eitaa logo
سالن مطالعه
209 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
1.2هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ امام خمینی، ۷ دی ۱۳۶۰: ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. ایشان برپادارندگان سلطه‌ی ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع‌سلاح نمی‌شوند؛ و هم‌اکنون با تمام ورشکستگی‌ها دست از توطئه علیه جمهوری اسلامی و شکستن این سد عظیم الهی برنمی‌دارند. سلسله مقالات «ارتش سرّی روشنفکران» به پروژه‌ی «نفوذ» و «جاسوسی آکادمیک» با انگیزه‌ی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازد. «ارتش سرّی روشنفکران» نام کتابی است که توسط پژوهشگر سخت‌کوش، جناب آقای «پیام فضلی‌نژاد» به نگارش در آمده. این کتاب؛ ذیل پنج فصل: «جاسوسان در تهران» «علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم» «فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار» «سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» تقدیم می‌شود: ◀️ جاسوسان در تهران؛ 👈 ۱. ارباب حلقه‌ها 👈 ۲. رابطین خوب آمریکا؛ 👈 ۳. پلورالیسم؛ قدرت و مبارزه سیاسی 👈 ۴. اصلاحات مُرد؛ زنده باد کودتا 👈 ۵. یورگن هابرماس، خاتمی و انقلابیون مأیوس 👈 ۶. ریچارد رورتی؛ سرمایه‌داری علیه فلسفه 👈 ۷. جان کین و جان هیک: احیاگران انگلیسی ◀️ علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم 👈 ۱. شوالیه‌های ماسون 👈 ۲. تکنیک‌های جاسوسی مدرن 👈 ۳. پشه مالاریا؛ اسم رمز جنگ نرم 👈 ۴. فرمان جاسوسی آکادمیک 👈 ۵. استراتژی امنیتی جنگ‌های علم 👈 ۶. استراتژی بی‌ثبات‌سازی سیاسی 👈 ۷. روشنفکران بزرگ در CIA. 👈 ۸. اسناد رسوایی جاسوسی آکادمیک ◀️ فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار 👈 ۱. ترجمه؛ سلاح تبلیغات استراتژیک 👈 ۲. عزت‌الله فولادوند؛ یهودزدگان و اصلاح‌طلبان 👈 ۳. دموکراتیزاسیون، همجنس‌بازی و حلقه پنجشنبه‌ها 👈 ۴. براندازی با ۱۰ هزار رای ◀️ سکولاریسم مقدس آمریکایی 👈 ۱. هانا آرنت؛ از انقلاب تا اصلاحات در ایران 👈 ۲. کتاب‌های سفارشی CIA در تهران 👈 ۳. کودتای مخملی در بستر علم سکولار 👈 ۴. ناشران سکولار و رنسانس صهیونیسم 👈 ۵. ایرانیان به مثابه "آلت شر" ◀️ سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری 👈 ۱. نقشه راه آکادمی علوم سیاسی آمریکا 👈 ۲. موج بازگشت؛ زمانی برای مستی جاسوسان 👈 ۳. پُکر انگلیسی، مشروطه‌طلبی و سرمایه‌داری 👈 ۴. ریشه‌های انگلیسی ایدئولوژی اصلاحات 🔗 ادامه دارد ... 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌹🇮🇷🌹🍃 ◀️ بخش چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری 👈 مقاله چهارم: ریشه‌های انگلیسی ایدئولوژی اصلاحات 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 بخش پنجم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری مقاله چهارم: ریشه‌های انگلیسی ایدئولوژی اصلاحات ۲. قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/30505 ◀️ قسمت ۱۰۰م 🔹«سرمایه‌داری لیبرال» برای توسعه خود «طبقه بورژوازی» (طبقه متوسط سکولار) را پدید می‌آورد. سپس در فرآیند «توسعه اقتصادی»، بورژوازی انسجام می‌یابد. به‌تدریج «قدرت مستقلی» در برابر «دولت» شکل می‌گیرد. (۶) نزد پراگماتیست‌ها، چنین قدرت مستقلی همان «جامعه مدنی لیبرال» است. (۷) 🔹این قدرت نوظهور یا «بورژوازی نوخاسته» می‌خواهد تا «خواستِ ثروت را به خواستِ قدرت» تبدیل کند. (۸) و یا به روایت فرید زکریا: «خواسته‌های خود را با چانه‌زنی به دولت تحمیل کند»، چنان‌که حزب کارگزاران ایران با شعار «زنده باد سرمایه‌داری» رسماً همین سیاست را برگزید، (۹) اما اگر این «چانه‌زنی» موثر نیفتاد، «سرمایه‌داری لیبرال» هراسی ندارد تا دست به سلاح ببرد. 🔹تنها کشوری که سرمایه‌داری سوار بر روی موج احساسات پوپولیستی مردم، پادشاهش را با خیال راحت روانه جوخه‌ی اعدام کرد و سرش را با گیوتین زد، همان زادگاه سرمایه‌داری یعنی انگلستان بود؛ آن هم فقط به این سبب که چارلز اول بدون رضایت اشراف به وضع خودسرانه‌ی مالیات پرداخت! (۱۰) فلاسفه‌ی لیبرال این واقعه را نیز گامی به سوی «دموکراسی» نامیده‌اند. (۱۱) 🔹سعید حجاریان تحت تاثیر حسین بشیریه از سال ۱۳۷۵ استراتژیِ انگلیسیِ «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» (سیاستِ ستیز و سازش) را با صورت‌بندیِ تیموتی گارتن‌اش برگزید و همین استراتژی را سبب شکل‌گیری واقعه‌ی دوم خرداد ۱۳۷۶ معرفی کرد. 🔹این مقام امنیتیِ سابق، برای دستیابی به اهداف دموکراتیکِ اصلاحات، مُدل «مشروطه‌خواهی اسلامی» را با تصریح به ریشه‌های انگلیسی آن پیشنهاد داد: "در فرآیند «مشروطه‌طلبی انگلیس» اشرافِ زمین‌دار در مقابل قدرتِ سلطنت ایستاد. بعدها طبقات دیگر هم به واسطه‌ی منازعات و مشاجرات طولانی، وارد عرصه سیاست می‌شوند. در واقع، به این معنی به «دموکراسی» می‌رسیم که از «رقابت» شروع می‌کنیم، ولی پس از آن «مشارکت» هم به آن افزوده می‌شود. در فرآیند مشروطیت یک قدرت در مقابل قدرت مطلقه‌ی دیگری ظهور کرده و سعی می‌کند که آن قدرت مطلق را «قانون‌مند» کند و جا را برای وارد شدن «عناصر جدیدتر» به عرصه‌ی سیاست باز کند. این گسترده‌تر شدنِ عرصه‌ی سیاست را «دموکراتیزاسیون» می‌نامیم. دوم خرداد ۱۳۷۶ سنتز «جمهوریت» و «مشروطیت» بود. این نقطه‌ی عطف دموکراسی ایران است." (۱۲) 🔹از سال ۱۳۷۶ نیز رسماً این استراتژی به عنوان ابزار تحقق اهداف دولت اصلاحات معرفی گشت. (۱۳) به گفته‌ی اکبر گنجی که از سال ۱۳۷۷ در کنار حجاریان روزنامه صبح امروز را منتشر می‌کرد، هدف نهایی استراتژی اصلاح‌طلبان تبدیل «ولی فقیه» به «ملکه انگلستان» بود: "«فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» یعنی این‌که بدون «بسیج اجتماعی» و به صرف «آراء صندوق‌ها» نمی‌توان کاری از پیش برد. «نهادهای انتخابی» به شرط آن‌که مردمِ سازمان‌یافته را پشت خود داشته باشند، می‌توانند بر «بخش‌های انتصابی» فائق آیند. هدف، کاستن از قدرت مطلقه‌ی «ولی فقیه» و تبدیل «سلطان» به «ملکه انگلیس» است." (۱۴) 🔹حجاریان «انقلاب باشکوه» در انگلستانِ قرن هفدهم را مبداء «مشروطیت» می‌دانست و از دل آن تئوری «مشروطه‌طلبی اسلامی» را بیرون کشید. به زعم او در «پویش مشروطیت» هدفِ بنیادین «مشروط کردن قدرتِ مطلق خودکامه توسط نخبگان غیرحکومتی» است و ۴ قرن بعد تکامل این پدیده در «انقلاب باشکوه» انگلستان (۱۶۸۹ – ۱۶۸۸.م) دیده می‌شود؛ یعنی: «نخبگان در فرآیند نوسازی به سبک آنگلوساکسونی نقش اصلی را ایفاء می‌کنند» (۱۵) تا همچنان‌که گنجی نیز خیال می‌کرد راهِ «کاستن از قدرت مطلقه‌ی ولی فقیه و تبدیل سلطان به ملکه انگلیس» هموار گردد، چون: "«مدل مشروطه‌خواهی اسلامی، مدلی مبتنی بر تجربه‌ی گذار کشور انگلستان از پادشاهی مطلقه به نظامی دموکراتیک با ملکه‌ی فاقد قدرت به عنوان نماد ملی است.» (۱۶) 🔹این تعریف را باید سند ایدئولوژیک اصلاح‌طلبی در ایران دانست و ابتدا پیوند نظریِ آن را با تئوری‌های انگلیسی نمایان می‌سازد. این پیوند تا آنجا می‌رسد که حجاریان معترف است این پویش انگلیسی را در ایران نیز مانند دوره‌ی پیروزی انقلاب انگلستان «طبقاتِ سرمایه‌داری، بورژوازی نوخاسته و طبقه متوسط بالا» پیش می‌برند. (۱۷) 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
3.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌹🇮🇷🌹🍃 ✡️ بررسی ◀️ قسمت اول؛ 🚨 ایدئولوژی مدرن صهیونیسم انسان را به‌جای خدا نشانده است! 1⃣ باید بین ، و ایدئولوژی مدرن تفاوت قائل شد. 2⃣ خواستگاه ایدئولوژی مدرنِ صهیونیسم، حامل ایدئولوژی است. 3⃣ محوریت این ایدئولوژی انسان و است. 4⃣ در قرون وسطی خدامحوری در فضای فکری و فرهنگی اروپا جریان داشت. رامین پورمند / پژوهشگر 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚 @salonemotalee
🍃🌹🇮🇷🌹🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/30509 نوشتار پنجم؛ تاریخچه فراماسونری بخش چهارم: اسطوره هیرام در فراماسونری ◀️ قسمت یکم: 🔹اسطوره هیرام بدین قرار است: هیرام ابیف هر روز هنگام ظهر، رأس ساعت ۱۲ طبق رسوم ماسون‌ها برای نیایش به معبد می‌رفت. سه تن از صنعتگران زیردست وی که آرزو داشتند معمار و سنگ‌تراش بزرگی شوند، روزی در گوشه‌ای بر سر راه او به کمین نشستند، بدین منظور که وی را وادار نمایند تا اسرار بزرگ را برای آنها باز گوید. با امتناع وی، هر سه تن به سمت او حمله بردند. در نهایت، تن بی‌جان او بر زمین افتاد. قاتلان قربانی خود را زنده به گور کردند. اما گروه جست‌وجویی به رهبری خود سلیمان گور را کشف نمود. سپس شاگردان و صنعتگران زیردست نتوانستند رهبرشان را دوباره زنده نمایند و حضرت سلیمان جسد را با «چنگال قدرتمند یک شیر» بلند کرد و رو به آسمان گرفت. 🔹این اسطوره که به شکل‌های مختلف و متفاوت نقل شده، در سال‌های ۱۷۲۳ تا ۱۷۳۸ به بخشی از اعتقادات فراماسونری تبدیل گردید. این داستان قطعاً یک واقعیت تاریخی نیست و هیچ سند متقنی برای درستی آن وجود ندارد. اما با الهام از آن، یک مراسم آئینی توسط فراماسونی ساخته شده و در روند ورود به سطح سوم از سطوح فراماسونری اجرا می‌شود و نامزد ورود باید نقش هیرام ابیف را بازی کند. نامزدها با اجرای این نقش یاد می‌گرفتند که اولاً چگونه باید برای حفاظت از اسرار فرقه، از جان خود بگذرند و دوم این‌که، روح می‌تواند از دشمنان درونی خود مانند شهوت، جهل، حرص، هوای نفس و گناه فراتر رفته و بر خود و سرنوشتش مسلط گردد. آئین‌ها و اسطوره‌ها بنابر باور شخصیت بزرگ ماسون آلبرت مک‌کی اسطوره هیرام ابیف از آنچه پژوهشگران آن را آئین‌های باستانی مصر باستان، رم و بین‌النهرین می‌نامند به عاریت گرفته شده است. این نکته در کتاب راهنمای لژ دکتر آلبرت جی. مک‌کی آمده است. وی بیان می‌دارد که هیچ شاهد و دلیلی در انجیل در وجود چنین شخصیتی که بدین نحو جان سپرده باشد، وجود ندارد و بلکه بیشتر نمادی عاریت گرفته شده از خدایان ازیریس، بعل و دیونیسوس است. البته این داستان به هیچ وجه تنها نمونه از بهره‌گیری و اقتباس فراماسونری از دیگر آئین‌های باستانی نیست. به عنوان مثال پرگار و گونیا که برای ماسون‌ها اهمیت فراوانی دارد نمودی از خدایان خورشید باستانی می‌باشد و یا شباهت‌هایی بین معابد ماسونی و معابد خورشیدپرستان خاورمیانه؛ که بر اساس محور شرقی-غربی ساخته می‌شدند، وجود دارد. همچنین در طول تاریخ نویسندگان ماسونی اغلب ادعای وجود شباهت‌هایی میان فراماسونری و میترائیسم يا همان آئین پرستش خدای پارسیان باستان که در نهایت از موطن خود به امپراتوری روم انتقال یافت، را کرده‌اند. البته وجود ارتباطات روشن و اثبات شده و یا پنهانی بین فراماسونری و آئین‌های باستانی حتی توسط بسیاری از ماسون‌های معاصر زیر سؤال رفته است؛ ولی آنها اعتراف می‌کنند که فقط شباهت‌هایی بین تشکیلات آنها و آئین‌های پرستش در جهان کهن وجود دارد و از جمله یکی از این شباهت‌ها را آداب ورود اعضای جدید به لژهای فراماسونی و یا عبور از هر یک از درجات و سطوح، با آیین میترائیسم می‌دانند. البته ماسون‌ها می‌گویند این شباهت‌ها بسیار کم اهمیت و ناچیز هستند. روی هم رفته این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت که ماسون‌ها بیشتر به پوسته‌ی آئین‌ها و آداب و رسوم سازمانی خود اهمیت می‌دهند تا ماهیت آنها. به نظر می‌رسد اهداف و سیاست‌ها، از اولویت بیشتری برایشان برخوردار است. میترائیسم و فراماسونری نویسنده ماسون قرن نوزدهمی، «آلبرت پایک» بیان می‌دارد که فراماسونری «جانشین مدرن» آئین‌های باستانی بود و «سر ساموئل دیل» از میترائیسم به عنوان «فراماسونری قدسی» یاد می‌کند. شباهت‌هایی قطعی میان این دو وجود دارد. به مانند فراماسونری، میترائیسم نیز به درجات و سطوح مختلف تقسیم می‌شود که هر یک مراسم و آداب نمادین ویژه‌ی خود را داشت. همان‌طور که در فراماسونری، نوع‌دوستی و مهر اهمیت زیادی داشت، میترائیست‌ها نیز یکدیگر را «برادر» می‌خواندند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 همگام با اربعین این آقا که در دهان آن زائر معلول غذا می‌گذارد، پدر یا برادر او نیست؛ یکی از میزبانان و موکب‌داران مسیر پیاده‌روی اربعین است... این تنها یکی از تفاوت‌های سبک زندگی ما با اوناس ... زبان و کلمات، توان وصف جلوه‌های اربعینی را ندارند؛ فقط باید اینجا بود و دید... 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا