eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘فضای مجازی وآسیب های آن ▪️بستر سازی دنیای مجازی از قبیل اینترنت وشبکه های اجتماعی در عصر مدرنیته توسط غرب به قصد جنگ نرم وتهاجم به فرهنگ ملی واصیل ملت ها وانحراف نوجوانان، جوانان و خانواده یکی از آسیب هایی هست که این بستر برای ملت هاایجاد کرده. ▫️ابعاد آسیب های ناشی از فضای مجازی ▪️الف) آسیب های اجتماعی: یکی از مهمترین آسیب های ناشی از این فضا در رفتار افراد جامعه نمایشگری می شود، ▫️اختلال در روابط بین فردی اعضای جامعه واعضای نهاد هایی مثل خانواده هست که سبب اختلال در روابط بین فردی وشهروندی می‌شود. وافراد جامعه با نوعی سردر گمی ونا آرامی وعدم امنیت رو برو هستند. ▪️ب) آسیب های فرهنگی: آنچه که در آسیب های فرهنگی ناشی از فضای مجازی بیش از همه خود نمایی می کند،تضعیف فرهنگ خودی وگرایش افراد جامعه به استفاده از فرهنگ بیگانه می باشد. ▫️ضعف ارزش های فرهنگ ملی وازبین رفتن هنجارهای مورد قبول جامعه؛ با گسترش محصولات فرهنگ غربی ، ذائقه وعلاقه نسل جوان را تغییر داده وسبب هویت پذیری فرهنگ بیگانه گشته. ▪️ج) آسیب های روانی: تحقیقات نشان داده است که افرادی که از فضای مجازی ( شبکه های اجتماعی) به مدت زیاد استفاده می کنند سبب آشفتگی روحی وروانی همچون افسردگی، اختلال خلق، بحران هویت و شخصیت شده اند. ▫️یکی دیگراز آسیب های روانی ناشی از فضای مجازی اعتیاد مجازی است که در نهایت موجب اختلال در روابط بین فردی، شغلی، تحصیلی و خانوادگی می شود. ▪️یکی دیگر از معضلات اینترنت موجب ارتباطات نامتعارف می شود. اینترنت به دلیل تسهیل ایجاد روابط دوستانه وعاشقانه، در زمینه های غیر اخلاقی بسیارمورد توجه قرار گرفته،تا جایی که اینترنت موجب سهولت خیانت در روابط زنا شویی وایجاد روابط نامشروع می شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آسیب‌های کودکان چقدر پیچیدست؟! ◾️وقتی در مورد تروماها و آسیب‌های کودکی صحبت می‌شود بسیاری از افراد فکر میکنند باید اتفاقات وحشتناکی برای فرد افتاده باشد تا درگیر تروما شود اما در اکثر افراد تروما به‌دلیل اتفاقاتی که نیفتاده مانند در آغوش نگرفتن، بازی نکردن و مورد توجه قرار ندادن کودک ایجاد می‌شود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘معرفی کتاب؛ الگوهای محتوایی سینمای غرب ◾️کتاب "الگوهای محتوایی سینمای غرب" یکی از محصولات هیئت اندیشه ورز هنر و رسانه حوزه علمیه خراسان است که در چهار فصل و از منظرهای گوناگون، مهم ترین الگوهای محتوایی در سینما را مورد توجه و تحلیل قرار می دهد. ◾️در دیباچه این کتاب به نویسندگی جواد امین خندقی آمده است: "یکی از فعالیت های پژوهشی این مجموعه، رصد وضعیت موجود هنرها و رسانه ها و ارایه ی نقد مناسب است. مدت هاست که مطالعات میان رشته ای سینما جایگاه ویژه ای در پژوهش های علوم انسانی یافته است. یکی از این زمینه ها بررسی و تحلیل فیلم ها بر اساس این پیش فرض است که هر فیلم در واقع نسخه ای تصویری از اندیشه سازندگان آن ها به شمار می رود. بر همین مبنا در این پژوهش، مهم ترین الگوهای محتوایی در سینما بررسی می شود تا با جست و جوی اندیشه های آخرالزمانی، دینی و سیاسی نهفته در فیلم ها، بتوان فیلم ها را تحلیل کرد و تصویری از مضمون سینما به دست آورد" 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘مذهبی های Otaku، حجاب Stylist ها و هیئتی های Army! ▪️چند سالیه که با فراگیر شدن ، اون نظم فکری بین نسل جدید به هم خورده؛ یعنی قبلا اگر یک پسر نمازخون می‌دیدی، می‌تونستی خیلی از سلایقش رو حدس بزنی و تقریبا سبک زندگیش دستت می‌اومد ▪️ولی از وقتی عمدهٔ کار تربیتی افتاد دست ها، امروز با پدیده های جدیدی طرفیم که برام خیلی عجیبه! ▪️افرادی که اهل زیارتن ولی اوتاکو هم هستن! (اوتاکو: توی کشور ما به معنی مخاطبین پر و پا قرص انیمه‌ست) نمی‌گم همهٔ ها بدن، ولی غالب انیمه های معروف فضای ضد دینی و حتی کابالیستی غلیظی دارن؛ مثل اتک آن تایتان که دیگه تو یهودی بودن افراط کرده ▪️یا طلبه‌ای که عاشق هری پاتره و نشسته با من کلی بحث می‌کنه که هری پاتر، و جادوگِرا نیست! ▪️یا دخترا و پسرای مذهبی که عاشق آهنگ ها و های کره‌ای شدن و اصلا روی Idol (بُت، خواننده کی‌پاپ) تعصب پیدا کردن و حتی خودشون رو جزو Army (ارتش) می‌دونن ▪️از این مثال ها زیاده؛ اخیرا بحث Style مورد توجهه که اینم مولود نامیمونی از التقاط دین با سبک‌زندگی غربیه و اول بین مسلمون های خارج از کشور پر رنگ بود و بعد وارد کشور ما شد ▪️این پدیده های ، به نظرم ریشه‌ش برمی‌گرده به بی‌هویتی و بی‌هدفی بخشی از قشر مذهبی؛ دستورات دینی زمانی معنا دارن که ما خودمون رو سالک و هدفمون رو رسیدن به بی‌نهایت بدونیم ▪️بدون هویت و قرآنی، به نظر من در این شرایط گلوبالیزه شدن جهان و داد و ستد های فرهنگی، به معنای واقعی مذهبی و خداجو نمی‌شیم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔘 بنگاه‌های خبری امروز برای جذب "فالوور" و "مخاطب" دست به هرکاری می‌زنند ▪️ متاسفانه امروز پول حکفرمای روابط انسانی شده و این پول است که به هر خبری جهت می‌دهد 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘گاهی یک صحنه در فیلم آنچنان تأثیری بر روح انسان ‌می‌گذارد که هیچ رسانه دیگری نمی‌تواند این کار را بکند. لحظات تنهایی انسانی که به کسی غیر از خدا دلبسته در فیلم حضرت یوسف، یکی از زیباترین صحنه‌ها در تاریخ ایران است. @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
‌ 🔘نوشت افزار یا جنگ افزار!؟ ▪️ اگر این جبهه از جنگ نرم رو فراموش کنیم جوری ضربه خواهیم خورد که جبران آن یا غیر ممکن و یا بسیار سخت خواهد بود. ▪️در انتخاب نوشت افزار و لباس کودکان خیلی حساس باشید 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سواد رسانه‌ای چیست؟! ◾️سواد رسانه‌ای مجموعه چشم‌اندازهایی است که فرد برای استفاده از محتوا و پیام‌های رسانه‌ای به کار می‌گیرد.  ◾️سواد رسانه‌ای یکی از انواع سوادهاست که بیشتر با سوادهای دیداری، تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است. با ایجاد و گسترش رسانه‌های سمعی و بصری، این مفهوم به وجود آمد و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، دارای مفاهیم و ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تری شد. ◾️سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان بر اساس آن انواع رسانه‌ها را از یکدیگر تمیز داد، انواع تولیدات رسانه‌ای را از یک‌دیگر تفکیک و شناسایی کرد. همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یک‌دیگر است. ◾️سواد رسانه‌ای علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن، به دنبال ایجاد توانمندی تحلیلی و ارزشیابی پیام‌ها و ایجاد قدرت تولید، انتشار، اشاعه و انتقال اطلاعات به دیگران در قالب‌های مختلف است. در واقع، سواد رسانه‌ای در رسانه‌های جمعی می‌تواند همانند اشکال گوناگون زبان دیداری و نوشتاری مورد استفاده قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که رسانه‌های جمعی با تولید نشانه‌های گسترده‌ شنیداری و دیداری می‌توانند در توانایی تحلیلی و ارزشیابی پیام‌ها و انتقال اطلاعات مربوط به حفظ مخاطبان رسانه‌ای خود، کمک شایانی کنند. ◾️برخی مطالعات نشان داده است دختران در فضای مجازی در معرض صدمات بیشتری هستند و سواد رسانه‌ای می‌تواند از تاب آوری و سلامت دختران حمایت کند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘برشی از فیلم سینمایی مصلحت ▪️حاج آقا من عمل به وظیفه کردم دستور اولیه شما هم غیر از این نبوده ▫️من امر به ظلم کردم؟! ▪️امر به مصلحت فرموده بودین حاج آقا ▫️مصلحت یعنی چی آقای لشکری؟! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘آنکه به دنبال راضی نگه‌داشتن همه است بازنده‌ست! ▪️کاش تلویزیون می‌توانست برای یکبار هم که شده، با خودش بنشیند کلاهش را قاضی کند ببیند تکلیفش با مقوله حجاب، چند چند است؟! ▪️ شبکه‌های تلویزیون را که بالا و پایین می‌کنم در یک شبکه دختری کم‌حجاب با موهای بلوند را درحال مصاحبه نشان می‌دهد که دارد از نظام تعریف می‌کند، دیگری در مسابقه‌ای هدبند سیاهی که بسته‌اند وسط پیشانی دخترک زیر شال کرم‌رنگش توی ذوق می‌زند. ▪️بعدی سریال ایرانی‌ست مثلا از دوران پهلوی با پیچ و تاب موها روی پیشانی زنی و لچکی که چپانده روی سرش، آن‌یکی مستندی از دختر ۲۵ساله‌ی نابینا و ناشنوا که مادرش با آستین کوتاه تا بالای آرنج درحال گذاشتن سمعک روی گوش دخترک است و گوش و گردن و گوشواره و گردنبند و مویی که در قاب تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شود. ▪️شبکه دیگر یک برنامه شاد که مهمان و تماشاچی‌ها دستکش سیاه یا سفید نخی پوشیده‌اند تا ناخن‌های کاشته یا ژلیش شده‌شان مستتر شود و بعدی تصویر به عمد متمرکز شده روی دختری که تا فرق سر موها را بیرون گذاشته در بیت رهبری! ▪️مخاطبان این تصاویر چه‌کسانی هستند؟ دین مشترکی دارند؟ قوانین کشور برای آن‌ها یکی‌ست؟ آن بالا تصمیم‌گیرنده برای سلیقه‌ای قیچی کردن حدود شرعی و قانونی کیست؟ ▪️نمایش این یک بام و دوهوایی‌ها جز گیج کردن مخاطب و شکستن قبح بی‌حجابی چه دستاوردی دارد؟ ▪️آقای صداوسیما؛ آنچه خسارت محض می‌بیند از شلم‌شوربای تلویزیون و این انفعال اولاً شخصیت شماست و دوماً شکوه نجابت زنِ مسلمانِ ایرانی! نرجس احمدی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔰خواری رژیم جعلی آنقدر دشمن خوار و ذلیل شده که شکار پیاپی آن تفریحی بیش نیست https://virasty.com/user168155516079/1701082033732429386
صوت جلسه تحلیل سرهنگ ثریا.mp3
19.25M
| 💢 اکران مردمی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» با حضور: ▫️ دکتر معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘هوش مصنوعی یکی از قوانین برزیل را نوشت! ▪️آسوشیتدپرس: قانون‌گذاران شهرِ پورتو آلگری در برزیل چیزی را تصویب کرده‌اند که کاملاً نوشته‌شده توسط هوش مصنوعی است. ▪️یکی از اعضای شورای این شهر گفته است که از ربات چت‌جی‌پی‌تی خواستم پیشنهادی دهد تا شهروندان از پرداخت مالیات برای تعویض کنتورهای آبِ دزدیده‌شده معاف شوند. سپس همان را بدون تغییر در شورا پیشنهاد کردم و تصویب و اجرا شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘«باربنهایمر؛ رفع تضاد با تضاد در سینمای آمریکا» ▪️چند روز پیش فیلم اوپنهایمر(Oppenheimer) و باربی (Barbie) را تماشا کردم. شاید در حدود ۶۰ سال است که کودکان جهان با عروسک باربری بازی می کنند و در دنیای خیال، خیال پردازی. عروسکی که حائز نمره بالا از نظر ظاهر فیزیکی ست و توانایی انجام هرکاری را در دنیای اسباب بازی ها دارد؛ گاهی خیاطی می کند، گاهی آشپزی و گاهی پزشک است و گاهی پرستار؛ نماد زنی توانا و زیبا با همه مهارت ها و کنش های اجتماعی. این بار اما عروسک باربی در فیلم سینمایی باربی از دنیای خیال زن‌سالارانه خود به دنیای واقعی مردسالاری کوچ می کند. گرتا گرویگ (Greta Celeste Gerwig) به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌سازان زن آمریکا کارگردانی کار و مارگورابی (Margot Robbie) بازی نقش باربی را برعهده دارند. ▪️از طرف دیگر به طور همزمان شاهد نمایش فیلم دیگری از هالیوود با عنوان اوپنهایمر (Oppenheimer) هستیم. اوپنهایمر، تازه‌ترین فیلم کریستوفر نولان (Christopher Edward Nolan) با بازی بی‌نظیر کیلین مورفی (Cillian Murphy)، زندگی جی رابرت اوپنهایمر سازنده بمب اتم را به تصویر می کشد. فیلمی سه ساعته که در کنار خرده پیام های مختلف حاوی یک پیام اصلی است؛ «انداختن بمب اتم بر روی هیروشیما و ناکازاکی جهان را نجات داد». ▪️تصمیمی که هالیوود و سیستم پخش در آمریکا درباره زمان پخش این دو فیلم گرفت نکته اصلی این نوشته است. قرار بر این شد که این دو فیلم متضاد که یکی فانتزی، موزیکال و شاد است در کنار فیلم دیگر که یک درام جنگی، روانشناختی و دارای صحنه های تلخ است، با هم نمایش داده شوند. تا آنجا که «یوگنی متکویچ» با کمک هوش مصنوعی صحنه های ترکیبی از دو فیلم ساخت و مجموعه‌ی باربنهایمر (Barbenheimer) را خلق کرد. باربنهایمر اشاره به رویدادی اینترنتی و هنری در بحث تبلیغات دارد که باعث شده مخاطبان با این دو فیلم زندگی کرده و خود به خود تبلیغات کنند و مهم تر از آن، ترکیب محتوای دو فیلم است. محتوایی که به ظاهر متضاد است، یکی فانتزی و یکی درام، یکی از جنس سبک زندگی و یکی از جنس جنگ، یکی از جنس عشق و دیگری از جنس خشونت. اما در حقیقت باربی و اوپنهایمر بازنمای آمریکایی ست که یک طرفش سبک زندگی شاد را برای شما به ارمغان می آورد و قوای خیال و عینیت شما را در زیستی عرفی به بهترین شکل می سازد و طرف دیگرش قدرت سیاسی و نظامی و یکه‌تاز بودن و قهرمان بودن همیشگی آمریکاست که هم در صنعت با ساخت بمب اتم از همه جلوتر است و هم در اقدام، با پرتاب بمب، یک صلح طلب تمام عیاری ست که جنگ جهانی دوم را پایان بخشیده و جان میلیون ها نفر را نجات می دهد. سینمای هالیوود با بهره گیری از این تضاد، از تضاد ظاهری دو فیلم جلوگیری می کند و با ساخت ابعاد تصور یک «آمریکای برتر و تمام عیار» مخاطب را با خود همراه می کند. او به این تضاد پاسخ می دهد که آمریکا اگر باربی لطیف و صورتی را برای سبک زندگی شما و کودکانتان دارد، سلاح اتمی را نیز برای حفظ زندگی شما و کودکانتان دارد؛ «رفع تضاد با تضاد از طریق باربنهایمر». ▪️بله، این تجلیلی بود از پدیده دو فیلم مطرح بر روی پرده های سینمای آمریکا و جهان اما تجلیلی برای گوشزد به خودمان که اینگونه باید «هویت سازی نسلی» کرد برای کسانی که اکنون در شکاف های تاریخی و فراموشی میراث تاریخی-اجتماعی جامعه ما سیر می کنند. ده ها موضوع حیاتی و ترکیبی در جامعه ایران برای ساخت فیلم های ترکیبی که سر و شکل هویت را با هم می سازند وجود دارد اما ما بدان بی توجهیم. ▪️ احمد اولیایی @ahmad_olyaei 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اصول تربیت رسانه‌ای در خانواده اسلامی (اصل آموزش و آگاه سازی) ◾️سید علیرضا آل‌داود 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘چرا همه چیز در حال بر ملا شدن است؟ ▪️دوران جالبی است. چکیده و فشرده همه آنچه ده ها سال بر سر بشر آمده در حال رخ دادن است. حالا عموپورنگ دل‌رحم، نالیده که چه طور ممکن است، ساسی مانکن اینقدر بی‌رحم باشد که روح کودکان پاک ایران را اینطور آماج حمله بی‌امان کند؟ چرا؟ و به چه قیمتی؟چند روز قبل هم ماجرای وحشی بازیهای جنسی تتلو با دخترکان کوچک برملا شد. و مگر چند وقت قبلترش شروین که مخاطبهایش همین نوجوانهای ایرانی‌اند، ترانه درباره بچه دار کردن زن شوهردار نسرود و نخواند؟اینها را کدام رسانه ها ترویج میکنند؟ و به چشم میآورند؟ بی بی سی و رسانه های فارسی زبان دیگر؟ بله این هست ولی مهم نیست. چه کسی اسپانسر ساسی است یک صهیونیست؟ بله ولی این هم مهم نیست. اینها با این همه یال و کوپال شان پشت سر جنبشی بودند که به نام نفی اجبار و آزادی میخواست برده خود کند کودکان ما را؟ بله ولی این هم مهم نیست. پس چه چیزی مهم است؟ مهم آن است که همه چیز در حال برملا شدن است. ▪️داستان بیست سی را یادتان هست که غربگرایان پنهانی در حال تصویب و اجرایش بودند؟ آموزش و پرورش رها شده و وزارت فرهنگ از خاصیت افتاده غربگرایان را یادتان هست؟ دانشهای «ذاتا مسموم» انسانی شان را که ذره ذره با سمومش به ذهن کودکان و جوانان ما میکردند را توجه داشتید؟ آن روز وقتی گفته میشد این تمدن «کودک کش» است خیلی ها باور نمیکردند. حمله به روح معصوم کودکها در قالب فیلمهای والت دیزنی که مفاهیم هم جنس گرایی را رسما در ذهن و دل نوجوانان میکاشت را باور نکردند، فیلمهای پورن که دیگر بازیگران اصلی اش کودکان و نوجوانان بودند را نیز به هیچ گرفتند. آموزش های جنسی و سبک زندگی پر فساد آمریکایی را هم به چیزی نگرفتند. فکر کردند قصه «زن زندگی آزادی» و مبارزه با «حجاب اجباری» و جنبش «مهسا و مصی» همین است که میگویند. اما حالا دیگر نه، همه چیز بر ملا شده. ساسی مانکن مجبور است رو باشد. و پازل جنگ رسانه ای صهیونیست ها را پر کند با پول آنها عقایدتان را و هویتتان را مسخره کند همانطور که والت دیزنی هم علنا پول میدهد برای بمبهای اسراییل که روی سر کودکان بریزند. ▪️ کشتار پنج هزار کودک فلسطینی که در تاریخ بشر بی نظیر است، بر ملا کرده ذات غرب را . مگر کشتار کودکان جلوی چشم تمدن غرب رخ نمیدهد و مگر نمیبینیم که همه کاری نمیکنند جز حمایت از کودک کش. این خود خود غرب است. این همه آنچیزی بود که سالها پنهان کرده بودند. حالا بر ملا شده است. ▪️اما یک سوال مهم و آن اینکه چرا باید امروز این وضعیت متعفن غرب برملا شود؟ آنهم به دست معصوم های روی زمین یعنی کودکان؟ مگر چه شده؟ چه چیزی تغییر کرده؟  از اینجا به بعد یادداشت را بیشتر دقت کنید ▪️اولا کودکان قدرت تسخیر قلب بزرگتر ها را دارند. چون به فطرت الهی نزدیکترند. وقتی به کودکان هجوم میبرند یعنی به همه وجدانهای انسانها هجوم میبرند. خوب چرا؟ چرا خودشان را مقابل همه قرار میدهند؟ غرب هر چه دارد از پنهان کاری است. چرا چنین میکند؟ پاسخ دو کلمه است یکی اینکه مجبور میشوند دوم اینکه عقلشان از کار افتاده. اما توضیح این دو چیست؟ ▪️واقعیت این است که اولا بشر رشد کرده. این صبر و قدرت که در غزه میبینید بروز و ظهور رشد انسان جبهه حق است. انسان که رشد میکند شیطان نمیتواند پنهان شود و بر ملا میشود. این ظهور گام به گام حق است. این را در ادبیات دینی میگویند «تمحیص» یا همان خالص سازی تاریخی بشریت. ثانیا انسان رشید جبهه حق، امید پیدا کرده. آنهم نه امیدهای کوتاه مدت و مادی، بلکه امیدهای تاریخی و ایمانی. شبیه آنچه در دوران تولد موسی ع رخ میداد. شیطان جلوی این امید واقعی که کاملا متبلور در کودکان است مجبور میشود بایستد. ثالثا انسان رشید جبهه حق اراده دشمن را خراب میکند. شیطنت چیست؟ عقل تدبیرگر دنیاخواه. انسان رشید جبهه حق اجازه نمیدهد شیطان به خواست خود برسد، جلوی اراده او را میگیرد. دست شیطان کوتاه میشود. این او را کلافه و عصبی میکند. عصبانی که شد، عقل و صبرش کم میشود، اینجا است که خود را بر ملا میکند. ▪️اگر امروز چکیده و عصاره تمدن سیاه غرب را خلاصه وار در ترانه های ساسی و تتلو و شروین و این و آن که به روح لطیف کودکان حمله علنی میکنند و در بمب های صدتنی و فسفری غرب که روی سر کودکان میریزند و در بی خیالی و حمایت حاکمان غربی و غربزده اسلامی از کودک کشی ها و در نفاق و دروغ برملا شده همه شعارهای این تمدن شیطانی اغواگر مشاهده میکنید، دلیلش آن است که شیطان در حال شکست است و حق در حال ظهور بیشتر و بیشتر است. یعنی انسان معاصر در جبهه حق و در دوران مقاومت در حال قد کشیدن به سمت آسمان است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘چهار نکته به بهانه اکران"سرهنگ ثریا" دوگانه اُمید و حسرت ▪️به گزارش فکرت، یکشنبه همین هفته نظاره گر فیلم"سرهنگ ثریا" به کارگردانی "لیلی عاج" در سلسله نشست های "دکوپاژ" بودیم که بانی آن مجموعه شناخت است. تماشای این اثر جذاب در قالب اکران مردمی فیلم عمار فرصتی برایم فراهم کرد تا نکاتی چند درباره این فیلم بنویسم؛ ▫️1-تولید و نمایش این قبیل آثار، پیش از هر چیز دیگری، حسرتی را برای پیگیران جدی سینما- خاصه علاقه مندان به انقلاب اسلامی- پدید می آورد از این بابت که چرا بعد از گذشت این همه سال از آغاز ماجراهای شوم منافقین در دوران پس از پیروزی انقلاب، فیلم هایی از قبیل "سرهنگ ثریا" ساخته نشده و حمایت های مناسبی در این باره برای تحقق این مهم صورت نگرفته است. البته پیش از این فیلم هایی در رابطه با منافقین در کشور ساخته شده اما اثری که از زاویه دید مادران و خانواده هایی که فرزندانشان به نحوی گرفتار یا جذب منافقین شده اند وجود نداشته و از این حیث باید اثر خانم عاج را با وجود ضعف هایش تحسین کرد. ▪️2- برای ارتباط گیری با نسل موسوم به دهه هشتادی نیاز است که در این گونه فیلم ها اشاراتی درست و هنرمندانه به چرایی شکل گیری و تداوم فعالیت گروهک منافقین بشود که به نظر می رسد در فیلم "سرهنگ ثریا" چندان به این موضوع پرداخته نشده است. ▫️3-در شرایطی که به تعبیر"کمال تبریزی"، کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون کشورمان وجه «تفکری» سینما در حال فراموشی است، تولید و اکران آثاری از جنس "سرهنگ ثریا" می تواند تا حدودی وجه اندیشه ای سینما را احیا کند به خصوص از این حیث که ما در جنگ روایت ها آن هم مشخصاً درباره دهه شصت نیازمند این گونه فیلم ها هستیم. ▪️4- بی گمان نقد درست و بجای این گونه آثار، ضرورتی است که به ما کمک می کند تا در آینده شاهد ارتقای کمی و کیفی این گونه فیلمسازی باشیم؛ آثاری که در عین جذابیت های فرمی از غنای محتوایی لازم برخوردار باشد و بتواند با مخاطبان عام به ویژه نسل جدید ارتباط مناسب را برقرار نماید. ▫️سید محمدمهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 اکران مردمی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» با حضور: ▫️ دکتر معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘فیلمساز انقلابی پای اثرش بایستد ▪️محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به همراه جمعی از مدیران و معاونان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس حوزه هنری و رئیس سازمان سینمایی سوره دیدار کردند. ▪️حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که می‌گوییم سینما رونق دارد و در عین حال برای تحقق امر سینمای انقلاب به جراحی‌هایی نیاز داریم. این تغییرات نیازمند عبور از یک دوره گذار بود که پای آن ایستاده‌ایم. اما جریان اصلاح محتوای سینمای ایران نیازمند همیاری و همراهی همه نهادهای فرهنگی و انقلابی است. ▪️خزاعی در پایان دیدار اشاره کرد: من از فیلمسازان انقلابی می‌خواهم پای اثرشان بایستند و تنها به اکران در سینما بسنده نکنند. ناگفته نماند که همه ما به حوزه هنری و نسل جدید فیلمسازانی که برآمده از آن هستند، امید دارند و امیدواریم در حوزه‌های جدی‌تری نقش‌آفرینی و به توسعه فضاهای فرهنگی کمک کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 استفاده از برای کودکان و نوجوانان ▪️ بودن ها (فیلم و سریال کره‌ای) ▪️ در رابطه با کی درام ها، کی پاپ ها و انیمه ها آنچه حائز اهمیت است این است که این آثار روی شناخت و رفتار نوجوان تأثیر دارد. ▪️ این فیلم ها اعتقاد ناصحیح را بسیار زیبا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مخاطب ارائه میدهد. ▪️اعتقاد به مخاطب و دیکته میشود. ◾️ عقاید و افکاری مانند ▪️پرستش ارواح، ▪️پرستش شیطان، ▪️، ▪️اعتقاد به خدای کوه، ▪️خدای جنگ، ▪️خدای آسمان، ▪️خدای دریا، ▪️خدای آتش، ▪️اعتقاد به عدم وجود خدا ترویج میشود. ▫️به صورت رسمی دیالوگ میگویند و تصویر وحشتناک از خدا در موسیقی و فیلم ارائه میدهد. ▫️ با زبان خوب✓ و همه فهم✓ و در فضای احساسی ارائه میشود. ▫️ مخاطب دیگر نمیخواهد چنین خدایی را دوست داشته باشد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘نقد و بررسی فیلم حیثیت ▪️دلپذیر نشان دادن قساوت قلب و دست اندازی به مفاهیم عشق و فداکاری جنایات اصلی فرهنگی کارگردان است؛ هر دو رقیب هوا و هوس لجام گسیخته خود را عشق به کار و حرفه معرفی و جنایات خود را پرداخت هزینه و فداکاری معرفی می کنند ▪️کریستوفر نولان به سبک سایر آثارش تعهد به اگزیستانسیالیسم دارد. شخصیت های داستان به قدری با بدل های خود جا به جا شده اند که دیگر مهم نیست که خود واقعی‌شان هستند یا بدل‌شان، فقط مهم این است که در لحظه تصمیم مهیج و جسورانه خود را بتوانند به اجرا بگذارند ▪️یک تردست برای پیروزی بر حریف خود به سراغ تسلا رفته و از تکنولوژی او توقع ساخت جادو را دارد. با سرعت خیره کننده رشد علم و تکنولوژی همین ذهنیت را داریم ولی مخوف و مقهور کننده نشان دادن گویا علت دیگری دارد ▪️فوکوس تکنیک های سینمای، حرکت دوربین، آهنگ و غیره برای نمایش قدرت و کارکرد دستگاهی که از هر موجودی حتی موجودات زنده کپی برداری می کند مخاطب را مسحور خود می کند ▪️با رجوع به سوابق سینمای آمریکا و تکنیک های آن،‌ پاسخی عکس را خواهیم یافت، بدین معنا که هر چه که سینمای غرب قصد عظمت دادن به آن را در ذهن مخاطب دارد بیشتر شیطانی، ترسناک تر و مخوف تر نمایش داده می شود و این باعث حک شدن در ضمیرناخودآگاه مخاطب می شود. پس قصدی جز عظمت بخشیدن به علم سکولار و بی رحم نیست ▪️رهاورد این فیلم برای مخاطب ایجاد عطشی کاذب برای دیدن است، دیدن داستان های مهیج تر و رازآلود تر، که نمایش سراب سیراب کننده این عطش فقط از پرده نقره‌ای سینما بر می آید و مخاطب تشنه تر... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
درآمدی بر نقد بازی های کامپیوتری.mp3
26.54M
🔘درآمدی بر نقد بازی های رایانه‌ای ▪️نقد بازی، مظلوم‌ترین حیطهٔ در کشور ▫️حیطه های محتوایی در نقد محصول رسانه‌ای: ۱. بررسی تفکری ۲. بررسی عملی و سبک زندگی ۳. بررسی حسی ▪️بازی ها بیشتر می‌سازند تا اینکه افکار را جهتدهی کنند ▫️نگاهی به بازی های خدای جنگ و جهان آن ▪️خدای خدایان ، زئوس و خدای خدایان اسکاندیناوی، اودین، همه واقعیت دارند! ▫️بازی های شاخص به شدت ایدئولوژیک و هستند ▪️دورهٔ و بازی های رایانه‌ای، مناسب خانواده ها و مربیانی که از تاثیرگذاری گیم بی‌اطلاعن: https://mazane.org/g/4/2561 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh