eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.1هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
121 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 توصیه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قرائت قرآن و دعا برای پیروزی جبهه مقاومت ❤️رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی، قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای پیروزی جبهه مقاومت توصیه کردند. 💻 Farsi.khamenei.ir
📝 تاوان خوش‌خیالی: تحریم، جنگ، باج‌خواهی ✍️ 1️⃣. برجام، انتخاب سیاسی جامعۀ ایرانی بود و اینک سال‌هاست که این جامعه، طعم میوه‌های تلخ را می‌چشد. کامش می‌سوزد و ذهنش آشفته می‌شود و در فضای دلسردی، تنفس می‌کند. خودکرده را تدبیر نیست! بعضی انتخاب‌ها، تمام نمی‌شوند و تا مدت‌ها، گریبان‌گیر هستند. جامعۀ ایران، فریب خورد و اغوا شد؛ نه یک‌بار، بلکه چندین بار. آزمود و باز هم آزمود. تجربه‌ها را ندید و کودکانه، تکرار کرد. به انذارها و هشدارها، گوش نداد و لجاجت ورزید. اینک، حاصل همۀ آن ندانم‌کاری‌ها و بیراهه‌روی‌ها پیش روی اوست: تحریم‌هایی که لغو نشدند؛ جنگی که از سایه به در آمد و جان هزار نفر را گرفت و صنعت هسته‌ای را متوقف کرد؛ اقتصادی که از فشار تورم، از رمق افتاده است، و ... . آن انتخاب، انتخاب یک مسیر تاریخی بود که اینک، غلط‌بودنش آشکار شده است؛ اما من همچنان تردید دارم که جامعۀ ایران، به چنین باوری رسیده باشد که خطا کرده و چوب خطایش را می‌خورد. این جامعه، بضاعت عجیبی در خطاکاری و غلتیدن به چرخۀ اشتباهات مهلک دارد. تجربه را دلیل نمی‌شمارد و میلش به با غرب، تمامی ندارد. از یک سوراخ، بارها گزیده می‌شود و فریاد برمی‌آورد اما باز هم تکرار می‌کند. هنوز در نسبت خویش با غرب، به خودآگاهی تاریخی دست نیافته و سرگردان و پریشان است. لگد چندبارۀ غرب به ایران، به این معنی است که باید روند باج‌دهی، آغاز شود، اما مسأله این است که باج‌دهی به غرب، هیچ پایانی ندارد. این مسیر، این چرخه، این انتخاب، غلط است، اما جامعۀ ایران، درکی از این حقیقت ندارد. 2️⃣. جامعۀ ایران، ماهیت عالم تجدّد را نمی‌شناسد.‌ ذهنیت این جامعه، ساده‌ساز و ابتدایی است و بی‌درنگ، جابجا می‌شود. با وعده، خام می‌شود و تغییر مسیر می‌دهد. نوسانی و متلاطم است و رو به ثبات و تداوم ندارد. چرخش می‌کند و قرار ندارد. درنیافته و باور نکرده که هزینۀ سازش، بسی بیشتر از چالش است. این‌همه مصائب که بر سر این جامعه فرود آمده، در متن مذاکره بوده و او به چشم خویش دیده که مذاکره، طرحی برای اغواست، اما حریف میل انفعالی‌اش نمی‌شود؛ دچار اعتیاد به مذاکره شده و همۀ داشته‌هایش را می‌دهد تا برای تسکین روانی، مدتی مذاکره مصرف کند و آرامش بیابد. آری، خودش با خودش دشمنی می‌کند. این همان فقدان خودآگاهی تاریخی است. حتی این‌همه هزینه و تجربه و خسارت و عقب‌گرد نیز اتفاق تازه‌ای را رقم نخواهد زد و جامعۀ به واقع‌بینی سوق نخواهد یافت. و تازه، اگر هم تغییر نگرشی رخ بدهد، دوام نخواهد داشت و چندی بعد، باز هم می‌توان طمع مذاکره و سودای سازش را در جامعه برانگیخت؛ و روز از نو و روزی از نو. این وضع تاریخی وخیم ماست که در آن گرفتار شده‌ایم. 3️⃣. اینک برای جمهوری اسلامی، دو عنصر قدرت باقی مانده است: یکی موشک‌هایی که در شهرهای زیرزمینی پنهان کرده است، و دیگری، معانی‌ای که در باطن هستۀ سخت، حیات دارند. این یعنی ترکیب دو سنخ از . این ترکیب، سرمایۀ مؤثری است برای مقاومت. اولی از نتایج انقلاب است و دومی از بقایای انقلاب. ، تکنیک آفرید و همچنین توانست غایات خودش را در بدنۀ اجتماعی بیش از ده‌میلیونی امتداد بدهد. با همین اندوخته، می‌توان را ممکن و عقلانی دانست. در اینجا، موشک و معنا در کنار هم نشسته‌اند و یک ساختار مستمر پدید آورده‌اند. برای تداوم ساختار، همین کافی است؛ به شرط آن‌که این دو اندوخته، به حراج گذارده نشوند و با آنها کاسب‌کارانه برخورد نشود. در هر جامعه‌ای، بسیارند آنان که سرگرم زندگی شخصی خود هستند و و‌ و را نمی‌فهمند. خودبسنده و خودمدار هستند و در تحولات تاریخی، هیچ نقشی بر عهده ندارند. و حرکت تکاملی‌اش، وابسته به مخالفت و موافقت اینان نیست. مهم و تاریخ‌ساز، آن لایه‌ای هستند که از خود، پا فراتر نهاده‌اند و ارادۀ ایمانی‌شان، معطوف به امر تمدنی شده است. اقلیت مؤمن تاریخ‌ساز، نیروی پیشران و قوۀ محرکه هستند و به تاریخ، روح و جهت می‌بخشند. خود نیز حاصل کنشگری عمدۀ اینان بود؛ چنان‌که نیز. نظاره‌گران و اهل معیشت روزمره، در زندگی فردی‌شان به زنجیر کشیده شده‌اند و‌ فهمی از خلاقیت‌های تاریخ‌ساز و تمدن‌پرداز ندارند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از بت‌شکنی تا تزویرستیزی؛ سیر جهاد حق در آینه آیات ✍️ 🔻 هنگامی که ابراهیمِ خلیل‌الله علیه‌السلام، عزم پیکار با نمرود و بت‌شکنی کرد و خواست تا پیکر بی‌جان اصنام را درهم شکند، نیک می‌دانست که این اقدام، یک حرکت نمادین و مقطعی نیست، بلکه طلیعه‌ای از حق علیه باطل است؛ آگاه بود از آثار و نتایج فعل خویش و همچنین کید دشمنان، که چگونه در برابر حق، بی‌اثر و بی‌ثمر خواهند شد. اگر اهل دنیا آتشش را دیدند؛ اما او گلستان و رضوانش را چشید. ▫️و این «بت‌شکنی»، وجه امتیاز او شد؛ نقطۀ آغازین رشد او تا وفای به عهد الهی: «وَلَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ رُشْدَهُ ... وَتَاللَّهِ لَأَكِيدَنَّ أَصْنَامَكُم بَعْدَ أَن تُوَلُّوا مُدْبِرِينَ»(سوره انبیاء، آیات ۵۱ و ۵۷) ▫️ گرچه خشم بت‌پرستان بی‌بصر شعله‌ور شد، ولی صدای درهم شکستن بت‌های بی‌خاصیت عصر، غفلت‌پیشگان را از خواب جهل بیدار نمود. نمرود، آن مدعی متکبر سلطنت، از ایمان و قاطعیت ابراهیم علیه‌السلام در هراس بود؛ بیم آن داشت که اگر دشمنی‌اش را علنی سازد، کرسی ریاستش فرو ریزد. پس در ظاهر خاموش ماند و در باطن، مترصد فرصتی برای انتقام... 🔽 [۱/۲ ادامه در پست بعدی] ⬆️
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
#نشر_حداکثری 🎥 از بت‌شکنی تا تزویرستیزی؛ سیر جهاد حق در آینه آیات ✍️ #ابوکاظم_حسنی 🔻 هنگامی که اب
🔽 [۲/۲ ادامه مطلب] ⬆️ ▫️مزدوران نمرود به میدان آمدند تا مردم را از خلیل‌الله دور سازند و گفتند از ابراهیم برائت جویید؛ اما نمی‌دانستند که: «لا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْواهُمْ» (نساء، ۱۱۴) در بسیاری از نجواهایشان خیری نیست؛ آنانی که در خفا علیه جبهه توطئه می‌کنند، دل‌سپردگان ابلیس‌اند: «وَ مَنْ يُشاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدى‏ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ ما تَوَلَّى وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصِيراً» (نساء، ۱۱۵) ▫️ همواره جبهه ، در نخستین گام تقابل با حق، دو حربه دارد: ۱. و ترساندن ۲. و وعده گندم ری. آری، تهدید او بی‌اثر و وعده‌های شیطانی‌اش، فریبی بیش نیست: «يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا» (نساء، ۱۲۰) ▫️از این‌رو برای بازسازی غرور از دست‌رفته، گروهی مأمور می‌شوند تا از او تمجید کرده، حماسه‌ها سروده و هیمنه‌ای پوشالی بسازند. اما رب‌العالمین ندا می‌دهد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّـهِ وَ لَوْ عَلى‏ أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقِيراً فَاللَّـهُ أَوْلى‏ بِهِما فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوى‏ أَنْ تَعْدِلُوا وَ إِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ كانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبِيراً.» (نساء، ۱۳۵) ای مؤمنان، برای اقامه قیام کنید، حتی اگر به زیان خود و نزدیکان‌تان باشد؛ و از هوای نفس پیروی نکنید که خدا از اعمال شما آگاه است. ▫️و ما باید بارها و بارها این جمله تاریخی را بازخوانی کنیم: «امروز، می‌خواهم به مصاف تزویر بروم؛ که بدترین آفت دین است! با لباس و به میدان می‌آید. تزویر سکه‌ای دو روست؛ که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است! عوام خدایش را می‌بینند، و اهل معرفت ابلیسش! و چه خون دل‌ها خورد علی، از دست این جماعتِ سر به سجودِ آیه‌خوان و به ظاهر متدیّن! یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا... آمِنُوا!» ▫️ امروز ما در مواجهه حق و باطل، در مراحل «جهاد با وقت، مال، جان و آبرو»، باید ایمان را از قشر به باطن برسانیم: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا... مَنْ يَكْفُرْ بِاللَّـهِ... فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعِيداً.»(نساء، ۱۳۵) وگرنه، دوری از حق، ما را به گمراهی دور و درازی خواهد کشانید. ▫️و چه بسیارند آنان که در تاریخ، چون بوقلمون، رنگ عوض کرده و مدام میان جبهه حق و باطل در آمد و شد هستند، تا آن‌جا که خداوند نیز بر دل‌هایشان مهر می‌زند: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ ازْدادُوا كُفْراً لَمْ يَكُنِ اللَّـهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَ لا لِيَهْدِيَهُمْ سَبِيلاً» (نساء، ۱۳۷) و عجیب آن‌که اهل دنیا، برای وجهه‌ای چندروزه، به اهل ایمان برچسب می‌زنند تا نزد اربابان خود، عزت و منصبی بیابند؛ غافل از آن‌که: «الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّـهِ جَمِيعاً» (نساء، ۱۳۹) را باید از خدا طلبید، نه از خلایق؛ وگرنه، خسران دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت. ▫️و اما ای سالکان صراط مستقیم حق، پس از شکستن اصنام و تهدید نمرودیان، هراسی به دل راه ندهید، که: «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» (اسراء، ۸۱) و شما را بشارت باد بر ایمان و عمل صالح و در راه حق: «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» (فصلت، ۳۰) برخیز تا یک سو نهیم این دلق ازرق‌فام را بر باد قلاشی دهیم این شرک تقوا نام را هر ساعت از نو قبله‌ای با بت‌پرستی می‌رود توحید بر ما عرضه کن تا بشکنیم اصنام را سعدی ملامت نشنود ور جان در این سر می‌رود صوفی گران‌جانی بِبر ساقی بیاور جام را ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
12.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 شورنوخو؛ نماد بالقوه همزیستی آتی ارامنه و آذری‌ها یا یادآور تقسیمات تاریخی؟ ⬇️ ادامه ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 شورنوخو؛ نماد بالقوه همزیستی آتی ارامنه و آذری‌ها یا یادآور تقسیمات تاریخی؟ ⬇️ ادامه ۱/۲
⬆️ ادامه ۲/۲ 🚨 شورنوخو؛ نماد بالقوه همزیستی آتی ارامنه و آذری‌ها یا یادآور تقسیمات تاریخی؟ 🔻 شبکه اجتماعی جمهوری آذربایجان در گزارشی تصویری از روستای مرزی «شورنوخو» در منطقه قبادلی، این روستا را نمادی بالقوه از همزیستی آینده میان ارامنه و آذری‌ها دانست. شورنوخو در نقطه تماس شهرستان قبادلی جمهوری آذربایجان با شهرستان سیونیک ارمنستان واقع شده و به‌واسطه جاده متروکه گوریس–کاپان، به دو نیم تقسیم شده است: نیمه شمالی آن در خاک ارمنستان و نیمه جنوبی در قلمرو جمهوری آذربایجان قرار دارد. ▪️ در حال حاضر، ساکنان ارمنی در خانه‌های بخش ارمنستانی سکونت دارند، در حالی که منازل نیمه جنوبی، که متعلق به جمهوری آذربایجان است، عمدتاً مخروبه و خالی از سکنه باقی مانده‌اند. ▪️ این گزارش با اشاره به پیش‌نویس توافق صلح میان باکو و ایروان که در واشنگتن مورد توافق قرار گرفته، ابراز امیدواری کرده است که در آینده، ارامنه و آذری‌ها بتوانند در شورنوخو با مسالمت زندگی کنند. با این حال، تأکید شده که این روستا در گذشته به‌طور کامل متعلق به جمهوری آذربایجان بوده و در سال ۱۹۲۰، هم‌زمان با واگذاری منطقه زنگزور به ارمنستان توسط شوروی، شورنوخو نیز تقسیم شد. خانه‌های بخش ارمنستانی این روستا تا سال ۱۹۸۸ در اختیار آذری‌ها بوده‌اند، تا زمانی که در جریان تنش‌های قومی، از منطقه بیرون رانده شدند. ▪️ در بخش پایانی گزارش، پرسشی کلیدی مطرح شده است: چرا با گذشت پنج سال از جنگ دوم قره‌باغ و خروج نیروهای ارمنی از اراضی اشغالی، ساکنان شورنوخو و اکثریت مطلق شهرها و روستاهای آزادشده هنوز به خانه‌های خود بازنگشته‌اند؟ ❓این پرسش، بازتابی از واقعیت‌های پیچیده پس از جنگ است؛ از جمله مسائل امنیتی، زیرساخت‌های تخریب‌شده، عدم اعتماد اجتماعی، و همچنین سیاست‌های مهندسی‌شده‌ای که بازگشت جمعیت را به مناطق خاص محدود کرده‌اند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 اشتباه عجیب ترامپ؛ صلح میان کامبوج و آلبانی به‌جای آذربایجان و ارمنستان! 🔻 رسانه‌های باکو گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در سخنانی درباره نقش خود در توافق صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به‌اشتباه نام کامبوج را به‌جای جمهوری آذربایجان به کار برده است. این اشتباه در حالی رخ داده که پیش‌تر نیز ترامپ، ارمنستان را با آلبانی اشتباه گرفته بود. ▪️ این اشتباهات متوالی موجب واکنش‌های گسترده در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی شده است. برخی کاربران با طعنه نوشته‌اند: «ترامپ به‌جای امضای توافق میان آذربایجان و ارمنستان، میان کامبوج و آلبانی صلح برقرار کرده و حالا شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است!» ▪️ در بخش‌هایی از واکنش‌ها، علت این اشتباه به‌صورت کنایه‌آمیز چنین تحلیل شده است: «شاید دلیل اشتباه ترامپ در نام‌بردن از جمهوری آذربایجان، شباهت خشونت و رفتارهای قبیله‌ای طایفه علی‌اف–پاشایف با خمرهای سرخ کامبوج باشد؛ گروهی که به‌خاطر جنایات گسترده در دهه ۱۹۷۰ شهرت جهانی دارند.» ▪️این مقایسه، با وجود لحن طنزآمیز، بازتابی از نارضایتی عمیق نسبت به سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای دولت باکو و نحوه مدیریت پرونده‌های حساس مانند قره‌باغ و آوارگان است. 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 سیاست آمریکا در قفقاز؛ از انرژی تا مهار هژمون‌های منطقه‌ای ⬇️ ادامه ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 سیاست آمریکا در قفقاز؛ از انرژی تا مهار هژمون‌های منطقه‌ای ⬇️ ادامه ۱/۲
⬆️ ادامه ۲/۲ 🚨 سیاست آمریکا در قفقاز؛ از انرژی تا مهار هژمون‌های منطقه‌ای 🔻 نگاهی به اظهارات دکتر احمدی درباره اهداف ژئوپلیتیکی واشنگتن: دکتر احمدی، پژوهشگر مسائل منطقه‌ای، در تحلیلی صریح و بی‌پرده، نسبت به سیاست‌های ایالات متحده در منطقهٔ قفقاز هشدار داده و تأکید کرده است که نمی‌توان به اهداف واشنگتن در این منطقه اعتماد کرد. به باور او، برخلاف تصور رایج، آمریکا به‌دنبال انتقال انرژی از جمهوری آذربایجان به ترکیه و اروپا نیست؛ بلکه در پی آن است که خود تأمین‌کنندهٔ اصلی انرژی اروپا باشد و از این مسیر، نفوذ ژئوپلیتیکی خود را تثبیت کند. 🔹 فراتر از انرژی؛ مهار سه قدرت: دکتر احمدی معتقد است که هدف اصلی آمریکا در قفقاز، نه انتقال انرژی، بلکه مقابله با سه قدرتی است که هژمونی واشنگتن را در سه حوزهٔ کلیدی تهدید می‌کنند: ➖ ایران در غرب آسیا ➖ روسیه در اروپای شرقی ➖ چین در جنوب و جنوب‌شرقی آسیا به گفتهٔ او، آمریکا با طراحی دالان‌های ژئوپلیتیکی، در تلاش است تا از مسیر جمهوری آذربایجان وارد دریای خزر و آسیای مرکزی شود و از آنجا، رفتارهای این سه کشور را کنترل و مهار کند. 🔹 ناتو و تقسیم هزینه‌ها: ورود ناتو به منطقه، به‌زعم احمدی، بخشی از راهبرد آمریکا برای تقسیم هزینه‌هاست. واشنگتن نمی‌خواهد به‌تنهایی بار مالی و سیاسی این حضور را بر دوش بکشد. از همین رو، فرانسه، اتحادیهٔ اروپا و بریتانیا نیز در این طرح مشارکت دارند. او تأکید می‌کند که بریتانیا معمولاً در طراحی‌های راهبردی نقش دارد، اما برخلاف آمریکا، ترجیح می‌دهد جزئیات را رسانه‌ای نکند. 🔹 سابقهٔ تاریخی بی‌اعتماد: دکتر احمدی با مرور تاریخ حضور آمریکا در ایران، از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷، یادآور می‌شود که واشنگتن در این دوره، قدرت اول در ایران بود، اما هیچ‌گاه در راستای منافع ملی ایران عمل نکرد. از تلفات انسانی جنگ جهانی دوم گرفته تا سرنگونی دولت مصدق، حمایت از رژیم پهلوی، نقش در جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربری و تهدید نظامی در جریان مذاکرات، همگی به‌عنوان شواهدی از بی‌اعتمادی تاریخی به آمریکا مطرح می‌شوند. 🔹 توافق واشنگتن و جنوب ارمنستان: در بخش دیگری از سخنان خود، احمدی به توافقی اشاره می‌کند که در واشنگتن صورت گرفته و بر اساس آن، منطقه‌ای در جنوب ارمنستان بدون مانع در اختیار شرکتی قرار گرفته که ۴۰ درصد آن متعلق به آمریکا، ۳۰ درصد به اسرائیل، و ۳۰ درصد دیگر به ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و سایر بازیگران منطقه‌ای تعلق دارد. او این توافق را نمونه‌ای از نفوذ اقتصادی ـ امنیتی آمریکا در منطقه می‌داند که با اهداف فراتر از انرژی صورت گرفته است. 🔹 نتیجه‌گیری؛ اخلاق و اعتماد در سیاست خارجی؟ در پایان، دکتر احمدی با لحنی تأمل‌برانگیز می‌پرسد: «آیا می‌توان به سیاست خارجی قدرت‌های بزرگ اعتماد کرد؟ آیا اخلاق در روابط بین‌الملل معنا دارد؟ حتی اگر فردی سکولار و لائیک اما ایران‌دوست باشیم، آیا سابقهٔ آمریکا در منطقه، ما را به اعتماد و اطمینان دعوت می‌کند؟» ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۱۹ ↩️ شامل آیات ۶۵ تا ۷۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «يا بُنَيَّ ، لا تَغفُلْ عَن قِراءةِ القرآنِ ؛ فإنَّ القرآنَ يُحيِي القَلبَ، و يَنهى عنِ الفحشاءِ و المُنكَرِ و البَغيِ»؛ فرزندم! از خواندن قرآن غافل مباش؛ زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشا و زشت كارى و ستم و گناه باز مى دارد. 📚 [كنز العمّال : 4032.] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 توصیه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قرائت قرآن و دعا برای پیروزی جبهه مقاومت ❤️رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی، قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل را برای پیروزی جبهه مقاومت توصیه کردند. 💻 Farsi.khamenei.ir