45.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت.
۱۴۰۲/۶/۲۹
3.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون»
رهبر انقلاب، در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت: در بخشهای گوناگون:
پشتیبانی، خانوادهها، زنان خانهدار و دیگران [هم بودند]؛ در قسمت پشتیبانی از رزمندگان، شستوشوی لباسهای خونی رزمندگان ــ حوض خون که کتابش نوشته شد و بنده هم یک وقتی اسم بردمــ و از این قبیل،
اصلاً همهی ملّت درگیر بودند.
نمیگویم همهی آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایههای گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت؛
مخصوص یک جمعی نبود که از پادگانها راه بیفتند بروند بجنگند و برگردند.
عظمت یک حادثه را از این ناحیه خوب میشود فهمید؛ و از این قبیل.
به نظر من در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم دهها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد؛
صرف [نوشتن] کتاب نیست.
حالا البتّه اینجا به من گفتند که ظاهراً بر اساس این کتاب حوض خون دارند یک فیلمی میسازند؛ از این قبیل صدها کار هنریِ جذّاب میشود انجام داد و انشاءالله باید انجام بگیرد؛ تا حالا هم کارهایی انجام شده، باید اضافه بشود.
۱۴۰۲/۰۶/۲۹
🌤 #مهدویت
#مهدویت_در_کلام_معصومین
در همین موضوع مهدویت و قضایای مربوط به امام زمان؛
مسئله انتظار،
مسئله طول عمر،
مسئله دوران حکومت،
مسئله وظایفی که منتظرین دارند
و مسائل گوناگونی که وجود دارد؛
بهترین مرجع عبارت است از حدیث و آنچه از خود ائمه علیهمالسلام نقل شده که جای تردیدی را باقی نمیگذارد
آیتالله امام خامنهای
🍃 🌸🇮🇷 🌸🍃
#مهدویت
در کلام معصومین علیهمالسلام
#امام_مهدی_در_روایات_پیامبر علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/14872
#حضرت_مهدی_در_آیینه_کلام_امام_علی
https://eitaa.com/salonemotalee/12852
#ویژگیهای_قیام_قائم_دربیان_امام_حسنمجتبی علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/14231
بیانات امام حسین علیهالسلام درباره مهدویت و ظهور
https://eitaa.com/salonemotalee/14682
#مهدویت_در_کلام_امام_سجاد علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/13831
#مهدویت در روایات #امام_باقر علیهالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/12511
#مهدویت_از_دیدگاه_امام_کاظم علیهماالسلام؛
https://eitaa.com/salonemotalee/12936
موعود در کلام و بیان امام رضا علیهماالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/14946
#مهدویت در روایات #امام_جواد علیهالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/12283
#مهدویت_در_سیره_امام_هادی علیهالسلام
https://eitaa.com/salonemotalee/12774
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#مهدویت
#مهدویت_در_کلام_معصومین
موعود در کلام و بیان امام رضا علیهماالسلام
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15034
⬅️ قسمت پنجم
«... وَ لَقَدْ حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ أَبِیهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِی عَلَیهِمُ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ:
أَنَّ النَّبِی ص قِیلَ لَهُ:
یا رَسُولَ اللَّهِ مَتَی یخْرُجُ الْقَائِمُ مِنْ ذُرِّیتِک
فَقَالَ:
مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَةِ لا یجَلِّیها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِیکمْ إِلَّا بَغْتَة»
به پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله عرض کردند چه وقت قائم از فرزندان شما ظهور می کند
فرمود:
مثل او همچون قیامت است که در موقعش انجام میشود یک مرتبه خواهد شد.
🔶🔸وظایف و تکالیف منتظران در عصر غیبت
امام رضا علیهالسلام از پدران خود نقل میکند:
«هرکس که بمیرد و او را امامی از فرزندان من نباشد بمردن جاهلیت مرده است.».
ابن بابویه، ص۲۹۵
و در جای دیگر تمیمی از حضرت رضا علیهالسلام نقل کرد که پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود:
"هرکس بمیرد با اینکه امامی از فرزندان من نداشته باشد بمثل جاهلیت مرده و از او مؤاخذه و بازخواست میشود نسبت به کرداری که در جاهلیت انجام داده و آنچه در اسلام عمل کرده
مجلسی، ج۱، ص۵۴
از امام رضا علیهالسلام نقل شده است که فرمود:
«لا دین لمن لا ورع له، و لا ایمان لمن لا تقیة له، ان اکرمکم عند الله اعملکم بالتقیة.
فقیل:
یا ابن رسول الله الی متی؟
قال:
الی یوم الوقت المعلوم، و هو خروج قائمنا.فمن ترک التقیه قبل خروج قائمنا فلیس منا»
کسی که تقوی ندارد دین ندارد. کسی که تقیه نکند ایمان ندارد. گرامی ترین شما در پیش خدا کسی است که بیش از دیگران تقیه را رعایت کند.
گفته شد:
ای فرزند پیامبر! تا به کی؟
فرمود:
تا روز وقت معلوم، که آن هم روز خروج قائم ماست. آنکس دست از تقیه بشوید، پیش از اینکه قائم ما قیام کند پس از ما نیست.»
طبرسی، ص۴۳۴
عن الرضا علیهالسلام:
«ان الله جل ذکره اخذ میثاق اولیائنا بالصبر علی دولة الباطل. واصبر لحکم ربک»
خداوند از شیعیان ما پیمان گرفته است که بر دولتهای باطل صبر کنند. تو نیز به فرمان پروردگارت شکیبا باش.»
سلیمان، ص۳۹۰
"مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ
أَمَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ارْتَقِبُوا إِنِّی مَعَکمْ رَقِیبٌ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ
فَعَلَیکمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یجِیءُ الْفَرَجُ عَلَی الْیأْسِ فَقَدْ کانَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکمْ أَصْبَرَ مِنْکم"
و چه نیکوست صبر و انتظار فرج،
مگر نشنیدهاید گفتار خدا را که فرموده است:
منتظر باشید که من نیز همراه شما از منتظرانم.
پس صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید که فرج بعد از یاس و نومیدی خواهد آمد.
اقوامی که پیش از شما بودند از شما شکیباتر بودند.»
ابن بابویه، ج۲، ص۶۴۵
«الامام. .. بعد الحسن ابنه القائم، المنتظر فی غیبته، المطاع فی ظهوره »
امام بعد از حسن پسرش« قائم» است که در زمان غیبتش در انتظار مقدم او مینشینند و به هنگام ظهورش از او فرمان میبرند»
کلینی، ج۱،ص۳۳۳
و این همه برای امتحان مردم و شناخت مؤمنان واقعی است:
«وَ اللَّهِ مَا یکونُ مَا تَمُدُّونَ أَعْینَکمْ إِلَیهِ حَتَّی تُمَحَّصُوا وَ تُمَیزُوا وَ حَتَّی لَا یبْقَی مِنْکمْ إِلَّا الْأَنْدَرُ فَالْأَنْدَر! "ام حسبتم ان تترکوا و لما یعلم الله الذین جاهدوا منکم. سوره توبه،آیه۱۰۴»
به خدا قسم آنچه انتظار میکشید و گردنهایتان را به سوی آن دراز میکنید واقع نمیشود مگر بعد از آنکه امتحان شوید و از شما چیزی جز اندک اندک باقی نماند:
آیا پنداشتید که شما را بدون امتحان رها میکنند در حالیکه هنوز خدا ندانسته که چه کسی از شما مجاهده میکند.
مجلسی، ج۵۲، ص۱۱۴
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #مسلمانان_صهیونیست
#ارتش_سرّی_روشنفکران
#ارباب_حلقهها
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15036
◀️ قسمت چهارم
رابطین خوب آمریکا ۱.
🔹در خرداد ۱۳۷۰، کمتر از یک ماه بعد از سخنرانی خاتمی، شهید سیدمرتضی آوینی با انتشار مقالهی «تجدد و تحجر؟» در ماهنامه سوره به نقد آن پرداخت:
"این «آزادی» که وزیر محترم ارشاد آن را معنا کردهاند، مطلوب انسانهای بدوی است و بشر امروز «بدویت» را به مثابه متضادی برای مفهوم «تمدن» میشناسد و لذا از این سخنان سخت در حیرت فرو خواهد شد…
برخلاف آنچه وزیر محترم ارشاد فرمودهاند، خلاء مبتلابه ما (مسلمانان) در نظم اجتماعی و روابط بین انسانها، «خلاء تئوریک» نیست.
اسلام در مقام نظر هیچ نقصی ندارد و نقص -هر چه هست- از آنجاست که تمدن امروز، محصول منقطع از «وحی» است…
مشکل امروز ما «غربزدگی» نیست، «عوامزدگی» است. (۱۷)
🔹اشتراکات فکری سیدمحمدخاتمی و عبدالکریم سروش به تدریج آنان را نزد اپوزیسیون برانداز خارج از کشور در جایگاه «سیاستمداران تجدیدنظر طلب» قرار داد.
مرداد ۱۳۷۱، ماهنامه کار (ارگان سازمان فدائیان خلق) با چاپ سرمقاله بهروز خلیق درباره «نیروهای رفرمیست درون حاکمیت اسلامی» نوشت:
"حجتالاسلام «محمد خاتمی» وزیر سابق ارشاد که از عناصر «روشنبین» جناح اسلامی است، نظرات و دیدگاههایی را نیز از چند سال قبل مطرح نموده است.
او معتقد است که اسلام قرنها از صحنه زندگی به دور بوده و در آن مواردی که به نظم اجتماعی و روابط بین انسانها برمیگردد، «دچار خلاء» است.
لذا «فقه» باید «تحول» پیدا کند تا با نیازهای زمان متناسب شود.
یکی از شخصیتهای دیگری که پرچم «رفرم در شریعت اسلامی» را برداشته است، «عبدالکریم سروش» است.
سروش در حقیقت به این امر معترف است که مدیریت فقهی ناتوان از اداره جامعه کنونی و پاسخگویی به نیازهای بشر امروز است.
در زمینه ولایت مطلقه و آزادی، نظرات سروش مبتنی بر نفی ولایت و قدرت مطلقه است.
حجتالاسلام «محمدجواد حجتی کرمانی» نیز در سلسله مقالاتش با عنوان نقش زمان در تطور فقه که در «روزنامه اطلاعات» چاپ میشود، در صدد امروزی کردن دین است. (۱۸)
🔹تحولات جدید همراه با دورانی گشت که به روایت نویسنده کتاب انقلاب و روشنفکران «غرب در جستجوی واسطه» از داخل ایران بود. (۱۹)
هوشنگ امیراحمدی، رئیس شورای ایرانیان-آمریکائیان نیز در ماهنامه ایران فردا (به مدیریت عزتالله سحابی، از رهبران نیروهای ملی-مذهبی) ضمن شرح پروژه جامعه مدنی از عبدالکریم سروش به عنوان «سخنگوی اصلی» جریانی نام برد که «به طور منطقی با هرگونه تفسیر مطلق از دین مخالف است.» (۲۰)
به نوشته امیراحمدی؛
"سروش در مسند روشنفکری مدرن بر این باور است «خردگرایی باید جلوی ایدئولوژی را بگیرد و حکومت دینی تنها و تنها در جامعه مدنی میسر است." (۲۱)
🔹سال ۱۳۷۳ مجید تهرانیان، از رابطان برجستهی CIA که دههی ۱۳۵۰ به همراه منوچهر گنجی، سیدحسین نصر، شجاعالدین شفا، شائول بخاش، داریوش مهرجویی و… در کمیته ملی ایران (برای گسترش «پیوندهای ایران و آمریکا» به ریاست همسر ریچارد نیکسون) حضور داشت، با تأیید رویکرد امیراحمدی به «نتایج سیاسی پروژه سروش در ایران» پرداخت.
تهرانیان صریحاً گفت:
"من فکر میکنم اگر طرز تفکر سروش گسترش بیابد، رفتهرفته مسئله ولایت فقیه مورد تجدیدنظرهای جدیدتری قرار خواهد گرفت و نتایج سیاسی مهمی در پی خواهد داشت." (۲۲)
🔹سال ۱۳۷۴ انتشار مقاله «در جستجوی میانجی» در ماهنامه پَر (چاپ آمریکا) به قلم رامین احمدی رازگشایی کلیدیای به شمار میرفت. (۲۳)
دیگر تردیدی باقی نماند که پروژه روشنفکری دینی صرفاً یک تکاپوی سیاسی است، نه یک کوشش آکادمیک.
🔹احمدی با شرح «نقش کلیدی حلقههای میانجی» در میان روشنفکران یهودی و تأثیر آنان بر پروژهی صلح خاورمیانه، به تاثیرگذاری سیاستمداران میانجی برای تغییر ساختارهای کلان در جمهوری اسلامی میپردازد:
"شاید کسی که در جستجوی «میانجی» به ساختار هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران و گروهبندیهای سیاسی و اجتماعی آن طیف مینگرد، حداقل بر روی ۲ گروه تأمل میکند:
اول، «نهضت آزادی» و گروه بازرگان؛
دوم، «عبدالکریم سروش» و پیروانش در «مجله کیان»." (۲۴)
🔹چند سال بعد یکی از ستوننویسان روزنامه عصر آزادگان، بر تحلیل رامین احمدی صحه گذاشت و سروش و کیان را یک «حلقهی اتصال» دانست.
محمد قوچانی در مقاله «۱۰۷ نفر» مینویسد:
"«کیان»، اما فراتر از یک نشریهی تئوریک (که مانند دستگاه تئوریپرداز «روشنفکران دینی» عمل میکرد) «حلقهی اتصال» جریانهای متفاوت نسل جدیدی شد که در حال قوام و شکلگیری بود." (۲۵)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/15131
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee