eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘مراقب هک حساب کاربری‌تان در ایتا باشید ▪️به‌تازگی برخی افراد کلاهبردار با تغییر نام و تصویر، حساب کاربری خودشان را شبیه حساب رسمی ایتا می‌کنند و با هشدار اینکه «با ۲ دستگاه از یک حساب کاربری استفاده می‌کنید...» از شما می‌خواهند کد ۵ رقمی که از ایتا دریافت کردید را اعلام کنید. ▫️در واقع این روشی برای هک حساب کاربری شماست. این کلاهبرداران شمارۀ موبایل شما را می‌دانند و به‌وسیلۀ آن برای دریافت کد ورود به ایتا اقدام می‌کنند اما چون سیم‌کارت شما در اختیار آن‌ها نیست با این روش می‌خواهند کد ورود را از خودتان بگیرند. ▪️اگر شما هم چنین پیامی دریافت کردید بدون دستپاچگی و ارسال اطلاعات، بررسی کنید که حسابی که به شما پیام فرستاده تیک آبی دارد و تایید شده است یا خیر. اگر نداشت مطمئن باشید که پیام از سوی ایتا نیست و کار یک کلاهبردار است. ▫️تصویر مربوط به گفت‌وگو با یک هکر در ایتاست. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
18.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▪️مستند ضد؛ مرگ کتاب(بخش دوم) 🔘تکنولوژی و تاثیر آن بر کتاب خوانی ▫️گسترش فضاي مجازي و زرق و برق هاي آن، پيامدهاي منفي بر فرهنگ كتابخواني گذاشته به گونه اي كه امروز بسياري از كتاب ها در كتابخانه ها و كتابفروشي ها به اميد پيدا شدن مخاطب در گوشه قفسه ها خاك مي خورند. ▫️به نظر مي رسد گسترش استفاده از فضاي مجازي با وجود آنكه شيوه جديدي از مطالعه را براي افراد به ارمغان آورده است اما به جهت جذابيت هاي كاذبي كه در آن وجود دارد به شكل مستقيم بر فرهنگ مطالعه تاثير گذاشته و بي مهري به كتاب را افزايش داده است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
57.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘سینما، ابزاری برای تغییر اجتماعی ▪️نگاهی به مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر در هالیوود ▫️سینمای ما به کدام سمت می‌رود؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| # 🔘مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: بازی از سینما چیزی کم ندارد، بلکه بیشتر هم دارد ▪️دیروز «شبکه بازی» افتتاح شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی مصطفی امیرحائری از شبکه امید پخش می‌شود و آن‌طور که تولیدکنندگان می‌گویند، به‌دنبال پرداختن به گیمینگ از جنبه‌های مختلف خواهد بود؛ جنبه‌هایی همچون اقتصاد، سواد رسانه و حل مسئله. همچنین قرار است در این برنامه شاهد بحث‌های کارشناس‌های حوزه بازی و نقد و بررسی آثار مختلف باشیم. ▫️یکی دیگر از اهداف برنامه «شبکه بازی» این است که به جشنواره‌ها، مسابقات و رویدادهای مختلفی بپردازد که در دنیا و به‌خصوص در ایران برگزار می‌شود. برای نمونه به نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی اشاره شد و محمد امین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با زومجی از آن به‌عنوان «یک رویداد خیلی مهم» یاد کرد که شبکه بازی می‌تواند بازتاب‌دهنده‌ی آن در رسانه باشد. ▪️مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در توضیح انتخاب عنوان «شبکه بازی» برای این برنامه‌ی جدید شبکه امید، به خبرنگار زومجی گفت که سعی تیم سازنده این بوده است که «در قالب یک برنامه، به جنبه‌های مختلف بازی پرداخته شود. فقط یک آیتم یا برنامه خاص نیست. از این جهت اسم شبکه را [برای آن] گذاشتند؛ [تا] گستردگی حوزه نشان داده شود و بتواند به‌صورت جامع به مسائل این حوزه بپردازد. هر روز بازی‌های جدیدی در دنیا منتشر می‌شود. بالاخره باید یک‌جایی یک برنامه‌ای باشد که بتواند به‌صورت مستمر به این موضوع بپردازد». ▫️حاجی هاشمی همچنین با تاکید روی اینکه گاهی برخی «بازی‌سازها محصولاتی را تولید می‌کنند که خیلی عمیق‌تر و خیلی قوی‌تر از سینما [هستند]»، از ضرورت تولید برنامه برای بازی‌ها در رسانه‌ی رسمی گفت: «حوزه [بازی] چیزی از سینما کم ندارد، بلکه بیشتر هم دارد». همچنین به این موضوع اشاره شد که باید جایی برای بازی‌سازها وجود داشته باشد تا «بتوانند بیایند و حرف‌های‌شان را بزنند». 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
22.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🔘 دوره سواد رسانه ویژه دختران ▫️مبحث نزاع تمدنی ▪️مدرس: حجت الاسلام حسن‌زاده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
34.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تخلیه اطلاعاتی ناموفق منافقین 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات و پایگاه تحلیلی و تخصصی عصرزنان برگزار می‌کند: 💢نشست ت
🔰تجربه جدا شدن چند روزه زنان از جریان زندگی عادی و حضور در یک جمع فراملیتی با خاص بودگی‌های مشارکت در شکل‌دهی به وجه سیاسی به مثابه نماد قدرت ، احساس امنیت زنان ایرانی در کشوری دیگر، احساس معنوی خاص، عبور از فردگرایی و تجربه‌های دیگر، افزون بر آنکه ما را با وجه زنانه عبور از ملت به امت واحد آشنا می‌کند، معانی دیگری را نیز به ما انتقال می‌دهد. تجربه‌های زن ایرانی نقاط اشتراک و تمایزی با تجربه‌های زنان کشورهای دیگر دارد؛ از سوی دیگر شباهت‌ها و تمایزهایی نیز با تجربه‌های مردان حاضر در این آیین دارد. 📌 برای خرید اینترنتی این کتاب، کلیک کنید 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 👈 این کتاب در نشست تخصصی «روایتی زنانه از اربعین» روز یکشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۶ الی ۱۸ با ۲۰درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می‌شود. 🏢 قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 🆔@savad_rasaneh 🆔@wfrcacir 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▫️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش سوم) 🔘فرهیختگی و نمایش کتاب خوانی ▪️در دنیای امروز بیش از آن که کتاب و کتاب خوانی اهمیت داشته باشد، اعتبار و نفوذ اجتماعی حاصل از کتاب اهمیت یافته است. دیگر همچون گذشته کتاب وسیله‌ای برای رشد آگاهی و علم نیست بلکه ابزاری است به منظور پر کردن حفره‌های شخصیتی افراد مختلف. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
صوت انیمیشن مهاجرت.mp3
51.56M
| 💢تحلیل وبررسی انیمیشن «مهاجرت» ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 👤آقای محمدمحسن بنی احمدی 👤آقای رضا نصیری 🌐مشاهده فایل تصویری و با کیفیت 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘 از جعبه سیاه ذهن تا روشنایی علوم شناختی ▪️سال‌ها بود دانشمندان به معمای ذهن فکر می‌کردند. در اواخر قرن بیستم با ناکامی‌هایی که در رفتارگرایی به وجود آمد دانشمندان کم کم به نقش شناخت در فرایندهای ذهنی انسان پی بردند. رفتارگراها صرفا به بحث محرک و پاسخ می‌پرداختند. یعنی ورودی و خروجی ذهن را در نظر می‌گرفتند، اما فرایندهایی که به عنوان واسطه بین محرک و پاسخ در ذهن افراد صورت می‌گرفت را بررسی نمی‌کردند. آنها ذهن را به عنوان جعبه سیاه اسرارآمیزی در نظر می‌گرفتند که هیچ درکی نمی‌توان از آن داشت. ▫️بعضی از رفتارگراها مثل واتسون به قدری افراطی بودند که مطالعات مربوط به ذهن را به طور کامل از پژوهش‌های خود خارج می‌کردند و هیچ نقشی برای ذهن قائل نبودند. ▪️یکی از ناکامی‌هایی که رفتارگرایی با آن مواجه شد ناکامی در زمینه تبیین زبان بود. در واقع رفتارگرایی نتوانست تولید زبان در کودکان را توضیح دهد. هنگامی که کودکان کلمات محدودی را در سن سه سالگی یاد گرفته‌اند می‌توانند جملات جدیدی بسازند جملاتی که تاکنون نشنیده‌اند، و این مغایر با نگرش رفتارگراها بود که می‌گفتند هر چیزی صرفاً با تکرار و پاداش یاد گرفته می‌شود. ▫️موارد دیگری هم در ظهور علوم شناختی در دهه ۱۹۵۰ مطرح است. مسائلی مثل هوش مصنوعی، مدل عمومی حل مسئله و نقشه‌های ذهنی. در این سال‌ها بود که همایشی در شهر دارتموس انجام شد و در این همایش برای اولین بار از اصطلاحات جدیدی مثل هوش مصنوعی پرده‌برداری شد. در واقع ظهور رایانه‌ها و پردازشگرهای رایانه‌ای جرقه‌ای بود برای تبیین متفاوت از ذهن و فرایندهای شناختی انسان. اگر بخواهیم سالی را به عنوان سال تولد علوم شناختی در نظر بگیریم ۱۹۵۶ سال مناسبی برای این کار است. ▪️در یک تعریف کلی از شناخت می‌توان گفت شناخت یعنی کلیه فرایندهای درگیر در دریافت، ذخیره، پردازش و بازیابی اطلاعات در ذهن. در علوم شناختی به مسائلی همچون حافظه، توجه و تمرکز، استدلال، ادراک، حل مسئله، تصمیم گیری، یادگیری و زبان پرداخته می‌شود. علوم شناختی زمینه‌ای میان رشته‌ای و تلفیقی از رشته‌هایی همچون روانشناسی، زبان شناسی، انسان شناسی، علوم اعصاب، فلسفه ذهن، هوش مصنوعی و رباتیک است. ▫️درک توانمندی‌های شناختی افراد و اینکه افراد چگونه اطلاعات را از محیط دریافت می‌کنند، چگونه این اطلاعات در ذهن ذخیره و طبقه‌بندی می‌شوند و این اطلاعات چگونه پردازش و بازیابی می‌شوند، از جمله رسالت‌های علوم شناختی است. ▪️فهم این موارد کمک‌های زیادی به افزایش کیفیت زندگی فردی و اجتماعی افراد می‌کند. از یافته‌های علوم شناختی در زمینه‌های مختلفی همچون بازتوانی شناختی و حوزه درمان، آموزش و پرورش، بازاریابی و امور اقتصادی و همچنین امور امنیتی و نظامی می‌توان استفاده کرد. ✍️نویسنده: دکتر سلمان بهادران 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘نویسنده شو: بخش دوم ▪️سلام به نویسنده شوها ▫️دانستن این نکته الزامی است که برای نویسنده خوب شدن باید نوشت و نوشت و در کنار نوشتن اصولش را هم فراگرفت. اینکه ابتدا دنبال یاد گیری اصول نوشتن باشیم و بعد از یاد گیری اصول داستان نویسی شروع به نگارش کنیم اشتباه است. 🔳در ادامه می خواهیم شما را با انواع داستان آشنا کنیم... ▫️از اولین نکات داستان نویسی فرا گرفتن انواع داستان است لذا در ابتدا می خواهیم شما را با عنواع داستان آشنا کنیم: 1. داستانک ▪️داستانک یا داستان کوتاهِ کوتاه داستانی حتی کم حجم‌تر از «داستان کوتاه» است. ▫️داستانک نهایتاً باید بتواند در چند خط یا حداکثر نصف صفحه نوشته منظور و مفهوم خود را برساند. داستانک برای جذابیت خود باید عنصری غافلگیر کننده یا شوکه کننده داشته باشد یا حاوی شوخی یا نمایش لحظه‌ای باشد. ▪️این نوع داستان‌ها معمولاً طرح اولیه‌ای برای نگارش سایر انواع داستان هستند. داستانک تمام عناصر داستان را در خود دارد. از این نوع داستان به علت کم بودن وقت استفاده می‌شود. همچنین به دلیل سرعت بالا در انتقال مفهوم، کوتاه بودن، مختصر و مفید بودن، بسیار پرطرفدار است. ▫️برای مثال داستانک زیر را مطالعه بفرمایید: ➖داستانک "مرد گریست" ➖به نجار گفت: می توانی دری برايم بسازی؟ ➖نجار پرسيد: برای كجا؟ ➖مرد پاسخ داد: برای در ورودی خانه ام. ➖نجار پرسید: مگر در خانه ات چه شده؟ ➖مرد گریست ... 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام