🚨 کریم ولیاف با وزیر دفاع ایتالیا همکاریهای نظامی را مورد بحث قرار داد
🔻 وزارت دفاع باکو اعلام کرد که در چارچوب یک سفر رسمی به ایتالیا، معاون اول وزیر دفاع – رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آذربایجان، ژنرال کریم ولیاف با وزیر دفاع ایتالیا، گیدو کروسِتو دیدار کرد.
🔸 در این دیدار، طرفین درباره وضعیت کنونی همکاریهای نظامی بین دو کشور و چشماندازهای توسعه آن، همچنین چندین موضوع مورد علاقه مشترک، تبادل نظر کردند.
🔸 در این دیدار، سفیر تامالاختیار آذربایجان در ایتالیا، رشاد اصلانوف نیز حضور داشت.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 اعلام قدردانی سفير جمهوری آذربایجان در لندن از حمايت انگلیس از تعلق قراباغ به باکو
🔻 به گزارش ینیمساوات، الین سلیمانف گفت:
🔸 «نظر دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس در مورد آزادسازی اراضی آذربایجان کاملاً درست است. این موضع نهتنها نظر وزیر امور خارجه بریتانیا، بلکه نظر جامعه بینالمللی نیز هست.»
🔸 الین سلیمانوف درباره انتقاد آلیسیا کرنز که در زمان دولت محافظهکار انگلیس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام بود و اکنون وزیر سایه امور اروپایی است نیز گفت؛
🔸 آلیسیا کرنز میگوید که از تمامیت ارضی گرجستان، مولداوی و اوکراین حمایت میکند. چه چیزی آذربایجان را متفاوت میکند؟ چرا این موضوع بحث برانگیز است که آذربایجان تمامیت ارضی خود را در مرزهای بینالمللی به رسمیت شناخته شده توسط بریتانیا تأمین کند؟"
🔸 گفتنی است حکومت انگلیس بهعلت اینکه بخش نفت و گاز و اعضای خانواده حاکم بر باکو در سلطه انگلیس است، در مجامع بینالمللی از باکو بهعنوان تحتالحمایه لندن پشتبانی میکند.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۶
↩️ شامل آیات ۴۴ تا ۵۳ سوره مبارکه #نور
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛
حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد.
📚 (نهجالبلاغه حکمة ۳۹۹)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۷] - بخش دوم
🔻 اسدالله سيفالدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق)
پس از پیروزی انقلاب بلشویک و حاکمیت رژیم الحادی و تثبیت قدرت، به تدریج عرصه بر دینداران، عالمان و روحانیون تنگ و تاریک گشت. بسیاری دستگیر و زندانی، عدهای کشته و گروههایی نیز به مناطق مختلف سیبری تبعید شدند. شیخ اسدالله نیز مانند دیگر عالمان وقت از این آزار و اذیتها در امان نماند و مورد هجمه شدید مزدوران کمونیسم قرار گرفت. مأموران حکومتی ابتدا با هدف کاستن از نفوذ معنوی شیخ، عدهای از افراد شرور و اراذل و اوباش را اجیر کردند تا با افتراء و تهمت و ایجاد فضای مسموم حرمتش را هتک کنند و زمینه دستگیری آن عالم ربانی را فراهم سازند و سرانجام در سال ۱۳۵۷ق (۱۹۳۸م) هنگام اقامه نماز میت وی را دستگیر کرده و به زندان موقت شهر بردند. شیخ چند روزی بازداشت میشود تا پروندهاش تکمیل و به مقامات بالا تحویل شود. در خلال این چند روز، فرمانده پلیس منطقه که فردی خیرخواه و پاکطینت بود، حركات، سكنات، حالات و عبادات ایشان را زیر نظر میگیرد و متوجه مقام و منزلت علمی و معنوی و جلالت قدر او میشود و ارادتمند وی میگردد. در خلوتی که فراهم میآورد رو به شیخ نموده و میگوید:
از شما سؤالی میپرسم. اگر جواب کامل بدهید برایتان چارهای خواهم کرد.
شیخ میگوید: بپرس.
فرمانده میپرسد: کدام عدد است که اگر نباشد همه اعداد و لو يك ميليون هم باشد هیچ و صفر میشود و معنای خود را از دست میدهد؟
شیخ میفهمد که افسر پلیس از ریاضیدان بودن او مطلع است و درصدد امتحان وی برآمده. از فرصت به دست افتاده برای بیداری فطرت خداجوی او بهترین استفاده را مینماید و میفرماید:
آن عدد، خدای واحد احد است که تمامی اعداد هستی را از عدمِ «هیچ» به رقم و معنی «هست» تبدیل میکند و اگر آن یکتای بیهمتا نباشد همه هیچاند.
از این پاسخ حکیمانه شیخ که از یک سو در بردارنده مسئلهای ریاضی و از سویی دیگر مشتمل بر نکتهای فلسفی و کلامی و همراه با پند و اندرز بود، دل و جان فرمانده لرزید، ارادتش به شیخ افزون گشت و به فکر چارهای برای نجات شیخ افتاد. بدین منظور چند تن از معتمدین و ریشسفیدان قابل اعتماد شهر را گرد آورد و به آنان گفت: این شیخ شما عالم بزرگی است اگر او را به نام عالم دینی به مرکز بفرستم برای او بازگشتی نخواهد بود و به یقین کشته خواهد شد از طرفی نام او را در لیست کسانی که باید دستگیر شوند برای ما ارسال کردهاند و ما نمیتوانیم او را آزاد کنیم برای نجات او چارهای جز این نیست که با عنوانی دیگر و جرمی غیر از عالم دینی بودن، او را بفرستیم تا شاید از کشته شدن نجات یاید. افسر پلیس پیشنهاد میکند عنوان جرم شیخ را دزدی گوساله یکی از اهالی محل گزارش کنند و حضار نیز نظر او را میپسندند و بدینسان ایمان و اعتقاد به خدای حمید يك عالم فقيه و فیلسوف و ریاضیدان تحت نام زشت دانااوغروسی یعنی دزد گوساله نر مخفی و پنهان میشود تا مگر از دست جلادان ملحد کمونیسم در امان بماند!
ادامه دارد...
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۶ و ۹۷.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب - ۵
↩️ تغییر بافتِ عاملیّتیِ قدرت سیاسی
🖊 #مهدی_جمشیدی
۸. لاجوردی دربارۀ خطر منافقان انقلاب یا همان جریان چپ مذهبی که صورت تشکیلاتیاش در آن دوره، سازمان مجاهدین انقلاب بود مینویسد: «به مسئولين بارها گفتهام که خطر اينان، به مراتب زيادتر از خطر منافقين خَلق است، چراکه علاوه بر همۀ شيوههای منافقانۀ منافقين، سالوسانه در صف حزباللهيان قرار گرفته و کمکم آنان را در صفوف آخرين و سپس به صف قاعدين و بازنشستگان، سوقشان داده و صفوف مقدّم را غاصبانه به تصرّف خود درآوردهاند، به گونهای که عملاً، عقل و ارادۀ منفصل برخی تصميمگيرندگان قرار گرفتند و در عزل و نصبها و حفظ و ابقاءها، دست به تخريب میزنند و اِعمال قدرت میکنند.»
الف. در این عبارت، او دوباره تأکید میکند که خطر منافقان انقلاب از خطر منافقان خَلق، بسیار بیشتر است؛ زیرا منافقان خَلق، پردۀ تزویر را کنار نهادهاند و صفآرایی کردهاند، اما اینان، در جامۀ دوست و خودی درآمدهاند و همان هدفها را در سر دارند و در نهایت، کار را به جایی خواهند رساند که «انقلابیهای حقیقی»، به حاشیه خواهند رفت و طرد خواهند شد و اینان، قدرت سیاسی را در دست خواهند گرفت. این «جابجایی نامحسوس»، یک تهدید بزرگ برای آیندۀ انقلاب است. اگر اینان نتوانند خودشان به صورت مستقیم، زمام و عنان قدرت را در اختیار بگیرند، دستکم در نقش عقل و ارادۀ منفصلِ مسئولان، ظاهر خواهند شد و جهت حرکت انقلاب را تغییر خواهند داد. داستان غمانگیز انقلاب این است که بهتدریج و در لفافه، باید نیروهای اصیل و حقیقی کنار نهاده شوند و نیروهای شبهانقلابی و شبهمصلح، بر صدر نشانده شوند و تعیینکننده باشند. پس مسأله، محدود به حضور حاشیهای و فرعیِ منافقان انقلاب در قدرت نیست، بلکه اینان در پی «تغییر بافتِ عاملیّتیِ قدرت سیاسی» هستند و میخواهند تمامیّت حاکمیّت را به تصرّف خود درآورند. این طرح سیاسیِ نانوشته، واقعیّتی است که لاجوردی با زیرکیِ مؤمنانۀ خویش دریافت و چالش آن را گوشزد کرد، اما این تحلیل، جدّی انگاشته نشد.
ب. ما امروز که به اتّفاقات پس از واگراییهای دهۀ هفتاد تا کنون که انتخابات اخیر ریاستجمهوری برگزار شده است مینگریم، مشاهده میکنیم که قدرت سیاسی، سرشار از این «عقولِ منفصلۀ التقاطی»ای بوده است که بر روند تصمیمها مؤثّر بودهاند و «نفوذ» در ساختار جمهوری اسلامی، غوغا کرده است. اینک کار به جایی رسیده که نیروهای التقاطی، خودی انگاشته میشوند و به مهمترین منزلتها و موقعیّتهای قدرت سیاسی، راه مییابند. «التقاط»، موضوعیّت خویش را از دست داده است و دیگر کسی حتّی لفظ التقاط را بر زبان نمیآورد. «امر معرفتی»، کنار زده شده و مناسبات سیاسی، تعیینکننده شدهاند. منافقان انقلاب، تفکّر و ذهنیّت نسبت به انقلاب و اسلام را با این حربه به حاشیه راندند که باید از همۀ نیروها استفاده شود و خودی و غیرخودی، بیمعناست و باید تکثّر را پذیرفت و قدرت را توزیع کرد و در پی یکدستسازی و خالصسازی برنیامد.
ج. در برابر اینان، آیتالله خامنهای در اواخر دهۀ هفتاد، تعبیر «خودی» و «غیرخودی» را به کار برد که از آن پس تاکنون، همواره مورد تاختوتاز نیروهای سکولار قرار گرفت. اینهمه حسّاسیّت آیتالله خامنهای نسبت به مفهوم «انقلابیگری» و «انقلابیبودن» و «متعهدبودن به مبانی انقلاب»، به همین دلیل است که نیروهای سکولار، تلاش فراوانی را در جهت بیاعتبارسازی تفکّر انقلابی به کار بستهاند. منافقان انقلاب، اعتقادی به جهتگیری انقلاب ندارند و میخواهند معیارهای سکولار را رسمی کنند تا به این واسطه، نهتنها حضور و حیات خودشان در قدرت سیاسی، موجّه گردد، بلکه نیروهای اصیل، با اتهاماتی از قبیل تندرو، افراطی و متحجّر، ترور شخصیّت بشوند.
د. آنچه که لاجوردی پیشبینی کرده بود، واقع شد و بخش بزرگی از حاکمیّت در اختیار نیروهای التقاطی قرار گرفت و دولتهای التقاطی، یکی پس از دیگری به قدرت رسیدند و «حزباللهیهای اصیل»، همواره در حاشیه و بیقدرت و منزوی ماندند. حتی پس از بیانیۀ گام دوّم انقلاب که قرار بود بر شتاب و خلوص حرکت انقلاب افزوده شود و به تعبیر آیتالله خامنهای، «دولت جوانِ حزباللهی» تشکیل شود، این دولت، عمر کوتاه سهساله داشت و دوباره دولت در اختیار نیروهای التقاطی قرار گرفت. جمهوری اسلامی در عرصۀ دولت، پهنۀ بازی «نیروهای التقاطی» بوده و دهههاست که در آن، خبری از «اصالتهای انقلابی» نیست. اصالتها، روزبهروز، رقیقتر و حاشیهای شدهاند و التقاط و محافظهکاری، به سکۀ رایج تبدیل شده است. در سلسله یادداشتهای «دوگانگی فرساینده» نیز از این حقیقت نوشتم که تحلیل شهید بهشتی دربارۀ حضور دو بینش متضاد در درون قدرت سیاسی، همچنان موضوعیّت دارد و نظام، مبتلا به بیماری مزمن و مخرّبی شده است.
ادامه دارد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 نگاهی به غزه و لبنان؛ بدون شرح
✍️ اثر هنرمند یمنی، #کمال_شرف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 بیانیه حزبالله دربارهٔ شهادت فرمانده مجاهد «حاج ابراهیم عقیل»
🔻 رهبر عظیمالشأن جهادی، حاج ابراهیم عقیل(حاج عبدالقادر) امروز پس از عمری مجاهدت به برادران شهیدش پیوست. این مجاهد بزرگ در عمر پربرکت خود همواره در جهاد و فداکاری بود و باوجود خطرها و چالشها، دستاوردها و پیروزیهای ماندگاری داشت و همواره شایسته دریافت این جایگاه والای الهی بود.
🔹بیتالمقدس همیشه در دل، فکر و اندیشه او بود، به آرمان قدس شریف از اعماق وجود باور داشت و نماز خواندن در مسجد الأقصی بزرگترین آرزویش بود.
🔹مایه افتخار است که امروز مقاومت اسلامی یکی از فرماندهان بزرگ خود را بهعنوان شهید علی طریق القدس، در این راه تقدیم میکند.
🔹با روح پاک او عهد میبندیم که انشاءالله به اهداف، آرمانها و مسیر او که منتهی به پیروزی است وفادار بمانیم.
🔹شهادت این فرمانده مجاهد را به محضر حضرت ولی عصر عجلاللهفرجه، حضرت آیتالله خامنهای، همه مجاهدان و مبارزان مقاومت در همه عرصهها و به مؤمنین تبریک و تسلیت عرض میکنیم.
🔹برای خانواده محترم این شهید و خانواده دیگر برادران شهید این فرمانده بزرگ از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم و از او میخواهیم که این شهید را با رسول خدا و خاندان پاکش محشور کند و به کاروان شهدای کربلا ملحق کند.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 اسامی ۱۲ نیروی حزبالله که در حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت شهید شدند که در میان آنها ۸ فرمانده رده بالای تیپ رضوان دیده میشود:
🌷 الشهيد القائد ابراهيم عقيل
🌷 الشهيد القائد سراج حدرج
🌷 الشهيد القائد حمزة الغربية
🌷 الشهيد القائد الحاج نينوى
🌷 الشهيد القائد أبو ياسر
🌷 الشهيد القائد مهدي البوكس
🌷 الشهيد القائد أبو حسين وهبي
🌷 الشهيد القائد محمد العطار
🌷 الشهيد الحاج حسن حدرج
🌷 الشهيد الحاج مهدي جمول
🌷 الشهيد الحاج عباس مسلماني
🌷 الشهيد الحاج سامر حلاوي
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
🚨 آقاعلی یحیییف به مدت ۷ سال از آزادی محروم شد
🔻 در بیدادگاه جرایم سنگین سومقاییت، حکمی علیه آقاعلی یحیییف، از مسئولان جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان (MBH) صادر شد. در جلسهای که در تاریخ ۲۰ سپتامبر به ریاست قاضی الچین ممدوف برگزار شد، رژیم باکو با اتهام واهی و ساختگی علیه آقاعلی یحیییف طبق ماده ۲۳۴.۴.۳ قانون مجازات (خرید و فروش و تولید مواد مخدر و مواد روانگردان به مقدار زیاد) رسیدگی شد.
🔹 این زندانی سیاسی که از زمان بازداشت تحت شکنجههای جسمی و فشارهای روانی قرار گرفته، گفت که اتهامات علیه او ساختگی بوده و این موضوع برای همگان روشن است. در زمان بازداشت، به او گفته شده بود که بازداشتش به دستور وزارت امنیت دولتی انجام شده و تصمیم بعدی در مورد او نیز پس از بهاصطلاح دادگاه توسط این وزارتخانه اتخاذ خواهد شد.
🔹 قبل از صدور حکم، آقاعلی یحیییف که خواستار بیان آخرین کلمات خود بود، در ابتدای سخنانش به ایجاد جو دیکتاتوری در کشور و همچنین انجام بازداشتهای گسترده برای سرکوب صدای حق اشاره کرد که این موضوع باعث نگرانی قاضی شد و سخنان این دیندار را قطع کرد.
🔹 سپس وکیل زبیده صادقوا نیز در سخنان مفصل خود به شواهد متعدد مبنی بر بیگناهی آقاعلی یحیییف اشاره کرده و بر سیاسی بودن بازداشتها تأکید کرد.
🔸 هیئت این بیدادگاه پس از یک بحث کوتاه، حکم را اعلام کرد. قاضی با اشاره به اینکه شواهدی برای مجازات ۱۱ سال حبس که دادستان خواستار آن بود وجود ندارد، ماده اتهامی را از ۲۳۴.۴.۳ به ۲۳۴.۱-۱ (خرید، نگهداری، تهیه، فرآوری و حمل مواد مخدر یا مواد روانگردان به مقدار بیش از حد مجاز برای مصرف شخصی بدون هدف فروش) تغییر داد و آقاعلی یحیاییف را به ۷ سال حبس محکوم کرد.
🔸 پیش از این نیز شرایط تشدیدکنندهای برای "زندانیان نارداران" در ارتباط با مواد مخدر اعمال شده بود. بهطوری که بازداشت افراد عفو شده در دوره جدید سرکوب، بهعنوان شرایط تشدیدکننده در پروندههای جدید آنها محسوب میشود. در این زمینه، افرادی مانند اتیبار اسماعیلاف، ناهید قهرمانلی، شمیل عبدالعلیاف، سیمر اسلانوف، وصال علیش و دیگران نیز به حبسهای سنگین محکوم شدهاند.
🔺 شایان ذکر است که بازداشتهای گستردهای که توسط حاکمیت جور باکو انجام میشود، در جامعه دینی بهویژه در مورد شیعیان از اواخر سال ۲۰۲۲ شدت بیشتری یافته و همچنان ادامه دارد. فعالان حقوقبشر بر این باورند که تعداد این بازداشتها بیش از چند هزار نفر است. آقاعلی یحیییف در تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۲۳ بازداشت شده بود.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
🚨 رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان (MBH)، حاج طالع باقرزاده:
«قبل از حادثه نارداران، حاکمیت به ما حق انتخاب داده بود که یا با رژیم باکو موافق باشیم یا مجازات میشویم...»
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 تداعی وضعیت بدون نام بردن از کسی!!
↩️ ارزیابی جالب واردانیان از "ناجور حرف زدن" پاشینیان!!
🔹 در دنیا هستند رؤسایجمهوری یا نخستوزیرانی که یا بهمنظور خودشیرینی یا بهعلت کجفهمی یا علل دیگر، در حرف زدن و استفاده از کلمات و جملات انگشتنما شدهاند!
🔻 به گزارش ینیمساوات به نقل از کانالهای تلگرامی ارمنی، روبن واردانیان، از رهبران ارامنه قراباغ کوهستانی که در اسارت باکو است، در پیامی از زندان، حرفهای نیکول پاشینیان، نخستوزیر غربگرای ارمنستان درباره وی را اینگونه ارزیابی کرد: "یکبار دیگر باید توجه داشت که پاشینیان ارزش کلمات را درک نمیکند. یا شاید هم میفهمد، اما نوکر نیروهای بیگانه شده است!!"
🔸 واردانیان گفت: "معلوم میشود که پاشینیان آگاهانه یا ناآگاهانه با سخنان خود «اتهام» مقامات آذربایجانی و نهادهای انتظامی جمهوری آذربایجان (به مقامات ارمنی اسیر) را تقویت کرده است."
🔸 ینیمساوات نوشت: "گفته میشود که در جریان بازجویی از واردانیان در زندان باکو، سؤالاتی نیز درباره آخرین کنفرانس مطبوعاتی نخستوزیر ارمنستان مطرح شده است!!!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 قطعاً پیروز خواهیم شد
🔺 پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان با دست خط خود به جبهه مردمی مقاومت
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 مشتری در جیب شما!
✍️ اثر هنرمند یمنی، #کمال_شرف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۷
↩️ شامل آیات ۵۴ تا ۵۸ سوره مبارکه #نور
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ»؛
فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل بیتش و قرائت قرآن.
📚 (ینابیع المودة /۲۷۱)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۷] - بخش سوم
🔻 اسدالله سيفالدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق)
نگارنده (عادل مولایی) به هنگام ثبت و ضبط این سرگذشتهای دردناک و مظلومیت مؤمنان موحد و عالمان ربانی، بسیار متأثر و اندهگین شدم و اینگونه خود را دلداری میدادم و برای تسکین دل خود با خود چنین نجوا مینمودم:
مگر غیر از این است که انبیاء عظام و رهروان آنان در راه خدا از بذل جان و مال و آبروی خویش دریغ نکرده و همواره در روزگار خود اسیر جهل و انکار فرومایگان بودهاند؛ سلام و صلوات خداوند بر ارواح طیبه انبیاء و اولیاء و عالمان و مؤمنان پیرو و راهرو آنان باد، در هر حال شیخ اسدالله به جرم ناکرده به مدت ۵ سال در زندان تاشکند پایتخت ازبکستان زندانی شد. پس از گذران دوران محکومیت در سال ۱۳۶۲ق (۱۹۴۳م) از زندان آزاد و به شهرستان ماساللی بازگشت. اما از آنجایی که خانه و اموالش مصادره شده بود و محلی برای سکونت نداشت، به زادگاه خود روستای سییتین (سیفالدین) رفت و در آنجا اقامت گزید. متأسفانه آرامش در کنار خانواده برای شیخ بیش از چند روز دوام نیاورد؛ دادستان محل او را احضار نموده و به وی ابلاغ کرد که در منطقه زمان و به جای دیگری برو گزارشگر این واقعه در اینکه این گفته دادستان حکم دولتی بوده و یا او از سر ارادت و برای دفع خطرات احتمالی چنین مطلبی را به شیخ گفته تردید داشت اما احتمال میداد که این یک دستور قضایی بوده است.
شیخ دیگربار خانواده خود را ترک گفت و جلای وطن کرد و به خانه یکی از دوستان قدیمیاش به نام مشهدی جعفرقلی که از اهالی روستای شَرَفه و ساکن در شهر باکو بود رفت و مدتی بطور پنهانی در آنجا بسر برد. سرانجام روزی مردی از اهالی روستای کاظمآباد از توابع شهر جلیلآباد که برای انجام معاملهای نزد مشهدی جعفرقلی آمده بود از نبود روحانی در منطقه شکایت میکند و مشکلات مردم از نظر دینی و شرعی مانند دفن اموات و اجرای نکاح و طلاق و غیره را با او در میان میگذارد. جعفرقلی به او گفت که عالمی بزرگ سراغ دارد که در صورت پایبندی آنان به رعایت حرمت و حفاظت و وفا به او، مایل است وی را به آنها معرفی کند. آن مرد متعهد میشود که تمام همتشان را در خدمت به او بکار بندند و پس از چند روز با سه نفر از ریشسفیدان روستای مذکور به نامهای خاناوغلان و عیسی و رستم به خانه مشهدی جعفرقلی آمده و ضمن آشنایی با شیخ اسدالله او را با احترام به روستای کاظمآباد میبرند اهالی روستا برای شیخ خانهای ساخته و خانوادهاش را از روستای سیبتین (سیفالدین) به نزد وی میآورند، شیخ تا سال ۱۳۷۱ ق (۱۹۵۲م) در آن روستا بسر برد و بهرغم تنگناها و خفقان حاکم بر اوضاع تا آنجا که ممکن بود به انجام خدمات دینی اشتغال ورزید. آنگاه در سال مذکور به شهرستان ماساللی نقل مکان نمود و چهار سال آخر عمر شریفش را در آنجا گذراند.
ادامه دارد...
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۷ و ۹۸.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب - ۶
↩️ بسط اجتماعیِ تفکّر التقاطی
🖊 #مهدی_جمشیدی
۹. در بخش پایانی وصیّتنامه، لاجوردی دربارۀ سازمان مجاهدین انقلاب که در آن زمان، خط مقدّم منافقان انقلاب بود مینویسد: «هدف غایی از اين تلاشها، گسترش فکر التقاطی و انحرافیِ سازمانِ ضدخداييشان است که جز انديشههای مادّیگرايانه و ماترياليستی، چيز ديگری نيست و با بهرهگیری از تجربيّات مثبت و منفیِ همپالگیهای چپ و منافقشان، توانستهاند متأسّفانه به نسبت بسيار زيادی - زيادتر از توفيق منافقان خَلق در سالهای ۵۱ تا ۵۴، تعداد کثيری از روحانيون را تحت تأثير قرار دهند و با لطايفالحيل، بر ذهن و روان آنان، اثرات دلخواهشان را بگذارند تا بدانجا که بر اعمال جنايتکارانه آنان، با ديدۀ اغماض بنگرند و حتی در مواردی نظير بهشهادترساندن باهنر و رجایی، به دست روی دست ماليدنهای مسامحهکارانه و مصلحتانديشانۀ پشيمانیآورنده متوسّل شوند. باز مهمتر از همه اينکه با کمال تأسّف، توانستهاند تعداد فراوانی از جوانان مسلمان را جذب کرده و منحرف نمايند.»
الف. سازمان مجاهدین انقلاب که در ابتدا، خود را بدیل انقلابی و اسلامی سازمان مجاهدین خَلق معرفی کرده بود، اینک خودش به لایۀ دوّم و خطرناکتر نفاق تبدیل شده بود؛ سازمانی که به درون انقلاب راه یافته بود و در عمق ساختار سیاسی، به سر میبرد، اما در برابر آن قرار میداشت و سودای استحاله و انحراف را در ذهن خویش داشت. لاجوردی نیز به همین انحراف فکری که خود را در قالب التقاط نشان داده بود، اشاره میکند و مینویسد اینان در پی بسط و گسترش تفکّر خویش هستند و میخواهند از طریق جذب جوانان، بدنۀ اجتماعی بیابند.
ب. تعابیر لاجوردی، بسیار تند و غلیظ است؛ او این سازمان را از لحاظ اندیشهای، مادّی و ضدخدایی معرفی میکند، درحالیکه سازمان، خود را اسلامی و انقلابی نشان میداد. حال چگونه است که لاجوردی، بیپروا و قاطع چنین حکمی میدهد و اینان را تا آن سوی ماتریالیسم، سوق میدهد و در کنار سازمان مجاهدین خَلق مینشاند؟ وی چه درک و دریافتی از ماهیّت فکریِ سازمان داشت که اینچنین، دلنگران و بدبین است؟ او برای ادّعای خویش، چه شواهدی در دست داشته و به مسئولان نظام، چه گفته است؟ هرچه که هست، مسأله فراتر از لغزشهای عادی و قابلاغماض است؛ خطریست که اساس و بنیان انقلاب را تهدید میکند و میرود که در دهههای بعد، به یک بحران بزرگ سیاسی تبدیل شود.
ج. ما از آنچه که در ذهن لاجوردی بوده، اطلاعی در دست نداریم، اما میدانیم که تاریخ پساانقلاب در دهۀ هفتاد و پس از آن، همۀ این بدگمانیها نسبت به تفکّر التقاطی سازمان و جریان چپ مذهبی را تأیید کرد. باید زمان سپری میشد تا آن اندیشههای پنهانشده، آشکار شوند. دهۀ شصت برای اظهار خویشتن معرفتی، بسیار زود بود و اگر چنین اقدامی صورت میگرفت، در همان آغاز، کار سازمان به پایان میرسید؛ همچنان که سازمان مجاهدین خَلق، چنین خطایی کرد و برچیده شد. اینان صبر ورزیدند و در درون قدرت نشستند و جایابی ساختاری کردند تا فرصت برای ساختارشکنی فراهم شود. واگراییهای دهۀ هفتاد، نقطههایی بود که میشد با اطمینان، چرخشها را مشاهده کرد؛ چرخشهایی که ریشه در دهۀ شصت داشتند اما اینک پس از یک دهه، مجال ظهور یافته بودند. در اینجا بود که طینت التقاطیِ چپ مذهبی یا همان اصلاحات، آشکار گردید. در این مقطع، آنها بر این گمان بودند که ظرفیّت اجتماعی به حدی فراهم آمده که میتوان در برابر انقلاب ایستاد و پایان آن را اعلام کرد. فشار از پایین و چانهزنی از بالا، دلالت بر همین معنا داشت که برخلاف دهۀ شصت، اکنون بضاعت کافی برای آشکارسازی تقابل و تضاد ایجاد شده و میتوان گردنکشی کرد.
د. نقشی که لاجوردی در این ماجرا برای روحانیّت ترسیم میکند، تلخ و تأسّفبار است؛ روحانیّت که میباید خودش در شناخت ماهیّت منافقان انقلاب، پیشقدم باشد، نهفقط به چنین شناختی دست نیافته، بلکه اسیر اغوا و فریب آنان شده و به تأیید آنها میپردازد. در اینچنین وضعیتی، دیگر چه کسی میتواند در برابر منافقان انقلاب، بایستد و صفآرایی کند؟ چشمهای ناظر و دوراندیش، گرفتار خوابآلودگی هستند و نمیتوانند حقایق پنهان را بخوانند. اگر در آن دوره، شخصیّت التقاطستیز و برجستهای همچون استاد مطهری حضور میداشت، ورق برمیگشت و بساط این نوع نفاق، برچیده میشد؛ هیچکس همچون او نسبت به التقاط، حسّاس و جدّی نبود؛ آنچنان که در نهایت، در همین مسیر نیز به شهادت رسید. مطهری در دهۀ پنجاه، نسبت به رگهها و ریشههای التقاط، هشدارهای فراوان داده بود، اما شوق و غلظت مبارزه، همهچیز را به حاشیه رانده بود و کسی در این اندیشه نبود که اگر فردا در رسد، التقاط به جان اصالتهای انقلاب خواهد افتاد.
ادامه دارد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 بیانیه حزبالله لبنان:
در حمایت از مردم مقاوم غزه و در پاسخ به تعرضهای اخیر رژیم به مناطق مختلف لبنان با موشکهای فادی ۱ و فادی ۲ پایگاه هوایی رامات دیوید را هدف قرار دادیم
🔻 پیام بیانیه:
عملیات ساعتی قبل با اینکه در عمق اراضی اشغالی انجام شد، مانند دیگر عملیاتهای روزانه مقاومت بود و ارتباطی با پاسخ به حملات تروریستی پیجری و ترور اخیر در بیروت نداشت؛ بنابراین صهیونیستها باید همچنان منتظر «عملیات انتقام» و باز شدن درهای جهنم باشند...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 موشکهایی که ساعتی پیش به عمق اراضی اشغالی شلیک شد، مزین به نام دو شهید بزرگ حزبالله بود؛ شهید «فادی الجزار» و شهید «فادی الطویل»
🔻شهید «فادی محمد احمد الجزار»، مجاهدی فلسطینیالأصل بود که در اردوگاه فلسطینیان برجالبراجنه بیروت، در خانوادهای که اصالتاً اهل شهر عَکا(شمال حیفا) بودند متولد شد.
🔻این مجاهد بزرگ در سال ۱۹۹۱ درجریان عملیاتی در جنوب لبنان به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و بعد از ۱۳ سال درنتیجه یک توافق مبادله آزاد شد.
🔻فادی الجزار همزمان با اوج گرفتن تحرکات گروههای تکفیری به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شد و بعد از مدتی مجاهدت در جبهه نبرد با تروریستها، در منطقه شیعهنشین قصیر در مرز سوریه و لبنان به شهادت رسید.
🔻شهید «فادی حسن الطویل» هم[که برادر مجاهدش شهید وسام الطویل، از فرماندهان نیروهای ویژه رضوان، چند ماه پیش توسط رژیم صهیونیستی ترور شد] از مجاهدانی بود که بهعنوان فرماندهٔ شهیدِ عملیات «بدر الكبرى» شناخته میشود؛ عملیاتی در سال ۱۹۸۷ که اشغالگران صهیونیست را در جبلعامل(جنوب لبنان) زمینگیر کرد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
🚨 رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان (MBH)، حاج طالع باقرزاده:
«اگر مردم هویت ملی خود را بشناسند، هویت (تاریخی) خود را بشناسند، هرگز قدرتهای خارجی نمیتوانند بر آن مردم تأثیر بگذارد...»
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 خبر جالب رسانه باکو از حملات حزبالله به رژیم صهیونیستی!!
🔻 در این خبر ینیمساوات برخلاف رویه همیشگی خود از انگهایی نظیر "گروهک تروریستی" برای حزبالله لبنان استفاده نکرد! آیا کمکم باکو نیز پی میبرد که رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی به پایان عمر خود نزدیک شده است؟! و باکو دیگر نباید نعل به نعل به دنبال این رژیم در حال فروپاشی حرکت کند!
🔸 خبر ینیمساوات:
همانطور که خبر دادهایم، جنبش "حزبالله" لبنان به اراضی اسرائیل موشک شلیک کرد. سایت «مساوات» با استناد به کانالهای تلگرامی گزارش داده است که در حال حاضر صدای انفجارهای قوی در اطراف پایگاه «رامات داوود» اسرائیل شنیده میشود. خاطرنشان شد که حسن نصرالله رهبر جنبش حزبالله دقایقی پیش شخصاً دستور حمله به حیفا را صادر کرد. «حزبالله» برای اولینبار از موشکهای «فجر-۵» علیه اسرائیل استفاده کرد. بر اساس گزارشهای اخیر، دولت اردن از شهروندان خود خواسته است که هر چه سریعتر لبنان را ترک کنند. رسانههای عربی از آمادگی نیروهای دفاعی اردن و عربستان سعودی برای دفع حملات احتمالی یمن به اسرائیل خبر دادند. کانالهای تلگرامی ایران مدعی هستند که بنیامین نتانیاهو نخستوزیر اسرائیل در یک پناهگاه زیرزمینی است."
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫