eitaa logo
محتوای ثامن برخوار
127 دنبال‌کننده
29.7هزار عکس
20.3هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دومین سالگرد شهادت سردار سربلند شهید سید محمد حجازی 🔸پنج شنبه ٣١ فروردین‌ 🕔 ساعت ١٦ ◀️ گلستان شهدای اصفهان 🌐 🆔 https://eitaa.com/roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
روایتی از سردار سربلند به روایت یک دوست 🔹️«آرسته»پیشگام انقلاب و دوست سردار شهید حجازی: پدر بزرگ سردار حجازی اهل روضه بود و هیچ‌گاه در خانه‌شان روضه هفتگی قطع نمی‌شد؛ پدرش نیز همینطور بود و به یاد دارم سخنرانان‌شان افرادی مانند آیت‌الله دولابی بوده و در این مدت هم روضه‌هایشان قطع نشده، حاج محمد نیز در هرجایی که بود ۳ روز از دهه فاطمیه را در خانه تهرانش روضه می‌گرفت. 🔹️روزهای ابتدای پیروزی انقلاب به مقر ساواک در خیابان کمال اسماعیل رفته و آنجا را تصرف کردیم؛ اولین نفراتی که برای مراقبت بالای ساختمان ایستاده بودند احمد و محمد بودند و بعدها گفتند در اسلحه‌ها چیزی نبوده ولی برای ابهت آن‌ها را در دست داشتند. 🔹️حاج محمد بسیار خانواده دوست بود، شهید بهشتی همیشه می‌گفت باید جمعه‌ها را وقف خانواده کنیم و او هم به همین جمله عمل می‌کرد؛ وقتی از لبنان می‌آمد مادرش را چندبار به سوریه برد و با خانواده گرم بود؛ وقتی پدرش مریض بود از او مراقبت زیادی می‌کرد و به‌طور خلاصه نسبت به خانواده حساسیت زیادی داشت و با وجود گرفتاری‌های زیاد هیچگاه از خانواده غافل نمی‌شد. 🌐 🆔 https://eitaa.com/roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💯 ⭕️ حجاب از زمانی سیاسی شد که روشنفکران عصر قاجار علیه‌ آن مقاله نوشتند و شعر گفتند ♨️چه کسی حجاب را سیاسی کرد؟ در این نوع نگاه حجاب ذاتاً سیاسی است و قابلیت بازیگری مؤثر در سطح جامعه را دارد. اما این سیاسی شدن حجاب از سوی برخی چنین تفسیر می‌شود که جمهوری اسلامی با تأکیدات افراطی بر این موضوع و قانونی کردن آن موجب سیاسی شدنش بوده است، در صورتی که که حجاب، سیاسی است؛ چون ذاتاً و بالقوه سیاسی است و این امر نه تنها ربطی به جمهوری اسلامی نداشته، بلکه قبل از آن هم به عنوان یک امر سیاسی در بازیگری‌های اجتماعی موافقان و مخالفان مورد توجه قرار می‌گرفت. 🔻 از ایرج میرزا تا زن، زندگی، آزادی وقتی ایرج میرزا و طالبوف و دیگر روشنفکران عصر قاجار علیه حجاب مقاله می‌نوشتند و شعر می‌سرودند، هنوز دوره جمهوری اسلامی فرا نرسیده بود تا کسی حجاب را سیاسی کند. حقیقت این است که عمر حجاب سیاسی سه برابر عمر جمهوری اسلامی است و با یک پیگیری در تاریخ معاصر به خوبی این موضوع فهم خواهد شد. در سده ۱۹ میلادی برآیند کل جریان‌های فرهنگی حول مقوله حجاب قابل رویت است. دکتر احمد پاکتچی در یکی از مقالات خود صورت و شکل نیروهای فرهنگی ایرانی را این طور خلاصه می‌کند که بدون نیاز به تامل می‌توان صف‌بندی‌های صورت گرفته را برشمرد: تجددگرایانی که در مسیر حذف و اصلاح حجاب برآمده‌اند و سنت گرایانی که بر حفظ سنت حجاب اثر داشتند. پیداست که تنش تجددگرایان و اسلام خواهان از ابتدا تنشی صرفاً فرهنگی نبوده است که در همین سطح بماند. مبارزه روشنفکران با حجاب از ابتدا مبارزه‌ای سیاسی بود؛ چنان که بعدها این دشمنی در یک تصمیم به وضوح سیاسی و در فرم یک قانون اعلام شد: قانون کشف حجاب. اما پرسش این است که در حجاب چه استعدادی است که می‌تواند همواره تنشی سیاسی را نمایندگی کند یا به بار آورد؟ 🔻 حجاب، نماد حامل ارزش و معانی حقیقت این است که حجاب واجد وجهی سمبلیک و نمادین است که می‌تواند حامل معانی و ارزش‌های اسلامی باشد. طبیعی است که وقتی زنی حجاب بر سر می‌گیرد و تقیدات این امر فقهی را رعایت می‌کند به مخاطبان چنین القا می‌شود که او ظاهراً دارای عقاید، علایق، رفتارها و... در سطح مذهبی و دینی است. این وجه نمادین بودن حجاب از صدر اسلام که زنان مسلمان و آزاده را از زنان کنیز و غیرشهری جدا می‌کرده است، به انحای مختلف و در سیر تطورات گوناگون ادامه یافته است. 🔻 حجاب فرم اسلام است موقعیت حجاب به مثابه حامل معانی و ارزش‌ها می‌تواند یک فُرم و صورت از سطح اجتماعی را به افراد منتقل کند. امام خمینی در یکی از بیانات خود بعد از آنی که از مبارزه با فساد نهی از منکر و مبارزه با فحشا می‌گوید، چنین اعلام می‌کند: «فحشا را قطع می‌کنیم، مطبوعات را اصلاح می‌کنیم، رادیو را اصلاح می‌کنیم، تلویزیون را اصلاح می‌کنیم، سینماها را اصلاح می‌کنیم. تمام اینها فرم اسلام باید باشد.» یکی از وجوه مهم حفظ یا زوال اسلام، فرم اسلام است. فرم اسلام چیزی است که اگر باشد می‌توان گفت اسلام هست و اگر نباشد باید گفت اسلام نیست. حجاب فرم اسلام است، بودنش می‌تواند بر بودن اسلام و نبودنش می‌تواند بر نبودن اسلام دلالت کند. ذبیح الله محلاتی در سال ۱۳۱۱ با تشخیص درست درباره ماجرای کشف حجاب چنین نوشت: «در این قرن مرگ تازه‌ای برای اسلام و مسلمین روی داده، در گوشه و کنار زمزمه کشف حجاب به گوش می‌رسد.» او زمزمه کشف حجاب را مرگ اسلام معادل می‌گیرد. حجاب، فرم اسلام است و خواستن آن و مبارزه در راه آن می‌تواند مبارزه در راه کل اسلام را نمایندگی کند و مبارزه با آن می‌تواند مبارزه با اصل کل اسلام را. دقیقاً همین خصیصه است که حجاب را در تاریخ معاصر ایران به محور یک کشاکش فرهنگی و سیاسی بدل می‌کند. کسانی که علیه حجاب می‌جنگیدند، به صراحت اعلام می‌کردند که تغییر پوشش طریقی است به یک تغییر فرم اساسی و کلان. تغییر پوشش هیچگاه به عنوان اعتراض یا اصلاح حکم جزئی از مجموع احکام تلقی نشد، بلکه به درستی همواره به عنوان سودای یک تغییر در کل و برای تسلط بر کل و تاسیس فرم کلی عامی و تازه قلمداد شد. 🌐 🆔 https://eitaa.com/roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
کاری که مجازی با بچه هامون میکنه! • پاتوق آثار درجه‌یک هنـــــری⇩ 🌿 | @jobiin
🇮🇷 📝 (۲) | سلام ملت بر ارتش قهرمان 🍃🌹🍃 🔻ارتشی ها یک شعار دارند که می گویند "ارتش فدای ملت" 🔸بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که ارتش از مهره ای در راهبرد بلوک غرب، به نیروی مستقل و در خدمت منافع کشور بزرگ ایران تبدیل شد، در بزنگاه‌های مختلف از جمله در هشت سال دفاع مقدس، این فدایی بودن برای ملت را ثابت کرده است. اگر قدرت بازدارندگی ایران در بالاترین نقطه خود قرار دارد، یک پایه اصلی آن بر دوش ارتشیان قهرمان می باشد. 🔹نیروهای سه گانه ارتش در زمین، هوا و دریا تحت فرماندهی معظم کل قوا و برای دفاع از تمامیت ارضی ایران در اوج آمادگی قرار دارند و کمتر نیرویی در منطقه است که جرات رویارویی با نیروی قهرمان ارتش ایران را داشته باشد. 🔸قدرت قوای مسلح ایران که ناشی از وحدت و هماهنگی و است، از ابتدا دشمنان داخلی و خارجی فراوانی داشته است چه افرادی که در داخل زمزمه شوم انحلال ارتش را در اوایل انقلاب سر می دادند و چه دشمنان خارجی که در صدد نفوذ یا تضعیف ارتش بودند. 🔺اما به فضل خدا و درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و افراد کاردانی همچون شهید چمران، امروز ملت ایران ارتشی قوی، بصیر و مجهز دارد که بدخواهان کشور ایران را مرعوب اقتدار خویش کرده است، لذا مردم ایران نیز در جواب شعار ارتشیان قهرمان می گویند: "ملت حامی ارتش" و سلام ملت بر ارتش دلاور ایران 🌺 پیشاپیش ۲۹ فروردین روز ارتش گرامی باد 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 نشست تبیینی جایگاه انقلاب اسلامی در عصر حاضر(۸) 🍃🌹🍃 ✅ موضوع: شرایط آمریکا و غرب در زمان حاضر 🎙 کارشناس: دکتر سیدجلال حسینی 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷 📝 پادشاه عربستان به ایران دعوت شد 🍃🌹🍃 🔹️سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری: دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیسی دریافت شده و به طور متقابل رئیس جمهور از ایشان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده اند. 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 عبدالحمید رسما فتوای تجاوز به زن شوهردار رو صادر کرده بعد با وقاحت از زن و آزادی میگه!!!!🤨 🍃🌹🍃 ⭕️ فتوای عبدالحمید کذّاب و مَعبَد مکِّی: به زور مرد متاهل رو کتک بزنید تا بگه زنم سه طلاقه است! بعدش زنش حرام میشه بهش و میتونید با اون زن ازدواج کنید!😐 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
♨️ یکصدو چهل و سومین جلسه گفتگوی زنده تصویری گروه بصیرتی اهل البصر: 🌏سخنران : استاد گرامی جناب آقای رجبعلی بازیاد کارشناس مسائل سیاسی موضوع : اقدامات دولت در جهت مهار تورم و رشد تولید زمان: سه شنبه ۲۹ فروردین ساعت ۲۱ 🎥پخش لایو جلسه در کانال اهل البصر روبیکا: https://rubika.ir/ahlolbasar |
آیة الکرسی ۲۱ - شب ۲۳.mp3
33.19M
مبحث تفسیری آیة الکرسی حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا زارعی 📅 جلسۀ بیست و یکم|‌۱۴۰۲/۰۱/۲۴ 🕌حسینیه‌حضرت‌علی اصغر(علیه‌السلام) @raheroshan_ir13
🌙 حاج اسماعيل دولابی (ره): مؤمن طالب دوست است. به دنیا دنبال دوست آمده‌است. به آخرت هم سراغ دوست می‌رود. اگر دوست پیدا کنی، دیگر احتیاج به موعظه و نصیحت نداری. کسی که دوست محمد و علی و فاطمه و فرزندانشان علیهم‌السلام باشد، محبتش او را به مقصد می‌رساند. 📖‌‌ مصباح‌الهدي ص ۱۰۸
جوان‌ترین و پیرترین استان‌ها @motaharevafi77 نتیجه پروژه صهیونیستی کاهش جمعیت را بعد از ۳۰ سال بر جمعیت شیعیان امام زمان عج می‌بینید! 🌎🔎پشت‌پرده‌ها در صریح نیوز 🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽 @SarihNews ✅عضویت سریع:🔵💎 http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb کانال پشتیبان در ایتا: @sarih_news کانال پشتیبان در تلگرام: sarihnews1401
✋ کشف حجاب چگونه یک حرام سیاسی می‌شود؟! 🔺 رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند. 1️⃣ حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب می‌شود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمی‌گیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی می‌آید و تبعات آن به عموم جامعه بر می‌گردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی می‌شود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر می‌رود و اثر سیاسی از خود باقی می‌گذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان می‌دهد. 2️⃣ از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد. 3️⃣ کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژه‌های میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژه‌ای تلاش می‌کنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید. 4️⃣ در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند. 5️⃣ امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحه‌گری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب می‌شود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند. 6️⃣ اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار می‌گیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند. ✍مهدی جهان تیغی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استیضاح وزیر صمت اعلام وصول شد 🔹فاطمی‌امین، حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس خواهد بود. @isffarsna
دکتر وحید سعادت طلب از دانشگاه استکهلم: من هرگاه از فضای درس و دانشکده خسته می شدم، به خانه می آمدم و مستند «روایت فتح شهید آوینی» را می‌دیدم. با این کار آرام می شدم؛ صدای «شهیدمرتضی آوینی» همیشه به من آرامش می‌داد. در اولین فرصتی هم که به ایران بیایم، به یک پادگان خواهم رفت و پوتین سربازها را واکس می‌زنم که عرقم را به وطن نشان دهم. وظیفه دارم از کسانی که تمامیت ارضی کشور را حفظ می‌کنند، تقدیر کنم.
پهلوی به روایت عَلَم(۱۳): چرا دختر آلمانی نرسیده؟! «اسدا.. عَلَم» وزیر دربار و معتمد شاه در خاطراتش می‌نویسد: “عرایضم را شروع کردم و در بین صحبت به اینجا رسیدم که مهمانی که قرار بود از آلمان برای ما برسد، دیشب نرسید. شاهنشاه بی‌نهایت ناراحت و متغیر شدند. البته چیزی به من نفرمودند، چون می‌دانستند که تقصیری نکرده‌ام. ولی اصولاً ناراحت شد‌ه‌اند، به حدی که من فکر نمی‌کردم. به هر صورت اوامری فرمودند که بعدازظهر باید به گردش برویم و ترتیباتی بده! عرض کردم، حتی الامکان سعی خواهم کرد و بعد که مرخص شدم، به زحمت برایشان ترتیباتی دادم!” منبع: خاطرات عَلَم، جلد5، ص33 (18فروردین 1354) برگرفته از mozdoor.blog.ir @pahlavi1357 | آنچه باید بدانید 🌐کانال ما در پیام‌رسان های دیگر: 🔻در روبیکا https://rubika.ir/pahlavi1357 📡 مطالب‌مان را نشر دهید🇮🇷
📌 اعتراف تاریخی شاه: نه سیمان داریم و نه آجر ، نه ظرفیت بندری ، نه کارگر ، نه جاده کافی و نه قدرت جذب اقتصادی (سرمایه‌گذاری) اشتباهات گذشته را مسلماً دیگر تکرار نخواهیم کرد. 🖋 شاه در ادامه میگه اگر هم پول اضافی بیاریم اولا کسری بودجه را جبران میکنیم ثانیا به شرکت های ورشکسته خارجی مثل گروه گروپ آلمان کمک میکنیم. یعنی اینها اگر ۱۰۰۰ سال دیگر هم اینها حکومت میکردند وضع مردم هرگز بهتر نمی شد💯 📜 اطلاعات ۳ آبان ۱۳۵۵. @pahlavi1357 | آنچه باید بدانید 🌐کانال ما در پیام‌رسان های دیگر: 🔻در روبیکا https://rubika.ir/pahlavi1357 📡 مطالب‌مان را نشر دهید🇮🇷
⭕️ کلبه‌ی پر از شپش،در کشور گران‌‌قیمت‌ترین فرشهای جهان! مجله‌ی آلمانی اشپیگل سال ۱۳۳۱ در شماره ۳۴، روایتی چندش‌آور از وضعیت ایران میده و میگه: از صدها کلبه‌ی پر از شپش و فقیرانه‌ی منطقه ۱۰ تهران در جنوب شهر، هر شب بوی تریاک به بیرون می‌خزد و با بوی نفرت‌انگیز جوی‌های شهر مخلوط می‌شود. وضعیت آب آشامیدنی، دفع زباله و کانال‌های پایتخت میلیون نفری ایران بدین‌گونه است. آب این جوی‌ها بوی ادرار می‌دهد، زباله‌ها به شدت فاسد شده‌اند و تعفن حاصل از مدفوع و فضولات انسانی و حیوانی، مشام را آزار می‌دهد... تخمین زده می‌شود که دو سوم مردم ایران، تریاک مصرف می‌کنند. بیماری سل، پیامد نوعی بهره‌کشی عمومی و بی‌رحمانه از نیروهای کار است. کودکان ۵ ساله و زنان جوان و۳۰ ساله مثل پیرزنانی فرتوت و بدون دندان می‌شوند و شمار بالایی ازکارگران، غالبا ۱۰ تا ۱۲ساعت از روز را در فضاهای بدون نور کارگاه‌ها و کاروانسراهایی که قالی‌بافی نام دارند کار می‌کنند همین کارگران فقیر و بیمار یکی از نفیس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین فرش‌های جهان را می‌بافند @pahlavi1357 | آنچه باید بدانید 🌐کانال ما در پیام‌رسان های دیگر: 🔻در روبیکا https://rubika.ir/pahlavi1357 📡 مطالب‌مان را نشر دهید🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گزارشی تأسف بار از ایران در مجله اشپیگل آلمان در سال ۱۳۳۱ @pahlavi1357 | آنچه باید بدانید 🌐کانال ما در پیام‌رسان های دیگر: 🔻در روبیکا https://rubika.ir/pahlavi1357 📡 مطالب‌مان را نشر دهید🇮🇷
فطريه و كفاره👆 🌐 🆔 https://eitaa.com/roshana_esfahan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚 زکات فطریه میهمان 💠 سؤال: آیا پرداخت فطریه مهمان به عهده میزبان است؟ ✅ جواب: فطریۀ میهمان یک شبه، به عهده میزبان نیست؛ در وجوب فطریه میهمانی که پیش از غروب آفتاب بر میزبان وارد می شود، شرط است که جزء افراد نانخور و تحت عنوان عائلۀ میزبان محسوب شود، مانند خدمتکار یا بعض افراد فامیل که هر از چند گاه چند روزی در منزل شخص بسر می برند. 🆔 @leader_ahkam
🍃🌹🍃 مجموعه محور یابی بیانات رهبری در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح (۲۷ فروردین ۱۴۰۲) 🔮کانال مرجع گفتمان @goftemansazan