eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.9هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
96 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 درخشش جهانی ایرانی در صنعت توریین‌سازی 👤 مدیرعامل توانیر: 🔸 روزی دراین کشور برای تعویض روغن ترانسفورماتور از کارشناس خارجی استفاده میشد، اما امروز به خودکفایی بیش از ۹۸ درصد در ساخت تجهیزات صنعت برق رسیده‌ایم. به همت نخبگان، ایران جزو ۵ کشور توربین‌ساز برتر دنیاست. 🔹 این خودکفایی در صنعت توربین سازی توانسته خاموشی های گذشته رو برطرف کنه •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴فیلمی بسیار تکان دهنده از خدمات شاه به مردم تهران مردم ایران چرا علیه شاه قیام کردند وقتی این همه خوش گذرانی بود؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠 💠 💎 جایگاه نماز امام صادق (ع): لا یَنالُ شَفاعَتَنا مَن استَخَفَّ بِالصَّلاةِ؛ هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت. 👈کافی(ط-الاسلامیه) ج۳، ص۲۷۰ 👈 المحاسن جلد ۱ ص ۱۵۹ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی قبل از اخوندها چرا مردم انقلاب کردند ⁉️ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
رسانه تا چه حد می‌تواند در هویت ملی مؤثر باشد؟ اینکه در دنیای امروز رسانه بر هویت ملی انسان‌ها اثرگذار است را نمی‌توان انکار کرد. این مسأله از سه زاویه قابل بررسی است: 1- قابلیت‌های رسانه‌ای 2- انتظارات مخاطبان از رسانه 3- اهداف مدیران رسانه رسانه‌ها با توجه به قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند به‌عنوان یکی از عوامل تسهیل‌کننده هویت‌یابی در جوانان و نوجوانان باشند یا زمینه‌ساز بحران هویت و بیگانگی افراد از فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای خود. از طرفی انتظار مخاطبان از رسانه‌ها کسب اطلاعات، وحدت، تعامل اجتماعی، تفریح، سرگرمی و هویت‌یابی است که همه این موارد در رسانه رخ می‌دهد. عامل اصلی در کارکرد منفی رسانه‌ها، به‌خصوص ماهواره و اینترنت، اهداف پلیدی است که غالب مدیران این رسانه‌ها در پیش گرفته‌اند. هدف اصلی، استعمارنوین سلطه فرهنگی و تبلیغ ارزش‌های غربی به صورت جامع در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه است. استراتژی رسانه‌های غربی در ایجاد بحران هویت: گراهام فولر (معاون سابق شورای اطلاعات امنیت ملی در سازمان سیا) می‌گوید: «اسلام و نهضت‌های اسلامی در زمان ما منبع کلیدی کسب هویت را برای اقوامی فراهم می‌آورند که قصد دارند هم‌بستگی اجتماعی خود را در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تقویت کنند. چندی پیش مؤسسه امور امنیت ملی اردن در واشنگتن در کنفرانسی به‌صراحت اعلام کرد؛ باید هویت دینی مسلمانان را از آنان بگیریم. استراتژی دنیای غرب در واقع قراردادن شخصیت وهویت ملی-فرهنگی جوانان ما در برابر یک چالش و بحران جدی است. از این‌رو نقش رسانه‌ها در اجرای این بحران هویت بسیار حائز اهمیت است. با اتفاقاتی که این روزها در کوچه و خیابان شهرهای مختلف ایران در حال وقوع است عمق این ماجرا بهتر آشکار می‌شود. برای مقابله با این چالش‌ها باید چاره‌ای اساسی اندیشید و برنامه‌ریزی‌های گسترده برای تغییر در مبانی هویت بومی ایران از طریق رسانه‌ها را جدی گرفت. با برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی به ویژه از طریق رسانه‌های خودی، نباید اجازه داد تا سونامی مخرب رسانه‌هایی که هر روزه مانند قارچ سربلند می‌کنند، کشور و اصالت ما را به یغما ببرد. اگر کاری نکنیم فرهنگ غربی با برنامه‌های تلویزیونی، فیلم، سریال‌ها و محتوای جذاب خود به تدریج روایت‌گری خانواده‌های ایرانی و مبانی هویتی آنان را در دست می‌گیرد، الگوی زندگی دلخواه خود را از این طریق به خانه‌های ایرانی می‌آورد و بنای فرهنگ بومی را تخریب می‌کند. پ‌ن: .نشریه نصر، سال اول، شماره دوم،‌ ص33 ✍️🏻شهدادیان 🖊ویراستار: میم.صادقی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
نقش زن در خانواده و در محیط خانواده، چیست؟ من با توجّه به مجموعه‌ی معارفی که در آیات و روایات و مانند اینها هست در ذهن خودم این ‌جور تصویر میکنم که زن، هوایی است که فضای خانواده را انباشته؛ یعنی همچنان که شما در فضا تنفّس میکنید، اگر هوا نباشد، تنفّس ممکن نیست، زن این جوری است؛ زنِ خانواده به منزله‌ی تنفّس در این فضا است. اینکه در روایت هست: اَلمَراَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَة، مال اینجا است، مال خانواده است. «ریحانه» یعنی گل، یعنی عطر، بوی خوش؛ همان هوایی که فضا را پُر میکند. «قهرمان» در زبان عربی ــ در «لَیسَت بِقَهرَمَانَة» ــ با قهرمان در زبان فارسی فرق دارد. «قهرمان» یعنی کارگزار، کارگر یا مثلاً فرض کنید سرکارگر؛ زن یک «قهرمانة» نیست. در خانواده، این جور نیست که شما خیال کنید حالا زن گرفتید، کارها را بریزید سر زن؛ نخیر. خودش داوطلبانه یک کاری را میخواهد انجام بدهد، [عیب ندارد؛] خانه‌ی خودش است، دلش میخواهد یک کاری را انجام بدهد، انجام داده؛ اگر نه، هیچ کس حق ندارد ــ مرد یا غیر مرد ــ او را وادار کند، اجبار کند به اینکه این کار را باید انجام بدهد. پس این [جور] است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
11.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نقش جنسیتی=Gender role 💢 نقش جنسیتی (به انگلیسی: Gender role) یک نقش اجتماعی، شامل طیفی از رفتارها و نگرش‌هایی است که به‌طور کلی برای یک فرد بر اساس جنسیت آن فرد قابل قبول، مناسب یا مطلوب تلقی می‌شود. نقش‌های جنسیتی معمولاً بر مفاهیم مردانگی و زنانگی متمرکز می‌شوند، اگرچه استثناها و تغییراتی نیز وجود دارد مانند جنسیت سوم و جنسیت کوئیر ویژگی‌های مربوط به این انتظارات جنسیتی ممکن است در بین فرهنگ‌ها متفاوت باشد، در حالی که ویژگی‌های دیگر ممکن است در طیف وسیعی از فرهنگ‌ها مشترک باشد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
♦️ «مهدیه المرزوقی» کیست؟! 🔹پزشک تونسی که از ۲۰۰۸ در عربستان زندگی می‌کند و اخیراً به جرم «توهین به نظام سعودی» محکوم به ۱۵ سال زندان شده. به نظرتان این چه بوده؟! 🔹جرم او فیلمی از تجمعات طرفداران حزب‌الله در پایتخت تونس بوده که در توئیتر منتشر شده. 🔹بعد همین عربستان سالانه چند صد میلیون دلار هزینه می‌کند، تلویزیون اینترنشنال تأسیس می‌کند تا برای ما بیاورد! چرا عده‌ای همین معادله ساده را درک نمی‌کنند؟! 🔹دقت کنید در کشورهای دیگر حتی لایک کردن یک پست این مجازات شدید را در پی دارد. چطور انتظار دارند یک خبرنگار که جاسوسی میکند، سیاه‌نمایی می‌کند، امنیت را به‌خطر می‌انداز و... با‌ او نباید برخوردی صورت گیرد؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 💎 کارکرد عالمان دین 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): إنّ مَثَلَ العُلَماءِ كمَثَلِ النُّجومِ في السّماءِ يُهتَدى بِها في ظُلُماتِ البَرِّ و البَحرِ، فإذا انطَمَسَتِ النُّجومُ أوشَكَ أن تَضِلَّ الهُداةُ ✳️ مثَل عالمان، مثل ستارگان آسمان است كه در تاريكی‌هاى دشت و دريا به وسيله آنها راهيابى می‌شود و هرگاه ستارگان ناپديد شوند، مردم در آستانه گم‌كردن راه قرار می‌گيرند. 📚 بحارالأنوار، ۲/۲۵/۸۵ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 محتوای گوشی یکی از لیدرها در زمان اغتشاشات •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🌐نمایش اقتدار با پشتوانه مذهب تحلیل فیلم نبرد خلیج فارس ۱و۲ 🔶 نبرد خلیج فارس فیلمی است که تا امروز دو قسمت سینمایی از آن ساخته شده، فیلمی در فضای انیمیشن که قسمت اول آن از واقعیت‌های رخ داده و قسمت دوم آن داستانی جالب را نقل می‌کند. می‌توان گفت که قسمت اول اقدام به تبیین و روشن‌گری و قسمت دوم اقدام به افزایش حس میهن دوستی و امید آفرینی کرده‌است، مواردی که دارای اهمیت بسیاری در رسانه امروزی است. 🔶 در قسمت اول از ابتدا سعی شده با آگاهی‌بخشی به مخاطب او را ترغیب به تماشای ادامه فیلم کند. نوع جنگ در این قسمت جنگ هوایی است؛ در قسمت دوم که زمان طولانی‌تری دارد قصه مقاومت و اقتدار ناو ایرانی در مقابله با دشمن را نشان می‌دهد. فرمانده ناو ایرانی فردی به نام قاسم است. (برگرفته از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی) 🔶 یکی از مواردی که قادر به تقویت و تحکیم جامعه و فرهنگ و انتشار آن در دنیا می‌شود، الگوها هستند؛ هر جامعه‌ای متناسب با فرهنگی که داراست (مثل نوع خاصی از عقاید، زبان، دین، مذهب، آداب، رسوم و ...) افرادی را درون خود پرورش داده که در وجودشان می‌توان جلوات مختلف آن فرهنگ را مشاهده کرد. در صورتی که این افراد در جوامع مختلف شناخته‌شوند و جذاب به نظر بیاید، می‌توانند ذهنیت عموم مردم را مغلوب خود کنند. در نتیجه این محبوبیت، جامعهِ هدفِ مخاطب چون مغلوب آن شخصیت شده نه تنها از وی پیروی و رفتار او را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد، حتی دنبال کننده و پیگیر اخبار او خواهد شد. این موضوع باعث نشر فرهنگ فرد معرفی شده، می‌شود. پس می‌توان گفت الگوها سفیر فرهنگ هستند. در این فیلم ما ابعاد مختلفی از وجوه شخصیتیِ یک الگوی ایرانی اسلامی من جمله: شجاعت ایثار و از خود گذشتگی محبت و مدارا توسل به ائمه فداکاری و شهادت ایمان و باور قوی مقاومت در اوج سختی و... را می‌بینیم. فیلم در هر دو قسمت سعی دارد که این ویژگی‌ها را در شخصیت‌های اصلی نشان دهد‌. خصوصیاتی که ما را به یک الگوی کامل ایران اسلامی می‌رساند و حس اقتدار و میهن دوستی‌مان افزایش می‌یابد‌. فیلم با این‌که اثر برای مخاطب کودک و نوجوان طراحی شده اما بزرگسالان هم می‌توانند بهره کافی از تماشای این اثر زیبا ببرند. ما از الگوها سخن گفتیم و چه الگوهایی برتر از شهدا در فرهنگ ما وجود دارند!؟ نبرد خلیج فارس این الگو‌ها را به صورت مستقیم به تصویر می‌کشد. مثل شهید تهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) که شرح رشادت‌های او مفصل و حیرت انگیز است‌. 🔶 در هر دو قسمت فیلم گره‌گشایی اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که نقش‌های اول‌ به ائمه مخصوصا حضرت زهرا (س) متوسل می‌شوند. آن‌ها دقیقاً زمانی اقدام به این کار می‌کنند که در اوج سختی و دشواری هستند اما در نهایت با الطاف خفیه الهی و عنایت معصوم (س) شاهد عبور از ناممکن‌ها هستند. وجود همچین قسمت‌هایی در فیلم، به خودی خود دارای مفاهیم آشکار است. مفاهیم معنوی و اصولی در فرهنگ ایرانی اسلامی؛ 🔶 این مفاهیم و الگوها که نمادهایی از ارزش‌ها، هنجارها و عقاید فرهنگ ما هستند هر کدام پاتکی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به خصوص تهاجم فرهنگ غرب است. و چه خوب که افرادی در این راستا حس وظیفه می‌کنند. به دلیل عدم حمایت ارگان‌ها و نهادهای مربوطه دچار سختی‌های بسیار می‌شوند، اما با توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) در راستای آرمان‌های والای معنوی خود و برای تربیت آینده‌سازان اقدام می‌کنند. ✍ محمد بهادر 🖋ویراستار: گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh