eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.1هزار ویدیو
118 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 ‏شعار سال تحصیلی ۱۳۲۹-۱۳۲۸، دانش‌آموزان دارالفنون 🔺 فوق العاده کاربردی و زیبا 👌 راست بگوئيد، راست بشنويد، راست برويد... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ارامنه؛ پشتیبانِ فنّی ایران در دفاع مقدس! 🔻 زمان جنگ من یادم است که عدّه‌ای از همین مسیحیان ارمنی آمدند اهواز؛ من در فرودگاه دیدم یک جماعتی نشسته‌اند، گفتم این‌ها چه کسانی هستند؟ گفتند این‌ها ارامنه‌اند، دارند می‌آیند جبهه برای کارهای صنعتی - ارامنه در کارهای صنعتی و فنّی و ماشین و این چیزها مسلّطند - و برای کمک و خدمت. آمدند؛ مرحوم چمران این‌ها را به کار گرفت. مبالغی این‌ها زحمت کشیدند، خدمت کردند، کار کردند و کسانی هم شهید شدند. 🔗 بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی‌ 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 بازدید وزیر نیرو از مرکز تحقیقاتی «روس سیتی روسیه» 🔻 عباس علی‌آبادی، وزیر نیروی کشورمان، عصر امروز (۴ مهر) ضمن بازدید از مرکز تحقیقات علمی و فنی بزرگ‌ترین شرکت شبکه برق روسیه با مدیران این شرکت دیدار و گفتگو کرد. 🔹 وزیر نیروی کشورمان و هیأت همراه در این بازدید که دکتر کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه نیز حضور داشت، با فن‌آوری‌های نوین این مرکز آشنا شدند. 🔹 طرفین هم‌چنین درباره راه‌کارهای بهبود و ارتقای خطوط انتقال شبکه‌های برق دو کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. 🔹 گفتنی است، وزیر نیروی کشورمان و هیأت همراه صبح امروز در چارچوب برگزاری هفته انرژی روسیه و اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو گروه بریکس به روسیه سفر کرده است. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 زبان بدن عباس عراقچی در برابر وزیر خارجه سوئیس VS زبان بدن تراز شهید امیر عبدالهیان 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اوضاع رژیم صهیونیستی به‌قدری وخیم شد که بالاخره باکو هم به شهروندانش درباره سفر به شمال فلسطین اشغالی هشدار داد! 🔻 در حالی که باکو برای عادی جلوه دادن وضعیت رژیم صهیونیستی تا آخرین لحظه و تا پریروز پروازهای آذال به فلسطین اشغالی را متوقف نکرده بود، روز چهارشنبه باکو هم به ناچار به شهروندان جمهوری آذربایجان هشدار داد از سفر به اراضی هم مرز با لبنان‌ خودداری کنند! 🔹 اخیراً با نزدیک‌تر شدن پایان عمر رژیم منحوس صهیونیستی، برخی رسانه‌های باکو بعضاً برخلاف رویه همیشگی خود از استفاده از برچسب تروریستی به حزب‌الله خودداری کرده‌اند! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 پیام ‌آیت‌الله مکارم به سیدحسن نصرالله: همه عالم پيروزى نهايى شما را خواهند دید 🔻پیام مرجع تقلید شیعیان خطاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان: 🔹 اخبار تجاوز رژيم صهيونيستى به لبنان و به خاک‌وخون کشیده‌شدن مردم مظلوم موجب تألم، تأثر و نگرانى شد. 🔹رژيم جعلى اسرائيل و سردمداران وحشى و ديوانۀ آن پس از ماه‌ها جنايت در غزه در سايۀ سكوت مدعيان حقوق‌بشر اكنون هوس تعدى به خاک ديگر كشورها را دارند. 🔹دولت‌هاى اسلامى بايد بدانند اين آتش اگر خاموش نشود و اين سگ هار مهار نشود شعله‌اش دامن همه امت اسلام را خواهد گرفت. 🔹هميشه اين‌گونه بوده هرگاه ظلم به اوج برسد، به پايان خود نزديک‌تر مى‌شود و سنت الهى بر نابودى آنان جارى خواهد شد، إن‌شاءالله. پيروزى نهايى و کامل‌تان را به يارى خداوند همه عالم خواهند ديد. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۶۱ ↩️ شامل آیات ۱۲ تا ۲۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَهُ»؛ بهترین شما کسی است که قرآن را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۷۸] 🔻 اسدالله صفوی ماساللی مصطفوی (..... - .....ق) سید اسدالله صفوی ماساللی مصطفوی از کاتبان آذربایجان در دوره پهلوی بود که کتاب‌های زیر را استنساخ کرده است: ۱. استنساخ إختلاف الناس في أمر النفس والعقل = أمر النفس و أمر العقل = رسالة إلى الكيا أبي جعفر محمد بن حسین مرزبان، اثر ابوعلی سینا (درگذشته ۴۲۸ ق) به خط نسخ؛[۱] ۲. استنساخ أسفار العارفين = الأسفار الأربعة، اثر محمد بن احمد خفری (درگذشته ۹۵۷ ق) به خط نسخ در سال ۱۳۶۳ ق. ایشان در پایان یکی از رساله‌ها می‌نویسد: کتابی یافتم در تهران در دست یکی از دوستان در سنه ۱۳۲۲ق و این رسائل را از آنجا نسخه برداشته و آن کتاب مشتمل بود بر ۹۰ رساله به خط ياقوت مستعصمی و بعداً رونویس نمودم در رشت در سنه ۱۳۶۳ق مطابق ۱۳۲۳ خورشيدي وأنا الأقل العاصي سید اسدالله الصفوى المصطفوى.[۲] 📚 پ.ن. ۱. فهرستگان نسخه‌های خطی ایران (فنخا)، ج ۲، ص ۳۹۱. ۲. فهرستگان نسخه‌های خطی ایران (فنخا)، ج ۳، ص ۴۹۶؛ فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه عمومی حضرت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، ج ۳۸، ص ۲۸۹. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۰۱ و ۱۰۲. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 حجاب و قدرت سیاسی - ۲ ↩️ تکنوکرات‌های دولتی و مفهوم اعتدال 🖊 ۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولت‌هایی هستند که در دهه‌های گذشته، سیاست‌های فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولت‌ها، ضربه‌های جبران‌ناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمال‌ها و انحراف‌های دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورت‌بندی شد. ازاین‌رو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشه‌ها و سرچشمه‌های چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او می‌خواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورت‌بندی کند و این منطق را در همۀ زمینه‌های حکمرانی به کار گرفت. افزون بر این‌که فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عمل‌گراییِ» دیرینه‌اش سبب شده بود که ارزش‌ها در منطق او، صوری و بی‌خاصیّت و تزیینی باشند. او به‌راستی، یک روحانی عمل‌گرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی به‌شدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» می‌اندیشید و رفتار می‌کرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، می‌کوشید در میانه بنشیند و از خود، چهره‌ای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرد، نسازد. ۲. اسلام‌شناسیِ هاشمی‌رفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین می‌کردند. او همه‌چیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع می‌داد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر می‌کرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیین‌کننده است و هیچ امری نباید به گونه‌ای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزش‌ها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزش‌ها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخش‌های مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح ‌دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزش‌ها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عمل‌گراییِ موقعیّت‌زده بود که ارزش‌ها را برای تداوم قدرت، می‌فرسود و به حاشیه می‌راند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همه‌چیز، دو حد افراط و تفریط تعیین می‌کرد و آن‌گاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر می‌گرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی می‌کرد. به‌این‌ترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی می‌کرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود می‌کرد. این در حالی بود که «حد وسط»‌های او، دلخواهانه و سلیقه‌ای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بین‌الاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاح‌طلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی می‌خواست در حوزۀ فرهنگ رخ می‌داد، نتیجۀ مستقیم آن، رقم‌خوردن ترمیدور فرهنگی بود. ۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمی‌رفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌آمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمی‌رفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسأله‌ها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیه‌ای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمی‌رفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکرات‌ها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااین‌حال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز این‌که بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عمل‌گرایانه و شبه‌لیبرالی این دو دولت، اشرافی‌گری آنها و مفاسدی که در درون‌شان شکل گرفت، خسارت‌های فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینی‌ها و فاصله‌ها و گسست‌های متعدّدی آفرید. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 جنگ بی‌بازگشت برای رژیم صهیونیستی در لبنان 🔺 رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران: «مقاومت فلسطین پیروز است، حزب‌الله پیروز است...» ✍ اثر هنرمند یمنی، 👇 🆔 ☫ @sardabir313