eitaa logo
محتوای ثامن پیربکران
130 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
8.6هزار ویدیو
848 فایل
این کانال مخصوص جهادگران تبیین است
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️تحلیلی بر چرایی و چگونگی زمینه سازی برای ایجاد انگیزه در جوانان برای حضور در نماز جمعه 🟢بیان مسائل روز ،در حوزه های سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و نظامی و...براساس واقعیات و مبتنی بر مستندات و ادله قابل قبول جوان و نوجوان امروزی 🟢زمینه سازی برای ازدواج آنان با قبول بخشی از هزینه های ازدواج توسط خیرین ،بدون تعارف واقعیت امروز برای یک جوان آماده ازدواج ،داشتن حداقل های زندگی مشترک ؛ داشتن منزل یا پول رهن و اجاره ،یک شغل که تامین کننده نیازهای زندگی مشترک آنان باشد و...تهیه این امکانات در توان یک جوان نیست. و با مشارکت خیران و نهادهای مرتبط دولتی و خانواده های دختر و پسر میشود حداقل ها را برای آغاز زندگی مشترک فراهم ساخت . 🟢تشکیل صندوق قرض الحسنه در ستاد نمازجمعه به منظور پرداخت وام ازدواج به جوانان،با کمک از نمازگزاران در حد توان ماهانه و مشارکت بانک های هر شهر و خیران و نهادهای انقلابی از جمله بسیج و...میشود یک صندوق قرض الحسنه تاسیس نمود و در حد توان به جوانان اماده ازدواج وام هایی اختصاص دهد و تقسط شده و ماهانه واریز گردد 🟢 بکارگیری و استفاده از جوانان مومن و متعهد و...در ستاد نمازجمعه و انتظامات و...؛ابتدا جذب و سپس آموزش و آماده سازی و برگزاری دوره های مختلف عمومی و تخصصی با ایجاد جاذبه های مناسب و قوی و بیان جایگاه و نقش نماز جمعه در ابعاد مختلف و...جوانان را در ستاد به حداکثر جذب برسانیم 🟢نماز جمعه ،مکان و جایگاهی برای طرح و ارائه و بررسی و حل و فصل اختلافات و رفع مشکلات مردم در عرصه های مختلف باشد.یعنی نماز جمعه برای همه اقشار جامعه حتی مخالفان و...بعنوان محل و جایگاهی تلقی شود که اگر مشکل و دغدغه و معضل خود را در آنجا مطرح کند،قطعا حل و فصل شده و به نتیجه منتج میگردد و خود در افزایش حاضران در نماز جمعه موثر خواهد بود 🟢کیفیت و محتوای خطبه ها و قل و دل بودن آن ، توجه امام جمعه به سن و جنس و توان و ظرفیت و مقتضای شرایط روحی و روانی و جسمی حضار در نماز جمعه و...و ارائه محتوای خطبه ها به شکل. فشرده و به قولی ساندویچی شده برای مخاطبان بیان شود. چون اکثر نمازگزاران از سنین بالا و مشکلات جسمی و عدم توان نگهداری ادرار و...و ممکن است برخی شیفت کاری داشته و یا مهمان یا میزبان و...بوده و برای بهره مندی از فصائل نماز جمعه هم باید نماز را با جماعت بخواند و هم به امور روزمره زندگی خود برسد.پس خطبه ها باید مفید و مختصر و کوتاه و جذاب و مستندات علمی و تحقیقی قابل قبولی برای نمازگزار داشته باشد 🟢نوآوری و خلاقیت و ابتکار در اجرا و محتوای سخنران قبل از خطبه ها و نحوه اذان گویی و مجری و ظاهر و پوشش و نحوه بیان برنامه های نماز جمعه و...!اگر یک روند ثابت و یک روزمرگی در نمازجمعه مواجه باشیم خود به خود در کاهش افراد حاضر در نماز جمعه موثر خواهد شد.لذا در انتظامات و چینش صف ها و نحوه نشستن نمازگزاران و انتظامات و امنیت نماز جمعه و خیر مقدم به افراد و محتوای سخنران قبل از خطبه و امام جمعه و قرائت برنامه ها و اطلاعیه ها و...هر هفته نسبت به هفته قبل از تنوع و گوناگونی و نو آوری و خلاقیت مناسب تری برخوردار باشد ☑️ ادامه در قسمت دوم ‌... ✍️سهراب خلیلی مرداد ۱۴۰۲
باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد خاطره‌ای از ۱۸ سال اسارت سیدالاسراء،سرلشگر خلبان حسین لشگری،اولین اسیر و آخرین آزاده جنگ 🔸وقتی بازگشت از او پرسیدند: این همه سال انفرادی را چگونه گذراندی؟ او گفت: برنامه ریزی کرده بودم و هرروز یکی از خاطرات گذشته‌ام را‌ مرور می‌کردم 🔸سالها درسلولهای انفرادی بود و با کسی ارتباط نداشت و قرآن را کامل حفظ کرده بود زبان انگلیسی می‌دانست برای ۲۶ سال نماز قضا خوانده بود اومیگفت: از۱۸سال اسارتم ده سالی که تو انفرادی بودم سالها با یک "مارمولک" هم صحبت میشدم! 🔸بهترین عیدی که این ۱۸سال اسارت گرفتم، یک نصفه لیوان آب یخ بود! عیدسال۷۴ بود. سرباز عراقی نگهبان یک لیوان آب یخ می‌خورد می‌خواست باقی مانده آن را دور بریزد،نگاهش بمن افتاد. دلش سوخت و آن را بمن داد، من تا ساعتها از این مسئله خوشحال بودم 🔸این را هم بگویم که من مدت ۱۲ سال (نه ۱۲روز یا۱۲ماه) درحسرت دیدن یک برگ سبز و یک منظره بودم.حسرت ۵ دقیقه آفتاب را داشتم... ا▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 🌷 ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - سالروز شهادت قهرمان وطن، سرلشکر خلبان،حسین لشگری🌺🌿🌺 چقدر در معرفی قهرمانان واقعی ما به نسل جوان کوتاهی شده است و ارزش ها نادیده گرفته شده.🌷🌹
♦️فوری| حادثه تروریستی دوباره در شاهچراغ 🔹خبر اولیه از شهادت ۲ تن از خادمان 🔹گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند. 🔹جزئیات بیشتر و خبر تکمیلی دقایقی دیگر منتشر می‌شود. 🔹چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود.
🇮🇷 ۴۸۸۴۷ نفر مجموعا برای انتخابات ثبت‌نام کردند 🔻سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 🔹در پایان امروز که روز هفتم بود، ۱۳۲۳۴ نفر ثبت‌نام خود را تکمیل کردند و مجموعا ۴۸۸۴۷ متقاضی نیز نفر در این مرحله پیش‌ثبت‌نام خود را نهایی کردند. 🔹در مدتی که سامانه هدفگذاری شد و اصطلاح فنی بالا آمد متقاضیان رضایت کامل داشتند و کمترین سختی را کشیدند چراکه سامانه مناسب و خوب عمل کرد. 🔹به جهت اینکه فرآیند ثبت نام دو مرحله‌ای است و مواعید زمان‌بندی براساس قانون روز رای‌گیری ۱۱ اسفند است، روز ثبت‌نام نهایی ۲۷ مهر است و تا سه آبان ادامه خواهد داشت. 🔹ثبت‌نام نهایی نیز بصورت الکترونیکی خواهد بود اما حسب مورد وزارت کشور می‌تواند مراجعه حضوری هم داشته باشد.
♨️ حادثۀ تروریستی در حرم شاهچراغ 🔻 دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشته که با مقاومت نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود. 🔻 منابع غیررسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی کرده که باعث جراحت چند نفر می‌شود.
📸هم‌اکنون حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظۀ اعلام خبر حمله تروریستی به شاهچراغ وسط برنامۀ زندۀ شبکۀ خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از اعزام یگان های امدادی به سمت محل وقوع حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ
هم اکنون حرم شاهچراغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) درباره حادثه تروریستی
📌 گروهک داعش، مسئولیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(علیه‌السلام) را برعهده گرفت 🌀العزائم، بازوی رسانه‌ای شاخه خراسان گروهک تکفیری_ تروریستی داعش یک ماه قبل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که انتقام اعدام محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی از عوامل اصلی حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ(ع) را خواهد گرفت. 🔻حکم اعدام این دو شخص در بهمن ماه سال گذشته صادر شد و پس از تأیید دیوان عالی ایران در سحرگاه ۱٧تیر ۱۴۰۲ اجرا شد. 🔻لازم به ذکر است گروهک تروریستی داعش در ۴ آبان ۱۴۰۱ با حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ(علیه‌السلام) در شهر شیراز، ۱۳ نفر را شهید و ۲۵ نفر را مجروح کردند.
وقتی داعش حمله‌ی‌ تروریستی ‎ رو گردن گرفت؛ واقعیتِ جنبش «زن زندگی آزادی» رو بهتر فهمیدیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا