درختی را که در غیر فصل بار بدهد باید از ریشه درآورد.
روزی بود روزگاری بود، زمستان و برف بود . صاحب باغ که از خانه ماندن خسته شده بود با خودش گفت:
برم به باغم سری بزنم. به باغش رفت برف روی زمین نشسته بود باغبان گفت:
دو سه ماه دیگر درختانم دوباره به بار می نشیند. ناگهان چشمش به درخت انجیری افتاد که بر شاخه هایش چند تا انجیر روییده بود.
باغبان با تعجب گفت:
نکند خواب می بینم؟ این فصل و میوه انجیر؟ باغبان با خودش گفت:
بهتر است میوه ها را به پادشاه هدیه کنم تا جایزه ای به من بدهد. با این فکر به طرف قصر پادشاه راه افتاد. دربانها پرسیدند:
با شاه چکار داری؟ باغبان گفت:
آمده ام هدیه مخصوص به شاه تقدیم کنم. شاه از دیدن انجیرها خوشحال شد. دو سه تا انجیر خورد و گفت:
از این باغبان در قصر پذیرایی کنید تا برگردم. باغبان فکر کرد که شاه برمی گردد و جایزه ی خوبی به او می دهد موضوع این بود که شاه به شکار می رفت. شکار شاه چند روزی طول کشید وقتی به قصر برگشت دلخور و ناراحت به اتاق خوابش رفت. چون نتوانسته بود شکار کند، کسی هم جرات نکرد درباره باغبان با او حرفی بزند.
چند روز گذشت. صاحب باغ با اعتراض گفت: به شاه بگویید مرا مرخص کند ولی آنها جواب درستی به او ندادند. باغبان صدایش بلند شد. داد و بیداد راه انداخت و خودش را به در و دیوار کوبید. آنها هم ناراحت شدند و او را بعنوان دیوانه به تیمارستان فرستادند صاحب باغ مدتها در تیمارستان ماند دیگر کسی باور نمی کرد که او سالم است و دیوانه نیست.
از قضای روزگار یک روز شاه با درباریانش برای بازدید از تیمارستان به آنجا رفت باغبان او را دید و تمام ماجرا را برای شاه تعریف کرد. شاه خندید و گفت: چه سرنوشت بدی داشته ای. حالا دستور می دهم که تو را آزاد کنند. و بعد تو را به خزانه من ببرند و هر چه خواستی بردار باغبان به خزانه جواهرات شاه رفت.
مدتی در خزانه گشت و به خزانه دار گفت: آنچه من می خواهم در اینجا نیست. پرسیدند:
تو چه می خواهی؟ باغبان گفت: به دنبال یک تبر تیز و یک جلد قرآن می گردم. خبر به پادشاه رسید. باغبان را صدا کرد و گفت: چرا به جای جواهرات ( تبر و قرآن ) می خواهی !
صاحب باغ گفت: تبر را به دلیل این می خواهم که با خود به باغ ببرم و درختی را که بی موقع میوه داد و مرا به این درد و رنج انداخت ببُرم و قرآن را هم به این دلیل که پیش فرزندانم ببرم و آنها را به قرآن قسم بدهم که به طمع مال و دنیا و جایزه به کارهایی مثل کاری که من کردم دست نزنند.
از آن به بعد، به کسی که می خواهد محبت و لطف بی موقع انجام دهد می گویند:
درختی را که در غیر فصل بار بدهد باید از ریشه درآورد.
@samen_meraj
🔴وعده صادق حاج قاسم باز هم محقق شد
🛑شهید حاج قاسم سلیمانی در دیدارش با خانواده شهدا وعده داد که پیکرهای آنها بازخواهد گشت، این جمله سردار وعده صادقی بود که امروز در روزهایی که حاج قاسم نیست باز هم به وقوع پیوست، همسر شهید کمالی از شهدای خانطومان گفت در دیداری که با حاج قاسم داشتیم به او گفتم: «ببخشید سردار میتونم یک سوال بپرسم؟ گفت: بله. پرسیدم: از شهدای خانطومان خبری نیست، پیکر همسرم و چند شهید دیگر هنوز برنگشته، و با حالت مستأصل گفتم: بالاخره برمی گردن؟! حاجی دوباره چند لحظه سکوت کرد و بعد سه مرتبه گفت: میان، میان، میان.
حاج قاسم در بهشت هم به فکر نیروهایش هست
حاج قاسم گوش چشمی هم به ما جاماندها کن
#مکتب_حاج_قاسم
@samen_meraj
رئیس جمهور اعلام کرد که هرکس از درب منزل ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.
طبق گفته مسئولان بهداشت مدت زمان استفاده از هر ماسک ۴ ساعت است و پس از هر ۴ ساعت لازم است تعویض شود.
هزینه هر عدد ماسک حدود ۱۵۰۰ تومان است و هر نفر در طول روز در محیط عمومی حداقل به ۲ ماسک نیاز دارد که روزانه ۳۰۰۰تومان و در ماه برای هر نفر ۹۰ حدود هزارتومان خواهد بود.
این درحالیست که مبلغ یارانه هر فرد ماهیانه ۴۵ هزار تومان است و این تصمیم فشار مضاعفی بخصوص به اقشار کم درآمد است.
چگونه است در ایام ترویج کنترل جمعیت، در تمامی مراکز بهداشتی، وسائل پیشگیری از بارداری به رایگان توزیع میشد ولی اکنون برای این امر حیاتی حتی دولت ماسک را نیز به رایگان در اختیار حداقل اقشار کم درآمد نمیگذارد؟
#ارسالی_مخاطبین
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیر خلاص دکتر انوشه به #کاسبان_کرونا در برنامهی زندهی صدا و سیما
@samen_meraj
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای جالب مسلمان شدن یک جوان استرالیایی
🔰 حتماً ببینید👌
✍ @samen_meraj
🔴 #تبیین| عقلانیّت شجاعانه یا محافظه کاری بزدلانه؟!
🔻 #زمانـه| بعضیها اسم «عقل» و «عقلانیت» را که میآورند، منظورشان از عقلانیت، «ترسیدن» است؛ وقتی می گویند «عاقل» باشید، یعنی «بترسید»؛ یعنی «منفعل» باشید؛ یعنی از مقابل دشمن «فرار» کنید؛ نه این درست نیست؛ «ترسوها» حق ندارند اسم «عقلانیت» را بیاورند.» (رهبرانقلاب_ ۹۹/۷/۲۱)
🔻در تبیین فرمایشات رهبر عزیز انقلاب نکاتی تقدیم می گردد:
1⃣ #جریان_تحریف، به خصوص در سالهای اخیر، همواره تلاش نموده تا در تعریفی کاملاً واژگونه، محاسبه غلط ناشی از «ترس» (یا همان «محافظه کاری») را «عقلانیّت» و محاسبه درست همراه با «شجاعت» را «بی عقلی»، «تندروی» و «تصمیم احساسی» معنا کند. البته این مسئله از نمونه های قرآنی و تاریخی نیز برخوردار است. به عنوان نمونه قرآن کریم از کسانی یاد می کند که برای «سازش» و اظهار دوستی با دشمن، توجیهات به ظاهر عقلائی همچون «جلوگیری از ناامنی» را بهانه می آورند، در حالیکه دلیل اصلی این کار آنان «ترس» است: «فَتَرَى الَّذِينَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصِيبَنا دائِرَةٌ؛ میبینی افرادى را كه در دلهايشان بيمارى است در (دوستى و سازش با) آنان(دشمنان) بر يكديگر پيشى میگيرند، و میگويند میترسيم حادثه اى براى ما اتفاق بيفتد.» (مائده: ۵۲)
2⃣ مراقبت لازم است تا کسانی به اسم تدبیر نسخه ی سازش تجویز نکنند. رهبر انقلاب در بیاناتی ضمن استناد به همین آیه (مائده_۵۲) می فرمایند: غالباً بعضى در ميان خودِ ملت هاى ما و از خودِ ما، به پيروى از دشمن، ما را به رها كردن اصول مان توصيه میكنند و آن را «تاكتيك» و « #تدبير » مینامند! (۱۳۸۵)
🔻 ایشان در بیان دیگری می فرمایند: « آن کسانی که خیال کردند و خیال میکنند عقل اقتضاء می کند که انسان گاهی در مقابل دشمن کوتاه بیاید، امام درست نقطهی مقابل این تصور حرکت کرد. عقلانیت امام و آن خرد پخته ی قوام یافته ی این مرد الهی، او را به این نتیجه رساند که در مقابل دشمن، کمترین انعطاف و کمترین عقبنشینی و کمترین نرمش، به پیشروی دشمن می انجامد.» (۹۰/۳/۱۴)
3️⃣ اصلی ترین و مهمترین جنبه «عقلانیت» این است که انسان در محاسباتش ذهنی اش، هوای نفس و امراض قلبی اش را دخالت ندهد. امراضی همچون ترس، راحت طلبی، قدرت طلبی و .... انسانی که در محاسبات ذهنی اش، خواسته یا ناخواسته، امراضی همچون ترس، راحت طلبی و قدرت طلبی دخالت دارد، اگرچه «عالم» باشد، اما «عاقل» نیست. چراکه درواقع امیال نفسانی او هستند که برای او «تصمیم سازی» می کنند، نه عقل او.
4⃣ ملاک دیگر عقلانیت، توجه و دخالت دادن قوانین غیرمادی و معنوی و غیبی عالم در تصمیمات فردی و حکومتی است.
🔻رهبرانقلاب در این زمینه می فرمایند:
«من همینجا تأکید کنم یکی از خطاهای محاسباتی این است که انسان در چهارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادّی محدود بماند؛ یعنی عوامل معنوی را، سنّت های الهی را، سنّت هایی که خدا از آنها خبر داده است، آن چیزهایی را که با چشم دیده نمی شود، ندیده بگیرد؛ این یکی از خطاهای بزرگ محاسباتی است. خداوند فرموده است: «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.» دیگر از این واضحتر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهی است... این را قرآن گفته است، با این صراحت که وعدهی الهی است؛ ما هم در عمل آن را تجربه کردهایم.» (۹۳/۴/۱۶)
@samen_meraj