eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
103 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 - [۷۷] - بخش سوم 🔻 اسدالله سيف‌الدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق) نگارنده (عادل مولایی) به هنگام ثبت و ضبط این سرگذشت‌های دردناک و مظلومیت مؤمنان موحد و عالمان ربانی، بسیار متأثر و اندهگین شدم و این‌گونه خود را دل‌داری می‌دادم و برای تسکین دل خود با خود چنین نجوا می‌نمودم: مگر غیر از این است که انبیاء عظام و رهروان آنان در راه خدا از بذل جان و مال و آبروی خویش دریغ نکرده و همواره در روزگار خود اسیر جهل و انکار فرومایگان بوده‌اند؛ سلام و صلوات خداوند بر ارواح طیبه انبیاء و اولیاء و عالمان و مؤمنان پیرو و راهرو آنان باد، در هر حال شیخ اسدالله به جرم ناکرده به مدت ۵ سال در زندان تاشکند پایتخت ازبکستان زندانی شد. پس از گذران دوران محکومیت در سال ۱۳۶۲ق (۱۹۴۳م) از زندان آزاد و به شهرستان ماساللی بازگشت. اما از آنجایی که خانه و اموالش مصادره شده بود و محلی برای سکونت نداشت، به زادگاه خود روستای سییتین (سیف‌الدین) رفت و در آنجا اقامت گزید. متأسفانه آرامش در کنار خانواده برای شیخ بیش از چند روز دوام نیاورد؛ دادستان محل او را احضار نموده و به وی ابلاغ کرد که در منطقه زمان و به جای دیگری برو گزارشگر این واقعه در اینکه این گفته دادستان حکم دولتی بوده و یا او از سر ارادت و برای دفع خطرات احتمالی چنین مطلبی را به شیخ گفته تردید داشت اما احتمال می‌داد که این یک دستور قضایی بوده است. شیخ دیگربار خانواده خود را ترک گفت و جلای وطن کرد و به خانه یکی از دوستان قدیمی‌اش به نام مشهدی جعفرقلی که از اهالی روستای شَرَفه و ساکن در شهر باکو بود رفت و مدتی بطور پنهانی در آنجا بسر برد. سرانجام روزی مردی از اهالی روستای کاظم‌آباد از توابع شهر جلیل‌آباد که برای انجام معامله‌ای نزد مشهدی جعفرقلی آمده بود از نبود روحانی در منطقه شکایت می‌کند و مشکلات مردم از نظر دینی و شرعی مانند دفن اموات و اجرای نکاح و طلاق و غیره را با او در میان می‌گذارد. جعفرقلی به او گفت که عالمی بزرگ سراغ دارد که در صورت پای‌بندی آنان به رعایت حرمت و حفاظت و وفا به او، مایل است وی را به آنها معرفی کند. آن مرد متعهد می‌شود که تمام همت‌شان را در خدمت به او بکار بندند و پس از چند روز با سه نفر از ریش‌سفیدان روستای مذکور به نام‌های خان‌اوغلان و عیسی و رستم به خانه مشهدی جعفرقلی آمده و ضمن آشنایی با شیخ اسدالله او را با احترام به روستای کاظم‌آباد می‌برند اهالی روستا برای شیخ خانه‌ای ساخته و خانواده‌اش را از روستای سیبتین (سیف‌الدین) به نزد وی می‌آورند، شیخ تا سال ۱۳۷۱ ق (۱۹۵۲م) در آن روستا بسر برد و به‌رغم تنگناها و خفقان حاکم بر اوضاع تا آنجا که ممکن بود به انجام خدمات دینی اشتغال ورزید. آن‌گاه در سال مذکور به شهرستان ماساللی نقل مکان نمود و چهار سال آخر عمر شریفش را در آنجا گذراند. ادامه دارد... 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۷ و ۹۸. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب - ۶ ↩️ بسط اجتماعیِ تفکّر التقاطی 🖊 ۹. در بخش پایانی وصیّت‌نامه، لاجوردی دربارۀ سازمان مجاهدین انقلاب که در آن زمان، خط مقدّم منافقان انقلاب بود می‌نویسد: «هدف غایی از اين تلاش‌ها، گسترش فکر التقاطی و انحرافیِ سازمانِ ضدخدايي‌شان است که جز انديشه‌های مادّی‌گرايانه و ماترياليستی، چيز ديگری نيست و با بهره‌گیری از تجربيّات مثبت و منفیِ هم‌پالگی‌های چپ و منافق‌شان، توانسته‌اند متأسّفانه به نسبت بسيار زيادی - زيادتر از توفيق منافقان خَلق در سال‌های ۵۱ تا ۵۴، تعداد کثيری از روحانيون را تحت تأثير قرار دهند و با لطايف‌الحيل، بر ذهن و روان آنان، اثرات دلخواه‌شان را بگذارند تا بدان‌جا که بر اعمال جنايتکارانه آنان، با ديدۀ اغماض بنگرند و حتی در مواردی نظير به‌شهادت‌رساندن باهنر و رجایی، به دست روی دست ماليدن‌های مسامحه‌کارانه و مصلحت‌انديشانۀ پشيمانی‌آورنده متوسّل شوند. باز مهم‌تر از همه اينکه با کمال تأسّف، توانسته‌اند تعداد فراوانی از جوانان مسلمان را جذب کرده و منحرف نمايند.» الف. سازمان مجاهدین انقلاب که در ابتدا، خود را بدیل انقلابی و اسلامی سازمان مجاهدین خَلق معرفی کرده بود، اینک خودش به لایۀ دوّم و خطرناک‌تر نفاق تبدیل شده بود؛ سازمانی که به درون انقلاب راه یافته بود و در عمق ساختار سیاسی، به سر می‌برد، اما در برابر آن قرار می‌داشت و سودای استحاله و انحراف را در ذهن خویش داشت. لاجوردی نیز به همین انحراف فکری که خود را در قالب التقاط نشان داده بود، اشاره می‌کند و می‌نویسد اینان در پی بسط و گسترش تفکّر خویش هستند و می‌خواهند از طریق جذب جوانان، بدنۀ اجتماعی بیابند. ب. تعابیر لاجوردی، بسیار تند و غلیظ است؛ او این سازمان را از لحاظ اندیشه‌ای، مادّی و ضدخدایی معرفی می‌کند، درحالی‌که سازمان، خود را اسلامی و انقلابی نشان می‌داد. حال چگونه است که لاجوردی، بی‌پروا و قاطع چنین حکمی می‌دهد و اینان را تا آن سوی ماتریالیسم، سوق می‌دهد و در کنار سازمان مجاهدین خَلق می‌نشاند؟ وی چه درک و دریافتی از ماهیّت فکریِ سازمان داشت که این‌چنین، دل‌نگران و بدبین است؟ او برای ادّعای خویش، چه شواهدی در دست داشته و به مسئولان نظام، چه گفته است؟ هرچه که هست، مسأله فراتر از لغزش‌های عادی و قابل‌اغماض است؛ خطری‌ست که اساس و بنیان انقلاب را تهدید می‌کند و می‌رود که در دهه‌های بعد، به یک بحران بزرگ سیاسی تبدیل شود. ج. ما از آنچه که در ذهن لاجوردی بوده، اطلاعی در دست نداریم، اما می‌دانیم که تاریخ پساانقلاب در دهۀ هفتاد و پس از آن، همۀ این بدگمانی‌ها نسبت به تفکّر التقاطی سازمان و جریان چپ مذهبی را تأیید کرد. باید زمان سپری می‌شد تا آن اندیشه‌های پنهان‌شده، آشکار شوند. دهۀ شصت برای اظهار خویشتن معرفتی، بسیار زود بود و اگر چنین اقدامی صورت می‌گرفت، در همان آغاز، کار سازمان به پایان می‌رسید؛ همچنان که سازمان مجاهدین خَلق، چنین خطایی کرد و برچیده شد. اینان صبر ورزیدند و در درون قدرت نشستند و جایابی ساختاری کردند تا فرصت برای ساختارشکنی فراهم شود. واگرایی‌های دهۀ هفتاد، نقطه‌هایی بود که می‌شد با اطمینان، چرخش‌ها را مشاهده کرد؛ چرخش‌هایی که ریشه در دهۀ شصت داشتند اما اینک پس از یک دهه، مجال ظهور یافته بودند. در اینجا بود که طینت التقاطیِ چپ مذهبی یا همان اصلاحات، آشکار گردید. در این مقطع، آنها بر این گمان بودند که ظرفیّت اجتماعی به حدی فراهم آمده که می‌توان در برابر انقلاب ایستاد و پایان آن را اعلام کرد. فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا، دلالت بر همین معنا داشت که برخلاف دهۀ شصت، اکنون بضاعت کافی برای آشکارسازی تقابل و تضاد ایجاد شده و می‌توان گردن‌کشی کرد. د. نقشی که لاجوردی در این ماجرا برای روحانیّت ترسیم می‌کند، تلخ و تأسّف‌بار است؛ روحانیّت که می‌باید خودش در شناخت ماهیّت منافقان انقلاب، پیش‌قدم باشد، نه‌فقط به چنین شناختی دست نیافته، بلکه اسیر اغوا و فریب آنان شده و به تأیید آنها می‌پردازد. در این‌چنین وضعیتی، دیگر چه کسی می‌تواند در برابر منافقان انقلاب، بایستد و صف‌آرایی کند؟ چشم‌های ناظر و دوراندیش، گرفتار خواب‌آلودگی هستند و نمی‌توانند حقایق پنهان را بخوانند. اگر در آن دوره، شخصیّت التقاط‌ستیز و برجسته‌ای همچون استاد مطهری حضور می‌داشت، ورق برمی‌گشت و بساط این نوع نفاق، برچیده می‌شد؛ هیچ‌کس همچون او نسبت به التقاط، حسّاس و جدّی نبود؛ آنچنان که در نهایت، در همین مسیر نیز به شهادت رسید. مطهری در دهۀ پنجاه، نسبت به رگه‌ها و ریشه‌های التقاط، هشدارهای فراوان داده بود، اما شوق و غلظت مبارزه، همه‌چیز را به حاشیه رانده بود و کسی در این اندیشه نبود که اگر فردا در رسد، التقاط به جان اصالت‌های انقلاب خواهد افتاد. ادامه دارد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 بیانیه حزب‌الله لبنان: در حمایت از مردم مقاوم غزه و در پاسخ به تعرض‌های اخیر رژیم به مناطق مختلف لبنان با موشک‌های فادی ۱ و فادی ۲ پایگاه هوایی رامات دیوید را هدف قرار دادیم 🔻 پیام بیانیه: عملیات ساعتی قبل با اینکه در عمق اراضی اشغالی انجام شد، مانند دیگر عملیات‌های روزانه مقاومت بود و ارتباطی با پاسخ به حملات تروریستی پیجری و ترور اخیر در بیروت نداشت؛ بنابر‌این صهیونیست‌ها باید همچنان منتظر «عملیات انتقام» و باز شدن درهای جهنم باشند... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 موشک‌هایی که ساعتی پیش به عمق اراضی اشغالی شلیک شد، مزین به نام دو شهید بزرگ حزب‌الله بود؛ شهید «فادی الجزار» و شهید «فادی الطویل» 🔻شهید «فادی محمد احمد الجزار»، مجاهدی فلسطینی‌الأصل بود که در اردوگاه فلسطینیان برج‌البراجنه بیروت، در خانواده‌ای که اصالتاً اهل شهر ع‍َکا(شمال حیفا) بودند متولد شد. 🔻این مجاهد بزرگ در سال ۱۹۹۱ درجریان عملیاتی در جنوب لبنان به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و بعد از ۱۳ سال درنتیجه یک توافق مبادله آزاد شد. 🔻فادی الجزار همزمان با اوج گرفتن تحرکات گروه‌های تکفیری به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شد و بعد از مدتی مجاهدت در جبهه‌ نبرد با تروریست‌ها، در منطقه شیعه‌نشین قصیر در مرز سوریه و لبنان به شهادت رسید. 🔻شهید «فادی حسن الطویل» هم[که برادر مجاهدش شهید وسام الطویل، از فرماندهان نیروهای ویژه رضوان، چند ماه پیش توسط رژیم صهیونیستی ترور شد] از مجاهدانی بود که به‌عنوان فرماندهٔ شهیدِ عملیات «بدر الكبرى» شناخته می‌شود؛ عملیاتی در سال ۱۹۸۷ که اشغالگران صهیونیست را در جبل‌عامل(جنوب لبنان) زمین‌گیر کرد. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان (MBH)، حاج طالع باقرزاده: «اگر مردم هویت ملی خود را بشناسند، هویت (تاریخی) خود را بشناسند، هرگز قدرت‌های خارجی نمی‌توانند بر آن مردم تأثیر بگذارد...» 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 خبر جالب رسانه باکو از حملات حزب‌الله به رژیم صهیونیستی!! 🔻 در این خبر ینی‌مساوات برخلاف رویه همیشگی خود از انگ‌هایی نظیر "گروهک تروریستی" برای حزب‌الله لبنان استفاده نکرد! آیا کم‌کم باکو نیز پی می‌برد که رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی به پایان عمر خود نزدیک شده است؟! و باکو دیگر نباید نعل به نعل به دنبال این رژیم در حال فروپاشی حرکت کند! 🔸 خبر ینی‌مساوات: همان‌طور که خبر داده‌ایم، جنبش "حزب‌الله" لبنان به اراضی اسرائیل موشک شلیک کرد. سایت «مساوات» با استناد به کانال‌های تلگرامی گزارش داده است که در حال حاضر صدای انفجارهای قوی در اطراف پایگاه «رامات داوود» اسرائیل شنیده می‌شود. خاطرنشان شد که حسن نصرالله رهبر جنبش حزب‌الله دقایقی پیش شخصاً دستور حمله به حیفا را صادر کرد. «حزب‌الله» برای اولین‌بار از موشک‌های «فجر-۵» علیه اسرائیل استفاده کرد. بر اساس گزارش‌های اخیر، دولت اردن از شهروندان خود خواسته است که هر چه سریع‌تر لبنان را ترک کنند. رسانه‌های عربی از آمادگی نیروهای دفاعی اردن و عربستان سعودی برای دفع حملات احتمالی یمن به اسرائیل خبر دادند. کانال‌های تلگرامی ایران مدعی هستند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در یک پناهگاه زیرزمینی است." 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 پاسخ غیرمستقیم و دیرهنگام الهام علی‌اف به رجب اردوغان!! 🔻 الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان در مراسم گشایش دانشگاه خان‌کندی پس از اخراج دسته‌جمعی ارامنه قراباغ کوهستانی، در جمع دانشجویان ثبت‌نام شده در این دانشگاه، به‌طور تلویحی و غیرمستقیم به رجب اردوغان جواب داد که گفته بود ترکیه قراباغ را از ارامنه بازپس گرفت!! 🔸 الهام علی اف گفت: "خداوند همه شهدای ما را بیامرزد. بیش از ۳۲۰۰ شهید دلاور ما در جنگ میهنی و عملیات ضدتروریستی به قله رفیع شهادت رسیدند. شجاعت و میهن‌پرستی آن‌ها و سایر سربازان قهرمان ما از عوامل اصلی پیروزی است. بیش از ۹۰ هزار جوان آذربایجانی در جنگ دوم قراباغ برای وطن شرکت کردند. ۴۴ روز ارتش سرافراز ما هر روز جلو می‌رفت، شهرک‌ها هر روز از دست متجاوزان آزاد می‌شد و در تاریخ نظامی جهان چنین عملیات نظامی سابقه نداشت." 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تأکید رسانه باکو بر طمع‌ورزی ژئوپلتیک به جنوب ارمنستان و تدارک حمله نظامی به استان سیونیک در جوار ایران 🔻 ینی‌مساوات امروز در مقاله‌ای به قلم الشاد پاشاسوی از روزنامه‌نگاران پان‌ترکیست تابلودار در مقاله‌ای با عنوان "هدفمان آذربایجان‌غربی است - پاشینیان ما را به رفتن به زنگزور با تانک‌ها وادار می‌کند "آشکارا مطامع ارضی باکو به خاک ارمنستان و به‌خصوص منطقه ژئواستراتژیک سیونیک در جنوب ارمنستان در جوار ایران و طرح‌ریزی حمله نظامی به این منطقه را تبیین کرده و در پایان مقاله با نقل سخنان علنی الهام علی‌اف در بیان آشکار طمع ارضی باکو به این منطقه نوشته است: «به یاد بیاوریم که رئیس‌جمهوری الهام علی‌اف در زمان گشایش دفتر "جامعه آذربایجان‌غربی" چه گفتند: "یک بار دیگر باید بگویم که این مکان تصادفی برای "جامعه آذربایجان‌غربی" انتخاب نشده است، انتخاب این مکان به‌عنوان دفتر این جامعه معنایی نمادین دارد. قراباغی‌هایی که در این ساختمان مستقر شده بودند یا به قراباغ بازگشته‌اند یا در حال آماده شدن برای بازگشت هستند. امیدوارم آذربایجان‌غربی‌های ساکن اینجا (باکو - جمهوری آذربایجان) هم برگردند. و... اکنون برنامه بازگشت بزرگ برای قراباغ در حال اجراست. امیدوارم زمانی برسد که ما روی دومین برنامه بازگشت بزرگ کار کنیم." 🔹 ینی‌مساوات در پایان این مقاله با گستاخی تمام، طمع ارضی باکو به اراضی ارمنستان را آشکارا تکرار کرده و افزوده است: "هدف ما آذربایجان‌غربی است!" 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه اندوهبار معدن طبس ↩️ برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهید 🔹 در پی حادثه اندوهبار انفجار معدن در طبس و جان باختن شماری از کارگران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، بر لزوم بیشترین تلاش برای امدادرسانی به کارگران تاکید کردند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حادثه‌ی تلخ و اندوهبار، در معدن ذغال سنگ در طبس را که در آن تعدادی از کارگران قربانی یا مصدوم شدند، به خانواده‌های این عزیزان و مردم آن منطقه تسلیت عرض می‌کنم. به مجموعه‌ی امداد که از سوی مقامات دولتی برای کمک به محل حادثه رفته‌اند تاکید می‌کنم که بیشترین تلاش خود را مصروف نجات آنان کنند و برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهند. رسیدگی فوری به وضع مصدومان نیز باید مورد اهتمام قرار گیرد. سیدعلی خامنه‌ای اول مهر ۱۴۰۳ 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨آخرین آمار معدن طبس، ۵۱ فوتی... 🖤 ۵۱ کارگر 🖤 ۵۱ نان‌آور 🖤 ۵۱ پدر 🖤 ۵۱ خانهٔ بی‌سرپرست فاجعه جان‌باختن ۵۱ معدنچی در معدن طبس را خدمت خانواده‌های داغ‌دار و هم‌وطنان عزیز تسلیت عرض می‌کنیم.
🚨 نام کدام کشورها با پیجرها و بی‌سیم‌های انفجاری پیوند خورده است؟ 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 انهدام شبکۀ همکار رژیم صهیونیستی توسط سپاه 🔻 سپاه پاسداران: در پی شکست و ناکامی مفتضحانه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و اروپایی آن به‌ویژه آمریکا در دست‌یابی به اهداف شوم و اهریمنی علیه مردم غزه و لبنان، سردمداران جنایت‌کار این رژیم جعلی و نژادپرست برای فرار از مخمصه راهبردی این روزها، در تلاش برای سرایت بحران به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، برآمده و طراحی سلسله اقدامات ضدّ امنیتی در کشورمان را در دستور کار خود قرار داده بود. 🔹در راستای مقابله با این توطئه سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از خداوند متعال و هوشیاری، هوشمندی، اشراف اطلاعاتی و میدانی و تلاش جهادی و انقلابی، شبکه‌ای متشکل از ۱۲ تن از عناصر مزدور و همکار این رژیم که قصد انجام اقدامات ضدّ امنیتی علیه مردم را داشتند، در ۶ استان شناسایی و تحت ضربه قاطع اطلاعاتی قرار گرفتند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۸ ↩️ شامل آیات ۵۹ تا ۶۱ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛ شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۷۷] - بخش چهارم 🔻 اسدالله سيف‌الدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق) سالخوردگان و فرزندان و نوادگان شیخ، او را با چنین اوصافی یاد می‌کنند: شیخ عالمی پرهیزگار و باتقوی بود و به دقت تمام، از اعمال و رفتار خود مواظبت می‌کرد، مردی شب‌زنده‌دار و عابد بود و بسیار گریه می‌کرد دوست می‌داشت که با افرادی زیاد و یا مهمانان سرسفره بنشیند در راه خدا از چیزی نمی‌هراسید به‌رغم فشارهای موجود از هر وسیله و در هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده می‌کرد، روزی شیخ در خانه شخصی از اهالی ماساللی به نام جبرائیل مهمان بود. شیخ که برای چندمین‌بار در خانه فرد مذکور دعوت شده بود، همان افراد قبلی را به‌عنوان مدعو در آنجا دید، صاحب‌خانه را صدا زد و از او پرسید: که چرا افراد دیگر را به خانه خود دعوت نمی‌کنی؟ جبرائیل به شیخ پاسخ داد: برای آنکه آنان به واجبات دینی خود عمل نمی‌کنند و اهل نماز و روزه نیستند و بعضی از آن‌ها شراب‌خوارند، شیخ می‌فرمود: من همان‌ها را می‌خواهم این افراد متدین که بدون من هم به واجبات خود عمل می‌کنند من باید کاری کنم که آنهایی که اهل نماز و روزه نیستند نماز بخوانند و روزه بگیرند. شیخ ایمانی راسخ و توکلی استوار داشت، فردی خیر و درعین‌حال بسیار دل رحم و مهربان بود. نقل شده در زمانی که در روستای کاظم‌آباد ساکن بود روزی در مجلسی حضور داشت ناگهان مردی در حالی که دست دختر و پسر کوچکی را گرفته بود وارد مجلس شد و رو به شیخ کرد و گفت: این دو کودک پدر و مادرشان را از دست داده‌اند حال چه کنند؟ شیخ فرمود: پدر و مادرشان را از دست داده‌اند خدای ایشان را که از دست نداده‌اند، سپس سرپرستی کودکان یتیم را با کمک معتمدین مردم به عهده گرفت و آنها را بزرگ کرد و تربیت نمود تا به سروسامان رسیدند، مرحوم حاج امیراصلان نوه مرحوم شیخ اسدالله برای نگارنده (عادل مولایی) نقل کرد: ادامه دارد... 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۸ و ۹۹. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب - ۷ ↩️ از حذف سیاسی به حذف فیزیکی 🖊 ۱۰. لاجوردی، چالش اصلی را در درونِ خودِ حاکمیّت تعریف می‌کند و معتقد است که نظام در حال ضربه‌خوردن از سوی کسانی است که نیروهای حاکمیّتی شمرده می‌شوند. دیگری‌های سال‌های آغازین انقلاب، به حاشیه رفته‌اند و اینک همان کسانی‌که «خودی» به شمار می‌آمدند، «غیرخودی» شده‌اند. آنچه که قرار بود به دست نیروهای معارض پدید آید، اینک به دست نیروهای سیاسیِ به‌ظاهر خودی، در حال انجام است. «چپ مذهبی»، همان لایۀ سیاسی است که به باور لاجوردی، اینک نقش معارض را ایفا می‌کند و در پی استحالۀ انقلاب است، اما آنچنان «نامحسوس» و «در لفافه» عمل می‌کند که همه، بی‌حس شده‌اند. چپ مذهبی که در آن دورۀ تاریخی، در قالب سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صورت‌بندی شده بود، همان جریانی است که به درون قدرت سیاسی راه یافته، اما در جهت مخالف با غایات انقلاب حرکت می‌کند. لاجوردی در آن زمان، شواهد زیادی در اختیار نداشت و چه‌بسا چندان نمی‌توانست تحلیل خود را به دیگران اثبات کند، اما گذشت دهه‌ها و ظهورات ضدانقلابیِ چپ مذهبی، واقعیّت‌های مکتوم و مخفی را عیان کرد و پرده از چهرۀ چپ مذهبی فروافتاد. در این دهه‌ها، هر جا «جامعه» برانگیخته شده و دست به عصیان و آشوب زده، پای جریان چپ مذهبی در میان بوده است. جامعه به طور طبیعی، آرام و ملایم است و راه خویش را می‌رود، اما اینان از درون قدرت، تهییج و تحریک می‌کنند و جامعه را در برابر حاکمیّت می‌نشانند. حضور اینان در ساخت قدرت، یک بازی خطرناک و چالش‌برانگیز است که اگر به استحالۀ انقلاب نینجامد، دست‌کم باید گفت «اعتبار اجتماعیِ نظام» را تخریب می‌کند و در جامعه، شکاف‌ و بحران می‌آفریند. ۱۱. همچنان که در تحلیل لاجوردی آمده، مسألۀ اینان در «ریشه‌های فکری»‌شان است و نباید سطح منازعه را به سیاست محدود کرد. واقعیّت این است که جریان اصلاحات نسبت به اصالت‌های انقلاب، دچار چرخش و زاویۀ جدّی است و به‌هیچ‌رو، صلاحیّت حضور در حاکمیّت را ندارد. اگر این انقلاب، یک عالَم فکری و هویّتیِ جدید پدید آورد که در برابر غرب قرار دارد، نباید از نیروهایی در ساخت رسمیِ قدرت بهره گرفت که امتداد تفکّرِ تجدّدی به شمار می‌آیند و در نقطۀ مقابل تفکّر اصیلِ انقلابی قرار دارند. «التقاط»، تعبیری است که لاجوردی در مقام توصیف ماهیّت معرفتیِ اینان به کار می‌برد و به این واسطه نشان می‌دهد که چالش، چه اندازه مهلک و ویران‌گر است. نفوذ نیروهای التقاطی در درون قدرت سیاسی، انقلاب را دچار تلاطم‌ها و انحطاط‌های فکری و هویّتی می‌کند و این لطمه و صدمه، به جامعه نیز سرایت می‌کند و جامعه نیز گرفتار دگردیسی و واگرایی می‌شود. در عمل نیز چنین شد و تحوّلات ایدئولوژیک اینان - که بر لیبرالیسمِ شبه‌مذهبی دلالت داشت - به بخش‌های مهمی از جامعه نیز راه یافت و چرخش‌ها و پیچش‌های اجتماعی آفرید. از طرف دیگر، حضور و فعالیّت مستمر این جریان در قدرت سیاسی، این تهدید را بازتولید و تکثیر کرد و در سیری فزاینده، انقلاب با چالش‌های هویّتی در عرصۀ اجتماعی روبرو شد. روشن است که تداوم حیات اینان در ساخت رسمی، به معنی قفل‌شدگیِ هرچه بیشتر انقلاب به دست خویش است و به‌تدریج، راه‌های گذار و ایجاد تحوّل انقلابی نیز تنگ‌تر و دشوارتر خواهند. این نتیجۀ گشاده‌دستی نهادهای نظارتی نسبت به کسانی است که حداقل‌های هویّتی را نیز برای حضور در حاکمیّت دینی دارا نیستند، اما به بهانۀ مشارکت حداکثری، وجهِ «دینی» - یا همان اسلامِ انقلابی - به فراموشی سپرده می‌شود و «مردم‌سالاری»، اصل و اساس انگاشته می‌شود. ۱۲. مطالعۀ تاریخ دهۀ شصت نشان می‌دهد که لاجوردی، از فهم بسیار متمایز و خاصی برخوردار بوده که توانسته این اندازه پیشتر از زمان، حقایق مکتوم را دریابد و ماهیّت نیروهای چپ مذهبی را دریابد. او به دلیل همین درک سیاسیِ و تشخیصِ معرفتیِ پیش‌دستانه، تنها ماند و از ساختار سیاسی، کنار زده شد. لاجوردی، به عنوان یک مغز متفکّر که توان تحلیلیِ بی‌نظیری داشت و در اثر تجربه‌های عینی و مستقیم، جزئیّات و دقایق نیروها و جریان‌های سیاسی را می‌شناخت، یک سرمایۀ انسانیِ منحصربه‌فرد بود که دو بار از قدرت سیاسی کنار گذاشته شد. نهادهای نظام نسبت به او، وفادار و قدردان نبودند و در نهایت، «منافقان انقلاب»، او را به کام «منافقان خَلق» سوق دادند تا تیرهای کینه‌های قدیمی، بدنِ درهم‌شکسته‌اش را بشکافد. کدام نظام سیاسی، کسی همچون لاجوردی را بر صدر نمی‌نشاند و او را به روسری‌فروشی در بازار تهران روانه می‌کند؟! بی او، بازار حضور منافقانِ انقلاب در دولت‌های التقاطی، پُررونق شد. ادامه دارد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان (MBH)، حاج طالع باقرزاده خطاب به سران صهیونیستی الهام علی‌اف گفت: «مساجد را ویران کرده و حجاب را ممنوع کردید، ما از شما چه خواستیم؟ مساجد را ویران نکنید، حجاب را ممنوع نکنید! پس شما چه کردید؟! ما را تروریست نامیدید!!!» 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ابراز هم‌دردی نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان به‌مناسبت حادثه معدن طبس: 🔻 با شنیدن خبر انفجار در معدن زغال‌سنگ در خراسان ایران بسیار متأثر شدم. عمیق‌ترین تسلیت‌هایم را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کنم و امیدوارم مجروحان به سرعت بهبود یابند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ابراز هم‌دردی آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان به‌مناسبت حادثه معدن طبس: 🔻 ارمنستان با شنیدن خبر دلخراش انفجار معدن زغال‌سنگ در خراسان ایران که به جان باختن ده‌ها نفر منجر شد، اعلام همبستگی می‌کند. با خانواده‌های داغ‌دار هم‌دردی می‌کنم و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارم. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 روز جهانی صلح!!! ✍ اثر هنرمند یمنی، 👇 🆔 ☫ @sardabir313