eitaa logo
نجم الدین
10.2هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه ۴ 🛑ادامه👇 او رفت، آقا فرمایش گفت، پیام آقا را رساند به ابوبکر، ابوبکر گریه کرد. مجددا عمر مخالفت کرد. گفت نه، باید او هر جوری هست باید بیاد، بیعت کنه.همه ی مردم بیعت کردند، اجتماع آمده رای دادند، باز او رفت، آقا بازم با او احتجاج کرد، مجددا برگشت. ابوبکر بازم با شنیدن پیام دوباره ی امیرالمومنین گریه کرد، گفت: حق با علیست، اما چه کنم به من رای دادند. و باز عمر گفت، نه، خودم می رم هر صورتی هست او را میارم. اجازه می فرمایید، این تکه عبارتش را بخوانم (فَمشا مَعَهُ جماعه) خودش راه افتاد و با او یک عده ای هم راه افتادند، بیان در خانه ی علی، برای بار دوم. (حتی اَتَوا بابِ فاطمه) ببینید او می خواد بیاد از علی بیعت بگیرد، اما ابن قتیبه ی دینوری، چی شد میگه: حتی اتوا الی باب فاطمه، آمدند در خانه ی فاطمه، یعنی خود خود ابن قتیبه هم می دونه که چه جنایت عجیبی اینجا حاصل شده. حتی اتَوا اِلی باب فاطمه، باب فاطمه (فَدَقُّ الباب) دق الباب کردند، در رو زدند، فَلَما سَمِعَت اصواتُهُم نادت باَعلی صَوتها یا اَبَتا یا رسول الله ... وقتی آمدند در را زدند، معلوم می شود فاطمه (س) آمد دمِ در، نه علی، علی نیامد (فَلَما سمعت)، همین که حضرت فاطمه زهرا(س) صدای آن ها را شنیدند، سمعت اصواتهم، (نادت) نادت، ندا، داد کشیدنه، نجوا یواش حرف زدنه، ابن قتیبه می گوید فاطمه نادت بِاَعلی صوتهِ، آمد دم در با یه صوت بلندی گفت: یا ابتا یا رسول الله! یا ابتا یا رسول الله.......ماذا لذینا بعدک مَبنا لِبن خطاب من نمی دونم این پسر من ابن الخطاب، من نمی دونم این پسر ابن خطاب بعد از تو از ما چی می خواد؟ این قدر میاد در خونه ی ما، می ره، یا الله...... فَلما سمعُ القوم صوتُها و بکائها وقتی که قوم، یعنی اونایی که اطراف عمر آمده بودند در خونه ی فاطمه، وقتی صدای بلند فاطمه گفت: یا اَبَتا یا رسول الله را شنیدند اِنصرفوا باکین. از این ها از در خانه ی فاطمه منصرف شدند، گریه اشان در آمده وکادَت قُلوبُهم تنسده نزدیک بود که دلشان پاره بشه، بشکنه. و اَکبادُهم تنفطر نزدیک بود جگر هاشون پاره پاره بشه، اما و بقیَ عُمَر ومَعَهُ قوم او با یک تعداد کمتری که آمده بودند، باز ماند. فَاَخرجُ عَلیاََ علی را از خانه بیرون آوردند. اینجا ابن قتیبه چرا بیشتر حرف نزدی؟ فقط از جنبه ی ادبیاتی نگفت که فَخَرَجَ علیُُّ، آقایونی که ادبی اند می دونن که باب اِفعال برای تعدیه است یعنی علی را به زور از خانه در آوردند. فَاَخرَجُ علی! فَاَخرَجواُ علیاَش فَمَضَوا بِهِ اِلی ابی بکر، او را آوردند که با ابوبکر بیعت کنه. اما این قتیبه ی دینوری، اجازه می فرمایی که بهت عرض کنم که چه جوری علی را در آوردند؟ فاطمه که دم در منزل بود، چه جوری رفتند علی رو به زور از منزل در آوردند؟ یک نفر نرفت! فَاَخرجوا، خود ابن قتیبه هم ضمیرو جمع آورده، می گه، دسته جمعی رفتند علی را در آوردند. دسته جمعی یعنی چه؟ فاطمه که دم درِ، او حافظ ولایت است. او که نمی گذارد به راحتی شما وارد خونه ی مردم بشید، به چه دلیل وارد شدی؟ می گن طبق نقل های دیگر نوشتند، وقتی می خواستند وارد بشن فاطمه س زیر دست و پاشون افتاده...... یه نقل دیگرم هست، چون در نیم سوخته بود، وقتی در رو به زور باز کردند، فاطمه بین در و دیوار قرار گرفته..... ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
امیر المومنین میفرمایید: اگر پرده دنیا کنار برود و قیام قیامت تمام انسان ها هم بر پا بشود بر منِ علی، بر یقین من افزوده نمیشه. تازه حضرت علامه در این غزل میفرمایند که این نتیجه یک بارقه قرآن هست __________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامهجلسه۳.mp3
677.9K
⌛️زمان: ۲:۴۹ دقیقه ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈اونوقت حضرت آقا تو این کشف این غزل دارند که اگر کشف پیغمبر یک بارقه بهت عطا کنه، یک بارقه، چقدر بارقه دارد بی نهایت است. یک بارقه اگر عطا بکند، ناطق ادعایی است امیرالمومنین که ادعا میکند (لو کشف الغطا لمزدت یقینا) که فرمود نیاز نیست که زلزله بیاید قیامت بیاید بعدا بیاید که بعد ما تا بگیم مردم کی آمد. نه خیر!!! ما همین الان همه برای ما مکشوف اند. ماها الان در حجابیم، تا به محض اینکه مردیم برای ما مکشوف میشه. میگیم عجب! این بود، اون بود. ما اصلا هیچ نمیدونستیم. ایشون می‌فرماد که لو کشف الغطا اگر پرده دنیا کنار برود و قیام قیامت تمام انسان ها هم بر پا بشود بر منِ علی، بر یقین من افزوده نمیشه. تازه حضرت آقا تو این غزل میفرمایند که این نتیجه یک بارقه قرآنه. یک بارقه قرآن. اون وقت معلوم میشود که اگر انسان در عرف عرفان به یک بارقه قرآن برسد قیامت تمام مردم ( و اذا الوحوش حشرت ) که یکی از وقایع این ۲۳ واقعه است. اون واقعه (و اذا الوحوش حشرت) که فرمود این آیه برای من تمثل پیدا کرد. من درون تمام مردمان جهنمی را دیده ام. این از یک بارقه قرآن است نه از کل قرآن. بعد حالا می‌فرمایید در دفتر دل میفرماید من به اندازه ای در قرآن فرو رفته ام که خود یک دوره تفسیر انفسی قرآنم. من عرض کردم یه وقتی پارسال اگر ما بخواهیم حرف های آقا رو در این ور اون ور جمع بکنیم این حرف ها رو به خودمون ارائه بکنیم، گاهی آدم وحشت میگیره. بعد به خودمون میایم میگیم که خدایا اینها که آحاد رعیت امام صادق اند. حضرت آقاها و آقای طباطبایی ها، سید علی های قاضی ها، صدرالمتالهین ها، محی الدین عربی ها، و و و ارسطوها و افلاطون ها و هرچه داریم جمع بفرمایید، همه جمع بشوند، به همون بیان شریف حضرت آقا در کنگره پارسال اینجا فرمود: وقتی پیغمبر، امیرالمومنین، ائمه بیان یعنی همه اُمّی اند، هیچی نمیدونند. حالا اونا کی هستند واقعا. ما در دامان کی هستیم. و چطور ما رو اینقدر تضعیف فکری‌ کردند، ما به اندازه ای تنزل پیدا کردیم که فرضا آدم های تحصیل کرده ما بگوید که دیگه امیرالمومنین خب اگر خیلی مرد بودن فرض یه کشتی می‌ساختند. یه طرح اقتصادی بدهند. آقا عوالم وجودی هست بی نهایت. _________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔴عزیزانی که سوال فرمودند برای شروع مباحث عرفانی ‼️ 🔴اگر می خواهید عرفانی را از شروع کنید🔰🔰🔰 eitaa.com/joinchat/716046418C1ff4515608
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرف۲۳.mp3
1.26M
⌛️زمان: ۵:۱۵ دقیقه ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈حالا کجا ابتدائی ترین مرتبه ی انسانی، عرفانی است؟ در اونجایی که این روح نفخ شده در سیر تکاملی بیاد بشود درخت انسانی که (اصلها ثابت و فرعها فی السماء) که در عبارت بعدی در فصل دوم می خونیم. اگر به اونجا رسیده است معلوم شد که نشئه ی ابتدایی او از روح منفوخ شروع شده، (ثم انشاناه خلقنا اخر) اما اگر به صرف اینکه در رحم و در زهدان مادره، تا به جایی که آمده یه هیکلی در اون رحم درست شده، بعد این هیکل یه قوه ای داشت، این قوه شروع کرد به حرکت کردن و خودش رو شکوفا کردن، بعد آمده بیرون، این سرِ چهار راهه، این سر چهار راهه. نمیشه گفت انسانه، منطقی اسمش رو انسان می گذارد اما اسمش رو انسان نمی گذارد. میگه ما هنوز اینجا را، انسانیتش رو قبول نداریم. اگر این شخص که در این نقطه است آمد بالا، این استعداد های گوناگونی داره، این قوه ی شهوت داره، قوه ی غضب داره، قوه ی مکر و حیله داره، قوه ی صداقت و ملکی و الهی و ربانی هم داره که معلوم می شود اون ( نفخت فیه من روحی) در بین این قوای استعداد یافته ی در متن این کودک در زهدان مادر فقط اون بخش مَلَکیت رو شامل می شه، اون سه بخش دیگر رو شامل نمی شود، اونها رو دیگه شامل نمی شه. این که به جناب حضرت آدم گفته شده که (فاذا سویته فنفخت فیه من روحی) بعد به فرشته ها امر کرد که فقوله ساجدین، بیافتید که او رو سجده اش کنید این مال کدوم بخشه؟ 👈 این مال اون بخشی است که انسان وقتی که این نطفه تکمیل شد، جنین تسویه شد، هیکل تشکیل شد، قوه ای در متن این جسم به وجود آمده، که تعبیر می کنیم از او مثلاً به نفس، به روح، هر تعبیری می خواهی بفرمایی، که هنوز این رو اصطلاح روح نمیشه بفرمایی، مگر به توسع در تعبیر. چرا اون کلمه نفخت فیه من روحی نمیگذاره که اینجا هنوز روح اطلاق بشه. بعد منطقی می گوید که این وقتی که بالا که اومد، گویا که شد، میشه انسان، اما عارف می گوید این چندین قوا توش تعبیه شده است. قوه سبوعیت توش هست، قوه مَلَکیت هم توش هست، فرشته خویی، قوه بهیمیت هم توش هست، قوه مکر و حیله و تزویر هم توش هست، سر این چهارراهه. هر یکی از این راهها رو انتخاب کرد، اون فصلِ ممیزشه، هر یکی از این چهار راه رو انتخاب کرد به عنوان اینکه سلطان بر این بدن باشه، یعنی می‌آد مسیر بهیمیت رو انتخاب می‌کنه، خوب آدم بخور بخوریه. حرف میزنه خیلی قشنگ، اما فقط مثل اینکه خلق شده فقط برای بخور بخور کردن، اینجا قرآن نمی فرماید (و نفخت فیه من روحی) ما نفخ کردیم اما ایشون زمینه رو از بین برده ضایعش کرده، اینجا آیا انسان عرفانی هست؟ یا انسان منطقیه؟ انسان منطقی شامله. اما انسان شامل نیست. نخیر اون بخش دیگر رو تقویت کرده، آمده اون قوه شهوت را تقویت کرده که دیگه هرگز سیر شدنی در بخش شهوت نیست، اگر اون بخش رو تقویت بکند انسان منطقی هست. برای اینکه خوب حرف می‌زند، شاید خوب هم کتاب بنویسد، شاید خوب هم بتواند درس بگوید، یا درس بخواند، اما هنوز انسان منطقی است، نه انسان عرفانی این هم دو بخشه. اگر بیاد اون بخش دیگر رو، مکر را، حیله را، تزویر را، تقویت کنه، این قوه هم در انسان هست، اگر این رو تقویت کند چطوره؟ باز هم انسان منطقی است، اما انسان عرفانی نیست. این سه گروه انسان منطقی هستند، اما انسان نیستند. اگر اون بخش چهارم رو تقویت کرد، آمد صفت را در پیش گرفت، که میگوید ما میخواهیم برویم جزو مجردات نوریه بشویم، از این عالم در برویم فراموش کنیم، وبسوی اون عالم روی بیاوریم اینجا می‌شود و نفخت فیه من روحی اون وقت جناب فرشته ها، شما و تمام حیوانات، همه ایشون رو تسلیم بشید و سجده کنید، آخه ایشون اگه راه ملکیت را گرفت، دستور سجده می‌دند. __________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست تمام نیروهای رزمنده حتی فرماندهان ما را از دوران دفاع مقدس به عالم معرفی کند ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
سردار سلیمانی، رزمندگان و فرماندهان ما را به عالم معرفی کرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست تمام نیروهای رزمنده حتی فرماندهان ما را از دوران دفاع مقدس به عالم معرفی کند.  سردار سلیمانی، سرداری برای تمام عصرها بوده است و از دوران دفاع مقدس تا حضور در جمع رزمندگان مدافع حرم حضور برجسته در جبهه های جنگ داشته است. انقلاب ما سرداران مختلفی را در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب به خود دیده است و با توجه به نبود اسلحه و مهمات جنگی، جانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. مقام معظم رهبری، دارای سرداران و فرماندهان شجاع و قوی هستند که برای کارزار نبرد و رزم آمادگی دارند و تمامی این فرماندهان را حاج قاسم به دنیا معرفی کرد. در مقاطع مختلف دفاع از حرم، صحنه های سخت و سنگینی داشتیم و نیروهای دشمن در مقطعی حملات مختلف داشتند؛ اما دلاورمردی های رزمندگان ما مانع از حضور دشمنان در سرزمین های اسلامی شد. رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس در سخت ترین شرایط و در زیر سخت ترین آتش های دشمن، بدون هیچ پشتوانه ای با اطاعت از رهبری پیروز شدند. از خصیصه های مهم حاج قاسم این بود که حتی یک نفر را با عنوان اینکه باید به جبهه برود؛ نبردند و افراد از هر کجا که می خواستند می توانستند برگردند. آنانی که حقیقت ولایت و نور بر دل های آنان تابید در این خط مقاومت قرار گرفتند و ادامه دادن این راه بر عهده همه ماست. ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0