6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هوش_مصنوعی
🔘توسعهدادن فناوری هوشمصنوعی به لحاظ اخلاقی، کار درستیه؟
▫️حجتالاسلام والمسلمین غلامی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول)
▫️پویانمایی جلوه گرافیکی و متحرک مجموعهای از نقاشیهای دو بعدی یا سه بعدی است که با نظمی مشخص در کنار یکدیگر قرار میگیرند. «ژوینسور مک کی» از ایالات متحده و «امیل کول » و «ژورژ ملس» از فرانسه از پیشگامان پویانمایی جهان بودهاند ولی امروزه «مک کی» را پدر این صنعت میدانند.
▫️تعداد زیادی از آثار پویانمایی از اوایل قرن بیستم تولید شد. اما بسیاری معتقدند شخصیت دایناسوری خلق شده به دست مک کی در سال ۱۹۱۴ نخستین پویانمایی تاریخ بوده است. این پویانمایی کوتاه شامل ده هزار تصویر نقاشی بود. در طول دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، شرکتهای فیلم سازی سرمایههای هنگفتی برای تولید پویانماییهای سینمایی کوتاه هزینه کردند.
▫️پس از جنگ جهانی دوم، پویانمایی جایگاه پیشین خود را از دست داد و تا مدتها تلویزیون - که رسانه جدید آن زمان بود - این هنر را پشتیبانی مالی کرد. از اواخر دهه ۱۹۵۰ با پخش تولیداتی نوآورانه شاهد تولد دوباره انیمیشن در تلویزیون بودیم.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_بازی | #اختصاصی
🔘جادوگری و بتپرستی در بازی (World Of Warcraft)
▪️بازی مشهور World Of Warcraft (به اختصار Wow) با بیش از صد میلیون بازیکن در کل جهان، یکی از معروفترین بازی های آنلاین است. این بازی در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و سایتهای زیادی مشغول به تبلیغ این بازی، پوشش خبرهای مختلف پیرامون آن و فروش رمانهای مبتنی بر جهان هستند.
▫️بازی وارکرفت بر اساس فلسفهی پاگانیستی (چندخداگرا و مشرک) ایجاد شده و علیرغم وجود ادیان مختلف در بازی، خدای واحد و مسیر حق ثابتی وجود ندارد؛ بلکه نیرو های مختلفی مثل تاریکی، مرگ، حیات، نور و... که هر کدام دارای خدایانی هستند، جهان را تدبیر میکنند.
▪️در این بازی، بازیکن میتواند در نقش جادوگر، شَمَن، کشیش (معتقد به دینی مشرکانه و مسیحی) ، راهب و... نقشآفرینی کند و با میلیونها نفر دیگر به رقابت بپردازد.
▫️در بازی نیروهای متافیزیکی مختلفی وجود دارد. مثلا Azeroth، روح جهانی و تایتانی بسیار قدرتمند است که اتفاقا به شکل یک زن تصویر میشود. این نگرش «روح زنانهی هستی» ریشه در مکتب عرفان یهودی شیطانگرا دارد که خالق این جهان و روح جاری در آن را یک موجود مؤنث میدانند و ریشهی بسیاری از جنبشهای فمینیستی جدید است.
▪️تفصیل نقد این بازی را بعدا ادامه خواهیم داد، اما یادمان باشد: «در بسیاری از مطالعات «جادوپژوهی» دربارهی جریانات کفرکیش جدید، عنوان شده:
بازی و نقشآفرینی، در قلب مراسمات جادویی قرار دارد.»
✍️نویسنده: عرفان مسیح
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند | #باز_نشر
▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش یازدهم)
🔘دو گانه فرهنگ شفاهی و مکتوب
▫️ نوشتار و کتابت مرز بین تاریخ و ماقبل تاریخ است. شروع تاریخ و شروع تمدن همزمان است. پس خط و نوشتار نهتنها تاریخ، بلکه تمدن را نیز رقم زدهاست. تمدن چند ویژهگی دارد که باید این ویژهگیها در کنارهم باشند تا یک تمدن شکل بگیرد: دانش و آموزش، قدرت و مناسبات شهری. هر سه این موردِ تمدنساز به نوشتار نیاز دارد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب | #باز_نشر 🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش اول) ▫️پویانمایی ج
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘تاریخ مدیریت صهیونیستی بر شرکتهای بزرگ انیمیشن سازی (بخش دوم)
▪️یکی از نخستین استودیوهای بزرگ پویانمایی «Hanna Barbera Productions»تلویزیونی جهان بود و ویلیام هانا و «جوزف باربارا » بنیان گذاران آن بودند که انیمیشن تام و جری را تولید کردند و تا چند دهه تولید آن تداوم یافت.
▪️ابتدا پویانمایی برای مخاطب کم سن تولید میشد اما امروزه در همه گروههای سنی مخاطب دارد. پویانمایی در طول زمان و سالهای ۱۹۶۰ تا پایان قرن بیستم به بخش جدایی ناپذیر برنامههای تلویزیونی تبدیل شد بسیاری از پژوهشگران تلویزیونی پویانمایی را یکی از قالبهای اصلی تلویزیونی میدانند.
▪️لازم است در نوع همکاری و روابط بین شرکتهای مختلف دقت کرد. بررسی چندین شرکت و همکاری آنها با کشورهای مختلف در زمینههای گوناگون این به هم پیوستگی را تأیید میکند. که نشانه حضور اقتصاد و تفکری زنجیره ای است. دقت در عناصر فعال این کمپانیها ما را در راهیابی به مافیا و مدیریت اقتصادی و فرهنگی صهیونیسم جهانی و سرمایه داری کثیف بین المللی بر شرکتهای فیلم سازی و انیمیشن سازی کمک خواهد کرد.
📚کتاب دین انیمیشن سبک زندگی صفحه ۵۳
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #نقد_فیلم
🔘 معرفی و نقد سریال «در انتهای شب»
▫️زن و شوهری در مواجهه با مشکلات اقتصادی تصمیم میگیرند از یکدیگر جدا شوند.
▫️کارگردان: آیدا پناهنده
▫️سال ساخت: 1403
▫️نقدنویس: فاطمه چرختابیان
▫️نریتور: شهناز خواجهوند
📎شماره قبلی نقد فیلم
@asrezanan_ir
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 « هر هدیه؛ یک پیام! »
▪️ برخی از افراد تولیدات رسانه ای را به یک هدیه بسته بندی شده تشبیه می کنند که شامل کاغذ کادو و بسته بندی، هدیه، قصد هدیه دهنده از هدیه دادن و تصور هدیه گیرنده است.
▪️ پیام های رسانه ای شامل سه بخش است:
▫️متن
▫️زیر متن
▫️فرا متن
▪️متن چیزی است که تولیدکننده پیام به شکلی صریح و بی واسطه آن را می سازد.
▪️ زیرمتن هدف اصلی سازنده ی پیام است و توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود و همان قصد و نیتی است که هدیه دهنده دارد.
▪️فرامتن که فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و اراده تولیدکننده و مصرف کننده پیام است و به فرهنگ، وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گردد و همان احساسی است که در فرد هدیه گیرنده ایجاد می شود و بسته به حالات و روحیات فردی و فرهنگ و آداب و رسومی که در آن بزرگ شده متفاوت است.
▪️ مراقب هدایای رسانهای زیبا باشیم...
زیرک باشیم و بدون رمز گشایی از قصد و نیت برنامه سازان، احساسات خود را در اختیار رسانهها قرار ندهیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘در عصر دیجیتال؛ انتخاب بین مسیر علمی یا فعالیت در شبکههای اجتماعی
▪️دکتر نوریزه محمد نگادیان، استاد دانشگاه فناوری مارا مالزی، مطرح کرد؛
▪️در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد به طور روزانه در حال مرور شبکههای اجتماعی هستند و به ویدیوهای زندهای که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته میشود، توجه میکنند. اینفلوئنسرها تجربیات زندگی، مهارتهای خاص، نقد محصولات، سبک زندگی یا افکار خود را با دنبالکنندگانشان به اشتراک میگذارند. در کنار رشد اقتصادی و نیازهای بازار کار، یک روند جالب ظهور کرده است: فارغالتحصیلان مدارس به شغل به عنوان اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی علاقهمند شدهاند.
▪️تصمیم بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکههای اجتماعی بستگی به اهداف و نیازهای فردی دارد. دریافت مدرک تحصیلی فرصتی برای کسب مهارتهای جامع مانند تفکر انتقادی، تحقیق و ارتباطات فراهم میآورد و میتواند به مشاغل پایدار و با درآمد بالا منجر شود. از سوی دیگر، موفقیت در زمینه اینفلوئنسر بودن به تخصص در ایجاد محتوا، برندینگ و تعامل با مخاطب نیاز دارد و ممکن است فرصتهای شغلی و درآمدی آن ناپایدار باشد.
▪️در نهایت، انتخاب بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به اینفلوئنسر باید بر اساس اهداف و ارزشهای فردی انجام شود. هر دو مسیر میتوانند موفقیت و رضایت شخصی را به ارمغان آورند، اما توجه به پیامدهای طولانیمدت و تطابق با آرزوها و ارزشها ضروری است.
🔗متن کامل: https://ihkn.ir/?p=38228
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مستند | #باز_نشر
▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش دوازدهم)
🔘فضای مجازی و تقویت فرهنگ شفاهی
▫️ مخاطبان شبکه های اجتماعی از نظرهای مخالف خود گریزان هستند. نتیجه چنین اتفاقی؛ چیزی نیست جز وقت گذرانی بیشتر با رسانههایی که تفکر مخاطب را تایید میکند. با این وضضع دیگر مجالی برای شک و تفکر وجود نخواهد داشت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘روسیه از شر گوگل خلاص میشود؟!
▪️گوگل حسابهای کاربری سرویس «ادسنس» را در روسیه غیرفعال و اعلام کرد و از این پس نمیتواند به کاربران این سرویس در کشور مذکور پرداخت انجام دهد.
▪️سرویس ادسنس (AdSense) به وب سایتها و مالکان محتوا در سکوهایی مانند یوتیوب اجازه میدهد از جایگذاری تبلیغاتی که با گوگل مدیریت میشود، درآمدزایی کنند.
▪️گوگل مشخص نکرده دقیقاً چه تحولاتی در روسیه به اتخاذ این تصمیم منجر شده اما کاهش سرعت سرویس یوتیوب در هفتههای گذشته بسیار مشهود بوده است.
▪️قانونگذاران روسی دلیل کاهش سرعت را عدم به روزرسانی تجهیزات گوگل در کشور از ۲۰۲۲ میلادی اعلام کردهاند. البته گوگل از سوی مقامات روسی تحت فشار است تا محتوای غیرقانونی را حذف کند.
▪️ذکر این نکته مهم است که بدانید شرکت گوگل در روسیه دفتر دارد و سرور کاربران روس گوگل در روسیه است و از دامنۀ روسی هم استفاده میکند و اساساً گوگل روسیه، تحت لیسانس گوگل آمریکاست و به نوعی یک برند روسی محسوب میشود و از این جهت به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران نیست؛ولی با این حال هنوز در روسیه مشکل ایجاد میکند…
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘رمانتیسم عماد و طوبی
▪️فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» به کارگردانی و نویسندگی "کاوه صباغزاده" داستان زندگی آدمهایی با همین نام است که از آشنایی تا سالها بعد از ازدواجشان، در قالب فیلمی رمانتیک نمایش داده میشود.
▪️این فیلم در پی تصحیح یک سوال اشتباه است که از زوجها میپرسند (شما چه گونه با هم آشنا شدید؟) در صورتی که باید بپرسند (شما چگونه رابطه تان را به این خوبی حفظ کردهاید؟) که توانسته این راز را به خوبی بپردازش کند. این فیلم با توجه به به تصویر کشیدن روابط و شوخیهای زناشویی؛ مناسب کودکان نیست.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 Sharenting چیست و چه آسیبهایی دارد؟
▪️قسمت اول
▫️اشتراکگذاری زندگی کودکان توسط والدین در فضای مجازی، که به عنوان "شارنتینگ" شناخته میشود، میتواند تأثیرات بلندمدتی بر شکلگیری هویت و حریم خصوصی کودکان داشته باشد.
▪️نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی و رضایت
▫️کودکان، بهویژه در سنین پایین، نمیتوانند رضایت آگاهانه برای به اشتراکگذاری تصاویر یا اطلاعات شخصیشان در فضای مجازی ارائه دهند. این فقدان اختیار به این معنی است که تصمیمگیری دربارهی ردپای دیجیتال آنها کاملاً در دست والدین است که ممکن است همیشه پیامدهای بلندمدت را در نظر نگیرند.
▫️با بزرگتر شدن کودکان، ممکن است با نحوهی استفاده از تصاویرشان مخالفت کنند یا از محتوای به اشتراکگذاری شده احساس خجالت کنند که میتواند به مشکلات روانی منجر شود.
▫️والدینی که تصاویر و اطلاعات شخصی کودکان خود را در اینترنت به اشتراک میگذارند، ممکن است بهطور ناخواسته کودکانشان را در معرض خطراتی مانند سرقت هویت یا سوءاستفاده آنلاین قرار دهند. مرز بین زندگی عمومی و خصوصی از بین میرود و حق حریم خصوصی کودکان به خطر میافتد. در برخی موارد، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده میتواند به طرق مضری مورد استفاده قرار گیرد، مانند آدمربایی دیجیتال یا کلاهبرداری.
▪️تأثیر بر شکلگیری هویت
▫️هنگامی که والدین جزئیات زندگی کودکان خود را به صورت آنلاین به اشتراک میگذارند، آنها عملاً هویت دیجیتالی کودکانشان را پیش از اینکه خود کودکان بتوانند در این فرآیند مشارکت کنند، شکل میدهند. این ردپای دیجیتال زودهنگام میتواند بر چگونگی درک کودکان از خود و نحوهای که دیگران آنها را میبینند، تأثیر بگذارد.
▫️با نزدیک شدن کودکان به سنین نوجوانی که دوران بحرانی برای شکلگیری هویت است، ممکن است متوجه شوند که والدینشان پیش از آنکه خودشان بتوانند در این روند نقشی داشته باشند، هویتی آنلاین برای آنها تعریف کردهاند. این موضوع میتواند با تصویری که آنها از خود دارند تضاد پیدا کند و منجر به احساس خجالت، کینه یا عدم کنترل بر روایت شخصیشان شود. در موارد شدیدتر، این مسئله میتواند به سردرگمی هویتی یا دشواری در ایجاد حس فردیت و استقلال منجر شود.
▫️حضور دیجیتالی که والدین برای کودکان ایجاد میکنند، میتواند بر توسعه هویت آنها تأثیر بگذارد. با رسیدن به دوره نوجوانی و بزرگسالی، کودکان ممکن است در ایجاد روابط اجتماعی، اعتماد به نفس، و حتی فرصتهایی مانند پذیرش در دانشگاه یا اشتغال، با مشکلاتی روبرو شوند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام