eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
212 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آثار و عوامل سیاسی عاشورا✅ انقلاب اسلامی متاثراز قیام سالار شهیدان:  امام خمینی (ره) فرهنگ عاشورا را گنجینه عظیم سیاسی دینی و پشتوانه فرهنگ غنی و انسان‏ ساز تشیع می‏ دانست و با بهره‏ گیری از آموزه ‏های عاشورایی به احیای دین پرداخت ‏و حماسه حسینی را اساس قیام و مبارزه و تحول و بیداری قرار داد. نگرش امام ‏به ‏سیاست و اندیشه سیاسی ایشان باعث شد تا نوع نگاه به مفهوم و کارکرد سیاست ‏در میان مردم مسلمان و حتی اندیشمندان اسلامی تغییر کند و شعائر دینی و مذهبی ‏را آمیزه‏ای از دین و سیاست بدانند. امام با تفسیری جدید از مؤلفه ‏های فرهنگ عاشورا غبار بدعت و تحریف را از فرهنگ شیعه زدود و به برخی از نظریه‏ های ناصواب خط بطلان کشید. همچنین، حدیث «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را استمرار نهضت حسینی در گستره تاریخ تشیع می دانست و آن را سرلوحه زندگی شیعیان معرفی می ‏کرد که در هر زمان و مکانی باید حسینیان به مصاف یزیدیان بروند. امام رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس را مصداقی از این حدیث می‏دانست و حوادث آن را مکرر عاشورا و مخالفان و دشمنان انقلاب اسلامی را مکرر یزیدیان تفسیر می‏ کرد. به بیانی دیگر این حدیث را تصویرگر صحنه مقابله اسلام و کفر و رویارویی عدل و ظلم می ‏دانست که یعنی باید روح حماسه همواره در جامعه شیعه زنده بماند. تأکید ائمه معصومین علیهم السلام بر اقامه عزای امام حسین(ع) و احیای عاشورا در جامعه بر همین نکات اشاره دارد.  بخش عظیم و مهم نگرش احیاگرانه امام‏ خمینی (ره) به نهضت عاشورای حسینی در سیره سیاسی ایشان در قیام و مبارزه علیه ظلم و تشکل بخشی به جامعه شیعه تبلور می‏ یابد. امام نهضت خود را به پیروی از قیام خونین امام‏ حسین(ع) و بر پایه تجربه تاریخی و عبرت ‏آموزی از نقاط ضعف و قوت قیام‏ های شیعیان در طول تاریخ، خصوصاً مبارزات عالمان شیعی در سده‏ های اخیر استوار کرد و مسیر مبارزه و اهداف و آینده انقلاب اسلامی را مشخص نمود. سیره عملی ایشان قبل از قیام و پس از آن مبیّن این حقیقت است که امام بر پایه فرهنگ انسان ‏ساز و عزت آفرین عاشورا، راه‏کارهایی را بستر تشکل‏ بخشی به شیعه قرار داده است. عاشورا سمبل تجلی و تبلور ارزش ‏های ناب اسلامی در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن است که نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه شیعه داشته است؛ از همین روی امام در باره مهم‏ترین عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی می‏ فرماید:  «اگر قیام حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه نبود، امروز هم ما نمی توانستیم پیروز شویم».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.pdf
711.6K
انتظار بی فر جام. کاظمی عراق
29.pdf
234.7K
وجوه مشترک مطالبات رهبری از سران قوا
"کربلا محور اراده انقلابی" شمر در جنگ صفین حاضر بود و در شمار شیعیان لشكریان امام علی علیه السلام، شجاعت از خود نشان داد. او در این جنگ به دلیل درگیری با «ادهم بن محرز باهلی»، به سختی مجروح شد(تاریخ الطبری، ج 5، ص 28؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 5، ص 213)او 16 بار با پای پیاده به مکه رفت و شب ها به تهجد و شب زنده داری معروف بود با تمام اینها عاقبت شد جلاد دشت کربلا. ☑️ فراموش نکنیم که شمر بن ذی الجوشن، نخستین و آخرین بدطینت جهان نبوده و نیست. زمین، هیچگاه خالی از شمرها نبوده و نیست و نخواهد بود، چونان كه هیچ زمانی، زمین خالی از حجت و نیك نامان نبوده است. ممكن است در جهان پر از اضطراب، حسین بن علی ها كم باشند، اما رسوایی و نفرین حق طلبان همواره عاقبت بد اندیشی و بد خواهی امثال شمر است. ☑️ با علی در بدر بودن شرط نیست؛ ای برادر نهروان در پیش روست. اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران ،حضور مقتدرانه و عزتمند در عرصه و صحنه داخلی و بین‌الملل داشته باشد، جز با اراده انقلابی امکان پذیر نیست. اراده انقلابی ، مقطعی و تابع زمان خاص نیست . به عبارتی در اراده انقلابی نگاه منفعتی حمل نمی شود. تاریخ صدر اسلام وتاریخ انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون از این کج رفته ها کم ندیده است؛ چه اصحاب حضرت رسول(ص) که در جنگ صفین در مقابل امام زمان خویش شمشیر کشیدند و چه برخی جا ماندگان انقلابی ،که فکر کردند چون برای انقلاب زحمت کشیده اند و زندان رفته اند پس طلبکار انقلاب‌اند. ☑️رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «وسوسه‌ی مال و مقام و ریاست، حتّی در عَلَوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیر‌‌المؤمنین (علیه‌السّلام) کسانی را لغزاند، پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسئولانش مسابقه‌ی زهد انقلابی و ساده‌زیستی میدادند، هرگز بعید نبوده و نیست.»
روزمان را با آغاز کنیم ❎🔰 تابلو بن علی علیه السلام از مدینه تا کربلا سوره يوسف (12): آيه 108] قُلْ هذِهِ سَبِيلِي أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‏ بَصِيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنِي وَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ (108) (اى پيامبر! تو نيز) بگو: اين راه من است. من و هر كس پيروى‏ام كرد، با بينايى به سوى خدا دعوت مى‏كنيم و خداوند (از هر شريكى) منزه است و من از مشركان نيستم. تفسیر نور ✅🔰پيام‏ها 1- راه انبيا، روشن و در معرض شناخت و ديد همگان است. «هذِهِ سَبِيلِي» 2- پيمايندگان راه حقّ بايد مواضع خود را با صراحت و بدون ترس بيان و اعلام كنند. «هذِهِ سَبِيلِي» 3- دعوت رهبر بايد به سوى خدا باشد، نه به سوى خود. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ» 4- مردم را چشم بسته و بدون آگاهى نبايد به انجام كارى ترغيب كرد. «عَلى‏ بَصِيرَةٍ» 5- مبلّغان دينى بايد افرادى خالص و مخلص باشند. «ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ» 6- توحيد و نفى شرك، اساس دين اسلام مى‏باشد. «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ، ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 باد مهرگان ✍️علی ثقفی ◻️گاه ادعاها در میان خروارها تئوری به نحوی پنهان می شود که تشخیص صحیح از غلط برای غالب انسانها بسیار دشوار می‌شود. ◻️و از قضا همین مسئله رمز حیات جریان هایی است که معرکه می گیرند و مدتی مردم را می فریبند.اما در مسیر زندگی حوادثی است که به قول ناصر خسرو مانند باد مهرگان معلوم می کند که نامرد و مرد کیست ◻️امروز نیز مدعیان آزادی و عدالت و مردم نوازی در جامعه بسیارند. اما هنوز باد مهرگان بر آنها نورزیده است. آنها هم باید صبر کنند. نوبتشان خواهد شد ◻️تابلوی زیر یکی از آن صحنه هایی است که به جای خروارها اطلاعات و استدلالات انباشته می‌تواند برای ما بن مایه حقیقی مدعیان بی هنر را نشان دهد ◻️ سیدمحمدکاظم بجنوردی از مبارزان و زندانیان عصر پهلوی در کتاب خاطرات خود به نام «مسی به رنگ شفق» می گوید: روزی در همان بند چهار، روی یکی از نیمکت‌ها در کریدور نشسته بودم که مسعود رجوی از بند ۶ آمد و گفت: می‌خواهم چیزی را به شما بگویم؛ قبل از اینکه از دیگران بشنوی. با لبخند گفتم:چیست؟ گفت:یک روز مرا با حاج مهدی عراقی و بیژن جزنی و دکتر عباس شیبانی به انفرادی بردند و شروع کردند به زدن و گفتند بگویید که غلط کردیم و دیگر کار خلاف نمی‌کنیم. ◻️بیژن جزنی قبل از کتک خوردن گفت:«من غلط کردم» و کتکش نزدند. من هم (رجوی) چند تا باتوم خوردم و گفتم غلط کردم! اما حاج مهدی عراقی زیر شکنجه غش کرد و نگفت غلط کردم. فقط در لحظات آخر گفت: «آخر چه کار کردم که بگویم غلط کردم؟»و بدین ترتیب وساطت کردند که حاجی بیشتر کتک نخورد ◻️به احتمال زیاد رجوی در مورد جزنی دروغ می گوید چون او در سال ۵۴ تیرباران شد. اما اقرارش در مورد خودش نافذ و قابل توجه است. ◻️آنها که سالهای اول پس از پیروزی انقلاب را بیاد دارند می دانند آن زمان کشور با چه مشکلاتی مواجه بود؛ نا امنی ها، عدم تجربه کشورداری، توطئه های رنگارنگ آمریکا وضع نابسامانی را پدید آورده بود. آن زمان منافقین و دیگر گروهکها که خود اغتشاش می آفریدند هر روز با بهانه گیری از مشکلات و کمبودها و بعدضا ندانم کاری های مجریان، جوانان را جذب شعارهای به ظاهر مترقی خود می کردند. همین رجوی هم کلاس تبیین جهان می‌گذاشت و فلسفه میبافت، هم تندترین شعارهای ضد آمریکایی را می‌داد، هم در کشور از ضرورت آزادی و دموکراسی و رای مردم سخن می گفت و هم مثل پهلوان پنبه ها خودرا آماده فدا شدن برای خلق اعلام می‌کرد. اما وقتی توانست از جوانان همین خلق برای خود پشتوانه بسازد آنها را فدای خود کرد برای فرار از خوردن یک باتوم به خارج از کشور گریخت. ◻️امروز نیز کشور دچار نابسامانی ها و فشارهایی با علل شناخته شده ای چون فرسودگی و عقب گرد برخی مسئولان، کوتاهی خواص و نخبگان در هدایت مردم و نیز فشارهای خارجی شده است ◻️از قضا همان ها که به خاطر خطاها یا کوتاهی ها و سکوت و کم کاریهایشان باید حساب پس بدهند مدعی و طلبکار شده و چون اسلاف خود نسل جوان را می فریبند. درست مانند آن تبلیغات چی ها همنوا با دشمن برای یأس آفرینی بین مردم و ایجاد فاصله با نظام دنبال جذب پیاده‌نظام و میلیشیا برای صف بندی های آینده هستند. آنها سرخوش و غافل نظام را بخیال خود گوشه رینگ یافته اند. ◻️اما فردا که جوانان این دوران، گام دوم انقلاب را برای اصلاح اخلاق و معنویت و اقتصاد و مبارزه با فساد و عدالت و ساختن جامعه برداشتند امیدواریم این تنگ نظران مدعی مرد باشند و مردانه این نهضت جامعه سازی جوانان را همراهی کنند. والا این جوانان همانطور که دستگاه دیوانسالار فرسوده را به کناری خواهند گذاشت از روی همین مدعیان بی هنر نیز عبور خواهند کرد . منتظر فردا که سختی های مبارزه برای پیش رفت سر می رسد باشید. فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست؟
■■■پایش مطبوعات سیاسی روز پنجشنبه 📌روزنامه های صبح امروز به اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایران،انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و... پرداخته است. 📍 با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی درگذشت رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تیتر زد:«خستگی ناپذیری و صراحت حجت الاسلام حسینیان در مواضع به حق انقلابی ، برجسته و نمایان بود» 📍 گزارشی از رهیافت جدید قدرت دفاعی داده است و تیتر زد:«تخریب. دیوار تحریم ها با موشک های بومی» 📍 گزارشی خبری تحلیلی داده است و تیتر زد:«فریاد ده ها میلیون ایرانی: ما ملت امام حسینیم» 📍 گذری کرده است از تکیه هاو حسینیه های کشور در حال و هوای محرم و شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع)و یارانش ، تیتر زد:«بدون عشق تو عالم کجا بها دارد» 📍 با اشاره به اینکه ایران و آژانس درباره افزایش همکاری و اعتماد متقابل بیانیه مشترک دادند تیتر زد :«آژانس دیگر هیچ سوالی ندارد» 📍 به نقل از هیلاری کلینتون تیتر زد:«بایدن نباید شکست را بپذیرد»
"کربلا محور پرهیز از خطای محاسباتی" در جریان کربلا حدود 1200 نفر با امام حسین (علیه السلام) عازم کربلا شدند اما روز عاشورا حداکثری که با امام حسین علیه السلام ماندند حدود 120 نفر بوده است. نه آنهایی که رفتند بی دین بودند بلکه اعتقاد و باور به سید الشهدا داشتند ونه آنهایی که بودند بی عقل بودند ویا عقلانیت نمی دانستند بلکه اشکال کار در بحث محاسبات بود (اشتباه محاسباتی) بعبارتی 180 نفر محاسبه کردند لشکر 1200 نفری در برابر لشکری دهها هزار نفری حتما شکست نتیجه آن است در مقابل 120 نفر محاسبه معنوی کردند که این شکست نیست بلکه یک پرواز میان بُری است به سوی لقاءا.... بارها و بارها مقام معظم رهبری در باب اشتباه محاسباتی هشدارهای لازم را داده اند ☑️-«محاسبه‌ی غلط، یکی از بزرگ‌ترین خطرها است؛ گاهی حیات انسان را تهدید میکند؛ گاهی سرنوشت انسان را تهدید میکند؛ چون توان انسان، نیروی انسان، توانایی‌های انسان، تحت سرپنجه‌ی اراده‌ی او است، و اراده‌ی انسان تحت تأثیر دستگاه محاسباتی او است: اگر دستگاه محاسباتی بد کار کرد، اراده‌ی انسان تصمیمی میگیرد و در جهتی میرود که خطا است؛ آن‌وقت نیروهای انسان، همه‌ی توانایی‌های انسان در این جهتِ خطا به کار می‌افتد.» ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ☑️- «دستگاه محاسباتى وقتى دچار اختلال شد، از داده‌‌هاى درست، خروجى‌‌هاى غلط به‌‌دست خواهد آورد؛ یعنى تجربه‌‌ها هم دیگر به درد او نخواهد خورد. وقتى دستگاه محاسباتى خوب کار نکرد، درست کار نکرد و محاسبه درست انجام نگرفت، تجربه‌‌ها هم دیگر به کار نمى‌‌آید.» ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ بدیهی است که دشمن به‌دنبال اختلال در نظام محاسباتی مسئولین کشور است ودلیل ان نیز عدم توانایی پیشبرد برنامه های پیش بینی شده خود در میدان واقعی و در مقابل سعی مضاعف و شبانه روزی با عملیات روانی جهت زیر سوال بردن مقاومت و ایستادگی ملت ایران است. در این باب هوشیاری ، هوشمندی و بصیرت بالای مسئولین ، لازمه مقابله با این ترفند دشمن است. رهبر معظم انقلاب اخیرا در همین باب فلسفه همراه باهشدار خطای محاسباتی را گوشزد فرموده اند که حسن ختام این یادداشت ها می باشد: ☑️«خطای محاسباتی در هر قضیّه‌ای ناشی از این است که ما عوامل گوناگون این قضیّه را درست نبینیم. آنجایی که بحث بر سر یک مقابله است، بر سر یک برخوردِ دو جبهه با یکدیگر است، خطای محاسباتی از اینجا ناشی میشود که ما جبهه‌ی خودمان را هم درست نشناسیم، جبهه‌ی مقابل را هم درست نشناسیم؛ وقتی نشناختیم، در محاسبه اشتباه میکنیم؛ اگر درست شناختیم، محاسبه‌ی ما جور دیگری خواهد بود.» ۱۳۹۸/۰۳/۱۴ والسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 🔰عوامل تشکیل دهنده نهضت امام حسین علیه‌السلام 1⃣ تقاضای با امام علیه السلام برای خلافت یزید 🔸این عامل ماهیت دفاعی دارد... _به ایشان می‌گویند: بیعت کن... می‌گوید: بیعت نمیکنم؛ از خودش دفاع می‌کند. 2⃣ مردم کوفه از امام علیه السلام برای خلافت 🔸این عامل ماهیت تعاونی دارد... _از امام دعوت به همکاری شده و ایشان جواب مثبت داده اند. 3⃣ امر به و نهی از 💎 باارزش ترین عامل 🔸این عامل ماهیت انقلابی دارد... _به حسب این عامل، امام حسین یک مرد انقلابی است، یک ثائر است، می‌خواهد انقلاب کند. ❎ مسئله این نبود که چون از من بیعت میخواهند و من نمی پذیرم، قیام می کنم، بلکه این بود که اگر بیعت هم نخواهند، من به حکم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر باید قیام کنم... ❎ و نیز مسئله این نبود که چون از من دعوت کرده‌اند قیام می کنم( هنوز دو ماه مانده بود که مردم کوفه دعوت کنند)... ✅ بلکه مسئله این بود که دنیای اسلام را منکرات فرا گرفته است من به حکم وظیفه دینی، به حکم مسئولیت شرعی و الهی خود قیام می کنم. 📚
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ 🔶در فرهنگ عرب، اينگونه رسم بوده و هست كه معمولا هر شخص داراي يك و يك يا چند ٫لقب ميباشد؛ عليهم السّلام نيز اينگونه رسمی داشتند و هنگام نامگذاری فرزندان خود، لقب و کنیه نیز برای آنان انتخاب میکردند؛ 💠امام باقر (ع) درباره اينكه چرا هر يك از فرزندان اهل بيت داراي كنيه اي خاص بوده اند ميفرمايند: انّا لَنُكَنّي اُولادَنا في صِغَرِهِم مَخافَةَ النَبزَ اَن يُلحَقَ بهم.[۱] یعنی ما براي فرزندانمان در كودكي كنيه قرار ميدهيم، از ترس اينكه مبادا در بزرگي دچار لقب های ناخوشايند گردند. 🔷درباره اينكه چرا به عنوان كنيه براي (ع) انتخاب شده، در روايتي آمده است كه اين كنيه را روز هفتم ولادت امام حسين (ع)، (ص)، براي ایشان انتخاب کردند، به اين صورت كه پيامبر او را در دامان خود نهادند و فرمودند: ای چه بسيار گران است بر من كشته شدن تو.[۲] 🔷در کتب تاریخ نيز آمده است كه (ع) بعداً نام يكي از فرزندان خود را عبدالله گذاشتند كه ظاهراً همان حضرت علي اصغر(ع) ميباشند كه در كربلا به شهادت رسيدند.[۳] 🔷البته براي علت نام گذاري (ع) به وجوهي ديگر ذكر كرده اند كه به دو نمونه از آن اشاره ميشود: 🔺الف: در فرهنگ عرب مرسوم است كه هر كس داراي صفات خاص باشد، در مقام مبالغه، وي را پدر آن صفت مينامند؛ مثلا كسي كه داراي صفت بخشش باشد او را «ابوجواد» ميگويند. (ع) نيز به دليل اينكه در مقام بندگي خدا امتيازي خاص داشته و در مرتبه اعلي و مافوق انسانهاي ديگر قرار داشته اند، او را خوانده اند، چنانكه خود آن بزرگوار هنگامي كه از اسب بر روي زمين افتادند، فرمودند: «رضاً بقضائِك، تسليماً لِاَمرِك...»[۴] 🔺ب. اگر حضرت (ع) در كربلا آنگونه جان نثاري نكرده بود و در ميدان سربازي حق تعالي ثابت قدم نمي بود، آئين محمدي از روي زمين رخت بربسته و مردم به زندگي جاهليت كفار برميگشتند، لذا هر كسي بعد از آن حضرت خداوند را پرستش نمايد و پيروي از پيامبر اکرم(ص) و امامان عليهم السّلام را سيره خود قرار دهد، همه به بركت وجود مقدس (ع) و ايثار اوست «لولاه ماعُبِدَالله و لولاهُ ماعُرِفَ الله» بنابراين ايشان در حقيقت پدر همه بندگان خداست، زيرا پدر به معناي مربي است و او بر اساس آنچه گفتيم بهترين و عالي ترين مربي است.[۵] 🔷 (ع) علاوه بر كنيه داراي القاب متعددي نيز بوده اند از جمله: الرشيد ـ الطيب‌ ـ الوفي ـ السيد ـ الزكي ـ المبارك ـ التابع لمرضاة الله‌ ـ سيد الشهداء.[۶] پی نوشت: [۱] زندگاني امام حسن مجتبي(ع) سيد هاشم رسولي محلاتي، ص۸، حياة امام الحسن، ج۱، ص۶۵ [۲] منتهي الامال، ج۱، ص۵۲۳ [۳] الارشاد، شيخ مفيد، ج۲، ص۱۳۵ [۴] مقتل الحسين، مقرم، ص۳۵۷ [۵] شرح زيارت عاشورا، علي اصغر عزيزي تهراني، ص۳۴ [۶] بحار الانوار، ج۴۳، ص۲۳۷
✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨⚡️✨ ⚡️ ⭕️ و قوی 🔷 : تصميم عبارت است از قضاوت يا انتخاب ميان دو يا چند راه حل مختلف به اشکال نامحدود (از حل يک مشکل گرفته تا انجام يکسري اقدامات) که در شرايط مختلف انجام ميگيرد. 🔷 : اتخاذ يک تصميم خوب يعنی آينده را ديدن و پی بردن به آنچه که پيش خواهد آمد. 🔷 عبارتند از: اطلاعات، رسانه ها، تحقيق و تفکر، آرزوها، دوستان، احساسات، زمان، مذهب، دقت، بحث و گفتگو (مشاوره)، ارزشها، تفاهم، پيامد، فرهنگ، مطلوب بودن شرايط 🔷به طور مثال و نادرستي که ممکن است يک جوان در زندگي اتخاذ کند و پيامدهای نامطلوبي را برای هميشه بر جای بگذارد عبارتند از: قانون شکني، استعمال دخانيات و مواد مخدر، ترک تحصيل، رانندگی بدون گواهينامه، افراط در برخوردها و.... 🔷از آنجا که يک و است و با افزايش سن، جوانان با آن مواجه ميشوند، که و با زندگي کند. اما قبل از گرفتن هر تصميم بهتر است، ابتدا پيامدهای آن را بررسی کند و در مواردی نيز پيش از تصميم گرفتن، نظر و عقيده سايرين را در مورد آن جويا شود. 💠در اتخاذ يک تصميم رعايت اين نکات ضروري است: 🔶 دارد که به فرد اخطار ميدهد بلافاصله انتخاب خود را تغيير دهد و به اصطلاح تصميم خود را عوض کند. مهم ترين اين پيامدها ممکن است به خطر افتادن سلامت زندگی خود يا ديگران، مثل: خطر دستگيري و زنداني شدن، خطر از دست دادن کار و فرصت موجود، خطر از دست دادن دوستان خوب و... را در برداشته باشد. 🔶 را که به احساسات، ارزش هاي انساني، اجتماعي و اسلامي مربوط است، بشناسيم و در تصميم ها قرار دهيم؛ مثلاً احساس گناه براي انتخاب رفتاري خلاف ارزش هاي خود؛ احساس ناخوشايند به دليل انجام عملي که اجتماع، مذهب، والدين و دوستان آن را تأييد نميکنند؛ مثل: احساس مورد سوء استفاده قرار دادن ديگران و يا مورد سوء استفاده قرار گرفتن. 🔶هنگام رويارويي با دشواري هاي پيچيده و برانگيزنده جدي در انتخاب، ميتوان از مناسب ترين افراد، همانند مشاور و افراد اهل فن، معلم، رهبر مذهبي، پدر، مادر يا هر بزرگسال مورد اعتماد و يا دوست گرفت. 🔶تمام هر انتخاب را مد نظر قرار داده، با کساني که ميتوانند به ما کمک کنند کنيم. 🔶يک بخش مهم در تصميم گيري خوب آن است که را در مورد عواقب احتمالي تصميم مد نظر قرار دهيم. 🔶عواملي را که موجب امر تصميم گيري ميشوند بررسي کنيم. اين عوامل ميتواند آگاهی از ايستادگی در برابر فشار، اطمينان داشتن از ارزش ها و اهداف باشد. 🔶اگر يکي از تصميمات ما عواقب منفي به بار آورد، بهتر است خود را کنيم و از اشتباه خود درس بگيريم. 🔶در اهميت دادن به عواقب تصميم گيري، شايان توجه است که «اتخاذ يک تصميم خوب يعني آينده را ديدن و پي بردن به آنچه پيش خواهد آمد». هر جواني بايد قادر باشد عواقب احتمالي را با درجه مشخصي از صحت پيش بيني کند. 🔶در نظر داشتن ؛ يعني (تصميم + تأثيرات ديگران = رفتار) در توضيح اين معادله بايد گفت: گاهي برخي عوامل بر فرد تأثير گذاشته و موجب ميشوند که تصميم او عوض شود، در نتيجه باعث بروز رفتاري در شخص شود که قبلاً قصد آن را نداشته است. 🔶افراد بزرگسال، اغلب، از تصميم گيري جوانان انتقاد دارند؛ در حالي که بايد آن ها را تشويق کنند تا تصميمات خوب بگيرند. 🔶تصميم گيري، معمولاً قسمت آسان کار است. ، بسيار دشوارتر از تصميم گيري است. نویسنده: راهنماي آموزشي مهارت هاي اساسي زندگي (جمعي از نويسندگان)، ص۵۳ |منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️چرا ؟ 🔶اهداف و آثار عزاداري براي اهل بيت عليهم السلام 💠در بيان بايد گفت اگر در ميان شيعيان عزاداري يك سنت رايج شده است دارد كه به طور اختصار عبارت است از: 👈 كه سراسر زندگي آنان براي جامعه اسلامي و سرمشق است، خواه در مبارزه با طاغوتيان يا مسايل اخلاقي و روحي و...؛ 👈 افزايش عشق و كه پاداش رسالت پيامبر اکرم(ص) است؛ 👈 كمال‌خواهي و فضيلت‌طلبي؛ 👈 دعوت به دين و آگاه شدن از حقايق آن و فراخواني مردم به صلاح و اصلاح و دوري از انحراف و فساد؛ 👈 بر ضد طاغوتيان و آشنا كردن مردم با ويژگي‌هاي (ع)؛ 👈 اطعام عده‌اي از گرسنگان در پرتو مجالس عزا كه از دستورات مؤكد قرآن و اسلام است؛ 👈 ياد مصيبت اهل‌بيت ـ عليهم السّلام ـ كه موجب آسان شدن مصايب و سختي‌هاي دوستداران آنان است؛ 👈 همدردي با رسول خدا(ص) و حضرت زهرا(س) و ساير ائمه عليهم السّلام؛ 👈 فراموش نشدن حادثه ؛ چرا كه اگر اين عزاداري‌ها نبود نسل‌هاي آينده نمي‌دانستند (ع) را يزيد كشته است. 👈 بويژه بني‌اميه و بني‌عباس؛ و 👈رشد فضايل و كرامت‌هاي انساني و الهي و پروش روحيه شهادت طلبي؛ هر قطره اشك كلامي است كه شهادت را چون پيامي به مردم ابلاغ مي‌كند و گريه نشانه آن است كه فاجعه‌اي روي داده و ظلمي صورت گرفته است. نه يك روز، نه ده روز، نه يك ماه بلكه در تمام سال براي اين است كه ملتي كه در شهادت زندگي مي‌كند بايد عزادار باشد و در مجالس عزا با بيان فلسفه شهادت و با يادآوري از شهيدانش، را همچنان تازه نگه دارد. بي‌شك به خاطر نشر فلسفه شهادت و ايثار و كرامت‌هاي انساني است كه به بهانه مرگ برادر، عمو، دايي و... جلسه برگزار مي‌كند و يك‌باره به گريز مي‌زند و از حسين سخن مي‌گويد. و 👈 با استفاده از . عزاداري اسلام را زنده كرد و اگر (ع) قيام نمي‌كرد اثري از اسلام باقي نمي‌ماند. اساس شكل‌گيري انقلاب اسلامي نيز نهضت امام حسين(ع) است. 🔺امام خميني درباره تجديد و تكرار عزاداري‌ها مي‌فرمايند: «... اصلاً نمي‌فهمند (ع) چه بوده و نمي‌دانند اين منبرها، ‌گريه‌ها سينه‌زني‌ها حدود ۱۴۰۰ سال است كه ما و را حفظ كرده و تا حالا اسلام را آورده، اين عده از جوان‌ها اينطور نيست كه سوءنيت داشته باشند؛ آنها خيال مي‌كنند كه ما بايد حرف روز بزنيم. حرف سيدالشهدا(ع) حرف روز، و هميشه حرف روز است؛ اصلاً حرف روز را سيدالشهدا(ع) آورده است و دست ما داده است و سيدالشهدا(ع) را اين گريه‌ها و مكتب وي را اين مصيبت‌ها و داد و قال‌ها و اين سينه‌زني‌ها و اين دستجات حفظ كرده است. اگر فقط مقدسي بوده و توي اتاق و توي خانه مي‌نشست و براي خودش هي زيارت عاشورا مي‌خواند و تسبيح مي‌گرداند چيزي نمانده بود... همينهاست كه اين نهضت را پيش برده، اگر (ع) نبود اين نهضت را كسي پيش نمي‌برد».[۱] 💢بنابراين (ع) يك حركت است، يك موج است، يك مبارزه اجتماعي است.[۲] عزاداري‌ها سبب مي‌شود كه شور و عاطفه از شعور و شناخت برخوردار گردد و ايمان را در ذهن جامعه هوادار، زنده نگهدارد و به عنوان و ، همواره تأثير خود را حفظ كند. عزاداري و شهادت و رساندن به گوش تاريخ است... هم بر مظلوميت امام گريه مي‌شود و هم در سايه آن، (ع) از نهضت و حركت، ، روضه‌هاي خانگي و دسته‌هاي عزاداري و هيأت‌هاي زنجيرزني، پوشيدن لباس مشكي و پرچم به دست گرفتن و شربت و آب دادن و تلاش در برپايي مجالس و نوحه‌خواني و سينه‌زني و... هر يك به نوعي است و اين پيوند قلبي را عمق و غنا مي‌بخشد.[۳] اين موارد، انگيزه‌هاي برگزاري مجالس سوگواري و عزاداري است و آنچه در اين ميان وجود ندارد گريه ضعف و ذلت است. پی نوشت: [۱] قيام عاشورا در كلام و پيام امام، ‌ص ۱۶ [۲] نهضت‌هاي اسلامي صد ساله اخير، مرتضي مطهري، ص ۸۹ [۳] فرهنگ عاشورا، ص ۳۱۴ نویسنده : حسين رجبي- پاسخ به شبهات عزاداري منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات