eitaa logo
محتوای ثامن پیربکران
119 دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
9.7هزار ویدیو
873 فایل
این کانال مخصوص جهادگران تبیین است
مشاهده در ایتا
دانلود
ناگفته‌های قصه گندم و ارز ۴۲۰۰ تومانی.محمدایمانی https://www.javanonline.ir/fa/news/1087359/
🔰آشنایی و به کار گیری روش اجتهادی در فهم مکتب امام امام ما را تبدیل کرد به یک ملت پرانگیزه، به یک ملت پرامید، به یک ملت پر تحرک، به یک ملت دارای هدف بزرگ... اگر ملت ایران بخواهد به آن هدف ها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد که این مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. 📚بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ✍️محتوای کارشده توسط کانال نقشه راه
🔰 ادامه ی راه انقلاب اسلامی، نیازمند شناخت مکتب امام امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد. امام بنیان گذار یک مکتب فکری و سیاسی و احتماعی است. ادامه ی این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه راه، درست شناخته بشود بدون اینکه امام را درست بشناسیم این نقشه ی راه، شناخته نخواهد شد. 📚بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی۱۳۹۴/۰۳/۱۴ ✍️محتوای کارشده توسط کانال نقشه راه
🌴شاخصه های معلمی شهید مطهری(بخش اول) شهید مطهری شاخصه های مهمی در ابعاد مختلف زندگی دارد. با توجه به این که ایشان معلم بزرگ انقلاب اسلامی نام گرفتند. در این نوشتار به برخی شاخصه های ایشان در این ساحت اشاره می شود: ✅1.کوشایی در تعلیم و تعلم حضرت امام رضا علیه السلام ده ویژگی برای کمال عقل اجتماعی معرفی می کند. یکی از آنها خسته نشدن از علم آموزی در طول زندگی است.« و لایمل من طلب العم طول دهره» شهید مطهری از تعلم ابا نداشت. می پرسید، می رفت مثلا رفتن به اصفهان برای تعلم درس نهج البلاغه از میرزا علی آقا شیرازی. شهید مطهری در این باره می گوید: «قبل از برخورد با وی این کتاب را (نهج البلاغه ) نمی شناختم. او یک نهج البلاغه مجسم بود. مواعظ نهج البلاغه در اعماق جانش فرو رفته بود برای من محسوس بود که روح این مرد با روح امیرالمومنین پیوند خورده و متصل شده است». تدریس و تعلیم و معلمی او در دانشگاه، حوزه علمیه تهران و قم و مساجد و حسینیه ها او را معلم انقلاب اسلامی کرده بود. در دانشگاه افزون بر تدریس برای دانشجویان برای اساتید مبرز، فلسفه تدریس می کرد. هفته ای دو روز برای تدریس فلسفه به قم می رفت. سختی تدریس فلسفه در قم برای همگان روشن بود. گفته اند مرجع تقلیدی پیام به علامه طباطبائی فرستاد که فلسفه تدریس نکنید و گفت به شاگردان علامه طباطبائی شهریه ندهید. خود‏‎ ‎‏حضرت امام هم در یکی از مطالبی که بعد از پیروزی انقلاب نوشتند، به خاطرات‏‎ ‎‏آن سنوات اشاره کردند و حتی عنوان نمودند که در مدرسه به دلیل این که فلسفه‏‎ ‎‏تدریس می کردم، بعضی ها مقید بودند که کوزه ای را که پسرم، مصطفی از آن آب‏‎ ‎‏خورده بود، آب بکشند!‏‎ ورود به وادی تعلیم و تعلم به چند عامل مهم بستگی دارد. یکم.درک ارزشمندی تعلیم وتعلم. روایتی از پیامبر اکرم ارزش تعلیم و تعلم را در اسلام مشخص می کند.«پیامبر اکرم به اباذر می فرماید: ای ابوذر یک ساعت مذاکره و مباحثه علمی پیش خداوند از هزار شب که در هر شبی هزار رکعت نماز خوانده شود بهتر است. یک ساعت مذاکره و مباحثه علم بهتر از هزار غزوه و ختم قرآن کریم است. ابوذر پرسید مذاکره علمی بهتر از ختم قرآن است؟ پیامبر فرمود بهتر از دوازده هزار ختم قرآن است. باید مذاکره و مباحثه علمی داشته باشید چرا که از این طریق حلال را از حرام باز خواهید شناخت. ای ابوذر یک ساعت مذاکره علمی بهتر از عبادت یک سال است که روزهایش را روزه باشی و شبهایش را قیام داشته باشی. ای ابوذر نگاه کردن به صورت عالم بهتر از آزاد کردن هزار بنده است». البته پیداست منظور از مذاکره علمی دراین حدیث علمی است که انسان را به خدا نزدیک کند. قرب به خدا می تواند از کتاب شریعت یا دامن طبیعت به دست آید. دوم. روح بزرگ و همت بزرگ قدم گذاشتن در ساحت تعلیم و تعلم با سختی هایی که در هر زمانی دارد نیازمند روح بزرگ و همت بلند است. مانند ابوریحان بیرونی که به اجبار سلطان محمود به هندوستان می رود و زبان سانسکریت را در پیری یاد می گیرد. و اثر تحقیق ما للهند را پدید می آورد این اثر به عنوان مرجع برای هند شناسی می شود. هنگام مرگ یکی از فقها که همسایه اش بود به عیادتش می آید. از او سئوالی می پرسد فقیه می گوید الان چه وقت پرسیدن است؟ ابوریحان می گوید: اگر بمیرم و بدانم بهتر است یا بمیرم و ندانم. سوم. بزرگواری روح روح بزرگ داشتن برای گام گذاشتن در ساحت تعلیم و تعلم لازم است ولی کافی نیست. بزرگواری روح را هم می خواهد. حس شرافت و کرامت و عزت یا رسیدن برای آن ها برای بی وفقه تلاش کردن لازم است. احساس شرافت و بزرگواری گاهی به صورت فردی است و گاهی ملی، آیینی، مذهبی و دینی است که از آن تعبیر به روح حماسه و آزادگی می شود. نگاه شهید مطهری به سمت احیای تفکر اسلامی و رهاندن اسلام از انحطاط و بازگشت به آزادگی و شرافت اسلام بود. هدف او جدای از شرافت فردی، شرافت و عزت اسلامی_ ایرانی بود. همه آثار او با هدف انتقال این مفهوم به جوانان و مخاطبان نگاشته شده است. کتاب نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر و خدمات متقابل اسلام و ایران از نمونه آثار وی با این رویکرد است.
🎯 ضرورت جهاد تبیین در اندیشه امام خامنه ای ▫️من از سابق مکرّر گفته‌ام که اگر ملّتی قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، فریب و شکست خواهد خورد. اصحاب امام حسن، قدرت تحلیل نداشتند؛ نمیتوانستند بفهمند که قضیّه چیست و چه دارد میگذرد. اصحاب امیرالمؤمنین، آنهایی که دل او را خون کردند، همه مغرض نبودند؛ امّا خیلی از آنها مثل خوارج - قدرت تحليل نداشتند. قدرت تحلیل خوارج ضعیف بود. یک آدم ناباب، یک آدم بدجنس، یک آدم زبان‌دار پیدا میشد و مردم را به یک طرف میکشاند؛ شاخص را گم میکردند. در جادّه، همیشه باید شاخص مورد نظر باشد. ▫️ اگر شاخص را گم کردید، زود اشتباه میکنید. امیرالمؤمنین میفرمود: و لا يحمل هذا العلم إلا أهل البصر و البر؛ اوّل، بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل، و بعد صبر و مقاومت و ایستادگی. از آنچه که پیش می‌آید، انسان زود دلش آب نشود. راه حق، راه دشواری است. 📘برشی از کتاب جهاد تبیین مقام عظمای ولایت و رهبری
🔺سید جواد هاشمی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ در هنگام ماموریت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با ضربات چاقو از ناحیه سر به شدت مجروح شد. 🔹چند روز پیش هم به ماشین وی تیراندازی شده بود. هاشمی در پاکدستی و جدیت در مقابله با فساد از مدیران شاخص شهرداری تهران است. 🔹برای سلامتی ایشان دعا کنیم.
تورم و گرانی های اخیر.m4a
24.94M
بسم الله صوت کارگاه تحلیل صوتی فوق العاده موضوع: تورم و گرانی های اخیر با سخنرانی اساتیدگرامی جناب دکتر حسینی و دکتر کارگر همراه با پرسش و پاسخ تاریخ: جمعه ۱۶ اردیبهشت معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان