eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.9هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
96 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
1.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 مقام معظّم رهبری: 🔹 مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه می‌کنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمی‌کنم. 🗓 ۱۲ دی ماه؛ سالروز درگذشت عالم ربّانی، آیةالله محمّدتقی مصباح یزدی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
زنده مثل حاج قاسم برای این‌که لطف، رحمت و آمرزش خداوند شامل حال ما باشد باید اخلاص داشته باشیم. برای این‌که اخلاص داشته‌باشیم، سرمایه‌ای می‌خواهد که از همه چیزمان بگذریم و برای این‌که از همه چیزمان بگذریم باید شبانه روز دلمان، وجودمان و همه چیزمان با خدا باشد. آن‌چه باعث شد حاج قاسم سردار دل‌ها شود و نامش در تاریخ ایران و اسلام و جهان مقاومت همواره بدرخشد بی‌بدیل ایشان بود. سردار سلیمانی خوب راه خود را پیدا کرده‌بود و امثال مالک اشتر را در ولایت‌پذیری الگوی خویش قرار داده‌بود. وقتی آرزوی داری مالک‌اشترِ علی شوی در پیروی از ولیّ زمانت پا جای پای او می‌گذاری و سال‌ها بی چشم‌داشت و در گمنامی، بی‌وقفه جهاد می‌کنی و نتیجه‌اش این می‌شود که در فراغت ولی امر مسلمین از ته دل می‌گرید. آری یکی دیگر از رموز مکتب حاج قاسم الگوپذیری شایسته ایشان بود. امام صادق (ع) فرمودند: «هر کس از خدا بترسد، خداوند همه چیز را از او می‌ترساند‌»؛ و چه حقیقتی در پی خود داشت این سخن امام صادق (ع). آری آنان که از خدا ترسیدند و اطاعتش کردند و از دشمنان نترسیدند و نهراسیدند، خداوند چنان ترسی از آنان در دل دشمنان‌شان قرار می‌دهد. که هر شب کابوس آن‌ها را می‌بینند. حاج قاسم ما کابوس هر روز و شب دشمنان شده‌بود تا جایی که حقارت را به تن خریدند و در اوج درماندگی و فضاحت ایشان را به شهادت رساندند. 💠باید زنده شویم؛ مثل حاج قاسم. ما فکر می‌کنیم زنده‌ایم؛ تکنولوژی امروز ما را فریب داده‌است و ما را سرگرم اموری کرده که از انسانیت خود و هدف خلقت خود دور شده‌ایم. سهم ما از زنده بودن فقط خواب و خوراک و امیال نفسانی شده‌است. باخود بیندیشیم ببینیم آیا واقعا زنده‌ایم یا تظاهر به زنده‌بودن می‌کنیم ؟ شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر شهادت‌مندانه زندگی کردیم، تلاش کردیم، خدمت کردیم، ما هم شهید هستیم. هر گز نمی‌شود که شهیدانه زیست و از نعمت شهید شدن بی نصیب بود . این هم رمزی دیگر از رموز مکتب حاج قاسم است. چه زیبا فرمودند شهید موحد دانش: «شهید عزادار نمی‌خواهد، شهید رهرو می‌خواهد.» انشاالله که ما و همه فرزندان این مرز و بوم رهروان حقیقی مکتب حاج قاسم باشیم. مکتبی که بر پایه‌های استواری چون ایمان، اخلاص، شجاعت، ایثار، محبت، رضایت‌مندی، صبر، ولایت‌پذیری، از خود گذشتگی، مبارزه با نفس و زنده نگه داشتن یاد شهدا بنا شده‌است. پس بکوشیم تا دیر نشده‌است خود را مجهز کنیم به ارکان اساسی مکتب حاج قاسم. ارکانی که هر کدامشان نیاز به سال‌ها مجاهدت و تلاش دارد. ✍اشرف صالحی 🖋گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
فاتح القلوب 🔸کوچه هایمان را به نامشان کردیم 🔹که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم 🔸بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است 🔹که با آرامش به خانه می رسیم... طراح | پورفیض •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎥اعترافات قاتلین 📍لحظه دستگیری یکی از سرکردگان اصلی حادثه تروریستی ایذه در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ✍خواهشا اینقدر ضریب انتشار بدید تا این کلیپ برسد بدست شیرخوارگان چسبیده به پستان‌های بی‌بی‌سی و اینترنشنال؛ بلکه بفهمند کودک‌کش چه کسی است و تردیدی ایجاد شود در صحت خبرها و توهمات القایی رسانه‌های انگلیسی_سعودی! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
💠 💠 💎 بهترین مرگ 🔻امام علی(عليه‌السلام): أيّها الناسُ، إنَّ المَوتَ لا يَفُوتُهُ المُقِيمُ ، و لا يُعجِزُهُ الهارِبُ ، ليسَ عَنِ المَوتِ مَحِيدٌ و لا مَحِيصٌ، مَن لَم يُقتَلْ ماتَ، إنّ أفضَلَ المَوتِ القَتلُ، و الذي نفسُ عَليٍّ بِيَدِهِ لَألفُ ضَربَةٍ بالسَّيفِ أهوَنُ مِن مَوتَةٍ واحِدَةٍ عَلَى الفِراشِ ❇️ ای مردم همانا ایستادگان و فراریان را از مرگ گریزی نیست و هر کس به مرگ طبیعی نمیرد، کشته می‌شود و بهترین مرگ است و سوگند به خدایی که جانم در دست اوست، هزار ضربه شمشیر آسانتر است بر من از مرگ در بستر. 📚 وسائل الشیعه، ج ۱۱، ص ۸ ‌ ‌ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱💎 عزتت،شرفت،شجاعتت بر‌تمامی‌نقشه‌‌های‌دشمنان چیره‌می‌شود.‌آنها‌تو‌را‌ڪشتند، اما‌نتوانستند‌بہ‌زانویت‌درآورند چقدر‌این‌قصہ‌آشناست قصہ‌ی‌ڪربلا . . . 💔! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔸 کسب دنبال‌کننده به قیمت جان مردم! 🔹رسانه‌های زرد در شرایط گل آلوده شدن آب و هنگامی که حقایق و دروغ‌ها با هم ترکیب می‌شوند، برای دیده شدن خود شروع به شایعه پراکنی می‌کنند بدون آن‌که به عواقب کار خود فکر کنند. ‌‌‌•┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
نگاه سطحی، تحلیل سطحی، نتیجه گیری سطحی !!! ما انسانها همواره به دنبال کشف تفاوت ها هستیم و اصولاً دیدن تفاوت ها، یکی از پایه های اندیشه و شناخت در انسان است . در شناخت اجتماعی به این مقوله پرداخته شده است . مثلاً اگر همه خودروهای یک جاده، خودروی شخصی و معمولی باشند، وجود یک خودروی پیست اتومبیلرانی، با برچسب های بزرگ و رنگ و شکل و شمایل متفاوت، به شدت جلب توجه می‌کند. در واقع این خودروی متفاوت، در ادراک ما از محیط، نقش محرکی برجسته را بازی می کند . ما محرک های خاص و متفاوت را برجسته تر ادراک کرده و ناخودآگاه به سمت آن ها جلب خواهیم شد . همین موضوع باعث بروز برخی خطاهای شناختی در ما می شود . به عنوان مثال اکثر افراد مسافرت با هواپیما را خطرناک تر و کشنده تر از مسافرت با خودرو می دانند زیرا، خبر سقوط یک هواپیمای مسافربری و کشته شدن مثلاً ۲۵۰ نفر در یک لحظه، یک خبر برجسته و خاص بوده و در ذهن مخاطب ارزش خبری بالایی پیدا میکند و این خبر در حافظه، پر رنگ باقی می ماند، در حالی که تعداد کشته شدگان حوادث جاده ای در سال، خیلی بیشتر از حوادث هوایی است ! منابع خبری و رسانه ها، از این رویه، به نفع خود استفاده می‌کنند و به وسیله آن، اهداف خود را دنبال می کنند. رسانه ها می توانند کوچک را بزرگ و بزرگ را کوچک جلوه دهند. میتوانند جهت فکری مخاطب را به راحتی تغییر دهند . متاسفانه اکثر افراد، دنبال تحلیل های عمقی نیستند و صرفاً به یک عکس یا یک تیتر بسنده کرده و به نتیجه گیری می رسند . شناخت اهداف رسانه ها و نیز آگاهی از نحوه ادراک اطلاعات باعث خواهد شد کمتر در دام خطاهای شناختی افتاده و بتوانیم تحلیل های عمقی تر و منطقی تری از قضایا داشته باشیم . 📝سلمان بهادران پژوهشگر علوم شناختی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔻سلامی هم عرض کنیم به بازارِ با سلام!! 🔹فروش تیشرت های زن زندگی آزادی! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔎 سه لایه جنگ شناختی و تحلیل تغییرات اجتماعی 🔹شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تغییرات اجتماعی چگونه اتفاق می‌افتد. چگونه ذهنیت مردم جامعه عوض می‌شود و با تغییر نسلی، یک نگاه و و از واقعیت ها و تاریخ و جغرافیا پیدا می‌کنند. باید اذعان نمود که در ساحت های مختلف به عوامل مختلف بستگی دارد و به اصطلاح، چندعاملی و(multifactorial) است. اما اگر از زاویه دید و جنگ های سایبری بخواهیم نگاهی به تغییرات نرم اجتماعی داشته باشیم، چنین فرایند سه گانه‌ای را می توان متصور بود: 1️⃣ لایه اطلاعات(information): این سطح از جنگ شناختی با تکیه بر بمباران خبری، شایعات و فضاسازی و با هدف (public opinion) شکل می‌گیرد. در واقع دامنه و پهنای داده ها افزایش پیدا می‌کند و عمق داده‌ها در سطح پایینی قرار می‌گیرد و با تلاش در ، وضعیت شناختی جامعه هدف را مختل یا وارونه می کند و در حالت ناپایدار و هیجانی قرار می‌دهد.(نفوذ در جریان مطبوعات و شبکه های اجتماعی و خبری) 2️⃣ لایه ذهنیت‌ها(common sense): این سطح از جنگ شناختی، مربوط به اطلاعات سطحی جامعه نیست. بلکه متوجه اطلاعات پایدار و به اصطلاح و عقل عرفی جامعه می‌شود. در جامعه شناسی از این سطح با عنوان شعور مشترک(common sense) یاد می‌شود. در روانشناسی نیز مفهوم با این واژه قرابت دارد که به داده‌ها و اطلاعات درونی‌سازی شده و رسوب‌یافته در ذهن اطلاق می‌شود. جنگ شناختی در این سطح با هدف فرهنگ سازی و و الگوی های شناختی جامعه هدف سر و کار دارد.(نفوذ در جریان فرهنگ و هویت و فیلم سازی و سبک زندگی) 3️⃣ لایه معرفت‌ها(knowledge): ایستگاه مبنایی جنگ شناختی، الگوهای بنیادین و معرفت‌شناسی جامعه هدف است. مثلا و اندیشکده ها و دانشگاه‌های یک جامعه را بلخاظ پارادایمی، از عقل‌گرایی به تجربه گرایی و از هستی‌شناسی به زبان‌شناسی تنزل می‌دهند. یا از طریق تکنولوژی و تلویزیون و رسانه و با غلبه تصویر به تعبیر مارشال مک لوهان، را بر جامعه مسلط می‌کنند.(نفوذ در جریان تولید باور و علم و دانش) 🔸اهداف لایه‌های شناختی ▫️در لایه اول، مامور جنگ شناختی به دنبال است و در لایه دوم جنگ شناختی در پی است و لایه سوم نیز با هدف یا و خلق واقعیت طراحی و تدوین و راهبری می‌شود. 🔸ابزار لایه‌های شناختی ▫️لایه اول، است و با مطبوعات و شبکه های اجتماعی، دستکاری و مهندسی می‌شود. لایه دوم بوده و بتدریج از طریق فیلم و سریال و سبک زندگی، ذهنیت جامعه هدف و ناخودآگاه اجتماعی و به تعبیری دیگر (common sense)، تغییر پیدا می‌کند. ▫️لایه سوم نیز بوده و بتدریج در ساحت تخصصی، از عقل گرایی و محوریت وحی‌ به سمت تجربه گرایی و شبه علم‌ها و نامعرفت‌ها تغییر وضعیت می‌دهد. در سطح عمومی نیز معرفت شبکه‌ای و داده‌بنیاد و و پرتکرار و تعمیم یافته مجازی، اعتبار پیدا می کند و جایگزین معرفت و باورهای مستدل و معقول(باور صادق موجه) می‌شود. ✍ علیرضا محمدلو •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
♨️🎥پیاده‌روهای خطرناک آمریکا 📍زیر پوست سانفرانسیسکو (از ثروتمندترین شهرهای آمریکا و جهان) ✍هرناندز، خبرنگار آمریکایی با انتشار تصاویر بالا در توئیتر نوشت: این چیزی است که کودکان سانفراسیسکو هرروز مجبورند از کنار آن عبور کنند... مصرف افراطی موادمخدر، معاملات موادمخدر، مدفوع، سوزن‌، بزرگسالان زمین‌افتاده با زخم‌های آشکار، معتادانی که از بیماری روانی رنج می‌برند و در خیابان‌ها فریاد می‌زنند! قدم زدن در این خیابان‌ها واقعا وحشتناک است! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌