eitaa logo
محتوای ثامن پیربکران
117 دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
11.2هزار ویدیو
909 فایل
این کانال مخصوص جهادگران تبیین است
مشاهده در ایتا
دانلود
کراه به مقابله با اسلام و بازگشت به ایران باستان بپردازد و زمانی دیگر با فرهنگ سازی و اجرای برنامه هایی چون برگزاری جشنهای ۲۵۰۰ ساله، تبدیل تاریخ هجری به تاریخ شاهنشاهی و تغییر دادن کلمات عربی به زبان فارسی، به این هدف دست یابد. 🔸یکی از نمادهایی که در عصر پهلوی قبله ی باستان گرایی و بازگشت به دوران پیش از اسلام محسوب می شد، تخت جمشید بود. تخت جمشید که در کنار دیگر بناهایی چون: قبر کوروش و نقش رستم از آثار برجای مانده از زمان هخامنشیان بود، در دوران پهلوی از قداستی ملی برخوردار شد. کارگزاران فرهنگ و سیاست حکومت پهلوی برای مقابله با اسلام به ترویج فرهنگ باستانی و رجوع به گذشته پیش از اسلام مبادرت می ورزیدند. از این رو تخت جمشید و دیگر بناهای باستانی اهمیتی مضاعف یافت. از بین تمام شعرا نیز فردوسی را صاحب نام و آوازه ای بلند کردند و به ترویج شاهنامه و شاهنامه خوانی(خصوصا قسمتهای آخر شاهنامه که به نوعی نشانگر بغض و کینه ی برخاسته از وطن پرستی است.)، مبادرت ورزیدند و در تمام شهرهای کشور، خیابان ها، میادین، دانشگاه ها و مدارس بسیاری به نام فردوسی نام گذاری شد. 🆔 @Jarianshenasi 📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت ۷۹ 🔰 ادامه ناسیونالیسم ایرانی... از اوایل دهه چهل شمسی در نتیجه برخی تحولات نظیر: تشدید اقدامات اسلام ستیزانه رژیم، سرخوردگی اندیشمندان ایرانی از ایدئولوژی های رقیب نظیر ناسیونالیسم، شکل گیری ظرفیت های جدید برای طرح اسلام مدرن در جامعه، فاصله گرفتن اندیشه امام خمینی(ره) از دیگر روحانیون در حوزه علمیه و هژمونیك شدن اندیشه ایشان، پیوند جدیدی در عرصه سیاست و دین به وجود آمد که زمینه ادغام دو فرمِ دین و سیاست را فراهم آورد؛ محصول این تلفیق ساختاری شکل گیری اسلام سیاسی بود که متولی محتوای جدیدی تحت عنوان سیاست برای دین شد. این محتوای جدید، مخالف ملی گرایی افراطی و نگرش ناسیونالیستی غربی بود. ♦️گفتمان ناسیونالیسم ایرانی جدید که بعد از تحولات انقلاب اسلامی باقی ماند، با مؤلفه هایی چون عظمت و شکوه تاریخی، استقلال، تنفر و بیزاری از بیگانگان شناخته می شود. و به تعبیر رضا داوری اردکانی، در مکتب ناسیونالیسم ایران نیز فرد با حفظ همه ویژگی های خود چون؛ شخصیت، موقعیت و موضع اجتماعی، حقوق انسانی و... منافع ملی را برتر از منابع شخصی خود می داند و حتی آماده است در صورت لزوم برای حفظ منافع ملی از گزند حوادث، جان خود را فدا کند. به همین دلیل است که خیلی از محققین اعتقاد دارند ناسیونالیسم مثبت ایرانی که از افراطی گری به دور است، سرشار از الفت و مهربانی است. 🔹سامی زبیده معتقد است ناسیونالیسم ایران در دوران مدرن، تاریخ ایران را از تاریخ اعراب جدا کرده است. ناسیونالیسم ایرانی گذشته ی پیش از اسلام را گرامی می دارد و بر استمرار فرهنگ ایرانی به رغم فتوحات اسلام و اعراب پای می فشارد. در واقع ناسیونالیسم ایرانی از رسوخ فرهنگ ایرانی در تمدن اسلامی و شکل دادن به آن مطابق با مضامین و درونمایه های خود به نیکی یاد می کند. اسلام ایرانی متمایز دیده می شود و تشیعِ آن در ادامه ی مضامین معنوی پیش از اسلام تلقی می گردد. رژیم پهلوی از چنین مضامینی به نفع خود بهره برداری می کرد و باستانی بودن ایرانیان یا سلطنت آریایی را تکریم می نمود. این مضامین اساساً سکولار بودند و به استهزای تشکیلات روحانیون،عقب ماندگی و ارتجاع آنان می پرداختند. در برابر پرورش چنین مضامینی، تشکیلات روحانیون، وابستگی مسخ شده به غرب و ضربه زدن و دشمنیِ آن با اسلام و مسلمانان را محکوم می ساختند و به دشمنی با آن می پرداختند. 🔸آیت الله خمینی مشخصاً در متهم کردن سکولاریسم و خودنمایی های پهلوی انتقادات تندی داشت و بر وحدت مسلمین جهان و رسالت مشترك جهان اسلام تأکید می کردند. بنابراین ایدئولوژی جمهوری اسلامی انترناسیونالیستی بود. جمهوری اسلامی ایران ادعای پیشبردِ پروژه ی آزادسازی و همبستگی را در سراسر جهان اسلام داشت و آشکارا برای صدور انقلاب می کوشید. انقلاب ایران یك انقلاب مردمی بود، نه کودتایی نظامی به سبك اعراب؛ و توده ی مردم تحت لوای اسلام و باورهای راستین آن بسیج شده بودند. این انقلاب نه تنها نظر اسلام گرایان، بلکه نظر بسیاری از ناسیونالیست ها و چپگرایان را در جهان عرب به خود جلب کرد. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi 📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت ۸۰ 🔰 ناسیونالیسم از نگاه امامین انقلاب باستان گرایی و تفکر ناسیونالیستی در دولت پهلوی به اوج خود رسید. پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این تفکر غربی را به حاشیه راند. ملی گرایان دولت موقت که از اعضای جبهه ملی و نهضت آزادی بودند، برای احیای این اندیشه تلاش فراوان کردند و حضرت امام(ره) در مقابل آنها ایستاد. ایشان، ملی گرایی و شاهنشاهی را دو روی یک سکه معرفی می کرد. ملی گرایان
به اعتقاد امام می خواهند با این اصطلاح منافع اجنبی ها را حفظ کنند. امام(ره)، ملی گرایان را خیانت کار و مخالف اسلام دانسته و به طرد آنها هشدار می دهد. ♦️ناسیونالیسم از نگاه امام خمینی(ره) : تفکر امام خمینی از آغاز نهضت اسلامی مبتنی بر اندیشه وحدت اسلامی و نگرش امت مدارانه به مسائل جهان اسلام بوده است. ایشان مصالح اسلام و مسلمانان را همواره در کنار مصالح و منافع ملی قرار داده و رفع مشکلات از جامعه مسلمانان را یک اصل مسلم می شمردند. ایشان تا هنگامی به قومیت، حب وطن و احساسات پاک ملی گرایانه ارج می نهد که در قالب یک ایدئولوژی در برابر اسلام قرار نگرفته باشد.  ایشان معتقدند که اسلام برای رفع تبعیض ها آمده است و برای هیچ گروهی ویژگی خاص قرار نداده است. امام خمینی (ره) در یکی از بیانات خود تعالیم اسلام را ضد نژاد پرستی می داند و می گوید: «اسلام آمده است که بگوید همه نژادها با هم اند، هیچ کدام بر هیچ کدام تفوق ندارند، نه عرب بر عجم و نه عجم بر عرب و نه ترک بر هیچ یک از اینها و نه هیچ نژادی بر دیگری و نه سفید بر سیاه و نه سیاه بر سفید، هیچ کدام بر دیگری فضلیت ندارند. فضیلت با تقوا است، فضیلت با تعهد است...» 🔹بنابر این، برتری قومی و نژادی که یکی از دلایل مهم ایجاد تفرقه و جنگ های خونین است، از نظر امام خمینی مردود است؛ زیرا این مسئله مخالف صلح بوده و امری است که اساس دعوت پیامبران را برهم می زند: «آن چیزی که آنها اصرار دارند این است که ما با هم مجتمع نشویم، ما با هم برادر نباشیم، مسلمان ها در هر کجا که هستند با اشکال مختلفه (باشند)، یک شکل آن ملی گرایی، آن می گوید ملت فارس، آن می گوید ملت عرب، آن می گوید ملت ترک، این ملی گرایی که به این معنا است که هر کشوری، هر زبانی بخواهد مقابل کشور دیگر و زبان دیگر بایستد، این امری است که اساس دعوت پیامبران را به هم می زند».  از نظر امام خمینی(ره) منشأ ملی گرایی و قوم پرستی، استعمار است که در صدد چپاول مخازن کشورهای مسلمان است: «این تبلیغات که این عرب است، آن ترک است و یا فارس یا کرد، تبلیغاتی است که اجانب برای چپاول مخازنی که در این ممالک است رواج می دهند که مسلمانان را از هم جدا کنند». 🔸بنابر این امام خمینی(ره) ناسیونالیسم منفی را که در صدد برتری قومی، زبانی، نژادی و ... است نمی پذیرد. امام خمینی(ره) ملیت را تنها در صورتی می پذیرد که در سایه تعالیم اسلام باشد؛ بر همین اساس ایشان دفاع از میهن را از واجبات می داند و همواره بر حفظ و یک پارچگی آن تأکید می کردند:« ما ملت را و فداکاری در راه میهن را در سایه اسلام می پذیریم. ما ملیت را در سایه تعالیم اسلام قبول داریم و ملت، ملت ایران است، برای ملت ایران هم، همه جور فداکاری می کنیم، اما در سایه اسلام، نه اینکه همه اش ملیت و همه اش گبریت. ملیت، حدودش حدود اسلام است، و اسلام هم تأیید می کند او را، ممالک اسلامی را باید حفظ کرد، دفاع از ممالک اسلامی جزء واجبات است،لکن نه اینکه ما اسلامش را کنار بگذاریم و بنشینیم فریاد ملیت بزنیم. همچنین اگر ملت گرایی را به معنای حب وطن نیز در نظر بگیریم و ناسیونالیست را کسی بدانیم که دوستدار وطن و سرزمین خود است و سایرین را انسان و همنوع خود می داند نه غیر انسان و غیر همنوع، در این صورت نیز مورد تأیید امام خمینی (ره) است: «حب وطن، حب اهل وطن و حفظ و حدود کشور مسأله ای است که در آن حرفی نیست». ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi 📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت ۸۱ 🔰 ادامه ناسیونالیسم، از نگاه امام خمینی... حضرت امام(ره) با ملی گرایی اگر به معنای استقلال طلبی مردم یک سرزمین برای مقابله با قدرت های استعماری و مستکبران بی گانه باشد که در قالب نهضت های ملی تظاهر و تجلی یافته، نیز مخالفت نیست. اما آن ناسیونالیسم غربی که منشأ نژادپرستی دارد و در جداکردن آدمیان و نوع بشر از یک دیگر نقش به سزایی داشته و به پیدایش ایدئولوژی های محدود و اختلاف برانگیز انجامیده و ثمره ای جز تضییع حقوق انسان ها و دفاع از گروه خاصی را نداشته به شدت از سوی امام خمینی(ره) طرد و نفی شده است. ♦️ایشان در یکی از سخنرانی هایش می فرماید: «چند روز پیش از این در یک نوشته ای دیدم که می گوید که چرا از ملی می ترسید شماها؟ چرا نمی گویید مجلس شورای ملی؟ من به آن آقا می گویم، شما چرا از اسلامی می ترسید؟! ما این ملی که مجلس شورای ملی باشد، حالا بیش از پنجاه سال از آن می گذرد، و ما یک اثر صحیحی از آن ندیدیم. هر وقت یک آدم صحیح پیدا می شد، پنجاه نفر هم از نوکرهای استعمار پیدا می شدند و او را می کوبیدند. من می گویم به این ها که ما تابع این ملت هستیم، این جمعیت ما که خودمان برای خودمان یک کاره نیستیم، 🔹ما می خواهیم ببینیم خواست این ۳۵ میلیون جمعیت چی است؟ ما دیدیم که خواست این ۳۵ میلیون جمعیت این بود که ما اسلام را می خواهیم. در ت
مام صحبت ها از اول تا آخر این نبود که ما ملی گرا هستیم. ملی گرایی بر خلاف اسلام است. اسلام آمده است که همه را به یک نحو به آن نظر بکند، همه جوامع را. 🔸ملی گرایی این است که الان در آمریکا بین سیاه ها و سفید دارد واقع می شود، و این کارتری که دعوی این را می کند که من طرفدار بشر هستم، این سیاهان را این طور می کشد و این طور آزار می دهد. ملی گرایی این است که بعضی از این دولت های عربی می گویند عربیت و نه غیر. ملی گرایی این پان ایرانیسم است، این پان عربیسم است، این برخلاف دستور خداست و برخلاف قرآن مجید است. ما که می گوئیم که جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی، برای اینکه از آن امام زاده، ما معجزه ای ندیدیم! پنجاه سال است، بیشتر، ما را عقب راندند، پنجاه سال بیشتر است که اینها کارشکنی کردند». قصه ملی گرایی نهضت آزادی و جبهه ملی با رهبری امام خمینی(ره)، رو به افول رفت. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi 📚 روشنفکری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت ۸۲ 🔰 ناسیونالیسم در کلام رهبری آیت الله خامنه ای در یك تقسیم بندی کلی، ناسیونالیسم را براساس ارزشهای حاکم بر آنها به دو دسته ناسیونالیسم مثبت و ناسیونالیسم منفی تقسیم می نمایند. ایشان در فرمایشات خود بیان می کنند: ما ناسیونالیسم را به معناى مثبتش قبول داریم. هرکس باید به میهن خودش علاقه داشته باشد. مگر می شود کسى از میهن خودش دور باشد؟ ناسیونالیسم به این معنا چیز خوبى است؛ اما به این معنا که چون من اهل اینجا هستم، پس بایستى علیه همه ى ملتهاى دیگر توطئه کنم و بدخواه آنان باشم و علیه آنان کید و مکر داشته باشم، این بد است؛ یعنى اثبات وابستگى من به اینجا، جزئیت من از خانواده ى عمومى وجهانى را نفى کند. معمولا این ناسیونالیست ها، وقتی که گرایش ناسیونالیستى در یك جا خیلى قوى می شود، اینطورى هستند. علی ای حال، توجه بکنید که این، آن را نقض نکند.... ♦️ایشان در تقسیم بندی دیگر، بر ناسیونالیسم افراطی براساس نوع ملیت ها تأکید می نمایند که برخی از آنها عبارت از ناسیونالیزم ایرانی مآبى، ناسیونالیزیم عربى، ناسیونالیزم ترکى و... می باشد. و بیان می کنند: در داخل این کشورها، هرجا اقلیّتى وجود داشت، به تقویت ناسیونالیزم افراطى قومىِ آن اقلیّت می پرداختند. فرض بفرمایید در داخل ایران، نسبت به بعضى از اقوام ایرانى، القائات و تلقینهایى می شد، تا جنبه ى قوم گرایى آنها، به شکل افراطى بروز کند. در کشورهاى شمال آفریقا- در مصر و جاهاى دیگر- بین بعضى از اقوام عربْ که از زمانهاى گذشته در آن مناطق بوده اند، به تقویت شعارها و احساسات قومىِ خاصّ آنها می پرداختند و وادارشان می کردند که حول آن محورها بگردند. هرجا اقلیت مذهبى بود، آن را تقویت می کردند؛ و هلمّ جرّا. تلاشهایى چنین را که در زمان سابق هم بود، بعد از انقلاب اسلامی در ایران، مضاعف و تقویت کردند؛ چون دیدند خورشید وحدت آفرین اسلام، در نهایت تلالؤ و گرمابخشى، در حال تابیدن بر دنیاى اسلام است. اما آنها به این تلاش ها هم اکتفا نکردند و عناصرى را وادار نمودند تا به ایجاد تفرقه بپردازند. 🔹آیه الله خامنه ای در جایی دیگر تأکید می نمایند: اساسی تر از این مسائل، گسیختگى دنیاى اسلام است که این هم تلخىِ بزرگى است و شاید اساس مشکل در آن باشد. ملت هاى اسلامى از هم جدایند. چندین سال- شاید نزدیك به صد سال- است که دست هایى احساسات ناسیونالیستى را در ملت هاى اسلامى تقویت می کنند. در کشورهاى عربى، احساس ناسیونالیسم عربى را؛ در ترکیه احساس ناسیونالیسم ترکى را؛ در ایران احساس ناسیونالیسم ایرانى را و در سایر ملتهاى مسلمان، احساسات ناسیونالیسمى دیگر را. 🔸کسانى که این احساسات را در ملت هاى اسلامى تزریق کردند و دمیدند، شاید نظر بدى نداشتند؛ اما توجّه نکردند که پان عربیسم و پان ترکیسم و پان ایرانیسم و مانند آن به چه قیمت تمام خواهد شد. توجّه نکردند که تزریق چنین احساساتى به قیمت این تمام خواهد شد که ملتهاى یکپارچه این طور از هم گسیخته شوند و دشمنان اسلام هر بلایى می خواهند بر سر مسلمانان بیاورند. این هم یك گسیختگى دردآور است که به دلیل احساسات ناسیونالیستى یا احساسات فرقه اى بین شیعه و سنّى و اباضىّ و از این قبیل رخ نموده است. اینها تلخی هاست. همه هم این تلخی ها را می بینند. ملت ها که دستشان از صحنه هاى تصمیم گیرى کوتاه است و غمگینند؛ اما متأسّفانه مسئولین هم کمتر به فکر ترمیم این رخنه و شکاف در امّت اسلامی اند. مع الاسف این اشکالِ موجود، از دردهاى بزرگ امّت اسلامى است. ادامه دارد... 🆔 @Jarianshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با پیوستن به این پویش وبا نصب پرچم بر سردر های منزل خود عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید 👇👇 @FAGHATAHLBIT1399 👉 @basijnews_pirbakran
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت رهبر انقلاب از دوران مبارزه با رژیم پهلوی 🔹رهبر انقلاب: در دوران مبارزه با رژیم پهلوی، شب می‌ریختند در خانه­‌ی آدم، جلوی زن و بچّه‌ی آدم، آدم را کتک می‌زدند، دستبند به دست آدم می‌زدند، بعد هم می‌بردند آدم را، یا از اینها بالاتر. 🔹از شکست‌های مقطعی نباید مأیوس بشوید؛ اگر بنا باشد که انسان از شکست‌ها مأیوس بشود، ما صد بار باید در دوران مبارزه عقب­‌نشینی می‌کردیم. @samen_pirbakran
هدایت شده از صراط
روز نیروی هوایی دکتر شبان شهیدی مؤدب یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ نوزدهم بهمن، یادآور دیدار تاریخی همافران و خلبانان هوانیروز با امام خمینی در سال ۱۳۵۷ است که به لحاظ اهمیت و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، «روز نیروی هوایی» لقب گرفته است. به این مناسبت، هر سال در چنین روزی فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند. این روز به دلایل ذیل در تاریخ انقلاب نقش نمادین دارد: ۱- هوانیروز که از اوایل ۱۳۴۱ طراحی شد در واقع بخش هوایی نیروی زمینی بود که برای پشتیبانی و جابجایی نیروها انواع هلی‌کوپترهای پیشرفته را در اختیار داشت. ۲- به جز تعداد اندکی از پرسنل و خلبانان این نیرو که در ایتالیا دوره دیده بودند، سایر خلبانان‌ و همافران آن یا در پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش امریکا تربیت شده بودند یا در ایران با نظامیان امریکایی تماس داشتند. ۳- در لشگرکشی شاه به کشور عمان برای سرکوب انقلابیون ظفار که از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ به‌طول انجامید، خلبانان و همافران هوانیروز بودند که با پشتیبانی از واحدهای زمینی ارتش، انقلابیون جدایی‌طلب دارای تمایلات مارکسیستی ظفار را شکست دادند و توانستند حکومت سلطان قابوس را تثبیت کنند. ۴- فرمانده هوانیروز از سال ۱۳۵۲ تا روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ سرلشگرخلبان منوچهر خسروداد، یکی از وفادارترین امرای ارتش به شخص شاه به عنوان فرمانده نیروهای مسلح بود. با این حال همافران و خلبانان هوانیروز از نخستین واحدهای ارتش شاهنشاهی بودند که پیش از اعلام بی‌طرفی ارتش به انقلاب پیوستند. قبل از دیدار تاریخی ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، با برنامه‌ریزی خاصی آن بخش از نیروها که در نگهداری هلی‌کوپترها نقش نداشتند، پادگان‌های هوانیروز را ترک کردند و به مردم پیوستند و در ۱۲ بهمن که امام به ایران وارد شد، هلی‌کوپتر هوانیروز رهبرانقلاب را از بهشت زهرا به بیمارستان «هزارتخت خوابی» برای عیادت و دلجویی از مجروحان آن دوره برد. با توجه به نقش روانی دیدار یاد شده که روحیه فرماندهان ارتش را تضعیف می‌کرد، ابتدا ستاد ارتش این دیدار را تکذیب کرد و پس از حادثه‌ای که در غذاخوری پادگان گارد شاهنشاهی به‌وجود آمد و شماری از درجه‌داران و افسران کشته شدند، روز ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ تعدادی از نیروهای لشگر گارد به بهانه اعلام همبستگی هوانیروز با امام خمینی به پادگان هوانیروز در حوالی نارمک حمله‌ کردند. درگیری بین همافران صبح روز بیستم بهمن با ورود نیروهای حکومت نظامی در ساعت سه و نیم بامداد وارد مرحله تازه‌ای شد. همافران درهای اسلحه‌خانه را گشودند و تفنگ‌ها و مسلسل‌ها را بین کسانی که ورقه پایان خدمت داشتند، توزیع کردند و مردم نیز با فریاد «مردم چرا نشستیدر همافران را کشتند» به سمت پادگان هوانیروز حمله کردند و با نیروهای گارد درگیر شدند. پس از آن، در روزهای اولیه جنگ، نیروی هوایی با ابتکار سرهنگ خلبان جواد فکوری در عملیات کمان، نه تنها جلوی پیشروی نیروهای بعثی را گرفت؛ بلکه با بمباران اهداف نظامی در داخل عراق، باعث غافلگیری نیروهای متجاوز شد. در غائله کردستان نیز، هوانیروز و نیروی هوایی دست در دست هم شهرهای پاوه، سقز، بانه و دیگر شهرهای کردستان را از محاصره نجات دادند و مواضع نیروهای حزب دموکرات قاسملو و کومله را درهم کوبیدند و مردم کرد را ازسیطره آنان خلاص کردند. شهیدان خلبان شیرودی و فیض هرسینی و نوژه و سروان خلبان ناظوری که بعدها با درجه سرهنگی خاطرات خود را منتشر کرد، بسیار برجسته‌اند. نقش نیروی هوایی ارتش و سپاه در زمان حاضر در تضمین دستاوردهای انقلاب و حفظ کیان جمهوری اسلامی از گذشته بارزتر شده است، زیرا با وجود تحریم‌های متعدد بعد از پیروزی انقلاب، از یک سو افسران و درجه‌داران نیروی هوایی درآموزش، نگهداری و تعمیرات به خودکفایی رسیده‌اند و از سوی دیگر در نو‌آوری‌های تسلیحاتی نیروهای مسلح سهم مهمی را ایفا می‌کنند. افسرانی که در گذشته می‌بایست برای دوره‌های آموزشی و تکمیلی چندین سال از دوره آموزشی خود را در امریکا بگذرانند، امروز بی‌نیاز از مستشاران خارجی به خوبی و مستقلانه و با خودکفایی در انجام وظایف مقدس سربازی خود ایفای نقش می‌‌کنند. همچنین هوشیاری مرحوم امام که روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷همافران و خلبانان را سربازان امام زمان و اسلام نامید و با حمایتی که از ارتش کرد، مهر باطل را به ادعای واهی گروه‌های وابسته که خواهان انحلال ارتش و تشکیل ارتش توحیدی بی‌طبقه شده بودند، زد؛ باعث شد در مقابل تجاوز بعثی‌ها قد علم کنیم. نفش شهیدان سرلشگر فکوری و ستاری نیز در هویت بخشی مجدد به نیروی هوایی غیرقابل انکار است. شهید سرلشگر ستاری در زمان حمله اول امریکا به عراق، به‌خوبی از حریم هوایی کشور مراقبت کرد و با رصد دقیق نوع هواپیماهای ائتلاف امریکایی در منطقه، مشخصات راداری صدها هواپیما را ثبت و خلبانان را با آنها آشنا کرد.
4.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📡آئین رونمایی از واکسن رازی کوو پارس؛ 🎥روایت وزیر بهداشت از تلاش برای ارتقای فناوری های رازی و نقش موثر دکتر حسین میرشمسی، چهره ماندگار سرم سازی ایران @samen_pirbakran
🔸آغاز صحن علنی ۱۹ بهمن مجلس/ بررسی تقاضای تفحص از شرکت دخانیات در دستور 🔹صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس آغاز شد. @samen_pirbakran
نماینده کارگران: حقوق کارگر باید ۹ میلیون شود «اسدی» نماینده کارگران در شورای عالی: 🔹از آنجایی که حقوق کارگران باید بر مبنای سبد معیشت خانوار تعیین شود، ارزش این سبد معیشتی بیش از ۹ میلیون تومان برآورد می‌شود و حقوق کارگران باید همین اندازه باشد. 🔹ساختار شورای کار به نفع کارفرمایان است؛ در جدال مزدی ۳ نماینده کارگری باید با ۷ نماینده دولت رایزنی کنند. 🔹دولت خودش بزرگترین کارفرما محسوب می‌شود و قاعدتاً به سمت تایید نظرات کارفرمایان گرایش دارد. @samen_pirbakran