیکم فرموده اید: با تشکر از آقای رئوفی حضرت آقا در سال ٨٩ در دیدار با مجموعه موسسه فرمودند چه کارهای بزرگی در این مجموعه کوچک انجام شده است موسسه امام خمینی می تواند الگوی خوبی برای حوزه علمیه قم باشد نکات دیگری هم فرمودند، ملاحظه فرمایید خدمت شما عرض می کنم با همه خدماتی که موسسه و شخص حضرت آیت الله مصباح حفظه الله داشته اند یکی از کارهایی که بنده انجام دادم بررسی راهبردی موسسه امام خمینی ره در ده سرفصل اساسی با حدود ۱۰۰ موضوع است البته به واسطه مشکلاتی این کار به سر انجام نرسید ولی عرض بنده محضر شما و در نقد موسسه ناظر به آن تحقیق است که منافاتی با فرمایشات رهبری ندارد بنده حاضرم نقدهای خود در علوم انسانی و نقدهای دیگری که دارم را در یک کرسی آزاد اندیشی خدمت افراد تاثیر گذار و ارکان موسسه عرض کنم و حرفهای آن بزرگان را هم بشنوم تا صحت و سقم عرایض بنده معلوم شود از التفات شما به عرایض بنده متشکرم. سلمان رئوفی و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۱۱/۹ @salmanraoofi
🔸کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» یازدهم بهمن به همت #خبرگزاری_رسا در قم برگزار می‌شود. 🌐 http://www.rasanews.ir/002UrE 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💢 چه کسانی جلوی پاگرفتن شبکه‌های پیام‌رسان ایرانی را می‌گیرند؟ 💢مردم کدام کشورها بیشترین مراجعه به محتوای غیراخلاقی دارند؟ حجت الاسلام کهوند، کارشناس فضای مجازی از پشت‌پرده فضای مجازی می‌گوید: 🔻 ❓یکی از سؤالاتی که وجود دارد این است که چرا فضای مجازی در چین و آمریکا، فرصت حداکثری است؛ اما در ایران تهدید حداکثری است؟ ▫️اینترنت در آمریکا یعنی تأمین بخشی از اقتصاد؛ اما ما اینترنت را می خریم؛ ▫️اینترنت در آمریکا یعنی تحمیل فرهنگ خود؛ اما اینترنت در ایران یعنی فرهنگ پذیری. ▫️اینترنت در آمریکا یعنی جمع آوری اطلاعات همه؛ اما در ایران یعنی دادن اطلاعات. این چه نوع اینترنتی است که ما داریم؟ 🔹حضرت آقا در سوم بهمن ماه 1396 فرمودند: تلگرام فیلتر شود؛ حالا یا ما جایگزین ایرانی داریم یا نداریم. به محض اینکه تلگرام فیلتر شد، وی چت (WeChat) هم فیلتر شد. شما چه داعیه‌ای داری که دوباره با و تلگرام طلایی، مردم را برگردانی؟ چکار دارید که مردم کجا می‌روند؟ چرا پهنای باند ویژه به هاتگرام و تلگرام طلایی می‌دهید؟! ❓آیا واقعا پیام‌رسانهای داخلی ما مشکل دارند؟ دولت به هاتگرام و تلگرام طلایی 600 سرور داده و مجوز 2000 سرور دیگر را از قوه‌قضائیه اخذ کرده؛ اما آمده است به هر پیامرسان داخلی 30 سرور اختصاص داده است! 🔹در حال حاضر مجموع پهنای باندی که هفت سرویس پیام رسان داخلی در مجموع در حال استفاده هستند، 35 گیگ است؛ اما تلگرام و اینستاگرام 700 گیگ است. ❓دلیل جریمه گوگل از سوی اتحادیه اروپا «اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد» اتحادیه اروپا به گوگل می گوید: تو برای تأمین منافع اقتصادی خود در نتایج جستجو دستکاری می کنی. اتحادیه اروپا فهمیده و او را جریمه کرده است. 🔹شبکه اجتماعی در ایران چه فیلتر باشد مثل فیسبوک و توئیتر و چه فیلتر نباشد مثل اینستاگرام و تلگرام؛ چه بچه های انقلابی در آن حضور جدی داشته و تولید محتوا کنند و چه حضور نداشته باشند، باید ببینیم خروجی چه کسی است؟ مسئله این است. سلطه دشمن چند خروجی برای ما داشته است؛ ما نه می توانیم کار ایجابی خوب انجام دهیم؛ چون جلوی آن را میگیرند؛ و نه این امکان برای ما وجود دارد که حرکت سلبی انجام دهیم. ⭕️ تلگرام انجام می دهد کسانی که ادمین تلگرامی بودند، می‌دانند که می‌توانستند در گروه یک نفر به غیر از بقیه محتوا را نبیند؛ یا یک نفر در گروه محتوا بگذارد و مابقی نبینند؛ وقتی یک ادمین تلگرامی می تواند این کار را انجام دهد، مدیر تلگرام نمی‌تواند؟! می‌آید در انتخابات این کار را میکند؛ شبهه "آیت الله قتل عام "در کل کشور منتشر میشود؛ اما پاسخ آن به دست مردم نمیرسد. ➖ سران پنج شرکت اصلی تولیدات رسانه‌ای در دنیا که شامل «سونی»، «وال دیزنی»، «تایم وارنر»، «نشنال ان اوزومه» و «کامکس کور کوریشن» همه یهودی هستند. بودجه سال آمریکا قریب به 4 تریلیون دلار است؛ اما شرکت اول نزدیک به 7 تریلیون دلار بودجه دارد. ⭕️ موجود فاجعه است بنده مخالف سواد رسانه نیستم؛ اما مخالف سواد رسانه موجود هستم؛ این سواد رسانه فاجعه است. 20 کشور اول در لیست کشورهای مراجعه کننده به محتوای غیراخلاقی، همه کشورهای اتوکشیده هستند، آمریکا، انگلیس، کانادا، هند و ژاپن، سوئد، آلمان، ایتالیا، استرالیاو ...؛ بنده معتقدم این سواد رسانه موجود هرچه بیشتر در کشور گسترش پیدا کند، اشکالات نیز بیشتر خواهد شد. ما 14 اشکال به این سواد رسانه موجود گرفته ایم که قابل حل و اصلاح است. ❓ را چگونه ببندیم؟ هر شخصی فیلترشکن استفاده کند، باید با قیمت مثلا 10 برابری استفاده کند؛ چرا اجرا نمی کنند؟ چون نمی خواهند اجرا شود؛ چون فیلترشکن فروش‌های ما داخلی هستند. ⭕️ کلاه مالی که در سر ملت می‌رود 70 درصد کل پهنای باند تلگرام (CDN) است؛ یعنی اطلاعاتی که بالای یک میلیون دانلود میخورد و کانالهایی که بالای صد هزار عضو دارد، محتوایشان از سرورهای داخل تأمین میشود و چون از داخل تأمین می شود، هم سرعت بالا میرود، هم قیمت برای اپراتور به شدت پایین می‌آید؛ چون همچنان گیگی سه هزار تومان پول می گیرند و گیگی 300 تومان هم برای آنان نمی افتد. ➖ با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات علاوه بر اینکه قیمت پایین آمده و سرعت و امنیت بالا می رود، سالم سازی محتوایی هم اتفاق می افتد و محتوا هم به سهم خود می‌رسد و کسب درآمد می کنند و تولید محتوا برای کسب درآمد انجام می شود؛ همچنین مجبور می شوند در کلاس های آموزشی شرکت کنند تا بتوانند محتوای خوب تولید نماید. ➖ گزارش میدهند که در حال راه‌اندازی هستیم؛ اما هیچ کاری انجام نداده اند. اظهارات این کارشناس را به صورت تفصیلی در لینک زیر بخوانید:👇👇 http://hawzahnews.com/detail/News/477283 @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#بحران ♨️ جدیداً مطالبی در مورد وضعیت فرهنگی به ما خبرداده اند که حتی نمی توانم بازگو کنم! 🔲 ابراز نگرانی آیت الله مکارم شیرازی از وضعیت اسفناک فرهنگی کشور: 🔸 امروز بسیاری از پرونده های قضایی در کشور وجود دارد که با مسائل فرهنگی حل می شود؛ نصف پرونده ها برای نبود فرهنگ مذهبی است. 🔸فرهنگ مظلوم به جایی رسیده است که به مردم می گویند کتاب مذهبی بخرید و بخوانید؛ اما با وضع موجود مردم کتاب هم نمی توانند بخرند؛ مطلعین به بنده خبر داده اند که قیمت کاغذ چهار و نیم برابر شده است. وقتی اعتنایی به فرهنگ نشود، شاهد قاچاق، اختلاس، دزدی، سوء استفاده و ... خواهیم بود. 🔸کم کم می ترسم کار به جایی برسد که فرهنگ اروپایی و غربی بر ما حاکم شود و همه چیز را به کنار بگذاریم و آزادی بی‌بند‌‌‌ ‌و ‌‌باری ترویج شود؛ جدیدا مطالبی را به ما خبر داده اند که نمی توانم بازگو کنم؛ امیدوارم همه مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند. ▪️درس خارج معظم له 10 بهمن97 🆔 @feghahat
هدایت شده از روزنه
💥فوری خطر تحریف امام خامنه ای نشانه شناسی در ! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 1-نگرانی مقام معظم رهبری مبنی بر قم، جدید نیست! 🔻حاشیه: آیا مطرح کردن این بیانات در این زمان و خطاب به یک نهاد پرهزینه و کم فایده حوزوی، مترتب بر مصالح خاص و مبتنی بر وقایع اتفاقیه نیست؟ کم ترین این برداشت، القای از _مجموعه_مورد_خطاب_رهبری است! وانگهی! جدید یا قدیمی بودن دغدغه، مشکل را حل نمی کند. اگر دغدغه جدیدی نیست، یعنی در مدت مدید، منویات امام و رهبری بر زمین مانده است! 2- در حال حاضر سکولاریسم معرفتی به معنای نفی دین و نفی وحی، وجود ندارد؛ سکولاریسم به معنای بی تفاوتی در امور اجتماعی و سیاسی در حوزه دیده می شود. 🔻حاشیه: تلاش برای از کشف و نفی ، علی رغم مخالفان و ، در نوع خود است. اگر سکولاریسم به ترجمه شود، مصلحت اعلان خطر مقام معظم رهبری نسبت به شده است! 3-پرخاشگری و برخی به نام ، کاری و از مصادیق است! 🔻حاشیه: کاربست اصطلاحات رایج در زبان اسلام و نظام و امام و رهبری، نشانه در برخی سطوح عالیه سیاستگذاری و مدیریت های کلان حوزوی است که بارها مورد قرار گرفته است. محکوم کردن به بودن، نشانه ای نگران کننده از وجود در برخی سطوح عالیه است! آنان که برخلاف ، از طرفی برنبسته اند، نفوذی اند یا آنها که زبان مخالفان را در کام گرفته اند؟! اگر در شناسایی اینهمه تبحر دارید، از چه رو علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری، به این جریان خطرناک نپرداخته و تنها به جمله سازی جهت دار با برخی کلیدواژه ها بسنده کرده اید؟! و اگر واقعا نگران نفوذی ها هستید، چرا نسبت به بعضی مجموعه های رسمی زیردست، از وجود برخی چهره های نشان دار مخالف نظام و امام و رهبری که از دوران تا کنون، در برخی مصادر امر لانه کرده اند، حساسیتی نشان نداده اید؟ 4_باید با حرکت کرد... 🔻حاشیه:بازتکرار شعار و متهم ساختن مخالفین خود به غیرعقلانی بودن، حربه ای تکراری است که و _بازرگان و پیشتر به کار برده و از آن طرفی نبسته اند! خوب است شما که خود را پنداشته اید، نتیجه عقلانیت گرایی خود را عرضه کنید تا عموم حوزویان و رهبری عزیز، از شما و نباشند! به نظر می رسد در آستانه شش سالگی دولت و ، عقبه حوزوی گفتمان طرفدار کاندیدای اصلاحات و اعتدال شده است. البته پیشتر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، برخی از ، در جلسات عمومی به تبلیغ به نفع فعلی پرداخته بودند! @rozaneebefarda