33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نمایش ترومن
💢روایت اصلی فیلم The Truman Show ، به شکل خلاصه چنین است :
یک شرکت تلویزیونی ، ترومن بربنک را بدون اطلاع خودش، در شهری به نام «سیهون» قرار داده اند. صفر تا صد زندگی ترومن – با بازی جیم کری- از تلویزیون پخش مستقیم میشود. شبکه نمایش زندگی ترومن، میلیونها مخاطب از سرتاسر جهان دارد. اطرافیان ترومن، تماما بازیگرانی هستند که در خدمت یک شرکت تلویزیونی هستند.
#اختصاصی
🆔 @savad_rasaneh
جنگ شناختی ناتو.pdf
738K
♨️مقابله با جنگ شناختی؛ آگاهی و تابآوری
✍مقاله مشترک دانشگاه جان هاپکینز و امپریال کالج لندن
ترجمه: کیهان
🆔 @savad_rasaneh
هم زن هست و هم آزاد هست انتخابش هم پوشش بوده
مگه شعارتون زن زندگی آزادی نیست؟ 🙄
🆔 @savad_rasaneh
🛑محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی»
👈با حضور:
👤دکترحمیدرضا مقصودی _ استاد اقتصاد دانشگاه قم
👤حسین شمقدری _ مستندساز
🕰زمان: سه شنبه، 9 اسفندماه 1401
ساعت 16
📍مکان: قم، بلوارآیت الله کاشانی، نبش کوچه 68، مجتمع فاطمه الزهرا(س)
سینما آوینه
لینک شرکت مجازی :
🆔 https://eitaa.com/farajnezhad110
🆔https://eitaa.com/savad_rasaneh
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️فیلترینگ حبابی یا حبابهای راحتی
📍شبکههای اجتماعی چگونه باعث تشدید گسلهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی میشوند...
📍اثرات خطرناک #حصر_حبابی در قطبی کردن جامعه و رادیکالیزه کردن گروههای اجتماعی...
📍راهکار رهایی از تکسونگری و یکجانبهگرایی، بهویژه در بزنگاههای سیاسی_اجتماعی چیست؟
🆔 @savad_rasaneh
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اختلال محاسباتی با لشکریان فیک
📍چگونه رباتهای مجازی میتوانند با عملیات کامنتینگ، توهم تایید اجتماعی و یا توهم فشار اجتماعی ایجاد کنند؟
📍از تاثیر بر نظر کاربران و حمله به افراد، تا توزیع اخبار جعلی...
🆔 @savad_rasaneh
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اخبار جعلی و پارهحقیقتگویی
📍چگونه روایتهای خبری جهتدار، ناقص و جعلی میتوانند روی نظرات و احساسات ما اثر بگذارند؟
🆔 @savad_rasaneh
⛔️ مدرسهای در ویسکانسین آمریکا مملو از نمادهای #همجنس_بازی و نمادهای دیگر انحرافات جنسی که به زور در روح و روان کودک میکنن ولی کسی جرأت ندارد به راحتی از اسلام و حجاب سخن بگوید.
#جاهلیت_مدرن
#تمدن_نکبت
🆔 @savad_rasaneh
♦️تصویری از یک نمایش ضد مذهبی پس از انقلاب بلشویکی در کلوپ تئاتر یهودیان که به تمسخر و استهزاء مذهبیون پرداختند.
📚 آرشیو کتابخانه ملّی مسکو
#پیشینه_صهیونیست
#تفکر_صهیونیسمی
🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 "جنگ ارزی"
اعتراف جیمز ریکاردز، استراتژیست ارشد آمریکا در مورد جنگ "ارزی" علیه ایران.
اینم اعتراف کاملا روشن و آشکار آمریکاییهای جنایتکار در خصوص جنگ ا"رزی" و جنگ ترکیبی با ایران.
امروز کسانی که در این جنگ "ارزی" با دشمن همصدا شوند، خواسته یا ناخواسته، عملا "سرباز" دشمن هستند.
🆔 @savad_rasaneh
♦️ مسألهی حجاب؛ پازلی که قطعاتش گم شده است.
▪️ شاید همهی ما به این سؤال فکر کردهایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژهای رخ دهد؟ برنامهریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟
و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمیآید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند! این پاسخ نه تنها رویکرد منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است، بلکه به مثابهی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است. اما واقعیت اینجاست که فقدان راه حل، محصول فقدان فهم مسأله است. مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریستهایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه از بروز و ظهور تربیت، جهانبینی و شالودهی معرفتی یک زن است. به بیان سادهتر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینهای آن حل نشود، نمیتوان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت.
▪️ این که یک زن چه فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانهای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار میداند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطهی نگاه مذکر میداند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا، همه مؤلفههایی است که خروجی این دستگاه فکری، میشود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب میکند. پوششی که میتواند ظاهر کنندهی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کنندهی آن.
▪️ همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیاتبخشی و ادامهی زندگی دارد، صرفا منحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانهی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست.
▪️ حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظمبخشی به نظام اجتماعی، نمیتوان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت.
از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که میتواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوهنمایی پیدا میکند. همینگونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین میشد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریمزدایی جزء ویژگیهای آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدون حجاب، تنگ کرده است.
▪️ همهی اینها حلقههای مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئلهی حجاب نفهمیدهایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستیترین راهکارها روی آوردهایم. اگر میخواهیم مسئلهی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همهجانبهنگر، علتها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. ریشههایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری« که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بیحجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد. در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی میافتد، از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا میمانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حق الله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده میبیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو میداند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را به عنوان حق انسانی تصور میکند.
✍مهدیه منافی
🆔 @savad_rasaneh
همزمان با پخش سریال معاویه از شبکه MBC ، شبکه الشعائر وابسته به بیت شیرازی فیلم #شجاعت_ابولولو قاتل خلیفه دوم را با بازیگرانی از عراق، سوریه، لبنان و ایران در ماه رمضان به روی آنتن میبرد.
جریان شیعه انحرافی شیرازی در بین اهل سنت شناخته شده نیست و پخش این فیلم به اسم ایران در بین اهل سنت در حال بازنمایی است.
برای مثال این سایت (احتمالا نزدیک به قطر) در تحلیل سطحی خود ساخت این فیلم را به ایران و جنگ چندوجهی ایران-سعودی منتسب کرده است. هرچند به عربستان هم طعنه زده است.
سریال معاویه بیش از ۴ میلیون بار در هفته اخیر در گوگل جست و جو شده است. بعید نیست در ماه مبارک یک جنگ رسانهای جدی شکل بگیرد.
🆔 @savad_rasaneh