سلبریتیها با خودشان چند چندند؟
از دستهگلهای سلبریتیهای وطنی چه بگویم که هرچه بگویم تف سر بالاست!
همه جا خوب و بد هست. ما هم سلبریتیهای وطندوستی را که به منافع ملی و اعتقادات مردم احترام میگذارند، روی چشم میگذاریم. اما آن عده که همیشه برای کشور و مردم هزینه میتراشند و الان هم جیغ بنفش میکشند، همان «دوزاری»ها هستند!
از رامبد جوان بگویم که سالها میلیاردی از جیب مردم برداشت و در کیسهٔ خود ریخت تا «دُوَدُوَدُ» بسازد و گوش ملت را با ایران گفتن پر کند و دستآخر، خاک وطن را لایق زایمان همسر سومش ندانست؟
یا مهراب قاسمخانی که عکس سونوگرافی گربهاش و خبر زایمانش و پدربزرگِ چند بچهگربه شدن را با افتخار منتشر میکند؟ به سیروان خسروی پیشنهاد اجرا برای هواداران روحانی و دریافت دستمزد آنچنانی میدهد و مدام منتقد اوضاعی است که با تبلیغات خودش و همصنفانش رقم خورده؟
یا محسن تنابنده که هم از آخور سازمان اوج میخورد و هم از توبرهٔ سفارتخانهها؟ و حالا در نسخهٔ داخلی فیلم «عنکبوت» بازی میکند!
یا حمید فرخنژاد که بیشرمانه ۸۰ میلیون ایرانی را جانفدای یک اخم پسرش میداند و بدون مطالعه، در تمام زمینهها برای مملکت نظریه صادر میکند؟
یا احسان کرمی که با عکس شجریان در هدر توییترش، به عروسی خوانندهٔ مستهجن و سخیفی مثل ساسی مانکن میرود که تن مرحوم شجریان از آثار او در گور میلرزد؟ کرمی تجمع استغاثه به امام زمان را «جشن» مینامد و به بهانهٔ عزاداری برای آبادان با آن مخالفت میکند؛ و چند روز بعد وسط عروسی ساسی در آمریکا، مشغول دست و جیغ و هورا مشاهده میشود!
یا زنان سینماگری که وقتی ده سال پیش مرحوم سلحشور از فساد سینمای ایران گفت، او را محکوم کردند؛ اما چند صباح پیش، در اعتراض به همین فساد، البته با لفظ «آزارگری جنسی»، بیانیه صادر کردند؟
یا سینماگرانی که بعد از انتشار بیانیهٔ زنان سینماگر علیه آزارگران جنسی با ۸۰۰ امضا، فضاحت جاری در سینما را به روی مبارک نیاوردند. اما به محض اینکه رائفیپور به آمار بالای تجاوز بینشان اشاره کرد و آنها را «دوزاری» خواند، دستهجمعی به او حمله کردند؟ گویا در قاموس سلبریتیها «دوزاری» رکیکتر از «متجاوز جنسی» است! یا منظورشان این است که «ما فساد میکنیم، ولی شما اعتراض نکنید تا ببینیم خودمان کِی از این فساد به ستوه میآییم!».
یا سلبریتیهایی که مدام پز فرهنگ گفتوگو و صلحطلبی میدهند؛ اما در واکنش به یک انتقاد، تهدید به قتل میکنند و یاد «اصغر قاتل» را گرامی میدارند؟
همین سلبریتیها که در جشنها و عزاهای ملی و مذهبی پای ثابت برنامههای تلویزیونی هستند و طبیعتاً از این مسائل هم سردرنمیآورند، با انتخاب فیلم موهن «عنکبوت مقدس» و زهرا امیرابراهیمی در جشنوارهٔ فیلم کن، نهتنها بابت اهانت به امام رضا (ع) و اعتقادات ایرانیان و مسلمانان اعتراضی نکردند، بلکه سیل تبریک به عوامل این افتضاح را به راه انداختند و امیرابراهیمی را ققنوسی خواندند که با این فیلم از خاکستر شکست خود در ایران برخاسته است!
کدام شکست؟ اینکه فیلم خصوصیاش با یکی از همین سلبریتیها را یکی دیگر از سلبریتیها منتشر کرد و باعث مهاجرت او از ایران شد. اما بسیاری از همین سلبریتیهای مدعی فرهنگ و اخلاق و اصالت خانوادگی، در مراسم ختم منتشرکنندهٔ آن فیلم حاضر شدند، برایش اشک ریختند و مدحش را گفتند.
بهراستی سلبریتیها با خودشان چند چندند؟ مردم نباید از این همه چرخش و تناقض رفتار و گفتار آنها سرگیجه بگیرند؟!
چرا در مقابل سیل روایتهای تجاوز در سینما، سکوت میکنند و با افشاگری سلحشور یا توییت رائفیپور گریبان میدرند؟ اگر دیدن چهرهٔ واقعیشان در آینهٔ دیگری تا این حد طاقتفرساست، چطور وقت و بیوقت، مردم را محکوم به تماشای خود در رسانهها میکنند؟
این جماعت که در صنف خودشان طوری عمل کردهاند که کمپین اعتراض به تجاوزگری و تجاوزشوندگیشان شهرهٔ شهر شده، در تمام مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و... نسخه میپیچند. فرهنگ و هنر را که آباد کردهاند، حالا نوبت بقیهٔ ارکان و شئون کشور است!
برای نیروهای نظامی کشور، هشتگ «تفنگت را زمین بگذار» میزنند تا عرصهٔ این تجاوزها را به تمام کشور بسط دهند! و وقتی به خاطر سبک زندگی بیهویت، شدت مصرفزدگی و کثرت همین تجاوزها، رائفیپور آنها را «دوزاری» میخواند، به فرمان جریان سیاسیامنیتی پشتپرده به او میتازند.
نکتهٔ بانمک اینکه وقتی سلبریتیها در اعتراض به اولین توییت رائفیپور (در این باره)، آرایش دفاعی میگیرند، با هشتگ «گرینکارتت را زمین بگذار» کاملاً گوشهٔ رینگ گیر میافتند و ماجرای تفنگ و نظامیها را کلاً فراموش میکنند!
اما واقعاً سلبریتیها با خودشان چند چندند؟ آیا چنین سلبریتیهایی با این میزان مصرفزدگی، بیدروپیکری و وطنفروشی، در شأن مردم شریف، وطندوست و اصیل ایران هستند؟!
#سلبریدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نسخه پیچی وطن فروشان در شبکه ضد ایرانی من و تو که صدای کارشناس این شبکه را هم درآورد؛ بهترین راه اینست که جامعه جهانی در برابر ایران به هیچ وجه کوتاه نیاید و در هیچ زمینه ای با آنان همراهی نکند!
💢 ملیحه محمدی، تحلیلگر و کنشگر سیاسی در واکنش به حمایت کارشناسان این شبکه از جامعه جهانی و نظم موجود در آن گفت:
🔺"من با این نظم موجود جهانی که علنا در خدمت قدرتمندان و علیه ضعفا است و شماها از آن دفاع می کنید با آن مخالف هستم و هیچ ارزشی ندارد، چرا که پنج کشور هسته ای که قرار بود تسلیحات شان را گسترش ندهند بر عکس عمل کرده و تسلیحات خود را گسترش دادند!
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔹 اعتراف صریح گروسی به عدم استقلال آژانس و تحمیل نظرات رژیم صهیونیستی بر تصمیمات این نهاد بینالمللی
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عملیات توقیف کشتی یونانی و پس گرفتن مال دزدی
🔰رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، با اشاره به دزدی دریایی نفت ایران توسط یونانیها و به دستور آمریکاییها فرمودند:
امپراتوری رسانهای دشمن، ایران را متهم میکند به دزدی. کی دزد هست؟ شما نفت ما را دزدیدید، دلاوران ازجانگذشته جمهوری اسلامی آن را پس گرفتند؛ پس گرفتن مال دزدی، دزدی نیست؛ شما دزدید.
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔺برداشتن آثار باستانیای که در دنیا به آن «قاچاق عتیقه» میگویند
این زمین شناس انگلیسی از عراق عتیقه دزدیده، اما بیبیسی تیتر زده که "برداشتن"
گویا دزدی برای آنها برداشتن است و پس گرفتن مال دزدی، دزدی است!
مثل همین ماجرای دزدیدن نفت ما در یونان و پس گرفتنش در خلیج فارس
✍آقای الف
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | ابوذر روحی، خواننده سرود سلام فرمانده : تابلو "عهد میبندیم" در صحن مسجد مقدس جمکران هنگام ضبط موجب شد شعر را تغيير دهیم و "عهد میبندم" را در سرود بیاوریم...
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
http://sapp.ir/basiratezohor
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
💢 پیام امام خمینی (ره)
در سالگرد قیام پانزده خرداد 1342:
🔹"پانزدهم خرداد را بشناسید و مقصد پانزده خرداد را بشناسید و کسانی که پانزده خرداد را بوجود آوردند بشناسید و کسانی که پانزده خرداد را دنبال کردند بشناسید و کسانی که از این به بعد امید تعقیب آنها هستبشناسید و مخالفین پانزده خرداد و مقصد پانزده خرداد را بشناسید ...
🔹پانزده خرداد برای اسلام بود و به اسم اسلام بود و به مبدائیت اسلام و راهنمائی روحانیت و همین جمعیتها که الآن اینجا هستند، اینها بودند که 15 خرداد را بوجود آوردند . همین جمعیتی که مقصدی غیر از اسلام ندارد، در تعقیب 15 خرداد تا حالا دنباله کردند . از همین جمعیت که مقصدی غیر از اسلام ندارد امید آن است که تعقیب کنند و نهضت ما را به ثمر برسانند .
🔹باید دید این جمعیت کی هستند. اینها که 15 خرداد را به وجود آوردند و آنها که در 15 خرداد، به طوری که مشهور است، پانزده هزار فدایی دادند و آنهایی که پس از 15 خرداد و 15 خردادها و پس از قتل عام 15 خرداد و قتل عامهای دیگر در میدان ها آمدند چه قشری از جمعیت بودند؟
🔹آنهایی که 15 خرداد را به وجود آوردند، آنهایی که دنباله 15 خرداد را تا کنون رساندند، آنهایی که به خیابانها ریختند و فریاد اللّه اکبر کردند، همین قشر از جمعیت بودند. حق مال همین قشر از جمعیت است؛ دیگران هیچ حقی ندارند. الآن چه گروههایی هستند که ملت ما را از این مسیر می خواهند منحرف کنند؟...
🔹شما مطالعه کنید، بررسی کنید اشخاصی که در 15 خرداد جان دادند، سنگهای قبرهای آنها را ببینید کی بودند اینها. اگر یک سنگ قبر از این قشرهای دیگر غیر اسلامی پیدا کردید، ... پیدا نمی کنید. هر چه هست این قشر پایین است".
@IMANI_mohammad
💢 دست غیبی در کار است
تحول روحی مردم، کار خداست
🔹"من در اواخرِ اوقاتی که در پاریس بودم توجه به یک مطلبی پیدا کردم که راجع به پیشرفت این نهضت خیلی دلخوش شدم، و این مطلب را در پاریس هم به اشخاص و اجتماعاتی که میشد تذکر دادم؛ و آن این بود که در انقلاباتی که در دنیا واقع میشود کم اتفاق میافتد - یا اتفاق شاید نیفتاده باشد - که اینطور باشد که یک مطلبی را که در مرکز مملکت میگویند، همین مطلب در کوره دههای دور افتاده هم باشد؛ و آن مطلبی را که روشنفکران میگویند، همان را مردم بازار و کوچه و دهقان و کشاورز هم همان را خواستار باشد...
♦️من این را اینطور فهمیدم که یک دست غیبی در کار است. انسان هر چه هم بخواهد مثلاً روشنگری داشته باشد و هر چه هم بخواهد یک همچو امری واقع بشود به این گسترش نمیتواند واقع بشود. من اینطور فهمیدم که خدای تبارک و تعالی در این مسئله نظر دارد و از آنجا اطمینان برایم پیدا شد که پیروزی هست...
🔹من در تمام این مدت- از این اواخر که دیگر اینطور به ذهنمآمده بود - این معنا را یک مطلب الهی تلقی میکردم. و حالا هم همین معناست که یک ملت رنجدیده که هیچ نداشت در دستش، یک ملتی که وضعش اینطور بود که برای خودش حق اعتراض قائل نبود.
♦️ شما ملاحظه میکردید که اگر یک پاسبان میآمد در بازار تهران میگفت که «چهارم آبان» است باید بیرق بزنید احدی به خودش اجازه اینکه بگوید «نه» نمیداد؛ در مقابل پاسبان نمیشد بگوید «نه»! اجازه به خودشان نمیدادند که بگویند «نه».
🔹این تحول روحی در بین ملت پیدا شد که در ظرف یک سال و یک قدری بالاتر، آن ملت آنطور متحول شد به یک ملتی که در خیابانها ریخت و گفت که «مرگ بر شاه»! آنکه مقابل پاسبان برای خودش این حق را قائل نبود، همه با هم شروع کردند به فریاد «مرگ بر شاه»... این یک مطلبی نیست که یک شخص، یک جمعیت بتواند بکند؛ این را خدا کرده است".
💢 صحیفه امام ، جلد 6 ،صفحات 490 تا 492
@IMANI_mohammad
💢 خط شکنی به عشق امام
🔹 شب عملیات والفجر 8 که نیروها باید به دل امواج خروشان اروند می زدند، شهید مِزِرجی به شهید شوشتری گفت:
♦️ « امشب اگر عراقیها ما را نزنند، توی آب کوسهها میزنند. اگر هیچ کدام نزنند، ما لای سیم خاردار و تلههای انفجاری گیر میکنیم. با محاسبات مادی، امشب ما نمیتوانیم از آب رد بشویم. من امشب فقط وارد آب میشوم تا امام که در جماران است، به ایشان خبر بدهند که آقا! بچهها به عشق تو زدند به خط. دیگر برای من مهم نیست که آن طرف خط برسیم یا نرسیم».
♦️و بعد از آن گفت «آنی که وظیفه ماست وارد آب شدن است، از این آب بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آناش با خداست. بعد گفت که خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف اروند قلبش آرام است، آن طرف میترسد، توحیدش مشکل دارد»
🔹استاد حسن رحیم پور ازغدی
@IMANI_mohammad
.
🔹«ما با حضرت عالی به عنوان وصی امام امت(ره) و نایب امام زمان(عج) تجدید بیعت کردهایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستادهایم... بسیارند کسانی که میدانند شمشیرزدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیرزدن در رکاب حضرت مهدی(عج) و نه تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما.
💢 کمترین مطیع شما، سید مرتضی آوینی».
@IMANI_mohammad
.
♦️ما ره به خلوت عشق، هرگز نبرده بودیم
♦️پیدا نمی شدی تو، شاید که مرده بودیم
🔹السّلام علیک یا روح الله، ایّها العبد الصّالح، المطیع للَّه و لرسوله و للأئمة المعصومین علیهم السلام.
🔹سلام بر تو که روح خدا در کالبد بی جان زمانه شدی و سلام بر تو که تا ابد جاودانه ای.
@IMANI_mohammad
تحریف، برای انتقام از امام؛
نقشه ای که در لندن طراحی شد
🔹سایت «جرس» به عنوان ارگان اتاف فکر فتنه سبز در لندن، در تاریخ 5 خرداد 1392، مقالهای تحت عنوان «آیتالله خمینی در برابر آیتالله خمینی» منتشر کرد. این مقاله خواستار انتقام از امام و رهبری به واسطه تحریف مکتب امام (ره) توسط امثال خاتمی و موسوی شده بود:
🔻"ما محتاج نظریهای مناسب با فضای سیاسی برای گذار هستیم. این گذار باید بر گسل شکاف میان اطرافیان آیتالله خمینی رخ دهد. یک دسته از شاگردان آیتالله خمینی همراه آقای خامنهای هستند. دسته دیگر در عوض، چند سال است (خصوصا پس از جنبش سبز) به دموکراسیخواهی [!!] نزدیک میشوند.
🔻در این دسته موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و برخی اعضای بیت خمینی هستند. استراتژی ما باید مانور روی این شکاف باشد. در این دید نباید با آیتالله خمینی همان معاملهای را کرد که با آقای خامنهای میکنیم. آقای خمینی را باید به عنوان بخشی از تاریخ نقد کرد، منتها توجه کرد که او به همراه بیتش همچون متنی است که دو قرائت هرمنوتیکی کاملا متضاد از آن میشود کرد...
🔻البته که دموکراسی تعریف مشخصی دارد و یحتمل، دموکراسی دینی بیمعناست. با این حال آقای خمینی و مجموعه سخنان او در وضعیت کنونی سیاست ایران، حکم #متن_مقدس قرآن یا انجیل را دارد. در قرآن و انجیل هم آیاتی داریم که به خونریزی و قتل تشویق میکند و هم آیاتی که به رحمت و بخشش و نوعی انسانگرایی توصیه میکند.
🔻یک راه برخورد این است که نگاهی ذاتگرا داشته باشیم و بگوییم این متون کلا تولیدکننده خشونتاند. یک راه دیگر هم همین است که همچون نواندیشان دینی بر آیات انسانگرایانه این متون مقدس بیشتر تاکید کنیم و به عنوان مثال آیات جهاد و خونریزی را تاویل کنیم (مثلا آنها را فقط مربوط به زمان خاص نزولشان بدانیم) در یک جامعه مذهبی روش دوم بیشتر جواب میدهد"!
🔹جرس در ادامه مینویسد:
🔻«محتملا در وضعیت خاص ایران تا اطلاع ثانوی آیتالله خمینی حکم #متن_مقدسی را دارد که باید آن را به نفع خود تأویل کرد. هیچ اندیشیدهایم چرا عده زیادی در میان اندیشمندان دنیا از لاک گرفته تا مارتین لوتر و سروش و مجتهد شبستری کوشیدهاند بگویند دین با دموکراسی یا حقوق بشر سازگار است، به جای اینکه بر تضاد این دو به نحوی ذاتگرایانه انگشت نهند؟
🔻یکی از توجیههای مهم این رویکرد آن است که توجه شود دین از منظر هویتی برای بسیاری از انسانها مهم است، و بر این اساس بهتر است دموکراسیخواهان یا حقوق بشر دوستان بهجای آنکه خود را در برابر دین قرار دهند، از نیروی آن استفاده کنند. هکذا است داستان آقای خمینی در وضعیت بغرنج کنونی ما در ایران...
🔻قرار نیست دموکراسی را با معیار خاتمی و هاشمی بسنجیم. البته که دموکراسی معیارهایی مستقل دارد. بلکه قرار است کوشش کنیم شکاف را عمیقتر کنیم.
🔻در این نگاه اصلاحطلبانی چون هاشمی یا خاتمی در حال شدن و تغییر به واسطه فشار از سوی بدنه حامیشان نگریسته میشوند نه هویتهایی لزوما ثابت. برای این شدن و تغییر البته آنان را باید مورد خطاب قرار داد و نقد کرد.»
@IMANI_mohammad
.
تا فرصت هست، جبران می کند؟!
🔹پیامبر اعظم (ص) فرمود "کَفی بِالمَوتِ واعِظاً. مرگ برای موعظه کفایت می کند". مرگ، پایان آرزوها، و آغاز محاسبه مبتنی بر پیامد کرده ها و نکرده هاست. آیا خاتمی می تواند در یوم الحساب، پاسخگوی تبعات و خسارات نقش آفرینی اش در فتنه سبز باشد؟
♦️ او در جمع های خصوصی، چند بار اعتراف کرده ادعای تقلب در انتخابات 88 را قبول ندارد. اما با این وجود، در تمام آن هشت ماه آشوب، از هیزم کشان اصلی فتنه ای بود که کشور را به بهانه "تقلب"، در کام بی ثباتی کشاند. آشوبگران جرئت یافته با خیانت خاتمی و موسوی، گفتند "انتخابات بهانه است/ اصل نظام نشانه است"!
🔹مقامات دولت اوباما گفته اند بعد از مشاهده آشوب و دودستگی در ایران، به صرافت افتادند تحریم های جدیدرا اعمال کنند. واین غیر از گزارش هایی است که می گوید برخی نمایندگان سران جنبش سبز از دولت اوباما خواستند تحریم ها را دفعتا اعمال کند که فلج کننده باشد!
♦️اوباما در کتاب خاطرات خود تصریح کرد «اگر جنبش سبز در ایران رخ نداده بود، دولت من تصمیم به اعمال تحریمهای سخت نمیگرفت... تحریمهای دوره بوش سمبلیک بود؛ تحریمهای سخت را من اعمال کردم».
🔹لس آنجلس تایمز، 28مهر 88 از زبان جان هانا مقام آمریکایی نوشت: "مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که درمیان آنها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدیدتر، بصورت شوک وارد شود که #فلج_کند و نه به صورت واکسن".
♦️رابرت گیتس (رئیس سیا) پس از شنیدن شعار سبزها به نفع اسرائیل در روز قدس88 به CNN گفت: "بهدلیل شکافهای عمیق در ایران، تحریم اثر گذارتر از گذشته است. ما شکافهایی را شاهدیم که در 30 سال گذشته بیسابقه است. مخالفان به جای پیگیری رای خود، سیاست های کلان حاکمیت را هدف گرفته اند".
🔹دو جرم سنگین، متوجه خاتمی است: نقش آفرینی در تدارک آشوب و بی ثبات سازی کشور، و گرای یک دهه تحریم خصمانه ای که از دل این فتنه به دشمن داده شد. حداقل جبران این جفای بزرگ، عذرخواهی از نظام و مردم، و شهادت دادن درباره دروغ بودن ادعای تقلب است که یقین دارد دروغ است، اما از بازگویی می ترسد؛ چون افراطیون مدعی اصلاحات را به خوبی می شناسد.
♦️او باید بین حقیقت و آخرت، یا پسند قبیله غربگرایان خیانتکار، یکی را انتخاب کند. راه توبه روشن است. خداوند درسوره بقره هشدار می دهد که کتمان کنندگان شهادت، مورد لعن خدا و لعنت کنندگان هستند؛
🔹"إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ. مگر آنها که توبه و اصلاح و تبیین (شهادت) کردند؛ پس به سوی آنها بر می گردم و توبه شان را می پذیرم، و من توبه پذیر مهربان هستم".
@IMANI_mohammad
🔴 آیا جوانان دیگر تمایلی به داشتن فرزند ندارند؟
طبق آخرین نظرسنجی ایسپا 68.4 درصد مردم معتقدند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین میشود. اما با بالاتررفتن پایگاه اقتصادی خانوادهها باور به اینکه داشتن فرزند موجب خوشبختی زوجین میشود کاهش پیدا میکند.
🔹روند نتایج نظرسنجیهای ایسپا نشان میدهد باور به ثأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین، بین جوانان رو به کاهش است. در سال 1392، 72.7 درصد جوانان 18 تا 35 ساله مجرد معتقد بودهاند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین میشود که در سال 1397، به 68.3 درصد رسیده و در نظرسنجی اخیر ایسپا (دیماه 1400) 60.4 درصد جوانان مجرد 18 تا 35 سال باور به تأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین داشتهاند.
🔹دادهها نشان میدهد نقش عوامل دیگر در کنار اقتصاد قابل چشمپوشی نیست. طبق نتایج تحلیلی ایسپا با بالاتر رفتن پایگاه اقتصادی افراد، تعداد فرزندان مناسب از نظر افراد کاهش پیدا میکند. میانگین تعداد فرزند مناسب در پایینترین گروه اقتصادی 2.8 و در بالاترین گروه اقتصادی 1.8 فرزند است.
🔹با افزایش سن، تعداد فرزند مطلوب برای خانواده هم بیشتر میشود. افراد بالای 50 سال به طور متوسط 2.6 فرزند را مناسب میدانند، افراد 36 تا 49 سال 2.2 و میانگین تعداد فرزند مناسب بین جوانان 18 تا 35 سال تقریباً دو فرزند است.
🔹علاوه بر موضوع اقتصاد، در افکار عمومی بخشهایی از جامعه ایران نوعی تغییر نگرش نسبت به فرزندآوری به چشم میخورد. بسیاری از جوانان امروز ازدواج و فرزندآوری را بخش محتوم زندگی خود نمیدانند. هویت نسل جوان با نقشهای مختلفی جدا از پدر یا مادر بودن هم شکل میگیرد.
🔹تفاوت نگرش زنان شاغل و خانهدار نشان از دغدغههایی فراتر از نگاه صرفاً مادی به تصمیمگیری درباره فرزندآوری دارد. در تمامی گروههای سنی زنان، افراد خانهدار بیش از زنان شاغل اعتقاد دارند که داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین میشود. 60 درصد زنان 18 تا 35 سال شاغل با این گویه موافق بودهاند درحالیکه این میزان بین زنان خانهدار حدود 70 درصد بوده است.
🔻تفاوت بین نگرش گروههای مختلف تحصیلی، جنسی، سنی، اقتصادی و ساکنین مناطق شهری و روستایی به وضوح نشان میدهد که سیاستگذاری صرفاً اقتصادی درباره موضوع فرزندآوری ناکافی است. همچنین ضرورت شناخت عمیقتر الگوهای تصمیمگیری جوانان برای فرزندآوری و دغدغهها و نیازهای آنها برای سیاستگذاری جامع اهمیت ویژهای مییابد و آنچه در حیطه اجرا ضرورت پیدا میکند عدم اجرای یکپارچه سیاستها برای کل جامعه است.
منبع: صفحه مجازی ایسپا
#رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔰پیام رهبر انقلاب به فعالان حوزه جمعیت🔰
بسم الله الرّحمن الرّحیم
با سلام به همهی کسانی که دلسوزانه و عاقبتاندیشانه به فعالیت در حوزهی جمعیت روی آوردهاند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چارهجوئی برای نجات کشور از #آیندهی_هولناک_پیری_جمعیت میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از #ضروریترین_فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه دربارهی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگساز، تأکید بیشتر مییابد. این یک #سیاست_حیاتی برای آیندهی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانهی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همهی آسیبهای #محتمل یا #موهوم پیش برد و آیندهی کشور را از آن بهرهمند ساخت.
به دستاندکاران این حسنهی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به #فرهنگسازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
🔴مسأله جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟
🔺اغلب وقتی پیرامون جمعیت صحبت میشود، میگویند عامل کاهش فرزندآوری بحث اقتصادی است و تا وقتی مشکلات اقتصادی و معیشتی حل نشده و مردم آینده امنی برای وضع معیشتی خود تصور نکنند، نباید از آنان توقع فرزندآوری داشت و فعالیت در این زمینه بیفایده است.
🔹عدم پاسخ به سوال مهم «فرهنگ یا اقتصاد»، بسیاری از افراد دغدغهمند را از تلاش و تبلیغ در جهت نجات آینده جمعیتی کشور از سیاهچاله سالمندی منصرف کرده است.
🔻در یادداشت «موضوع جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟» تلاش شده پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا شود.
در صفحه نخست وطن امروز بخوانید👇
http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3489/1/248886/0
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔺دیشب بازهم برایمان ثابت شد بسیاری از فعالان رسانه و فرهنگی ما چقدر با مردم تفاوت دارند؛ و چقدر رویدادهای اجتماعی را نمیفهمند؛ و با وجود این عدم فهم، اتفاقا چه خوب برخی واقعیتهای اجتماعی مثل احساس تبعیض مردم خوزستان و زمینههای شکاف اجتماعی را سکوی بیشتر دیده شدن خود میکنند. طبیعتاً برای آنان مهم نیست این کارشان موجب عمیقتر شدن اینها میشود.
🔹بعد از مراسم همخوانی #سلام_فرمانده در ورزشگاه آزادی، توییتها و استوریهایشان شروع شد که ای وای مردم در آبادان عزادارند و شما در تهران عروسی گرفتید! کاش ذرهای منطق در این مخالفت بود که از همراهی بعضی چهرههای مدعی فلسفه و علوم اجتماعی خوانده در این مسخره بازی تعجب نمیکردیم. مجلس عروسی؟؟؟ مراسمی که ابتدایش با یاد جانباختگان آبادان شروع و تا انتها به یادشان بود و محتوایش جز مناجات با امام زمان و ذکر نام اهل بیت و اشکهای پاک و معصومانه کودکان و والدینشان هنگام سلام به فرمانده غایب از نظر چیزی نداشت، جشن و پایکوبیست؟ وقتی یادم میآید تمام این چند روز بازیهای فوتبال حتی برای تیمهای خوزستانی برگزار شده و تماشاگر و شادی پس از گلش هم تعطیل نشده و شما یادتان نبوده اعتراض کنید، بیشتر میفهمم چقدر محتاج دیده شدنید و چقدر منافع جامعه برایتان بیاهمیت است.
🔻اگر مردم را میشناختید میدانستید خوزستانیهای زیادی که همین دیروز عصر پای تلویزیون با همخوانی کودکان در ورزشگاه آزادی اشک ریختند، با این حرکتهای رسانهای کم اهمیت شما حس خوبشان خراب نمیشود. بدحالی خود از دیدن این رویداد بینظیر معنوی را پای مردم ننویسید.
📝 #رها_عبداللهی
@roo_be_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهرستان کارگیل- ایالت جامو و کشمیر، گروه سرود سلام فرمانده
برخی وقتی نارضایتی ها را می بینند، می گویند ایران دیگر پتانسیل هویت بخشی و الگوسازی که به برکت انقلاب به دست آمده بود را از دست داده!
اما نشانهها چیز دیگری میگویند. این تصاویر میگوید خیلی ها در گوشه گوشه دنیای اسلام، چشمشان به ایران است.
#سلام_فرمانده
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴کاش قبل از دشمن «مرد»هایمان را پیدا میکردیم...
از سویی به غیرتمان برمیخورد که چهره قهرمان ملیمان را ساعاتی پس از شهادتش برای اولین بار در صفحه رسانهی خصم خونی مان ببینیم؛
از سوی دیگر کنار بغض، حس غرور پیدا میکنیم که این وطن چقدر مجاهدان گمنام دارد و ما بیخبریم؛ همانها که بیسروصدا خون دشمن را در شیشه میکنند و برای ملت امنیت میخرند؛ بیآنکه نگران تیر غیب جوخههای بزدل ترور باشند که روزی -نه در میدان جنگ رودررو- در کوچه خلوت به سراغشان بیاید و ناجوانمردانه زخمشان بزند. به مردانمان میبالیم؛ اما کاش قبل از دشمن پیدایشان میکردیم...
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴از پایان مسیر آزادی سقط جنین خبر دارید؟
🔺آزادی سقط جنین نقطه آغازی است که پایانش را واژههای در ظاهر زیبای حمایت از حقوق زنان و سلامت باروری و حتی مغالطه «حق زنان بر بدن خویش» تعیین نمیکند. افول ارزشها و عواطف انسانی، تقدسزدایی از مادری، نابودی خانواده و انداختن همه انسانها در منجلاب فساد و روابط نامشروع بخشی از آثاری است که تاکنون اتفاق افتاده و معلوم نیست تا کجا ادامه پیدا کند. سیاسیون، دانشگاهیان و فعالان رسانه توصیهکننده به آزادی سقط جنین در ایران از این آثار اجتنابناپذیر بیخبرند؟
🔻در این یادداشت مسیر تاریخی و ماهیت اصلی رویداد هولناک آزادی سقط جنین در جهان به ویژه غرب را مرور کردهام تا بهتر نمایان شود انتهای این مسیر چه چیزی در انتظار جوامع بشریست.
این یادداشت را در وطن امروز سهشنبه ۱۷ خرداد بخوانید👇
http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3501/1/249419/0
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴مریم کاظمزاده، بانوی عکاس دفاع مقدس، به همسر شهیدش پیوست.
🔺ایشان را با عکسهای خاصش از کردستان و خرمشهر و آبادان شناختم. سرگذشت غریب و جذابی داشت. دانشجویی که از لندن سر از نوفلوشاتو درمیآورد و آنجا برای خبرنگار شدن از حضرت امام کسب تکلیف میکند و پاسخ میگیرد به شرط رعایت حجاب اشکالی ندارد. با همین کلام امام انگیزه مضاعفی میگیرد که او را تا کردستان و کرمانشاه میکشاند؛ آنهم به عنوان اولین زن عکاس جنگ!
🔹همانجا با اصغر وصالی فرمانده دستمال سرخها آشنا میشود و همپای آنها در صعبالعبورترین عملیاتهای چریکی میدود و ثبت لحظات میکند. از اولین ملاقات خشن با فرمانده اصغر و ازدواجشان و سپس شهادت اصغر وصالی کمتر از دو بهار میگذرد. اما مریم از پا نمیافتد. جبهههای بازیدراز و هویزه و خرمشهر و آبادان همه شاهد نماهای باز و بسته و تلخ و شیرین اویند.
🔹مریم کاظمزاده برای من نماد زن انقلاب است که بین رعایت موازین شرعی و در عین حال انجام وظیفه در دست نیافتنیترین شرایط برای یک زن، جایگاه خود را مییابد و لحظهای بین ماندن و جلو رفتن تردید نمیکند.
🔻انشاءالله امشب مهمان تمام شهدایی باشد که لحظات جانفشانیشان با دوربین بانوی عکاس جنگ ثبت شد.
روحش شاد و یادش گرامی
پ.ن: تصویر مربوط به بخشی از شماره اول مجله رایات و روایات است که در آن روایت مریم کاظمزاده را نگاشتم.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴از پایان مسیر آزادی سقط جنین خبر دارید؟
🔺در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سقط جنین عمدی در هر مرحله از رشد ممنوع است و برای پزشک و افرادی که مرتکب سقط جنایی شوند، مجازات حبس و پرداخت دیه اعمال میشود.
🔹حکمت این احکام، محترم شمرده شدن جان انسانها به محض وجود یافتن است. خالق حکیم، جنین یعنی ضعیفترین مخلوق خود را به دامان امانتداری سپرده که با نیروی مهر مادری قادر به حفظ این امانت میشود. اگر جان این موجود ضعیف تضمین نشود، نهتنها بقای حیات بشریت به خطر میافتد، که انسانیت و شرافت تهدید میشود.
🔹با وجود چنین حکمت و مصلحت واضحی، طرفداری از سقط جنین در کشور اسلامی ما با فرهنگی آمیخته به عواطف انسانی بسیار عجیب است. شاید مرور سیر تاریخی و ماهیت اصلی رویداد هولناک آزادی سقط جنین در جهان بویژه غرب، بهتر نشان دهد نهایت این مطالبه ظاهرا روشنفکرانه و مدرن توسط غربگرایان ایرانی چه خواهد بود.
🔹در گذشتهای نه چندان دور، تمام ادیان و نظامات حقوقی دنیا با سقط جنین مخالف بودند؛ تا اینکه مبارزه با ممنوعیت آن با فعالیتهای موج دوم فمینیسم آغاز شد. پشتوانه فکری این مبارزه، حقوق زن بر بدن خود بود و همین مبارزه به مرور بویژه با انقلاب جنسی توانست سنگر به سنگر نظامهای فرهنگی و حقوقی کشورها را فتح کرده و ممنوعیت سقط جنین را پله پله لغو کند.
🔹این لغو ممنوعیت ابتدا مشروط به در خطر بودن جان مادر و ناقص بودن جنین بود و کمکم بارداری حاصل از تجاوز و سپس هر نوع بارداری ناخواسته به آن اضافه شد. البته نظامهای حقوقی موافق سقط جنین برای مجوز سقط، محدودیت سنی تعیین کردند که این محدودیت علاوه بر دلایلی چون خطر و عوارض بیشتر برای مادر، نشان میداد آنان دلشان نمیخواهد جنینی را که بسیار شبیه یک انسان کامل شده از بین ببرند اما این ترحم نسبت به جنین هم دیری نپایید و بالاخره دادگاهی در آمریکا مجوز قتل جنین تا پیش از تولد را صادر کرد؛ با این توجیه که دیگر هیچ نوزاد ناخواستهای پا به عرصه حیات نگذارد، بدون اینکه پاسخ دهند نوزاد یک دقیقه پیش از تولد و پس از تولد چه تفاوتی با هم دارند.
🔹از آنجا که واضح شده بود انسانیت نقشی در قواعد حقوقی حاکم بر غرب ندارد، بالاخره دادگاه دیگری باز هم در آمریکا حکمی صادر کرد تا ثابت کند افول رحم در بشر کف ندارد و بناست تا ناکجا پیش برود. این دادگاه مجوز قتل نوزاد ناخواسته پس از تولد تا 28 روز را داد تا مادری که باید نوزادش را در آغوش کشیده شیر در کامش بریزد، اجازه داشته باشد قاتلش شود!
🔹متاسفانه جامعه علمی پزشکی هم به تئوریزه شدن این جنایت هولناک کمک کرد تا نشان دهد ماجرای جاندار بودن یا نبودن جنین که تا به حال مطرح میشد، توجیه رذیلانه اومانیسم برای سوق دادن آدمها به سمت جنایتکار شدن آن هم به نام آزادی و حقوق فردی است. مجله اخلاق پزشکی در استرالیا مقالهای منتشر کرد که در آن توصیه شده بود اگر مادری نوزادی را به دنیا بیاورد و او را نخواهد، باید حق از بین بردنش را داشته باشد. قبحی که با صدور مجوز قتل جنین به بهانه کامل نبودن ریخته شد، سرانجام به تئوریزه شدن صدور جواز قتل نوزاد تسری پیدا کرد.
🔹غرب نشان داد خواستن یا نخواستن «مادر» تنها ملاک حق حیات نوزادان است. ماجرا اما همین جا تمام نشد. آنان دیدند واژه مادر بار عاطفی خاصی دارد که ممکن است مانع اصالت «حق انتخاب افراد» شود. این بود که واژه «مادر» از بودجه سال 2022 کاخ سفید حذف شد و به جای آن واژه «زائو» درج شد. پیش از آن نیز نظام پزشکی بریتانیا استفاده از واژه مادر را برای پزشکان ممنوع کرده بود. البته دلیل اعلام شده توسط آنان بار جنسیتی واژه مادر بود که ممکن است افراد تراجنسیتی را ناراحت کند اما واقعیت این است که باید همه مناسبات و عواطف انسانی به عنوان مانعی برای اهداف مدرنیته حذف شوند و مادر بودن یکی از آن موانع است...
ادامه دارد...
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔹بار تاثیرات جواز سقط جنین در همین جا متوقف نمیشود. جز قلع و قمع عواطف انسانی، ذبح اخلاق و حرمت خانواده نیز با این ماجرا میسرتر شد.
🔹سال 1973 که دیوان عالی ایالات متحده آمریکا آزادی سقط جنین را قانونی کرد، طی ۶ سال سقط جنین در این کشور از سالانه 744670 مرتبه در سال به 1497570 مرتبه رسید! یعنی بیش از ۲ برابر! واضح است یکی از دلایل چنین افزایش غیرمعمولی، برداشته شدن یک مانع بزرگ برای روابط نامشروع بود. گویی منع سقط جنین تا حدی به عنوان یک عامل بازدارنده برای افسارگسیختگی روابط جنسی عمل میکرد.
🔹نباید گمان کرد این آمار اتفاقی به وجود آمده و نظام فرهنگی غرب تقابلی با این اتفاق دارد. سالهاست کنوانسیونهای متعدد سعی در تحمیل قواعد خود به قوانین سن ازدواج در کشورهایی نظیر ایران تحت عنوان سلامت باروری و حمایت از حقوق دختران و زنان دارند و ماجرای «کودکهمسری» نیز تحت این عناوین مطرح و پیگیری میشود تا قانون را وادار کند ازدواج زیر 18 سال را ممنوع کند اما در غرب نه تنها روابط جنسی برای نوجوانان زیر 18 سال ممنوع نیست، بلکه حمایت هم میشود. به عنوان مثال یکی از بندهای لایحه حمایت از دختران مطرح شده از سوی دولت اسپانیا این است که از این به بعد دختران زیر 18 سال برای سقط جنین نیازی به اجازه والدین نخواهند داشت. آنان اجازه دارند بدون ازدواج باردار شوند، سقط جنین کنند و والدین آنان هم امکان مداخله در این مساله را ندارند تا هیچ مانعی برای آزادی جنسی وجود نداشته باشد.
🔻آری! آزادی سقط جنین نقطه آغازی است که پایانش را واژههای در ظاهر زیبای حمایت از حقوق زنان و سلامت باروری و حتی مغالطه «حق زنان بر بدن خویش» تعیین نمیکند. افول ارزشها و عواطف انسانی، تقدسزدایی از مادری، نابودی خانواده و انداختن همه انسانها در منجلاب فساد و روابط نامشروع بخشی از آثاری است که تاکنون اتفاق افتاده و معلوم نیست تا کجا ادامه پیدا کند. سیاسیون، دانشگاهیان و فعالان رسانه توصیهکننده به آزادی سقط جنین در ایران از این آثار اجتنابناپذیر بیخبرند؟
پایان
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
⁉️آقای عمادالدین باقی ناامیدمون کردی!!
🔰 آقای عمادالدین باقی یادداشتی مغالطه آمیز در نقد سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) منتشر نموده اند و در آن حقوق بشر غربی را دستاورد بشری و منبعث از اندیشه های متفکران غرب و شرق عالم دانسته اند.
🔻 آقای باقی یعنی اونقدر سخت بود فهم اینکه منظور حضرت آقا از غرب؛ غرب سیاسی است نه غرب جغرافیایی! اگر اندکی به خودتان زحمت مطالعه تاریخ سیاسی می دادید؛ متوجه می شدید که پایه گذاری سازمان ملل، ترکیب نامتوازن شورای امنیتِ بهره مند از حق ناعادلانه ی وتو، تدوین منشور حقوق بشر و ساختارهای مرتبط با آن همگی در جهت حفظ برتری سیاسی غرب[سیاسی] بر جهان، پس از جنگ جهانی دوم طراحی شده است.
🔺اگر فرصت کردید، تورقی بر کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت ؛ تاریخ نگار آمریکایی و کتاب «عصر ایمان» داشته باشید که خدمات اسلام برای غرب چه بودهاست! و کتاب《آندلس، یا، تاریخ حکومت مسلمین در اروپا》 نوشته محمد ابراهیم آیتی را هم بررسی می نمودید، به قول استاد شهید مطهری، شرقی در جنایت هرگز به پای غربی نمی رسد! آقای باقی؛ فجایعی که در طول ۱۴ قرن مدعی هستید، بیشتر آن از عملکرد استعمار و استکبار (خصوصا یهودیانی بوده که در بین مسلمین رخنه نموده اند، کتاب تبار انحراف آقای طائب قابل استفاده است) مگر خانم بیل کلینتون در خاطراتش در کتاب انتخاب های سخت(Hard Choices) نگفته که برای پیدایش داعش و به رسمیت شناختن دولت اسلامی پس از اعلام خلافت به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا سفر کرده است. این مقایسه جنابعالی صحیح نیست، بلای امروز دنیای اسلام؛ مسأله فلسطین، سوریه، داعش، القاعده، یمن، صدها هزار شهید و جانباز هموطن و میلیاردها دلار خسارت مادی و معنوی در جنگ بین دو کشور اسلامی ایران و عراق گوشه هایی از عملکرد و دستاوردهای نهادحقوق بشر در این فجایع دنیای اسلام است، که یک سر آن ریشه در آخور غرب دارد!
🔻برخورد سیاسی و استاندارد دوگانه غربی ها با حقوق بشر طنز تلخ تاریخ معاصر ماست. در حالی که زنان و کودکان فلسطینی و یمنی تحت شدیدترین حملات و رنج ها و تهدید به مرگ قرار دارند هیچ صدایی از مدعیان دروغین حقوق بشر بر نمی خیزد؛ اما همین جماعت برای مردم اوکراین اشک تمساح می ریزند.
🔻این روزها که دیگه آش انقدر شور شده که صدای خود آمریکایی ها اروپایی ها هم بلند شده و شاهد قتل و نقص عضو و زندانی شدن قربانیان نژاد پرستی و معترضان به تبعیض و بی عدالتی از سوی پلیس در این کشورها هستیم.
🔺خوب بود خود و همفکران از طیف سیاسی مطلوبتان اندکی از سوگیری گرایش مطلق به اندیشه های غرب فاصله بگیرید و قدری واقع بینانه تر به اوضاع بنگرید و بپذیرید آنچه که به عنوان حقوق بشر و محصول اندیشه سیاسی شرق و غرب عالم مطرح نمودید؛ چیزی جز یک دستاویز برای حمله به حقوق اساسی بشریت نیست.
✍ مسعود حسنوند
#زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔https://chat.whatsapp.com/BiUO3NnHiFkBBSkgFH0EZc
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
#واتساپ #ایتا #تلگرام #سروش #روبیکا