eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 افزایش سواد رسانه تنها راه جلوگیری ماهیگیری فرصت طلبان ▪️باز هم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرا رسیده و بازهم رسانه های غیر رسمی به صورت قارچ گونه آغاز فعالیت کردند یا گروه های فعال غیر رسمی با هدف های مختلف فعالیت های خود را آغاز می کنند. ▫️اما راه حل چیست: ۱) توسعه سواد رسانه عمومی یکی از روش هایی است که می تواند مردم را در مقابل تخریب گران یا شایعه آفرینان که با هدف های خاصی در این روزها فعالیت می کنند به خوبی بشناساند تا مردم بتوانند درست را از نادرست تشخیص دهند. ۲)گاهی برخی فعالین رسانه ای که هر روز از یک نفر حمایت می کنند تیرهای خود را به سوی نهادهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان رها می کنند که این دیگر تخریب فرد خاصی نیست بلکه این همان بدبینی نسبت به انتخابات است،لذا باید در مواقع درست برخورد درست صورت پذیرد تا به خودشان اجازه هتک حرمت به جریان های حاکمیتی نکنند. ۳)متاسفانه تولید و نشر تکذیب نیز می تواند پایان ناپذیر است و یکی از فرصت هایی که همین فضای مجازی بدون قانون در اختیار برخی قرار داده علاقه دارند تا به صورت ‌ولنگار در آن فعالیت کنند و هر چه می خواهند در آن بتازند و ماهی های خود را از آب گل آلود بگیرد و دیگران هم با وی کاری نداشته باشند تا به نشر اکاذیب خود بپردازند پس شایسته است یا هر چه سریع تر قوانین مشخص وضع شود تا فکری بحال قانون شکنان شود./ مصطفی رضایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘عوامل گرايش نوجوان و جوان به فرهنگ بيگانه ▫️آسیب‌شناسی نسل جوان ▪︎ابزارهای تهاجم فرهنگی ▪️خبرگزاری‌ها‌ی بين‌المللی سرعت در گردآوری و پخش خبر، از شرايط كام‌يابی رسانه‌های گروهی به ويژه روزنامه‌ها و شبكه‌های خبررسانی به شمار می‌آيد. از اين‌رو، استكبار جهانی از ديرباز، با هدف كنترل آشكار رسانه‌های گروهی جهان، سازمان‌های بزرگ خبررسانی را بنيان نهاده است. اين نهادها، چشمان پيدا و پنهان خويش را در سراسر جهان گسترانيده‌اند و با هزاران نشريه و شبكه‌های راديو و تلويزيونی، خبرهای مهم را در كم‌ترين زمان به دست می‌آورند. ▪️آسوشيتدپرس و يونايتدپرس آمريكايی، رويتر انگليسی و فرانس پرس فرانسوی، هر يك با هزاران خبرنگار، مزدوران ناشناخته استكبار در جهان به شمار می‌آيند كه با تلاش خستگی‌ناپذير، رسانه‌های گروهی را در جهت اهداف استكبار هدايت می‌كنند. ارايه تفسير و تحليل‌های جهت‌دار، مخابره رويدادهای دروغين، گزارش نكردن آن چه به زيان سرمايه‌داران غرب باشد، بزرگ‌نمايی برخی رويدادهای كوچک برای مخدوش ساختن چهره انقلاب‌های ضد استكباری، ناچيز جلوه دادن جنبش‌های آزادی بخش و تزريق فرهنگ مصرفی غرب، بخشی از برنامه اين خبرگزاری‌ها برای كنترل رسانه‌های گروهی به شمار می‌آيد. ▪️مطبوعات می‌توان مطبوعات را آينه افكار جامعه به شمار آورد. در روزگار ما با پيشرفت ابزار چاپ و امكانات پخش، همه روزه هزاران عنوان كتاب، مجلّه، روزنامه و بولتن‌های رنگارنگ در كمترين زمان در دسترس مردم قرار می‌گيرد. وقتی اين امكانات در دست دشمنان جامعه باشد، از آن با هدفی خاص و برای انحراف افكار عمومی از واقعيت‌ها بهره خواهند گرفت. ▪️امام خميني رحمه‌الله در اين باره مي فرمايد: مجله‌ها با مقاله‌ها و عكس‌های (افتضاح بار و اسف‌انگيز و روزنامه‌ها با مسابقات و مقالات ضد فرهنگی و ضد اسلامی خويش، با افتخار، مردم ـ به ويژه طبقه جوان و مؤثّر ـ را به سوی غرب يا شرق هدايت مي كردند. ▪️راديو و تلويزيون راديو و تلويزيون، آسان‌تر با مردم پيوند برقرار مي كند و بر انديشه‌ها و رفتار و كردار افراد جامعه، تأثير ژرف‌تری می‌گذارد. استكبار از دير زمان نقش اين پديده‌ها را دريافته و كنترل آن‌ها را به دست گرفته است. ▪️بی‌ارزش جلوه دادن فرهنگ، آيين و آداب و رسوم بومی‌جوامع از يك سو، و ارائه الگوهای نادرست در نوع انديشه، پوشش و مصرف از سوی ديگر، بخشی از برنامه‌هايی است كه استكبار، روزانه برای پخش به آنتن‌های راديو و تلويزيون در سراسر جهان می‌فرستد. ▪️سينما و تئاتر دشمنان با چنگ‌اندازی به مرزهای هنر و سرمايه گذاری در صنعت فيلم، خون‌های آلوده فرهنگ خويش را به پيكر نحيف جهان سوم تزريق می‌كنند. آنان با بهره‌گيری از شيوه‌های پيچيده و مدرن توليد فيلم، ارزش‌های واقعی ديگر فرهنگ ها را نابود می‌كنند و با تهی‌ساختن جامعه از معنويات، راه را برای چپاول هرچه بيشتر خود هموار می‌سازند. ▪️امام‌خمينی رحمه‌الله در اين باره مي فرمايد: تمام اين رسانه‌های گروهی را اجير كرده‌اند كه طبقه جوان را به واسطه راديو و تلويزيون و سينما و تئاتر و مطبوعات و مجلاّت و ... سرگرم به عياشی‌كنند و عياش بارشان بياورند. ▪️موادّ مخدّر سرمايه‌داران غرب با اين ديدگاه، هر انسان شرقی آگاه و متعهّد به اصول انساني را آتشفشاني خاموش می‌بينند كه ممكن است برای منافع آنان خطرآفرين باشد. از اين رو، هدف آنان از گرفتار ساختن مردم جهان سوم ـ به ويژه طبقه جوان و تحصيل كرده ـ در دام اعتياد و فساد، تنها يك برنامه و توطئه ساده نيست، بلكه نوعی يورش به عقبه ملّت‌ها و به آتش كشيدن آن است. افرادی كه در دام اعتياد می‌افتند، نه تنها ديگر توليد كننده و انديشمند نخواهند بود، بلكه با بدل شدن به انگلی نيمه جان در جامعه، به ارزان ترين وسيله دشمن برای به تباهی كشيدن بنيادهاي استقلال جامعه تبديل مي گردند. ▪️امام خميني رحمه الله در اين باره مي فرمايد: شما اين را يك مسأله اتّفاقي ندانيد كه مِن باب اتّفاق يك دسته اي هرويين فروش شده اند و يك دسته اي هم مبتلا شده اند. اين همه يك توطئه اي است كه قدرت هاي بزرگ به اين وسيله ضربه مي زنند. قشر جوان قشري است كه می‌تواند اقتصاد ما را اداره كند. قشر جوان می‌تواند خود را در مقابل هجمات فرهنگي، نظامي و سياسي مجهّز كند. اين جوان، در حالي كه جواني اش ارزشمند است، افكارش آن قدر عميق نيست كه توطئه ها را تا آخر بتواند بخواند. خيال مي كند كه خوب، حالا، دلمان مي خواهد كه ترياك يا هرويين بكشيم. اين يك نقشه اي است كه ... براي فلج كردن جوان هاي ماست. يك آدم هروييني نمي تواند در سياست فكر كند. نمي تواند در اقتصاد عمل كند و اگر يك گرفتاري پيش بيايد، نمي تواند در جنگ شركت كند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘نقد و بررسی فیلم هزارتوی پن ▫️هزارتوی پن، از بهترین آثار گیرمو دل تورو کارگردان مکزیکی و برنده اسکار هالیووده ▪️فیلمی که فرم بسیار خوبی داره، هنرمندانه ساخته شده و حتی از صداسیما هم پخش شده ▫️اما طبق معمول آثار دل تورو، موجودات شیطانی نقش منجی رو بازی می‌کنن و اوفلیای نوجوون که از نعمت پدر محرومه، به یک شیطان پناه می‌بره و همون شیطان هم باعث رستگاریش می‌شه! ▪️نقد دین مسیحیت درباری و نشون دادن تثلیث غیر مسیحی، از المان های ضد مسیحی فیلم هست که تا جایی درسته؛ اما جایگزینی که فیلم معرفی می‌کنه نه یک دین الهی، بلکه یک تثلیث اسطوره‌ای و باطله نقد کامل فیلم هزارتوی پن در لینک زیر👇 https://inaghd.ir/pans_labyrinth/ @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 شبکه‌های اجتماعی و فشارهای روانی ▪️ استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی باعث ایجاد اختلالات روانی و آسیب رسیدن به جسم و حتی مرگ می شود. یکی از اولین اختلالات روانی که استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی با آن رو به رو هستند، فشار روانی است. ▪️ فشار روانی یا استرس، حالتیست که یک یا چند نیاز اساسی یک نفر تامین نمی شود یا آرامشش به هم می خورد در نتیجه فرد دچار فشار روانی می شود. ▪️یکی از نیازهای اساسی فرد، احساس رضایت از خود است، کاربران در شبکه های اجتماعی روی قشنگ و زیبای زندگی خود را به نمایش میگذارند. در نتیجه فرد بدترین وضعیت خود را بهترین وضعیت دیگران مقایسه می کند و بنابراین رضایت از خود به شدت پایین می اید و فشار روانی برای فرد ایجاد می شود. ▪️در سال ۲۰۱۴ یک نظرسنجی از کاربران ۱۸ تا ۷۰ ساله فیسبوک انجام شد که نتیجه آن این بود که: هر چقدر مدت زمان استفاده و وابستگی فرد به شبکه های اجتماعی بالا می رود، فشار روانی فرد هم بالا می رود و شخص در زمینه های مختلف از کیفیت زندگی خود ناراضی و گله مند می شود... ▪️ در نظرسنجی دیگری که از دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده های مختلف آمریکا انجام شد نیز بیش از یک سوم شرکت کننده ها گفتند که استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شده است به دفعات احساس خشم و غم کنند و حتی نفس کشیدن برایشان سخت می شود! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
✔️ واقعیت سینمایی 🖌 شهید سید مرتضی آوینی 🔘 در فیلم هیچ تصویری نمی‌تواند «سهواً یا به طور تصادفی» درمیان مجموعه‌ی تصاویر فیلم قرار بگیرد؛ این یك اصل كاملاً بدیهی است كه انسان را به یك خصوصیت جامع درباره‌ی «واقعیت سینمایی» راهبر می‌شود. مراد از واقعیت سینمایی همان واقعیتی است كه بر پرده‌ی سینما عرضه می‌گردد. 🔚 چرا چنین است؟ چرا در فیلم هیچ تصویر غیرضرور، اشتباهی یاتصادفی نمی‌تواند وجود داشته باشد، حال آنكه در واقعیت خارج یا واقعیت پیرامون هرگز چنین نیست؟ در فیلم هر یک از تصاویر با تصاویر قبل و بعد از خویش و با مجموعه‌ی فیلم ارتباطی معین و پیش‌بینی شده دارد. 🖇 پیوند بین تماشاگر و فیلم نیز موكول به آن است كه تماشاگر این روابط معین و پیش‌بینی شده را دریابد. در اینجا هرگز این امكان وجود ندارد كه دو تصویر بدون قصد خاصی كنار یكدیگر قرار بگیرند و یا تصویری بی‌دلیل در میان مجموعه‌ی تصاویر فیلم جاگیر شود. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘شبکه اجتماعی، محور اساسی جنگ های نوپدید؛ ▪️در سال 1998، دریاسالار آرتور. کی.سر بروسکی و جان گارستکا مقاله مشترک خود را با عنوان "جنگ شبکه محور: مبدأ و آینده " منتشر کردند. ▪️اگرچه بیشتر به جنبه‌های سخت‌افزاری فنّاوری ارتباطات نظامی و استراتژی‌های استفاده از آن‌ها پرداختند اما موضوع جنگ شبکه محور بسیار متناسب با انقلاب رنگی و سازگار با یک‌شکل اجتماعی است. ▪️به‌عنوان‌مثال، لئونید ساوین مقایسه‌های ساختاری بین بهار عربی، کاربرد اجتماعی جنگ شبکه محور و نظریه آشوب انجام داده است. ▪️نویسندگان با ارجاع به مقاله موردنظر، قانون متکالف را با در نظر گفتن اینکه " قدرت " یک شبکه متناسب با تعداد تقریبی شبکه است دنبال می‌کنند. " قدرت " یا " بازدهی " از محاسبات شبکه محور ناشی از تعاملات فشرده اطلاعات بین تعداد بسیار زیادی از گره‌های محاسباتی ناهمگن در دامنه شبکه است. ▪️آن‌ها همچنین می‌نویسند که "در سطح ساختاری، جنگ شبکه محور نیاز به یک معماری عملیاتی با سه عنصر مهم دارد: شبکه‌های حس‌گر، شبکه‌های تراکنش و (تعامل) که توسط یک صفحه‌نمایش اطلاعاتی باکیفیت بالا میزبانی می‌شوند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
https://survey.porsline.ir/s/UzbdPcKD لینک بالا جهت رای گیری انتخابات هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب می‌باشد اعضای محترم می‌توانند از ساعت 10 الی 17 امروز در انتخابات به صورت مجازی شرکت نمایند در صورت مشارکت در انتخابات درج نام، نام خانوادگی و شماره تماس الزامیست با تشکر از حسن همکاری شما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢حضور کاندیدای انتخابات انجمن سواد رسانه طلاب جهت معرفی و طرح ایده‌ها و برنامه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
https://survey.porsline.ir/s/UzbdPcKD لینک بالا جهت رای گیری انتخابات هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ط
انتخابات انجمن سواد رسان طلاب به پایان رسید. از شرکت همه عزیزان در این انتخابات تشکر و سپاسگزاری میکنیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘اعمال لیلة الرغایب بدان‏که اولین شب جمعه ماه رجب را «لیلة الرغاب» (یعنى شب دلدادگان) مى‏ گویند و براى آن عملى با فضیلت‏ بسیار از حضرت رسول صلى الله علیه و آله وارد شده که آن را سیّد در کتاب «اقبال» و علامه حلى در «اجازه بنى زهره» نقل کرده ‏اند، بعضى از فضیلت آن اینکه به سبب انجام آن گناهان بسیار آمرزیده مى‏ شود، و نیز نمازى در آن وارد شده که هرکه آن را به جاى‏ آورد هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نیکو‌ترین صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گویا به سوى‏ او مى‏ فرستد، پس به او مى‏ گوید: اى حبیب من تو را بشارت باد که از هر شدّت و سختى نجات یافتى، بنده مى‏ گوید تو کیستى؟ به خدا سوگند من چهره ‏اى زیبا‌تر از چهره تو ندیدم، و سخنى شیرین‏‌ تر از سخن تو نشنیدم، و بویى بهتر از بوى‏ تو نبوییدم!! پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازم که در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا کنم، و مونس تنهایى تو باشم، و هراس را از تو برگیرم و هنگامى‏ که در صور (شیپور قیامت) دمیده شود، در عرصه قیامت سایه ‏اى بر سرت خواهم افکند، پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو جدا نخواهد شد. کیفیت‏ این نماز چنین است: اولین پنجشنبه ماه رجب را روزه مى ‏دارى، چون شب جمعه داخل شود، ما بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز بجاى مى ‏آورى، هر دو رکعت با یک سلام به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده‏ مرتبه «سوره توحید» مى‏ خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتادمرتبه مى‏ گویى: اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ]. خدایا! بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست سپس به سجده مى ‏روى و هفتادمرتبه می‌گویى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح آنگاه سر از سجده بر مى ‏دارى و هفتادمرتبه مى‏ گویى: رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى ‏دانى بگذر، تو خداى بر‌تر و بزرگترى دوباره به سجده مى ‏روى و هفتادمرتبه مى‏ گویى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح سپس حاجت خود را مى ‏طلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد. آگاه باش زیارت حضرت رضا علیه السّلام در ماه رجب مستحب است، و انجام آن در این ماه امتیاز خاصى دارد، همانگونه که انجام عمره در ماه رجب فضیلت دارد تا جایى که روایت شده انجام آن در این ماه، در فضیلت همتاى حج است و نیز نقل شده: حضرت سجاد علیه السّلام در ماه رجب به عمره مشرّف شده بود، و شب‏ و روز نزد کعبه نماز مى‏ خواند، و در حالى که پیوسته در سجده بود این ذکر از زبان ایشان شنیده مى‏ شد: عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ گناه از بنده‏ ات بزرگ شده، پس بگذر گذشت از سوى تو زیبا باشد 📗 مفاتیح الجنان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
4_5771461882816763480.mp3
39.8M
| 🎧 فرهنگ‌ زن ذلیلی در ایران! 👤دکتر بیوک محمدی زن ذلیلی یک تراژدی است‌./ من در این باره تحقیق کردم و با کیس های واقعی مصاحبه کردم./ حقارت غیر آشکار مردان ویژگی اصلی زن ذلیلی است./ برخی از مردان؛ تحت فشار روحی در حال تحمل شرایط خود هستند. 👤 دکتر اشرف بروجردی پدیده ای به نام زن ذلیلی اصلا وجود ندارد./ تصور من اینست که به مردان ظلم نمی‌شود./ روابط در سطح خانواده مصداقی و مبتنی بر تربیت است و ربطی به جنسیت ندارد./ جامعه در حال رسیدن به تعادل است همانطور که غرب در این باره به تعادل رسیده است. 📆 سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
آیت الله جوادی آملی: رغبت یعنی میل نه آرزو. لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است. @cafe_fekr
هدایت شده از فکرت
🔎 رسانه امنیت ما کجاست؟ ✍️علیرضامحمدلو ▫️در شرایط امنیتی بایستی میدان، دیپلماسی و رسانه، حداکثر هماهنگی را داشته باشند تا را مستقر کنند. در واقع امنیت، معنایی است که بخشی از آن در میدان و بخشی در اذهان رقم می‌خورد. به همین دلیل آمریکا در جنگ‌خلیج فارس، CNN و دوربین هایش را جهت روایت همراه می‌کند. ▫️(جنگ) یعنی سکویی که بتواند روایت غالب و روشن ماجرا را بر دوش کشیده و شبکه روایت را راهبری کند. پاشنه آشیل جامعه، تحلیل‌های متکثر و زردگوهایی است که بدون اتصال به میدان یا دیپلماسی، هرلحظه گمانه‌ای را برای مخاطب برجسته‌ کرده و را دچار نوسان ادراکی می‌کنند. ▫️این چالش بدلیل جدا افتادن اتاق جنگ و فکر و است که در نتیجه نمی‌توانند افکارعمومی بعنوان ضلع سوم جنگ را راهبری نمایند. بایستی نقش رسانه به عنوان ضلع جدید مدیریت را به رسمیت شناخت والا مبتلا به گسل اجتماعی و سیاسی خواهیم شد. ▫️ از اندیشمندان بزرگ جنگ می‌گوید که هر جنگی سه ضلع دارد؛ دولت(government)، ارتش(army) و مردم(people). عقل، شانس و اشتیاق. عقل سیاستمدار با شانس و توانی که ارتش فراهم می‌کند بایستی در اشتیاق و حمایت و ذهنیت افکارعمومی ضرب شود تا ترکیب اقدامات امنیتی تکمیل شود. مشت ارباب رسانه را پر کنید تا این مثلث تکمیل شود. ▫️این به معنای مداخله افکارعمومی در چند و چون و جزییات اقدامات امنیتی و نظامی نیست و فقط نامحرم ندانستن رسانه‌های جریان اصلی و همسو جهت ربودن گوی سبقت از دست ، رسانه های زرد، ، منفی‌باف و خودتحقیر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت