🔘توییتر تسلیم قوانین هند شد
▪️هند با وضع قوانین جدید به دنبال قانونمند کردن محتوای ارسالی کاربران هندی در شبکههای اجتماعی و مجبور کردن شبکههای اجتماعی به پاسخگویی در قبال مطالب غیرقانونی یا مضر است.
▫️این هفته دولت هند به دادگاهی اعلام کرده بود که توییتر نتوانسته به مسئولیت خود در قبال این قانون عمل کند و توییتر نیز با هدف تبعیت از قوانین هند، یک فرد هندی را به عنوان نماینده خود منصوب کرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘تأثیر تحریمهای ایالات متحده آمریکا بر هواوی
▪️همانطور که گفته شد، هواوی از زمان اعمال تحریمهای ایالات متحده، تلاش کرده تا بخشی از منابع مالی خود را از طریق حق امتیازهای خود تأمین کند. از طرفی در سال 2020 وزارت بازرگانی ایالات متحده محدودیتهایی در قوانین صادرات وضع کرد که به موجب آن، تولید تراشههای شرکت هایسیلیکون با مشکل روبهرو شد؛ مخصوصاً اینکه تا پیش از تحریمها، این شرکت چینی دومین مشتری بزرگ TSMC پس از اپل بود. بههمین دلیل هواوی تلاش دارد با تأمین منابع مالی مدنظر، پروژههای تحقیقاتی نظیر هوش منصوعی را در کنار توسعه تراشههایش پیش ببرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘در انتهای شب یک نه بزرگ به جریان فمنیستی
▪️در انتهای شب یک نه بزرگ به جریان فمنیستی حاکم بر سینمای ایران است. یک درام اصولی به دور از قضاوتهای رایجِ زردِ بین مرد و زن.
▫️سریال در انتهای شب سریالی بدون جنجال و حواشی زرد بود که سعی داشت با نشان دادن چالشهای زندگی یک زوج، آن را درست روایت کند. از شیرینیهای سریال این بود که کارگردان با اینکه خود زن است اما هیچگونه نگاه جانبدارانهای در روایت چالشی که مابین این دو وجود داشت، اعمال نکرد.
▪️همین موضوع نقطه تمایز این سریال با مابقی آثار زرد هم موضوع خود است؛ چیزی که نقطه مقابل آن در سینمای ایران آنقدر زیاد است که دل مخاطبین، علی الخصوص زنان جامعه را نیز میزند.
▫️سالیان سال است که سینمای ایران و محصولات شبکههای خانگی از نبود یک روایت صحیح و به دور از جنسیت زدگی از روابط زناشویی رنج میبرد. این فاجعه تا جایی پیشروی کرده که به خاطر جذب مخاطب و فروش بیشتر، پدیده فمنیستهای سیبیلوی را نیز در سینمای ایران شاهد بودهایم.
▪️حال اینکه جریان فمنیستی و به طور کلی تفکر فمنیست، بزرگترین خشونت علیه زنان است. فمنیست یعنی مرد ساختن از زن؛ فمینیست یعنی کشتن بخش عمدهای از وجود یک زن و احساسات یک زن، برای هم تراز کردن آن با مرد برای بهتر جنگیدن با آن است. موضوعی که در آثار تهمینه میلانی به وضوح میتوان دید. آثاری که در دهه ۷۰ و ۸۰ و حتی ۹۰ چالشترین و پر بحثترین مباحث را در جامعه ایجاد کرد.
▫️با نگاهی به آثار آیدا پناهنده میتوان یافت که او از همان ابتدا با این نوع نگاه به زن مخالف بود. "زن به ماهوَ زن" دارای شخصیت و کرامت و همچنین یک نقش اجتماعی است و در هر جایگاه و موقعیتی اعم از دختر، زن و یا حتی مادر بودن که قرار بگیرد، دارای برکات فراوان و ای بسا دارای اشتباهاتی نیز خواهد بود. مسئلهای که به خوبی به شکل هنرمندانهای در سریال در انتهای شب به تصویر کشیده شد.
▪️مرد این سریال نیز یک مرد واقعی بود، نه یک مرد ساختگی از ذهن یک فمینیستِ متحجر. مردی که در مقام یک پدر خوبیها و اشتباهاتی دارد و هیچ وقت از طرف کارگردان دچار سیاه نمایی نشد. پذیرش اشتباهات از زن و مرد سریال یعنی حرکت رو به جلو برای حل مشکل و برای جبران آن. احترام متقابل زن و مرد سریال، حتی در زمانی که از یکدیگر جدا شدند، نقطه عطف و محل رجوع آنان به یکدیگر بود.
▫️اینجاست که محل اختلاف این کارگردان با فمینیستهای زن احیاناً فمنیستهای سیبیلوی سینمای ایران مشخص میشود. ساخت فیلم و سریال با موضوع طلاق، صرفاً غر زدن جنسیتها برای یافتن مقصر نیست که بگوییم تقصیر مرد است یا تقصیر زن؛ در جایی از فیلم و سریال به عنوان یک کارگردان، باید به جامعه راهکار داد. اتفاقی که در سریال در انتهای شب به خوبی و به هنرمندانهترین شکل خود رقم خورد.
▪️دعوت زوجین به گفتگو، به احترام به هم، حتی پس از جدایی و در عین حالی که با یکدیگر اختلاف دارند، یکی از موثرترین مسیرهای حل این نوع از مشکلات اجتماعی است که در جامعه ما کمرنگ شده و جای خود را به کینه و چالش و مقصریابی و دعواهای زردِ اجتماعی این چنینی، داده است.
▫️امید است با بست این نوع نگاه در سینمای ایران، این نوع نگاه مترقی و غیر ابزاری به زن نهادینه شود؛ که به طور قطع خواهید دید این نگاه، باعث حل بسیاری از مشکلات خانوادگی جامعه در میان مدت میشود.
✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بازگشت درام به شبکه خانگی / شروع خوب داریوش
▪️رویکرد هادی حجازی فر در کارگردانی این سریال نشان میدهد که داستان گویی و دراماتیزه کردن آن برای مخاطب، پیش از بیان هر محتوایی برای او ارجحیت و موضوعیت دارد.
▪️ترسیم موقعیتهای دراماتیک و قرار دادن شخصیتهای اصلی در آن، همان باور پذیر کردن و الصاق عاطفی به نگاه مخاطب است.
▪️موضوعی که باعث نجات یک اثر هنری از شعارزدگی میشود.
▪️کار مهم دیگری که هادی حجازی فر انجام داده، بازگرداندن قهرمانهای دهه ۶۰ و ۷۰ به سینمای ایران است. قهرمانهایی که با برادری و و رفاقتهای مثال زدنی آن دوره، سینما را برای مخاطب شرینتر میکرد.
▪️چیزی که امروز جای خود را به خشونت، خیانت و خونریزی در سینمای ایران داده است.
▪️در دو سه سال اخیر، سینمای ایران کارگردانان جوان و جدید و قهرمان ساز خوبی را معرفی کرده است که قطع و یقین بایستی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند.
▪️حضور حجازی فر با این رویکرد ونوع نگاه، در عرصه شبکه خانگی فرصت مغتنمی است تا نگاهی دوباره به درام نویسی و قصهگویی داشت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
18.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #اختصاصی
🔘اوریون و تاریکی؛ ترسهای کودکانه
▪️اوریون به عنوان یک قهرمان، نمایانگر کهنالگوی کودک در روانشناسی یونگ است. او در ابتدای فیلم در سایههای مربوط به شخصیت ناخودآگاه خود گرفتار است، یعنی جنبههای مردانه و جسورانه شخصیتش، که سرکوب شدهاند. سفر او در تاریکی، در واقع سفری برای فردیتیابی و تکامل نفس است. اوریون در مواجهه با تاریکی، که نماد ناخودآگاه جمعی است، با ترسهای خود روبرو میشود و با پذیرش آنها، به یکپارچگی شخصیت خود نزدیکتر میشود.
🌐نسخه با کیفیت
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
40.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘روایت ضربه اطلاعاتی به تیمهای واردکننده دستگاه استارلینک
▪️بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱، رسانههای معاند این خط رسانهای را دنبال کردند که اینترنت استارلینک باید وارد ایران شود تا در زمان اغتشاش، اینترنت قطع نشود و بهراحتی بتوانند اقدامات ضدامنیتیشان را دنبال کنند.
▪️اطلاعات بهدست آمده حاکیست که چند میلیون دلار برای این پروژه سرمایهگذاری شده و دستگاههای استارلینک بهصورت رایگان به کشور قاچاق و وارد شده است؛ معاندین میخواستند این دستگاهها را به سراسر کشور برده و مستقر کنند تا در زمان نیاز، از آن برای اقدامات خرابکارانه بهره ببرند.
▪️روایتی از ضربهی سربازان گمنام امام زمان(عج) به این تیمسازیها و اقدامات ضدامنیتی را مشاهده میکنید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘کتاب «شبه جنگ: شبکههای اجتماعی، جنگافزاری نوین»
▪️در سال ۲۰۱۴، #داعش با حضور در صحنهی جهانی، تصورات #اینترنت را مانند قلابی در چنگ خود درآورد. در زمان اوج داعش، دستگاه #تبلیغاتی آن حداقل ۷۰هزار حساب #توییتر را شامل میشد. تبلیغات داعش به بیش از ۱۰ زبان مختلف انجام میشد.
▪️توییتر به دنبال اقدامی عملی بود، اما داعش مانند سرطان به آن چسبید. مبارزان نسخههایی را ایجاد کردند که با قطع اتصال، بهطور خودکار شبکهی آنها را بازسازی میکرد. وقتی نام کاربری نسبتاً واضح «داعش» برای صدمین بار روی یک حساب کاربری توییتری گذاشته شد، کاربر آن با ارسال تصویری از کیک تولد جشن گرفت!
▪️در سال ۲۰۱۷، توییتر اعلام کرد که سیستمهای داخلیاش ۹۵ درصد از حسابهای «نگرانکننده» تروریستها را به خودی خود #شناسایی کرده و سهچهارم آنها را قبل از ارسال اولین توییت #حذف میکند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘آموزش دیلیت اکانت تلگرام
▫️تلگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در جهان است. با این حال به دلایل مختلفی ممکن است افراد بخواهند اکانت تلگرام خود را به طور کامل حذف کنند. به عنوان مثال ملاحظات امنیتی، مسدود بودن تلگرام در ایران، محدود کردن حضور در شبکههای اجتماعی، ناراضی بودن یا عدم آشنایی با ویژگیها و ...
▪️آموزش حذف حساب کاربری تلگرام (یا به اصطلاح دیلیت اکانت تلگرام) را در چهار مرحله ساده و آسان را مرور خواهیم کرد:
1️⃣ابتدا وارد صفحه حذف اکانت تلگرام به این آدرس شوید: https://my.telegram.org/delete.
2️⃣شماره تلفنی که قصد حذف اکانت تلگرام آن را دارید، در قسمت Your Phone Number وارد کنید و روی Next کلیک کنید. دقت کنید که شماره تلفنهای موبایل در ایران را به جای صفر باید با کد 98+ آغاز کنید.
3️⃣کد تاییدی که در اپلیکیشن تلگرام برای شما ارسال شده است را وارد کنید و روی گزینه Sign in کلیک کنید. در هنگام وارد کردن این کد به حروف بزرگ و کوچک انگلیسی دقت کنید.
4️⃣روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘جشنواره بزرگ پادکست حوزه (ویژه طلاب خواهر و برادر)
▪️محورهای جشنواره:
▫️ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) ، جهاد تبیین، اخلاق و تربیت، زن و خانواده، انقلاب اسـلامی، دفاع مقــدس، عفـاف و حجـاب ، جمعیت و فرزندآوری، فرهنگ کتابخوانی، محیط زیست، تعاون و همکاری و سایر موضوعات فرهنگی و دینی
▪️بخش های ویژه:
معرفی علما، تحصیل و زی طلبگی
▪️ جوایز:
▫️رتبه اول : تندیس جشنواره و 60 میلیون ریال وجه نقد
▫️رتبه دوم: لوح تقدیر و 40 میلیون ریال وجه نقد
▫️رتبه سوم: لوح تقدیر و 30 میلیون ریال وجه نقد
▫️بخش ویژه : تندیس جشنواره و 100 میلیون ریال وجه نقد
▫️علاقمندان به تولید پادکست می توانند با مراجعه به سامانه جشنواره پادکست یا رادیو حوزه به آدرس https://hresane.ir ضمن ایجاد نام کاربری و صفحه شخصی، در این جشنواره شرکت نموده و از امتیازات آن از جمله درخواست دریافت هزینه ساخت پادکست، امکان اشتراک گذاری پادکست، قرار گرفتن اثر در بخش برترین ها و سایر ویژگی های دیگر بهره مند گردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘بازگشت درام به شبکه خانگی
▪️بعد از اینکه سریالهای نازل شبکه خانگی به خشونت و خونریزی و خرق عادت برای جذب مخاطب خو کرده و سعی در استفاده از بازیگران تماشاگر جذب کن، برای محتوای سطح پایین خود داشتند؛ سریال خوش ساخت داریوش، نسیم خنکی در گرمای طاقت فرسای شبکههای خانگی بود.
▫️سریال داریوش با نوشته و کارگردانی هادی حجازی فر پا به عرصه گذاشت و در قسمت اول به همه نشان داد که میتوان با درام درست و روایت صحیح، مخاطب را جذب کرد.
▪️ شخصیت پردازی درست نشان دهنده یک رویکرد صحیح در روایت داستان است. فرم این سریال که برای مخاطب هم جذابیت بصری دارد و هم قصهگویی دلنشین، تمامی المانهای یک اثر هنری را به خوبی به ارمغان میآورد.
▫️داریوش پس از سالها به دلیل قتل غیرعمد از کشور گریزان بود که پس از اعلام خبر رضایت خانواده مقتول در حال بازگشت از کشور ترکیه است. قابهای زیبا نشان از پرداخت درست دارد که به قصهگویی صحیح هادی حجازی فر کمک میکند.
▪️عدم پرداخت به حواشی و زیاده گویی(اوراَکت) باعث شد تا در قسمت اول، تیر خود را به هدف بنشاند. قهرمان داستان به ایران بازگشته و میخواهد گذشته خود را جبران کند؛ گذشته خالی که باعث آزار خانوادهاش شده است.
▫️بازی خوب حجازی فر درکنار بازیگیری خوب از نوجوان این سریال نشان از شناخت و ارتباط گیری خوب حجازی فر با این قشر دارد. صد البته که تجربه موفق موقعیت مهدی و بازیگری خوب بازیگر نوجوان فیلم-روحالله زمانی- که از نقطه عطفهای مهم این فیلم بود، در این امر بی تاثیر نیست.
▪️رویکرد هادی حجازی فر در کارگردانی نشان میدهد که داستان گویی و دراماتیزه کردن آن برای مخاطب، پیش از بیان هر محتوایی برای او ارجحیت و موضوعیت دارد. ترسیم موقعیتهای دراماتیک و قرار دادن شخصیتهای اصلی در آن، همان باور پذیر کردن و الصاق عاطفی به نگاه مخاطب است. موضوعی که باعث نجات یک اثر هنری از شعارزدگی میشود.
▫️ مخاطب بایستی توجیه شود که چرا به این سریال باید اهمیت دهد. کار مهم دیگری که هادی حجازی فر انجام داده بازگرداندن قهرمانهای دهه ۶۰ و ۷۰ به سینمای ایران است. قهرمانهایی که با برادری و و رفاقتهای مثال زدنی آن دوره، سینما را برای مخاطب شرینتر میکرد.
▪️چیزی که امروز جای خود را به خشونت، خیانت و خونریزی در سینمای ایران داده است. در دو سه سال اخیر، سینمای ایران کارگردانان جوان و جدید و قهرمان ساز خوبی را معرفی کرده است که قطع و یقین بایستی بیشتر در این عرصه حضور داشته باشند. حضور حجازی فر با این رویکرد ونوع نگاه، در عرصه شبکه خانگی فرصت مغتنمی است تا نگاهی دوباره به درام نویسی و قصهگویی داشت.
✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام