الله اکبر
الله اکبر
الله اکبر
ان شاء الله به زودی با رسوایی منافقین و کم شدن شر آنها، شاهد سرعت شگفت انگیز جمهوری اسلامی ایران به سمت قله های عزت و افتخار خواهیم بود
@salmanraoofi
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 20
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
🔹 ج) بررسی تبعات قانون گذاری توسط پروردگار و رسول ا کرم : در بعضی روایات احکامی که توسط رسول ا کرم تشریع شده با احکامی که توسط پروردگار تشریع شده تبعات متفاوتی دارند مثلا شک در دورکعت اول نماز باعث بطلان نماز میشود اما رکعات سه و چهار چنین حکمی ندارند و در روایات علتش تشریع دو رکعت اول توسط پروردگار و رکعات سه و چهار توسط رسول اکرم بیان شده .
🔹 د) از حیث قانونی چه روابط دیگری بین قرآن و عترت برقرار است اگر عترت موضوعی را تبیین کرد به این دلیل که آنها مفسران حقیقی قرآنند آیا این تبیین تعبدی بوده و قابلیت تضییق و توسعه در آن نیست یا تعبدی نیست و امکان تضییق و توسعه وجود دارد .
🔹 ح ) آیا بیان اینکه قانونی در قرآن نسخ شده بر عهده عترت بوده و از موارد واجب تفسیر قرآن است که بر عهده شان می باشد یا فهم نسخ برای متفقهین نیز امکان پذیر است .
✅ 2) کیفیت اجرای قانون :
⏪ الف) در جامعه غیر اسلامی
اخیرا بعضی از محققین علوم قرآنی به نکته ای لطیف اشاره کرده اند که در انعطاف پذیری فقه بسیار موثر بوده و اگر این مبنا اثبات شود راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات فقهی برای فقها و در مواردی برای غرب نشینان مسلمان خواهد بود . در بحث نسخ عده ای قائل شده اند که نسخ آیات مختص آن زمان نبوده بلکه بستگی به شرایط اجرای آیات دارد برای مثال در اسلام ترک شراب برای افرادی که مبتلا به این کار بودند به طور تدریجی تشریع شد بدین ترتیب که در آیات قرآن ابتدا بیان منافع و ضررها سپس امر به مست نبودن در وقت نماز و سپس ابلاغ حرمت شده و حال هم در جوامعی که اسلام تازه میخواهد رشد کند میتوان این حکم را به نحو تدریجی بیان کرده و سپس به اجرا گذاشت یا برای برپایی حکومت اسلامی در بلاد کفر میتوان ابتدا دعوت پنهانی سپس علنی در مرحله بعد اجرای احکام در یک شهر سپس در صورت وجود شرایط ایجاد حکومت کامل اسلامی و فتح تمامی بلاد کفر مبادرت ورزید.
اگر اثبات شود که نسخ در واقع بیان شرایط اجرای حکم بوده نه پایان حکم در اجرای احکام سیاسی و بسیاری مسائل دیگر راهگشا خواهد بود .
⏪ ب) در جامعه اسلامی
گرچه قوانین اسلامی واضح و روشن هستند اما کیفیت اجرای آنها در جامعه از مباحثی است که لازم است به آن پرداخته شود مثلا شکی در این نیست که حجاب واجب است اما کیفیت ملتزم کردن مردم به این امر از مباحثی است که جای بحث و بررسی دارد مثلا آیا باید با امر به معروف و نهی از منکر همگانی این حکم را اجرا کرد یا با روشهای تبلیغی یا با انجام تعزیز یا با پیگیری هر سه مورد اگر هر سه مورد باید پیگیری شود کدام در اولویت است؟
⏪ ج) اجرای قوانین در مورد خواص و افراد صاحب نفوذ و شهرت و قدرت سیاسی معمولا بستگی به شرایط خاصی از جمله اقبال و قبول عمومی مجازات آنها از جانب مردم ، عدم ایجاد احساس ظلم به فرد مورد مجازات برای مردم ، دادن فرصت کافی برای اصلاح و توبه ، عدم ایجاد بی ثباتی در کشور و به طور کلی به شرایط خاص زمانی و مکانی بستگی دارد بررسی این مسائل که در واقع به کشف مصالح و مفاسد اجرای احکام نسبت به افراد صاحب نفوذ بر میگردد از جمله مباحثیست که بررسی آنها در فقه کاملا بجاست
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
#براندازی18
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
📚 23- فی کمال الدین ؛ باسناده عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: « قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ ع أَنَّهُ قَالَ يَكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَقَالَ إِنَّمَا قَالَ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً وَ لَمْ يَقُلْ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ لَكِنَّهُمْ قَوْمٌ مِنْ شِيعَتِنَا يَدْعُونَ النَّاسَ إِلَى مُوَالاتِنَا وَ مَعْرِفَةِ حَقِّنَا 32.»
▪ ابو بصير گويد: به امام صادق عليه السّلام گفتم : اى فرزند رسول خدا ! من از پدر شما شنيدم كه مىفرمود: پس از قائم دوازده مهدىّ 33خواهد بود، امام صادق عليه السّلام فرمود: دوازده مهدىّ گفته است نه دوازده امام آنها قومى از شيعيان ما هستند كه مردم را به موالات و معرفت حقّ ما مىخوانند.
🔅🔅🔅
📚 24- فی عیون اخبار الرضا باسناده عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَلِيطٍ قَالَ : قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع : « مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً أَوَّلُهُمْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع وَ آخِرُهُمُ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِي وَ هُوَ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ يُحْيِي اللَّهُ تَعَالَى بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها * وَ يُظْهِرُ بِهِ دِيْنَ الْحَقِ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فِيهَا قَوْمٌ وَ يَثْبُتُ عَلَى الدِّينِ فِيهَا آخَرُونَ فَيُؤْذَوْنَ فَيُقَالُ لَهُمْ مَتى هذَا الْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ أَمَا إِنَّ الصَّابِرَ فِي غَيْبَتِهِ عَلَى الْأَذَى وَ التَّكْذِيبِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص. 34 »
▪ در عیون اخبار الرضا آمده عبد الرّحمن بن سليط گويد : امام حسين عليه السّلام فرمود: از ما خاندان دوازده مهدىّ خواهد بود كه اوّلين آنها امير المؤمنين عليّ بن أبى طالب است و آخرين آنها نهمين از فرزندان من است و او امام قائم به حقّ است و خداى تعالى زمين را به واسطه او پس از موت زنده كند و دين حقّ را به دست او بر همه اديان چيره نمايد گرچه مشركان را ناخوش آيد، او را غيبتى است كه اقوامى در آن مرتدّ شوند و ديگرانى در آن پابرجا باشند و اذيّت شوند و به آنها بگويند: اگر راست مىگوئيد اين وعده چه وقت عملى شود؟ بدانيد كسى كه در دوران غيبت او بر آزار و تكذيب صابر باشد مانند مجاهدى است كه با شمشير پيشاروى رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله مجاهده كرده است.
📝 پی نوشت:
32. كمال الدين و تمام النعمة / ج2 / 358 .
33.این روایت هم شاهد بر این است که کلمه «مهدی» به افرادی که قیام به احقاق حق ائمه کنند دارد .
34. عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج1 ؛ ص68 و ص: 69.
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆تحلیل آیت الله بهجت از معنویات و ولایت تکوینی امام خمینی ره
@salmanraoofi
Ostad Amini nejad.mp3
12.18M
🔅بیانات حجت الاسلام والمسلمین استاد امینی نژاد پیرامون شهید #حاج_قاسم_سلیمانی
🔅تاثیر جهاد در تبلور حقیقت یک انسان
🔅حقیقت خودسازی گذشتن از خود است و جهاد یکی از بهترین اسباب راه ها برای عبور از خود است...
🔅از ثمرات انقلاب اسلامی تربیت چنین اشخاصی است...
🔅شهادت ایشان یک خیزش تمدنی است...
🔅انقلاب اسلامی یک انقلاب حقیقی است...
🔅حرکت انقلاب از حوزه برخاسته...
🔆 ثمرات خون این شهید...
🔅 سردارِ سردار سلیمانی را حوزه پرورش داد...
منبع: خانه طلاب جوان
@salmanraoofi
هدایت شده از مدرسه آزادفکری
📣 مناظراتی درباره آزادی و اسلامِ سیاسی، قانون حجاب، امنیت و آزادی، شورای نگهبان
✅ اساتید: بازرگان، خسروپناه، سروش، عبدالکریمی، سوزنچی، وسمقی، شجاعیزند، سیدجوادی
🎦 حضوری+مجازی(آنلاین)
📍دانشگاه تهران
#مدرسه_آزادفکری
✅ ثبتنام(ظرفیت محدود):
🌐 AzadFekriSchool.ir
🆔 @AzadFekriSchool
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ از #22_بهمن شما دعوتید به یک #گعده_فقهی:
🔹به منظور تبادل نظر پیرامون منهج شناسی فقهی، #گروه_روش_شناسی_اجتهاد ایجاد شد 👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1064697892Ca560e2d771
🔸 کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
هدایت شده از Aminikhaah
#توییت | آقای روحانی!
چه شد که سال های حضور در انگلیس، انگلیسی یاد نگرفتید ولی اینقدر روباه شدید؟!
https://twitter.com/Aminikhaah/status/1227460825667002371?s=09
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 وظیفه روحانیت در انتخابات
📝 تبلیغ برای حفظ اسلام
🔹 ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم، مکلفیم شرعا، همان طور که پیغمبر [دخالت] میکرد، همان طور که حضرت امیر [دخالت] میکرد. در این ایام که اعلان میکنند مسئله انتخابات، آن اشخاص [روحانیت] که در حوزهها هستند باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند در شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دورافتاده و کمک کنند و اگر نکنند، فردا مسئولند پیش خدا.
🔹 اگر شما [تبلیغ] نکنید، آنهایی که بر ضد شما هستند، میکنند این کار را، تبلیغ می کنند آنجاها. شماها مبلغ اسلام هستید، امروز تبلیغ اسلام برای حفظ خود اسلام [است].
📌 مناهج:
مراکز فقهی حوزه علمیه قم تا چه حد دغدغه اسلام دارند؟! نه اسلام حداقلی؛ اسلامی که امام خمینی تبیین میکند. فقیهی که انتظار دارد روحانیت آمادگی ویژه برای انتخابات داشته باشند.
نکته: بیان فوق از حضرت امام درباره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده؛ اما با مطالعه دیگر بیانات ایشان روشن میشود انتخابات مجلس نیز بسیار مهم است و روحانیت برای مجلس نیز باید فعال باشند.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #رسالت_روحانیت_در_انتخابات
#تبلیغ_سیاسی
#تبلیغ_امروز_اسلام
@Manahejj
#براندازی19
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
📚 25- فی عیون اخبار الرضا باسناده عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ : مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً مَضَى سِتَّةٌ وَ بَقِيَ سِتَّةٌ وَ يَصْنَعُ اللَّهُ فِي السَّادِسِ مَا أَحَبَّ.35 »
▪ در عیون اخبار الرضا از ابابصیر نقل شده از امام صادق علیه السلام شنیدم که می¬فرماید : از ما دوازده نفر مهدی هستند شش نفر گذشته و شش نفر مانده خداوند در دوازدهمی آنچه دوست دارد انجام می¬دهد.
📚 26- فی کمال الدین باسناده عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ قَالَ : كُنْتُ أَنَا وَ أَبُو بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ عِمْرَانَ مَوْلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فِي مَنْزِلٍ بِمَكَّةَ فَقَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عِمْرَانَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ نَحْنُ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَقَالَ لَهُ أَبُو بَصِيرٍ تَاللَّهِ لَقَدْ سَمِعْتُ ذَلِكَ مِنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَحَلَفَ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ أَنَّهُ سَمِعَ ذَلِكَ مِنْهُ فَقَالَ أَبُو بَصِيرٍ لَكِنِّي سَمِعْتُهُ مِنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع.36 »
▪ در کمال الدین آمده سماعة بن مهران گويد : من و ابو بصير و محمّد بن عمران- كه آزادشده امام باقر عليه السّلام بود- در منزلى در مكّه بوديم، محمّد بن عمران گفت: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مىفرمود: ما دوازده مهدى هستيم، ابو بصير گفت: تو را بخدا سوگند آيا اين كلام را از امام صادق عليه السّلام شنيدى؟ و او يك بار يا دو بار سوگند ياد كرد كه آن را از امام صادق شنيده است، آنگاه ابو بصير گفت: امّا من آن را از امام باقر عليه السّلام شنيدم. حديث فوق به سند ديگر نيز براى ما روايت شده است.
📝 پی نوشت:
35. كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج2 ؛ ص335.
36. تعجب ابابصیر خود دلیل بر این است که کلمه مهدی به معنی هدایت شده نبوده و گر نه او می¬دانست که هر دو امام علیهما السلام .
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
#علوم_مقدماتی_اجتهاد
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 21
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
✅ لزوم تصحیح شیوه های حل تعارض
از آغاز تدوين علم اصول، مسئله «تعارض ادلّه» يا «تعادل و تراجيح»، در اين علم جايگاهى ويژه داشته و در اين زمينه، تأليف هاى بسياری انجام گرفته است . در مسئله اختلاف اخبار و تعارض روايات، دو پرسش مهم و وابسته به يكديگر، روبروى محدّثان و محققّان بوده است: يكى كشف و شناسايى علل پيدايش تعارض و اختلاف در حديث، و ديگرى چگونگى علاج و حل اختلاف. در نوشته های موجود، هر دو پرسش منظور نظر بوده، البته اصوليان به بحث هاى نظرى و انتزاعى توجه داشته و برپايه آنها راه علاج را ارائه كرده اند و محدثان گرچه به بحثهاى تطبيقى و عينى اهتمام داشته اند، اما آن را قاعده مند نساختند. به نظر مى رسد بايد در پژوهش هاى جديد، اين دو شيوه با يكديگر تلفيق گردد؛ يعنى بايد در دانش «اصول» واقع گرا بود و به مسائل تطبیقی رو آورد و در «فقه الحديث»، با نگاه قاعده سازى و استخراج قانون کلی به سراغ نمونه ها و موارد عينى رفت.
▪ شايد بتوان با اطمينان گفت نخستين عالم اصولى كه در ضمن مباحث انتزاعى تعادل و تراجيح از اسباب و زمينه هاى تعارض (با ذكر نمونه) سخن رانده، شهيد سيد محمد باقر صدر است. وى در مقدمه بحث تعارض ادلّه، براى تعارض اخبار، هشت سبب بدين شرح ذكر مى كند:
1ـ سوء فهم، 2ـ نسخ، 3ـ از ميان رفتن قرائن،4ـ نقل به معنا، 5ـ تشريع تدريجى، 6ـ تقيّه، 7ـ رعايت ظرفيت راوى،8 ـ جعل و وضع.
▪ اما ایشان نيز آنگاه كه از طرح اين مقدمه فارغ مى شود، به سراغ همان بحث هاى انتزاعى رفته، ارتباطى ميان زمينه ها و راه حل ها برقرار نمى سازد.
▪ البته آیة الله سیستانی در طرحى نویی که براى علم اصول ارائه داده اند، مسئله «اسباب اختلاف حدیث » را در دل مباحث «تعادل و تراجيح» جاى داده اند و به نظر ايشان، مهمترين مسئله در تعارض ادلّه، همان اسباب اختلاف است .
از اين رو، باید به این نکته توجه کرد كه مهمترين خلل و نارسايى در مسئله اختلاف اخبار، عبارت است از:
⏪ 1ـ طرح انتزاعى و غیر واقعی مسئله تعارض اخبار در علم اصول، 2ـ عدم استقرا و شناسايى اسباب اختلاف،3ـ مدوّن نبودن روايات مختلف در يك مجموعه بر اساس اسباب و علل، 4ـ ضابطه مند نبودن راه حل و كيفيت علاج.
▪ بر اين پايه، پيشنهاد پژوهشى نو و گسترده با منظور كردن نكات زير، توصيه مى شود:
⏪ الف. شناسايى و استقراى اسباب و علل تعارض. شهيد صدر، اين اسباب و علل را در هشت عنوان دسته بندى كرده است. برخى معاصران نيز علل تعارض را در پنج، خلاصه كرده اند: تشريع تدريجى، اختلاف احوال مردم، اختلاف حوادث و شرايط زمانى و مكانى، تبعيض در بيان احكام، و برچيدن سنّت هاى جاهلى .
▪ برخى از فقها، اسباب اختلاف را به داخلى و خارجى تقسيم كرده اند. بر اين اساس، اسباب داخلى اختلاف، عبارت است از: «نسخ، احكام قانونى و ولايى، كتمان» و اسباب خارجى: «وضع، نقل به معنا، احاديث مدرج، تقطيع، تشابه خط و نگارش، تصحيح قياسى، خلط بين كلام امام و فقيه از سوى روات» .
⏪ ادامه در پست های بعدی...
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
#تذکار_تاریخی
دعوت هدایتالله بهبودی به قم و سخنی با خانه طلاب جوان
[صفحه ۱از۲]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸خانه طلاب جوان متشکل از جمعی از برادران متعهد و دغدغهمند است که خدمات و زحمات زیادی در یک دهه گذشته در کارنامه دارد.
🔸اخیرا در جریان سومین جلسه از سلسله نشستهای معرفتی #صراط (سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری) با موضوع:
((شخصیت شناسی علمی، معنوی و مبارزاتی مقام معظم رهبری))
خانه طلاب به دعوت از آقای #هدایت_اللّه_بهبودی پرداخته است.
🔸آقای بهبودی گرچه در تاریخ شفاهی جنگ کارهای قابل تقدیری در کارنامه دارد اما در عرصه تاریخ نگاری فردی متخصص محسوب نمیشود.
🔸در تایید مدعای پیشگفته، نباید فراموش کرد که کتاب #شرح_اسم بعد از انتشار توسط دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری و اصلاح برخی #اغلاط_تاریخی، برخی فرازها در همان اثر نیز به شدت مورد نقد مطلعین قرار گرفت که البته طبعا بعد از انتشار امکان حذف آن به جهات تبعات اجتماعی و سیاسی اش، وجود نداشت.
🔸ازشرح اسم(بعنوان یک اثر نسبتا قابل قبول و البته دارای اشکال) که بگذریم، کتاب #الف_لام، #فاجعه_در_تاریخ_نگاری_انقلاب_اسلامی است!
این اثر که مثلا قرار بوده #امام_خمینی را به خلق الله معرفی کند، برای نخستین بار برخی مطالب خلاف واقع قطعی را با تکیه بر منابع تحریف شده، به امام نسبت داده و در واقع امام جدیدی معرفی کرده که نزد اهل تحقیق و مطلعین، فردی نا آشنا ست!
همچنین برخی نسبت های ناروا به امام داده شده که تا کنون دشمنان انقلاب و امام نیز از نزدیک شدن به حدود آن خودداری میکردند! و از آن جمله خدشه در #صداقت_امام است که برای اولین بار در یک متن رسمی وارد شده است!
🔸الف لام بدون عبور از چرخه طبیعی اخذ مجوز و بازبینی محتوایی و کارشناسی انتشار یافته و عجیب آنکه چنین اثر مغلوطی از سوی #دولت_روحانی بعنوان #کتاب_سال _جمهوری_اسلامی انتخاب شده است!
🔸در مسوولیت ناپذیری جناب بهبودی همین بس که اولا قبل از انتشار چنین اثری با موضوعی مهم و حساس، آن را در اختیار اهل تحقیق قرار نداد و عجیبتر آنکه بعد از انتشار نقدهای علمی و مستند به این اثر، نه تنها نسبت به جبران اشتباهات و اصلاح اغلاط اقدام نکرد که با بی توجهی و نوعی سرکشی و غرور، همچنان به ترویج این اثر فاجعهبار ادامه داد!
اگر واقعا کسی به امام و انقلاب ارادت داشته باشد و مراعات امانت تاریخ برایش دارای اهمیت و اولویت باشد، چرا نباید نسبت به اصلاح اغلاط و تحریفات تاریخی اقدام کند؟!
امتناع از پذیرش خطا و اصلاح اغلاط، کم ترین رفتار مورد انتظار یک فرد متعهد است.
🔸جناب بهبودی و دوستانش بجای پاسخ علمی به نقدها، مدام خود را پشت تعریف های مقام معظم رهبری مخفی میکنند و با برچسبهای غیرعلمی به مقابله با منتقدان میپردازند! حال آنکه اولا تعریف های اصلی حضرت آقا از نویسنده مزبور مربوط به فعالیت در زمینه دفاع مقدس بوده که طبعا نگارنده این سطور نیز نقدی به آن آثار ندارد، ثانیا تمجید از عملکرد یک فرد در یک مقطع خاص به معنای تایید همه اقدامات و دیدگاههای آن فرد نیست؛ چنانکه از تعریف های مقطعی آقا از دکتر شریعتی و یا بازرگان یا آقای هاشمی رفسنجانی نیز نمی توان تایید مطلق ایشان از افکار و آثار و عملکرد نامبردگان را نتیجه گیری کرد.
جالب آنکه بعد از وارد شدن انتقادات علمی به #صحیفه_نور که حاوی اغلاط بی شمار بود، متولیان مؤسسه تنظیم و نشر در استدلال مغالطهآمیز مشابه همین دوستان، به جای پذیرش خطا و تقدیر از منتقدان و جبران آن، خود را پشت مقدمه مقام معظم رهبری بر این اثر مخفی میکردند! طبیعی است که آقا در آن مقدمه هرگز همه محتوای صحیفه نور را که محصول تسامح کاری محمد خاتمی و تیم زیرنظر او بود را تأیید نفرموده بودند بلکه از ضرورت انتشار چنین اثری جامع از آثار امام تقدیر سخن گفته بودند.
البته این مغالطهکاری ها راه به جایی نبرد و مسوولین مؤسسه تنظیم و نشر بعدا #یواشکی مجبور به جمع آوری صحیفه نور و جایگزینی آن با #صحیفه_امام شدند که البته زیرنظر متخصصان سامان یافته لذا مستند و قابل اعتماد است.
🔻🔻🔻
ادامه در پست بعد