صفحه ۳
🛑ادامه👇
و لذا علی(ع) در جنگ جمل رو کرد به طلحه گفت، طلحه به رخ آقا کشید، که مگر پیغمبر نگفت ما بهشتی هستیم؟
گفت: بگو نام ببر چند نفر را؟
گفت: اول ابوبکر، بعد عمر، بعد عثمان، بعد کی، بعد کی، بعد کی، بعدم من، منِ طلحه.
گفت: خوب این نُه تا رو نام بردی، دهمیش کیه؟
گفت: دهمی یادم نیست. گفت: من یادم هست. آقا فرمود که، دهمی نگفت علی؟؟
گفت، بله حالا بله، درسته، علی!
گفت:حالا که یادت آمد، علی، منِ علی امروز به شما می گویم، هر نُهتون به سوی جهنم دارید می رید۰
ولا تکن مِنَ المعارین،
مواظب باش! ایمانت، ایمان #عاریه ای نباشد، آدم گرفتار می شه.
سر بر آستان حقیقت ولایت، آن جوری که هست، می گذارد و می گوید بس! وگر نه کار مشکل می شه.
وقتی به ابوبکر رای دادند، حالا اومدم وارد مصیبت، رای رو گرفتند، می گه که، (حالا عبارت ابن قتیبه را می خوانم) می گه: وَ اِنَّ ابابکر رَضیَ اللهُ عَنه تفقدَ قَومَاََ تَخَلَّف عن بیعَتَهُ عند علی کَرَّم الله وَجهَه
بنی هاشم رفتند در خانه ی علی جمع شدند گفتند: ما با ابوبکر بیعت نمی کنیم.
ابوبکر هم آن ها را تفقد کرد، گفت: بسیار خوب حالا هر کسی می خواد بیعت نکنه، نکنه.
(فَبَعَثَ اِلَیهِم عُمَر) من دارم عبارت ابن قتیبه رو می خونم ولذا گفت عمر رضی الله عنه ما همون عبارتشو آوردیم.
( فَبَعَثَ الَیهِم عُمَر) عمر به سوی این ها برانگیخت، پا شد گفت:
نه، مهاجرین و انصار امدند با ابوبکر بیعت کردند، چرا بنی هاشم نیامدند؟
خبر آوردند بنی هاشم رفتند خانه ی علی(ع) جمع شدند که با علی مشورت کنند، ما چه کنیم؟ ما با ابوبکر بیعت نمی کنیم.
عمر پاشد گفت:
نه، باید اینا بیعت کنند #فَجاءَ آمد خانه ی علی،(فَناداهُم و هُم فی دارِ علی) ندایشان کرد. آمد صدا زد بنی هاشم را، در حالی که این ها در خانه ی علی بودند
(فَابَوا اَن یخرجوا)
آن هایی که در خانه ی آقا جان بودند، بنی هاشم بودند. طبق نقل های دیگر، اینا گفتند که، ما هرگز بیرون نمی آییم، از خونه بیرون نمیاییم، با ابوبکر بیعت نمی کنیم. (فَابَوا) پس ابا کردند، از این که از خانه بیرون بیان!
فَدَعا بِالحَطَب
عمر، حالا حرف ابن قتیبه دینوریه ایشون از علمای سال ۲۱۳ هجریست. یعنی یک سال قبل از تولد امام هادی علیه الصلوه والسلام، ایشون به دنیا امد. یک سال سن ایشون از سن امام هادی، در تولد جلوتره، مال قرن سوم هجریست. ابتدای سوم هجری. می گه فَدَعا بالحطب.
ابن قتیبه دینوری است، می گه عمر، وقتی گفتند بنی هاشم، که ما از خانه ی علی بیرون نمی آییم، با ابوبکر بیعت نمی کنیم، گفت هیزم بیارید.
حطب یعنی هیزم، فدعا بالحطب، و قال عمر گفت: هیزم بیارید، آوردند. گفت:
والذی نَفس عُُمَر بِیَدِه
یعنی قسم به اون خدایی که جان عمر در دست اوست، #لَنُخرِجَنَّ حتما، این لام، لامِ تاکیدِ، نون هم، نونِ تاکیدِ ثقیله است به تعبیر طلبگی ما، نون تاکید ثقیله، دوتا حتما داره، لام تاکید هم یک حتما، یعنی حتما حتما حتما شما را از خانه بیرون می کنم.
( اَو لَاُحرِقَنَُها) یا حتما حتما حتما، خانه را آتش می زنم.
عبارت عربی:
لَنُخرِجَنَّ اَو لَاّحرِقَنَّها یا من این ها را حتما از خانه بیرون می کنیم ما، یا اینکه حتما حتما حتما، خانه را آتش می کشیم.
( لَاُحرِقنَّها عَلی مَن فیها ) نه فقط خانه را آتش می کشم، بلکه من این خانه را با هر کسی که در درون خانه هست، آتش می زنم.
حرف ابن قتیبه ی دینوریِ اهل سنته، خودش سُنیه (فَقیلَ لَهُ) پس گفته شد به عمر، یکی از یارانش، دوستانش، که باهاش آمدند در حمله ی به خانه ی علی، بهش گفتند، یا ابا حفص، ای پدر حفصه همون زن پیغمبر، حفصه دخترش بود
بهش خطاب شد، یا ابا حفص، ای پدر حفص! (اِنَّ فیها فاطمه) تو گفتی من خونه رو آتش می کشم با هر کس که در خانه هست.
آخه (انَّ فیها فاطمه) در این دار، در این خانه فاطمه هست.
(فَقال وَ اِن) گفت: ولو این که در خانه فاطمه هم باشه، باشه. من آتش میزنم، آتش می زنم. این ها آمدند، وقتی می گن بنی هاشم دیدند اون مصمم است، گفت، لَاُحرقنَّها من فیها، من خانه را با هر کسی که در او هست، ولو فاطمه باشه آتش می کشم، بنی هاشم طبق نقل دیگر (ایشون نیاورده). آورده اند گفته اگر اینه پس آقا اجازه بده ما بریم بیعت کنیم، می ترسیم خونه را آتش بزنند، ما بهانه بشیم، خانه ی فاطمه است، نمی شه به راحتی او را آتش کشید.
این ها از خانه بیرون رفتند، رفتند بیعت کردند. فقط تنها کسی که اون روز نرفت بیعت بکند، علی(ع) بود. بعد از چند سطر داره که: باز عمر به ابوبکر گفت که حالا اون متخلف چرا نیامده
بیعت کنه؟
متخلف یعنی علی(ع) ای داد بی داد!
ببینید صحنه در یک دو سه روز، یا در یک نیم روز یا یک روز به کجا کشید؟ علی ولیِ خدا می شود متخلف.
به ابوبکر می گه که این متخلف، چرا نیامده بیعت کنه؟
ابوبکر غلامش قنفذ را فرستاد گفت برو به علی بگو بیا بیعت کن!
🛑ادامه👇
صفحه ۴
🛑ادامه👇
او رفت، آقا فرمایش گفت، پیام آقا را رساند به ابوبکر، ابوبکر گریه کرد. مجددا عمر مخالفت کرد. گفت نه، باید او هر جوری هست باید بیاد، بیعت کنه.همه ی مردم بیعت کردند، اجتماع آمده رای دادند، باز او رفت، آقا بازم با او احتجاج کرد، مجددا برگشت. ابوبکر بازم با شنیدن پیام دوباره ی امیرالمومنین گریه کرد، گفت: حق با علیست، اما چه کنم به من رای دادند.
و باز عمر گفت، نه، خودم می رم هر صورتی هست او را میارم. اجازه می فرمایید، این تکه عبارتش را بخوانم (فَمشا مَعَهُ جماعه) خودش راه افتاد و با او یک عده ای هم راه افتادند، بیان در خانه ی علی، برای بار دوم.
(حتی اَتَوا بابِ فاطمه) ببینید او می خواد بیاد از علی بیعت بگیرد، اما ابن قتیبه ی دینوری، چی شد میگه: حتی اتوا الی باب فاطمه، آمدند در خانه ی فاطمه، یعنی خود خود ابن قتیبه هم
می دونه که چه جنایت عجیبی اینجا حاصل شده.
حتی اتَوا اِلی باب فاطمه، باب فاطمه (فَدَقُّ الباب) دق الباب کردند، در رو زدند،
فَلَما سَمِعَت اصواتُهُم نادت باَعلی صَوتها یا اَبَتا یا رسول الله ...
وقتی آمدند در را زدند، معلوم می شود فاطمه (س) آمد دمِ در، نه علی، علی نیامد
(فَلَما سمعت)، همین که حضرت فاطمه زهرا(س) صدای آن ها را شنیدند، سمعت اصواتهم، (نادت) نادت، ندا، داد کشیدنه، نجوا یواش حرف زدنه، ابن قتیبه می گوید فاطمه نادت بِاَعلی صوتهِ، آمد دم در با یه صوت بلندی گفت:
یا ابتا یا رسول الله! یا ابتا یا رسول الله.......ماذا لذینا بعدک مَبنا لِبن خطاب
من نمی دونم این پسر من ابن الخطاب، من نمی دونم این پسر ابن خطاب بعد از تو از ما چی می خواد؟ این قدر میاد در خونه ی ما، می ره، یا الله......
فَلما سمعُ القوم صوتُها و بکائها
وقتی که قوم، یعنی اونایی که اطراف عمر آمده بودند در خونه ی فاطمه، وقتی صدای بلند فاطمه گفت: یا اَبَتا یا رسول الله را شنیدند اِنصرفوا باکین.
از این ها از در خانه ی فاطمه منصرف شدند، گریه اشان در آمده
وکادَت قُلوبُهم تنسده
نزدیک بود که دلشان پاره بشه، بشکنه.
و اَکبادُهم تنفطر
نزدیک بود جگر هاشون پاره پاره بشه، اما
و بقیَ عُمَر ومَعَهُ قوم
او با یک تعداد کمتری که آمده بودند، باز ماند.
فَاَخرجُ عَلیاََ
علی را از خانه بیرون آوردند.
اینجا ابن قتیبه چرا بیشتر حرف نزدی؟
فقط از جنبه ی ادبیاتی نگفت که فَخَرَجَ علیُُّ،
آقایونی که ادبی اند می دونن که باب اِفعال برای تعدیه است
یعنی علی را به زور از خانه در آوردند.
فَاَخرَجُ علی! فَاَخرَجواُ علیاَش فَمَضَوا بِهِ اِلی ابی بکر،
او را آوردند که با ابوبکر بیعت کنه.
اما این قتیبه ی دینوری، اجازه می فرمایی که بهت عرض کنم که چه جوری علی را در آوردند؟
فاطمه که دم در منزل بود، چه جوری رفتند علی رو به زور از منزل در آوردند؟
یک نفر نرفت! فَاَخرجوا، خود ابن قتیبه هم ضمیرو جمع آورده، می گه، دسته جمعی رفتند علی را در آوردند.
دسته جمعی یعنی چه؟ فاطمه که دم درِ، او حافظ ولایت است. او که نمی گذارد به راحتی شما وارد خونه ی مردم بشید، به چه دلیل وارد شدی؟
می گن طبق نقل های دیگر نوشتند، وقتی می خواستند وارد بشن فاطمه س زیر دست و پاشون افتاده......
یه نقل دیگرم هست، چون در نیم سوخته بود، وقتی در رو به زور باز کردند،
فاطمه بین در و دیوار قرار گرفته.....
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
امیر المومنین میفرمایید:
اگر پرده دنیا کنار برود و قیام قیامت تمام انسان ها هم بر پا بشود بر منِ علی، بر یقین من افزوده نمیشه.
تازه حضرت علامه در این غزل میفرمایند که این نتیجه یک بارقه قرآن هست
__________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
ادامهجلسه۳.mp3
677.9K
#استادصمدی_آملی
#فقط_یک_بارقه_قرآن
⌛️زمان: ۲:۴۹ دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#فقط_یک_بارقه_قرآن
👈اونوقت حضرت آقا تو این کشف این غزل دارند که اگر کشف پیغمبر یک بارقه بهت عطا کنه، یک بارقه، چقدر بارقه دارد بی نهایت است.
یک بارقه اگر عطا بکند، ناطق ادعایی است امیرالمومنین که ادعا میکند (لو کشف الغطا لمزدت یقینا) که فرمود نیاز نیست که زلزله بیاید قیامت بیاید بعدا بیاید که بعد ما تا بگیم مردم کی آمد. نه خیر!!! ما همین الان همه برای ما مکشوف اند.
ماها الان در حجابیم، تا به محض اینکه مردیم برای ما مکشوف میشه. میگیم عجب! این بود، اون بود. ما اصلا هیچ نمیدونستیم.
ایشون میفرماد که لو کشف الغطا اگر پرده دنیا کنار برود و قیام قیامت تمام انسان ها هم بر پا بشود بر منِ علی، بر یقین من افزوده نمیشه. تازه حضرت آقا تو این غزل میفرمایند که این نتیجه یک بارقه قرآنه. یک بارقه قرآن. اون وقت معلوم میشود که اگر انسان در عرف عرفان به یک بارقه قرآن برسد قیامت تمام مردم ( و اذا الوحوش حشرت ) که یکی از وقایع این ۲۳ واقعه است. اون واقعه (و اذا الوحوش حشرت) که فرمود این آیه برای من تمثل پیدا کرد.
من درون تمام مردمان جهنمی را دیده ام. این از یک بارقه قرآن است نه از کل قرآن. بعد حالا میفرمایید در دفتر دل میفرماید من به اندازه ای در قرآن فرو رفته ام که خود یک دوره تفسیر انفسی قرآنم. من عرض کردم یه وقتی پارسال اگر ما بخواهیم حرف های آقا رو در این ور اون ور جمع بکنیم این حرف ها رو به خودمون ارائه بکنیم، گاهی آدم وحشت میگیره.
بعد به خودمون میایم میگیم که خدایا اینها که آحاد رعیت امام صادق اند. حضرت آقاها و آقای طباطبایی ها، سید علی های قاضی ها، صدرالمتالهین ها، محی الدین عربی ها، و و و ارسطوها و افلاطون ها و هرچه داریم جمع بفرمایید، همه جمع بشوند، به همون بیان شریف حضرت آقا در کنگره پارسال اینجا فرمود:
وقتی پیغمبر، امیرالمومنین، ائمه بیان یعنی همه اُمّی اند، هیچی نمیدونند. حالا اونا کی هستند واقعا. ما در دامان کی هستیم. و چطور ما رو اینقدر تضعیف فکری کردند، ما به اندازه ای تنزل پیدا کردیم که فرضا آدم های تحصیل کرده ما بگوید که دیگه امیرالمومنین خب اگر خیلی مرد بودن فرض یه کشتی میساختند. یه طرح اقتصادی بدهند.
آقا عوالم وجودی هست بی نهایت.
_________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#شروع_ازصفر
#ابتدای_مسیر_انسانی
🔴عزیزانی که سوال فرمودند برای شروع مباحث عرفانی #توجه_کنید‼️
🔴اگر می خواهید #دروس عرفانی را از #صفر شروع کنید🔰🔰🔰
eitaa.com/joinchat/716046418C1ff4515608
عرف۲۳.mp3
1.26M
#استادصمدی_آملی
#ابتدایی_ترین_مرتبه_عرفان
⌛️زمان: ۵:۱۵ دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#ابتدایی_ترین_مرتبه_عرفان
👈حالا کجا ابتدائی ترین مرتبه ی انسانی، عرفانی است؟
در اونجایی که این روح نفخ شده در سیر تکاملی بیاد بشود درخت انسانی که (اصلها ثابت و فرعها فی السماء) که در عبارت بعدی در فصل دوم می خونیم.
اگر به اونجا رسیده است معلوم شد که نشئه ی ابتدایی او از روح منفوخ شروع شده، (ثم انشاناه خلقنا اخر) اما اگر به صرف اینکه در رحم و در زهدان مادره، تا به جایی که آمده یه هیکلی در اون رحم درست شده، بعد این هیکل یه قوه ای داشت، این قوه شروع کرد به حرکت کردن و خودش رو شکوفا کردن، بعد آمده بیرون، این سرِ چهار راهه، این سر چهار راهه.
نمیشه گفت انسانه، منطقی اسمش رو انسان می گذارد اما #عارف اسمش رو انسان نمی گذارد. #عارف میگه ما هنوز اینجا را، انسانیتش رو قبول نداریم. اگر این شخص که در این نقطه است آمد بالا، این استعداد های گوناگونی داره،
این قوه ی شهوت داره،
قوه ی غضب داره،
قوه ی مکر و حیله داره،
قوه ی صداقت و ملکی و الهی و ربانی هم داره که معلوم می شود اون ( نفخت فیه من روحی) در بین این قوای استعداد یافته ی در متن این کودک در زهدان مادر فقط اون بخش مَلَکیت رو شامل می شه، اون سه بخش دیگر رو شامل نمی شود، اونها رو دیگه شامل نمی شه.
این که به جناب حضرت آدم گفته شده که (فاذا سویته فنفخت فیه من روحی) بعد به فرشته ها امر کرد که فقوله ساجدین، بیافتید که او رو سجده اش کنید این مال کدوم بخشه؟
👈 این مال اون بخشی است که انسان وقتی که این نطفه تکمیل شد، جنین تسویه شد، هیکل تشکیل شد، قوه ای در متن این جسم به وجود آمده، که تعبیر می کنیم از او مثلاً به نفس، به روح، هر تعبیری می خواهی بفرمایی، که هنوز این رو اصطلاح روح نمیشه بفرمایی، مگر به توسع در تعبیر. چرا اون کلمه نفخت فیه من روحی نمیگذاره که اینجا هنوز روح اطلاق بشه. بعد منطقی می گوید که این وقتی که بالا که اومد، گویا که شد، میشه انسان، اما عارف می گوید این چندین قوا توش تعبیه شده است.
قوه سبوعیت توش هست،
قوه مَلَکیت هم توش هست،
فرشته خویی،
قوه بهیمیت هم توش هست،
قوه مکر و حیله و تزویر هم توش هست، سر این چهارراهه.
هر یکی از این راهها رو انتخاب کرد، اون فصلِ ممیزشه، هر یکی از این چهار راه رو انتخاب کرد به عنوان اینکه سلطان بر این بدن باشه، یعنی میآد مسیر بهیمیت رو انتخاب میکنه، خوب آدم بخور بخوریه. حرف میزنه خیلی قشنگ، اما فقط مثل اینکه خلق شده فقط برای بخور بخور کردن، اینجا قرآن نمی فرماید (و نفخت فیه من روحی) ما نفخ کردیم اما ایشون زمینه رو از بین برده ضایعش کرده،
اینجا آیا انسان عرفانی هست؟
یا انسان منطقیه؟
انسان منطقی شامله. اما انسان #عرفانی شامل نیست. نخیر اون بخش دیگر رو تقویت کرده، آمده اون قوه شهوت را تقویت کرده که دیگه هرگز سیر شدنی در بخش شهوت نیست، اگر اون بخش رو تقویت بکند انسان منطقی هست. برای اینکه خوب حرف میزند، شاید خوب هم کتاب بنویسد، شاید خوب هم بتواند درس بگوید، یا درس بخواند، اما هنوز انسان منطقی است، نه انسان عرفانی این هم دو بخشه. اگر بیاد اون بخش دیگر رو، مکر را، حیله را، تزویر را، تقویت کنه، این قوه هم در انسان هست، اگر این رو تقویت کند چطوره؟ باز هم انسان منطقی است، اما انسان عرفانی نیست. این سه گروه انسان منطقی هستند، اما انسان #عرفانی نیستند.
اگر اون بخش چهارم رو تقویت کرد، آمد صفت #ملکیت را در پیش گرفت، که میگوید ما میخواهیم برویم جزو مجردات نوریه بشویم، از این عالم در برویم #نَسِیَ فراموش کنیم، وبسوی اون عالم روی بیاوریم #اَنَسَ اینجا میشود
و نفخت فیه من روحی
اون وقت جناب فرشته ها، شما و تمام حیوانات، همه ایشون رو تسلیم بشید و سجده کنید، آخه ایشون اگه راه ملکیت را گرفت، دستور سجده میدند.
__________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست تمام نیروهای رزمنده حتی فرماندهان ما را از دوران دفاع مقدس به عالم معرفی کند
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#فرماندهی_تمام_عصرها
سردار سلیمانی، رزمندگان و فرماندهان ما را به عالم معرفی کرد
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانست تمام نیروهای رزمنده حتی فرماندهان ما را از دوران دفاع مقدس به عالم معرفی کند.
سردار سلیمانی، سرداری برای تمام عصرها بوده است و از دوران دفاع مقدس تا حضور در جمع رزمندگان مدافع حرم حضور برجسته در جبهه های جنگ داشته است.
انقلاب ما سرداران مختلفی را در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب به خود دیده است و با توجه به نبود اسلحه و مهمات جنگی، جانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند.
مقام معظم رهبری، دارای سرداران و فرماندهان شجاع و قوی هستند که برای کارزار نبرد و رزم آمادگی دارند و تمامی این فرماندهان را حاج قاسم به دنیا معرفی کرد.
در مقاطع مختلف دفاع از حرم، صحنه های سخت و سنگینی داشتیم و نیروهای دشمن در مقطعی حملات مختلف داشتند؛ اما دلاورمردی های رزمندگان ما مانع از حضور دشمنان در سرزمین های اسلامی شد.
رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس در سخت ترین شرایط و در زیر سخت ترین آتش های دشمن، بدون هیچ پشتوانه ای با اطاعت از رهبری پیروز شدند.
از خصیصه های مهم حاج قاسم این بود که حتی یک نفر را با عنوان اینکه باید به جبهه برود؛ نبردند و افراد از هر کجا که می خواستند می توانستند برگردند.
آنانی که حقیقت ولایت و نور بر دل های آنان تابید در این خط مقاومت قرار گرفتند و ادامه دادن این راه بر عهده همه ماست.
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🇮🇷🏴 #استادصمدی_آملی:
شهدا محبوب اهل بیت شدند.
بحث از حب گذشت که اینها محبّ اهل بیت اند. بالاتر. اینها محبوب اهل بیت شدند.
محبوب حضرت زینب اند؛
محبوب حضرت امام حسن عسکری اند؛
محبوب امام هادی اند؛
محبوب حضرت بقیّة الله اند.
_____________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔲▪️ #استادصمدی_آملی
🔲▪️ #سردارسلیمانی
🇮🇷🏴 یادم می آید نیمه شب نیمه ی شعبان سه سال قبل در شب نیمه شعبان عزیزانی از عراق، با یکی از فرماندهانی که آن شب با آقا مرتضی قربانی بودیم در اصفهان، تماس گرفتند که تقریباً دیگه دشمن نزدیک شده دارد می آید به بغداد؛ پشت بغداد است.
خدا وجود مبارک #سردارسلیمانی عزیز را حفظ بکند که توانست سریع،
یک شبی در سامرا گذشت؛
که دشمن آمده پشت سامرا... چون ما رفتیم تلّ اعفر، بین آن رزمندگان و فرماندهان عزیز آنجا، آن شب سامرا معروف بود؛ چون هنوز نیروهای بسیجی عراق این نظمی که به لطف خدا با زحمات این عزیز #سردار_ما و دیگر سرداران عزیز ما که شهید شدند در آنجا، با این زحماتی که کشیده شد، الآن دیگر بسیج عراق بالغ شد. من اسم بسیج عراق را می گذارم بالغ و رشید.
اما آن دو سال، دو سال و نیم قبل هنوز بسیج نمی توانست روی پای خودش بایستد، در ظرف این دو سال و نیم هم کل بسیجیان عراق سازماندهی می شوند؛ و هم الحمدلله آنچنان رشید می شوند که الآن خودشان عملیات کرده اند؛ هم فلوجه را از دشمن گرفته اند، هم تکریت را، هم بیجی را، هم تا مسیر تل اعفر تا خود سنجار را رفته اند؛ چون خود این مسیر را الحمدلله زیارت کرده ام، زحمات هم رزمندگان عزیز عراقی را، هم #فرماندهان_عزیزایرانی ما را، ببین چه کاری شده، کارزار است بخدا. غوغاست.
شهید نوروزی ها محبوب اهل بیت شدند.
بحث از حب گذشت که اینها محبّ اهل بیت اند. بالاتر. اینها محبوب اهل بیت شدند.
محبوب حضرت زینب اند؛
محبوب حضرت امام حسن عسکری اند؛
محبوب امام هادی اند؛
محبوب حضرت بقیّة الله اند.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بدونسیرعلمیواردعرفاننشوید.mp3
957.1K
#استادصمدی_آملی
#سیرعلمی_کنید
⌛️زمان: ۳:۵۹دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#سیرعلمی_کنید
👈یکی از لطایفی که حضرت آقا در کتابهایشان بشدت روش تاکید دارند، هِی به عنوان اصل هِی گوشزد میکنند، هِی تاکید می دهند، این خطرهای آینده را پیش بینی کردن هست.
که یه وقتی به عرض محضرتان رساندم که واقعاً من این را برای آینده ما نگرانیم. خوب الان درسته ما در زمان خود حضرت آقا هستیم سیره شان را میبینیم، خودشان را میبینیم، مشاهده میکنیم، امام رحمة الله علیه را دیدیم، نماز شبش را تعریف کردهاند، نماز خواندنش را دیدیم. اینها همه را دیدیم و برای ما روشن است.
اما میدونید آینده چه چیزها به اسم آقا، امام، این بزرگان، پخش بشود. معلوم نیست که چه خطرهایی بیاید. همیشه عرفان در دامنه خطر هست.
همیشه عرفان و عرفای اصیل در دامنه خطر بودند. جناب صدرالمتألهین واقعاً آمده آنچنان عرفان را آورد در وادی برهان، آنچنان عرفان را با برهان و قرآن آمیخت، که بعد از جناب صدرالمتألهین عرفان واقعاً یک جانی گرفت. اما قبل از جناب ملاصدرا عرفان چه گرفتار جُهَلا بود. جهلا چه کرده بودند با مسائل عرفانی. آن وقت اینجا هم الان که وجود مساوی با حق هست، پس هر کجا وجود هست حق هست، پس یعنی زمین خداست، آفتاب خداست، العیاذبالله این چهارپا، این حیوان، آن آدم، این مورچه، اون مگس، این سوسک و اون پشه اینها همه اینها العیاذبالله نعوذبالله اینها خدا هستند؟ پس شما میفرمایید وجود مساوق با حق هست که! پس اینها هم میشوند خدا؟! از یک طرفی هم میفرمایید انسان در عرف عرفان تا این پله را طی نکند نمیتواند آن حقایق نظام هستی را بگیرد و اهل عرفان حقیقی بشود و به کمالات انسانی برسد.
اینه که این پله اول را درست باید حل بفرمایید عزیزان من، حداقل چندین بار عرض کردم باید قشنگ سروران من یک دور #معرفت_نفس را روی حساب بخونید به گزاف نمیشود. خیلی هم پارسال هم خیلی استدعا کردم و تقاضا میکردیم از محضر عزیزان که ناخوانده نروید. حتماً درس بخوانید عزیزان، حتماً درس بخوانید، فکر نکنید که اگر یک وقتی یک منبری رفتید، یک جایی رفتید، یک دو تا انسان عارفی دیدید، تشنه شدید، به راه افتادید دو تا خواب دیدید، دو تا تمثل حاصل شده اینها کار تمام شده، اینقدر خطرها در این وادیها دیدیم و شنیدیم فراوان.
اینها هیچ کدام ملاک و معیار نیست. و لذا حتی مکاشفه ابنعربی ها هم معیار میخواهد، تمثلات این بزرگان همه معیار میخواهد، میفرمایند قرآن معیار ماست، ائمه معیار ما هستند، قرآن و ائمه چون معصوماند معیار اند، آنها هرگز خطا ندارند.
👈امام صادق خواب خطا نمیبیند، امام صادق خواب اضغاث احلام ندارد، امام باقر بیداری و تمثل بیجا نداره، قرآن یک کلمه حرف خلاف نداره، این سرّش این هست که هم قرآن معصوم هست، هم اهلبیت، هم روایات معصومند. روایات اگر روایت هست معصومند، هیچ خطا ندارند.
👈 اما غیر ائمه معصوم نیستند. تمام عرفا همه میزان میخواهند، تمام خوابشان باید با خواب قرآن و انبیا تطبیق بشود، باید با خواب ائمه تطبیق بشود. اگر درست بود درست است، اگر درست نبود نخیر.
این گرفتاریها هست و لذا حتماً تاکید میکنیم #سیر_علمی کنید.
____________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بدونسیرعلمیواردعرفاننشوید.mp3
957.1K
#استادصمدی_آملی
#تحریف_زندگی_عارفان
⌛️زمان: ۰۳:۵۹ دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#تحریف_زندگی_عارفان
👈یکی از لطایفی که حضرت آقا در کتابهایشان بشدت روش تاکید دارند، هِی به عنوان اصل هِی گوشزد میکنند، هِی تاکید می دهند، این خطرهای آینده را پیش بینی کردن هست.
که یه وقتی به عرض محضرتان رساندم که واقعاً من این را برای آینده ما نگرانیم. خوب الان درسته ما در زمان خود حضرت آقا هستیم سیره شان را میبینیم، خودشان را میبینیم، مشاهده میکنیم، امام رحمة الله علیه را دیدیم، نماز شبش را تعریف کردهاند، نماز خواندنش را دیدیم. اینها همه را دیدیم و برای ما روشن است. اما میدونید آینده چه چیزها به اسم آقا، امام، این بزرگان، پخش بشود.
🔸معلوم نیست که چه خطرهایی بیاید. همیشه عرفان در دامنه خطر هست. همیشه عرفان و عرفای اصیل در دامنه خطر بودند. جناب صدرالمتألهین واقعاً آمده آنچنان عرفان را آورد در وادی برهان، آنچنان عرفان را با برهان و قرآن آمیخت، که بعد از جناب صدرالمتألهین عرفان واقعاً یک جانی گرفت.
🔸 اما قبل از جناب ملاصدرا عرفان چه گرفتار جُهَلا بود. جهلا چه کرده بودند با مسائل عرفانی. آن وقت اینجا هم الان که وجود مساوی با حق هست، پس هر کجا وجود هست حق هست، پس یعنی زمین خداست، آفتاب خداست، العیاذبالله این چهارپا، این حیوان، آن آدم، این مورچه، اون مگس، این سوسک و اون پشه اینها همه اینها العیاذبالله نعوذبالله اینها خدا هستند؟ پس شما میفرمایید وجود مساوق با حق هست که! پس اینها هم میشوند خدا؟!
از یک طرفی هم میفرمایید انسان در عرف عرفان تا این پله را طی نکند نمیتواند آن حقایق نظام هستی را بگیرد و اهل عرفان حقیقی بشود و به کمالات انسانی برسد. اینه که این پله اول را درست باید حل بفرمایید عزیزان من، حداقل چندین بار عرض کردم باید قشنگ سروران من یک دور معرفت نفس را روی حساب بخونید به گزاف نمیشود. خیلی هم پارسال هم خیلی استدعا کردم و تقاضا میکردیم از محضر عزیزان که ناخوانده نروید. حتماً درس بخوانید عزیزان، حتماً درس بخوانید، فکر نکنید که اگر یک وقتی یک منبری رفتید، یک جایی رفتید، یک دو تا انسان عارفی دیدید، تشنه شدید، به راه افتادید دو تا خواب دیدید، دو تا تمثل حاصل شده اینها کار تمام شده، اینقدر خطرها در این وادیها دیدیم و شنیدیم فراوان.
اینها هیچ کدام ملاک و معیار نیست. و لذا حتی مکاشفه ابنعربی ها هم معیار میخواهد، تمثلات این بزرگان همه معیار میخواهد، میفرمایند قرآن معیار ماست، ائمه معیار ما هستند، قرآن و ائمه چون معصوماند معیار اند، آنها هرگز خطا ندارند.
🔸امام صادق خواب خطا نمیبیند، امام صادق خواب اضغاث احلام ندارد، امام باقر بیداری و تمثل بیجا نداره، قرآن یک کلمه حرف خلاف نداره، این سرّش این هست که هم قرآن معصوم هست، هم اهلبیت، هم روایات معصومند. روایات اگر روایت هست معصومند، هیچ خطا ندارند. اما غیر ائمه معصوم نیستند. تمام عرفا همه میزان میخواهند، تمام خوابشان باید با خواب قرآن و انبیا تطبیق بشود، باید با خواب ائمه تطبیق بشود. اگر درست بود درست است، اگر درست نبود نخیر. این گرفتاریها هست و لذا حتماً تاکید میکنیم سیر علمی کنید.
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
اساسکشی۱.mp3
1.14M
#استادصمدی_آملی
#تعالوا
⌛️زمان: ۰۴:۴۵ دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#تعالوا
🔸اینه که تمام انبیا علیهم السلام و ائمه، نه دست به صنعت زدهاند، گرچه خود جناب امیرالمؤمنین سلام الله علیه بعضی از صنایع را خودشون ابتکارا به وجود آوردند. بعضی از اینها.
🔸 یا اگر هم تازه میخواستند دست به صنعت بزنند مثل این که در قبل از اسلام، شما هرچه رو که دارید برگشتش به حضرت ادریس پیغمبر است سیر تاریخی را هم مطالعه بفرمایید. در مسائل پزشکی و حکمت یعنی حکیم بهاصطلاح قدیم که بیشتر در بخش پزشکی مصرف میشد، اینها همه برگشتش به جناب حضرت لقمان سلاماللهعلیهِ. اینطور نیست که انبیا و ائمه هم در این جهت دستی نداشته باشند. اما چون میدانند بشر در پیشرفت این بخشها بینیاز از وحی است، خودش میتونه جلو بره، فقط وحی تنها کاری که در پیشرفت بشری و جوامع بشری میکند، این است که جلوی پیشرفتهای کاذب مزاحم با بشر رو می گیره، همین اندازه. والا از اون به بعد کاری نداره. انبیا کاری ندارند به اینکه حتماً به یک پزشک بگویند شما حق تحقیقات پزشکی در امور چشم را ندارید. خب این هر چی میخواد تحقیقات کنه. فقط یکسری موانعی هست همانند مسائل تشریعی هست.
👈مثله کردن بدن مسلمان است، و امثال اینها اونها را هم فقه برداشت. بعضی ها که نظر دادهاند اصلاً تشریح به آن معنا برای پیشرفت طب مشکل نداره. بعضی از بزرگان هم که قائل به حرمت شدهاند؛ فرمودند: از اجساد کفار استفاده کنید. دیگه چشم مؤمن با چشم کافر هر دو تا بیننده اند. شما در اونجا پیشرفت کنید، در اینجا هم پیشرفت می کنید. و هیچ در این مسیر راه را هم نمیبندند و هرگز علما ماموریت برای اینگونه از امور ندارند.
🔸اصلاً ماموریت برای این گونه امور ندارند. علما چه مأموریتی دارند؟ این ۲۳ واقعه ای که در رساله انسان در عرف عرفان آمد، این ماموریت علما است. علما میگن که ما دیگه باید انسانی بشویم که کره ماه برویم. کره مریخ برویم. سر از کهکشانها دربیاوریم. از عوالم وجودی باخبر بشویم. دست تصرف در نظام هستی هم داشته باشیم بدون این که آپولو بخواهیم.
بدون این که کشتی بخواهیم.
بدون اینکه راننده بخواهیم.
بدون اینکه ماشین بخواهیم.
🔸مینشینم در حال توجه، هر کجا میخواهم میروم. حالا تا برسیم به بحث توجه. این حرف توجه عرفانی به این معنا است، که انسانی که در عرف عرفان مطرح است اینه که انسان اولاً در تمام عالم مسافرت کند سیر آفاق. در تمام نظام تکوین مسافرت کند سیر آفاقی تکوینی. در متن قرآن کریم هم مسافرت کند سیر تدوینی. در جان خودش هم مسافرت کند سیر انفسی. در این سیر نه راننده بخواهد، نه کشتی بخواهد، نه صنعت بخواهد، نه کامپیوتر میخواهد، نه دستگاه هدایت کننده فرودگاه، هیچی نمیخواهد.
🔸میگوید خودت باش. انسان در عرف عرفان یعنی می گوید خودت بیا بالا. دیگر از اینکه یک تکه پاره آهنی، سیمی، یک چند تا چیز لحیم کرده اینجا باشن، تو را تقویت کنند تا تو بروی کره ماه پیاده بشوی نه. این هنوز انسان در عرف عرفان نیست، ولو انسان منطقی هست. خیلی پیشرفت هم کرده، اینکه حالا یک هواپیمایی برود بالا باید انقدر این مدارها آن را کنترلش بکنند تا ایشان از این فضا برود در یک فرودگاهی در آن مثلاً کشور، در آن نیمکره دیگر آنجا به زمین بنشیند این نمیگوییم که نه، این باید باشد. چون همه مردم به این کمال توجه عرفانی نمیرسند، که با کلید بسماللهالرحمنالرحیم عوالم وجودی طی کنند که.
🔸این یک نیاز بشری است. انسان منطقی ماموریت دارد تا در رفع نیاز بشری در هرچه که برای او امکان دارد بکوشد. اما این آقایان در یک افق اعلی ایستادهاند و به همه میگویند #تعالوا. همین امروز عصر در درس معرفت نفس درس ۱۰۱ داشتیم که انسان اون لیاقت رو دارد به جایی برسد که کار مفارق رو انجام بدهد. کار مفارق یعنی کار مجردات عقلیه.
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0