eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 📲سواد رسانه و تولید محتوا با موبایل🎞 🔅ویژه دختران و پسران 13 تا 17 سال🔅 ⭕️با اعطای گواهی معتبر⭕️ ▪️ سواد رسانه ▪️تفکر انتقادی ▪️اسطوره‌های سینما ▪️نقد بازی ▪️نقد فیلم ▪️نقد انیمیشن ▪️تصویر برداری و تدوین ▪️سناریونویسی ⏱شروع دوره 2 مردادماه 🕰زمان برگزاری مردادماه 1403 🏷روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه ساعت 9 الی 12 مکان: قم، شهرک پردیسان، خ شهیدان تقوی، خ آقامحمدی، آقامحمدی یک، تقاطع خ ایمان، ساختمان زعفرانیه، طبقه اول 📍https://nshn.ir/sbsLTvOxsMOw ‌ 💳هزینه ثبت نام 300 هزار تومان که با 50 درصد تخفیف ویژه 150 هزار تومان می‌باشد. 🔻برای شرکت در دوره به آیدی @savade_rasane 🔻و یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل فرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘امنیت سایبری در ۵ دقیقه ▪️چگونه در فضای سایبری از اطلاعات شخصی خود محافظت کنیم؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 📽مستند «رد پای دیجیتال»: بخش دوم 🔻انقلاب صنعتی و کودکان کار ▪️ در پایان قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم بریتانیای کبیر اولین کشوری شناخته می‌شد که به سمت صنعتی شدن حرکت کرده بود. به واسطه چنین شرایطی، انگلیس اولین کشوری بود که در آن ماهیت کار کودکان نیز تغییر کرد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
استاد فاطمی نیا می‌فرمود شيخ كاظم اُزْري در ضمن اشعار خود، در وصف قمر بني هاشم گفته است: «يَوْمٌ أبي الْفَضْلِ اسْتَجارِ بِهِ الْهُدي» «روز عاشورا، روزي بود كه امام هدي (امام حسين(عليه السلام)) به حضرت ابي الفضل پناهنده شد.» اُزري پس از آن كه اين مصرع را سرود، به نظرش رسيد شايد با شأن امام(عليه السلام)ناسازگار باشد كه پناه به غير امام ببرد، از اين رو در همين مصرع توقف كرد. همان شب، در عالم رؤيا امام حسين(عليه السلام) را ديد. امام(عليه السلام) به او فرمود: در ادامه مصرع خود بنويس: «وَالشَّمْس مِنْ كَدِرِ الْعِجاجِ لِثامُها» «پناهنده شدن امام(عليه السلام) به عباس در روز عاشورا، زماني بود كه گرد و غبار زمين كربلا، آسمان را پوشانده بود.» 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت عباس(علیه‌السلام) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢"بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش نهم: "عاشورا ومارپیچ سکوت رسانه ها" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘فلیرحل معنا ▪️ قضیه‌ی عاشورا و کربلا میدان حماسه و جنگ است، اما از لحظه‌ی اوّل تا لحظه‌ی آخری که نقل شده است با ذکر و تضرع و یاد و توسّل همراه است. از وقت خروج از مکه که فرمود: «من کان فینا باذلاً مهجته موطناً علی لقاءاللَّه نفسه فلیرحل معنا»، با دعا و توسل و وعده‌ی لقای الهی و همان روحیه‌ی دعای عرفه شروع می‌شود، تا گودال قتلگاه و «رضاً بقضائکِ» لحظه‌ی آخر. یعنی خود ماجرای عاشورا جنگ و حماسه است اما وقتی شما به بافت اصلی این حادثه‌ی حماسی نگاه می‌کنید، می‌بینید که عرفان و معنویّت هست. ۱۳۷۶/۰۹/۱۳ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ذکر مصیبت حضرت ابالفضل العباس(ع) از زبان شهید مطهری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سخنان امام حسین علیه السلام در شب عاشورا ▪️امام حسین علیه السلام پس از مهلت یک شبه، یاران را جمع کرده و فرمودند که دور خیمه‌ها گودالی همچون خندق حفر کنید و در آن آتش روشن کنید تا از یک طرف درگیر باشیم و به حرم پیامبر دست‌درازی نکنند. یاران خار‌ها و هیزم‌های بیابان را جمع کردند و در خندق انداختند تا صبح عاشورا آتش زنند. ▪️سپس فرمودند: « من یاران و همراهان وفادار و بهتر از یاران خودم و خانواده‌ای نیکوکارتر و دل‌بسته‌تر از خانواده خودم سراغ ندارم. خدایتان پاداش نیک عنایت کند. آگاه باشید که فرجام فردایتان را با این دشمنان به‌خوبی می‌دانم. شما را آزاد می‌گذارم، همه با فراغ خاطر بروید که من بیعت خویش را از شما برداشتم. شب همه‌جا را پوشانده است، این تاریکی را مرکب راهوار خویش بسازید و بروید.» ▪️همچنین فرمودند: «هر کس دست دیگری یا یکی از مردان ما را بگیرید و در این تاریکی شب بروید و من را با این گروه (دشمن) تنها بگذارید که آنان جز مرا اراده نکرده‌اند و اگر بر من دست بیابند از پی شما نخواهند آمد.» ▪️پس از خطبه امام حسین علیه السلام و دعوت به بازگشت، خون غیرت در رگ یاران جوشید. آن‌ها یکی‌یکی بلند شدند و اعلام وفاداری کردند. امام حسین ع در پاسخ یاران فرمودند: «پس بدانید همه شما کشته خواهید شد و هیچ‌کس باقی نخواهد ماند. خداوند به همه شما پاداش خیر عنایت فرماید.» 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
26.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘صدقه برای امام زمان در شب عاشورا ▪️سخنران استاد دانشمند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘اعمال روز عاشورا 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 "بازخوانی پیام های عاشورا از قاب رسانه" 🔻بخش دهم: "تولید ادبیات عاشورایی ورسالت رسانه" 🎙️حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو 🔗نسخه با کیفیت (ع) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘درس اصلی و بزرگ عاشورا ▪️«کُلُّ‌یَومٍ‌عاشوراوکُلُّ‌أرضٍ‌کَربَلا» یعنی... 🎙به‌روایت امام خمینی(ره) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘مستند «رد پای دیجیتال»: بخش سوم ▫️کودک بلاگری ▪️ مدل نوینی از استفاده والدین از فرزندان به نام «کودک بلاگری» در جامعه امروز بوجود آمده‌ که در ظاهر به نمایش گذاشتن عکس‌ها، تفریحات و انواع فعالیت های جذاب کودکانه است اما در باطن این کودکان نوع دیگری از کودکان کار هستند که پدر و مادرها فارغ از آسیب‌های روحی و روانی وارده فرزندان به بهره‌کشی از آنها می‌پردازند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘چگونه از حریم خصوصی فرزندان در دنیای دیجیتال محافظت کنیم(بخش اول) ▪️صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی به آسیب‌هایی که ممکن است به دلیل اشتراک گذاری تصاویر کودکان در فضای مجازی متوجه آنان شود، پرداخته و راهکارهایی را برای آگاهی و ارتقای مهارت والدین و مراقبان کودکان ارایه کرده است. ▪️برای به اشتراک گذاشتن محتوا در مورد فرزندانمان باید به دو موضوع اساسی فکر کنیم؛ نخستین مورد، آسیب ملموسی است که بچه‌ها می‌توانند در هنگام اشتراک گذاری آنلاین والدین تجربه کنند. برای مثال، بزرگسالانی هستند که ممکن است بخواهند به دلیل محتوایی که به صورت آنلاین دیده‌اند، با فرزندان شما ارتباط برقرار کنند یا به آنها آسیب برسانند. ▪️در برخی از کشورها، کارشناسان بازاریابی اطلاعات نیز وجود دارند که بر اساس اطلاعاتی که ما به اشتراک می‌گذاریم، پرونده‌های دیجیتالی را در مورد فرزندانمان ایجاد می‌کنند، ممکن است پیش بینی‌هایی در مورد آنچه که فرزندان ما می گویند یا انجام می‌دهند یا مشکلات سلامتی که فرزندان ما در آینده ممکن است داشته باشند را بر اساس اطلاعاتی که ما به آن‌ها می دهیم و به اشتراک می گذاریم، پیش بینی کنند ▪️تصاویر جعلی نیز بسیار نگران‌کننده هستند. تهدید به تغییر کاربری تصاویر فرزندان ما به روشی غیرقانونی یا مخرب که می‌تواند باعث آسیب شود یا احتمال ایجاد متن‌ها، نوشته ها و جوک های ناشایست و خجالت‌آوری که می‌تواند فرزند ما را در یک موقعیت منفی نشان دهد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘ناسور؛ عاشورا را از زبان عبیدالله بن حر جعفی ▪️ناسور انیمیشن ایرانی است که در سی و چهارمین جشنواره فجر اکران شد. این اثر دومین کار "کیانوش دالوند" است که انیمیشن برگزیده نجف نیز شده‌ است. داستان ناسور درباره‌ "عبیدالله بن حر جعفی" است که که همراه باقی کوفیان به امام حسین علیه السلام نامه نوشتند. اما عبیدالله پس از شنیدن نزدیک شدن امام به کوفه از شهر خارج‌شده تا با او روبه‌رونشود. ▪️ناسور زاویه نگاه جدیدی نسبت به حادثه عاشورا از دید جاماندگان و پشیمانان است و می‌تواند برای نوجوانان جذاب باشد. نکته قابل توجه این است که تمامی شخصیت‌ها بدون صورت هستند و مخاطب باید از روی تناژ رنگ، صدا و شمایل از هم تشخیص‌‌شان بدهد. ▪️بخش قابل توجهی از انیمیشن صحنه‌های حماسی عاشورا است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘 خانواده، قربانی قاب‌های روشنفکری ▪️کارگردان افعی تهران؛ شخصی کنجکاو برای ساخت فیلمی از روی یک داستان حقیقی و جنایی است. شخصی که دست بر قضا منتقد سینما و کارگردان بوده و تلاش دارد تا اولین فیلم خود را بر این اساس بسازد. ▫️در ابتدای سریال، کارگردان نشان می‌دهد که کاملاً همراه با قهرمان خود است؛نماهای دوربین کاملا شاهد بر این مدعاست؛ در ادامه می‌بینیم این فرد مشکلات عدیده‌ای از لحاظ شخصی و خانوادگی دارد. از پدر خود متنفر است و ما این مسئله را به وضوح در بی احترامی به جسد پدرش، و خنده دوستانش حین مراسم تدفین، می‌بینیم. ▪️پاسخ عده‌ای از مخاطبان به این گستاخی‌ها بعضا این است که فیلم در جایگاه نقد یک جریان برآمده و سعی دارد با نشان دادن انحطاط اخلاقی و عدم اهمیت این افراد نسبت به نهاد خانواده، آنان را معرفی نماید؛ که البته با این توجیه و قرائت نیز نمی‌توان این مسئله را پذیرفت. ▫️نماهای سریال و قاب‌های آن کاملاً نقش اول را مسلط بر انجام رفتارهای غیر اخلاقی خود نشان داده و دوربین نیز با او همراهی می‌کند. پر واضح است کارگردان نیز برای این امر توجیهاتی اعم از شخصیت سازی و کاراکترسازی و نشان دادن عمق نفرت شخصیت اول نسبت به پدرش را خواهد داشت و آن را به مسئله فیلمنامه گره خواهد زد؛ اما مسئله این است که کارگردان تصمیم گرفته زحمت زیادی برای اهمیت قائل شدن به نهاد خانواده متحمل نشود و در یک قاب حمایت کننده، این بی احترامی به پدر را به این شکل به تصویر بکشد. ▪️هرچند در قسمت‌های پایانی خواهیم دید، شخصیت اول متوجه این مسئله می‌شود که پدرش نیز یک قربانی بوده؛ قربانی خواسته‌های مادرش؛ اما این موضوع هم برای انتخاب این نما در انظار مخاطب، نمی‌تواند دلیل خوبی باشد. به طور کلی این موضوع در یک دهه اخیر سینمای ایران، تبدیل به یک اپیدمی در سینمای روشنفکران شده که برای رسیدن به اهداف موضوعی خود، به نهاد خانواده و به ساحت پدر و مادر رحم نمی‌کنند. ▫️در واقع روشن فکران سینمای ایران سعی دارند تا با تقدس زدایی از پدر و مادر، این مسئله را در چشم مخاطب عادی سازی کنند که به طور قطع در تقابل با اصول یک خانواده ایرانی قرار خواهند گرفت. ✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام