#مسلمانان_هند
#اسلام
#هندو
#بررسی_و_تحلیل6
💢زمینههای اجتماعی اعتراضات اخیر مردم هند؛ نقطه عطفی دیگر در تاریخ معاصر شبه قاره
⏺در مقابل این هجمه های پی درپی، مسلمانان خود را فاقد هرگونه سلاح و حتی سپر می یابند. برای اولین بار در هند مستقل، اضطراب نسبت به آینده خود در این کشور حالت عام و عادی مسلمانان میشود. با شوک و سردرگمی ضربات را تحمل میکنند، ولی به جز امید شکست خوردن این حزب در انتخابات بعدی گزینه دیگری نمی یابند. سعی کردند در حمایت از احزاب دیگر از آرای خود متمرکزتر از پیش استفاده کنند تا مانع پیروزی مجدد B.J.P. شوند، ولی دیدند فضا آنقدر علیه آنها سنگین شده که احزاب مخالف اگرچه خواهان آرای مسلمانها هستند، اما حاضر نیستند هیچ گونه تعلق آنها به مسلمان در منظر هندوهای کشور قرار گیرد! اما در انتخابات بعدی در اواسط 2019، حزب B.J.P. با تعداد بیشتری از صندلی ها و قوت بیشتری دوباره دولت مرکزی را تشکیل داد!
⏺شدت و سرعت اقدامات این حزب پس از بازگشت به مسند حکومت در خرداد امسال، همه را در موضع انفعال قرار داد. برنامه N.R.C. آسام را به سرعت به پایان رساند که در نتیجه آن، یک دفعه نزدیک به 2 میلیون نفر در معرض سلب تابعیت قرار گرفتند؛ معترضان را ضد هند و طرفدار بنگلادش خواندند. طلاق ثلاثه مسلمین را به عنوان یک جرم کیفری اعلام کردند؛ بر معترضان برچسپ مخالف حقوق زنان زدند. نه فقط خودمختاری ایالت کشمیر را کاملا لغو کردند بلکه این منطقه را از ایالت بودن هم رسما ساقط کردند؛ معترضان را به طرفداری تجزیه مجدد هند و حمایت از دشمنش یعنی پاکستان متهم کردند. سپس دیوان عالی قوه قضائیه، زمین مسجد تخریب شده بابری را به همان جریان تقدیم کرد که مجرم تخریبش است؛ معترضان را ضد هندو و مروج آشوب خواندند. هر یک از این اقدامات، مسلمانان هند و تعدادی از غیرمسلمانان را سخت ناراحت کردند، ولی فضای اجتماعی آنقدر سنگین شده بود که به جز سکوت، گزینه دیگری عملی نبود.
⏺ناامیدی، افسردگی و وحشت، مسلمانان کشور را بیش از پیش فراگرفت. آنها فقط حیرت زده در انتظار بلاهای بعدی و شدیدتری، بدون هیچ برنامه دفاعی نشستند. به نظر میرسد هند جدید، جایی برای مسلمانان ندارد؛ ولی این جمعیت 200 میلیونی جای دیگری هم ندارد.
⏮انفجار علیه برنامه C.A.A. و N.R.C. نقطه عطفی دیگر در تاریخ معاصر هند و مسلمانان آن
⏺اما در این هفتههای اخیر فشار وحشتناکی که در تاریخ معاصر هند بر مسلمانان وارد شده یک دفعه به اوج رسید و به سوی یک فعالیت اعتراضی مشخص هدایت شد. بدون هیچ رهبری مرکزی و یا هدایت تشکیلاتی، مسلمانان به این جمع بندی رسیدند که الآن وقت بیرون ریختن، و دفاع از خود و از شعارهای اولیه نظام هند مستقل است. صدها نقطه از این کشور پهناور شاهد تظاهرات مردمی شده اند و اکثر تظاهرکنندگان مسلمان هستند. دولت مرکزی هم معلوم است که این واکنش را اصلا پیش بینی نکرده بود. در حالیکه که برای هر اعتراض قبلی جواب و برچسپ کوبنده داشت – مثل: پاکستانی، تجزیه طلب، مرتجع و امثال آن – این بار دیگر دنبال توجیه میگشت، ولی تا به حال پیدا نکرده. مثلا اگر بگوید معترضان پاکستانی و خائن هستند، دیگر به آنان نمیچسبد؛ چون معترضان دارند میگویند هویت هندی را از ما نگیرید! چون در بین معترضان دانشجویان و عده ای از هندوها نیز همراه مسلمانان هستند، کار دولت سخت شده است. سعی میکند این اعتراضات را صرفا متعلق به مسلمین جلوه دهد زیرا در جامعه عمومی هند، حتی در بین هندوهایی که پیرو این جریان فاشیست هندو نیستند، آمادگی تحمل مطالبه گری مسلمان وجود ندارد.
الآن یک نقطهی عطفی برای مسلمانان هست. بعد از 70 سال از استقلال هند، اولین بار است که آنها وارد صحنهی سیاسی بدون مطالبه صنفی شدهاند. نه فقط این، بلکه مطالبه های فعلی آنها – دفاع از قانون اساسی و ارزشهای آن، و از شعارهای اصلی نظام هند – آنها را در جایگاهی قرار داده که از همه مطالبه گران سیاسی هندوستان بالاتر و مترقی تر است. شگفت آور این است که این موقعیت استثنایی برای آنها به صورت دفعی و بدون هیچ برنامه ریزی حزبی و یا هدایت سیاسی متعارف بوجود آمده؛ در واقع بدنه مردم مسلمان با فطرت خودشان به این جایگاه هدایت شده اند و رهبران سیاسی مسلمان و غیرمسلمان، فعلا برای موج سواری دارند دست و پا میزنند. دولت هند هم دنبال این است که این اتحاد نسبی بین مسلمانان هندی و هندیهای دیگر را از بین ببرد تا سرکوب این حرکت را به راحتی انجام دهد.
⏺روزهای آینده، روزهای بسیار حساسی برای هند و بویژه برای مسلمانان این کشور خواهند بود. آیا آنها موفق میشوند از این حالت استثنایی برای تقویت ارزشهای انسانی حیاتی جامعه چندملیتی هند استفاده کنند، و در عین حال موقعیت اجتماعی و سیاسی خود را نیز بالا ببرند؟
@salmanraoofi
باسمه تعالی
از حاج آقای سید محمد عبداللهی که مسن تر از بنده هستند ولی در اداره کانال زحمت زیادی می کشند و مدت زیادی است که کمک کار بنده شدند، کمال تشکر را دارم
هنوز هم اگر رفقایی بتوانند کمک کنند، خصوصا افرادی که بیشتر با رایانه در نت هستند، محتاج کمکشان هستم
🔆در صورت داشتن وقت لازم در آیدی بنده
@srsr1359
اعلام آمادگی کنید
متشکرم
@salmanraoofi
#ضد_براندازی6
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
حدیث:
📚 10/ فی الکافی حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ أَبِي ص عَنْ حُرُوبِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ كَانَ السَّائِلُ مِنْ مُحِبِّينَا فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ ع بَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً ص بِخَمْسَةِ أَسْيَافٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا شَاهِرَةٌ فَلَا تُغْمَدُ حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها وَ لَنْ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا فَإِذَا طَلَعَتِ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا آمَنَ النَّاسُ كُلُّهُمْ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ فَيَوْمَئِذٍ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً وَ سَيْفٌ مِنْهَا مَكْفُوفٌ وَ سَيْفٌ مِنْهَا مَغْمُودٌ سَلُّهُ إِلَى غَيْرِنَا وَ حُكْمُهُ إِلَيْنَا ...... وَ أَمَّا السَّيْفُ الْمَكْفُوفُ فَسَيْفٌ عَلَى أَهْلِ الْبَغْيِ وَ التَّأْوِيلِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- « وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى فَقاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلى أَمْرِ اللَّهِ » فَلَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ مِنْكُمْ مَنْ يُقَاتِلُ بَعْدِي عَلَى التَّأْوِيلِ كَمَا قَاتَلْتُ عَلَى التَّنْزِيلِ فَسُئِلَ النَّبِيُّ ص مَنْ هُوَ فَقَالَ خَاصِفُ النَّعْلِ يَعْنِي أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ عَمَّارُ بْنُ يَاسِرٍ قَاتَلْتُ بِهَذِهِ الرَّايَةِ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص ثَلَاثاً وَ هَذِهِ الرَّابِعَةُ وَ اللَّهِ لَوْ ضَرَبُونَا حَتَّى يَبْلُغُوا بِنَا السَّعَفَاتِ مِنْ هَجَرَ لَعَلِمْنَا أَنَّا عَلَى الْحَقِّ وَ أَنَّهُمْ عَلَى الْبَاطِلِ . وَ كَانَتِ السِّيرَةُ فِيهِمْ مِنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع مَا كَانَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فِي أَهْلِ مَكَّةَ يَوْمَ فَتْحِ مَكَّةَ فَإِنَّهُ لَمْ يَسْبِ لَهُمْ ذُرِّيَّةً وَ قَالَ مَنْ أَغْلَقَ بَابَهُ فَهُوَ آمِنٌ وَ مَنْ أَلْقَى سِلَاحَهُ فَهُوَ آمِنٌ وَ كَذَلِكَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ص- يَوْمَ الْبَصْرَةِ نَادَى فِيهِمْ لَا تَسْبُوا لَهُمْ ذُرِّيَّةً وَ لَا تُجْهِزُوا عَلَى جَرِيحٍ وَ لَا تَتْبَعُوا مُدْبِراً وَ مَنْ أَغْلَقَ بَابَهُ وَ أَلْقَى سِلَاحَهُ فَهُوَ آمِنٌ وَأَمَّا السَّيْفُ الْمَغْمُودُ فَالسَّيْفُ الَّذِي يَقُومُ بِهِ الْقِصَاصُ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- « النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَ الْعَيْنَ بِالْعَيْنِ » فَسَلُّهُ إِلَى أَوْلِيَاءِ الْمَقْتُولِ وَ حُكْمُهُ إِلَيْنَا فَهَذِهِ السُّيُوفُ الَّتِي بَعَثَ اللَّهُ بِهَا مُحَمَّداً ص فَمَنْ جَحَدَهَا أَوْ جَحَدَ وَاحِداً مِنْهَا أَوْ شَيْئاً مِنْ سِيَرِهَا وَ أَحْكَامِهَا فَقَدْ كَفَرَ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ ص . 11»
📝 پانویس:
11.الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج5 ؛ ص10و11
ترجمه حدیث در پست زیر
👇👇👇
#ضد_براندازی6
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
ترجمه حدیث:
▫ در کافی با اسنادش از حفص بن غياث نقل مىكند كه شخصى از امام صادق (ع) در باره جنگهاى امير المؤمنين (ع) پرسيد و سائل از دوستان ما بود، امام به او فرمود: خداوند محمد (ص) را با پنج شمشير مبعوث كرد، سه شمشير از آنها عريان است و غلاف نمىشود تا وقتى كه جنگ تمام شود و جنگ تمام نمىشود مگر اينكه آفتاب از مغرب طلوع كند و آفتاب از مغرب طلوع نمىكند مگر اينكه همه مردم در آن روز ايمان مىآورند، ولى در آن روز ايمان كسى كه پيش از آن ايمان نياورده بود و يا در ايمان خود خيرى كسب نكرده بود، به حالش سودى ندهد و شمشيرى از آن شمشيرهاى پنجگانه در غلاف است و شمشير ديگر در غلاف است و كشيدن آن با ديگران و حكم آن با ماست ......
🔹 و اما شمشيرى كه در لفافه است، شمشير بر اهل بغى و تأويل (يعنى خروجكنندگان بر امام عادل) است. خداوند مىفرمايد: « و اگر دو گروه از مؤمنان با يك ديگر بجنگند ميان آنها صلح برقرار كنيد و اگر يكى بر ديگرى ستم كرد با آن گروه ستم كرده بجنگيد تا به فرمان خدا گردن نهد» وقتى اين آيه نازل شد، پيامبر خدا (ص) فرمود: همانا در ميان شما كسى وجود دارد كه پس از من بر اساس تأويل خواهد جنگيد.همان گونه كه من بر اساس تنزيل جنگيدهام، گفته شد: او كيست يا رسول اللَّه؟ فرمود: پينه كننده كفش و منظورش امير المؤمنين (ع) بود (كه در آن حال مشغول پينه زدن كفش خود بود) عمار ياسر (در جنگ صفين) مىگفت: سه بار زير اين پرچم همراه با پيامبر خدا (ص) و خاندانش جنگيدهام و اين به خدا سوگند كه چهارمى است، به خدا سوگند كه اگر ما را بزنند و ما را به نخلستانهاى سرزمين بحرين برسانند باز ما مىدانيم كه بر حقيم و آنها بر باطلند.
🔹 سيره امير المؤمنين (ع) در باره آنها مانند رفتار پيامبر در فتح مكه با مردم مكه بود كه از آنان اسير نگرفت و فرمود: هر كس در خانهاش را ببندد و سلاح خود را زمين بگذارد و يا وارد خانه ابو سفيان شود در امان است، همچنين امير المؤمنين (ع) در جنگ بصره (جنگ جمل) در باره آنها فرمود: فرزندانشان را اسير نكنيد و زخمىهايشان را نكشيد و كسى را كه فرار كرد دنبال نكنيد و هر كس در خانهاش را ببندد و سلاح بر زمين گذارد در امان است. و اما شمشيرى كه در غلاف است، همان شمشيرى است كه با آن قصاص مىشود، خداوند مىفرمايد: «نفس در مقابل نفس» پس كشيدن آن حق اولياء مقتول و حكم آن بر ماست. اين بود شمشيرهايى كه خداوند پيامبرش را با آنها مبعوث كرد و هر كس آنها و يا برخى از آنها و يا شيوه به كارگيرى آن و يا احكام آن را انكار كند، به آنچه خداوند بر محمد (ص) نازل كرده كافر شده است.
⏪ ادامه دارد....
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 34
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
⏪ 3- بررسی اسناد مشابه حدیثی و تفحص در کتب فهرستی مثل کتب نجاشی و شیخ طوسی و جستجو در کتب رجالی و گشتن دقیق در کتب حدیثی برای تشخیص اصول و مصنفات و مولفان و راویان آنها و نسخ مختلف آنها سپس ارزیابی و اعتبار سنجی آن اصل و به تبع حدیث نقل شده در آن اصل .
▫ فواید متفرقه این کار :
1- پیدا کردن مولفین حدیث شیعه
2- تشخیص دقیق راوی و مروی عنه حدیث یا کتاب
3- معلوم شدن کتب حدیثی ای که از احادیث یک اصل استفاده کرده اند
4- تشخیص نسخ مختلف یک اصل
5- تشخیص روات مشترکی که دارای دو عنوان هستند
6- تشخیص عناوین مختلف یک راوی که به علت اختلاف نسخش با عناوین متعدد ذ کر شده است.
▫ این روش همانطور که یابنده آن ادعا کرده اند گرچه روش قدیمی رجالیون شیعه بوده اما روشی سخت و طاقت فرساست که البته با انس و ممارست و استفاده از رایانه راحت تر میشود این روش را پیگیری کرد .
نکته پایانی : براى پى بردن به ثقه بودن راوى، افزون بر توثیق علماى دانش رجال، نشانههاى ديگرى نيزوجود دارد كه به واسطه آنها فقها و رجالیون بر راوی اعتماد میکنند که در اینجا به پارهاى از آنها اشاره می کنیم .
1.راوى از اصحاب اجماع باشد
2.روايت كردن اصحاب اجماع از او، با واسطه، يا بدون واسطه.
3.روايت كردن مشايخ سهگانه از راوى.
4.راوى از مشايخ نجاشى باشد.
5.واقع شدن راوى در سلسله اسناد تفسير علىبن ابراهيم.
6.واقع شدن راوى در سلسله اسناد كامل الزيارات.
7.بسيار روايت داشتن راوى.
8.ترحم كردن مشايخ بر راوى.
9.فراوانى روايت كردن محدث كلينى از یک راوى.
10.واقعشدن راوى در سند حديثى كه عالمان و فقيهان، آن را صحيحه ناميدهاند، كه اين تصحيح سند ناميده مىشود.
11.وكيل امام بودن.
12.شيخ اجازه راوى بودن .
13.صاحب اصل و كتاب بودن.
14.راوى از مشايخ قميين باشد30.
15.راوى از مشايخ صدوق باشد .
🔹 آنچه يادآور شديم، بعضی از نشانه ها و قرينه هايى بود كه ثقه بودن راوى را براى ما مى نمايانند.
📝 پانویس:
30. نهاية المرام»، سيد محمد عاملى، تحقيق حاج مجتبى عراقى و شيخ على پناه اشتهاردى، ج1/176، انتشارات جامعه مدرسين.
⏪ ادامه دارد....
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 35
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
⬅ ج) علم نُسَخ :
علم نسخه شناسی از علوم مهجور در بین اکثر فقها و محدثین است در این مجال به دلیل لزوم بررسی نسخ و احتیاج فقیه به این علم و تاثیر این علم در علوم مختلف فقه و رجال پرداخته شده و نکاتی در مورد نسخه شناسی از فقیه بزرگ آیة الله شبیری حفظه الله در این فن ترجمه شده است .
▪ بررسی نُسَخ برای تصحیح متن لازم است چرا که متن صحیح دلیل لفظی صحیح را بدست فقیه میدهد و در هنگام اختلاف نُسَخ موضوع دلالت و دلیل را مشخص میسازد پس فقیه به این علم برای تشخیص نسخه صحیح احتیاج دارد . البته متاسفانه معمولا به یک نسخه یا به نسخه ای مغلوط اعتماد میشود و اهمیت تشخیص نسخه صحیح مورد غفلت قرار میگیرد .
▪ از فقهایی که در این علم متبحر بوده اند و به نُسَخ توجه داشته اند آیة الله بروجردی هستند یکی از محققین در این زمینه میگوید : « از نظر مرحوم بروجردی فتوا دادن طبق مضمون مثلا تنها یک روایت صحیح نشانه نداشتن تتبع کافی در کتابها و عدم تضلع در مقابله کتابها و نسخه هاست . تفاوت نسخه ها هم در متن و هم در سند روایات ، مشکلات جدی ایجاد میکند و بایستی به طور اساسی مورد بررسی و معالجه قرار گیرد . از جمله تلاشهای مرحوم بروجردی برای تحقیق سند و متن حدیث ، تحقیق نسخه هاست . وی در موارد زیادی در کتبی که تحت تحقیق وی – برای مثال ترتیب اسانید – بودند به وجود اختلاف نسخه توجه میکند و با مقابله میان نسخه ها و مقابله میان آن چه به نظرش صواب میرسد ، در معالجه می کوشد . وی اختلافات را در حاشیه تذکر میدهد . گاهی نیز خواننده را به پژوهش و تحقیق دعوت میکند . روش وی در مقابله نسخه ها این گونه است که به نسخه ممتازی که به مصحح بودن آن تصریح میکند ، ملتزم میشود . آن گاه آن چه از تصحیف و خطا در آن آورده شده ، نقل میکند . سپس وجوه تعدیل و تصویب را ذکر میکند . وی منقولات را به دو جهت تغییر نمیدهد : 1. حفظ بر امانت نقل ؛ 2. اینکه مجال برای اعمال نظر آیندگان گشوده باشد 31.
▪ ما در این مجال به یک مثال مهم راجع به اهمیت این علم در استنباط فقهی ا کتفا میکنیم
در باب «ولوغ خنزیر» یک روایت صحیحه از کتاب علی بن جعفر در کتاب تهذیب وارد شده که ظرف باید هفت بار شسته شود. کتاب علی ابن جعفر از کتابهای مشهور بین اصحاب بوده است و نسخه های گوناگونی از این کتاب بین اصحاب حدیث وجود داشته است ، جناب کلینی و شیخ صدوق این کتاب را داشته اند و هیچ کدام قبل از شیخ طوسی در مجامع روائی خویش این روایت را نیاورده اند . با تحقیق در کتب فقهی اصحاب قبل از شیخ طوسی روشن شد که فتوایی مبتنی بر این روایت در کتب اصحاب موجود نیست و روایتی هم از علی بن جعفر نقل نشده که احتمال بدهیم این روایت در یک نسخه موجود بوده و در نسخه دیگر نیامده . شیخ طوسی هم در هیچ یک از کتب فقهی شان به این روایت فتوا نداده اند ، بلکه در کتاب خلاف خوک را در سه بار شستن ظرفش به سگ ملحق کرده اند. اما در کتاب تهذیب این روایت را آورده اند که ظرف باید هفت بار شسته شود 32. این عدم فتوا استمرار پیدا کرده است تا در زمان محقق حلی ایشان در کتاب روایت را آورده اند اما مسکوت گذاشته اند و به آن فتوی نداده اند . علامه در مورد این روایت که به نظرشان صحیح بوده فتوی داده اند که هفت بار شستن واجب است 33.
📝 پانویس:
31. (مکتب اجتهادی آیة الله بروجردی ص 216 و 217 )
32.. تهذیب، ج 1، ص 261، باب «تطهیر الثیاب وغیرها من النجاسات».
33.منتهی المطلب، ج 3 ، ص 341.
⏪ ادامه دارد....
@salmanraoofi
🌍تحلیل توافق آمریکا طالبان
توافق صلح میان آمریکا و طالبان پس از ۱۸ ماه مذاکره مستقیم طالبان با آمریکا ، ۱۰ اسفند در دوحه به امضا رسید. بهطور خلاصه نظامیان آمریکایی پس از ۱۴ ماه از افغانستان خارج میشوند.
در اینباره به نکاتی اشاره میشود:
🔺۱. در این توافق کاملا نقش دولت مرکزی افغانستان نادیده انگاشته شده است. این بدان معناست که این توافقنامه دوجانبه طالبان_آمریکاست و نه دولت_طالبان_آمریکا.
🔺۲. این توافقنامه چون توافق آمریکا با یک گروه است:
🔸الف. آوردهای برای مردم افغانستان ندارد.
🔸ب. توافقنامه آمریکاییها برای حفظ نیروهایشان است و نه افعانستان و مردم.
🔺۳. این توافق هیچ ضمانت اجرایی ندارد.
🔺۴. تعهد طالبان مبنی بر مبارزه با تروریسم که در الحاقیه محرمانه آن که درز کرده است مقصود از تروریست،#القاعده میباشد نشان دهنده ناپایداری این توافق است.
🔺۵. دو بند آن به هیچ عنوان تحقق نخواهد پذیرفت.
الف. آزادی ۶۰۰۰ زندانی از طالبان؛
ب. خروج نیروهای آمریکا از افغانستان ظرف مدت مشخص شده؛ زیرا:
🔸افغانستان همسایه ایران و مشرف بر مرزهای شرقی کشورمان است؛
🔸افغانستان همسایه دو کشور دارای بمب اتم {چین و پاکستان} است؛
و آمریکا به سادگی از افغانستان خارج نخواهد شد.
🔺۶. حمله نیروهای طالبان به مقرهای ارتش افغانستان چند روز پس از این توافق گواه بر این است که طالبان عزمی برای صلح فراگیر ندارد.
🔺۷. این توافق، توافقی بی سرانجام و مقطعی است چون هیچیک از طرفین نمی خواهند به آن پایبند باشند و بشدت شکننده است.
🔺۸. ترامپ چندین سخنرانی قبل از این توافق راجع به طالبان و اهمیت صلح با آن داشته است.
ترامپ این توافق را بدیل توافق با ایران برای مردم آمریکا معرفی کرده است و بدنبال یک پرونده موفق بین المللی برای انتخابات آینده می باشد.
♻️کانال تبیین
@tabyin
@salmanraoofi
🔆میلاد پر برکت امام جواد علیه السلام مبارک
🔅این بزرگوار نمودار و نشانهی مقاومت است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگیش که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است، با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفهی عباسی، مأمون مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقبنشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همهی شیوههای مبارزهی ممکن، مبارزه کرد
مقام معظم رهبری ۱۳۶۰/۲/۲۵
@salmanraoofi
#ضد_براندازی7
#قرآن
#حدیث
#فقه_الحکومه
🔅🔅🔅
حدیث:
📚 12/ فی الکافی عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ: « سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الطَّائِفَتَيْنِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ إِحْدَاهُمَا بَاغِيَةٌ وَ الْأُخْرَى عَادِلَةٌ فَهَزَمَتِ الْعَادِلَةُ الْبَاغِيَةَ فَقَالَ لَيْسَ لِأَهْلِ الْعَدْلِ أَنْ يَتْبَعُوا مُدْبِراً وَ لَا يَقْتُلُوا أَسِيراً وَ لَا يُجْهِزُوا عَلَى جَرِيحٍ وَ هَذَا إِذَا لَمْ يَبْقَ مِنْ أَهْلِ الْبَغْيِ أَحَدٌ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِذَا كَانَ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِنَّ أَسِيرَهُمْ يُقْتَلُ وَ مُدْبِرَهُمْ يُتْبَعُ وَ جَرِيحَهُمْ يُجْهَزُ .13»
▫ در کافی از حفص بن غیاث نقل شده که گفت : از امام صادق از دو گروه مومن سوال کردم که یکی ستمکار و دیگری عادل است و گروه عادل گروه ستمکار را شکست داده اند فرمودند: اهل عدل نمی توانند کسی را که فرار میکند دنبال کنند و نمی توانند اسیری را بکشند و نمی توانند بر مجروحی بتازند و این در صورتی است که از گروه ستمکار کسی نمانده باشد و جمعی که به آن باز گردند نداشته باشند پس اگر جمعی داشته باشند که به آن برگردند اسیرشان کشته می¬شود و کسی که فرار می¬کند تعقیب می¬شود و به مجروحشان تاخته می¬شود.
🔅🔅🔅
📚 13/ فی من لا یحضره الفقیه باسناده عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ سَأَلْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع- عَنْ طَائِفَتَيْنِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ إِحْدَاهُمَا بَاغِيَةٌ وَ الْأُخْرَى عَادِلَةٌ اقْتَتَلُوا فَقَتَلَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْعِرَاقِ أَبَاهُ أَوْ ابْنَهُ أَوْ أَخَاهُ أَوْ حَمِيمَهُ وَ هُوَ مِنْ أَهْلِ الْبَغْيِ وَ هُوَ وَارِثُهُ هَلْ يَرِثُهُ قَالَ نَعَمْ لِأَنَّهُ قَتَلَهُ بِحَقٍ 14.
▫ در من لا یحضره الفقیه از حفص بن غياث روايت كرده است كه گفت : از امام جعفر بن محمّد عليهما السلام در باره دو طايفه از مؤمنين سؤال كردم كه يكى از آن دو باغى [ستمكار] است، و ديگرى عادل است، و اين دو طايفه با يك ديگر جنگ كردهاند، و مردى از اهل عراق پدرش يا پسرش يا برادرش يا دوستش را كه از اهل بغى بوده كشته است، در حالى كه او وارث آن مقتول است در اين صورت آيا از او ارث ميبرد؟ امام فرمود: آرى، زيرا كه او مقتول را به حقّ كشته است.
⏪ ادامه دارد....
پانویس:
13. . الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج5 ؛ ص32
14 . من لا يحضره الفقيه ؛ ج4 ؛ ص319
@salmanraoofi
#نکته_های_نو_در_علوم_مقدماتی_اجتهاد 36
👈👈این مباحث تدریس هم شده که بسیار مطالب بیشتری در تدریس گفته شد، برای دریافت بهتر مطالب، صوتهای تدریس را گوش کنید.
⏪ مباحث مطرح شده نهایی نیست و مقاله احتیاج به ویرایش دارد
🔅🔅🔅
◀ این نکته قابل تامل است که یک کتاب مشهور که 130 سال قبل از شیخ طوسی در اختیار جناب کلینی و شیخ صدوق بوده و در یک مسئله تعبدی الزامی هم بوده چرا اصحاب در کتب روائی نیاورده اند و در کتب فقهی هم فتوی نداده اند و خود شیخ هم در کتب فقهی فتوا نداده اند و اولین بار در شیعه علامه رسما فتوا داده اند این شواهد نشان می-دهد که در این خبر مشکلی وجود داشته است و این احتمال قویست که در نسخه کتاب علی بن جعفری که دست شیخ بوده مطلب اشتباه نوشته شده بوده و اشتباها در تهذیب نقل شده است یا شیخ طوسی در نوشتن در تهذیب اشتباه کرده اند چرا که نمیشود در یک مسئله ای که حکم الله باشد خودشان هم فتوا ندهند .
◀ آیه الله شبیری در نامه ای که به مصححین دار الحدیث برای تصحیح نسخه کافی نوشته اند متذکر نکات مهمی در مورد علم نُسَخ شده اند که آنچه را در این مجال راهگشاست ترجمه کرده ایم :
◀ ایشان در بند یک اهمیت انتخاب نُسَخ مورد اعتماد را تذکر داده و همچنین متذکر شده اند که کوچکترین اختلافات در نُسَخ نیز باید نقل شود چرا که اهمیت به سزایی در بعضی موارد دارد و به تعدادی از این موارد در بند دو پرداخته اند :
⏪ أ) در نوشتن اسم « محمد بن علی بن الحنفیة » گاهی اوقات از فرق نوشتن به این صورت و فرق نوشتن به صورت « محمد بن علی ابن الحنفیة » (منظور با الف است ) غفلت شده در حالیکه « ابن الحنفیه » در عنوان دوم وصف علی نیست بلکه وصف محمد است و از آنجا که « الحنفیة » اسم مادر علی علیه السلام نیست بلکه وصف مادر محمد است ، لذا صحیح این است که « محمد بن علی ابن الحنفیة » نوشته شود با این مثال اهمیت آوردن اختلافات در مثل این موارد که هر دو عبارت در نُسَخ خطی وارد شده روشن می شود.
⏪ ج) در باب اصحاب امام صادق از کتاب رجال شیخ طوسی (ص133 ، رقم 1376 /55 ) این عبارت را میخوانیم : « الحجاج بن ارطاة النخعی الکوفی مات بالری فی زمن ابی جعفر » این عبارت را شیخ بزرگوار مامقانی (ره ) در تنقیح المقال ج 18 ص11 نقل کرده در حالیکه به ابی جعفر عبارت « علیه السلام » را افزوده لذا در قاموس الرجال ج 3 ص 110 به این نقل قول چنین اعتراض کرده : « در رجال شیخ طوسی رمز« علیه السلام » نیامده و چگونه میشود بیاید در حالیکه منظور از ابی جعفر منصور است نه امام باقر علیه السلام ...34 » .
◀ لذا در نظر ابتدائی گاهی تصور میشود اختلاف نُسَخ در نقل تحیّات اهمیتی ندارد ولی با نظر دقیق اهمیت نقل معلوم میگردد الخ .
⏪ ادامه دارد....
📝 پانویس:
34. نگارنده مقاله نیز در درس آیه الله شبیری از ایشان شنید که دست بردن شیخ صدوق در عبارات روایات و اضافه کردن « علیه السلام » در نسخ روایات باعث شده از بعضی روایات عده ای به اشتباه افتاده فکر کنند حضرت زهرا سلام الله علیها نعوذ بالله به عادت زنان دچار میشده اند
@salmanraoofi
هدایت شده از پیرو
⚠️ آبادی میخانه زِ ویرانی ماست . . .
♦️ برنامه دورهمی برقرار است و نماز جمعهها تعطیل❗️
🔘 علی رغم شرایط کرونایی کشور و محدودیت تجمعات برنامه دورهمی با رعایت اصول بهداشتی ضبط و پخش شد که به عقیده نگارنده کار درست و بجایی بود چون در این شرایط که مردم بیشتر در خانه هستند و برخی سلبریتیها مانند رامبد جوان میدان را خالی کردهاند دیدن یک برنامه تازه و مفرح از رسانه ملی باعث کاهش فشار روانی رسانههای ضد انقلاب و پیاده نظام سایبری آنها خواهد شد.
✔️ توجه: بنا بر نظر مراجع معظم تقلید حداقل نفرات برای انعقاد نماز جمعه 5 نفر است . . . فقط 5 نفر (امام جمعه و چهار نفر ديگر).
🔹 حال سوال اینجا است آیا نمیشد تدبیری اندیشیده شود تا این تریبون انقلاب اسلامی که در شرایط جنگی و بمباران تعطیل نشد تعطیل نشود؟
🔸 آیا نمیشد با رعایت کامل مسائل بهداشتی حداقل در مراکز استانها نماز جمعهها را 20 نفره دایر نمود و بعد متن و صوت و فیلم خطبهها را رسانهای کرد؟
🔹 آیا نباید در این شرایط حساس جهان و کشور و منطقه خصوصا هندوستان و سوریه تریبونهای نماز جمعه به روشنگری و اعلام مواضع انقلاب اسلامی بپردازند؟
💎 از این دولت بی تدبیر و غربگرایان که انتظاری نیست، روی سخن بنده با رجال مذهبی و مسئولین انقلابی است که چرا به اندازه یک فیلم ساز به فکر نیستند⁉️
👤 حسین کاوه ✍️
👤 به قول خیام نیشابوری؛
🔺 آبادی میخانه زِ ویرانی ماست
🔻 جمعیت کفر از پریشانی ماست
🔺 اسلام به ذات خود ندارد عیبی
🔻 هر عیب که هست از مسلمانی ماست
#️⃣ #پیرو #حسین_کاوه #یادداشت #نماز_جمعه
🌐 @Peirovir
باسمه تعالی
برادران و خواهران بزرگوار با این فضایی که علیه قم و خصوصا طلاب به وجود آمده اگر خانواده محترمتان از شما دعوت، بلکه اصرار برای حضور در ایام تعطیل نزد خودشان نکردند
شما ابدا ناراحت نشوید بلکه اگر دعوت و اصرار کردند اما جا و فضایی که شما میخواهید حضور پیدا کنید نگاه منفی ای به شما دارند و احتمال می دهید ناراحتی پیش بیاید
احترام و آبروی خودتان را حفظ کنید و اصلا حرفی و رفتاری مبنی بر علاقه به دیدار نداشته باشید
طلبه باید شخصیت خود را محترم بشمارد و خودش اول برای حفظ جایگاه خود تلاش کند
خودتان کاری نکنید که زحمت و بی احترامی درست بشود
اگر دعوت و اصراری شد و زمان و مکان اقتضاء داشت بروید و گرنه برنامه ای بریزید که سرتان گرم شود و دچار دلتنگی و ناراحتی نشوید
خوشبحال کسانی که با علم و کتاب و کار خو گرفته اند و از بیکاری و بی عاری متنفرند
و السلام
@salmanraoofi