فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رئیسی: دانشگاه غربیها را عصبانی میکند برای همین به دنبال تعطیلی دانشگاه هستند
⭕️اینجا ایران است مردان و زنان فرهیختهای دارد مگر اجازه میدهد به شما هر کاری بکنید
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قربانی شدن دانشجویان ایرانی پیش پای معــاون رئیس جمهور آمریکا!!!
🔻 ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بر دانشجویان چه گذشت؟!
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکاست
⭕️ رهبر معظم انقلاب در باره فلسفه روز دانشجو میگویند: جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همهی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیلهی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود میآید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همهی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش اول
📑ناشر: بوستان کتاب قم
👤نویسنده: دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📅سال نشر: 1398
📃تعداد صفحات: 408
🖇سینمای ایران، به ویژه سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب ترین و البته موفق ترین شاخۀ هنر در ایران معاصر بوده است. پس از گذشت چهار دهۀ پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریان های سینمایی موجود و ارزیابی آنها می تواند به درک آن کمک کند.
🖇در این کتاب جریان سینمای دینی در سینمای پساانقلاب بررسی شده است. پس از انقلاب به علت پررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی در زیست سیاسی - اجتماعی مردم، افکار هنرمندان متعهد و اولویت های سیاست گذاران، جریان سینمای دینی به مثابه پاسخی هنری - سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کمکم پدید آمد و تاکنون در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال داشته است. بافت اجتماعی، زمینۀ تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی داشته اند که در این کتاب نقش هر یک از آنها بررسی شده است.
🔗 @r_esmaeili
هدایت شده از دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش دوم
📎در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی کلیتنگر، موضوعاتی همچون سینمای دینی، سیاستهای حاکمیتی و اقتصادسیاسی دولتهای گوناگون پس از انقلاب و همچنین بازنمایی دین در سینمای بعد از انقلاب اسلامی سال 1357، و ارتباطات مختلف آنها، با استفاده از مجموعه نظریات انتقادی مورد بررسی قرار گیرد.
📎در این راه قبل از هر کاری مقطع زمانی بعد از انقلاب تا پایان سال 1391 را با توجه به تغییرات حاکمیتی و سیاسی به چهار دورهی متمایز تقسیم کردیم:
الف) دوران تثبیت حاکمیت انقلابی و جنگ 8 ساله با عراق
ب) دوران سازندگی
ج) دوران اصلاحات
د) دوران بازآفرینی گفتمان انقلابی
📎بعد از این مرحله، پیرامون اقتصاد سیاسی هر دوره و شرایط اجتماعی و سیاسی آن به شیوهی اسنادی مباحثی را طرح کردیم. سپس فیلمهای دینی سینمایِ بعد از انقلاب را تمامشماری کرده و نسبتِ کمیِ هر دوره را مشخص و با استفاده از نمونهگیریِ متناسب با حجم، تعدادِ بیست فیلم را برای مقطع زمانی مورد بحث انتخاب نمودیم.
📎در آخر نیز با استفاده از نظریههایی مانند صنعت فرهنگسازی و زندگی روزمره و بازتاب، آنها را تفسیر و روندها و آسیبهای حاکم بر سینمایِ دینی مقاطعِ مختلفِ بعد از انقلاب را مشخص کردیم. در این پژوهش مشخص شد که عمدهی تولیدات سینمایی تمام ادوار پس از انقلاب کارکرد تبلیغی و اقناعی داشته است.
🔗 @r_esmaeili
#اختصاصی
💢 سایه آسیبها بر روی فعالیتهای سازمانهای فرهنگی
⭕️فرهنگ عبارت از مجموعه باورها، ارزشها و الگوهای متفاوت رفتاری که برای گروهی از مردم اهمیت دارد. فرهنگ هر کشور با کشور دیگر متفاوت میباشد. شناخت الگوها و تفاوتهای فرهنگی به لحاظ مدیریتی و ارتباطی در دو سطح بینالمللی و ملی حائز اهمیت است.
🔻شناخت این تفاوتها برای حفظ انسجام، اقتدار، هویت جامعه، پیشرفت و تعالی کشور ضرورت دارد و در این زمینه، نیازمند به تحول فرهنگی برای دستیابی به توسعه نمایان میشود. جامعهای که دچار ضعف فرهنگی باشد، سبب سقوط و زوال تمدن میشود.
🔻یکی از مواردی که باعث عدم پویایی فرهنگی یک کشور میشود، ناکارآمدی سازمانها و نهادهای فرهنگی آن کشور است، بنابراین بازنگری بنیادین بر فعالیت سازمانها و نهادهای فرهنگی از ضروریات هر جامعه است. واضح است این امر مهم حاصل نمیگردد مگر اینکه نخست به آسیبشناسی این سازمانها بپردازیم.
♦️ آسیبشناسی سازمانها و نهادهای فرهنگی در دو بُعد خُرد و کلان مورد بررسی قرار میگیرد.
♦️ ناکارآمدیهای ناشی از ضعفِ نظامِ قانونگذاریِ در سطح کلان فرهنگی:
1️⃣ فقدان استراتژی فرهنگی
2️⃣ فقر کادرهای تخصصی
3️⃣ فقدان نگرش بلندمدت به پدیدههای فرهنگی
4️⃣ عدم درک تحولات محیطی
5️⃣ سیاستزدگی نهادهای فرهنگی
6️⃣ عدم ارتباط نهادهای فرهنگی و علمی
7️⃣ فعالیتها و اقدامات موازی نهادهای فرهنگی
8️⃣ فقدان الگوها و مدلهای مطلوب مدیریت فرهنگی
9️⃣ عدم توجه به گسترش نهادهای مدنی فرهنگی
0️⃣1️⃣ ساختار معیوب اداری در نهادهای فرهنگی
♦️ ناکارآمدیهای مدیریت سازمانها و نهادهای فرهنگی (سطح خُرد):
1️⃣ ضعف آموزش کادرهای فرهنگی
2️⃣ فقدان اهداف (بلندمدت، میانمدت و کوتاهمدت)
3️⃣ ناکارآمدی ساختاری و تشکیلاتی (بوروکراسی اداری)
4️⃣ عدم پویایی و تحول پذیری (سیستمی)
5️⃣ عدم بهرهمندی از ابزار و تکنولوژی اطلاعات (lT)
6️⃣ تداخل وظایف سازمانها و نهادهای فرهنگی
7️⃣ فقدان تولید و باز تولید فرهنگی (انجماد فرهنگی)
8️⃣ تمایل به اهداف غیرذاتی
9️⃣ انفعال یا تسلیم فرهنگی
0️⃣1️⃣ مشتری محوری و فقدان ماهیت فرهنگی (مهندسی ارزش)
🔻دسته نخست که به آسیبهای نظام سیاستگذاری کلان کشور مربوط میباشد، بر روی فعالیتهای سازمانهای فرهنگی سایه انداختهاست؛ دسته دوم مربوط به اداره داخلی سازمانها و نهادهای فرهنگی میباشد.
🔻در بُعد کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با تلاش بیشتر معضلات فوق را، مرتفع نماید.
🔻در بُعد خُرد هم مدیران عالی اجرایی سازمانهای فرهنگی بایستی با جدیت بیشتری به این نکات توجه نموده تا بتوانند از مدیریتی مؤثر و کارآمد جهت دستیابی به اهداف فرهنگی بهرهبرداری نمایند.
♨️ یک نظام جامع مدیریت فرهنگی، میتواند روند تحولات مدیریتی جامعه را اصلاح کرده و بستر توسعه پایدار کشور را فراهم سازد.
♨️سیاستگذاران و مدیران فرهنگی برای ارتقای انسجام درونی و افزایش توان سازمان و جامعه در تطابق با محیط بیرونی نیازمند تسلط بر دانش، مهارت و رویکرد مطلوب در عرصه مدیریت فرهنگی هستند تا بتوانند با ایجاد، تثبیت و گسترش ارزشها و سیاستهای خاص خود از طریق برنامهها و خدمات فرهنگی متناسب و جذاب موثر باشند.
♨️بهرهگیری از دانش مدیریت فرهنگی با توجه به فرهنگ غنی اسلامی _ ایرانی و ظرفیت بالای نخبگان، ما را قادر خواهد ساخت تا بر مشکلات موجود در حوزه فرهنگ با موفقیت فائق آییم.
✍️عاطفه رضازاده
🖋ویراستار: گلستانی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نماهنگ ۱۶ آذر دانشجوی ایران
⭕️روایت موسیقیایی از دانشجوی ابتدای انقلاب تا امروز
🎼 شاعر و آهنگساز : سیدصادق آتشی
🎬 تهیه کننده : مهرداد توکلی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢فاطمیهی امسال،
با فاطمیههای قبل فرق میکند!
ما چادرکشیدن را به چشم دیدهایم...
✍️محمدجواد محمودی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی
💢 نجات اهل عالم با حسین است...
🔺 شاید برای ما که در فرهنگ حسینی چشم باز کرده ایم بسیاری از گزاره ها فقط یک شعار باشند و کمتر به عمق آن توجه کرده باشیم؛ ولی در غرب انسان محروم از مأمن و پناهگاه برای بسیاری از معضلات لاینحل انسانی و اجتماعی خود، در تکاپوی عجیبی برای یافتن «راه نجات» است...
🔺 در فیلم گرگ و میش محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا عشق حرام مثلثی دو موجود خون آشام و انسان گرگنما به یک دختر انسان مصالحهی را بین آنان برقرار می کند که از ذات هر دو آنان غیر منتظره و غیرقابل باور است...
🔺 فیلم در لبه مرز ژانر وحشت و تخیل عبور می کند ولی به آن قدم نمی گذارد. فیلم می خواهد در فضای درام و دلکش، سودای عشق حرامی را به مخاطب خود بچشاند و از این رهگذر مقصود خود را تبیین کند ...
🔺 مقصود فیلم حتی ابتذال و پورن نیست، مقصود راه حل صلح و آشتی و آرامش را در _ عشق ورزیدن _ دیدن است...
🔺آری خونآشام یا گرگنما ، استعاره ایست از حال دل بسیاری از انسانها که به جادوی عشق دست از خباثت و جنگ و دشمنی بر میدارند...
🔺اما عشق به چه و چه کسی؛ اگر معشوقه ها و عشق های حرام اینچنین پربرکت بودند دنیا تاریخ غیر از این داشت. این عشق پاک و معصوم است که فقط می تواند این کارکرد را داشته باشد، انسان را از رذیلت ها برهاند و به ساحل امن و آرامش برساند...
🔺حسین (ع) آن سفینه نجات است و نماد اکمل و اتم عشق الهی و #اربعین حسینی نمود عملی تمسک به عشق معصوم و پاک؛ آشتی و صلحی مثال زدنی که برای انسان امروز نه یک خاطره خوش بلکه راه علاجی است تا خود را از هزاران ترفند شیطانی برای ضلالتش بنام راه نجات برهاند...
🔺فرض است بر دغدغهمندان عرصه #جهاد_تبیین تا با همین ابزار بیشتر «راه نجات» واقعی عالم را با قیاس با نسخه های شیطانی دستگاه های پروپاگاندای غرب _ که برای انسان نسخه نجات تجویز نمودهاند _ را چه به مشتاقان راهش و چه سایر انسان های امروز دنیا بنمایانند...
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢پیام یکی از مخاطبان
⭕️ نکته ای رو عرض میکنم
🔻 خطابم به این پیام نیست.
مدتی هست هم در استوری های علی کریمی و هم جاهای دیگه از این شخص نقل قول میشه یا ریتوییت میشه
مهم نیست این آدم کیه
مهم اون لباسی هست که تن این آدمه
رفته رفته در ذهن مخاطب اثر میذاره
حس انزجار و بدبینی
از کی؟
از چی؟
لباس نیروی انتظامی و هر کی اونو به تن داره در چشم قشر حزباللهی ها هم منفور میشه.
خوبه خودمون شروع کننده باشیم و عکس این تصاویر رو ادیت کنیم و بعد نشر بدیم.
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نماهنگ امان از جدایی🍃
🔻روایتی شاعرانه از
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
🎬 نویسنده و کارگردان: هادی نادری
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 معیار شیعگی در سخن حضرت زهرا(س)
🔻پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در تمجید «شیعگی» و جایگاه والای «شیعیان» و مقامات و درجات معنوی و ایمانی آنان سخنان فراوانی بیان کردهاند. به عنوان مثال، در روایت بسیار مشهوری در توصیف شیعیان گفته شده است که در روز قیامت در حالی که سایر مردم در اندوه و وحشت آن روز به سر میبرند، شیعیان بر «منبرهایی از نور» در آرامش و نشاط و بهجت به سر میبرند. و در حالی که همه مردمان پیاده وارد محشر میشوند اینان با ابهت و عظمت و به صورت سواره وارد صحرای محشر میشوند. در بهشت نیز در کنار حوض کوثر در محضر امیر مؤمنان(ع) از نعمتهای بهشتی متنعماند.
🔻این توصیفات موجب شده بود که اصحاب و یاران اهل بیت همواره این دغدغه را داشته باشند که آیا از زمره شیعیان به شمار میروند یا خیر. به همین دلیل به گونههای مختلفی معیار و ملاک شیعگی را از اهل بیت جویا میشدند. و اهل بیت نیز متناسب با شرایط فردی و اجتماعی آن روزگار پاسخهای متنوعی بیان میکردند.
🔻به عنوان نمونه فردی از حضرت #فاطمه زهرا سلام الله علیها همین مسأله را جویا شد و آن حضرت در پاسخ، معیاری عملی برای شیعگی بیان کرده و فرمودند:
إنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناكَ وَ تَنْتَهي عَمّا زَجَرْناكَ عَنْهُ، فأنْتَ مِنْ شيعَتِنا، وَ إلاّ فَلا؛
اگر آنچه را كه ما ـ اهل بيت(ع)ـ دستور دادهايم عمل كني و از آنچه نهي كردهايم پرهیز نمایی، از شيعيان ما هستي وگرنه، خير.
♦️بر اساس این ملاک، شیعگی را صرفاً نباید در سطح باورهای ذهنی و یا گرایشها و عواطف باطنی و حب و بغضهای درونی منحصر کرد، اینها هست، اما افزون بر آن شیعه بودن یک معیار عملی بسیار مهم دارد و آن اینکه زندگی خود را بر اساس آموزههای دینی و الهی سامان میدهد. به اوامر الهی عمل میکند و از نواهی او دوری میگزیند. خطکش زندگی او شریعت الهی است. مرزبندیهای زندگی او بر اساس مرزبندیهای دینی و الهی است. و به طور کلی سبک زندگی او، در همه عرصههای زیست فردی و اجتماعی، سبکی توحیدی و دینی است.
✍ احمدحسین شریفی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 تاکتیک "تیرباران کامنتی" در شبکههای اجتماعی
⭕️ خُرده مقالهای پیرامون تاکتیک "تیربارن کامنتی" در شبکههای اجتماعی، خصوصا اینستاگرام
🔻 شاید این متن خیلی جنبهی عمومی نداشته باشد و مخاطب اصلی آن افراد سرشناس، #سلبریتیها و #اینفلوئنسرها باشند. اما دانستن این #تاکتیک برای عموم افرادی که در #فضای_مجازی فعال هستند بسیار مهم و راه گشاست. برای بسیاری از افراد پیش آمده که وقتی موضع خاصی میگیرند با کامنتهای متفاوتی از طرف هوادارانشان مواجه شوند. گاهی کامنتهای خوب و محبتآمیز و گاه بد و ناامید کننده، البته به فرمایش حضرت مولا علی ع در هر دو حالت فرد نباید خودش را ببازد و از #تحسین دیگران #مغرور یا از #تحقیر آنها احساس یاس کند. اما برای کشور ما که اساساً زیر حملات گسترده و بی وقفهی دشمنان ایران قرار دارد، این کامنتها مانند رگبار گلولهی تیربار ام61 وُلکان عمل میکند، و متاسفانه در این پنج شش سال اخیر شاهد بودهایم که بسیاری از سلبریتیهای ما از این گلوله باران جان سالم بهدر نبرده، و مسیر حق را گم کردند.
🔻به طور کلی این "تیرباران کامنتی" با سه نوع محتوای روانشناختی تهیه و علیه اهداف استفاده میشود.
1⃣ مرحلهی اول؛ کامنتهای توهینآمیز. این کامنتها با هدف عصبانی کردن و بهم ریختن تعادل روانی فرد نوشته میشوند. در این مرحله اکثر کامنتها فحش و ناسزاهای رکیک و ناموسی است و کلمات و صفتهایی بسیار بیشرمانه، تا هر چقدر هم که فرد سعهیصَدر داشته باشد و به روی خودش نیاورد، باز از درون دچار آشفتگی روحی و پریشانی در تصمیمگیری شود.
2⃣ مرحلهی دوم؛ کامنتهای شرمندهساز. در این مرحله کامنتها شکل مهربانانه و دلسوزانه بخود میگیرند و با جملاتی مانندِ؛ (از شما بعید بود چنین مطلبی را عنوان کنید!) یا (در شان شما نبود) و یا (از شما توقع نداشتیم) فرد را در شرایطی قرار میدهند که از کرده، یا گفتهی خود احساس شرمساری کند و کامنتهای فوق را نوعی لطف نسبت به خود قلمداد نماید. در این مرحله که به مرحلهی شرمندهسازی شهرت دارد، فرد که با کامنتهای توهینآمیز حس حقارت و عصبانیت را همزمان تجربه میکرده، از خودش خجالت میکشد که چرا موضعی گرفته یا مطلبی گفته که با نظر عام جامعه در تضادی این چنین قرار داشته، حال آنکه تمام این گلوله بارانِ کامنتی که گاه تا صدها هزار کامنت میرسد (با توجه به میزان شُهرت فرد) توسط چند ده نفر اتفاق میافتد و اساساً این کامنتها و نگارندههایش وزنی در جامعه ندارند یا در بهترین حالت وزن بسیار اندکی دارند. در این دو مرحله، فرد از نظر روانشناختی به مرحلهی پذیرش میرسد، زیرا از کردهی خود پشیمان است و به دنبال مَفری برای رهایی میگردد اما از آنجا که این حملات با هدف ناتوانسازی و تنبیه فرد صورت میگیرد هرگز دارای گذارههایی برای گفتگو و پرسش و پاسخ نیستند و هدف یا خواستهی خود را با رویکردی کاملا دیکتاتور مابانه به هدف خود تزریق میکنند. فرد که پریشان و مستاصل شده ناگهان با کامنتهای دیگری مواجه میشود.
3⃣ مرحلهی سوم؛ کامنتهای تهدید آمیز. در این مرحله کامنتها به وضوح خشن هستند از تهدید به اسیدپاشی و چاقو زدن تا حمله به خانواده و خانه، و یا آتش زدن خودرو یا حتی تجاوز و تعدی و قتل. حالا که فردِ مورد هدف در استیصال کامل به سر میبرد، تهدید او، هویتش را زیر فشار قرار میدهد و فرد خود را در لبهی پرتگاهی میبیند که به زودی از آن فروخواهد افتاد، پس تصمیمات آنی برای حفظ آبرو یا جان خود میگیرد و عقب نشینی را بهترین راهحل تصّور میکند، غافل از اینکه همین عقبنشینی فوری و بدون تامل و تفکر، دقیقا هدف اصلی و نهایی این "تیربارانکامنتی" است. در موارد بسیاری هدفِ مورد نظر دیگر جرات ارائه نظر در رابطه با موضوعات مهم کشور و خصوصا حمایت از آرمانها یا اهداف سرزمینیاش را از دست داده و سعی میکند با تغییراتی در سبک زندگیاش در شبکههای اجتماعی خود را شبیه جماعتی کند که زیر گلوله بارانِ چنین کامنتهایی قرار نمیگیرند، و احتمالا با خودش میگوید؛ خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!.
♦️ این سه مرحله یعنی توهین و تحقیر، شرمندهسازی، و ترساندن، در بلند مدت از فردِ موردِ هدف یک عاملِ بیجیره و مواجب میسازد که حالا بیهیچ حملهای، خودش پیش پیش برای تیم حریف، گل به خودی بزند و حتی از باورها و اعتقاداتش به طور کامل دست بکشد.
✍سهیل سلیمی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 همجنسبازی از کجا وارد کارتونهای بچهها شد؟!
♦️بعد از «دنیای اسباببازیها»، حالا نوبت به یک انیمیشن رده خردسالان رسیده که با مفاهیم همجنسبازی آلوده شده است.
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💢 همجنسبازی از کجا وارد کارتونهای بچهها شد؟! ♦️بعد از «دنیای اسباببازیها»، حالا نوبت به یک ان
💢 زنگ خطر انیمیشنهای مروج همجنس بازی
⭕️ اولین انیمیشن دیزنی با نقش اول همجنسباز، امروز دیگر با باز لایتیر طرف نیستیم که در یک سکانس یازدهثانیهای، چشم بچهمان را بگیریم تا تماس لبهای دو زن را نبیند. امروز والت دیزنی دنیای عجیب را ساخته و شخصیت اصلی آن را یک نوجوان همجنسباز قرار داده. روشن و صریح؛ جوری که از دل داستان قابل حذف نباشد.
🔻پدر او از این انحراف فرزندش کاملاً راضی و خوشحال است و اتفاقاً تلاش میکند دست پسرش را بگذارد توی دست کراشش که یک پسر همجنسباز دیگر است!
✍ سید علیرضا آلداود
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
#اختصاصی
💢 امید، زیر سایه فرهنگ خودی نه بیخودی
#قسمت_سوم
🔻بخش عظیمي از ارزشها و باورهای فرهنگی و اجتماعي افراد مختلف جامعه در دنیای امروز، تحتالشعاع فضای مجازی قرار گرفته است.
🔻آمارها نیز حکایت از نقش ویژهای دارد که فضای مجازی، در تعيين اولویتهای ذهنی و رفتاری افراد جامعه ایفا میکند.
🔻 طبق نظریه کاشت، فضای مجازی، بازی در نقش محیطی را به عهده دارد که بر اولویتهای ذهنی و رفتاری افراد تأثیر گذاشته است و در دراز مدت به آن جهت میدهد.
🔻آن هنگامی که این اولویتهای ذهنی و رفتاری به درستی انتخاب یا در اصطلاح، کاشت نگردد، آسیبهای جبران ناپذیری را در سطح وسیعی به جامعه وارد خواهد ساخت.
⭕️ یکی از مهمترین آسیبها، القاء و ایجاد حس ناامیدی و خود کمبینی در جامعه است که برای مقابله با این آسیب و بازگردانی امید به اجتماع بایستی اقدام دیگری را در فضای مجازی انجام دهیم.
🔻 در این اقدام باید فضای مجازی، به مثابه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
🔻نهادی كه انتقال صحیح میراث فرهنگی، اجتماعی و ارزشهای جامعه را بر عهده گرفته است تا از این رهگذر اجازه ندهد فرهنگ بیخودی جایگزین فرهنگ خودی شود؛ آن هم فرهنگی که ثمرهاش جز رنج و نومیدی نخواهد بود.
🔻غفلت دست اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعي در نحوه ارائه الگوي مناسب از یک طرف و بیتوجهی به نقش بیبدیل فضاي مجازی در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی_اسلامی از طرف دیگر، روند پیشروی فرهنگ غیرخودی به درون جامعه را تسريع بخشيده است.
🔻همچنین عدم همخوانی این الگوها با مبانی اعتقادی و فرهنگی جامعه باعث شده است عدم خودباوری بر روح جامعه سایه افکند.
♦️در حال حاضر دشمن زودتر از ما به تأثیر تبلیغات بر تغییر ارزشها و فرهنگ جوامع پی برده و با استفاده گسترده از همین تبلیغات در فضای مجازی به ترویج فرهنگ غربی پرداخته است.
🔻از این رو سیطره تبلیغات بر روابط اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و از فضای مجازی در جهت تبلیغ و ترویج شایسته برای فرهنگ غنی جامعه بهره گرفت.
♦️فضای مجازی به سان شمشیر دو لبهای میماند که میتوان در آن همچون گذشته فرصتسوزی کرد و به دشمن اجازه داد تا هویت ما را نشانه بگیرد یا میتوان عکس آن عمل نمود و با اشاعه فرهنگ صحیح در بستر فضای مجازی، جامعهای پرامید ساخت.
✍️🏻تکتم برغمدی
ویراستار: مريم صادقی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
#ویژه_خواهران
🔆 به همت:
🔅اداره کل تبلیغات اسلامی قم
🔅انجمن سواد رسانه طلاب
🔅کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء
💠 دوازدهمین محفل یادداشتخوانی نویسندگان حوزوی با حضور اعضای تحریریه بانو مجتهده امین💠
👌اعلام حضور برای نویسندگان مهمان « @rahil1357 »
🔶 مهمان ویژه: استاد جواد محدثی، پیشکسوت نویسندگی حوزه
🔆 با حضور و مشاوره:
1️⃣ سرکار خانم دکتر طیبی، استاد حوزه علمیه خواهران
2️⃣ حجت الاسلام محمدصادق ناطقی، مسئول کانونهای فرهنگی تبلیغی استان قم
3️⃣ حجت الاسلام علی اسفندیار، روزنامهنگار و مدیر کانون مدادالفضلاء
🔹برنامهها:
✔️ تبیین ساز و کار هیأت تحریریه بانو مجتهده امین
✔️یادداشتخوانی نویسندگان و نقد و نظر استاد و حاضران
🔸زمان: یکشنبه 20 آذر، ساعت: 15 تا 16:30
🔸مکان: خیابان جمهوری نبش کوچه ۶، اداره کل تبلیغات اسلامی قم، طبقه 3، سالن شهید سلیمانی
📚حرکت مفهومی ما در شبکه نویسندگان حوزوی: از #پویش_نوشتن تا #جهاد_روایت
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢زمین گیر شدن در باتلاق فضای مجازی
⭕️ دقت در حوادث فتنهگون دو ماه اخیر بار دیگر نشان داد که دشمنان نظام اسلامی سالها در بعد فرهنگی تلاش کرده اند تا از این طریق به اهداف شوم خود برسند.
❇️ مقام معظم رهبری نیز در دیدار با دانشجویان دانشگاه افسری فرمودند«این اغتشاش برنامهریزی داشت؛ این اغتشاش برنامهریزیشده بود. اگر قضیّهی این دختر جوان هم نبود، یک بهانۀ دیگری درست میکردند...»(۱۱؛ ۰۷؛۱۴۰۱)
🔻متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص رها بودن فضای مجازی، دولتمردان دولت قبل نه تنها در این خصوص تلاشی نکردند بلکه با چراغ سبز نشان دادن به برخی پیامرسانهای بیگانه، زمینهساز اغتشاشات اخیر شدند.
🔻البته این نکته در اعترافات اکثر قریب به اتفاق دستگیرشدهگان نیز مشهود است که قربانی فضای مجازی شدهاند و فکر و ذهن آنها در باتلاق فضای مجازی زمین گیر شده است.
♨️ با این وجود در دولت فعلی نیز هنوز فکر و ذهن مردم مورد هجوم فضای مجازی است و فیلترکردن برخی پیامرسانها بجز سوددهی به برخی افراد و جریانات، مانعی جدی در مقابل این هجوم فرهنگی نیست.
✍️مهدیار
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 چرا جبهه دشمن در فضای مجازی، برای هر عنوان ریز و درشتی در ایران، تولید هشتگ می کند؟
⭕️ممکن است برای برخی سوال باشد که چرا در فضای مجازی، روزانه با هشتگ های جدید مواجه می شویم.
🔻یک روز مهسا امینی، یک روز رونقی، یک روز محسن شکاری و ...
🔻این، در شرایط فعلی کشور، سه دلیل عمده دارد:
1️⃣خاموش نشدن آتش اغتشاشات
2️⃣جذب عده ای از نخبگان یا مردم عادی به یکی از این هشتگ ها (به دلیل احساس قرابت با موضوع یا دلایل دیگر)
3️⃣درگیری اذهان مخاطبان برای تثبیت آنچه دشمن در نظر دارد در ذهن مخاطب بگنجاند (تا هرگز از خاطرش فراموش نشود).
🔻دقت داشته باشید که چطور در مورد مسائل و مشکلات غرب، به کلّی گویی اکتفا می شود، و بدون پرداختن به جزئیات، مسائل به صورت سربسته جمع می شود.
🔻مثلا گفته می شود که ۹۵ درصد زنان انگلیسی مورد آزار جنسی قرار می گیرند. به همین سادگی و بدون هیچ توضیح اضافی. اما اگر در ایران یک مورد تجاوز رخ بدهد، آنقدر جزئیات پرورانده می شود که هرگز از ذهن مخاطب خارج نشود.
♦️ضمن اینکه در پرداختن به مشکلات غرب، بار هیجانی اخبار کاملا مدیریت می شود. مثلا تصاویر هیجانی اصلا گنجانده نمی شود. تصویر قربانی سانسور می شود. هر آنچه که می تواند به ایجاد هیجان های منفی مانند خشم و غم و نفرت منتهی شود از فیلمها و متن و تصاویر حذف می شود. اما، در مورد اخبار کشورهای هدف، کاملا حساب متفاوت است.
✍️دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢 فاطمیه قطعاً مهمترین "شعائر زن محورِ شیعی" است. عنصر "عاملیت و محوریت زن"، "اعتراض سیاسی" در آن قابل انکار نیست.
⭕️ اما در کنار این "فرم" نمی توان "محتوا" را ندید:
👈 اعتراض آن #زن علیه "خودخواندگی اقلیتی بعد از حکم خدا و رأی مردم در غدیر" بود.
👈 "حمایت از ولیّ شرعی و مردمی"، هم روی دیگر آن اعتراض بود.
👈 آن زن، "نماد حجاب در عین حضور اجتماعی" بود.
🔻 پس هرگز نمیشود فاطمیه را به نفع خوانشی خیابانی و مبتذل از زن، زندگی، آزادی تأویل برد!
آنرا خالی از محتوایش کرد و هر "عصیان سیاسی"، "مقاومت در برابر احکام دینی" و "هرجور عاملیت زن" را پیام مشترک فاطمیه خواند! و فاطمیه دیگری بعد از حوادث اخیر مطالبه کرد!
✍محسن قنبریان
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
💢مأیوس نشوید
⭕️ شما یک حلقه از این زنجیرهی مهم هستید
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از متد (مرکز توسعه دانش مسئله محوری)
..🔸برگزاری دومین دوره آموزش مربی مسئله محوری گوی و میدان
..🔸ویژه بانوان🔸..
🔸برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دومین دوره گوی و میدان با شماره زیر از طریق پیامک و تماس تلفنی در ارتباط باشید
📲 09012153957
🔸همچنین میتوانید از طریق آیدی زیر با ادمین ثبت نام دوره در پیام رسان ایتا و بله ارتباط برقرار کنید
@mtod_admin
..🔸برای ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام نمائید
https://survey.porsline.ir/s/AeciWSc
@mtod_ir
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
⚡️مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند:
🧕دوره آموزشی #زن_و_رسانه
📌ویژه بانوان
✨سرفصلهای دوره:
💡#کنشگری_زنان در فضای مجازی
💡هویت زنانگی در فضای مجازی
💡#سلبریتیسم زنانه و فضای مجازی
💡کنشگری #بانوان_حوزوی در فضای مجازی
💡جریانشناسی #فمینیسم در ایران
💡جریانشناسی فمینیسم در #سینمای_ایران
💡زنانگی در #شبکه_نمایش_خانگی
💡تطور بازنمایی زن و جنسیت در نقاشی غربی
💡زن در رسانه ملی
💡زن در شبکههای ماهوارهای
💡زن در سینمای مسیحی
💡نقد فیلم ابلق
👈همراه با دورهمی آسیبشناسی و الزامات کنشگری زنان در شبکههای اجتماعی
📋ثبت نام از 15 الی 22 آذر
💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف برای ثبت نام گروهی
📆شروع دوره از 24 آذر
📍مکان: قم، هنرستان، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد، پلاک 245
🖇جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی @Media_Institute در ایتا پیام دهید یا با شماره 09197455891 تماس حاصل فرمایید.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جناب ابزار.mp3
7.01M
#اختصاصی
🎧 پادکست
💢وای عجب داستانی داریم با این ماجراهای رسانه...
⭕️یعنی ما نباید از رسانه استفاده کنیم؟!
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجازی #سلبریتی #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh