eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بر پا
به بهانه نقد به فیلم 🔸 در گفتگوی با اشکالاتی به فیلم مطرح شد که به نظرم مساله های مهمی برای اندیشیدن را طرح میکند. 🔸دخانچی میگوید این فیلم توجه به تقابل اندیشه اسلام ناب امام با اسلام التقاطی ندارد. مثل همه فیلمهایی که یک جریان خرابکار با دولت مرکزی درگیر میشود این فیلم صرفا یک داستان امنیتی صرف است. چه بسا اگر دو تا کارتل با هم درگیر میشدند نیز همین سبک فیلم ساخته میشد. چه بسا اگر انقلاب اسلامی ما جای آن جریان خرابکار بود و دولت مرکزی آنها بودند نیز همین فیلم با همین سبک ساخته میشد. لذا فیلم، اصل تقابل را که تقابل دو دستگاه معرفتی است رها کرده است. اگر مجاهدین خلق کف خیابان با ما مباحثه میکردند و دست به اسلحه نمیبردند ما باز هم با آنها بحث میکردیم. مشکل ما معرفتی است. 🔸به نظرم خارج از نقدهای درست یا غلط ایشان به فیلم مهدویان اشکالاتی به اندیشه دخانچی وارد است که نمیتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد. 🔺اول اینکه آیا واقعا سبک انقلاب اسلامی در تقابل با حکومت مرکزی شبیه سبک منافقین است؟ این همان اشتباهی است که پیش از انقلاب باعث شده بود خیلی ها نماد مبارزات انقلابی را رفتارهای مجاهدین بدانند. یعنی سبک امنیتی و نظامی. حال آنکه روش امام در انقلاب خیزش عمومی مردم است. و تا این واقعه کلان رخ نمیدهد روش امام همان است که در انتهای کتاب "حکومت اسلامی" خود میگوید یعنی تبلیغات و تعلیمات_ به تعبیر خودش_. 🔺مساله دوم این که آیا اساسا مبارزه و اختلاف ما با جریان مجاهدین در ساحت اندیشه است؟ قطعا اینطور نیست. اگر این حرف را بپذیریم باید همان تعامل را با جریانهای لیبرال داخلی هم داشته باشیم. جریانهای التقاطی وقتی کار فکری و حتی وقتی تلاش برای دستیابی به قدرت دارند در داخل تحمل میشوند. بسیاری از دولتهای پس از انقلاب توسط کسانی اداره شده که اندیشه های آنها تمایز آشکار با اندیشه انقلاب و رهبران آن داشته. مساله ما با این جریانات وقتی است که قاعده بازی را به هم میزنند و تلاش میکنند استبدادگرایانه اندیشه قبیله ای خود را به زور حاکم کنند و دست به اسلحه میبرند یا قانون و نظام را با روشی خارج از قانون به چالش میکشند. رفتاری که در خوارج وقتی شکل گرفت باعث تقابل با آنها شد. روح این سبک اقدام استبداد است. درست ترین اندیشه ها نیز حق استبداد ندارند. 🔺بی توجهی جناب دخانچی به این نکته باعث شده که ایشان امروز گاهی جریانهای ساختارشکن و در تقابل با قانون را با همه وجود تایید کند. این سبک مبارزه خاصی را در داخل باعث میشود که در برخی از جریانهای آرمانجوی عدالتخواه میبینیم. 🔺اساسا جدا کردن ساحت اندیشه از سبک اقدام همان بیماری است که اسلام مارکسیستی مجاهدین خلق را باعث شده. وقتی میگویید ممکن است ما جای آنها باشیم معنای حرفتان این است که متوجه نیستید اندیشه ناب سبک تعاملش با حکومتهای مرکزی کاملا متفاوت است و این یعنی نمیدانید چطور اندیشه خود را در سبک مبارزه جاری میکند و این همان مسلخی است که مجاهدین خلق هم اندیشه ناب انقلاب را در آنجا سر بریدند. 🔺به نظرم خوب است یک بار برای همیشه این پرسش را رفقای عزیز ما برای خود حل کنند که بروز اسلام ناب در ساحت مبارزه و جامعه سازی و همینطور تصفیه حکومتها و ویرایش قانون چگونه است. این سوال مهم اگر پاسخی در خور پیدا نکند سخنان مقدس خواهیم گفت لکن در عمل به سبک مجاهدین خلق نسخه خواهیم پیچید. @ali_mahdiyan
◀️ شعارهایی که از دل برآمده و به دل می‌نشیند، مثل شعارهایی که سازمانهای رسمی چاپ می‌کنند، سرد و بی‌روح نیست بلکه گرما‌بخش بوده و اصطلاحا «می‌ارزه که از ابتدا تا انتهای راهپیمایی بالای سر بگیریم»! ✊ این است صدای ملت نه اختلاس نه ذلت ✊ تبعیض وبی عدالتی ریشه هرفساد است ✊ تجمل گرایی آفت انقلاب وانقلابیون ✊مرگ بر ویژه‌خوار دین مآب ✊مدیران نالایق، استعفا استعفا ✊انقلاب مال کوخ نشینهاست/ کاخ نشین مسئول حیا کن، پستت را رها کن ✊مرگ بر فتنه‌گر چه در حصر چه در قصر ✊چرخش به چپ و راست ممنوع! راه انقلاب از خط امام خمینی می‌گذرد ✊ ملت ما یکصدا مرگ بر آمریکا ✊ نشکنه پشت مردم زیربار تورم ✊ گرونی و اختلاس فتنه امروز ایناست ✊ مفسد اقتصادی دشمن انقلاب است ✊ شفافیت همیشه، اشرافیت نمیشه ✊ حکومت امانته عدالت دیانته ✊ قرار بود خصوصي سازي جان تازه اي به اقتصاد كشور بدهد ولي بلاي خانمانسوز كارگران شده است ✊ بنی آدم اعضای یک پیکرند/ نجومی بگیران کمی برترند ✊ هرکس که عدالت خواه است / از عدل علی آگاه است ✊ فریاد ملت و امام چنین بود / انقلاب ما ضد کاخ نشین بود ✊ محصول شغل مدیر اشرافی / جوونی و بیکاری و الافی ✊ویلا توی لواسان / خیانت است به قرآن ✊ سزای هر مفسد و اختلاسگر، یک کلام: شلاق و حبس، یا اعدام! ✊ عکس خمینی روی اسکناسه/ بانکا پر از ربا و اختلاسه ✊بریز،بپاش و تبعیض/ بسه،دیگه،کافیه/ تمام مشکل ما / مسئول اشرافیه ✊ اعضای محترم مجمع تشخیص! با رأی ندادن به کنوانسیون های استعماری،استقلال و عزت ۴۰ ساله کشور را حفظ کنید ✊ مقام معظم رهبری در ۳۰ خرداد ۹۷ امسال فرمودند: پذیرش کنوانسیون های مورد بحث فعلی "به مصلحت کشور"نیست ✊ زیر بار خواسته های دیکته شده ی FATF =ذلت و خودتحریمی ✊ پالرمو=مداخله بیگانگان در امور کشور @salmanraoofi
#شبهه 🔆چگونه مى‌توان باور داشت كه با وجود علي (ع) در درون منزل،‌ همسر او براى باز كردن در خانه برود! چرا خود علي (ع) براى بازكردن در نرفت؟ پاسخ: اجمالی ⚫️اولاً: صديقه شهيده، پشت در نرفت؛ بلكه جلوى در ايستاده بود كه با ديدن عمر و همراهان او به داخل خانه رفت و در را بست؛ پس اصلا حضرت زهرا سلام الله عليها پشت در نرفته بودد تا اين اشكال پيش بيايد؛ ⚫️ثانياً: حتى اگر اين مطلب صحت نيز داشته باشد و حضرت پشت در رفته باشد، به دليل اين كه عين همين قضيه براى رسول خدا صلى الله عليه وآله پيش آمده و آن حضرت به همسران خود دستور داده‌اند كه در را باز نمايند، اين اشكال دفع مى‌شود. ⚫️ثالثا: حضرت صديقه شكى نداشت كه جمعيت بدون اذن داخل منزل نخواهند شد؛ چون نص قرآن است كه بدون اجازه وارد خانه كسى نشويد: يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتًا غَيرَْ بُيُوتِكُمْ حَتىَ تَسْتَأْنِسُواْ وَتُسَلِّمُواْ عَلىَ أَهْلِهَا ذَالِكُمْ خَيرٌْ لَّكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ اى افرادى كه ايمان آوردهايد! در خانههايى غير از خانه خود وارد نشويد تا اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد اين براى شما بهتر است شايد متذكّر شويد! و از طرفى خانه انبياء احترام ويژهاى دارد كه كسى حق ورود بدون اجازه ندارد: يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لاتَدْخُلُواْ بُيُوتَ النَّبِىِّ إِلا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ. الأحزاب ۵۳. اى افرادى كه ايمان آوردهايد! در خانه هاى پيامبر داخل نشويد مگر به شما داده شود. و شكى نيست كه خانه حضرت صديقه طاهره خانه پيغمبر محسوب مىشود. #استادمحمدی @ostadmohamadi @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه 🎥 روایت عمر رضا کحاله تاریخ شناس معاصر از حوادث صدر اسلام برای حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) @ostadmohamadi @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬| چگونه انقلابی شویم #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حوزه_انقلابی @HawzahNews
#فاطمیه @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ندای بانگ «الله اکبر» امشب ساعت ۲۱ در سراسر کشور طنین انداز می‌شود و آسمان کشور نورافشانی می‌شود. @Farsna
آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله) : 🔆آقایان! اگر کسی علم پیدا کند، مجتهد شود، به مقامات بالا برود، اما حاضر نباشد حق را بپذیرد؛ هوای نفس بر او غالب باشد و خواستها و تمایلاتِ شخصی، واضحات را از او مخفی کند، چنین کسی به عالَم اسلام نه تنها هیچ مفید نیست، بلکه مضرّ و گاهی اضرّ از جُهّال است. 🔆🔆اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده - طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ امریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند - و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از این‌که آنها تحریکش کنند خوشحال شود، 🔆🔆خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! ۱۳۷۳/۶/۲۰ @salmanraoofi
الله اکبر
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 این دست‌نوشته‌ها خواندن دارد @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
خبرنگار شبکه آلمانی ZDF در تهران: ایرانی‌ها با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند و منتقد شیوه اداره کشورشان هستند. fna.ir/brfx8x @Farsna
حضور فرزندان #رهبر_معظم_انقلاب در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن @salmanraoofi
آمدیم اما گلایه مند از سه قوه @salmanraoofi
نشست جایگاه #فقه و نقش آن در اداره جامعه 🔆رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه فرزند زمانه نیستیم و در تاریخ فقه غرق‌شده‌ایم، گفت: انقلاب اسلامی با اسمش دنیا را فتح کرده است، آن‌وقت ما دعوا داریم که آیا روایت مرتبط با حکومت داریم یا نه؛ با حکومت باشیم یا مستقل؛ روحانیت مسئولیت قبول کند یا نه؟. @salmanraoofi 👇👇👇
نشست جایگاه و نقش آن در اداره جامعه ۱ 📝 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد رهدار، رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه در آئین اختتامیه جشنواره علامه حلی استان سمنان، در سالن اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، با بیان اینکه اگر ما با شرایطی نظیر حمله صلیبی‌ها به عالم اسلام و آتش زدن کتابخانه شیخ طوسی در قرن پنجم که حدود ۴۰ هزار نسخه خطی از بین رفت مواجه نبودیم امروز شاهد حجم عظیمی از معارف شیعه بودیم، اظهار داشت: آنچه امروز هم از معارف شیعه وجود دارد ذی‌قیمت و با اهمیت است. ✳ رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه انسان‌ها معمولاً صحنه زندگی آنان مقدم بر ذهن آنان است، تصریح کرد: علم در هر دوره‌ای می‌آید و جهان خودش را توصیف می‌کند؛ جهان شیعه و علما تشیع جهان اپوزیسیون بوده است و ما در قبل از انقلاب اسلامی در حاشیه زندگی کرده‌ایم. 🔸 وی با بیان اینکه فقه، کلام و حدیث و زبان و کنش‌های اجتماعی و سیاسی عمده این‌ها سیاق و لسان سلب دارد، افزود: اعتراض علما اعتراض به حاکمیتی بود که ما را به حاشیه برده بود و انقلاب اسلامی آرزوی همه علماء پیشین و حوزه‌های علمیه در طول اسلام بوده است و آرزوی ما بود که شیعه در این امپراتوری جهان حرفی برای گفتن داشته باشد که این امر مهم با انقلاب اسلامی محقق شد. ✳ حجت‌الاسلام‌ رهدار با بیان اینکه ما در پژوهش‌های حوزوی خود متناسب با این تغییر، تغییر نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: فقه ما هنوز سازنده و اداره‌کننده نیست و امام خمینی (ره) فرمودند که «فقه علم اداره‌کننده انسان از گهواره تا گور است». 🔸 وی با بیان اینکه فقه یعنی چکیده کل معارف ما، گفت: فقه ما مادامی‌که الزامات اجتماعی خودش را توسط فقیه پیگیری نکند از اداره جامعه می‌ماند و بی‌اثر خواهد بود و خروجی حوزه‌ای که به فکر الزامات اجتماعی نباشد هرچند عمیق اما غیرمفید واقع می‌شود؛ غایت علم تکامل دادن به انسان و جهان است. ✳ رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه علم باید امتداد داشته باشد، افزود: پژوهش‌های الآن برخی به نظر می‌رسد که فاقد امتداد است و ما باید به جامعه نشان بدهیم که اگر حوزه نباشد چه اتفاقی در نمودار اجتماعی و جامعه و تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی رخ می‌دهد. 🔸 وی با بیان اینکه هزاران مسئله لاینحل در جامعه وجود دارد، گفت: باید بفهمیم مسئله امروز انقلاب ما چیست و امروز در کجا بحث کردیم که مهم‌ترین مسئله امروز انقلاب چیست؟ و برنامه حوزه در این راستا چه می‌تواند باشد. @salmanraoofi
نشست جایگاه و نقش آن در اداره جامعه ۲ 🔆حجت‌الاسلام‌ رهدار با بیان اینکه بنده معتقد هستم که انقلاب اسلامی باید بُعد حوزه‌های علمیه ما باشد، تصریح کرد: یک پرچم خیلی سنگین بر دوش ماست و ما این پرچم را خیلی جدی نگرفته‌ایم و بعضی از چیزها را باید جسارت به خرج بدهیم. 🔸 وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فقهی که الان داریم این است که به‌جای آنکه ما را دعوت به آینده کند ما را در تاریخ غرق می‌کند و غرق شدن در تاریخ فقه ما را از آینده بازمی‌دارد، گفت: ما در جامعه مشکل آب داریم اما ۵۰ صفحه فقه آب نداریم، مسئله مذاکره وجود دارد اما ۵۰ صفحه فقه مذاکره نداریم، در جامعه ما ساختمان‌ها و پروژه‌های معماری فراوانی وجود دارد اما ۵۰ صفحه فقه توسعه معماری نداریم. ✳ رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه ما ربطی به زندگی مردم، جامعه انقلاب اسلامی و دنیا نداریم، تصریح کرد: فرزند زمانه نیستیم و در تاریخ فقه غرق‌شده‌ایم؛ انقلاب اسلامی مدیون بچه‌ها و جوانانی است که در بستر الهی به همت امام راحل به اوج رسیدند. 🔸 وی با بیان اینکه هر وقت علامه حلی ۲۰ ساله از حوزه بیرون دادیم آن‌وقت حوزه می‌شود حوزه علمیه در طراز انقلاب، افزود: هر وقت توانستیم بگوییم آقای ۲۰ ساله شما برو امام جمعه فلان نقطه از کشور باش، آن‌وقت حوزه علمیه مطلوب را داریم. ✳ حجت‌الاسلام‌ رهدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اسمش دنیا را فتح کرده است، خاطرنشان کرد: آن‌وقت ما در قم دعوا داریم که آیا روایت مرتبط با حکومت داریم یا نه؛ با حکومت باشیم یا مستقل؛ روحانیت مسئولیت قبول کند یا نه. ✳ رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های پژوهشی می‌بایست هماهنگ با نیازها و اولویت‌ها باشد، افزود: یکی از مسائلی که باعث می‌شود محققان و پژوهشگران حوزوی در رسالت‌های مخصوص به خود موفق باشند، توجه به اصل نیازسنجی دقیق پژوهشی است. 🔸 وی با بیان اینکه اگر پژوهش‌های ما ناظر به مسائل علمی و اجتماع نشود نمی‌توانیم موفق باشیم، اظهار کرد: دانش حوزوی ما اگر به ما مهارت ارتباط، اداره و … را ندهد به چه دردی می‌خورد؟، گفت: وزارت امور خارجه ما فقه بین‌الملل می‌خواهد و متأسفانه در کل قم ما فقه بین‌الملل نداریم که بتوانیم توسط انقلاب اسلامی با دنیا ارتباط برقرار کنیم و اجتهاد در واقع یعنی قدرت استنباط دین معطوف به اجرا. @salmanraoofi
✳ سرلشکر سلیمانی: دفاع از نظام و دین ‌قابل تفکیک از هم نیست. 📋✏ به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار حاج قاسم سلیمانی عصر امروز در همایش مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) کرمان که با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در بیت‌الزهرا (س) کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه این جلسه هر ساله در این مکان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از اینکه شنیدم حدود 4 هزار مداح ثبت شده در استان کرمان وجود دارد بسیار خوشحال شدم و این مسئله ارزشمند خود از برکات انقلاب است. 🍁🍁🍁 @salmanraoofi ادامه 👇👇👇
✳ سرلشکر سلیمانی: دفاع از نظام و دین ‌قابل تفکیک از هم نیست. 👇👇👇 🔹 وی افزود: اینکه یک نوجوان و جوان در این مسیر قدم می‌گذارد و روح و جسم خود را با اشعار اهل‌بیت(ع) تعلیم می‌دهد هم در او و هم در زندگی او تاثیر زیادی دارد. 🔹 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رشد تعداد جوانان در این زمینه و در زمینه قرآن بسیار ارزشمند است گفت: توسعه هر چه بیشتر در این حوزه‌ها باعث می‌شود جامعه در ابعاد فرهنگی عمق پیدا می‌کند. 🔹 وی با اشاره به اینکه زمانی که کسی روح خود را با قرآن یا معارف و مدح اهل‌بیت(ع) عجین می‌کند در آن انسان پایداری ایجاد می‌شود افزود: نوجوان قاری قرآن در جلسه گذشته چنان جلسه را متحول کرد که نیمی از جلسه می گریست. 🔹 سردار سلیمانی با بیان اینکه هر چه این مسئله را گسترش دهیم ضمانت بقای حاکمیت دین افزایش پیدا می‌کند عنوان کرد: این نظام برای تحقق حاکمیت دینی آماده و امروز دفاع از نظام دفاع از دین است و قابل تفکیک نیست. 🔹 وی با تاکید بر اینکه امروز حفظ دین و حفظ ارزش‌های دینی بدون حفظ نظام و حفظ نظام بدون حفظ ارزش‌های دینی امکان‌پذیر نیست گفت: این دو در آمیخته شده‌اند و جدا شدنی نیستند. 🔹 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمانی که مداحی با اشعار بلند همراه شوند انسان را متاثر کرده و این ارزشمند است گفت: این اشعار و این جلسات مداحی منبر است و تاثیر زیادی دارد و یک کلاس درس است. 🔹 وی با بیان اینکه درمداحان به اشعار و مضامین بلند توجه ویژه داشته باشند افزود: تاثیر این مطالب از ذکر مصیبت بیشتر است. 🌴🌴🌴 @salmanraoofi
✳ کشف ساختارهای اجتماعی؛ وظیفه خطیر فقیه 🔹 آموزه‌های غربی ساختار اسلامی نمی سازد 🔹 رییس پژوهشگاه فقه نظام گفت: وظیفه فقیه است که با کشف مکتب اسلام به ایجاد ساختار اسلامی بپردازد و بر ایجاد سازمان های اسلامی نظارت کند. 📋✏ به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، رییس پژوهشگاه فقه نظام در سمینار علمی «فقه نظام» از سلسله سمینارهای فقه مضاف که توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و با همکاری گروه فرهنگی تبلیغی گروه فتوح اندیشه برگزار ‌شد، به تبیین اهمیت فقه نظام و ضرورت نظام سازی مناسب بر مبنای مبانی شرعی به منظور ایجاد ساختارها و سازمان‌های دینی برخاسته از مکتب اسلام پرداخت. 🔹 وی با بیان اینکه از آیات قرآن کریم چنین استنباط می‌شود که دین به دو صورت خاموش و اقامه شده وجود دارد، گفت: کفار و مشرکین با دین اقامه شده در جنگ و تقابل خواهند بود، دشمنان اسلام با دین اقامه نشده و یا در حقیقت دین خاموش مشکلی ندارند، اما اگر جامعه‌ای اقامه دین کند با آن به مقابله خواهند پرداخت. در حقیقت دین و دینداری که اقامه دین در جامعه را در نظر نداشته باشد و دین را محدود به مسائل فردی کند دین خاموش است که دشمن با آن مشکلی نخواهد داشت. @salmanraoofi ادامه 👇👇👇
✳ کشف ساختارهای اجتماعی؛ وظیفه خطیر فقیه 🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: جامعه ای که به سمت اقامه دین برود در حال طی مسیر به سمت خداوند است. بنابر روایتی قدسی اگر اقامه دین در جامعه‌ای وجود داشته باشد این جامعه به سمت خدا در حرکت است، حال اگر افرادی در این مسیر دچار اشتباهاتی هم شوند در هر صورت با مغفرت و بخشش خداوند مواجه خواهند شد. 🔹 حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: بخشی از دستورات دین مربوط به جامعه است و اگر جامعه‌ای در کار نباشد این دستورات اجتماعی که موضوع آنها جامعه است قابل اجرا نخواهد بود، حال یا حاکم باید این دستورات را اجرایی کند یا اینکه مجموع افراد مکلف به این وظایف خواهند شد، اگر این مبانی را بپذیریم با دوجور مکلف مواجه خواهیم بود، مکلف خورد و مکلف کلان، فرد تکالیفی دارد و جامعه در مسأله روابط افراد با یکدیگر ضوابط و قواعد خاصی دارد، نکته دیگر این است که هم برای اقامه دستورات فردی دین نیاز به تفقه داریم و هم برای اقامه دستورات اجتماعی دین، ولی برای هر دو دسته تفقه ما باید متنوع باشد. 🔹 وی با اشاره به نیاز انسان به نظام در زندگی، تصریح کرد: اگر فرض کنیم کسی به تنهایی زندگی می‌کند، برای انجام وظایف یا باید تفقه در دین داشته باشد یا از فقیه تقلید کند و باید زندگی خود را به نحوی نظم بدهد که بتواند این دستورات فردی را به خوبی و به درستی انجام دهد، یکی از دستورات فردی نمازهای پنجگانه است که یک مسلمان باید یک نظامی بر زندگی خود برای انجام دادن این دستورات فردی حاکم کند و اگر این نظام نباشد امکان اقامه این دستورات نخواهد بود. 🔹 رییس پژوهشگاه فقه نظام با تأکید بر ضرورت نظام‌مند بودن زندگی برای اجرای احکام الهی، اظهار کرد: کسی می‌تواند دستورات فردی دین را اقامه کند که افزون بر فقه این دستورات، نظم و نظامی بر زندگی او حاکم باشد که بستر ساز اقامه دستورات فردی باشد، در روایات نیز، شاهد روایاتی هستیم که بیان تنظیم امور برای اقامه دستورات فردی را هم ذکر کرده‌اند، این روایات زندگی فردی انسان را برای اقامه دستورات فردی دین تنظیم می‌کند. 🔹 وی در ادامه عنوان کرد: این موضوع یک تمرینی است برای اینکه ما بتوانیم به دنبال اقامه دین در زندگی اجتماعی برویم، اقامه دین به معنای تحقق دستورات اجتماعی دین نیازمند یک نظام اجتماعی است که اگر وجود نداشته باشد زمینه تحقق دستورات اجتماعی از بین می رود، اگر جامعه ای بستر مناسب را برای اقامه دستورات اجتماعی فراهم نکرده باشد شاهد اجرا نشدن یا به سختی اجرا شدن دستورات اجتماعی دین در آن جامعه خواهیم بود. به عنوان مثال برای اجرای حدود نیازمند نظام قضایی متناسب هستیم، گار نظام قضایی غیراسلامی داشته باشیم امکان تحقق حدود الهی دین اسلام نخواهد بود. 🔹 حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یکی از دستورات اجتماعی اسلام را حفظ جان دیگران برشمرد و تصریح کرد: قتل عمد قصاص یا دیه دارد، قتل شبه عمد دیه دارد و قتل خطا دیه آن برعهده عاقله است، دین اسلام ساختار اجتماعی را تدبیر کرده است که نظارت اجتماعی در میان مردم شکل بگیرد، اگر به جای این نظام، نظام اجتماعی غربی را حاکم کنیم که افراد بیمه هستند و در صورت قتل بیمه هزینه آن را تقبل می‌کند، زمینه برای حفظ جان انسان‌ها از بین می‌رود. 🔹 وی ادامه داد: در حقیقت تا زمانی که ساختار اجتماعی مناسب وجود نداشته باشد، شاهد اقامه دین نخواهیم بود، در دانشگاه شاهد هستیم که اقامه دین و رعایت مسائل دینی نظیر حجاب مشکل است، علت این است که ساختار دانشگاه ما غربی و غیر دینی است، به همین دلیل است که شاهد اقامه دین نظیر نماز و حجاب در حوزه علمیه به دلیل ساختار دینی هستیم اما در دانشگاه چنین نیست و رعایت مسأله‌ای نظیر حجاب به دلیل ساختار آن مشکل و دشوار است. @salmanraoofi ادامه 👇👇👇
✳ دشمن حامی جریانات وارد کننده 2030 به جامعه است 🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آسیب‌های سند 2030، اظهار کرد: دشمن از جریانی که سند 2030 را وارد ساختار جامعه کند حمایت می‌کنند، مسأله FATFوCFT به دنبال کنترل مبادلات و ارتباطات ایران با جریان مقاومت در جهان است، یک جریانی با اینها مقابله می‌کند و این اقامه دین است، اما جریان دیگری که یا مجذوب است یا مرعوب است یا نفوذی است به دنبال تحقق این معاهدات است و این یعنی مقابله با اقامه دین. اگر ما نظام متناسب با دستورات اجتماعی دین را ارائه نکردیم نظام‌های غیرمتناسب جایگزین آن خواهد شد. 🔹 وی با انتقاد از ساختار غربی دانشگاه‌ها، گفت: در دانشگاه در حال تربیت جوانانی هستیم که ساختارها و نظام‌های غربی را آموزش می‌بینند و در آینده همین جوان‌ها این ساختارها را در کشور پیاده می‌کنند، به همین دلیل است که نیازمند کشف یا ساخت نظام اجتماعی متناسب با دستورات اجتماعی دین هستیم. جایگاه فقه در اقامه دین و تحقق دین را باید به خوبی بشناسیم، ممکن است کسی معتقد باشد وظیفه فقها تنها کشف احکام فردی و اجتماعی است و بعد از آن دیگر مسأله اقامه این احکام ربطی به فقها ندارد. 🔹 رییس پژوهشگاه فقه نظام با اشاره به اهمیت تسلط افراد بر مبانی دینی برای نظام سازی دینی، عنوان کرد: اما مسأله این است که کسی که دین شناس نباشد و فقیه نباشد نمی‌تواند بستر ساز ایجاد نظام اجتماعی و ساختار مناسب برای اقامه دین باشد، نظام‌های اجتماعی از سه عنصر مکتب، ساختار و سازمان یا نهاد تشکیل می‌شود، مکتب به طور کلی به بایدها و نبایدهای حاکم بر زندگی بشر گفته می‌شود، به عنوان مثال اگر مکتب اقتصادی یک جامعه کمونیستی باشد ساختار اقتصادی این جامعه نیز به همین صورت شکل خواهد گرفت و سازمان‌های اقتصادی نیز همین مسیر را دنبال خواهند کرد. ✳ خروجی ساختار غربی مکتب اسلامی نخواهد بود 🔹 حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: نمی‌توان انتظار داشت در ساختار غربی، اشخاص بتوانند مکتب و ساختار و سازمان اسلامی را فراگرفته و در جامعه پیاده کنند، این وظیفه فقیه است که مکاتب دینی را کشف کند و مانع ورود مکاتب غربی شوند و اجازه ندهند بر این مبنا ساختارها و سازمان های غربی در جامعه شکل بگیرد. در ابتدای دوران غیبت اگر فقها بر احکام اجتماعی پافشاری می‌کردند به دلیل نبود نفوذ دشمن و نبود ساختار غربی، نظام اجتماعی اسلامی در جوامع مختلف شکل می‌گرفت. 🔹 وی در ادامه تصریح کرد: در زندگی فردی پایبندی به احکام فردی خود به خود نظام متناسب با احکام را شکل خواهد داد، در زمانی که نظام‌های اجتماعی متقابل با نظام اسلامی وجود نداشت نیز می شد با تأکید بر احکام اجتماعی ساختار متناسب با اقامه احکام را ایجاد کرد اما در شرایط کنونی با هجوم تفکرات و مکاتب و ساختارهای متعدد پیاده سازی چنین ساختارهایی متناسب با احکام اجتماعی دین کاری دشوار شده است، در چنین شرایطی نمی‌توان تنها به کشف و استخراج نظام اجتماعی دینی اکتفا کرد و باید مسیر اقامه دین را در پیش گرفت. دیگر با تبلیغ احکام اجتماعی نمی‌توان آنها را در جامعه پیاده کرد، چرا که امروز ساختارهای اجتماعی غرب در جامعه ما شکل گرفته و مکتبی را ساخته که مانع اجرای حدود و احکام الهی در جامعه می‌شود و زمینه تحقق حکم الله را از بین برده است. 🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مبارزه با مشکلاتی نظیر فاصله طبقاتی، عنوان کرد: عدالت اجتماعی یک ارزش به معنای کاهش فاصله طبقاتی و از بین بردن قطب فقیر و غنی است. اگر انسجام اجتماعی بر پایه روابط خانوادگی و اقوام شکل گرفت و مناطق شهر مناطق قبیله‌ای و فامیلی بود نه مناطق غنی و فقیر، مانند آنچه صدر اسلام شاهد آن بودیم، خود به خود این ارتباطات باعث می‌شد اغنیا در قبیله و فامیل بر اثر عوامل عاطفی حامی فقرا شده و فقر در جامعه ریشه کن شود. صله رحم که در اسلام به آن بسیار تأکید شده است یک حکم اجتماعی است که با قرار دادن آن در کنار دیگر احکام شاهد یک مکتب اجتماعی در راستای ریشه کن شدن فقر و فاصله طبقاتی خواهیم بود. @salmanraoofi ادامه 👇👇👇
✳ سازمان‌های اجتماعی برخاسته از مکتب اسلام با ایجاد می‌شوند 🔹 وی بر اهمیت وضع قوانین با دقت بر احکام دینی و مباحث شرعی تأکید کرد و گفت: نبود قوانین مطابق با دین نشان دهنده این است که ساختار اجتماعی ما متناسب با قوانین دینی شکل نگرفته است، فقیه می‌تواند مکتب اقتصادی اسلام را استخراج کند، سپس ساختارهای اجتماعی متناسب با این مکتب با مشورت کارشناسان شکل بگیرد، سپس سازمان‌های اجتماعی متناسب با این ساختارها ایجاد شوند که در این زمینه نیازمند کارشناسان تربیت شده در مکتب دین هستیم، فقیه می‌تواند مکتب اجتماعی را کشف کند، ساختارهای اجتماعی را ایجاد کند و تحت نظر فقها سازمان‌های اجتماعی توسط کارشناسان ایجاد شود، در این زمان شاهد زمینه تحقق احکام الله خواهیم بود. 🔹 رییس پژوهشگاه فقه نظام ادامه داد: اسلام مکتب رسانه دارد، قرآن خود یک رسانه است، قرآن به ما اجازه نمی‌دهد به بهانه رفع ناهنجاری‌های اجتماعی آنها را به دیگران آموزش دهیم با این هدف که به قبح مسأله پی ببرند، قرآن قبح فحشا را به درستی تبیین کرده است و در این مسیر نهایت ملاحظات را در نظر گرفته است. فقیه باید مکاتب را کشف کند، بعد از آن در تولید ساختار اجتماعی فعالیت کند و در نهایت در تولید سازمان اجتماعی نقش نظارتی داشته باشد. 🔹 وی در ادامه به تبیین برخی تعاریف فقه نظام پرداخت و افزود: یکی از تعاریف پیرامون فقه نظام این است که احکام اجتماعی ما اگر در مکتب پیاده نشود زمینه تحقق این احکام از بین خواهد رفت، اینکه لفظ نظام استفاده می‌شود یعنی احکام ما یک ارتباطی با یکدیگر دارند، این حرف شهید صدر که احکام اجتماعی یک رو بنا و یک زیربنا دارند حرف بسیار دقیقی است، یعنی گزاره‌هایی را در احکام اجتماعی شاهد هستیم که از آنها مبنایی استخراج می‌شود، به عنوان مثال تحصیل سود بدون کار کردن با مال یا ریسک پذیری در اسلام ربا و حرام دانسته شده است، این همان سودی است که در برخی بانک‌ها شاهد هستیم، مکتب اسلام این نیست که کسی پول به دست بیاورد بدون ریسک و بدون کار، 12 طائفه روایت در این زمینه وجود دارد. ✳ نحوه اخذ مالیات در کشور غلط است 🔹 حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اهمیت پیاده سازی قوانین اقتصادی اسلام در جامعه، تصریح کرد: یکی از احکام اسلام مسأله خمس است، مالیات نیز در اسلام وجود دارد، باید این مبانی در جامعه به درستی پیاده شود، نه به صورت مالیات بر درآمد امروز که شاهد آن هستیم و روش و شیوه غلطی دارد، دستور اسلام کسر مالیات پس از کسب معونه و مخارج اشخاص است، نه اینکه مأمور مالیاتی بر اثر دیدگاه شخصی بدون در نظر گرفتن مخارج و مشکلات و معونه زندگی فرد برای او مالیات وضع کند و از طرفی شاهد عدم مالیات بر دارائی باشیم. 🔹 وی ادامه داد: ملاک خمس در اسلام این است که شخص هرقدر هزینه می‌کند برای کسب و کارش و هرمقدار که برای زندگی متعارف نیاز دارد و هزینه‌های جاری خود که به ان نیازمند است را از درآمد کسر کند سپس خمس را پرداخت کند. پولدارهایی که میلیاردها تومان در حساب دارند مشمول مالیات نیستند و کسی از انها مالیات نمی‌گیرد اما شاهد هستیم اقشار ضعیف مجبور به پرداخت مالیات هستند، کسی با اصل مالیات مشکل ندارد بلکه مسأله اخذ مالیات به روش صحیح است. 🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دیدگاه دیگر در مسأله فقه نظام این است که فقه نظام یعنی کشف احکام روابط اجتماعی در حوزه حاکم و محکوم، اظهار کرد: این دیدگاه حضرت آیت الله اراکی است، ایشان معتقدند که جامعه مرکب از حاکم و محکوم است، جامعه نیازمند امام و امت است و روابطی میان این جامعه وجود دارد که احکامی که این روابط را برای ما مشخص می کند برای فقه نظام باید استفاده شود، پس یعنی فقه نظام احکام روابط اجتماعی پیرامون روابط حاکم و محکوم است، اما معتقد هستم ما نیازمند احکام روابط محکومین نیز هستیم، علاوه بر اینکه نیازمند ساختار این روابط نیز هستیم. 🔹 رییس پژوهشگاه فقه نظام عنوان کرد: آخرین دیدگاه بر این مبنا است که فقه نظام یعنی فقهی که به سمت ساخت تمدن حرکت می‌کند، چون فقه نظام کمک می‌کند به ساخت نظام اجتماعی، که عناصر متعددی دارد، نخستین عنصر مکتب حاکم است که کشف کردنی است، دومین عنصر ساختار اجتماعی است که بخشی از آن کشف کردنی و بخش دیگر ساختنی است، سازمان نیز عنصری ساختنی است که فقه وظیفه نظارت بر آن را دارد. @salmanraoofi ادامه 👇👇👇
ساختار جمهوری اسلامی را از استخراج کرد 🔹 وی با اشاره به اجتهاد امام خمینی در اسلام شناسی و کشف مکتب سیاسی اسلام، خاطرنشان کرد: امام خمینی ابتدا مکتب سیاسی اسلام را کشف کرد و مسأله ولایت فقیه را مطرح نمود، در میان احکام متعدد که روبنا هستند زیربنایی به نام ولایت فقیه را کشف کرد، یکی از راه‌های کشف ولایت فقیه توسط بسیاری از فقها این است که در جای جای مسائل فقهی به فقیه نقش واگذار شده است و وظایف متعددی دارد، از این موضوع کشف می‌کنیم که فقیه در تمام امور باید نقش آفرینی کند، فقیه در اسلام بسیار مهم است. امام این مکتب ولایت فقیه را کشف کرد و آن را تبدیل به گفتمان قالب کرد، سپس ساختار اجتماعی بر مبنای قرارداشتن فقیه در رأس و شکل گرفتن قوا تحت نظر فقیه را پیشنهاد کرد. 🔹 نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: کارشناسان ذیل نظر فقها سازمان سیاسی کشور را مبتنی بر سه قوه طراحی کردند، اینجا شاهد هستیم امام خمینی یک نظام را بر مبنای مکتب اسلام ایجاد کردند و زمینه تحقق بسیاری از احکام الهی را به وجود آوردند، امام خمینی کار خود را به خوبی انجام دادند، ایشان یک نظام کلان را برپا کردند و ما باید راه ایشان را در حوزه نظام‌های مختلف ادامه می‌دادیم، در حوزه نظام اقتصادی قانون تجارت ما مربوط به زمان طاغوت بوده و بسیاری از بندهای آن خلاف شرع است. 🔹 حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با انتقاد از شیوه بانکداری کشورف تصریح کرد: در دهه 60 قانون بانکداری بدون ربا توسط مرحوم آیت الله شاهرودی با مشورت برخی صاحب نظران طراحی شد، آن زمان بنا بر این بود که 5 سال این قانون اجرا شود سپس یک گام به جلو برویم، اما دیگر کسی به این موضوع نپرداخت و شاهد هستیم که نظام بانکی ما مشکلات بسیاری را برای جامعه به دنبال داشته است، ما بانکی را بنا کرده‌ایم با حیل ربا، اصلا بانک ما با ربا طراحی شده است، اسم آن را هم بانکداری اسلامی گذاشته‌ایم. زمانی که ما مکتب اسلامی را کشف نکنیم و همواره درگیر احکام باشیم، این دین خاموش است نه دین اقامه شده، آن دینی که مشرکین با آن سرجنگ دارند دین بپا خواسته است که نظام اجتماعی و بستر اجتماعی متناسب برای آن ایجاد شده است و به همین دلیل مشرکین با آن در جنگ خواهند بود. 🔹 رییس پژوهشگاه فقه نظام در پایان اظهار کرد: اکنون نظام بودجه ریزی ما بر مبنای نظام عرفی است نه نظام شرعی، بسیاری از اولویت‌های شرعی در لایحه بودجه وجود ندارد، زمانی به آقای لاریجانی گفتم آیا چیزهایی که در لایحه بودجه نیست و نبود آن خلاف شرع است را هم در نظر دارید؟ مثلا حمایت از زنان بی سرپرست موضوعی است که در لایحه بودجه وجود ندارد در صورتی که باید در لایحه بودجه در نظر گرفته شود، زمانی نظام بودجه بر پایه اولویت‌های شرعی خواهد شد که مسأله ملکیت منابع که از آن خداوند است به خوبی تشریح شود و فقیه در این زمینه ورود کند. @salmanraoofi
🔆درخواست ۷ هزار از طلاب و اساتید حوزه علمیه برای تجمع درباره معیشت مردم و FATF 🔆در نامه‌ اساتید و طلاب آمده است: غربگرایان لیبرال، پس از تجربه تلخ خسارت محض برجام که حاصلی جز کوچکتر کردن سفره ی مردم در کنار تخریب تاسیسات هسته ای؛ یکی از مهمترین مولفه های قدرت و امنیت ملی نداشت؛ اکنون به دنبال تحمیل خسارت محض دیگری به مراتب خطرناک تر از برجام هستند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس ۷۲۷۱ نفر از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، طی نامه‌ای به رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای‌عالی حوزه های علمیه و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، خواستار برگزاری تجمع در مدرسه فیضیه قم در دفاع از معیشت مردم و مخالفت با لوایح استعماری موسوم به FATF شدند. متن این نامه از این قرار است: 🔻🔻🔻🔻🔻  رییس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دبیر و اعضای محترم شورای عالی حوزه های علمیه مدیر محترم حوزه های علمیه سراسر کشور آیه الله اعرافی دامت برکاته معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب اسلامی حجة الاسلام و المسلمین مروی زید عزه با سلام و تحیات و تسلیت شهادت ام الائمة النجباء حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها و تبریک فرا رسیدن چهلمین سالروز ایام الله دهه فجر و آغاز دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی.  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایات خداوند متعال، ائمه معصومین علیهم السلام، هدایت های پیامبر گونه حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و خلف صالح ایشان امام خامنه ای حفظه الله تعالی و مجاهدت های علمای راستین و ایثارگری های شهدای والا مقام و مردم نجیب و عزیز همیشه در صحنه ایران اسلامی با هدف تحقق آرمانها و ارزش های متعالی الهی وانسانی شکل گرفته است. امروز انقلاب اسلامی ایران در شرایط مشابه با فتح بدر و خیبر قرار گرفته و زمینه تحقق ارزشهای اسلامی و بیداری جهانی بیش از پیش هموار گردیده است؛ اما متاسفانه عده ای وابسته، از نفس افتاده و دنیا طلب نجومی خوار با گروگان گرفتن معیشت مردم و القاء بن بست، تنها راه حل مشکلات کشور را تسلیم محض در برابر نسخه های نظام استکبار معرفی کرده و بدنبال تغییر ماهیت قدسی و وحیانی نظام اسلامی میباشند؛ لذا حامیان این رویکرد ذلت آفرین، با اقدامات و برنامه هایی دقیق، متعمدانه موجب بروز مشکلات سخت برای کشور بویژه در مسایل معیشتی مردم شده اند؛ این وضعیت حاصل خیانت نفوذی ها در تغییر دستگاه محاسباتی مسئولان و مردم، عدم اعتناء به ظرفیتها و توانمندی های داخلی و مردمی، واردات بی رویه و تضعیف تولید ملی؛ عدم اجرای پیمانهای پولی دو جانبه و چند جانبه و ... میباشد. در ادامه این رویکرد باطل و ناکارآمد، غربگرایان لیبرال، پس از تجربه تلخ خسارت محض برجام  که حاصلی جز کوچکتر کردن سفره ی مردم در کنار تخریب تاسیسات هسته ای؛ یکی از مهمترین مولفه های قدرت و امنیت ملی نداشت؛ اکنون به دنبال تحمیل خسارت محض دیگری به مراتب خطرناک تر از برجام، با عنوان کنوانسیون های بین المللی همچون پالرمو وCFT می باشند. بر اساس نامه ی چهل تن از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در امور اقتصادی، حقوقی، سیاسی و بین الملل خطاب به ریاست و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، پذیرش این کنوانسیون های استعماری موجب اشراف اطلاعاتی دشمن بر نظام بانکی و مالی کشور، اعمال دقیق تر تحریم ها در آینده، بسته شدن راه های دور زدن تحریم ها، افزایش قیمت ارز و سخت تر شدن معیشت مردم، نقض حاکمیت ملی و زمینه ساز مداخله ی بیگانگان در امور کشور و مخدوش شدن استقلال سیستم قضایی کشور و . . .  خواهد گردید.  لذا در راستای حمایت از فرامین حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی، مواضع مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، علماء، ریاست و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، اساتید انقلابی سطوح عالی و خارج و مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء و تشکلهای حوزوی در مورد تقویت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم، مخالفت با پذیرفتن لوایح استعماری چون پالرمو و CFT و حاکمیت نهاد استعماری FATF بر مقدرات اقتصادی و قضائی کشور، اینجانبان امضاء کنندگان ذیل  خواهان برگزاری تجمع بزرگ حوزویان به منظور اعلام حمایت از حقوق اساسی و اعتراض به گروگان گرفتن معیشت مردم توسط جریان سازش با استکبار و مخالفت رسمی با تصویب لوایح کنوانسیون های استعماری همچون لوایح استعماری (پالرمو و  CFT )  می باشیم. بدین منظور از شما سروران ارجمند خواهان برگزاری تجمع بزرگ حوزویان در زمان چهارشنبه 24/11/1397 ساعت 10 صبح، مدرسه مبارکه فیضیه و سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و حضرات آیات محمد یزدی، سید احمد خاتمی، سیفی مازندرانی، اعرافی، محسن اراکی دامت برکاتهم می باشیم. انتهای پیام @salmanraoofi
#قیام_فیضیه #حوزه_انقلابی #مطالبه_گری ✅ اجتماع بزرگ طلاب، فضلا و اساتیدحوزه علمیه قم 🔷 در حمایت از مواضع امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید 🔷 دراعتراض به وضع معیشتی مردم و مخالفت با کنوانسیونهای استعماری fatf 📅 چهارشنبه 24 بهمن ساعت ده صبح. مدرسه مبارکه فیضیه.