eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
109 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 حمله شجاعانه امروز حزب‌الله به مقر نتانیاهو در نوع خودش واقعا بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده، شدت این اتفاق این‌قدر برای اسرائیل مهمه که تحت شدید سانسور نظامی قرار گرفته و اینکه حالت آماده باش صادر شده. با این اتفاق مهم و تحول بزرگ، جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل وارد مرحله جدیدی از خودش شده. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
33.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 دستاوردهای نظامی ایران از زبان کارشناس شبکه ترکیه‌ای 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 باکو باز هم جور ارباب را کشید! ↩️ تنزل باکو از رابطه سندروم معشوقه با اسرائیل به عشوه خرکی و چندش‌آور برای اسرائیل!! 🔻 کارشناس نظامی باکو سخنان سردار ابراهیم رستمی، دبیر پیشین کمیسیون توسعه‌ تسليحات سپاه مبنی بر وجود سلاحی ترسناک‌تر از سلاح هسته‌ای در اختیار ایران را دروغ و ادعای توخالی خواند که به گفته این سخنگوی رسانه‌ای باکو توان ترساندن اسرائیل و آمریکا و انگلیس را ندارد! 🔸 سرهنگ روشن محرم‌اف به «ینی‌مساوات» گفت: علی‌رغم حملات موشکی ایران به اسرائیل، سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل از رسیدن ۹۰ درصد آن موشک‌ها به هدف جلوگیری کردند! 🔸 این سخنگوی نظامی باکو، همچنین مدعی شد که سازمان‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و انگلیس درباره هر سلاحی که ایران دارد، پیشاپیش مطلع هستند و اگر واقعآ ایران سلاحی ترسناک‌تر از بمب هسته‌ای دارد، ژنرال بازنشسته سپاه نباید این سر نظامی را فاش می‌کرد و اگر چنین سر مخفی را فاش کرده، باید سازمان امنیت ایران او را دستگير کند و چون او دستگیر نشده، پس او با هماهنگی سپاه چنین ادعای دروغین را برای ترساندن طرف مقابل مطرح کرده است!" 🔸 کاتولیک تر از پاپ شدن باکو در به‌اصطلاح مقابله رژیم صهیونیستی در جنگ روانی با ایران، صورت مضحکی به باکو بخشیده است، به‌گونه‌ای که برخی روزنامه‌نگاران اسرائیلی نیز این درجه افراطی از نوکرصفتی باکو را به طنز گرفته‌اند. پیش‌تر نیز رابطه پنهانی باکو با رژیم صهیونیستی که در سال‌های قبل مثلاً مخفی نگه داشته می‌شد، در رسانه‌های اسرائیل به "سندروم معشوقه" تشبيه شده بود! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂😂😂 آی چکیلین بشیر گلیر 🔺 قدرت‌نمایی پهپاد حزب‌الله در کنار بالگرد رژیم صهیونیستی 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🔥 أيْنَمَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فِي بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ ⚠️ هشدار به نتانیابو 👇 🆔 ☫ @sardabir313
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨در آخرین درگیری یحیی السنوار با نیروهای اشغالگر چه گذشت؟ 🔗 الجزیره به فارسی 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۸۵ ↩️ شامل آیات ۸۹ تا آخر سوره مبارکه و آیات ۱ تا ۵ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ عَهدُ اللهِ اِلی خَلقِهِ فَقَد یَنبَغی لِلمَرءِ المُسلِمِ اَن یَنظُرَ فی عَهدِه وَ اَن یَقرَأَ مِنهُ فی کُلِّ یَومٍ خَمسینَ آیَةً»؛ قرآن پیمان خداوند است با بندگانش، شایسته آن است که انسان مسلمان در پیمان خود نظر کند و هر روز پنجاه آیه از آن را بخواند. 📚 (اصول کافی ۲/۶۰۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [111] 🔻بابا افندی (۱۲۵۸ - ۱۳۵۳ ق) سید بابا افندی فرزند حاج سيد قلی افندی (حاج سید افندی) در سال ۱۲۵۸ق (۱۸۴۲م) در قصبه شماخی در خانواده روحانی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را نزد پدرش فراگرفت و بعد در قصبه دیاتی شماخی (قصبه حاج مجید افندی) به تحصیل ادامه داد. با روی کار آمدن حکومت کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی، خانواده افندی به بلاهای سختی مبتلا شدند و در معرض تعقیب، تهدید، حبس و شکنجه قرار گرفتند. برادر کوچک‌ترش سید علی‌الدین افندی در سال ۱۹۲۳م دستگیر و به اعدام محکوم شد، ولی در اثر تصادفی در ۲ ژانویه ۱۹۲۴ م، از اعدام رها گردید. مسجد پدرش که در سال ۱۸۷۲م احداث شده بود، مورد بی‌احترامی قرار گرفت، مناره‌اش تخریب و کتاب‌های ارزشمند آن به‌کلی از بین رفت. سید بابا افندی به اذیت بی‌حدوحصر گرفتار شده بود، مدت‌ها تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۳۵۳ق (۱۹۳۴م) وفات کرد و در مقبره پدرش حاج سیدقلی افندی به خاک سپرده شد. 🔹🔹🔹 شرح‌حال پدرش حاج سید قلی افندی و نواده‌اش به شماره ۵۲۳ و ۱۶۹ آمده است. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۲۲. 👇 ☫ @sardabir313
🚨 پهپاد حزب‌الله 🎨 طرح از: یمنی 👇 ☫ @sardabir313
🚨 نتانیاهو دیگر امنیت نخواهد داشت! 🎨 طرح از: یمنی 👇 ☫ @sardabir313
🚨 ملّت یا امّت؟ - بخش ۱ ↩️ معقولیّت طراحی‌ تمدّنی ✍️ 🔹 [یکم]. از دورۀ واگرایی‌های دهۀ هفتاد به این سو، جریان روشنفکریِ سکولار همواره این روایت را از انقلاب ارائه کرده است که در منطق هویّتی آن، «امّت» بر «ملّت» ترجیح دارد، به این معنی که انقلاب، امّت اسلامی را بر ایران ترجیح می‌دهد و نگاهش به بیرون است و ایران را به‌مثابه مقدّمه و بستر برای وصول به غایات امّتی و فراملّی‌اش می‌انگارد. به‌این‌ترتیب، منافع ملّی در سایۀ نگاه ایدئولوژیک انقلاب، رنگ باخته است و بضاعت‌‍‌ها و سرمایه‌های ایران، مصرف ساختن و پرداختن هندسۀ امّت اسلامی شده است. در این مدّت، مفاهیم و دوگانه‌های مختلفی نیز از طرف این جریان برای توجیه سخنان‌شان عرضه شد، از جمله نگاه ایدئولوژیک به سیاست خارجی، ماجراجویی، قهر با جهان، فلسطینی‌تر از فلسطینی‌ها نباشیم، آرمان‌خواهی کور و ... . اینان حتی بر این باور هستند که قانون اساسی نیز دچار دوگانگی میان ملّت و امّت است و نتواسته موضع خود را مشخص کند و نشان بدهد که سمت‌وسوی سیاست در ایران چیست. گذار از انقلاب اسلامی به نظام اسلامی، اندیشه‌ای بوده که از سوی همین نیروها بیان شد تا نشان داده شود که نباید در اقتضاهای خاصِ وضع انقلابی یا دهۀ شصت، محدود و متوقف ماند و ادعاهای جهان‌شمول و عام را مطرح کرد و خود را گرفتار چالش‌های بیرونی نمود. این در حالی است که نظریۀ نظامِ انقلابی، میان آرمان‌خواهی انقلابی که بر تغییر و جوشش و حرکت و خیزش دلالت دارد و ثبات و نظم و تعادل و نهاد، جمع برقرار کرد. بااین‌حال، همچنان کوشیده می‌شود از طریق دوگانه‌سازی میان ملّت و امّت، اندیشۀ مقاومت به حاشیه رانده شود و انقلاب، به مرزهای ملّی محدود شود. در واقع، انگیزۀ نیروهای سکولار از حسّاسیّت نسبت به منافع ملّی و امر ملّی، اعتبارزدایی از «سیاست مقاومت» است، و این، نقطۀ مشترک میان متفکّران غربی و سکولارهای وطنی است. برای فرسودن و زدودن سیاست مقاومت، هیچ روایتی بهتر از این نیست که گفته شود در اثر این سیاست، منافع ملّی از دست رفته است. 🔹 [دوّم]. ازآنجاکه این ادبیات، ریشه در روایت برخی تحلیل‌گران غربی از ایران دارد و جریان روشنفکریِ سکولار نیز آن را تکرار می‌کنند، باید به این واقعیّت توجه کرد که دولت‌ها و جوامع غربی نیز ذیل یک عالَم مشترکِ تاریخی و هویّتی قرار دارند که «تمدّن غربی» یا «عالَم تجدّد» خوانده می‌شود و بر این اساس، نوعی حس پیوند و اتّصال میان آنها برقرار است. وقتی از تمدّن غربی سخن می‌گوییم، به واقعیّتی فراتر از دولت‌ها و جوامع غربی اشاره می‌کنیم که حاصل درهم‌تنیده‌شدن مجموعۀ آنهاست؛ چنان‌که در عمل نیز مشاهده می‌کنیم علم و سیاست و فرهنگ و اقتصاد و ... در میان این دولت‌ها و جوامع، مشترک و مشابه است. این هم‌گرایی و هم‌بودگی ناشی از همان افق تاریخی و هویّتیِ مشترک است که یک عالَم مستقل و جهان متمایز پدید آورده است. این عالَم مشترک در ادبیات غربی، تمدّن غربی خوانده می‌شود و نه‌فقط ملامت و مذمت نمی‌شود، بلکه از سوی ما، ستوده نیز می‌شود. اما وقتی همین مسأله دربارۀ دولت و جوامع اسلامی مطرح می‌شود و اراده‌ای شکل می‌گیرد که در قالب مفاهیمی همچون بیداری اسلامی و مقاومت و عمق راهبردی، امّت و ...، «کلّیّت اسلامی» صورت‌بندی شود و تمدّن اسلامی پدید آید، اعتراض و مخالف‌خوانی نیروهای سکولار آغاز می‌شود و این سیاست، به معنی نادیده‌انگاشتن منافع ملّی تفسیر می‌گردد. در تجربۀ غربی، درافکندن طرح کلّیّت تجدّدی، متعارض با منافع ملّیِ جوامع غربی تصویر نمی‌شود، اما در اینجا، معیار پیشین کنار نهاده می‌شود و «طرح تمدّنی»، ناسازگار با «طرح ملّی» قلمداد می‌شود. روایت صواب و واقع‌نما این است که طرح تمدّنی، مکمّل و متمّم طرح ملّی است و می‌تواند ظرفیّت‌ها و ذخایر آن را بارور سازد و به آن اقتدار ببخشد. اگر ما امروز در برابر تمدّن غربی، با دشواری‌ها و تنگناها مواجه هستیم، به این دلیل است که در مقابل یک «دولت ملّی»، با یک «مجموعۀ تمدّنی» روبرو شده‌ایم و روشن است که تمدّن، توان مواجهۀ چالشی با دولت- ملّت را دارد و می‌تواند نسبت به آن، موانع بزرگی ایجاد کند. ما برای رویارویی مؤثّر و کامیاب با تمدّن غربی، چاره‌ای جز تمدّن‌سازی نداریم و تمدّن نیز متوقف بر امّت است. اگر «امّت»، اشاره به لایۀ اجتماعی دارد و جوامع را به یکدیگر متّصل می‌کند و آنها را از لحاظ هویّتی و معنایی، در کنار یکدیگر می‌نشاند، «تمدّن» در مرحلۀ بعد، نظامات اجتماعی و ساختارهای رسمی را در سطحی فراتر و گسترده‌تر، یکپارچه و همگون می‌کند و عالی‌ترین درجه از اجتماع انسانی را شکل می‌دهد. 👇 ☫ @sardabir313
🚨 چجوری آرارات کوچولو رو شوهر دادن به ترکیه! ✍️ به قلم عماد دولت آبادی 🔻 سرلشکر ارفع یکی از همراهان رضاخان در سفر به ترکیه بود. توی خاطراتش می‌گه: 💬 من مسئول مذاکره برای تعیین مرز با ترکیه بودم، یه روز بحث‌مون با ترک‌ها خیلی بالا گرفت، مامور ترکی گفت: هرچی رضاشاه بگه ما قبول داریم. من نقشه‌ها و کاغذها رو جمع کردم و یه‌ راست رفتم کاخ سلطنتی. شاه تا نقشه‌ها رو دیدن فرمودن موضوع چیه؟ من شروع کردم به توضیح دادن که فلان تپه و فلان منطقه چه اهمیتی برامون داره و چرا مورد نیازمونه. مدتی با حرارت حرف زدم ولی اعلی‌حضرت چیزی‌ نمی‌فرمودن. سرم رو که بلند کردم دیدم شاه با حالت خاصی بهم نگاه می‌کنن. فرمودن: «اختلاف ما با ترکیه به ضرر هر دو کشوره، مهم نیست که این تپه مال کی باشه، این مهمه که ما با هم دوست باشیم.» من شرمنده شدم، کاغذهامو جمع کردم و برگشتم وزارت امور خارجه و خلاصه اینجوری‌ بود که آرارات کوچولو رو شوهر دادن به ترکیه 🔺 سردبیر: خیلی از بدبختی‌های آبی امروز کشور حاصل این حماقت بود، لذا در مورد مسئله دالان تورانی ناتو (به‌اصطلاح زنگزور) نباید مماشات صورت بگیرد. برخی زمزمه‌ها از رضایت نسبی برخی مسئولین به گوش می‌رسد که قطعاً به‌خاطر اعمال فشار و به ظاهر مصلحت‌‌اندیشی حضرات لابی‌های داخلی است که قطعاً باید جلوی این عناصر خودفروخته ایستاد، این‌ها وقتی از منافع ملی حرف می‌زنند منظورشان جیب نامبارک‌شان است که نگران تجارت خاویار خود با مهربان پاشایوا هستند... 👇 🆔 ☫ @sardabir313