8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠🍁
🍁
💠#موشنگرافیک
💢موضوع: حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نسبت به دوران گذشته
🔸🌹🔹
✅ #ثبات و #امنیت
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🍁
🌠🍁
🌠🍁
🍁
🌀#طرحهای_گرافیکی/« فقط برای خدا »
♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی #سپهبدشهیدحاجقاسمسلیمانی
🔸◾️🔹
🌺باغبان اسم رئیس جمهور #آمریکا را گذاشته بود روی سگش. وقتی فهمید، عصبانی شد. گفت: درسته که او دشمن ماست و ما قبولش نداریم. ولی یک انسانه. هیچ وقت اسم یک انسان را بر روی حیوان نگذار.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#شهادت
🍁
🌠🍁
۵۶۵۶.docx
10.9K
💢#یادداشت
🌐نسخه word
✅موضوع: تحریم ها فرصت خوبی برای رونق تولید داخل است
✍️سعید نادری اصل
🔸🌹🔹
🌀بی توجهی برخی مسئولین به تولید داخل
💢 به لطف توان و اراده ملی در داخل، هرگز در بن بست اقتصادی نبوده ایم و نخواهیم بود.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#بسیج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش حجتالاسلام مومنی به اظهارات شیخ محمود امجد
🔸چندی پیش شیخ محمود امجد، استاد حوزه در اظهاراتی ساختار شکنانه به اعدام روحالله زم اعتراض کرده و وی را شهید نامیده بود!
🔹جامعه روحانیت مبارز نیز در واکنش به اظهارات وی در بیانیهای عنوان کرده: «اگر دشمنان ما از خائن و ظالم دفاع کنند و جای شهید و جلاد را تغییر دهند محل تعجب نیست اما اینکه یک روحانی و حوزوی، ساده لوحانه در پی پنهان کردن حق برآید و سر بر زیر برف کند و دم از حق و حقیقت بزند، تلخ است اما بسیار عبرت آموز».
#فتنه
شاخصهای مکتب شهید سلیمانی.pdf
1.32M
✅ کتاب شاخصهای مکتب شهید سلیمانی
✍️با قلم نماینده سابق ولی فقیه در نیروی قدس
#سردار_سلیمانی
*⭕معیار تشخیص حق از باطل*
*🔻ما الآن كه على و عمار و اويس قرنى و ديگران را با عايشه و زبير و طلحه روبرو مى بينيم، مردد نمى شويم ؛*
*🔻اما اگر در آن زمان مى زيستيم و سوابق آنان را از نزديك مى ديديم، شايد از ترديد مصون نمى مانديم.*
*♦️- شخصی از یاران امام علی که در نبرد جمل در تمییز حق از باطل به حیرت افتاده بود - محضر امير المؤمنين شرفياب شد و گفت:*
*آيا ممكن است طلحه و زبير و عايشه بر باطل اجتماع كنند؟*
*شخصيتهايى مانند آنان از بزرگان صحابه رسول اللَّه چگونه اشتباه مى كنند و راه باطل را مى پيمايند؟ آيا اين ممكن است؟.*
*♦️- امام علیه السلام در پاسخ او - فرمود:*
*سرت كلاه رفته و حقيقت بر تو اشتباه شده.*
*حق و باطل را با ميزان قدر و شخصيت افراد نمى شود شناخت.*
*اين صحيح نيست كه تو اول ، شخصيتهايى را مقياس قرار دهى و بعد حق و باطل را با اين مقياسها بسنجى: فلان چيز حق است چون فلان و فلان با آن موافقند و فلان چيز باطل است چون فلان و فلان با آن مخالف.*
*نه، اشخاص نبايد مقياس حق و باطل قرار گيرند.*
*اين حق و باطل است كه بايد مقياس اشخاص و شخصيت آنان باشند.*
*🔻يعنى بايد حق شناس و باطل شناس باشى نه اشخاص و شخصيت شناس؛*
*افراد را (خواه شخصيتهاى بزرگ و خواه شخصيتهاى كوچك) با حق مقايسه كنى،*
*اگر با آن منطبق شدند شخصيت شان را بپذيرى و الّا نه.*
*🔻اين، حرف- صحیح - نيست كه آيا طلحه و زبير و عايشه ممكن است بر باطل باشند؟(روضه الواعظین ص 31)*
*🔸در اينجا على عليه السلام معيار حقيقت را خود حقيقت قرار داده است و روح تشيع نيز جز اين چيزى نيست.*
*🔸در حقيقت فرقه شيعه مولود يك بينش مخصوص و اهميت دادن به اصول اسلامى است نه به افراد و اشخاص.*
*قهراً شيعيان اوليه مردمى منتقد و بت شكن بار آمدند.*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (جاذبه و دافعه على عليه السلام)، ج16، ص: 309-307-با تلخیص و ویرایش -*
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠🍁
🍁
🎥 #کلیپ
💢موضوع: ما #پیروزیم ما #قدرتمندیم
🔸🌹🔹
🔻 ما پیروزیم، ما قدرتمندیم، ما می تونیم پیش بریم، ما می تونیم پرچم اسلام را نگه داریم، #خدا این توان را به این ملت داده.
💯این ملت یک #ملت_نمونه است، حقیقتا با ارزشه و جوهر ایمان در اون بسیار برّنده است.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#ما_پیروزیم
#ما_قدرتمندیم
﷽؛✍تاثیر
🔺🔻پسران نامبارک
در انحراف برخی از علما و و روحانیون !
🔹در تاریخ و به تجربه،
بسیار دیدهایم فرزندان پیامبران، فرزندان امامان معصوم و فرزندان علما و روحانیونی که مسیر هدایت را گم کرده و به جاده ضلالت پا نهادهاند.
🔸از قابیل تا پسر نوح
که خاندان نبوتش گم شد، از جعفر کذاب تا پسر شهیدفضلالله نوری، از سیدحسین نوه حضرت امام خمینی(ره) تا فرزند آقایان جنتی، محمدیگیلانی، خزعلی، هاشمی رفسنجانی، منتظری و ... همه نمونههای واضحی از گمگشتگان راه حقیقت هستند...
🔹اما همه ما طلاب
بدون اینکه فرزندان خود را مبرا از این خطرات بدانیم، باید از خود سوال کنیم، چرا و چطور این انحراف برای فرزندان این بزرگان رخ داد؟؟؟
🔻به تحقیق میتوان سه دلیل عمده را برای این انحرافات برشمارد.
1⃣ تضادها و تناقضات رفتاری
و گفتاری پدران روحانی، افراط و تفریطهای مادی و معنوی و مذبذب بودن آنها، باعث میشود امر بر فرزندانشان مشتبه گشته و یا دلزدگی از اعتقادات برای آنها ایجاد شود و این خود زمینه را برای انحرافات آینده آنها محیا میکند.
2⃣ بررسیها نشان میدهد،
همسران و یا خانواده همسری علما، نقش بسیار بزرگی در انحراف فرزندانشان داشتهاند. شاید بتوان همسر نوح را نمونه آشکار این مورد دانست.
3⃣ اما اگر عالمزادهای
از دو مورد مذکور به سلامتی بگذرد، محیط پیرامونی و دوستان بیبند و بار و لاابالی که هر کدام به نیتی به آقازادهها نزدیک میشوند، از بزرگترین علل انحراف فرزندان علما محسوب میشود.
🔸اینکه فرزند عالمی
از مسیر حقانیت دور شود جای تاسف دارد اما تاسفبارتر آن است که این فرزندان شُوم، باعث انحراف پدران خود شوند.
🔹نمونه بارز
این اتفاق سیاه، زبیر است که امیرالمومنین(ع) در این باره فرمودند:
🔺"ما زال الزّبیر رجُلاً منّا أهلَ البیتِ حتّی نشأ ابنه المشئومُ عبدالله"
زبیر از ما اهلبیت بود تا زمانی که فرزند نامبارکش عبدالله پا به جوانی گذاشت.
🔸در سوره تغابن میخوانیم؛
"إِنَّما أَمْوالُکمْ وَ أَوْلادُکمْ فِتْنَةٌ وَ اللَّهُ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ" و مفسرین "فتنه" را در این آیه امتحان و آزمایش معنا نمودهاند.
🔹آری برای یک پدر
شاید سخترین فتنه و یا آزمایش این است که مجبور باشد مقابل فرزند منحرفش بایستد و از ثمره زندگی خود که برای آن آرزوها داشته است، تبرا بجوید.
🔸در انقلاب اسلامی ما نیز؛
خمینیها، گیلانیها، جنتیها، خزعلیها پیروز این میدان و اما هاشمیها، زمها، امجدها و بسیاری دیگر از بزرگان انقلابی، بازنده این نبردگاه سخت بودند.
🔹هر چند همه انسانها
مسئول اعمال خویشاند، اما نقش پسران نامیمون در انحرافات اخیر و موضعگیریهای باطل اشخاصی مثل حجتالاسلام امجد و زم را نمیتوان نادیده گرفت.
🔸شاید از فردی مثل محمدعلی زم
بیش از این توقع نباشد، اما انتظار از آقای امجد با آن سبقه اخلاقی این بود که بتواند مقابل افکار باطل فرزند خود بایستد.
🔹باید اعتراف کنیم
شکست همسان ایشان در این امتحان مشکل، زنگ خطری برای همه ما طلاب و علما است. ما با تمام وجود باید باور کنیم این میدان، بسیار خطیرتر از آن است که تا کنون میپنداشتیم...
🔸در خاتمه باید گفت
حقیقتا تبرا جستن از جگرگوشه خود، کار حضرت نوح است...
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
🖊محمدصادق ناطقی
👌بیانات ارزشمندعارف واصل آیت الله حاج شیخ جعفرتوسلی تبریزی«رحمت الله علیه»:
👌آقای خامنه ای، آبروی ایران، آبروی اسلام است. یک عده بی عقل مخالف هستندعارفانه میگویم که آقای خامنه ای جایگزین ندارد همین رانقل کنید:
گرنگهدارمن آنست که من میدانم
شیشه رادربغل سنگ نگه میدارد
👌آقای خامنه ای راخدا نگه داشته است و مخالفتها تاثیری ندارد هرکس بیاید، یک هفته هم کارهای آقای خامنه ای را نمی تواند انجام دهد. این قدرت و عزت، دست خداست. یک عده کور خوانده اند حضرت علی(ع) هم مخالف داشت درباره علماء هرچه میخواهیم، میگوییم. در ذات آقای خامنه ای چیزهایی هست که در دیگران نیست، ایشان قدرت طلب نیست، متواضع است،خودخواه نیست، اما می داند مسئولیت دارد.
👌صدهافقیه ومجتهدرا کنارهم بگذاریم به اندازه آقای خامنه ای ابهت ندارند و باید ابهت ایشان حفظ شود.
👌هرکس به آقای خامنه ای خدمت کند، به امام زمان(عج) خدمت کرده است این نعمت بزرگی است که خدابه این ملت داده است.
«کتاب درمحضرعارف دارالشفا»
هرکس ز ولایت و ولیّ دور شود
همسایهٔ دشمنست ومنفور شود!
پروانه صفت، گِرد ِعلی میگردیم
تا دیدهٔ هر فتنه گری کور شود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 اگه یک قطره از آب وضو بریزه رو این ماشین، حق گردنمه!!
📽 بخشی کوتاه از مستند #محی_الدین
💠 آیت الله حائری شیرازی
🔴🍁
🍁
❇️مردم سالاری دینی (3)
💠وجوه اشتراک و افتراق مردم سالاری دینی با مردم سالاری غیردینی
🔸🌹🔹
❇️وجوه اشتراک و افتراق مردم سالاری دینی با مردم سالاری غیردینی عبارتند از:
🔴الف) وجوه اشتراک:
1-ذی حق دانستن مردم و حرمت نهادن به ملت.
2- زمینه سازی برای مشارکت مردمی در تمام مراحل تصمیم گیری سیاسی و اجتماعی.
3- تعیین #انتخابات، به عنوان طریق قانونی اعمال مردم سالاری.
4- الزام به رأی اکثریت در امور اجرایی.
5- احترام به آزادی های فردی و جمعی.
6- توسعه همه جانبه و رشد و شکوفایی خلاقیت ها در پرتو تضارب آرا و تعامل افکار.
🔵ب) وجوه افتراق:
1- در مردم سالاری سکولار، حاکمیت ملی به طور مطلق پذیرفته می شود؛ ولی در مردم سالاری دینی با پذیرش حاکمیت مطلق خداوند، حاکمیت ملی نسبی خواهد بود.
2- مردم سالاری سکولار، رأی اکثریت را به صورت مطلق ملاک عمل قرار می دهد؛ اما در مردم سالاری دینی در بعد قانون گذاری، رأی اکثریت در چارچوب شریعت پذیرفته می شود.
3-در مردم سالاری سکولار، حاکمیت اولاً و بالذات از آن مردم است، ولی در مردم سالاری دینی، حاکمیت اولا و بالذات از آن خداست و حاکمیت مردم در طول حاکمیت خداوند است و نه در عرض آن.
4- در مردم سالاری سکولار، دین صرفاً امری شخصی و مربوط به حوزه فردی است؛ اما در مردم سالاری دینی، دین، حوزه فردی و اجتماعی مردم را در بر می گیرد.
5- مردم سالاری سکولار با مردم سالاری دینی در ارائه تعریف از بشر و حقوق آن در پاره ای از موارد دیگر با هم اختلاف دارند.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی