10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نماهنگ ۱۶ آذر دانشجوی ایران
⭕️روایت موسیقیایی از دانشجوی ابتدای انقلاب تا امروز
🎼 شاعر و آهنگساز : سیدصادق آتشی
🎬 تهیه کننده : مهرداد توکلی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢فاطمیهی امسال،
با فاطمیههای قبل فرق میکند!
ما چادرکشیدن را به چشم دیدهایم...
✍️محمدجواد محمودی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی
💢 نجات اهل عالم با حسین است...
🔺 شاید برای ما که در فرهنگ حسینی چشم باز کرده ایم بسیاری از گزاره ها فقط یک شعار باشند و کمتر به عمق آن توجه کرده باشیم؛ ولی در غرب انسان محروم از مأمن و پناهگاه برای بسیاری از معضلات لاینحل انسانی و اجتماعی خود، در تکاپوی عجیبی برای یافتن «راه نجات» است...
🔺 در فیلم گرگ و میش محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا عشق حرام مثلثی دو موجود خون آشام و انسان گرگنما به یک دختر انسان مصالحهی را بین آنان برقرار می کند که از ذات هر دو آنان غیر منتظره و غیرقابل باور است...
🔺 فیلم در لبه مرز ژانر وحشت و تخیل عبور می کند ولی به آن قدم نمی گذارد. فیلم می خواهد در فضای درام و دلکش، سودای عشق حرامی را به مخاطب خود بچشاند و از این رهگذر مقصود خود را تبیین کند ...
🔺 مقصود فیلم حتی ابتذال و پورن نیست، مقصود راه حل صلح و آشتی و آرامش را در _ عشق ورزیدن _ دیدن است...
🔺آری خونآشام یا گرگنما ، استعاره ایست از حال دل بسیاری از انسانها که به جادوی عشق دست از خباثت و جنگ و دشمنی بر میدارند...
🔺اما عشق به چه و چه کسی؛ اگر معشوقه ها و عشق های حرام اینچنین پربرکت بودند دنیا تاریخ غیر از این داشت. این عشق پاک و معصوم است که فقط می تواند این کارکرد را داشته باشد، انسان را از رذیلت ها برهاند و به ساحل امن و آرامش برساند...
🔺حسین (ع) آن سفینه نجات است و نماد اکمل و اتم عشق الهی و #اربعین حسینی نمود عملی تمسک به عشق معصوم و پاک؛ آشتی و صلحی مثال زدنی که برای انسان امروز نه یک خاطره خوش بلکه راه علاجی است تا خود را از هزاران ترفند شیطانی برای ضلالتش بنام راه نجات برهاند...
🔺فرض است بر دغدغهمندان عرصه #جهاد_تبیین تا با همین ابزار بیشتر «راه نجات» واقعی عالم را با قیاس با نسخه های شیطانی دستگاه های پروپاگاندای غرب _ که برای انسان نسخه نجات تجویز نمودهاند _ را چه به مشتاقان راهش و چه سایر انسان های امروز دنیا بنمایانند...
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢پیام یکی از مخاطبان
⭕️ نکته ای رو عرض میکنم
🔻 خطابم به این پیام نیست.
مدتی هست هم در استوری های علی کریمی و هم جاهای دیگه از این شخص نقل قول میشه یا ریتوییت میشه
مهم نیست این آدم کیه
مهم اون لباسی هست که تن این آدمه
رفته رفته در ذهن مخاطب اثر میذاره
حس انزجار و بدبینی
از کی؟
از چی؟
لباس نیروی انتظامی و هر کی اونو به تن داره در چشم قشر حزباللهی ها هم منفور میشه.
خوبه خودمون شروع کننده باشیم و عکس این تصاویر رو ادیت کنیم و بعد نشر بدیم.
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نماهنگ امان از جدایی🍃
🔻روایتی شاعرانه از
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🎬 نویسنده و کارگردان: هادی نادری
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 معیار شیعگی در سخن حضرت زهرا(س)
🔻پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در تمجید «شیعگی» و جایگاه والای «شیعیان» و مقامات و درجات معنوی و ایمانی آنان سخنان فراوانی بیان کردهاند. به عنوان مثال، در روایت بسیار مشهوری در توصیف شیعیان گفته شده است که در روز قیامت در حالی که سایر مردم در اندوه و وحشت آن روز به سر میبرند، شیعیان بر «منبرهایی از نور» در آرامش و نشاط و بهجت به سر میبرند. و در حالی که همه مردمان پیاده وارد محشر میشوند اینان با ابهت و عظمت و به صورت سواره وارد صحرای محشر میشوند. در بهشت نیز در کنار حوض کوثر در محضر امیر مؤمنان(ع) از نعمتهای بهشتی متنعماند.
🔻این توصیفات موجب شده بود که اصحاب و یاران اهل بیت همواره این دغدغه را داشته باشند که آیا از زمره شیعیان به شمار میروند یا خیر. به همین دلیل به گونههای مختلفی معیار و ملاک شیعگی را از اهل بیت جویا میشدند. و اهل بیت نیز متناسب با شرایط فردی و اجتماعی آن روزگار پاسخهای متنوعی بیان میکردند.
🔻به عنوان نمونه فردی از حضرت #فاطمه زهرا سلام الله علیها همین مسأله را جویا شد و آن حضرت در پاسخ، معیاری عملی برای شیعگی بیان کرده و فرمودند:
إنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناكَ وَ تَنْتَهي عَمّا زَجَرْناكَ عَنْهُ، فأنْتَ مِنْ شيعَتِنا، وَ إلاّ فَلا؛
اگر آنچه را كه ما ـ اهل بيت(ع)ـ دستور دادهايم عمل كني و از آنچه نهي كردهايم پرهیز نمایی، از شيعيان ما هستي وگرنه، خير.
♦️بر اساس این ملاک، شیعگی را صرفاً نباید در سطح باورهای ذهنی و یا گرایشها و عواطف باطنی و حب و بغضهای درونی منحصر کرد، اینها هست، اما افزون بر آن شیعه بودن یک معیار عملی بسیار مهم دارد و آن اینکه زندگی خود را بر اساس آموزههای دینی و الهی سامان میدهد. به اوامر الهی عمل میکند و از نواهی او دوری میگزیند. خطکش زندگی او شریعت الهی است. مرزبندیهای زندگی او بر اساس مرزبندیهای دینی و الهی است. و به طور کلی سبک زندگی او، در همه عرصههای زیست فردی و اجتماعی، سبکی توحیدی و دینی است.
✍ احمدحسین شریفی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 تاکتیک "تیرباران کامنتی" در شبکههای اجتماعی
⭕️ خُرده مقالهای پیرامون تاکتیک "تیربارن کامنتی" در شبکههای اجتماعی، خصوصا اینستاگرام
🔻 شاید این متن خیلی جنبهی عمومی نداشته باشد و مخاطب اصلی آن افراد سرشناس، #سلبریتیها و #اینفلوئنسرها باشند. اما دانستن این #تاکتیک برای عموم افرادی که در #فضای_مجازی فعال هستند بسیار مهم و راه گشاست. برای بسیاری از افراد پیش آمده که وقتی موضع خاصی میگیرند با کامنتهای متفاوتی از طرف هوادارانشان مواجه شوند. گاهی کامنتهای خوب و محبتآمیز و گاه بد و ناامید کننده، البته به فرمایش حضرت مولا علی ع در هر دو حالت فرد نباید خودش را ببازد و از #تحسین دیگران #مغرور یا از #تحقیر آنها احساس یاس کند. اما برای کشور ما که اساساً زیر حملات گسترده و بی وقفهی دشمنان ایران قرار دارد، این کامنتها مانند رگبار گلولهی تیربار ام61 وُلکان عمل میکند، و متاسفانه در این پنج شش سال اخیر شاهد بودهایم که بسیاری از سلبریتیهای ما از این گلوله باران جان سالم بهدر نبرده، و مسیر حق را گم کردند.
🔻به طور کلی این "تیرباران کامنتی" با سه نوع محتوای روانشناختی تهیه و علیه اهداف استفاده میشود.
1⃣ مرحلهی اول؛ کامنتهای توهینآمیز. این کامنتها با هدف عصبانی کردن و بهم ریختن تعادل روانی فرد نوشته میشوند. در این مرحله اکثر کامنتها فحش و ناسزاهای رکیک و ناموسی است و کلمات و صفتهایی بسیار بیشرمانه، تا هر چقدر هم که فرد سعهیصَدر داشته باشد و به روی خودش نیاورد، باز از درون دچار آشفتگی روحی و پریشانی در تصمیمگیری شود.
2⃣ مرحلهی دوم؛ کامنتهای شرمندهساز. در این مرحله کامنتها شکل مهربانانه و دلسوزانه بخود میگیرند و با جملاتی مانندِ؛ (از شما بعید بود چنین مطلبی را عنوان کنید!) یا (در شان شما نبود) و یا (از شما توقع نداشتیم) فرد را در شرایطی قرار میدهند که از کرده، یا گفتهی خود احساس شرمساری کند و کامنتهای فوق را نوعی لطف نسبت به خود قلمداد نماید. در این مرحله که به مرحلهی شرمندهسازی شهرت دارد، فرد که با کامنتهای توهینآمیز حس حقارت و عصبانیت را همزمان تجربه میکرده، از خودش خجالت میکشد که چرا موضعی گرفته یا مطلبی گفته که با نظر عام جامعه در تضادی این چنین قرار داشته، حال آنکه تمام این گلوله بارانِ کامنتی که گاه تا صدها هزار کامنت میرسد (با توجه به میزان شُهرت فرد) توسط چند ده نفر اتفاق میافتد و اساساً این کامنتها و نگارندههایش وزنی در جامعه ندارند یا در بهترین حالت وزن بسیار اندکی دارند. در این دو مرحله، فرد از نظر روانشناختی به مرحلهی پذیرش میرسد، زیرا از کردهی خود پشیمان است و به دنبال مَفری برای رهایی میگردد اما از آنجا که این حملات با هدف ناتوانسازی و تنبیه فرد صورت میگیرد هرگز دارای گذارههایی برای گفتگو و پرسش و پاسخ نیستند و هدف یا خواستهی خود را با رویکردی کاملا دیکتاتور مابانه به هدف خود تزریق میکنند. فرد که پریشان و مستاصل شده ناگهان با کامنتهای دیگری مواجه میشود.
3⃣ مرحلهی سوم؛ کامنتهای تهدید آمیز. در این مرحله کامنتها به وضوح خشن هستند از تهدید به اسیدپاشی و چاقو زدن تا حمله به خانواده و خانه، و یا آتش زدن خودرو یا حتی تجاوز و تعدی و قتل. حالا که فردِ مورد هدف در استیصال کامل به سر میبرد، تهدید او، هویتش را زیر فشار قرار میدهد و فرد خود را در لبهی پرتگاهی میبیند که به زودی از آن فروخواهد افتاد، پس تصمیمات آنی برای حفظ آبرو یا جان خود میگیرد و عقب نشینی را بهترین راهحل تصّور میکند، غافل از اینکه همین عقبنشینی فوری و بدون تامل و تفکر، دقیقا هدف اصلی و نهایی این "تیربارانکامنتی" است. در موارد بسیاری هدفِ مورد نظر دیگر جرات ارائه نظر در رابطه با موضوعات مهم کشور و خصوصا حمایت از آرمانها یا اهداف سرزمینیاش را از دست داده و سعی میکند با تغییراتی در سبک زندگیاش در شبکههای اجتماعی خود را شبیه جماعتی کند که زیر گلوله بارانِ چنین کامنتهایی قرار نمیگیرند، و احتمالا با خودش میگوید؛ خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!.
♦️ این سه مرحله یعنی توهین و تحقیر، شرمندهسازی، و ترساندن، در بلند مدت از فردِ موردِ هدف یک عاملِ بیجیره و مواجب میسازد که حالا بیهیچ حملهای، خودش پیش پیش برای تیم حریف، گل به خودی بزند و حتی از باورها و اعتقاداتش به طور کامل دست بکشد.
✍سهیل سلیمی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
18.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 همجنسبازی از کجا وارد کارتونهای بچهها شد؟!
♦️بعد از «دنیای اسباببازیها»، حالا نوبت به یک انیمیشن رده خردسالان رسیده که با مفاهیم همجنسبازی آلوده شده است.
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💢 همجنسبازی از کجا وارد کارتونهای بچهها شد؟! ♦️بعد از «دنیای اسباببازیها»، حالا نوبت به یک ان
💢 زنگ خطر انیمیشنهای مروج همجنس بازی
⭕️ اولین انیمیشن دیزنی با نقش اول همجنسباز، امروز دیگر با باز لایتیر طرف نیستیم که در یک سکانس یازدهثانیهای، چشم بچهمان را بگیریم تا تماس لبهای دو زن را نبیند. امروز والت دیزنی دنیای عجیب را ساخته و شخصیت اصلی آن را یک نوجوان همجنسباز قرار داده. روشن و صریح؛ جوری که از دل داستان قابل حذف نباشد.
🔻پدر او از این انحراف فرزندش کاملاً راضی و خوشحال است و اتفاقاً تلاش میکند دست پسرش را بگذارد توی دست کراشش که یک پسر همجنسباز دیگر است!
✍ سید علیرضا آلداود
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
#اختصاصی
💢 امید، زیر سایه فرهنگ خودی نه بیخودی
#قسمت_سوم
🔻بخش عظیمي از ارزشها و باورهای فرهنگی و اجتماعي افراد مختلف جامعه در دنیای امروز، تحتالشعاع فضای مجازی قرار گرفته است.
🔻آمارها نیز حکایت از نقش ویژهای دارد که فضای مجازی، در تعيين اولویتهای ذهنی و رفتاری افراد جامعه ایفا میکند.
🔻 طبق نظریه کاشت، فضای مجازی، بازی در نقش محیطی را به عهده دارد که بر اولویتهای ذهنی و رفتاری افراد تأثیر گذاشته است و در دراز مدت به آن جهت میدهد.
🔻آن هنگامی که این اولویتهای ذهنی و رفتاری به درستی انتخاب یا در اصطلاح، کاشت نگردد، آسیبهای جبران ناپذیری را در سطح وسیعی به جامعه وارد خواهد ساخت.
⭕️ یکی از مهمترین آسیبها، القاء و ایجاد حس ناامیدی و خود کمبینی در جامعه است که برای مقابله با این آسیب و بازگردانی امید به اجتماع بایستی اقدام دیگری را در فضای مجازی انجام دهیم.
🔻 در این اقدام باید فضای مجازی، به مثابه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
🔻نهادی كه انتقال صحیح میراث فرهنگی، اجتماعی و ارزشهای جامعه را بر عهده گرفته است تا از این رهگذر اجازه ندهد فرهنگ بیخودی جایگزین فرهنگ خودی شود؛ آن هم فرهنگی که ثمرهاش جز رنج و نومیدی نخواهد بود.
🔻غفلت دست اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعي در نحوه ارائه الگوي مناسب از یک طرف و بیتوجهی به نقش بیبدیل فضاي مجازی در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی_اسلامی از طرف دیگر، روند پیشروی فرهنگ غیرخودی به درون جامعه را تسريع بخشيده است.
🔻همچنین عدم همخوانی این الگوها با مبانی اعتقادی و فرهنگی جامعه باعث شده است عدم خودباوری بر روح جامعه سایه افکند.
♦️در حال حاضر دشمن زودتر از ما به تأثیر تبلیغات بر تغییر ارزشها و فرهنگ جوامع پی برده و با استفاده گسترده از همین تبلیغات در فضای مجازی به ترویج فرهنگ غربی پرداخته است.
🔻از این رو سیطره تبلیغات بر روابط اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و از فضای مجازی در جهت تبلیغ و ترویج شایسته برای فرهنگ غنی جامعه بهره گرفت.
♦️فضای مجازی به سان شمشیر دو لبهای میماند که میتوان در آن همچون گذشته فرصتسوزی کرد و به دشمن اجازه داد تا هویت ما را نشانه بگیرد یا میتوان عکس آن عمل نمود و با اشاعه فرهنگ صحیح در بستر فضای مجازی، جامعهای پرامید ساخت.
✍️🏻تکتم برغمدی
ویراستار: مريم صادقی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
#ویژه_خواهران
🔆 به همت:
🔅اداره کل تبلیغات اسلامی قم
🔅انجمن سواد رسانه طلاب
🔅کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء
💠 دوازدهمین محفل یادداشتخوانی نویسندگان حوزوی با حضور اعضای تحریریه بانو مجتهده امین💠
👌اعلام حضور برای نویسندگان مهمان « @rahil1357 »
🔶 مهمان ویژه: استاد جواد محدثی، پیشکسوت نویسندگی حوزه
🔆 با حضور و مشاوره:
1️⃣ سرکار خانم دکتر طیبی، استاد حوزه علمیه خواهران
2️⃣ حجت الاسلام محمدصادق ناطقی، مسئول کانونهای فرهنگی تبلیغی استان قم
3️⃣ حجت الاسلام علی اسفندیار، روزنامهنگار و مدیر کانون مدادالفضلاء
🔹برنامهها:
✔️ تبیین ساز و کار هیأت تحریریه بانو مجتهده امین
✔️یادداشتخوانی نویسندگان و نقد و نظر استاد و حاضران
🔸زمان: یکشنبه 20 آذر، ساعت: 15 تا 16:30
🔸مکان: خیابان جمهوری نبش کوچه ۶، اداره کل تبلیغات اسلامی قم، طبقه 3، سالن شهید سلیمانی
📚حرکت مفهومی ما در شبکه نویسندگان حوزوی: از #پویش_نوشتن تا #جهاد_روایت
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh