eitaa logo
⁦🇮🇷⁩سنگر ایثار🇮🇷⁩
176 دنبال‌کننده
30هزار عکس
21.1هزار ویدیو
1.2هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 قابل توجه و دقت دوستان هیئتی👆 🌹السلام علیک یا اباعبدالله🌹 ‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 💠زندگی‌های تقلیدی، زندگی‌های تجمّلاتی و اشرافیگری، غالباً منشأ و ریشه‌ی فرهنگی دارد. در واقع نرم‌افزار این حوادث، فرهنگ کشور و فرهنگ حاکم غلط و انحرافی‌ای است که بر بعضی ذهنها مسلّط است. ☀️امام خامنه‌ای⁦⁦⁦⁦ ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
4_5769233400380526771.mp3
2.53M
💢 دعای کمیل در کلام‌ استاد مطهری 🔹در ضمیر ما نمی‌گنجد به غیر از دوست کس 🔹هر دو عالم را به دشمن ده که ما را دوست بس 📗 استاد مطهری، فلسفه اخلاق، ص۱۱۵ 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠اسلام را مخفی کردند نگذاشتند به مردم برسد. خیال کردند همین است که بروند صبح نماز بخوانند! حضرت امیر نمازش را می‌خواند، شمشیرش را هم می‌کشید. ۱۳۵۷/۱۲/۰۷ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠همین طور گفتند که ما شیعه علی هستیم، و همین که گفتند ما متمسک به ولایت امیرالمؤمنین هستیم، این کافی نیست، نمی‌شود این. این امور، اموری نیست که لفظی باشد و با الفاظ و با عبارات بتوانیم ما بگوییم تحقق پیدا کرده است؛ اینها یک امور عملی است، یک حکمت عملی است اینها. باید کسانی که مدعی هستند که ما شیعه امیر المومنین هستیم، تبع او هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند. اگر این تبعیت نباشد و ما بگوییم که ما شیعه هستیم، یک گزافی گفته‌ایم، یک لا طائلی گفته‌ایم. ‏۱۳۶۲/۰۷/۰۴ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠ظل، سایه است؛ سایه همه چیزهایش به ذی ظل است، خودش هیچ ندارد. ظلّ الله کسی است که تمام حرکاتش به امر خدا باشد؛ مثل سایه باشد: خودش هیچ. سایه خودش هیچ حرکتی ندارد؛ ذی ظل هر حرکتی کرد سایه هم همان طور حرکت می کند. امیر المؤمنین ظلّ الله است، پیغمبر اکرم ظلّ الله است که هیچ حرکتی از خودش ندارد؛ هر چه هست از خداست. 📚صحیفه امام؛ ج 6، ص: 288 ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ملت ما می‌تواند یک حرکت عظیم باشد بر علیه و نظام استکباری و نظام ظالمانه و نظام ارباب رعیتی جدید و نویی که امروز مستکبران عالم می‌خواهند بر دنیا تحمیل کنند. ‏۱۳۸۳/۱۰/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🟡نقش مردم در «فرایند ظهور» 🔻 -آيه۱۱ سوره رعد - «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» آب بسيار صاف و پاكى است كه بر سر منتظرها، آنهايى كه به انتظار هستند كه هميشه خدا از يك راه غير عادى كارها را درست كند، مى ‏ريزد. انتظار بيهوده نكشيد. 🔻«انَّ» يعنى تحقيقاً مطلب اين است؛ تحقق و واقعيت اين است كه : هرگز خداوند اوضاع و احوال را به سود مردم عوض نمى‏ كند «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» مگر وقتى كه خود آن مردم آنچه مربوط به خودشان است، آنچه كه در خودشان هست: اخلاق، روحيه، ملكات، جهت، نيات و بالأخره خودشان را عوض كنند. 🔻 آيا ما مى‏ توانيم مدركى بهتر از اين پيدا كنيم؟ آيا بيشتر از اين مى‏ توان اطمينان پيدا كرد كه انتظارات به شكل انتظاراتى كه ما داريم - دفع بلاها و جلب رحمت الهی بدون تغییر در اخلاق، روحيه، ملكات، و بالأخره انقلاب و تحول درونی - بيهوده است؟ نصّ قرآن است، با نصّ قرآن نمى ‏توان كارى كرد. 🔻- بر اساس آیه مذکور- ، ملت ، بايد «يُغَيِّرُوا» باشد، بايد ابتكار و فكر و نقشه داشته باشد، بايد خودش شخصاً براى خود تصميم بگيرد و انتخاب كند. 🔻هر وقت ملتى رسيد به جايى كه : خودش براى خودش تصميم گرفت؛ خودش راه خود را انتخاب كرد و خودش در كار خود ابتكار به خرج داد، چنين ملتى مى‏ تواند انتظار رحمت و تأييد الهى را داشته باشد، انتظار آن چيزهايى كه قرآن نام مى‏ برد: فيضهاى الهى، اعانتهاى الهى، نصرتهاى الهى ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهری ، ج‏17، ص 225 -222 - با تلخیص و ویرایش- —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
تبادل۴.mp3
1.35M
🔹«تهاجم‌فرهنگی»، با«تبادل‌فرهنگی» متفاوت است. تبادل فرهنگی لازم است... در تبادل فرهنگی، هدف، بارور کردن فرهنگ ملی و کامل کردن آن است. ▪️بیانات در دیدار جمعی از کارگزاران فرهنگی ۱۳۷۱/۰۵/۲۱ 💠نبرد فرهنگی را با مقابله‌ی به‌مثل می‌شود پاسخ داد. 🔸کار فرهنگی و هجوم فرهنگی را با تفنگ نمی‌شود جواب داد. 🔹تفنگ او، قلم است. ♦️ این را می‌گوییم، تا مسؤولان فرهنگ کشور و کارگزاران امور فرهنگی در هر سطحی و شما فرهنگیان عزیز اعم از معلم و دانشجو و روحانی و طلبه و مدرّستان، تا دانش‌آموزتان و تا کسانی که در بیرونِ این نظام آموزشی کشور مشغول کارند احساس کنید که امروز، سربازِ این قضیه شمایید و بدانید که چگونه دفاع خواهید کرد و چه کاری انجام خواهید داد. ۱۳۶۹/۰۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠من معتقدم امام حسن مجتبى(علیه‌السلام ) شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. میپرسید از على هم شجاع‌تر است، از برادرش حسین هم شجاع‌تر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟ ♦️ بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‌ى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند. ♦️ آیا امام حسن میتوانست در جنگ با معاویه شهید باشد؟ نه، نمیتوانست. شهید کیست؟ شهید آن کسى است که جان خود را مایه میگذارد، خون خود را می‌ریزد، براى ابقای فکر و ایده‌اى که به آن احترام میگذارد؛ این شهید است. ♦️ امام حسن(علیه‌السلام) اگر در میدان جنگ کشته میشد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روشهاى پنهانى و ریاکارانه‌ى معاویه ایفا کند، یک چنین رقیبى را دیگر در مقابل راه خود نبیند. ۱۳۵۱/۰۱/۲۴ 📚 کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»] 📚کتاب دو امام مجاهد، صص۴۲-۴۴ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️راه جلب رحمت‌خاص پروردگار در مصیبت ازدست دادن عزیزاݩ شهید مطهری 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ‏‏آن اضطراب های باطنی و آن شکایتهای زبانی و آن‏‎ ‎‏حرکات زشت غیر معتادِ اعضا همه شهادت دهند که ما از اهل‏‎ ‎‏ایمان نیستیم. تا نعمت در کار است، صورتاً شکری می کنیم. و آن‏‎ ‎‏نیز مغزی ندارد، بلکه برای طمع ازدیاد است. 🔻وقتی که یک‏‎ ‎‏مصیبت پیشامد کرد، یا یک درد و مرضی رو آورد، شکایتها از حق‏‎ ‎‏تبارک و تعالی پیش خلق می بریم و زبان اعتراض و کنایه گویی را‏‎ ‎‏باز کرده پیش کس و ناکس شکوه ها می کنیم... 🔻پناه می برم‏ به خدا از بدی عاقبت و ایمان مستودع پس، صحیح است که - امام صادق علیه السلام - ‏می فرماید وقتی که صبر برود ایمان می رود‏‎ ‎.‏ 🔻پس ای عزیز، مطلب بس مهم و راه خیلی خطرناک است. از‏‎ ‎‏جان و دل بکوش و در پیشامدهای دنیا صبر و بردباری را پیشۀ‏‎ ‎‏خود کن، و در مقابل بلیات و مصیبات مردانه قیام‏‏[ ‏‏کن‏‏]‏‏، 🔻و به نفس‏‎ ‎‏بفهمان که جزع و بیتابی علاوه بر آن که خود ننگی بزرگ است،‏‎ ‎‏برای رفع بلیّات و مصیبات فایده ای ندارد؛ و شکایت از قضای‏‎ ‎‏الهی و ارادۀ نافذۀ حق پیش مخلوق ضعیف بی قدرت و قوّه ، مفید‏‎ ‎‏فایده نخواهد بود. پرتال امام خمینی کتاب شرح چهل حدیث (اربعین حدیث) صفحه ۲۵۹ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 برای مقابله‌ی با آمد. جاهلیّت در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت پیامبر مکرّم است. 🔸 نباید تصوّر کرد که این جاهلیّت، مخصوص جزیرةالعرب و عرب‌های مکّه و حجاز و بقیّه‌ی نقاط بود؛ نه، آن عمومیّت داشت؛ ایرانِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود، امپراتوری رومِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود؛ و بعثت پیامبر برای مقابله‌ی با همه‌ی این جاهلیّت پدید آمد. جاهلیّت فقط به معنای فقدان علم نیست؛ 🔹در تعبیرات اسلامی و در ادبیات اسلامی، جاهلیّت معنای بسیار وسیع‌تری دارد؛ بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است، امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی؛ این می‌شود جاهلیّت. 🔸 یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذائل حاکم بشود؛ این می‌شود جاهلیّت. ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠عزیزان من! انسان این تحوّلات اجتماعی را دیر می‌فهمد؛ باید مراقب بود. تقوا یعنی این. تقوا یعنی آن کسانی که حوزه‌ی حاکمیتشان شخص خودشان است، مواظب خودشان باشند. آن کسانی هم که حوزه‌ی حاکمیتشان از شخص خودشان وسیعتر است، هم مواظب خودشان باشند، هم مواظب دیگران باشند. آن کسانی که در رأسند، هم مواظب خودشان باشند، هم مواظب کلّ جامعه باشند که به سمت دنیاطلبی، به سمت دل بستن به زخارف دنیا و به سمت خودخواهی نروند. 👈 این معنایش آباد نکردن جامعه نیست؛ جامعه را آباد کنند و ثروتهای فراوان به وجود آورند؛ اما برای شخص خودشان نخواهند؛ این بد است. هر کس بتواند جامعه‌ی اسلامی را ثروتمند کند و کارهای بزرگی انجام دهد، ثواب بزرگی کرده است.[...] اینها دنیاطلبی نیست. 🔺دنیاطلبی آن است که کسی برای خود بخواهد؛ برای خود حرکت کند؛ از بیت‌المال یا غیر بیت‌المال، به فکر جمع کردن برای خود بیفتد؛ این بد است. باید مراقب باشیم. همه باید مراقب باشند که این‌طور نشود. اگر مراقبت نباشد، آن وقت جامعه همین‌طور بتدریج از ارزشها تهیدست می‌شود و به نقطه‌ای می‌رسد که فقط یک پوسته‌ی ظاهری باقی می‌ماند. ناگهان یک امتحان بزرگ پیش می‌آید - امتحان قیام ابی‌عبدالله - آن وقت این جامعه در این امتحان مردود می‌شود. ‏۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 ‌امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. 🔸چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. 🔹اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند... 🔸ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وادار کنند. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 آن بزرگوار [امام سجّاد (عليه السلام)]، تقريباً سى‌وچهار سال بعد از حادثه‌ى كربلا، در محيط اسلامى آن روز زندگى كرد و اين زندگى، از همه جهت يكى از زندگيهاى پر از درس است، كه اى كاش كسانى كه از كيفيّات عالى اين زندگى آگاهى دارند، آن را براى مردم، براى مسلمين و حتى براى غير مسلمانان تشريح ميكردند، تا معلوم ميشد كه چگونه چهارمين امام بزرگوارِ ما، بعد از حادثه‌ى عاشورا كه ضربه‌ى عظيمى بر پيكر اسلام ناب و راستين بود، توانست يك‌تنه بايستد و مانع از ويران شدن بناى دين شود. 💠 اگر تلاشهاى امام سجّاد نبود، شهادت امام حسين (عليه السلام) ضايع شده بود و آثار آن نميماند. سهم امام چهارم، سهم عظيمى است. در زندگى امام چهارم، چند رشته كار وجود دارد كه يكى از آنها، همين رشته‌ى اخلاق است؛ يعنى تربيت و تهذيب اخلاق جامعه‌ى اسلامى. ⁉️امام سجّاد (عليه السلام) به تعليم و تغيير اخلاق در جامعه‌ى اسلامى كمر بست. چرا؟ 🔺چون طبق تحليل آن امام بزرگوار، بخش مهمّى از مشكلات اساسى دنياى اسلام كه به فاجعه‌ى كربلا انجاميد، ناشى از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامى برخوردار بودند، يزيد و ابن‌زياد و عمرسعد و ديگران نميتوانستند آن فاجعه را بيافرينند. اگر مردم آن‌طور پست نشده بودند، آن‌طور به خاك نچسبيده بودند، آن‌طور از آرمانها دور نشده بودند و رذايل بر آنها حاكم نميبود، ممكن نبود حكومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بى‌دين و جائر باشند - بتوانند مردم را به ايجاد چنان فاجعه‌ى عظيمى؛ يعنى كشتن پسر پيغمبر و پسر فاطمه‌ى زهرا (عليها السلام) وادار كنند. مگر اين شوخى است‌؟! ✳️يك ملّت، وقتى منشأ همه‌ى مفاسد خواهد شد كه اخلاق او خراب شود. اين را امام سجّاد (عليه السلام)، در چهره‌ى جامعه‌ى اسلامى تفحّص كرد، و كمر بست به اينكه اين چهره را از اين زشتى پاك كند و اخلاق را نيكو گرداند. لذا، دعاى «مكارم‌الاخلاق» دعاست؛ اما درس است. «صحيفه‌ى سجّاديّه» دعاست؛ اما درس است. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠روز عاشورا وقتى در مقابل سى‌ هزار دشمن مسلّح، جگرگوشه‌ى زهرا با هفتاد و دو نفر ظاهر شد ... دشمن با خود فكر كرد حسين (عليه السلام) ديگر تمام شد. ✳️مخصوصاً در آن لحظات آخر روز عاشورا، وقتى كه همه‌ى ياران حسين‌بن‌على (عليه السلام) شهيد شدند و اين بدنهاى پاك و مطهّر بر روى خاكهاى گرم كربلا غلتيد، ديدند حسين‌بن‌على (عليه السلام) ظاهر شد؛ در حالى كه قنداقه‌ى يك طفل شيرخواره روى دست اوست. همه يقين كردند ديگر از حسين (عليه السلام) و از پيام حسين (عليه السلام) در دنيا اثرى باقى نميماند. ... حالا در عصر عاشورا، حسين‌بن‌على (عليه السلام) كه يك روز چشم دنيايى متوجّه او بود، تنها سربازش و تنها رزمنده‌ى شيرخوارش را روى دست گرفته و در مقابل لشكر دشمن ظاهر شده است. ◾️چشم كوتاه‌ بين دشمن، حسين (عليه السلام) را تمام‌شده فرض كرد. هنگامى كه حسين‌بن‌على (عليه السلام) خطاب به دشمن فرمود: «إنْ لَمْ تَرحَمُونِى فَارْحَمُوا هَذا الطِّفْلَ‌»؛ يعنى اى سنگدلان! اى از انسانيّت بيرون آمده‌ها! اگر شما با من آنقدر عاطفه و مهر نداريد كه نگذاريد لب من به آب برسد، اين طفل شش‌ماهه‌ى صغير شيرخوار چه گناهى كرده است‌؟ باز هم دشمن نمي‌فهميد كه حسين چه ميكند، باز هم آن سياست الهى براى آن كوردلان معلوم نشد. 🔱عمرسعد از شقاوت و كوردلى حرمله استفاده كرد و گفت: حسين را خاموش كن. به جاى آنكه به طفل شيرخوار حسين (عليه السلام) آب بدهند، تير سه شعبه‌ى زهرآلود به سوى او پرتاب كردند. اين طفل روى دست پدر پيچ و تاب خورد و جان داد؛ خون از گلوى على‌اصغر جارى شد. ♨️ حسين‌بن‌على (عليه السلام) از همين نقطه، گسترش خود را شروع كرد؛ نگذاشت خون على‌اصغر لوث شود؛ نگذاشت شايعه‌پردازان و دروغگويان و سياست‌بازان بگويند طفل حسين (عليه السلام) خودش مُرد يا از گرماى آفتاب مُرد. دستش را زير گلوى على‌اصغر گرفت، مشت حسين (عليه السلام) از خون على‌اصغر پر شد؛ در مقابل چشم همه، اين خونها را به طرف آسمان پرتاب كرد. يعنى اين خون را ببينيد، على‌اصغر را كشتيد اى نامردمان! 📜 حسين‌بن‌على (عليه السلام) در اينجا طومار حقّانيّت خود را امضا كرد؛ يعنى ... به تاريخ فهماند با چه مي‌جنگيده و براى چه مي‌جنگيده است. 📌حسين‌بن‌على (عليه السلام) در تاريخ ثبت كرد فداكارى آن است كه او در نهايت تنهايى و هنگامى كه نيروهاى دشمن از همه طرف به سوى او سرازير است، يك تنه قيام ميكند؛ ...نميگويد همه با من مخالفند و از من كارى بر نمى‌آيد، نميگويد ضعيفم و چرا بيهوده بجنگم. بر سر دوراهى حق و باطل، قاطعانه حق را انتخاب ميكند و آماده ميشود كه در راه حق، جانش را بدهد. 🏴از همين نقطه، گسترش فرهنگ حسين‌بن‌على (عليه السلام) شروع شد. نه تنها يزيدبن‌معاويه، كه سلسله‌ى اموى نيز با خون على‌اصغر و با خون شهيدان كربلا در هم پيچيد. جريان انقلابهاى جهانى تاريخ اسلام و انقلابهاى بزرگ از نقطه‌ى خون اين مظلومان آغاز شد. ۱۳۵۹/۰۸/۲۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷