eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 واکنش وحید یامین‌پور به مصاحبه پزشکیان با رسانه‌های آمریکایی ✍️ 🔻 صوتی که از صحبت‌های آقای پزشکیان منتشر شده حتی از تیتر بلومبرگ هم بدتر است. به گمانم از ابتدای انقلاب تا الآن هیچ‌کس چنین حرفی را بر زبان نیاورده؛ حتی سیاست‌مداران درجه سه، حتی روزنامه‌نگاران. و به همین دلیل هم وزیر امور خارجه و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بلافاصله آن‌را تکذیب کردند. 🔹 اما حالا که صوت منتشر شده دو پرسش مطرح می‌شود: آیا باز هم با یک اشتباه لپّی یا سهو اللسان مواجهیم؟ بعید است. طرح آقای رئیس‌جمهور روشن و کامل است. به‌خصوص آنجا که تصریح می‌کند یک نهاد بین‌المللی بیاید و امنیت منطقه را تأمین کند. اما آیا این طرح از آن خود رئیس‌جمهور است؟ این را شک دارم. او صادقانه بارها گفته است: "بلد نیستم". به نظر می‌رسد این طرح در کوران منازعات منطقه و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به لبنان برای تضعیف جبهه مقاومت به ایشان املاء شده و اختصاصاً از قبل برای ارائه تدارک دیده شده است. 🔸 می‌ماند پاسخ دو پرسش دیگر: چه کسی این طرح را در مقابل طرح رسمی جمهوری اسلامی که بارها از زبان رهبر انقلاب گفته شده، مطرح و برای ارائه در مجامع بین‌المللی به پزشکیان داده است؟ و دوم اینکه آیا پزشکیان در موافقت با این مضمون و محتوا آن‌را ارائه کرده یا در جهل و تسامح نسبت به آن فقط از روی متن، آن‌را خوانده؟ امیدوارم مواضع تکمیلی رئیس‌جمهور در روزهای باقی‌مانده از حضور ایشان در نیویورک، پاسخ این پرسش‌ها را روشن کند. ✍️ اگر یادتان باشد، قبل از انتخابات فایل صوتی راوی «مستند صوتی شنود» در کانال منتشر شد که در آن از نام دیپلمات ایرانی رونمایی شد و ایشان گفتند که با او دست به یقه شده‌اند و او را آمریکایی‌ها به‌صورت عریان جلوی تانک بسته بودند که مایه آبروریزی او شد و... حقیقتاً جای تأمل دارد... 🎙 (بشنوید) 🔺 ظریف که گنجشک را رنگ و به‌جای قناری به مردم قالب می‌کند، گندزدن‌ها در مقابل مدیران رسانه‌های آمریکایی را به‌عنوان‌ شاهکار استدلال جا زد، آیا نمی‌داند که گفتن این جمله در جمع اصحاب رسانه آمریکا که "به پیر و به پیغمبر(قسم) ما هم آدمیم!"، چه معنایی دارد و چه پیام ذلت‌طلبی به آمريکا می‌دهد؟! رأی دهندگانی که چنین اشتباهی کردند، موجب شدند حالا هم پیاز را بخوریم و هم کتک را بخوریم! بعد از موج جدید گرانی نان و مایحتاج عمومی، حالا عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در مقابل مدیران رسانه‌های آمريکا عاجزانه ذلت‌طلبی می‌کند! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
34.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 همپای جلودار 🎙آهنگ و آواز: حسام‌الدین سراج ✍️ شاعر: زنده‌یاد حمید سبزواری 🗣 دکلمه: زنده‌یاد فرج‌اله سلحشور 🇱🇧🇮🇷❤️🇵🇸🇮🇶 وقت است تا برگ سفر بر باره بندیم دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم گاه سفر آمد؛ نه هنگام درنگ است چاووش می‌گوید که ما را وقت تنگ است وادی پر از فرعونیان و قبطیان است موسی جلودار است و نیل اندر میان است از هر کران بانگ رحیل آید به گوشم بانگ از جرس برخاست وای من خموشم باید خطر کردن، سفر کردن، رسیدن ننگ است از میدان، رمیدن، آرمیدن تنگ است ما را خانه، تنگ است‌ ای برادر! بر جای ما بیگانه، ننگ است‌ ای برادر! فرمان رسید: این خانه از دشمن بگیرید! تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید! جانان من برخیز! بر جولان برانیم زانجا به جولان تا خط لبنان برانیم آنجا که جولانگاه اولاد یهود است آنجا که قربانگاهِ زعتر، صور، صیداست آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد باید به سر زی مسجد الاقصی سفر کرد باید به راه دوست، تَرک جان و سر کرد جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش آنک امام ما علم بگرفته بر دوش تکبیرزن، لبیک‌گو، بنشین به رهوار مقصد دیار قدس، همپای جلودار 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 امیدواریم که در این دست دادن بیماری نفاق اردوغان به پزشکیان سرایت نکند. 🤲 🔺 اردوغان علیه اسرائیل رجزخوانی می‌کند ولی در عمل سوخت اسرائیل در منطقه یا مستقیماً و یا بواسطه ترکیه تأمین می‌شود!!! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
23.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 فیلم کامل سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل 🔹ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان‌ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده‌ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می‌کنیم. 🔹جامعه جهانی فورا خشونت را متوقف کند و هر چه زودتر آتش‌بسی دائمی برقرار گردد. وحشیگری دیوانه‌وار اسرائیل در لبنان پیش از آن که منطقه و جهان را به آتش بکشاند متوقف شود. 🔹رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده و با جنایت و وحشی‌گری و تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افسانه شکست‌ناپذیری خود را بازسازی کند. 🔹طبیعی است جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده بی‌پاسخ نمی‌ماند. 🔹صهیونیست‌ها به نسل‌کشی، کودك کشی، جنایت جنگی و تروریسمِ دولتی می‌گویند «دفاع مشروع»! به بیمارستان و مهدکودك و مدرسه می‌گویند «هدفِ مشروعِ نظامی» به مردم آزادیخواه و شجاعی که در غرب و شرق جهان به نسل کشی آن‌ها اعتراض می‌کنند، می‌گویند «یهودستیز!». 🔹به مردم مظلومی که پس از هفت دهه اِشغال و تحقیر، علیه آن ها به پا خاسته‌اند میگویند «تروریست!» ولی این اسرائیل است که دانشمندان، دیپلمات‌ها و مهمانان ما را در سرزمین ما ترور کرده و از داعش و گروه‌های تروریستی پنهان و آشکار حمایت کرده‌است 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۶۰ ↩️ شامل آیات ۳ تا ۱۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛ هر که آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می‌شود به او نیز می‌رسد. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۷۷] - بخش ششم 🔻 اسدالله سيف‌الدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق) در اواخر عمر شریفش می‌فرمود: با اینکه به‌خاطر روحانی بودنم مصیبت‌ها و رنج‌های زیادی کشیده‌ام اما از این‌که در این راه و مسلک بودم هرگز پشیمان نبوده و نیستم. و می‌فرمود: موانع بی‌شماری نگذاشت تا به خلق خدا خدمت کنم، دست و پایم را بستند و دلم را شکستند و دیگر از عمرم چیزی باقی نمانده است. سرانجام عالم ربانی، فقیه، فیلسوف و روحانی جلیل‌القدر، آیت‌الله شیخ اسدالله سيف‌الدينی لنکرانی پس از تحمل شداید بسیار و رنج‌های فراوان در راه احیای ارزش‌های الهی و پایداری در راه خدا، در ۹ محرم‌الحرام ۱۳۷۵ ق (۱۶ سپتامبر ۱۹۵۶م) داعی حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت. بنا به وصیت خود آقا، میرحسین از افضل شاگردانش بروی نماز گذارد و مرحوم آیت‌الله میرزا محمد حسین لنکرانی معروف به امام آخوند در تشییع جنازه وی حاضر شد و جهت تیمّن و تبرّک، دوباره بر جنازه نماز گذارد و پس از تشییعی باشکوه، پیکر پاکش در قبرستان شهر ماساللی به خاک سپرده شد. افاض الله علينا من بركات تربته الشريف. شیخ از همسر اول خود ۳ پسر به نام‌های احمد، صمد واحد و دختری به نام صفیه و از همسر دومش که پس از وفات همسر اولش اختیار کرده بود، ۲ فرزند دختر به نام‌های ثریا و امینه داشت، اینجانب (عادل مولایی) در سال ۲۰۰۱م در خانه مرحوم حاج امیراصلان نوه دختری مرحوم شیخ اسدالله در شهرستان ماساللی حاضر شده و از آن مرحوم که در بستر بیماری بود مطالب فوق را مصاحبه نمودم. حاج امیراصلان، حاج علی بالا، هادی و ابراهیم فرزندان مرحومه صفیه دختر شیخ هستند، خداوند شیخ و فرزندان ایشان و حاج امیراصلان را که چند ماه پس از انجام این مصاحبه دارفانی را وداع گفت، رحمت کند.[۱] 📚 پ.ن. ۱. مصاحبه با حاج امیراصلان نواده دختری معظم‌له. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۰۰ و ۱۰۱. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 حجاب و قدرت سیاسی - ۱ ↩️ عقب‌ماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی 🖊 ۱. حجاب، یکی از عرصه‌های «باخت فرهنگی» است؛ این باخت، از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد آغاز شد و به صورت تدریجی‌، تداوم یافت و پیش آمد و به وضع کنونی رسید. حجاب، یکی از زمینه‌های نمادینِ تهاجم فرهنگی بود تا از سپهر جامعه، ارزش‌‌زدایی شود و در پی آن نیز، مجموعه‌ای از «ساخت‌شکنی‌های فرهنگی» پدید آید. چنین نیز شد؛ رفته‌رفته، حجاب از معیارهای دهۀ شصت، فاصله گرفت و دهه‌به‌دهه، افت و افول یافت، اما این روند، به گونه‌ای مرحله‌به‌مرحله طراحی شده بود که در جامعه، چندان حس مقاومت و واکنش شکل نگیرد. هرچند تحرّکات اندکی نیز صورت می‌گرفت، اما از همان ابتدا، مشخص بود که این قبیل فعالیّت‌ها، نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت و وضع پوشش، سیر انحطاطی را خواهد پیمود. بسیاری، به دیدۀ اهمّیّت و اولویّت به حجاب نگاه نمی‌کردند و اهتمام به آن را نشانۀ سطحی‌اندیشی و ظاهرنگری می‌پنداشتند، اما حقیقت این بود که حجاب، یک تکۀ نمادین از «سبک زندگی» است و خودبه‌خود، تکه‌های متناسب و همگون با خویش را تولید می‌کند. تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایه‌های دیگر سبک زندگی است و این‌گونه نیست که اگر این لایه، استحاله و مسخ شود، لایه‌های دیگر، همچنان برقرار بمانند. سستی در حجاب، تساهل در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در عقاید و باورها را نیز به همراه خواهد داشت. در تجربۀ سیاستی و مدیریّتیِ گذشته، نه جنبۀ نمادین حجاب، فهم شد و نه همبستگی آن با لایه‌های دیگر سبک زندگی. ۲. سیر تدریجیِ ضعف حجاب نشان می‌دهد که این روند، در هیچ نقطه‌ای متوقف نخواهد ماند و همچنان پیشروی خواهد کرد. در گذشته، گمان می‌شد که وضعیّت کنونی، نهایت و غایت است و روند در همین نقطه، متوقف خواهد ماند، اما مشاهده کردیم که خطوط قرمز، یکی پس از دیگری، درنوردیده شدند و داستان «ضعف حجاب»، به «کشف حجاب» رسید. بعید می‌دانم کسی در میان کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، می‌توانست باور کند که روزی خواهد رسید که کشف حجاب، به یک «جریان اجتماعیِ عیان» تبدیل می‌شود و قانون و مجریانش در برابر آن، این‌اندازه حقیر و منفعل خواهند شد. کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، از عهدۀ آینده‌نگری برنیامدند و در مقام نگهداشت ارزش‌ها، رویکرد روندی و خطی نداشتند و در اکنون، منجمد شده بودند. کسی دربارۀ آینده، اندیشه نکرد و محاسبه ننمود که این روند، به مرحله‌های دیگری خواهد رسید. دست‌کم در دهۀ نود، دیگر مشخص شده بود که حجاب، یکی از مهم‌ترین و جدّی‌ترین نمادهای فرهنگی است که به طور خاص و منحصربه‌فرد، در دستورکار عالَم تجدّد قرار گرفته و به‌زودی، به معرکۀ نزاع و جدال تبدیل خواهد شد. در دهۀ نود، این مسیر و مدار، بسیار بیشتر از دهه‌های دیگر، برجسته و نمایان بود، اما هیچ فهم و حسّاسیّتی در این زمینه به چشم نخورد. عقب‌ماندگی تحلیلی و فهم ناچیزِ کارگزاران فرهنگیِ نظام، جامعه را هرچه بیشتر در این مرداب فرو برد و پنجره‌های گشایش و رهایی را به روی جامعه بست. طلب تغییر در آن روزها، بسیار آسان‌‎تر از اکنون بود؛ اکنون، گره‌ها کور شده‌اند و امکان‌ها، محدود. در اثر غفلت و انفعال و ندانم‌کاریِ حاکمیّتی، فرصت‌های بسیاری از دست رفتند. ۳. نه‌فقط حجاب، بلکه همۀ عرصه‌های فرهنگی در طول دهه‌های گذشته، دچار «ولنگاری» بوده‌اند؛ فرهنگ، تهی از تدبیر بوده و به دست اتّفاق، واگذار شده است. هیچ تفکّری در میان نبوده و کارگزاران فرهنگ، عدّه‌ای «دیوان‌سالارِ محافظه‌کار» بوده‌اند که طرح و تدبیری در دست نداشته‌اند و کلّیّات سیّال و بی‌خاصیّتی را به عنوان برنامۀ فرهنگی ارائه کرده‌اند. نه خودشان اهل نظر و معرفت و فهم فرهنگ بوده‌اند، و نه از آنان که بهره‌ای از عقل عملی در زمینۀ فرهنگ دارند، استفاده کرده‌اند. حلقه‌وار و بسته و اندک‌سالار به قدرت راه یافتند و با کمال نابخردی و نسنجیده‌کاری، زمام و عنان فرهنگ را در اختیار گرفتند، و حاصل، این شده که اکنون می‌بینیم. در دولت گذشته، هیچ خبری از «نظریۀ فرهنگی» در میان نبود و فرهنگ بر اساس اقتضاهای روزمرّه و ارادۀ دیوان‌سالارانه تدبیر می‌شد و براین‌اساس، تحوّلی نیز رقم نخورد و زمان تاریخی، سوخت و از دست رفت. دولت گذشته در زمینۀ فرهنگ، چهل‌تکه و بریده‌بریده و به‌شدّت، نامنسجم بود و در بیرون از آن نیز، عقول منفصل برای ایجاد تحوّل فرهنگی فراخوانده نشده بودند. در این سه سال، خامی خویش را مزیّن به اندکی تجربه کردند و از تحوّل، تخیّل آفریدند. در دولت کنونی نیز، با وزیری در فرهنگ روبرو هستیم که قواره و قامت فرهنگی‌اش، در تجربۀ سرد و بی‌اثر گذشته‌اش آشکار شده است. ادامه دارد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨در لیست جدید ۳۱۹ نفری زندانیان سیاسی شمار دین‌داران به ۲۲۷ نفر افزایش یافت 🔻 «اتحادیه آزادی زندانیان سیاسی آذربایجان» طبق روال سنوات قبلی فهرست جدیدی از زندانیان سیاسی را منتشر کرد. 🔸 در فهرستی که در ۲۳ سپتامبر منتشر شده، نام ۳۱۹ نفر گنجانده شده است. بر خلاف لیست قبلی، شمار افراد دین‌دار در لیست جدید دوباره افزایش یافته است. 🔹 پیش از این، در فهرستی که در ۱۴ ژوئن امسال ارائه شده بود، نام ۳۰۳ نفر به چشم می‌خورد، اما در فهرست جدید این ارقام به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است!!! 🔹 در این رده‌بندی که به ۱۰ گروه تقسیم شده، باز هم بالاترین آمار زندانیان سیاسی را دین‌داران به خود اختصاص داده‌اند. در این فهرست: گروه ۱ - خبرنگاران و بلاگرها (۱۸ نفر)؛ گروه ۲ - مدافعان حقوق‌بشر (۳ نفر)؛ گروه ۳ - اعضای احزاب و جنبش‌های مخالف (۳۰ نفر)؛ گروه ۴ - فعالان اقلیت‌های ملی (۳ نفر)؛ گروه ۵ - فعالان ضد جنگ (۲ نفر)؛ گروه ۶ - پناهندگان سیاسی که از آلمان دیپورت شده‌اند (۵ نفر)؛ گروه ۷ - دین‌داران (۲۲۷ نفر)؛ گروه ۸ - محکومان پرونده ترتر (۷ نفر)؛ گروه ۹ - محکومان پرونده گنجه (۱۳ نفر)؛ گروه ۱۰ - افرادی که به حبس ابد محکوم شده‌اند (۱۱ نفر). 🔸 به نظر می‌رسد که در این لیست ۳۱۹ نفره، ۲۲۷ نفر از افراد دین‌دار حضور دارند. این تعداد ۱۹ نفر بیشتر از تعداد افراد دین‌دار در لیست قبلی است. با وجود اینکه ۲ نفر از دسته زندانیان قبلی - آلیک اصلانوف و ائلشن عباسوف - به دلیل پایان مدت حبس‌شان از این لیست خارج شده‌اند، اما با این حال، شمار افراد دین‌دار به‌طور چشمگیری افزایش داشته است. 🔺 در سال‌های اخیر، موج گسترده‌ای از سرکوب شیعیان در پروژه شیعه‌ستیزی باکو، مسئله زندانیان سیاسی را به سطح هشدار در سازمان‌های بین‌المللی رسانده است. اگر این معضل حل نشود، به‌طور قطع در مدت کوتاهی آذربایجان، رکورددار زندانیان سیاسی، بین سایر کشورها خواهد بود. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
⚠️ خطر نفوذ 🚨 پروژه زنگزور یک لایحه خطرناک انگلیسی است و استکبار جهانی به هر نحو شده در تلاش است این موضوع را در داخل کشورمان و میان مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر عادی‌سازی کرده و بی‌خطر جلوه دهد تا به امروز رهبر انقلاب مکرراً در دیدار با پوتین، اردوغان، پاشینیان و در بیانات متعدد به خطر لایحه زنگزور اشاره فرمودند و این موضوع را خطرناک برای منطقه و ایران بیان فرمودند ولی متأسفانه لابی علی‌اف در داخل به‌شدت در حال فشار به رهبری هستند تا در این مسئله مهم ایشان تنها در میدان بمانند. عادی‌سازی کریدور زنگزور در حد صرفاً یک بزرگراه و منافع‌تراشی برای ایران در این موضوع یکی از اهداف اصلی این لابی می‌باشد مطمئن باشید اگر رژیم علی‌اف با بازی پاشینیان این بزرگراه را افتتاح کنند به‌سرعت با دلایل مختلف امنیتی و خطرات خودساخته برای وسایل ترانزیتی در این بزرگراه موفق به استقرار نیروهای نظامی کشورهای مختلف از جمله ناتو را در آنجا خواهند شد مرحله بعدی طبق پلن انگلیس و اعتراف علی‌اف ایجاد کمربند امنیتی به میزان ۵کیلومتر در دو طرف بزرگراه خواهد بود و رسماً کریدور را شکل داده و ایران در عمل انجام شده قرار خواهد گرفت بستن و کنترل شاهرگ اقتصادی ایران در این لایحه تورانی تنها یکی از اهداف خطرناک پروژه زنگزور می‌باشد استکبار جهانی و رژیم علی‌اف حاضر است برای اجرای پروژه زنگزور تمامی افشا و تبیین‌کنندگان این خطر بزرگ از جمله فعالان شیعه باکو در مقاومت حسینیون که برای اولین‌بار این موضوع را برای مسئولان کشور گوشزد کرده بودند را حذف و یا به‌عنوان عنصر تنش‌زا و نامطلوب معرفی بکنند 👇 🆔 ☫ @sardabir313