🌸شهید حاج قاسم:
جمهوری اسلامی حرم است
🔹خواهران و برادران مجاهدم در این عالم،
ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده اید و جانها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق بازی به سوق فروش آمده اید، عنایت کنید:
جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیّع است.
امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است.
بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند.
اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🔴 شباهت اتفاقات اخیر با حوادث فتنه ۸۸
🔷با تسلیت درگذشت خانم #مهسا امینی
🔶پس از درگذشت خانم امینی، برخی از روی بی انصافی و عقده گشایی سیاسی به صدور بیانیه و پیام اقدام کردند بدون هیچ سند و دلیل!!!
همچنانکه در انتخابات ۸۸ بر تقلب اصرار داشتند آن هم بدون هیچ دلیل و سند!!!
🔷همین مساله، جرات دشمنان را زیاد کرد و تجمعاتی با ادعای پیگیری پرونده مهسا امینی صورت گرفت.
در این تجمعات، شعارهای هنجارشکنانه، آشوبگری، مبارزه با مقدسات و تخریب اموال عمومی و مردمی شکل گرفت و دشمنی با اصل نظام و ارزشها روشن شد و به نیروی انتظامی و بسیج و مردم عادی مخصوصا بانوان چادری حمله کردند و به صراحت، مهسا امینی را بهانه اعلام کردند.
شبیه این حوادث در ۸۸ اتفاق افتاد و صراحتا گفتند: انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است".
🔶بسیاری از کسانی که در درگذشت خانم امینی بیانیه و پیام دادند و ظاهرا نظام و ارزشها را قبول دارند، تاکنون موضع خود نسبت به این گونه مسائل را روشن نکرده اند و هیچ پیام و بیانیه ای در محکومیت این اقدامات نداده اند!!!
همچنانکه در ۸۸ خود را از آشوبگران جدا نکردند!!!
#مهسا-امینی
✍ صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴 امام زمان علیه السلام :
🔵 ایران شیعه خانه ماست ما نمیگذاریم سقوط کند.
🌕 ميرزا محمدحسن نائيني در اشغال #ايران در جنگ جهاني اول شبي به امام عصر ارواحنا فداه متوسل ميشود و درخواب ميبيند:
🔹 ديواري است به شکل نقشه ايران که شکست برداشته و خم شده و در زير آن تعدادي زن و بچه نشسته اند
در همين حال حضرت تشريف مي آورند با انگشتشان ديوار را بلند کرده و ميفرمايند:
اينجا شيعه خانه ماست
مي شکند
خم ميشود
خطر هست
ولي ما نميگذاريم سقوط کند
ما نگهش ميداريم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#امام_زمان
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌺جایگاه مردم در استواری دین، جامعه اسلامی و امنیت همگانی و وظیفه دولت از منظر حضرت علی(ع)
🔵با توجه به اینکه مردم مؤمن ایران اسلامی با تظاهرات و راهپیمایی، اغتشاشات اخیر را محکوم کردند و حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقدسات اسلامی را بار دیگر نشان دادند، به فرازی از نامه 53 امیرمؤمنان(علیه السلام) به مالک اشتر درباره جایکاه توده مردم و وظیفه دولت اشاره می شود.
🔶امام امیرالمؤمنین(ع) در فرازی در برابر ویژگیهای خواص جامعه ، برای عموم مردم چند ویژگی بیان میکنند:
«وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ؛
در صورتى كه ستونهاى استوار دين، و اجتماعات پرشور مسلمين، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مردم مىباشند»
🔷بر این اساس، توده مردم دارای این ویژگیها هستند:
أ.ستون دین؛ چرا که دین، بیشتر میان توده مردم جریان دارد و عموم مردم غالبا بیشتر از خواص جامعه به دین علاقمند و بدان پایبندند. از این رو،برپایی دین به مردم وابسته است.
ب.توده مسلمانان؛ چرا که بیشتر جامعه را تشکیل میدهند
ج.نیروی عمومی در برابر دشمنان؛ زیرا از سویی توده مردم جمعیت فراوان هستند و از سوی دیگر، علاقه دینی و انگیزه دفاع دارند.
🔶امام (ع) وظیفه کارگزار نسبت به مردم را با توجه به ویژگیهای یاد شده اینگونه بیان میکنند:
«فَلْيَكُنْ صِغْوُكَ لَهُمْ وَ مَيْلُكَ مَعَهُمْ؛
پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد»
«صغو» به معنای میل است. وقتی عموم مردم سه ویژگی یاد شده را دارند، باید دولت به مردم روی آورد و نظر آنان را جلب کند؛ به ویژه در صورتی که رضایت مردم با رضایت خواص تنافی داشت.
♦️این موضوع در قرآن کریم دیده می شود. خدای سبحان پیامبر اکرم (ص) را به همراهی با فقیران مؤمن سفارش میکند و از همراهی با خواص جامعه که ثروتمندان هواپرست هستند، باز میدارد: «وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطاً(کهف:28) با كسانى باش كه پروردگار خود را صبح و عصر مىخوانند، و تنها رضاى او را مىطلبند! و هرگز بخاطر زيورهاى دنيا، چشمان خود را از آنها برمگير! و از كسانى كه قلبشان را از ياد خود غافل ساختيم اطاعت مكن! همانها كه از هواى نفس پيروى كردند، و كارهايشان افراطى است».
🔸 بر اساس روایات شأن نزول، این آیه در باره سلمان، ابو ذر، صهيب، عمار، حباب و ... كه از اصحاب فقير پيامبر بودند، نازل شده است. زيرا افرادى مثل عيينة بن حصين و اقرع بن حابس و ... خدمت پيامبر آمده، عرض كردند يا رسول اللَّه، اين پشمينه پوشان كه از زير بغلشان بوى تعفن بمشام مىرسد، از خود دور كن، تا ما به مجلس تو در آييم و ترا در صدر مجلس قرار دهيم، زيرا با بودن آنها ممكن نيست ما نزد تو آييم. هنگامى كه اين آيه نازل شد، پيغمبر آنها را در آخر مسجد، جا داد تا بذكر خدا مشغول شوند و فرمود: ستايش خدايراست كه مرا زنده گذاشت و بمن امر كرد كه با مردانى صبر كنم كه در مرگ و زندگى با آنها هستم. (طبرسى، تفسير مجمع البيان، ج6، ص718)
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
@MaddahionlinYEKNET.IR - zamzameh - shabe 28 safar 1441 - mohamad taheri.mp3
زمان:
حجم:
9.91M
🔳 #رحلت_پیامبر_اکرم(ص)
🌴من میرم ای فاطمه جان
🌴پشت خونهات هیزم میارن
🎤 #محمدرضا_طاهری
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
@Maddahionlinمداحی آنلاین - ای قلبی یاره زینبیم - مهدی رسولی.mp3
زمان:
حجم:
4.7M
🔳 #شهادت_امام_حسن_مجتبی(ع)
🌴ای قلبی یاره زینبیم
🌴اقبالی قاره زینبیم
🎤 #مهدی_رسولی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
@Maddahionlinمداحی آنلاتین - لحظه وداعِ دیگه بی قرارم - مهدی رسولی.mp3
زمان:
حجم:
3.84M
🔳 #رحلت_پیامبر_اکرم(ص)
🌴لحظه وداعِ دیگه بی قرارم
🌴دم آخری سر رو پای علی میزارم
🎤 #مهدی_رسولی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌺مردمی زیستن در سیره رسول خدا(ص)🌺
🔵آنچه آن حضرت (ص) را به مردم نزدیک می ساخت و با او احساس «خودی» می کردند، رفتار مردمی و اخلاق متواضعانه و دور از تکلّف او بود.
🔶با آنکه از نظر فکر، علم، عصمت، پاکی و فضایل روحی و معنوی، در سطحی بالاتر از مردم بود و افراد عادی باافق معنویّت و کمال وجودی او فاصله های بسیار داشتند، اما نحوه معاشرت و برخورد رسول خدا صلّی الله علیه و آله مردمی بود، هم در حرف زدن در سطح مردم سخن می فرمود، هم در معاشرت، با توده خلق الله، خود را هم افق می ساخت.
♦️نمونه هایی از مردمی زیستن:
🔹«یُجالِسُ الفُقَراءَ وَ یُؤاکِلُ المَساکینَ؛
با تهیدستان همنشین و با بینوایان هم غذا می شد.» [1]
🔹به روایت زید بن ثابت:
«کُنّا اذا جَلَسْنا الَیْهِ انْ اخَذْنا بِحَدیثٍ فی ذِکرِ الآخِرَهِ اخَذَ مَعَنا وَ انْ اخَذْنا فِی الدّنیا اخَذَ مَعنا وَ انْ اخَذْنا فی ذِکرِ الطَّعامِ وَ الشَّرابِ اخَذَ مَعَنا ...؛ چنان بودیم که هرگاه در خدمت او می نشستیم، اگر شروع می کردیم به سخن گفتن در یاد آخرت، با ما در همان موضوع صحبت می کرد، و اگر به دنیا می پرداختیم، او هم با ما از دنیا سخن می گفت و اگر از خوردنی و نوشیدنی می گفتیم، آن حضرت هم درباره همان با ما به سخن می پرداخت.» [2]
🔸این نهایت مردمی زیستن آن بزرگوار بود و خود را تافته ای جدا بافته از مردم نمی دانست (اگر چه در واقع، چنان بود.)
🔰این سیره به ویژه برای خواص از قبیل عالمان دین، ذاکران اهلبیت(ع)، مسولان و... باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
[1]. بحارالانوار، ج 16، ص 228
[2]. سنن النبی، ص 61
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat
🌸روحیّه بزرگواری در سیره رسول اکرم(ص)🌸
♦️این که انسان، از خطای دیگران در گذرد، عذرخواهی افراد را بپذیرد، کسی را بر لغزش هایش سرزنش و ملامت نکند، خواسته کسی را ردّ نکند، به سخن چینی و ذکر معایب دیگران گوش ندهد، دست و دل باز و اهل جود و کرم باشد و ... همه نشانه هایی از روح با عظمت و اخلاقی کریمانه و بزرگوارانه است و همه آنچه یاد شد، در رسول خدا صلّی الله علیه و آله جلوه گر بود و درباره آنها احادیث متعدّدی نقل شده است.
🔶به نقل حضرت امیر علیه السلام:
«کانَ رَسُولُ اللَّهِ اجْوَدَ النّاسِ کَفّاً وَ اکْرَمَهُمْ عِشْرَهً؛ رسول خدا صلّی الله علیه و آله از همه مردم بخشنده تر و از همه مردم در معاشرت، بزرگوارتر بود.» [1]
🔷و در حدیث دیگر است:
«یَقْبَلُ مَعْذِرَهَ المُعْتَذِرِ الَیْهِ؛ عذرخواهی کسی را که او معذرت می طلبید، قبول می کرد.» [2]
هرگز بدی را با بدی پاسخ نمی گفت، بلکه از بدهی های مردم در می گذشت و آنان را می بخشود و حالت عفو و صفح (که توصیه قرآن است) داشت:
«وَلا یَجْزِی السَّیِّئَة بِالسیّئهِ وَ لکِنْ یَعْفُو وَ یَصْفَحُ».
🔶انس بن مالک نقل می کند که من هشت سال (و در بعضی روایات، نه سال) خدمتگزاری پیامبر خدا را انجام دادم و هرگز نشد که یک بار هم به من بفرماید که چرا چنین کردی و بر کار من عیبجویی یا ملامت و سرزنش کند!
دوست داشت که دلی سرشار از صفا و محبّت نسبت به یاران داشته باشد و از اینکه در حضور او بدی ها و لغزش های دیگران را مطرح ساخته، او را دل چرکین و ناراحت نسبت به اصحابش کنند، منع می کرد و می فرمود:
«لا یُبَلِّغُنی احدٌ مِنکُم عَنْ احَدٍ مِنْ اصحابی شَیئاً فَانی احِبُّ انْ اخْرُجَ الَیْکُم وَ انا سَلیمَ الصَّدْرِ؛ هیچ کدام از شما، درباره یکی از اصحابم چیزی به من نگویید و به گوشم نرسانید (البته منظور گزارشهای ناخوشایند و عیب جویی هاست) چرا که من دوست دارم هرگاه نزد شما بیرون می آیم، سینه و دلم نسبت به اصحابم، سلیم و بی غل و غش باشد.» [3]
روشن است که شنیدن معایب دیگران، خاطر انسان را مکدّر کرده، صفای دل را می برد.
[1]. مکارم الاخلاق، ص 17
[2]. سنن النبی، ص 75
[3]. سنن النبی، ص 75
✍ حسن صادقی
✅کانال سلسبیل معرفت👇
🌸https://eitaa.com/salsabilmarifat