eitaa logo
کارگروه ثامن برادران
1.4هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
954 فایل
کارگروه سیاسی فرهنگی ثامن آذربایجان غربی #جهاد_تبیین #روشنگری #ایران_قوی #مشارکت_حداکثری #آذربایجان_غربی تولیدات بومی وتحلیل های خود را با ما به اشتراک بگذارید. @samenbr1 🆔eitaa.com/samenbr 🆔https://sapp.ir/andishe_az 🆔https://rubika.ir/samenbr
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار(۲).m4a
11.61M
۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار 1️⃣- قبل انقلاب ۱۳ آبان ۱۳۴۳ 2️⃣- حین انقلاب ۱۳ آبان ۵۷ 3️⃣- بعد انقلاب ۱۳ آبان ۵۹ تسخیر لانه جاسوسی ۱۳ ابان ۹۷ تحریمهای شکننده پایگاهی # ثامن
روزمان را با آغاز کنیم 👈جامعیت اسلام در کلام رهبری (5) لَئِن لَم یَنتَهِ المُنٰفِقونَ وَ الَّذینَ فى قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم؛ سوره‌ی احزاب، بخشی از آیه‌ی ۶۰ ؛ «اگر منافقان و کسانى که در دلهایشان مرضى هست و شایعه‌افکنان در مدینه، [از کارشان] باز نَایستند، تو را سخت بر آنان مسلّط مىکنیم ...» ☀️امام خامنه ای در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ✅در مسائل امنیّتی و مسئله‌ی امنیّت داخلی جامعه: لَئِن لَم یَنتَهِ المُنٰفِقونَ وَ الَّذینَ فى قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَةِ لَنُغرِیَنَّکَ بِهِم؛ مسئله‌ی امنیّت. ✅یا «وَ اِذا جاءَهُم اَمرٌ مِنَ الاَمنِ اَوِ الخَوفِ اَذاعوا بِه؛ وَلَو رَدّوهُ اِلَی الرَّسول»تا آخر آیه؛ یعنی اسلام در همه‌ی ابعاد مهمّ زندگی اجتماعی بشر حرف دارد. اینها که عرض کردیم نمونه‌های اندکی است از آنچه در قرآن کریم هست؛ صدها مورد از این قبیل در قرآن مشاهده میکنید. ✅کسی که اهل قرآن است و با قرآن و احکام قرآن آشنا است، میفهمد که اسلامی که قرآن معرّفی میکند، این است. اسلامی که قرآن معیّن میکند و معرّفی میکند، اسلامی است که در تمام شئون زندگی دخالت دارد، رأی دارد، نظر دارد، مطالبه دارد. خب، این را بایستی دانست و در مقابل افرادی که در این زمینه تلاش میکنند تا این حقیقت روشن را انکار کنند، بایستی پاسخگویی کرد.
✅عهد شیطان 👈عهد شیطان این است که قانونی بگذارد برای انسان که این قانون خلاف فطرت است، خلاف راهی است که انسان را به سر منزل طبیعی خود می‌رساند.
چرا عدالت خواهی مصداقی نه؟ عبدالله گنجی سخنان ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درباره ملاحظات تریبون‌های نماز جمعه، مجدداً بحث چگونگی عدالت‌خواهی را به میدان فضای مجازی و رسانه‌ها کشاند. عدالت‌خواهی شاخصی از حیات دینی و سلامت جوانان این کشور محسوب می‌شود، اما تاکنون به جای رفع آسیب‌های مورد مطالبه به جدال‌های انرژی‌سوز منجر شده است. مشکل اساسی این است که عدالت‌خواهی تمرکز بر معلول دارد و کمتر ریشه و علت یافت می‌شود. روند عدالت‌خواهی ما متمرکز بر اصلاح یا حذف فرد است و طبیعی است که درگیر شدن با شاخه و رها کردن بدنه شاخه‌پرور بی‌فایده است. اینکه رهبری سال‌های پیش در شیراز دانشجویان و عدالت‌خواهان را از ورود مصداقی نفی کردند به این دلیل بود که بین عدالت‌خواهی مصداقی و اشراف حقوقی بعضاً فاصله وجود زیادی دارد. همانگونه که یک فرد حق دارد عدالت‌خواهی کند، فرد مقابل نیز حق دارد شکایت کند و کافی است نقطه‌ای در سخن عدالت‌خواهان یافت شود که با واقعیت سنخیت نداشته باشد. کشاندن جوان عدالت‌خواه به عرصه قضا طبق قانون اساسی حق فرد است، اما خروجی آن مبارزه با عدالت‌خواهی خواهد شد. عدالت‌خواهی مصداقی عواطف را تحریک و تنفر را در جامعه رشد می‌دهد و در عین حال مشکلی از فساد حل نمی‌کند. عدالت‌خواهی مصداقی اگر از تریبون‌های نظام باشد و مبنی بر اطلاعات دقیق نباشد، مشکل مضاعف خواهد شد، یعنی حاکمیت با آبروی افراد بازی می‌کند و اگر آن صاحب تریبون به دادگاه فراخوانده شود – مثلاً یک امام جمعه – سخن این خواهد شد که امام جمعه را محاکمه می‌کنند که یک سر این محاکمه به دروغگویی ختم می‌شود و سر دیگر آن به خفه کردن عدالت‌خواهی در کشور. اگر از تریبون‌های نماز جمعه شخصی مورد عتاب قرار گیرد و مشخص شود اطلاعات خطیب دقیق نبوده است بدتر از عدالت‌خواهیِ بدون اطلاعات یک گروه دانشجویی است. البته در عدالت‌خواهی مصداقی نیز وحدت رویه وجود ندارد و موضوع می‌تواند محل منازعه یا مفاهمه باشد، مثلاً افشای یک رانت (استخدام دختر نماینده) قبل از اقدام ارزشمند است، اما افشای دارایی یک فرد بدون اعلام مسیر‌های حصول آن می‌تواند مسئله‌ساز شود. ما در حرف انکار می‌کنیم، اما در عمل هر کس دارای ثروت باشد در کشور ما مشکوک معرفی می‌شود. حال آنکه از کجا آوردی مهم است نه چه داری؟ اگر صرفاً با چه داری درگیر شویم و حجتی برای ورودی‌های آلوده نداشته باشیم به کمونیسم نزدیک شده‌ایم. حال آنکه ما مدعی هستیم اسلام ثروت مشروع را به رسمیت می‌شناسد. بدون تردید عدالت‌خواهی، مؤثر، مفید، شخصی نشده و اصلاح‌گر باید متمرکز بر رویه‌ها، روندها، قوانین و ابلاغیات باشد تا ریشه فساد اصولی خشک شود. زمانی که بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد، سراغ هر کسی می‌رفتیم که چرا اینقدر حقوق دریافت می‌کنی؟ با ناراحتی پاسخ می‌داد مگر شخصاً برای خود حقوق وضع کردم و ابلاغی را نشان می‌داد که مربوط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود. حال فرد عدالت‌خواه به جای پیگیری ابطال آن ابلاغ با وزیر و استاندار و مدیر درگیر است که حقوق شما غیرطبیعی است در حالی که او شخصاً هیچ جرم و تخلفی نکرده است. اگر دولت رئیسی مدعی پیشگیری از فساد در دولت است (به جای برخورد بعدی در قوه قضائیه) باید مسیر‌های شناخته شده فساد را نورتابانی کند. گمرک، بانک، شرکت‌های دولتی، سیستم اخذ مالیات و واگذاری‌های زمین و املاک دولتی، کانون فساد است. آیا اصلاح این روند‌ها طی چهار سال ممکن نیست؟ شرکت‌های دولتی منشأ گرانی و رانت است، اما ما دوربین برداشته در بازار دنبال چرایی رشد قیمت می‌گردیم. ۹۰ درصد لبنیات کشور در اختیار شرکت‌های دولتی است. تقریباً همه سیمان کشور در اختیار شرکت‌های دولتی و حاکمیتی است و مدیران آن‌ها فقط به این فکر می‌کنند که پایان سال سودده معرفی شوند و برای این سوددهی سیمان را تولید و انبار می‌کنند و بعد به مردم می‌گویند برق کارخانه قطع می‌شد و ... جریان عدالت‌خواه در کشور باید ضمن رصد و پالایش دائمی سلامتی خود، بر روندها، تصمیمات حاکمیتی، قوانین آلوده‌ساز و... متمرکز شود تا نتیجه حاصل شود. اینکه فردی در شمال تهران به دنیا بیاید و ما به او خرده بگیریم که چرا در میدان شوش زندگی نمی‌کنی از جنس مساوات سوسیالیستی است. مرز عدالت‌خواهی در اسلام و سوسیالیسم بسیار نزدیک است و از قضا سوسیالیسم بعضاً جذاب‌تر است، به صورتی که قبل از انقلاب اسلامی امثال منافقین، اسلام را دستورالعمل مبارزه نمی‌دانستند و به همین دلیل به التقاط روی آوردند. همانگونه که اسلام فقر را مذمت می‌کند و بر بی‌عدالتی می‌شورد ثروت مشروع را به رسمیت می‌شناسد و نمونه‌های آن در صدر اسلام را مروج دین و به مثابه صندوق پیامبر معرفی می‌کنند؛ بنابراین با تمرکز بر روند‌های فسادزا با افراد درگیر نشویم تا عدالت‌خواهی در تنگنا‌های حقوقی گرفتار نشود و تنفر و احساس ظلم‌شدگی محور منازعات نشود.
آیاصداوسیما در حق علی‌اکبری و نماز جمعه جفا کرد؟ دومین گزارش داغ صداوسیما بعد از انتصاب دکتر جبلی، مربوط به حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بود. در گزارشی که در بخش خبری 20:30 درباره شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و ریاست آن پخش شد، اینگونه القا می شود که علت جابجایی امام جمعه لواسان در هفته های گذشته که با انتقاد برخی گروه های مدعی عدالتخواهی همراه شد مربوط به ورود حجت الاسلام لواسانی به بیان مصادیق فساد در محدوده لواسان است که نباید این کار انجام می شد و برای تاکید بر این موضوع قطعه ای از اظهارات حجت الاسلام علی اکبری که موید این موضوع است پخش می شود. اما واقعیت ماجرا این نیست در ادامه صحبت های رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که این روزها نوک پیکان انتقادات برخی گروه های مدعی عدالتخواهی او را نشان گرفته است، علی اکبری نکته ای را بیان می کند که متاسفانه در گزارش صداوسیما اشاره ای به آن نشده است؛ در صورتی که همین یکی دو دقیقه اضافه شاید از اساس تولید همچنین گزارشی را منتفی می کرد. علی اکبری در ادامه فیلم مورد اشاره رسانه ملی می گوید: «اگر امام جمعه روی مسائل و مفاسدی که در منطقه او اتفاق می افتد چشم ببندد و بی تفاوت باشد، او عزل نمی خواهد بلکه منعزل است. او به آن منطقه رفته است که روی همین مسائل تمرکز کند.» نیاز به تحول در نهاد نماز جمعه به معنای تغییر در محتوای خطبه های دوم و یا موارد دیگری که مجال طرح آن در این گزارش نیست، کاملا محسوس است اما جنس حواشی بعد از جابجایی حجت الاسلام لواسانی، نامه های ردوبدل شده و همچنین گزارش اخیر 20:30 به عنوان پرمخاطب ترین بخش خبری تلویزیون را می توان نوعی جفای ناخواسته در حق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نهاد پربرکت نماز جمعه دانست. 🌐 پرسمان سیاسی
روزمان را با آغاز کنیم 👈مبارزه با استکبار تا کی؟ (1) 🌹مبارزه بی‌پایان سوره 47. محمد آيه 4 فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إذَآ أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّواْ الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنّاً بَعْدُ وَإِمَّا فِدَآءً حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا پس هرگاه با كسانى كه كافر شدند روبرو شدید، گردنهایشان را بزنید تا آن كه آنان را از پا درآورید (و چون در دست شما اسیر شوند) پس آنان را سخت ببندید (تا فرار نكنند) سپس، یا بر آنان منّت نهید (و آزادشان كنید) و یا با گرفتن فدیه و عوض، رهایشان كنید تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد. 🌳جنگ کی تمام می شود؟👇 در ارتباط با این آیه ، از پیغمبر (ص) سؤال می‌کنند که چه زمانی جنگ، سنگینی خودش را زمین می‌گذارد؟ انتظار داشته که پیغمبر یک جواب سطحی به او بدهد. حضرت می‌گویند: *«این همواره هست، از آن زمانی که من مبعوث شدم این جهاد هست، تا زمانی که آخرین از امت من، مهدی امت، با روبرو شود.»* تا آن موقع، جنگ بار خودش را بر زمین نمی‌گذارد. این دیگر چه جهادی است؟! یک جهادهایی داریم، جهاد مقطعی که می‌شود ۸ سال دفاع مقدس. یک جهاد داریم که است و ته ندارد. اگر کسی خودش را در حالت صلح و آرامش فرض کند، این معلوم است که نفهمیده این جهاد بی‌پایانی است. که از موقع بعثت پیامبر شروع شده تا این‌که مهدی (عج) با دجال روبرو شود. جهاد همواره هست ...*
👈مصادیق پیروی از شیطان وابستگی به تجمّلات، چشم و هم چشمی و دنیا‌گرایی، پوز دادن برای دیگران خود این‌ها از مصادیق پیروی از شیطان است که انسان با رها کردن خود از این بندها می‌بیند چقدر راحت می‌شود و می‌بینی هیچ قید و بندی دست و پای او را نبسته در راه خدا.
حرف روز عاقبت ترک فعل یک وزیر! در روزهای اخیر حمله سایبری به زیرساخت‌های وزارت نفت و اختلال در پمپ‌بنزین‌ها، جامعه و مسئولین کشور را با این سؤال مواجه کرد که چگونه ممکن است یک نهاد حاکمیتی تا این حد ضعیف باشد که از بیرون موردحمله قرار گیرد و زندگی و آسایش مردم به گروگان گرفته شود؟! نکات تحلیلی: 1️⃣- ایران ۸۵ میلیون جمعیت دارد؛ اما آخرین آمار حوزه ارتباطات کشور حاکی از آن است که ۱۳۱ میلیون و ۵۴ هزار مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد که ضریب‌ نفوذ تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور را به 156.91 درصد رسانده است. 2️⃣- یکی از برنامه‌های مهم دولت‌ها در سال‌های گذشته توسعه دولت الکترونیک بوده و هدف آن بهینه‌سازی مستمر ارائه خدمات، مشارکت عمومی و حکمرانی از طریق تحول ارتباطات داخلی و خارجی بر پایه فناوری، اینترنت و رسانه بوده است. بانک‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، سدها، نیروگاه‌ها، بنادر، توزیع کالا و خدمات در این بستر شکل می‌گیرد. 3️⃣مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۴ بارها بر استقلال و حکمرانی در فضای مجازی، هم در حوزه زیرساخت و هم در حوزه محتوا، تأکید داشته‌اند. بی‌توجهی دولت قبل به حکمرانی در عرصه فضای سایبر با گلایه‌های متعدد رهبر معظم انقلاب مواجه شده است؛ رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت در شهریورماه سال 99، فرمودند: «بنده روی مسئله شبکه‌ی ملّی اطلاعات این‌همه تأکید می‌کنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل داده‌ایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیم‌گیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمیت این مسئله است؛ نمی‌شود این مسئله را رها کرد و من می‌بینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمی‌شود». 4️⃣به خاطر عدم توسعه زیرساخت‌های امن فضای ارتباطی، ایران در حوزه محتوا و دولت الکترونیک مورد هجمه قرار گرفته و باید در این زمینه شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یکی از فعالیت‌های اولویت‌دار دولت، موردتوجه قرار گیرد. در دولت الکترونیک، پشتیبانی و حراست از زیرساخت‌های ارتباطات به‌اندازه مرزهای سرزمینی و بلکه بیشتر اهمیت دارد و دولت روحانی این عرصه را به‌صورت کامل رها کرده و در اختیار بیگانگان گذاشته بود و طبیعی بود که در ماه‌های گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل جاده‌ای با حملات سایبری مواجه شویم. قوه قضاییه در زمان دولت قبل، آقای جهرمی وزیر ارتباطات وقت را به خاطر ترک فعل در دوره مسئولیت احضار کرد و با قرار وثیقه آزاد نمود که اکنون دیگر خبری از آن دادگاه نیست! ✍️
👈گزارش روز ✅نقشه سعودی برای لبنان عربستان روز جمعه به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند و واردات تمامی کالاهای لبنانی را نیز متوقف کرد. این اقدام ریاض پس از انتشار نقل‌قولی از وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن انجام گرفت؛ وی در پاسخ به این پرسش که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفته است: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آنچه یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم». گزاره‌های خبری: 1️⃣- «محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله هدف از تشدید تنش سیاسی عربستان علیه لبنان را به زانو درآوردن مردم لبنان و به بردگی کشیدن آن‌ها ارزیابی کرد. 2️⃣نایب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز در واکنش به این اقدام سعودی، گفت: «حمله سعودی به لبنان دلیل شکست و سردرگمی سیاسی است و آن‌ها می‌خواهند با این کار بر شکست پروژه‌های خود در لبنان و نیز شکست خود در یمن و مأرب سرپوش بگذارند. لبنان ذلیل و توسری‌خور سعودی، امارات یا هیچ کشور دیگری نیست و ارعاب یا تضعیف کرامت ملی آن از سوی هر کسی مردود و محکوم است». 3️⃣- در پی تنش اخیر، برخی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نیز سفرای خود را از بیروت فراخواندند و در این میان بحرین و امارات پیشتاز بودند. این وقایع در حالی اتفاق می‌افتد که دولت جدید لبنان به‌تازگی تشکیل شده است. 👈گزاره‌های تحلیلی: 1️⃣- عربستان به دنبال عدم ثبات سیاسی در لبنان است و در این مسیر طی چند وقت اخیر اقداماتی را برای به آشوب کشیدن لبنان انجام داده است. مهم‌ترین اقدام ریاض در این زمینه، حمایت از فالانژها و حمله به طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در پی اعتراض به مسکوت ماندن پرونده انفجار بندر بیروت بود. عربستان سعودی در این ماجرا به دنبال این بود که پروژه جنگ داخلی در لبنان را کلید بزند که با هوشیاری حزب‌الله و مردم لبنان خنثی شد. اکنون نیز ریاض به دنبال عدم ثبات سیاسی بعد از تشکیل دولت در لبنان است تا خلأ سیاسی در لبنان را به خلأ امنیتی مبدل کند. 2️⃣- آنچه عربستان در این مقطع نسبت به لبنان انجام می‌دهد، نشئت‌گرفته از خصومت آن با حزب‌الله است. تاکنون ترفندهای زیادی برای درگیر کردن حزب‌الله در لبنان از سوی عربستان صورت گرفته، اما هیچ‌کدام از این موارد از جنگ داخلی تا عدم حضور حزب‌الله در عرصه سیاسی، به نتیجه نرسیده است و سخنان وزیر اطلاع‌رسانی لبنان تنها بهانه‌ای برای ایجاد تنش‌های جدید با لبنان با هدف ضربه زدن به حزب‌الله است. در ماجرای مشکلات انرژی در لبنان نیز هیچ‌کدام از کشورهای عربی همراه با سیاست‌های ریاض، سوختی به لبنان تحویل ندادند تا تنها حامی ملت لبنان را با چالش مواجه ساخته و بین ملت و حزب‌الله فاصله اندازند. تدبیر به‌موقع سید حسن نصرالله و همراهی تجار لبنانی در خرید سوخت از ایران، این نقشه سعودی را باطل کرد و اینک نقشه جدیدی برای فشار دیپلماتیک بر لبنان آغاز شده است؛ اما واقعیت آن است که لبنان به لحاظ اقتصادی و سیاسی هیچ نیازی به این کشورهای عربی ندارد. به گفته عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم: «لبنان در مقابل آمریکا زانو نزد، آن را به چالش کشید و محاصره‌اش را شکست و اعراب آمریکایی در اوج بحران سوخت، حتی یک بشکه نفت به آن پیشنهاد نکردند. چه سفیرانشان را فرابخوانند و چه آن‌ها را نگه دارند، چیزی تغییر نخواهد کرد، شاید توطئه‌ها کمتر شود و خیر ممکن است از باطن شر حاصل شود».3️⃣- عربستان سعودی تا مقطع انتخابات آتی لبنان در 7 فرودین ماه همچنان به دنبال ایجاد تنش و کاهش مقبولیت حزب‌الله در لبنان است تا از این طریق بتواند دستاورد سیاسی در انتخابات پارلمانی آینده به دست آورد؛ بنابراین با ایجاد برخی تنش‌های خودساخته با همراهی برخی کشورهای عربی هرازچندگاه شاهد چنین اتفاقاتی در آینده خواهیم بود. ✍️
(۹۱) 🌀 خبر: «حسین انصاری‌راد» فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، درباره چگونگی احیای امید و اعتماد مردم اظهار داشت: «سیاست‌ها باید اصلاح شود. مسئله جنگ با آمریکا و غرب محصولش محرومیت ایران از بسیاری از مزایای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که یک نمونه آن تحریم‌هاست. اینکه ایران بتواند آمریکا و غرب را شکست بدهد، به عوامل زیادی وابسته است. 🍃🌹🍃 ❌ گزاره‌های خبری: گره زدن اقتصاد کشور به غرب، خطاي محاسباتي برخی از سياسيوني است كه به تولید داخل و شعار «ما می‌توانیم» باور ندارند. 🔸 ترك فعل برخي مجريان دولت‌های گذشته حاصل همين تفكر بود. سال ۱۳۹۴ اوج وعده‌های برجامي رئیس‌جمهوری است كه تكرار هر بند آن خود دليل محكمي بر شکست سیاست ناباوران تكيه بر داخل است: «والله بدانید که با رفع تحریم‌ها شما هم منتفع خواهید شد و نیازی نیست نگران باشید. (۹۴/۷/۲۰) 🔹 محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت نيز همان زمان اعلام كرد: «در صورت توافق در مذاکرات، ۱۰۰ میلیارد دلار به منابع اقتصاد کشور تزریق می‌شود». (۹ خردادماه ۹۴) 🔺 نكته پاياني: ماهوي بودن اختلاف آمريكا با جمهوری اسلامی ايران، قائم به شخص نبودن رفع اختلافات و اصلاح نشدن نگاه استعمارگرايانه آمریکا از قبل از انقلاب تا به الآن که شاهد ایرانی پرقدرت در منطقه هستیم، با خروج و شكست بدفرجام توسط آمريكا مبتني بر نگاه خوش‌بینانه دولت سابق به مذاکره با کدخدا، ديوار بی‌اعتمادی به آمريكا را بلندتر از گذشته كرده است. ✍️حسين عباسيان
روزمان را با اغاز کنیم ✅ مبارزه با استکبار تا کی؟(۲) 👈تنها کسانی لیاقت مبارزه با استکبار دارند که دنیا را به آخرت فروخته باشند ✅فلْيُقاتِلْ في سَبيلِ اللَّهِ الَّذينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ يُقاتِلْ في سَبيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً (74) ✅كسانى كه زندگى دنيا را به آخرت فروخته اند، بايد در راه خدا پيكار كنند! و آن كس كه در راه خدا پيكار كند، و كشته شود يا پيروز گردد، پاداش بزرگى به او خواهيم داد. (74) ❎پيامها: 1️⃣- هدف از جنگ در اسلام، فقط خداست، نه كشورگشايى، نه استثمار و نه انتقام.«فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 2️⃣- مبارزه، توفيقى است كه به همه داده نمىشود. «فَلْيُقاتِلْ»، «الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا» دنياطلبان نه لياقت مبارزه را دارند و نه شجاعت آن را. 3️⃣- جهاد اكبر و مبارزه با دنيا پرستى، مقدّمه ى جهاد اصغر و مبارزه با دشمن است. «فَلْيُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ ...» 4️⃣- مبارزه فى سبيل اللَّه هرگز مغلوب نيست. (به جاى «يَغْلِبْ» مىفرمايد: «فَيُقْتَلْ» 5️⃣- در جبهه حقّ، فرار و شكست مطرح نيست، يا شهادت يا پيروزى. «فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ» 6️⃣- منافق، فقط غنائم را «فوز عظيم» مىداند (در آيهى قبل) ولى قرآن، هم براى پيروزى و هم براى شهادت، «اجر عظيم» قرار داده است. «أَجْراً عَظِيماً»
📌🍃 🍃 •| •| 🔔 اطلاعرسانے ثامن(15) 🔔 سلام علیڪم و رحمه الله. عاقبتتون بخیر و حسینی. ضمن خداقوت به همسنگران و تلاشگران عرصه بصیرت و جهاد تبیینی مجازی، اطلاعرسانی درخصوص محتوای (15) در کانال های ثامن 🌀 لذا جمیع ادمین های کانال های ضمن مراجعه به منابع فوق، از ساعت 7:30 صبح ، محتواهای ارسالی را در کانال‌های خود بارگذاری نمایند.( ) # استکبارستیزی غربی 🆔eitaa.com/samenbr 🆔https://sapp.ir/andishe_az 🆔https://rubika.ir/samenbr دوستان و آشنایان خود را نیز جهت عضویت کنید. ⚠️ از ارسال چنین اطلاعیه هایی که جنبه توضیح و توجیهی ثامن(15) را دارد، در کانال‌های خود، جدا خودداری نمایید (طبق مشاهده برخی کانال‌ها). 💡یادآوری: ثامن(15) به مدت در تاریخ 1400/08/11 از 07:30 الی 23:45 ق هدایت و روشنگری آذربایجان غربی