فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام شناسی
✅ کارهایی که امام باقر علیه السلام برای زنده نگه داشتن قیام امام حسین علیه السلام انجام می دادند⁉️
🎤 استاد رائفی پور
#شهادت_امام_باقر ع
سیره تربیتی امام باقر علیه السلام .mp3
15.31M
👶 سیره ی تربیتی امام باقر علیه السلام
⏪ شیوه ارتباط با خانواده
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#منبر_تصویری
🔴 ظهور امام زمان از زبان شهید کافی
🔸 کانال #زندگی_پس_از_زندگانی
@zendegi_pas_az_zendegani
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتشارپستثواب جاریه درپی دارد
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏝 زندگی بدون امام زمان(عج) یعنی "مغضوب علیهم بودن"
💎از امام باقر(ع) سوال شد؛ کی ظهور و قیام شما برمیگردد؟
حضرت فرمود: هروقت از مردم وفا دیدیم، موقع برگشت ماست...
🎤استاد رائفی پور
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
_✨_🌼_✨_
❗مِنَ إلغَريبْ إلَي الْحَبيبْ❗
دلهاي منتظر و عاشق به ما بپیوندید تا با
#غریب_ترین_شخصيت_عالم
امام عصر ،ضرورت وچگونگی یاری
ایشان بيشتر آشنا شويد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕تبیین لااکراه فی الدین توسط استاد قرائتی 📕
چگونه است که از یک طرف در قرآن آیه داریم که (لا اکراه فی الدین) و از طرف دیگر، مرتد باید اعدام شود؟» ۱۴٠۲/۴/۵
🌹تا پیش از سفرش به کربلا پسر خیلی شری بود همیشه چاقو در جیبش بود خالکوبی هم داشت خیلی قلدر بود و همه کوچک تر ها باید حرفش را گوش میدادند . مجید کسی بود که زیر بار حرف زور نمی رفت بچه ای نبود که بترسد خیلی شجاع بود اگر می شنید کسی دعوا کرده هر دو طرف را زور می کرد آشتی کنند و گرنه با خود مجید طرف بودند
وقتی از سفر کربلا برگشت مادرم از او پرسید
چه چیزی از امام حسین علیه السلام خواستی؟
مجید گفت: یک نگاه به گنبد حضرت ابوالفضل
و یک نگاه به گنبد امام حسین کردم و گفتم آدمم کنید.....
🌹شادی روح شهید مدافع حرم مجید قربانخانی صلوات...
غمهایی هَست که میتواند
حتی کوه را بشکند ولی
انسانِ مؤمن را نمیتواند بشکند
راه را باید ادامه داد،
این درسی است
برای من و شما..
- آیتاللهخامنهای
با درد صبر کن که دوا میفرستمت ..
مامانش از سر کوچه
واسش بستنی خرید..!
بستنیشو تو آستینش
قایم کرد آورد خونه..
به مامانش گفت
+ مامان بستنیم آب شد
ولی دل بچه های کوچه آب نشد :)
- شهیدغلامعلیپیچک 📚معرفیکتاب: «شاهینبرآفتاب» سرگذشتنامهآموزگاربسیجیشهیدغلامعلیپیچک
به نام خدای نور و روشنی
عریانی و عفیفی؟!؛ توهّم و خیال است! محال است! محال است!!!
قلم نگاشتی در تبیین نسبت بین حجاب و عفاف
✍ مهدی کوچک پور
1⃣ بدون تردید اکثریت قاطع زنان و دختران بدپوشش ایرانی، عفیف و پاکدامنند
2⃣ بی تردید هر زن و دختر با حجابی، لزوما عفیف و نجیب نیست!
3⃣ عفت ارزش و باوری ذهنی است که حجاب یکی از نمادها و بروندادهای آن است و نه همه آن!
4⃣ مانند هر ارزش دیگری، ارزش عفت نیز ممکن است تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی دستخوش تغییر گردد. این تغییر معمولا آنی نیست. به عبارت دیگر تغییر نگرش در مورد این ارزش و مختصات و الزامات آن تدریجی است، به گونه ای که در مواردی بسیار فرد و یا حتی جامعه ی در معرض چنین تحولی، خود از آن چه که اتفاق میافتد و تحولی که حادث می شود؛ آگاهی ندارند و از آن غافلند!
5⃣ تغییر تدریجی در نوع پوشش و گرایش به سمت بدپوششی، اگرچه در بسیاری از موارد، لزوما به معنای اقبال آگاهانه به بی عفتی نیست، اما این سوگیری به سمت انتخاب پوشش های نامناسب، یقینا و دقیقا نشانه های قابل فهمی از کاهش تقیّد و باورمندی به ارزش عفت هستند! در حقیقت اگر ارزش عفت را به میوه ای تشبیه کنیم، رویگردانی از حجاب کامل، نماد شروع فرایند گندیدگی در این میوه از سطح و پوست است که نفوذ آن به مرکز میوه و درگیر کردن کلیت آن، کاملا قابل پیش بینی است. در این صورت و در این مرحله، عفت، نه یک ارزش، که ضدارزش تلقی می گردد!
6⃣ فرهنگ ها حاصل جمع باورها و ارزش ها و اعتقادات و هنجارها و نمادها و سنت ها و ... هستند. همه اجزای تشکیل دهنده یک فرهنگ با هم هماهنگ و سازگارند. عفت و پاکدامنی در یک فرهنگ، ارزش است و در فرهنگی دیگر حتی ممکن است به دلیل عدم همخوانی با معیارهای و ارزش های اصلی آن فرهنگ، ضدارزش تلقی شود! به عنوان نمونه اگر در فرهنگی، آزادی به معنای امکان تحقق هر چه که انسان ( به عنوان یک موجود صرفا مادی) بخواهد؛ اصل باشد، مواردی از قبیل عفت و غیرت و ناموس و...، نه تنها ارزش محسوب نمی شوند که حتی به عنوان نگرش ها و ارزش های ارتجاعی مورد هجمه و تمسخر واقع می شوند! با این وصف این که شماری از ایرانیان ذیل شعار بی مبنای "زن ، زندگی ، آزادی" در صدد آن باشند که پوشش نجیبانه برآمده از ارزش عفت و پاکدامنی را رها کنند و با تقلید از فرهنگ غرب که نجابت و عفت و غیرت را ارزش نمیداند؛ یلگی در پوشش را انتخاب کنند و همچنان مدعی عفت باشند؛ البته یک ادعای توهمیست که هیچگاه محقق نمی شود! در فرهنگ غربی، تبرّج و بدن نمایی و عریانی و حداکثر لذت غیرخشونت بار و مبتنی بر رضایت طرفین و یا شرکای!!! جنسی از داشته ها و جاذبه های جنسی و جسمانی، ذیل عنوان آزادی، ارزش محسوب میشوند! و درک این که جمع بین عفت و پاکدامنی و حفظ حریم ها و ... با مواردی از سنخ نمونه های پیش گفته، محال است؛ کار سختی نیست!
7⃣ گفتیم که حجاب و پوشش نجیبانه بازتاب بیرونی عفت است. اگر در رعایت این هنجارِ مبتنی بر ارزش، پای در مسیر سستی بگذاریم، در واقع یعنی در روایی و حقانیت هنجارِ حجاب و ارزش پشتیبان آن ( عفت و پاکدامنی)، گرفتار تردید شده ایم! این تردید حدّ توقف ندارد. به عبارت دیگر، تردید در حجاب، اگر با پس زدن چادر شروع میشود؛ در همین حد باقی نمی ماند. چادر کنار میرود، روپوش بلند جایگزینش می شود، مقنعه کم کم عقب میرود، و ..... تا عیانی ناف و ... اندکی بعد؛ اندکی پایین تر!!!😡🥵😔
و می بینیم که تنها چندماه بعد از اغتشاشات سال گذشته، وضعیت پوشش مدعیان زن زندگی آزادی و مقلدان ساده دل و تفکر گریز آنان، چه وضعیت اسفناک و شرم آوری را به نمایش عام گذاشته است! و شکی نیست که اگر به خود نیاییم و از این خواب غفلت اندود بیدار نشویم، جریان شوم مذکور همچنان ادامه می یابد و تا مرز عریانی پیش خواهد رفت! آیا حرکت بر این مدارِ قرارسوز و شرافت ستیز، مشی بر منش انسانیست؟! و آیا میتوان در عین عریانی و وقاحت های رفتاری مترتب بر آن، همچنان مدعی عفت و نجابت بود؟! بی گمان نه!!! از این روست که گفتیم و می گوییم:
عریانی و عفیفی؟ توهم و خیال است! محال است! محال است!!!
مهدی کوچک پور
.
🙏فراوان سپاس🙏
💚🍃
عمری ز غم کرببلا خون جگر خورد
قربان دل و چشم تر حضرت باقر(ع)
#سیدهاشم_وفایی