فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نقد قابل تأمل بعضی از جریانهای مسیحی به هری پاتر
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 *فاجعهای بنام «بات ناشناس» *
▪️مراقب باشید! استفاده از چتباتهای ناشناس مثل جرئت و حقیقت، لینکهای چت ناشناس در تلگرام امن نیست و نباید اطلاعات حساس و مهم خود را به آنها ارسال کنید.
▫️حدود ۱۰ روز پیش، یک هکر کلاهسفید موفق شد به سه ربات ناشناس نفوذ کند و متوجه شد که این رباتها اطلاعات شخصی ۱۴ میلیون کاربر، ۴۵۰ میلیون چت، ۱۱ میلیون عکس و ۳ میلیون ویدئو ذخیره کردهاند. حتی یک API وجود داشت که امکان دسترسی بهتمامی پیامهای ارسال شده به ربات را فراهم میکرد.
▪️کاربرانی که از روی ناآگاهی، اطلاعات خصوصی خود را به آن ارسال کردهاند، ممکن است با سوءاستفادههای گوناگونی از جمله اخاذی، سرقت هویت، یا حتی تهدید و ارعاب روبرو شوند و چهبسا نوجوانانی که با این تهدیدها و احساس خطر دست به رفتارهایی بزنند که قابلبازگشت نباشد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘ساترا: جوکر۲ مجوز انتشار ندارد
▪️سریال غربت مربوط به سکوی نماوا و برنامه جوکر۲ مربوط به سکوی فیلیمو، بدون طی فرآیندهای قانونی منتشر شدهاند و محتوای منتشر شده مورد تایید ساترا نیست.
▪️بههمین دلیل هم مجوز تبلیغات محیطی برنامه و سریال یاد شده نیز توسط وزارت ارشاد صادر نشده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بازداشت مدیرعامل تلگرام در فرانسه
▪️به گزارش رسانههای فرانسوی، دوروف بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام که با هواپیمای شخصی از آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود در فرودگاهی در فرانسه دستگیر شد.
▪️دوروف به خاطر طراحی ابزارهای رمزنگاری شده و عدم همکاری با دستگاه های قضایی متهم به همدستی در جرایم تروریستی، مواد مخدر، جرایم جنسی علیه کودکان و کلاهبرداری است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘روایت مالک تلگرام از تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘پیامکهایی که گوشی شما را هک میکند
▪️بهتازگی پیامکی از سوی برخی سودجویان با عنوان «ابلاغیۀ الکترونیکی علیه شما ثبت شد» به برخی مشترکان ارسال شده است. این پیامک شامل لینکی است که حاوی یک بدافزار است که گوشی شما را آلوده میکند.
▫️پیشتر پیامکهایی با محتوای مشابه توسط سودجویان به منظور کلاهبرداری یا جاسوسی با عناوین مختلف به مشترکان ارسال میشود.
▪️پیامک اصلی سامانه ثنا با سرشماره ADLIRAN ارسال میشود و سایر پیامکها با هدف کاهبرداری ارسال میشود و مردم باید مراقب باشند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘« اخبار جعلی یکی از بزرگ ترین بحران ها در جهان کنونی»
▪️تقریباً هشتاد و یک میلیون حساب در فیس بوک حساب جعلی است!
▫️امروزه توییتر پر از بات ها و ترول ها است از آن ها چه می دانید؟!...
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نسلکشی فلسطینیان به گونهای شبیه به یک بازی ویدئویی است.
▪️اینها اظهارات برخی سربازان اسرائیلی در غزه است که از کشتن غیرنظامیان فلسطینی لذت میبرند و میگویند: "با یک کلیک ساده، انسانها را میکشیم و خانهها را ویران میکنیم. این کار بسیار لذتبخش است.
▫️این در حالی است که اگر فردی مواد مخدر مصرف کند، احتمالاً به این اندازه قساوت و بیرحمی نخواهد داشت که سربازان اسرائیلی در مورد فلسطینیها نشان میدهند. این سخنان واقعاً نگرانکننده و غیرانسانی است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#معرفی_کتاب
🔘 پیام اصلی کتاب مهندسی اجماع
▪️کتاب "تولید اجماع" (Manufacturing Consensus) که در ایران به نام مهندسی اجماع توسط عباس رضایی ثمین ترجمه شده از نوشته های دکتر ساموئل وولی است که در مورد نحوهٔ استفاده شبکههای اجتماعی برای ایجاد تصویر مخدوش از جامعه است.
▪️نویسنده، دکتر ساموئل وولی، استادیار دانشکدهٔ روزنامهنگاری دانشگاه تگزاس در آستین، در این کتاب بحث میکند که چگونه شبکههای اجتماعی میتوانند برای ایجاد یک نظر همگانی مورد استفاده قرار گیرند، حتی اگر آن نظر با واقعیت منطبق نباشد.
▪️وولی در این کتاب سعی دارد این موضوع را روشن کند و به خوانندگان کمک کند تا بهتر متوجه شوند چگونه میتوان در برابر چنین تلاشهایی ایستادگی کرد.
▪️نویسنده در این کتاب معتقد است:
▫️شبکههای اجتماعی میتوانند بهطور مصنوعی حس "اجماع" در مورد موضوعات مختلف را ایجاد کنند.
▫️این تلاشها میتواند به منظور جهتدهی افکار عمومی و دستکاری انتخابات و امور سیاسی باشد.
▫️خوانندگان باید هوشیار باشند و به دنبال شواهد و منابع معتبر بگردند تا بتوانند حقایق را از تصاویر مخدوش تشخیص دهند.
▪️ بهطور خلاصه، این کتاب به بررسی نقش شبکههای اجتماعی در ایجاد یک نظر همگانی میپردازد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘جزئیات بازداشت پاول دوروف مالک تلگرام در فرانسه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 توقیف یک سریال نمایشخانگی توسط دادستانی
▫️سریال نمایش خانگی غربت به دلیل توهین به عربزبانان توسط دادستانی توقیف شد.
▫️در این سریال تصاویری از حاشیهنشینی و سبکزندگی عربزبانان جنوب کشور به نمایش گذاشته شده بود که سبب اعتراضهای مختلفی شد.
▫️قبلتر هم ساترا اعلام کرده بود این سریال مجوز انتشار ندارد و حتی مجوز تبلیغات محیطی هم نداشته و تبلیغ آن غیرقانونی بوده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘هفت فرمان رهبر معظم انقلاب به فعالان فضای مجازی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محتوای دروغ چگونه ساخته میشود؟
▪️ برشی از فیلم «سگ را بجنبان» محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا، دربارهٔ ساخت روایتهای جعلی علیه کشورها.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 نظام رسانهای امویان:
سنجش «توان» و «ارزش» رسانه
▪️ «...جزیره کیش به چین فروخته شد.
بیشترین آمار مهاجرت را ایران دارد.
هر سه روز یک جوان اعدام میشود.
حمله به شاهچراغ کار نظام بود...»
▫️تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها؟
خیلی وقتها این ضربالمثل نادرست است. مردم این «چیزها» (اخبار و دانستنیها) را از #رسانهها میشوند. نیروی «چیرگی رسانهای» میتواند نسبت به کوهسازی از کاه (بزرگنمایی/سیاهنمایی) و یا کاهسازی از کوه (کوچکنمایی/سفیدنمایی) نیز فراتر برود. میشود از «هیچچیز»، چیزهایی سراسر دروغین آفرید، یا پدیدهها را وارونه، فرورفته یا برجسته نشان داد؛ حتی میتوان مانند #ماهوارههای_اموی، «نور» را در پیش چشمها ناپدید کرد!
▪️در سال ۱۳۲ه.ق هنگامی که عبداللهبنعلی به شام رفت و بزرگان و شیوخ اموی را به سوی عبدالله سفاح فرستاد، آنها نزد خلیفه عباسی سوگند خوردند که: «ما هرگز نمیدانستیم که پیامبر، فرزندان و خویشاوندی بهجز یزید دارد، تا اینکه اکنون بهواسطه قیام شما آگاه شدیم!» مروج الذهب، ج۳ص۳۴
▫️و نیز از یک انديشمند شامی پرسيدند اين ابوتراب كه بالاى منبر او را لعن مى كنند كيست؟ گفت: «گمانم يكى از راهزنان فتنه گر باشد!» مروج الذهب، ج۳ص۳۳
▪️هندو شاه نخجوانى نیز در كتاب «تجارب السلف» میگوید:
«هفتاد كس از مشايخ دمشق به طلاق و عتاق و حج سوگند خوردند كه پيغمبر(ص) را بهجز يزيد خويشاوندی نمیشناختیم! و همه از امام سجاد(ع) پوزش خواسته و گریستند، و او نيز همه را بخشید.»
▫️ بنیامیه، نیرو و ارزش رسانه را تا جایی دریافتند که ازآن بهمثابه یک بازوی راهبردی توانا برای فضاپروری و آموزش، ادارهی فرهنگ، جنگ روانی، و گسترش پندارهای باطل مانند جبرگرایی و اندیشه مرجئه سود میبردند.
▪️اکنون ما این راه را وارونه میرویم؛ یعنی نهتنها ف.مجازی را برای خود زین نکردهایم، بلکه آن را فرش قرمز اهریمنان قرار دادهایم که این بهگونه گسترده، زمینه دروغپردازی و دستاندازی دشمن بر ذهن و قلب مردم بیگناه را فراهم آورده و جانِ جگرگوشههای ما را به #ماشین_کشتارجمعی_مجازی سپرده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘فیلم هالیوودیِ «جنگجوی صحرا»
▫️با بودجهٔ عربستان سعودی که به ماجرای شکست ایران ساسانی از قبایل عرب در جنگ «ذوقار» میپردازد، به زودی اکران خواهد شد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘جریان سازی رسانهای و خبری
▪️جریان سازی رسانهای میتواند اهدافی همچون راه اندازی و اجرای هجمههای فرهنگی را دنبال کند. از طرف دیگر میتواند به منظور نهادینه شدن یک تفکر استفاده شود.
▫️جریان سازی رسانهای فرآیندی است که رسانهها از آن به منظور همراه کردن #مخاطبان استفاده میکنند.جریان سازی میتواند هم با هدف مثبت و هم با هدف منفی انجام گیرد. به همین دلیل میتوان آن را یک شمشیر دو لبه دانست.
▪️در رابطه با جریان سازی رسانهای به چند نکته باید توجه داشت:
1️⃣ هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و افکار عمومی نسبت به یک مقوله به طور دلخواه است
2️⃣ وسایل ارتباط جمعی همانند تلویزیون، رادیو، خبرگزاریها، شبکههای اجتماعی و … ابزارهای ایجاد و انتشار جریان سازی هستند
3️⃣ مالکان رسانهها، حکومتها، سیاست گذاران، بنگاههای تبلیغاتی و … میتوانند منبع جریان سازی باشند
4️⃣ جریان سازی در قالبهای رسانهای ارائه میشود مانند برنامههای آموزشی، تفریحی، خبری و … . در این زمینه پیام رسانه، نقش ویژهای را دارد
5️⃣ جریان سازی در طول یک فرآیند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه میشود.
▪️ مراحل جریان سازی رسانهای؛
▫️"شناخت مخاطب" و تفسیر نگرش او برای برنامه ریزی فرآیند جریان سازی
▫️"اقناع مخاطب"
▫️"تثبیت ایجاد جریان" به عنوان حساسترین مرحله جریان سازی.
▪️باید توجه داشت که جریان سازی رسانهای تا زمانی که در خدمت اهداف مثبت و مبارزه با هجمههای دشمنان قرار گیرد، میتوان به آن به عنوان یکی از مزیتها و فرصتهای رسانه نگاه کرد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
29.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 رهبر انقلاب: باید در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد. اگر فضای مجازی قانونمند شود، تبدیل به فرصت خواهد شد. ۱۴۰۳/۶/۶
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#معرفی بازی
🔘بازی امپراطورهای قلابی
▪️گاهی لازمه قواعد یک بازی را بشکنیم و فقط به جلو برویم و از تصاویری که برای ما ساخته شدهاند، لذت ببریم
▫️امپراطورهای قلابی در واقع یک بازی ماجرایی است. اما قوانین یک بازی را ندارد. گاهی به مسیری میروی که هیچ چیز در انتظارت نیست. اما از آن لذت میبری و چی از این بهتر؟
▪️بازی امپراطورهای قلابی بیش از 6 قهرمان و 8000 فریم انیمیشن دستی دوبعدی کلاسیک دارد. داستان بازی در مورد چندین شخصیت متفاوت با انگیزههای مختلف است که هر کدام سعی دارند خودشان را به نحوی قدرتمند نشان دهند. در خیالشان امپراطوری هستند که صاحب افکار بزرگی به بهای زدن از دیگران را دارند. اما این فکر جز خیال باطلی نیست و همه آنها پوشالی هستند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘پخش پویانمایی «بچهزرنگ» در اسرائیل!
▪️پویانمایی پرفروش «بچه زرنگ» ساخته بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی، محصول مشترک کانون پرورش فکری و گروه هنر پویا در اسرائیل با نام «ببر سخنگو» اکران شده است.
▫️پخش این فیلم در داخل سرزمینهای اشغالی در حالیست که حامد جعفری، تهیهکننده انیمیشن «بچه زرنگ» در هنگام پخش آن در ایران وعده داده بود که یک درصد از درآمد آن «به کودکان غزه و ایران» اختصاص خواهد یافت! و حالا پخش آن در اسرائیل غاصب پرسرو صدا و جنجالی شده است!
▪️برخی از رسانهها و شخصیتهای صهیونیستی گفتهاند ایران در ساخت این فیلم نقش داشته و قرار است یک درصد از درآمد آن صرف کودکان غزه شود! در حالی که شرکت پخش آن با نام «رد کیپ» مدعی شده یک شرکت فرانسوی که در کار توزیع فیلم شهرت دارد، این انیمیشین را از مالزی خریداری کرده است و ربطی به ایران ندارد!
▫️لازم به ذکر است که عوامل فیلم در چهلمین جشنواره فجر اعلام کرده بودند که این پویانمایی در دو نسخه دوبله داخلی و خارجی تولید شده و قطعا نسخه دوبله خارجی آن در معرض دید صهیونیستهای کودککش قرار گرفته است.
این فیلم در ترکیه و روسیه نیز به نمایش درآمده است و باید دید عاقبت جنجالها در اسرائیل به توقف پخش میانجامد و یا ادامه پخش آن.
📝 محمدجعفر هاشمی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 مخالفان روزنامه زرد
▪️ این نشریات و این گونه تولید خبر و خبررسانی منتقدانی دارد که مهمترین دلایل خود را عملکرد نشریات زرد و رساندن آسیبهای اجتماعی میدانند. به عقیده آنان، گردانندگان نشریات زرد با توجه به آگاهی دقیقی که از افکار عمومی دارند و به بهانه پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی مخاطبان، به سودجویی میپردازند.
▪️ فریدون صدیقی، یکی از مدرسان علوم ارتباطات، اعتقاد دارد که روزنامهنگاری زرد بیشتر به مطالب دروغین و جنجالسازی میپردازد. دکتر تژامیر فخرایی، یکی از کارشناسان علوم ارتباطات، با جدا ساختن روزنامهنگاری زرد از روزنامهنگاری عامهپسند، معتقد است که در زردنگاری، نویسنده در پی منفعتطلبی از جریانهای حواشی یک رویداد است؛ اما در روزنامهنگاری عامهپسند، جذب مخاطب از طریق فراهم کردن مسائل جزئی هیجانی و جذاب را دنبال میکند.
✍️ الهام رضایی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام