فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 در دیدار دبیران شورای عالی امنیت ملی روسیه و ایران چه گذشت؟
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ملاقات دکتر جلالی با ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه
🔻 دکتر کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه با سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور بریکس و سازمانهای بین المللی دیدار و پیرامون همکاریهای دو و چندجانبه ایران و روسیه گفتگو کرد.
🔹 در این دیدار سفیر کشورمان روابط دو کشور را رو به توسعه خواند و تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان و شرکت رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران را موید این روابط خواند و از موضع روسیه در محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه تشکر کرد.
🔸 ریابکوف نیز اظهار داشت که روسیه در تمامی مجامع بین المللی ترور شهید #اسماعیل_هنیه را محکوم کرده و اتفاقات اخیر خاورمیانه را ناشی از حمایتهای بیدریغ امریکا و غرب از اسرائیل می داند. ریابکوف همچنین از حضور فعال ایران در بریکس تشکر و قدرانی کرد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه، سفر خود به ایران (پس از دیدار با رئیس جمهور ایران) را به پایان رسانده و اکنون راهی باکو، پایتخت آذربایجان شده است.
🔻منابع ایرانی مدعی هستند که وی قصد دارد به آذربایجان هشدار دهد که در مورد ایران به نفع اسرائیل عمل نکند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
18.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 در صورت جنگ ایران با اسرائیل کدام کشورِ همسایه سپر بلای صهیونیستها و پایگاه حمله دشمنان به کشورمان خواهد بود؟
🔺 با این حساب شاید گمانهزنیها درباره سفر سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه، مستقیماً از تهران به باکو که در پست قبلی به آن اشاره شد، خیلی هم بیربط نباشد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 اثر خون شهید
🔻 نه، هیچوقت خون شهید هدر نمیرود، خون شهید به زمین نمیریزد. خون شهید هر قطرهاش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون میگردد و در پیکر اجتماع وارد میشود.
📗 استاد شهيد مرتضی مطهری، قیام و انقلاب مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف)، ص۸۷.
✍️ کاریکاتور از: #میکائیل_چیفتچی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۱۰
↩️ شامل آیات ۶۵ تا ۷۶ سوره مبارکه #مریم
🔻در وصیت پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) به امام علی (علیه السلام) آمده است:
«وَعَلَیکَ بِتِلاوَةِالقُرآنِ عَلی کُلِّ حالٍ»؛
یاعلی! برتو باد که در همه حال قرآن تلاوت کنی.
📚 (اصول کافی ۷/۷۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_مریم
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۱۸]
🔻ابراهیم سالیانی (..... - ..... ق)
ابراهیم سالیانی مجتهدی جامع و فقیهی بارع و از تحصیل کردگان نجف اشرف بود. وی تألیفات زیادی در علوم مختلف اسلامی داشت که کتاب دوازده امام از جمله آنهاست. از ایشان اشعاری به زبان فارسی و عربی برجای مانده که بنا به نقل مرحوم شیخ محمد جلیل آبادی، سروده زیر از اشعار ایشان است:
ربنا صلى على روح النّبي المُعتَم
نداعى الخلق الى الحقّ بسرٍّ و عَلَن
نسخ دينهُ الاديان جميعا و مَحى
بعد أن جاء من اللهِ بشرعٍ و سُنَن
و أخيه الّذي ما اشركهُ طرفة عين
و بَتُولٍ طَهُرَت ذات بلاءٍ و مُحَن
و امام البشر سبط رسول الثّقلين
الذي استشهد بالسّم مسمى بحَسن
و حُسينٌ هُوَ من فاز برب الحرمين
بِعيالٍ وَ نُفوسٍ و برأسٍ و بدن
📚 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۵۰ و ۵۱.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 کاریکاتور | یا شهادت یا پیروزی
🔺 شعار مقاومت اسلامی در هر زمان
#میکائیل_چیفتچی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شیخفضلالله نوری و مشروطۀ سکولار - بخش دوم
↩️ (به روایت مرحوم آیتالله بهجت)
✍ #مهدی_جمشیدی
۸. شیخ محمّدحسین اصفهانی میگفت: از زمانی که شیخفضلالله نوری را به دار آویختند، دیگر این ملّت روز خوش نخواهند دید(در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۴).
۹. ما تحقیقاً فهمیدیم که شیخ فضلالله نوری را «استعمار» کشت برای اینکه چرا مشروطه نمیشوی؟ مشروطهشدن، «مقدّمیّت» دارد برای اینکه مسلّط شود بر تمام این کشور(درس خارج اصول، ١٣٨٨/٠٢/١۶)
۱۰. از آقای اشعری که ـ عالم راستگویی است ـ نقل شده که میگفت: دایی من که سیّد، و از شاگردان شیخفضلاللّه نوری بود، در شبی که جنازۀ ایشان را به قم آورده بودند تا فردا در حجره دفن کنند، در همان حجره، صدای قرآن از جنازۀ آن مرحوم شنیده بود. آقای دیگری نقل کرده است: لب ایوان مقبره، در صحن مطهر حضرت معصومه –علیهاالسلام- نشسته بودم، شنیدم از مقبرۀ شیخ فضلاللّه نوری، صدای قرآن میآید. به طرف مقبره رفتم، دیدم کسی نیست، بازگشتم تکرار شد، خلاصه یقین کردم که صدای قرآن از خودِ صاحب قبر است(در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۳۷).
۱۱. خیلی مشکل است که انسان «از اوّل»، آیندۀ حوادث را ببیند؛ زیرا «باطلِ محض» را بهصورت «حقّ محض» به انسان نشان میدهند. سیّد محمّدکاظم یزدی، از اوّل دربارۀ مشروطه میفرمود: به اجدادم قسم، «دروغ» میگویند؛ کلِمَةُ حَقٍّ یُرادُ بِهَا باطِلٌ؛ سخن حقّی است که مقصودشان از آن، باطل است. خدا میداند یک «فریبخوردن» چه عواقبی در پی دارد(در محضر بهجت، ج۲، ص۹۷).
🖇 تکملۀ تحلیلی:
آیتالله بهجت، طلبه نجف بودند و با بزرگان آن حوزه، ارتباط داشتند و بدین سبب، با یک واسطۀ معتبر - که همان اساتیدشان باشند - متن مشروطه را روایت میکنند. پس طبیعی است که آیتالله بهجت به سبب نزدیکی و تعامل مستقیم و غیرمستقیم، لطایف فراوانی از جزییّات مشروطه بدانند که در کتابها نیست.
تطورات مشروطه اینگونه بود:
الف. تولّد مسأله: ظلم عُمال دولت قاجار به مردم
ب. پاسخ اوّلیّه: تشکیل مجلسِ عدالتخانه
ج. پاسخ ثانویّه: تشکیل مجلس مشروطه
د. اصلاح پاسخ ثانویّه: مشروطۀ مشروعه
هـ . مواجهۀ حذفیِ نیروی روشنفکری با قید مشروعه
و. غلبۀ مشروطۀ سکولار
ز. شکلگیریِ دولتِ سکولارِ رضاخانی.
در دورۀ مشروطه، پای ساختار تجدّدی به جامعۀ ایران باز میشود و در مقابل دوقطبیِ قبلی، قطب سوّمی شکل میگیرد که هنوز برای کنشگران بومی ما در آن دورۀ تاریخی، شناختهشده نیست. برخی قائل به همسانی این ساختار با شریعت هستند، از قبیل آخوند خراسانی و نائینی و در پی مصالحه و اجتماع هستند. اما در مقابل، شیخ فضلالله، جوهر تجدّد را میفهمد و برنمیتابد اما با توجه به اضطرار تاریخی، به طرح حداقلیِ مشروطۀ مشروعه بسنده میکند. در این طرح، مشروطه از عالَم تجدّد جدا میشود، اما در عین حال، نهایت غایاتِ ساختاریِ ما نیست. چرا علما در نقطۀ آغاز، در پی مجلسِ عدالتخانه بودند نه مجلس تقنینی؟! مگر قضاوت بدون قانون، میسّر است؟! در ذهن آنها، قانون هم قانونِ شرع است و از این جهت، حاجت به تشریع نیست. شاید جامعه نیز هنوز آنچنان پیچیده نشده بود که نیازمند تقنین در صغرویات باشد. این جابجاییِ ساختاری را نباید از نظر دور داشت؛ یعنی فرزند طبیعیِ جامعۀ ما مجلسِ عدالتخانه بود نه مجلس تقنینی. برخی اعتنایی به این تحمیل ساختاری نکرده و بر اساس نظریۀ انتخاب عاقلانه، آن را توضیح دادهاند. مطهری میگوید مطالعه تاریخ نشان میدهد که روحانیّت شیعه، کنشگریِ اصلاحیِ بیشتری داشته و روحانیّت سنی، نظریهپردازی بیشتری. فقر فکرِ بدیل، ما را در گرداب انداخت.
اگر مجلسِ عدالتخانه تشکیل میشد و علمای تهران مسلّط میشدند، چهبسا بهتدریج، قدرت به دست میآوردند و علما، حکومت دینی تشکیل میدادند، نه اینکه در اثر استقرار پهلوی، وضع از زمان قاجار هم بدتر بشود. عدالتخانه، فرزند روند تاریخیِ بومی ما بود، نه مشروطه. از متن کلّیّت تاریخی ما، عدالتخانه و حکومت دینی برمیآید نه مشروطه.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 دیدار سرگئی شویگو، رئیس شورای امنیت روسیه با الهام علیاف در باکو
🔺 هنوز از جزئیات این دیدار اطلاعاتی منتشر نشده است ولی به ادعای برخی منابع داخلی گفتهها حاکی از آن است که سرگئی شویگو حامل پیام جمهوری اسلامی ایران به سران باکو است که در صورت درگیری ایران با رژیم صهیونیستی نباید کوچکترین تحرکی از سمت پایگاههای رژیم صهیونیستی در باکو صورت بگیرد و یا رژیم علیاف نباید اجازه استفاده صهیونیستها از خاک و آسمان خود علیه ایران را بدهد و این آخرین اتمام حجت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
✍️ همانطور که بارها به آن اشاره کردهایم، اتمام حجت با رژیم علیاف خوب است؛ ولی هرگز به این نوکران صهیونیسم نباید اعتماد کرد و در نظر گرفتن و لحاظ تمامی تدابیر امنیتی لازم و ضروری است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 پزشکیان و روابط تهران و باکو
✍ #جلال_محمدی، پیشکسوت و تحلیلگر حوزه قفقاز
🔻 برخی از جوانان «قفقازشناس» یا «کارشناس قفقاز»، و کسانیکه علایق تجاری- سیاسی- فکری خاص با باکو دارند، به شکلهای مختلف این فکر را تبلیغ میکنند که گویا با انتخاب پزشکیان به ریاستجمهوری، روابط تهران- باکو توسعه خواهد یافت و دورهای نوین از روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان (همسایۀ پاره تن جدا شده با گلستان و ترکمانچای) را در پیش خواهیمداشت.
🔸 مهمترین استدلال این عزیزان، آذری بودن پزشکیان، ابراز تمایلات قومیتگرایانه توسط وی در انتخابات و کوشش تبلیغاتی برخی قومگرایان برای پزشکیان و... است.
البته قطعاً میتوان گفت که روابط تهران- باکو همانند ۳۰ سال گذشته خواهدبود. چرا؟
۱- آذری و غیرآذری بودن رئیسجمهور نمیتواند در نگرش دولت باکو نسبت به ایران تغییر ایجاد کند. همچنان که آذری بودن رهبر معظم انقلاب و دیدارهای چندبارۀ حیدر و الهام علیاف با ایشان تغییری در مناسبات ایجاد نکرد.
۲- رؤسای جمهور یا دولتهای گذشتۀ ایران از هاشمی رفسنجانی تا رئیسی عزیز از ابتدای تشکیل دولت آذربایجان در ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۳ همواره در پی گسترش روابط با این کشور بودهاند اما نتوانستهاند، چون که باکو نمیخواهد!
۳- ایدئولوژی دولتی باکو، پانآذریسم یا آذربایجانچیلیق است. فرجام این فکر، تشکیل آذربایجان بزرگ با تجزیۀ آذربایجان ایران است. این ایده در کتابهای درسی باکو و در سخنان رئیسجمهورشان ترسیم میشود.
۴-باکو به دلایل تاریخی (تعلق در گذشته به ایران)، مذهبی (تشیع آذریها) و هراس از تأثیرگذاری آذریهای ایران، هویت ضددینی خود، محاسبات مادی و همبستگی با قدرتهای مادی جهان، با ایران مخالف است.
۵- امنترین، کوتاهترین و ایدئولوژیکترین مسیر خط لولۀ باکو- جیهان، مسیر آذربایجان ایران بود. باکو، دورترین و ناامنترین مسیر را برگزید تا مجبور به نزدیکی با ایران و آذریهایش نشود!
۶- سفر رفسنجانی، خاتمی، احمدینژاد، روحانی به باکو و دیدارهای رئیسی عزیز با علیاف، تأثیری بر روابط طرفین نداشت. خاتمی در ۱۳۸۳ در باکو دربارۀ قراباغ به صراحت به نفع باکو موضع گرفت.
۷- ایران، اخذ روادید برای اهالی جمهوری آذربایجان را لغو کرده و دولت باکو مرزهای زمینی با ایران را بسته است.
۸- روابط مرزنشینان نیز توسط باکو منع شده است.
۹- وقتی رئیس دولتی (ویکیلیکس)، گزارش دیدار با سفیر ایران را شخصاً به آمریکاییها میدهد، آیا در روابط با تهران تصمیمگیر است؟
۱۰- مسلحسازی جمهوری آذربایجان، فراتر از موضوع ارمنستان است. مناقشۀ قراباغ تمام شده است.
۱۱- ناتو به تدریج در حال گسترش روابط با آذربایجان و ارمنستان است!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 تحلیل رسانه علیاف از سفر شایگو از تهران به باکو:
↩️ احتمالاً مسکو میخواهد باکو بین ایران و اسرائیل میانجیگری کند! چون باکو با هر دو رابطه نزدیک دارد!!!
🔻 گفتنی است باکو تابع محض مقامات صهیونیست و یکی از مسیرهای مهم ترورهای رژیم صهیونیستی ضدایران است و هرگونه گفتگویی با باکو بهمعنای پذیرش جاسوسی و خیانت باکو به ایران است!!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫