eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 مقاومت در دریای سرخ ✍️ طرح از هنرمند ترکیه‌ای، 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۷۷ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۳ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ.»؛ بدانید که این قرآن پندآموزی است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۱۰۰] 🔻 افراسیاب بادکوبه‌ای (ح ۱۲۶۶ - ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ ق) حاج شیخ افراسیاب بادکوبه‌ای در حدود سال ۱۲۶۶ق (۱۸۵۰م) در روستای بالاخانی از توابع شهر باکو دیده به جهان گشود. تحصیلات مکتب‌خانه‌ای و مقدمات علوم دینی را از عالمان و روحانیون زادگاهش آموخت. در جوانی عازم حوزه‌های علمیه ایران شد و سالیانی چند از عمر شریف خویش را به تحصیل علوم اسلامی گذراند. از حوزه‌های علمیه‌ای که وی بدانجا سفر کرده و استادان و سطح علمی ایشان اطلاعی به دست نیامد. وی پس از بازگشت به بالاخانی به وعظ، ارشاد، تبلیغ و ترویج معارف دینی و احکام شرعی پرداخت. در دوران حکومت کمونیستی همانند دیگر عالمان و روحانیون وقت منطقه تحت تعقیب و آزار و اذیت دژخیمان بلشویک قرار گرفت و متحمل مرارت‌ها و سختی‌های فراوان شد. ایشان فرزندانی به نام‌های عیسی، آقا نقی و بابا داشته است. وفات شیخ افراسیاب مابین سال‌های ۱۳۴۸ - ۱۳۵۸ق (۱۹۳۰ - ۱۹۴۰م) اتفاق افتاده است.[۱] 📚 پ.ن. ۱. مصاحبه با نوادگان معظم‌له و روحانیون محل. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۱۳ و ۱۱۴. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ارادۀ انقلابی، فن‌آوری، تاریخ جدید: ↩️ موشک فراصوت به‌مثابه صُنع رهایی‌بخش 🔹 [یکم]. تولّد تاریخِ جدید از متن نزاع. اگر نگوییم همه، دست‌کم باید گفت بسیاری از تحوّلات بنیادینِ تاریخی، ریشه در منازعه‌ها و تقابل‌ها و جنگ داشته‌اند و از متن این‌چنین مواجهه‌هایی برخاسته‌اند. نظم‌های غالب و مسلّط، خواهان تعادل و ثبات هستند و از دگرگونی می‌گریزند تا وضع موجود را حفظ کنند، اما نیروهایی که در طرف مقابلِ تاریخِ غالب ایستاده‌اند و حس محرومیّت و فروبستگی دارند، تلاش می‌کنند تا این نظم منجمدشده و سرشار از توجیه‌های شبه‌معرفتی را در هم بریزند و طرحی نو در افکنند. اینجاست که به‌تدریج، ثبات و استقرار، رخت بر می‌بندد و رگه‌ها و نشان‌هایی از تحوّل نمایان می‌شوند. اگر این تضادها و اصطکاک‌ها در میان نبودند، چه‌بسا تاریخ، یک روند خطی و یکنواخت را تجربه می‌کرد و یک افق و نظم و وضع، همواره سیطره داشت. ازاین‌رو، کسانی‌که را که در طرف مقابلِ تاریخِ مستقر، ایستاده‌اند و به پیکرۀ آن ضربه وارد می‌کنند را باید نیروهای تاریخی انگاشت؛ نیروهایی که حرکت یکنواختِ تاریخ را دچار تکانه و تلاطم می‌کنند و امکان گذار تاریخی و طلوع تجربه‌های فربه و فراخِ متفاوت را فراهم می‌کنند. هرچه که هست، باید این چالش و تضاد را ستود و آن را یک زمینۀ گشاینده و پیش‌برنده قلمداد کرد که صفحه‌های جدیدی از تاریخ را نمایان می‌سازند. 🔹 [دوّم]. زبانِ ناگفتگوییِ گفتگو با عالَم تجدّد. ارادۀ عالَم تجدّد از جنسِ ارادۀ معطوف به قدرت است و این قدرت، نه‌فقط ماهیّت این‌جهانی دارد، بلکه غایتش استیلا است و می‌خواهد با تصرّف و تعدّد، خویش را جهانی سازد. ارادۀ معطوف به قدرت، جوهرۀ عالَم تجدّد است و این اراده، هیچ غیر و دیگری‌ای را برنمی‌تابد و چون میل به بی‌نهایت دارد، در هیچ نقطه‌ای از تمنّا و خواستن، متوقف نمی‌شود. از اراده‌ای بی‌مرز و زیاده‌خواه سخن می‌گوییم که در وادی نظر و سیاست، خویش را گفتگویی نشان می‌دهد، اما در مقام عمل و عین، از هیچ‌گونه تقابل سخت و انسان‌ستیزانه‌ای برای استیلا فروگذار نمی‌کند. ازاین‌رو، نباید از تمدّنی که همۀ هویّت خویش را بر چنین اراده‌ای استوار کرده است، توقع گفتگو داشت و به وعده‌ها و گفته‌ها و تعهدهایش دلخوش کرد. عالَم تجدّد، هر لحظه احساس کند که دست برتر از آنش است و می‌تواند خویش را غالب و مسلّط گرداند، به‌آسانی همۀ آنچه را که بر زبان جاری ساخته، زیر پا می‌گذارد و زبانِ قدرت را پیش می‌گیرد. گفتگو، نمای بیرونی و ظاهریِ عالَم تجدّد برای فریفتن و اغوای کسانی است که از مواجهه و چالش و رویارویی و جنگ گریزانند و می‌خواهند دستاویزی برای اعتماد خویش بیابند. در برابر عالَم تجدّد، باید زبانِ قدرت را در پیش گرفت و نه زبانِ گفتگو را. گفتگو با اراده‌ای که قدرت را می‌پرستد، فقط در جایی معنا دارد که در مرحلۀ قبل، قدرت فزون‌تر یا مساوی با وی به دست آمده باشد. 🔹 [سوّم]. فن‌آوری و فروپاشی ارادۀ استیلاطلب. انقلاب ایران، دو عنصر را در کنار یکدیگر نشانده است: یکی ارادۀ انقلابی که تحوّل را می‌طلبد و نمی‌خواهد ذیلِ تاریخ غرب، تعریف شود؛ و دیگری، امکان‌هایی که این اراده را تحقّق‌یافتنی کرده‌اند. این اراده، از آرمان‌شهری حکایت می‌کند که در پی تاریخِ معنوی است و حیات دینی را می‌ستاید، اما روشن است که عبور از نظم مسلّط که ماهیّت تکنیکی دارد، محتاج بهره‌گیری از قوّه‌هایی است که نظیر و معادل آن باشند. بدین‌جهت، باید یکی از مصداق‌های عنصر دوّم را فن‌آوری دانست؛ یک امکانِ مادّی و صناعی که به خدمت غایات و مقصد قدسی گمارده شده و برخلاف تمدّن غربی، در این تجربۀ تمدّنی متفاوت، استیلا را در دستورکار خویش قرار نداده است. اگر عالَم تجدّد، برآمده از ارادۀ معطوف به قدرت است، عالَم اسلامی، ارادۀ معطوف به دیانت را می‌طلبد و هدفش از نزاع و اقتدار ساختاری و گشودگی‌های تمدّنی، جز زمینه‌سازی برای تحقّق ارادۀ تشریعیِ الهی نیست. وجوه ارزش‌گذارانۀ فن‌آوری، در میدانِ نسبتی که انسان با آن برقرار می‌کند، معنا و ظهور می‌یابد و انسان نیز در اراده‌اش، صورت‌بندی می‌شود. این ارادۀ پیشینیِ انسان است که نسبتِ او را با جهان صناعی، قوام می‌بخشد و به این ترتیب، موجبات ظهورِ شکل خاصی از تمدّن و عالَم فراهم می‌شود. در زیست‌جهانی که ارادۀ معطوف به قدرت، غالب است و جولان می‌دهد، ساخته‌های جهان صناعی، سوگیری سلطه‌ای و استیلاطلبانه می‌یابند و جهان انسانی را به نفع لایه‌های خاصی از انسان، منهدم می‌کنند؛ چنانکه در تجربۀ تمدّن غربی، مشاهده کردیم که چه آتش‌ها برافروخته شد و چگونه فن‌‌آوری، سایۀ استعمار را بر سرِ دیگری‌های بیرون از این افق تاریخی، گسترانید. اما موشک‌های فراصوت ایران، امروز به دالانِ صناعیِ رهایی‌بخش تبدیل شده است و عالَم اسلامیِ ماتم‌زده را، این‌گونه به وجد می‌آورد. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
برندا شافر بهودی مشاور امور قومیت‌های الهام علی‌اف, استاد دانشگاه باکو و یکی از نظریه‌پردازان اصلی تجزیه‌طلبی در داخل ایران می‌نویسد: برخی نگرانند که اگر اسرائیل به زیرساخت‌های تولید یا صادرات نفت ایران حمله کند، قیمت جهانی نفت افزایش می‌یابد. ممکن است برای مدت کوتاهی باشد، اما عربستان سعودی و امارات ظرفیت اضافی برای پوشش تولید ایران دارند و می‌توانند به سرعت تولید را افزایش داده و بازار نفت را دوباره متعادل کنند. طبق گفته @SPGlobal "ظرفیت تولید مازاد در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت در حال حاضر حدود 5 میلیون بشکه در روز است و باید برای کاهش بازار و هر افزایشی کافی باشد." … مرکز مطالعات آذربایجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹دکتر قالیباف: مثل همیشه کنار دولت و مردم لبنان هستیم به‌دعوت آقای نبیه بری به بیروت آمده‌ام تا پیام رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور را به مردم لبنان و مقاومت برسانم.
🚨 اذعان علی‌اف به نمک‌به‌حرامی آمریکا 🔻 الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان برای نخستین‌بار به‌صراحت از دولت آمریکا انتقاد کرد. الهام علی‌اف در سفر به روسیه در مصاحبه با خبرنگار روس، گفت که ناسپاسی و نمک‌نشناسی کمترین چیزی است که آمریکا در مورد جمهوری آذربایجان از خود نشان داده است! زیرا، به گفته علی‌اف آمریکا پس از فرار از افغانستان، مجدداً تحریم‌هایی را که از ابتدای مناقشه قراباغ تا سال ۲۰۰۱ بر ج.آذربایجان تصویب کرده بود، مجدداً اعمال کرد! 🔸از قدیم گفته‌اند: ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است! گرچه الهام علی‌اف خیلی دیر به ناسپاسی و نمک‌به‌حرامی آمریکا پی برده است، ولی باز هم جای شکرش باقی‌ست. البته، باید یادآوری کرد که ناعادلانه بودن الحاقیه ۹۰۷ کنگره آمریکا به آنچه اعضای کنگره آمریکا آن را "قانون آزادی" نامیده‌اند، از همان ابتدا خیلی واضح و روشن بود. خیلی تعجب‌آور بود که دولت‌مردان باکو به‌رغم درک ناعادلانه بودن الحاقیه ۹۰۷، هم‌چنان به آمریکا به‌عنوان ناجی و تأمین‌کننده امنیت و به‌خصوص به‌عنوان مرکزی که باید "استراتژی انرژی" ج.آذربایجان را تعیین کند، نگاه می‌کردند و هنوز هم همین دیدگاه را دارند! هنوز هم به‌رغم انتقاد الهام علی‌اف از ناسپاسی آمریکا در فضا و حال و هوای مسکو، باکو آمریکا را تأمین‌کننده امنیت ج.آذربایجان می‌داند و هنوز هم استراتژی نفت و گاز ج.آذربایجان را غرب و آمریکا و به‌خصوص انگلیس تعیین می‌کند. همگان به‌خوبی می‌دانند که انتقاد الهام علی‌اف از آمریکا از سطح سخن گفتن فراتر نخواهد رفت. زیرا، ساختار حکومت در ج.آذربایجان همانند ساختار دولت در ترکیه، در خدمت غرب و انگلیس و آمریکا طراحی شده است و همانند انتقادهای لفظی اردوغان از آمریکا و رژیم صهیونیستی، انتقاد الهام علی‌اف نیز در عمل تأثیر چندانی در سیاست‌های اصولی باکو نخواهد داشت. صرفاً نمایندگان مجلس ج.آذربایجان موظف خواهند شد که برخی انتقادات تند و حتی فحش نثار آمریکا بکنند و خواهان تجدیدنظر در روابط با واشنگتن بشوند! 🔹 اما، چه چیزی موجب اظهار گلایه‌مندی باکو از واشنگتن در برهه کنونی شده است؟ 🔸 الهام علی‌اف این را به‌صراحت توضیح نداده است. اما، ماجرا از این قرار است که باکو از افزایش کمک‌های سازمان USAID آمریکا به ارمنستان نگران است و بر این باور است که کمک حدوداً ۲۵۰ میلیون دلاری اختصاص یافته به ارمنستان به مصارف نظامی خواهد رسید و قدرت نظامی ارمنستان را تقویت خواهد کرد! علاوه بر این، رئیس‌جمهوری آذربایجان از اقدامات کنگره آمریکا در خصوص ملزم کردن وزیر خارجه این کشور برای انجام اقداماتی در زمینه آزادی زندانیان سیاسی در باکو و نیز پایان دادن به سخنان تحریک آمریکا شخص الهام علی‌اف علیه ارمنستان ناراضی است. الهام علی‌اف به‌جای اینکه اصل ماجرا را بیان کند، سؤال خبرنگار روس را در خصوص "سیاست تحریم" که آمریکا علیه کشورهای دیگر اعمال می‌کند، فرصت مغتنمی برای بیان گلایه‌های خود از آمریکا محسوب کرده است! 🔹 اما، واقعیت این است که باکو خود نیز در زمینه‌سازی برای نزدیک‌تر شدن آمریکا به ارمنستان نقش داشته است. سیاست غلط باکو در رجزخوانی‌ها و تهدیدهای بی‌مورد علیه ارمنستان شکست خورده در بسترسازی برای نزدیکی ارمنستان به غرب و آمریکا بی‌تأثیر نبوده است. باکو با بی‌اعتنایی به اصل "ضرورت همکاری منطقه‌ای و جلوگیری از وارد کردن بیگانگان به مسائل منطقه"، نه‌تنها درهای ج.آذربایجان را به روی بیگانگان خطرناکی همچون انگلیس و اسرائیل و آمریکا و... گشوده است، بلکه با قدرت‌نمایی پوشالی موجب ترس و هراس شدید ارامنه و ارمنستان شده و موجب شده است که برای آمریکا نیز آغوش‌هایی در ارمنستان گشوده شود. 🔸 باکو سیاست‌های نادرست خود را هم‌اکنون به‌صورت خیلی افراطی در نزدیکی با اسرائیل دنبال می‌کند! باکو همان‌طور که زمانی خود را متحد آمریکا فرض می‌کرد و همه‌گونه به خدمت منافع آمریکا درآمده بود و در نظامی‌گری‌های آمریکا از کوزوو و عراق تا افغانستان خدمت می‌کرد، اکنون نیز خود را متحد رژیم خون‌خوار اسرائیل می‌داند و بی‌دریغ به خدمت اسرائیل درآمده است و هیچ دور نیست که زمانی فراخواهد رسید و مقامات باکو از بدعهدی و خیانت‌های رژیم صهیونیست که ذاتاً دشمن مسلمانان و حتی مسلمانان لاییک است، زبان به شکایت خواهند گشود و شاید هم خون گریه خواهند کرد! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 رسانه مهربان پاشایوا باز هم هیجان‌زده شد! 🔻 ینی‌مساوات با تحلیل سخنان ویلیام برنز، رئیس سیا و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر امکان شروع جنگ گسترده منطقه‌ای و به‌اصطلاح آمادگی این رژیم برای وارد کردن ضربه دقیق و ناگهانی به ایران، بار دیگر "هیجان‌زدگی دوره‌ای" از خود به نمایش گذاشت و نوشت اسرائیل این‌بار کار رژیم آخوندی ایران را یک‌سره خواهد کرد! زیرا، اسرائیل سال‌ها برای به دست آوردن فرصتی برای این کار انتظار کشیده است! 🔸 رسانه بانوی اول باکو به‌گونه‌ای هیجان‌زده شده که در این گزارش جملاتی را که حکایت از این خواست اسرائیل دارد، بارها تکرار کرده و نهایتاً نتیجه‌گیری کرده است که اسرائیل کار جمهوری اسلامی را در ایران تمام خواهد کرد! 🔸 گفتنی است "هیجان‌زدگی دوره‌ای" ینی‌مساوات حالتی طبیعی است و برایش عیب تلقی نمی‌شود!! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 اردوغان: ایران و روسیه نگذارند جنگ به سوریه و منطقه کشیده شود 🔻 رئیس‌جمهور ترکیه: 🔹اسرائیل نه فقط ثبات در فلسطین و لبنان را نشانه گرفته بلکه به دنبال گسترش دادن ناآرامی‌ها به مناطق اطراف است. 🔹ضروری است روسیه، ایران و سوریه تدابیر مؤثرتری برای رسیدگی به این وضعیت که بزرگ‌ترین تهدید ممکن را متوجه تمامیت ارضی سوریه ساخته است، اتخاذ کنند. 🔹نسل‌کشی کنونی در نوار غزه در زمره یکی از شرم‌آورترین اتفاقات تاریخ بشریت قرار خواهد گرفت. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 حضور قالیباف در ضاحیه بیروت تجلی شجاعت ایرانی در میانه آتش 🔹رئیس مجلس با حضور در ضاحیه بیروت، از محل حمله هوایی رژیم صهیونیستی بازدید کرد. 🔺 اقدام شجاعانه و بی‌نظیر رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاهی که دارند در حقیقت نمایش شجاعت ایرانی در میانه آتش‌هاست. قالیباف امروز به جهانیان نشان داد که شهادت برای ملت ایران به‌عنوان مکتب عزت و شرافت و انسانیت محسوب می‌شود. و این حرکت تحسین برانگیز است.. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
هدایت شده از قرآن کریم
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۷۸ ↩️ شامل آیات ۱۴ تا ۲۲ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج ۲، ص ۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۱۰۱ و ۱۰۲] 🔻 در شماره ۱۰۱ با اعمال فشار و مصلحت‌اندیشی برخی‌ها (لابی داخلی) مرحوم مولایی به اجبار و ناگزیر از افسر ک.گ.ب یعنی الله‌شکور پاشازاده (معروف به شیطان‌شکور در بین برخی از جامعه دین‌دار جمهوری آذربایجان) یاد شده که چون از طرف ما اطلاع دقیق داریم که وی در اصل روحانی نبوده و سواد دینی هم ندارد و فردی بی‌تقوا و مأمور رژیم صهیونیستی الهام علی‌اف در راستای تحریف مذهب شیعه و از مبدعان اسلام مدل آذربایجانی به‌شمار می‌رود و لذا از ذکر بیوگرافی او به‌عنوان فرزانه قفقاز خودداری می‌شود. 🔻 الله‌وردی سارایلی (..... - .....ق) آخوند حاج الله‌وردی سارایلی از عالمان و روحانیون منطقه قفقاز بوده و در ردیف مبلغین علمای دینی قرار داشت. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۱۵ - ۱۱۷. 👇 🆔 ☫ @sardabir313